METODOLOGIE din 29 septembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 979 din 7 octombrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 5733 29/09/2022
ART. 37REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 7436 19/11/2024
ActulREFERIT DEORDIN 7480 27/11/2024
ActulREFERIT DEORDIN 7426 18/11/2024
ActulREFERIT DEANEXA 18/11/2024
ActulAPROBAT DEORDIN 5733 29/09/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 5733 29/09/2022
ActulREFERIT DEORDIN 5733 29/09/2022
ActulREFERIT DEORDIN 6469 27/12/2022
ART. 3REFERIT DEORDIN 7436 19/11/2024





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 5.733 din 29 septembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 979 din 7 octombrie 2022.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Accesul absolvenților învățământului profesional, inclusiv dual, în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului național al calificărilor, se face pe baza criteriilor stabilite de prezenta metodologie și cu respectarea prevederilor legale privind organizarea și funcționarea învățământului dual. + 
Articolul 2Admiterea absolvenților învățământului profesional, inclusiv dual, în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se face pe baza criteriilor stabilite de prezenta metodologie și cu respectarea prevederilor legale privind organizarea și funcționarea învățământului dual, după un calendar aprobat anual prin ordin al ministrului educației. + 
Articolul 3(1)Învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 cu durata de 2 ani se organizează după clasa a XI-a de învățământ profesional și profesional dual sau după stagiile de pregătire practică absolvite după ciclul inferior al liceului, ca parte a învățământului secundar superior, ciclul superior al liceului, ca învățământ cu frecvență, curs de zi.(2)Învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 cu durata de 3 ani se organizează după clasa a XI-a de învățământ profesional și profesional dual sau după stagiile de pregătire practică absolvite după ciclul inferior al liceului, ca parte a învățământului secundar superior, ciclul superior al liceului, ca învățământ cu frecvență, curs seral.
 + 
Capitolul IIAccesul în învățământul liceal dual + 
Articolul 4Pot opta pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 cu durata de 2 ani, organizat după clasa a XI-a de învățământ profesional și profesional dual, ca parte a învățământului secundar superior, ciclul superior al liceului, învățământ cu frecvență, curs de zi, absolvenții de învățământ profesional și de învățământ profesional dual, absolvenți ai ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, din seria curentă sau din seriile anterioare, care nu au depășit cu 3 ani vârsta clasei la data începerii anului școlar și care au obținut certificatul de calificare profesională de nivel 3 în același domeniu de pregătire profesională cu cel în care se înscrie calificarea profesională de nivel 4 pentru care optează. + 
Articolul 5Pot opta pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 cu durata de 3 ani, organizat după clasa a XI-a de învățământ profesional și profesional dual sau după stagiile de pregătire practică, ca parte a învățământului secundar superior, ciclul superior al liceului, învățământ cu frecvență, curs seral, absolvenții de învățământ profesional și de învățământ profesional dual sau absolvenții ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, din seria curentă sau din seriile anterioare, indiferent de vârstă, și care au obținut certificatul de calificare profesională de nivel 3 în același domeniu de pregătire profesională cu cel în care se înscrie calificarea profesională de nivel 4 pentru care optează. + 
Articolul 6Nomenclatorul de încadrare a calificărilor profesionale de nivel 4 și de nivel 3 pe domenii de pregătire de bază se stabilește prin ordin al ministrului educației, la propunerea Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, cu consultarea operatorilor economici interesați.
 + 
Capitolul IIIAdmiterea în învățământul liceal dual + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 7Admiterea în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se realizează pe baza opțiunilor elevilor pentru învățământul liceal dual, exprimate de aceștia în perioadele prevăzute de calendarul admiterii în învățământul liceal dual, aprobat anual prin ordin al ministrului educației. + 
Articolul 8(1)În cazul în care numărul de candidați depășește numărul de locuri disponibile, se organizează probe de admitere.(2)Pentru admiterea în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se pot organiza probe de admitere independent de numărul de candidați înscriși pe numărul de locuri disponibile, dacă operatorii economici parteneri solicită acest lucru.(3)Pentru admiterea în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se pot organiza probe eliminatorii care vizează competențele candidaților din perspectiva responsabilității și autonomiei, evaluări psihoaptitudinale, de medicină a muncii sau alte tipuri de evaluări în legătură cu cerințele specifice pentru anumite meserii și locuri de muncă, dacă operatorii economici parteneri solicită acest lucru.(4)Decizia privind organizarea probelor eliminatorii și a probelor de admitere, numărul și conținutul acestora se adoptă la nivelul unității de învățământ și se reglementează prin procedura de admitere elaborată și adoptată în conformitate cu prevederile art. 14, în colaborare cu operatorii economici parteneri, cu respectarea cerințelor exprimate de aceștia.
 + 
Articolul 9(1)Admiterea în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se realizează în două etape, conform calendarului admiterii în învățământul liceal dual.(2)În fiecare etapă de admitere se organizează:– înscrierea candidaților;– probe eliminatorii, după caz, în conformitate cu prevederile art. 8;– probele de admitere, după caz, în conformitate cu prevederile art. 8;– admiterea candidaților și afișarea rezultatelor.
 + 
Secţiunea a 2-aÎnscrierea candidaților + 
Articolul 10(1)Înscrierea candidaților în vederea admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se face în urma unui proces de orientare și consiliere a elevilor pe parcursul ultimului an al învățământului profesional, profesional dual și al stagiilor de pregătire practică, realizat de către diriginții claselor și consilierii școlari, cu sprijinul operatorilor economici parteneri.(2)Activitățile de consiliere sunt deschise și absolvenților de învățământ profesional, inclusiv dual, și ai stagiilor de pregătire practică din seriile anterioare, după un program adoptat și publicat de unitățile de învățământ care au ofertă pentru învățământul liceal dual.(3)Înscrierea în vederea admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se realizează pe baza fișei de înscriere în învățământul liceal dual, eliberată de unitatea de învățământ care are ofertă de școlarizare în învățământul liceal dual.(4)Înscrierea candidaților în vederea admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se face la unitatea de învățământ care are ofertă educațională pentru învățământul liceal dual, pe baza următoarelor documente:a)fișă de înscriere;b)certificat de naștere, carte de identitate și, în cazul schimbării numelui, certificat de căsătorie, în copii certificate „conform cu originalul“ de către un membru al comisiei de admitere;c)foaie matricolă pentru clasele IX-XI eliberată de unitățile de învățământ din România sau dovada recunoașterii sau echivalării învățământului profesional, conform legii; foi matricole pentru clasele IX-XI eliberate de unitățile de învățământ din străinătate;d)certificat de calificare de nivel 3;e)adeverință medicală eliberată de către medicul de familie al candidatului, din care să rezulte că este sănătos clinic și apt pentru calificarea profesională pe care dorește să o dobândească.(5)Candidații completează în fișa de înscriere opțiunile pentru calificările profesionale din oferta unității de învățământ, în ordinea preferințelor, cu respectarea prevederilor art. 4, respectiv art. 5.(6)Modelul fișei de înscriere în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului național al calificărilor, este elaborat de Comisia Națională de Admitere și se transmite comisiilor de admitere județene/a municipiului București până la data de 1 martie a fiecărui an. + 
Articolul 11Lista candidaților înscriși la învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 este afișată, conform calendarului admiterii în învățământul liceal dual, la sediul unităților de învățământ care au ofertă pentru învățământul liceal dual, împreună cu graficul de desfășurare a probelor eliminatorii și a probelor de admitere. + 
Articolul 12La încheierea perioadelor de înscriere menționate în calendarul admiterii în învățământul liceal dual, comisiile de admitere din unitățile de învățământ care au ofertă pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 transmit, în format electronic și în scris, către comisia de admitere județeană/a municipiului București, lista candidaților înscriși la învățământul liceal dual.
 + 
Secţiunea a 3-aProbele eliminatorii și probele de admitere + 
Articolul 13(1)Probele eliminatorii vizează evaluarea competențelor candidaților din perspectiva responsabilității și autonomiei, evaluări psihoaptitudinale, de medicină a muncii sau alte tipuri de evaluări în legătură cu cerințele specifice pentru anumite meserii și locuri de muncă, și se finalizează cu rezultatul „admis“ sau „respins“.(2)Probele de admitere vizează evaluarea cunoștințelor și abilităților candidaților din perspectiva Standardelor de pregătire profesională specifice calificărilor profesionale de nivel 3 din același domeniu de pregătire profesională cu calificările de nivel 4 pentru care se organizează admiterea candidaților, cu respectarea Nomenclatorului de încadrare a calificărilor profesionale de nivel 4 și de nivel 3, pe domenii de pregătire profesională, menționat la art. 6.(3)Probele de admitere se finalizează prin acordarea de note de la 1 la 10. + 
Articolul 14(1)Toate unitățile de învățământ care au ofertă educațională pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 au obligația de a elabora și publica procedura de admitere în învățământul liceal dual. Procedura de admitere în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 este elaborată în colaborare cu operatorii economici cu care s-a încheiat contractul de parteneriat.(2)Procedura de admitere este aprobată prin hotărâre a consiliului de administrație al unității de învățământ și este avizată de către inspectoratul școlar județean/al municipiului București.(3)Procedura de admitere va cuprinde informații privind:a)cazurile în care se susțin probe eliminatorii și probe de admitere, cu precizarea expresă dacă aceste probe se organizează doar în cazul în care numărul de candidați este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ sau dacă se organizează indiferent de numărul de candidați înscriși pe numărul de locuri disponibile;b)scopul, modul și criteriile de evaluare pentru probele eliminatorii;c)tipul, numărul și conținutul probelor de admitere, eventuale condiții de notă minimă de promovare a acestora;d)unitățile de rezultate ale învățării și modulele vizate din curriculumul aprobat pentru calificările profesionale de nivel 3, pentru probele de admitere;e)modul de organizare și desfășurare a fiecărei probe de admitere (de exemplu: scris, oral, probă practică) și durata acestora;f)modul de calcul al mediei de admitere, precum și criteriile de departajare a candidaților cu medii de admitere egale;g)modele de subiecte și bareme de evaluare și notare pentru probele de admitere;h)modul de organizare și desfășurare a contestațiilor;i)calendarul de desfășurare a probelor eliminatorii și a celor de admitere;j)componența comisiei de admitere, rolurile și responsabilitățile membrilor comisiei.(4)Procedura de admitere este afișată la sediul unității de învățământ care are ofertă educațională pentru învățământul liceal dual, conform calendarului admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4.(5)Secțiunea din procedura de admitere cuprinzând componența comisiei de admitere, precum și rolurile și responsabilitățile membrilor comisiei nu se publică.(6)Procedura de admitere va conține prevederi clare pentru asigurarea unei selecții obiective, nediscriminatorii și transparente.(7)Procedura de admitere va include obligatoriu și prevederi privind depunerea și rezolvarea contestațiilor.(8)Rezultatele obținute la probele eliminatorii și la probele orale nu pot fi contestate.(9)Prin procedura de admitere se poate decide ca probele de admitere să se organizeze doar pentru calificarea/calificările la care numărul de candidați este mai mare decât numărul locurilor disponibile sau să se organizeze probe de admitere independent de numărul de candidați înscriși pe calificări.(10)În situația în care se organizează probe de admitere doar la unele calificări din oferta unității de învățământ, prin procedura de admitere se poate stabili ca acei candidați care nu au fost declarați admiși în urma probelor de admitere să fie redistribuiți la celelalte calificări pentru care nu s-au organizat probe de admitere, în cazul în care candidații au optat în fișa de înscriere pentru aceste calificări.
 + 
Articolul 15(1)Notarea rezultatelor la fiecare dintre probele de admitere se face cu note de la 1 la 10, cu posibilitatea stabilirii prin procedura de admitere a unor note minime de promovare a probelor respective.(2)Candidații respinși la probele eliminatorii se pot înscrie, în aceeași etapă de admitere, la învățământul liceal dual, la alte unități de învățământ și calificări pentru care nu s-au organizat probe eliminatorii, în condițiile în care termenele prevăzute în calendarul admiterii permit acest lucru.(3)Prin procedura de admitere se poate stabili ca media probelor de admitere să se calculeze ca medie aritmetică sau ca medie ponderată a notelor obținute la probele de admitere.
 + 
Capitolul IVAdmiterea candidaților și afișarea rezultatelor + 
Articolul 16(1)După desfășurarea probei eliminatorii din fiecare etapă de admitere, unitățile de învățământ întocmesc și transmit la comisia de admitere județeană/a municipiului București listele cuprinzând candidații admiși, respectiv respinși la învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, în urma probelor eliminatorii.(2)Listele cuprinzând candidații admiși și respinși la învățământul liceal dual, în urma probelor eliminatorii, conțin următoarele informații: numele și prenumele candidatului, inițiala tatălui, CNP-ul, calificarea profesională pentru care a candidat și rezultatul probei eliminatorii.(3)După validarea listelor de către comisia de admitere județeană/a municipiului București pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, acestea se afișează la sediul unității de învățământ care organizează învățământ liceal dual, cu respectarea prevederilor art. 37. + 
Articolul 17Candidații care au fost respinși în urma probelor eliminatorii și care nu au optat pentru alte calificări din oferta unității de învățământ la care nu s-au organizat probe eliminatorii ridică documentele de înscriere menționate la art. 10 alin. (4), cu excepția fișei de înscriere, de la unitatea de învățământ care a organizat proba eliminatorie, în perioada menționată în calendarul admiterii în învățământul liceal dual. + 
Articolul 18Candidații care au fost respinși la proba eliminatorie se pot înscrie la o altă unitate de învățământ care are ofertă pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 și care nu a organizat probe eliminatorii, în perioada menționată în calendarul admiterii în învățământul liceal dual. + 
Articolul 19Candidații admiși în urma probelor eliminatorii, precum și cei care s-au înscris la calificări la care nu s-a organizat probă eliminatorie, dar la care se susțin probe de admitere, stabilite în procedura de admitere, susțin aceste probe în perioada stabilită în calendarul admiterii în învățământul liceal dual, aprobat anual prin ordin al ministrului educației. + 
Articolul 20(1)După susținerea probelor de admitere, unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări profesionale de nivel 4 întocmește și transmite către comisia de admitere județeană/a municipiului București listele cuprinzând candidații admiși, respectiv respinși la învățământul liceal dual, după fiecare etapă de admitere, conform calendarului admiterii în învățământul liceal dual.(2)Unitatea de învățământ întocmește pentru fiecare calificare din ofertă pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 câte o listă cu candidații admiși și respinși în urma susținerii probelor de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.(3)Lista cu candidații admiși și respinși cuprinde: numele și prenumele candidatului, inițiala tatălui, CNP-ul, notele la probele de admitere, media de admitere, rezultatul în urma probelor de admitere – „admis“ sau „respins“. + 
Articolul 21După validarea listelor de către comisia de admitere județeană/a municipiului București pentru învățământul liceal dual, acestea se afișează la sediul unității de învățământ care organizează învățământ liceal dual, cu respectarea art. 37. + 
Articolul 22După afișarea rezultatelor admiterii, candidații pot depune eventuale contestații, cu respectarea termenului prevăzut în calendarul admiterii în învățământul liceal dual. + 
Articolul 23Nu se contestă rezultatele la probele eliminatorii și la probele orale. + 
Articolul 24Candidații respinși în etapa 1 de admitere în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se pot înscrie în etapa a 2-a pentru admiterea în învățământul liceal dual. + 
Articolul 25Media de admitere se stabilește astfel:a)în situația în care numărul de candidați înscriși nu depășește numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ și, prin procedura de admitere, nu sunt prevăzute probe de admitere, media de admitere este stabilită prin procedura de admitere. Prin procedura de admitere se pot stabili modalități de calcul al mediei de admitere, luând în considerare mediile anuale ale candidaților în clasele IX-XI, conform foii matricole, și/sau rezultatele/punctajele/notele la probele din cadrul examenului de certificare a competențelor profesionale;b)în situația în care numărul de candidați înscriși depășește numărul de locuri oferite de unitatea de învățământ sau, deși numărul de candidați nu depășește numărul locurilor oferite, dar prin procedura de admitere s-a stabilit să se organizeze probe de admitere, media de admitere este media obținută la probele de admitere, calculată conform procedurii de admitere. + 
Articolul 26(1)Admiterea candidaților se realizează în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.(2)În cazul în care 2 sau mai mulți candidați au medii de admitere egale, aceștia vor fi departajați folosind criteriile precizate în procedura de admitere.(3)În cazul în care, la o unitate de învățământ și la o calificare profesională, pe ultimul loc există candidați cu medii de admitere egale și cu aceleași punctaje/note la criteriile de departajare, toți acești candidați sunt declarați admiși la calificarea profesională pentru care au candidat. + 
Articolul 27Pentru înscrierea la clasele de învățământ dual care se organizează în alte limbi materne decât limba română, elevii trebuie să facă dovada că au studiat în gimnaziu în limba maternă respectivă sau că au participat la proba de evaluare a cunoștințelor de limba maternă, organizată conform metodologiei de admitere în învățământul liceal, și au fost admiși. + 
Articolul 28(1)Înscrierea și repartizarea candidaților în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 special se organizează de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, în perioada prevăzută în calendarul admiterii în învățământul dual.(2)Locurile alocate învățământului dual pentru calificări profesionale de nivel 4 special sunt publicate în broșura de admitere, într-o listă separată. Vor fi precizate în broșură locul și data în care se va face admiterea candidaților pentru învățământul liceal dual, precum și condițiile specifice de înscriere (documente care să dovedească tipul și gradul de deficiență etc.).(3)Înscrierea pe locurile pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 special se face în funcție de tipul și gradul de deficiență.
 + 
Capitolul VCoordonarea admiterii în învățământul dual + 
Articolul 29(1)Coordonarea, la nivel național, a acțiunilor privind organizarea admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 este asigurată de Comisia Națională de Admitere.(2)Comisia Națională de Admitere coordonează și acțiunile privind organizarea admiterii în învățământul liceal.(3)Comisia Națională de Admitere cuprinde și un reprezentant al Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic. + 
Articolul 30Atribuțiile Comisiei Naționale de Admitere, în ceea ce privește admiterea în învățământul liceal dual, sunt următoarele:a)stabilește modelul fișei de înscriere în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului național al calificărilor, și o transmite comisiilor de admitere județene/a municipiului București până la data de 1 martie;b)instruiește președinții comisiilor de admitere județene/a municipiului București cu privire la înscrierea în învățământul liceal dual;c)organizează activitățile de creare a bazei de date la nivel național pentru candidații înscriși și candidații admiși în învățământul liceal dual, în colaborare cu Centrul Național de Admitere;d)controlează și îndrumă acțiunile legate de organizarea și desfășurarea admiterii în județele țării/municipiul București, urmărind respectarea prevederilor din prezenta metodologie;e)controlează modul în care comisiile de admitere județene/a municipiului București și comisiile de admitere din unitățile de învățământ care au ofertă pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 își desfășoară activitatea;f)poate delega observatori ai Comisiei Naționale de Admitere care să controleze și să îndrume activitatea comisiilor de admitere județene/a municipiului București și a comisiilor de admitere din unitățile de învățământ care au ofertă pentru învățământul liceal dual. Observatorii pot solicita comisiilor de admitere județene/a municipiului București sau Comisiei Naționale de Admitere, în cazul constatării unor nereguli în desfășurarea admiterii, schimbări în componența comisiilor menționate la lit. e) și, după caz, sancționarea celor vinovați;g)analizează desfășurarea admiterii la nivel național, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile de admitere județene/a municipiului București, și prezintă concluziile acestei analize ministrului educației;h)propune eventuale modificări în metodologia-cadru de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul liceal dual;i)dispune luarea măsurilor adecvate în situații excepționale, nereglementate de prezenta metodologie.
 + 
Articolul 31(1)Coordonarea, la nivel județean/al municipiului București, a acțiunilor privind organizarea admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 este asigurată de comisia de admitere județeană/a municipiului București.(2)Comisia de admitere județeană/a municipiului București coordonează și acțiunile pentru organizarea admiterii în învățământul liceal și în învățământul profesional și profesional dual.(3)Comisia de admitere județeană/a municipiului București cuprinde și un inspector școlar pentru învățământ profesional și tehnic.(4)La rândul său, comisia de admitere județeană/a municipiului București organizează comisii de admitere în unitățile de învățământ care organizează învățământ liceal dual.
 + 
Articolul 32Atribuțiile comisiei de admitere județene/a municipiului București, specifice în ceea ce privește admiterea în învățământul liceal dual, sunt următoarele:a)instruiește președinții comisiilor de admitere din unitățile de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări profesionale de nivel 4 cu privire la înscrierea și admiterea în învățământul liceal dual;b)analizează și avizează procedurile de admitere;c)aprobă componența comisiilor de admitere din unitățile de învățământ;d)validează listele cuprinzând candidații admiși și respinși în urma probelor eliminatorii și a celor de admitere la învățământul liceal dual, conform calendarului admiterii;e)controlează și îndrumă acțiunile legate de organizarea și desfășurarea înscrierii și admiterii în învățământul liceal dual, urmărind respectarea prevederilor din prezenta metodologie;f)analizează desfășurarea admiterii la nivel județean/al municipiului București, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile de admitere din unitățile de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări profesionale de nivel 4, și prezintă concluziile acestei analize Comisiei Naționale de Admitere;g)propune Comisiei Naționale de Admitere eventuale modificări în metodologia-cadru de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul liceal dual;h)decide, în cazuri deosebite, luarea măsurilor legale pentru soluționarea situațiilor în litigiu, în perioada desfășurării examenului de admitere, informând Comisia Națională de Admitere despre rezultatele acestor soluționări;i)sesizează imediat Comisia Națională de Admitere cu privire la orice situație deosebită, a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezenta metodologie.
 + 
Articolul 33(1)Comisia de admitere din unitățile de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări profesionale de nivel 4 are următoarea componență:a)președinte – directorul/directorul adjunct al unității de învățământ sau șeful catedrei/ariei curriculare tehnologii;b)vicepreședinte – un reprezentant al operatorilor economici parteneri;c)secretar – secretarul unității de învățământ;d)membri:(i)cadre didactice de specialitate care, în colaborare cu reprezentanții operatorilor economici parteneri, elaborează subiectele pentru probele eliminatorii și pentru probele de admitere;(ii)cadre didactice de specialitate care evaluează lucrările candidaților în cadrul probelor de admitere pentru învățământul dual;(iii)cadre didactice care asigură înscrierea candidaților, certificarea documentelor de înscriere și oferă informații și consiliere elevilor și părinților acestora care se prezintă pentru înscriere;(iv)cadre didactice și reprezentanți din partea operatorilor economici parteneri, asistenți pe perioada desfășurării probelor de admitere;(v)reprezentanți din partea operatorilor economici parteneri care, în colaborare cu cadrele didactice de specialitate, elaborează subiectele pentru probele de admitere și asistă la evaluarea lucrărilor candidaților;(vi)după caz, reprezentanți din partea operatorilor economici parteneri sau alți specialiști pentru elaborarea, administrarea și evaluarea unor probe de admitere specifice convenite prin procedura de admitere pentru învățământul liceal dual.(2)Comisia de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ dual are următoarele atribuții specifice privind admiterea în învățământul dual:a)elaborează procedura de admitere menționată la art. 14, pe care o supune aprobării consiliului de administrație al unității de învățământ și avizării inspectoratului școlar județean/al municipiului București;b)aplică procedura de admitere;c)verifică documentele prezentate de candidați și calculul corect al mediei de admitere;d)sesizează inspectoratului școlar județean/al municipiului București orice eroare constatată în completarea documentelor școlare pentru înscriere și corectează, acolo unde este posibil, aceste erori; corectarea mediei de admitere calculate greșit se face de către președintele comisiei de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ liceal dual, care semnează și aplică ștampila unității;e)asigură prezența permanentă, pe perioada înscrierii în învățământul liceal dual, a unor membri ai comisiei de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ liceal dual, care să ofere informații și consiliere persoanelor care se prezintă pentru înscriere;f)transmite comisiei de admitere județene/a municipiului București pentru învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 un raport privind desfășurarea admiterii la unitatea de învățământ care organizează învățământ liceal dual.(3)Componența comisiei de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări profesionale de nivel 4 este avizată de consiliul de administrație din unitatea de învățământ și aprobată de inspectoratul școlar județean/al municipiului București.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 34Prevederile prezentei metodologii se aplică începând cu generația de viitori absolvenți de învățământ profesional/profesional dual, înscriși în clasa a IX-a în anul școlar 2022-2023. + 
Articolul 35Absolvenții învățământului profesional și profesional dual particular autorizat provizoriu sau acreditat pot participa la admiterea în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform prevederilor din prezenta metodologie. Participarea lor la admitere nu este condiționată de achitarea unei taxe. + 
Articolul 36(1)Broșura de admitere va cuprinde, într-un capitol separat, informațiile corespunzătoare despre unitățile de învățământ de stat, respectiv unitățile de învățământ particulare, autorizate provizoriu sau acreditate, care organizează admitere în învățământul liceal dual.(2)Calificările pentru care unitatea de învățământ organizează admitere în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 vor fi înscrise în broșura admiterii codificat, în secțiune separată.(3)Admiterea în unitățile de învățământ particulare, autorizate provizoriu sau acreditate, se face în conformitate cu metodologia stabilită de fiecare unitate de învățământ, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii. + 
Articolul 37(1)În etapele procesului de admitere în învățământul liceal dual, care presupun comunicarea de rezultate, datele personale ale candidaților (numele, inițiala/inițialele tatălui și prenumele) vor fi publicate în format anonimizat (coduri individuale).(2)Informațiile care conțin datele de identificare a elevilor și rezultatele obținute de aceștia în cadrul admiterii în învățământul liceal dual sunt: codul individual alocat candidatului, calificarea la care a susținut proba eliminatorie, rezultatul la proba eliminatorie (admis/respins), notele la probele de admitere, media de admitere, rezultatul admiterii (admis/respins), calificarea la care a fost admis. Aceste informații se afișează în format letric sau în format electronic la nivelul unităților de învățământ și al inspectoratelor școlare.(3)Ștergerea informațiilor menționate la alin. (1) de pe pagina de internet a unităților de învățământ se realizează după împlinirea termenului de 2 ani de la data afișării. Afișarea în format letric la avizierul unităților de învățământ a acestor informații se menține pe o perioadă de o lună de la data afișării.(4)Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 38Prezentarea de înscrisuri false la înscrierea în învățământul dual se pedepsește conform legii și atrage eliminarea din admitere a candidatului respectiv. În cazul în care descoperirea falsului se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obținut prin fraudă. + 
Articolul 39Persoanele vinovate de eliberarea mai multor fișe de înscriere pentru același elev, în cadrul unei etape de admitere, decât este prevăzut în prezenta metodologie, de transcrierea eronată a datelor personale ori a notelor sau de nerespectarea altor prevederi ale prezentei metodologii vor fi sancționate disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz. + 
Articolul 40Calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4 se aprobă, anual, prin ordin al ministrului educației, până la începutul anului școlar anterior anului școlar pentru care se face admiterea.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x