METODOLOGIE din 29 septembrie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 268 din 7 octombrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 154 24/04/1997
ART. 1REFERIRE LAHG 555 17/08/1994 ART. 4
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 12 06/08/1990 ART. 6
ART. 2REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ART. 2REFERIRE LAOG 11 23/01/1996
ART. 3REFERIRE LAHG 154 24/04/1997 ANEXA 1
ART. 5REFERIRE LAHG 154 24/04/1997 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 591 29/09/1997
ActulCONTINUT DEHG 591 29/09/1997

cu privire la acordarea de stimulente, potrivit Legii bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997, personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitatile subordonate acestuia



 + 
Articolul 1Fondul pentru acordarea de stimulente constituit distinct, conform prevederilor art. 56 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997, prin retinerea unei cote de 3% din veniturile suplimentare încasate ca urmare a controalelor efectuate peste nivelul veniturilor declarate şi al obligaţiilor asumate de platitori faţă de bugetul de stat şi de bugetele fondurilor speciale, cuprinde:a) sumele încasate din cele identificate suplimentar în cursul executiei peste oblibaţiile de plată declarate sau înregistrate de contribuabili în contabilitatea proprie, ca datorate bugetului de stat şi bugetelor fondurilor speciale drept diferente de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare;b) sumele încasate de la bugetul de stat de către agentii economici, constatate ca necuvenite sau utilizate nelegal, cu ocazia controalelor ulterioare, precum şi majorarile de intarziere aferente acestora;c) sumele încasate reprezentand penalităţi de 20%, aplicate asupra sumelor reţinute şi nevărsate de către platitorii de salarii ai obligaţiilor bugetare calculate şi reţinute prin stopaj la sursa, din drepturile salariale respective, altele decat cele incluse în fondurile pentru acordarea stimulentelor aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 154/1997;d) sumele încasate în contul impozitelor şi taxelor necalculate sau neretinute în cazul obligaţiilor bugetare care, potrivit dispoziţiilor legale, se retin prin stopaj la sursa;e) sumele încasate din veniturile preluate la bugetul de stat sub forma unui impozit, conform prevederilor art. 6 alin. 2 din Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei împotriva unor activităţi comerciale ilicite, republicată, precum şi sumele varsate la bugetul de stat ca fiind încasate necuvenit, conform prevederilor art. 4 alin. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 555/1994 privind stabilirea şi sanctionarea contraventiilor la normele legale din domeniul preturilor şi tarifelor.
 + 
Articolul 2(1) Fondul pentru acordarea de stimulente constituit distinct, conform prevederilor art. 56 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997, prin retinerea unei cote de 3% din veniturile încasate la bugetul de stat şi la bugetele fondurilor speciale, prin aplicarea modalitatilor de executare silita prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobata şi modificata prin Legea nr. 108/1996, cuprinde impozite, taxe, contribuţii sau diferente de impozite, amenzi, sume reprezentand dublarea impozitelor, penalităţi, majorări de intarziere, despăgubiri, precum şi orice alte sume ce se fac venit la bugetul de stat şi la bugetele fondurilor speciale, de la:– debitor;– unitatea bancara unde debitorul îşi păstrează disponibilitatile banesti;– orice tert, persoana fizica sau juridica, care detine veniturile debitorului;– orice tert, persoana fizica sau juridica, ca urmare a valorificarii bunurilor mobile şi/sau imobile ale debitorului;– orice tert, persoana fizica sau juridica, care îşi asuma obligaţia, potrivit legii, printr-un angajament de plată sau printr-un act de garantie incheiat în forma autentica, sa achite în numele debitorului sau, sau alaturi de acesta, debitul pentru care s-a inceput executarea silita.(2) Se considera sume încasate prin executare silita acele sume asupra cărora a fost inceputa procedura de executare silita prin comunicarea somaţiei în condiţiile legii, însoţită de copia de pe titlul executoriu.
 + 
Articolul 3Prevederile cap. I pct. 3 din Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitatile subordonate acestuia, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 154/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 30 aprilie 1997, sunt aplicabile şi asupra fondurilor de stimulare a personalului, constituite conform art. 56 din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997.
 + 
Articolul 4(1) Principalele criterii de repartizare pe salariati a stimulentelor sunt:– contribuţia efectiva în activitatea de identificare a debitorilor, de urmărire şi de încasare prin executare silita a debitelor restante şi de atragere de venituri la bugetul de stat;– contribuţia personala la introducerea şi aplicarea corecta a procedurii de executare silita;– contribuţia personala la identificarea debitorului şi a modalitatilor optime de încasare prin executare silita a debitului;– frecventa, valoarea şi dificultatea incasarii debitelor prin executare silita;– indeplinirea corecta şi la timp a activităţii programate, calitatea serviciilor prestate, gradul de lichidare a debitelor primite spre încasare prin executare silita, conducerea corecta şi la zi a evidentelor;– gradul de periculozitate şi de dificultate a acţiunilor de stabilire, de urmărire sau de executare silita la care participa salariaţii respectivi;– competenţa profesionala dovedita şi disponibilitatea la sarcini în indeplinirea atribuţiilor;– contribuţia la buna organizare şi functionare a activităţii proprii, la aplicarea mecanismelor de stabilire şi de urmărire a incasarii veniturilor datorate statului;– respectarea ordinii şi disciplinei muncii.(2) Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de:a) cel mult trei salarii de baza pentru personalul de specialitate din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitatile sale subordonate, inclusiv pentru cel care ocupa functii de conducere şi pentru cel care ocupa functii de demnitari;b) cel mult un salariu de baza pentru celalalt personal al ministerului şi al unităţilor subordonate acestuia, care contribuţie la buna desfăşurare a activităţii unităţii din care face parte;c) pentru contribuţii excepţionale la incasarea veniturilor suplimentare la bugetul de stat şi la bugetele fondurilor speciale şi a celor încasate prin aplicarea modalitatilor de executare silita, conducerea ministerului poate aproba stimulente peste nivelul prevăzut la lit. a), în cuantum de cel mult un salariu.(3) Aceeasi persoana din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor sau din unitatile subordonate acestuia nu poate beneficia, intr-o luna, de stimulente conform reglementarilor legale în vigoare, în cuantum mai mare decat echivalentul a trei salarii, cu excepţia prevederilor alin. (2) lit. c).
 + 
Articolul 5Repartizarea fondurilor de stimulente, precum şi persoanele competente sa propuna şi sa aprobe aceste stimulente sunt cele prevăzute în cap. II pct. 3 şi 4 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 154/1997.
 + 
Articolul 6Acordarea de stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitatile subordonate acestuia, conform prezentei metodologii, se face lunar, începând cu luna în care intră în vigoare prezenta hotărâre, din fondurile pentru acordarea de stimulente constituite conform dispoziţiilor art. 56 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997.
 + 
Articolul 7(1) Sumele reprezentand stimulentele acordate sunt supuse impozitarii, potrivit legii.(2) Sumele reprezentand stimulentele acordate nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeaza C.A.S., contribuţia pentru Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi contribuţia pentru pensie suplimentara.
 + 
Articolul 8Fondurile pentru acordarea de stimulente, constituite în conformitate cu prevederile art. 56 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997, rămase neutilizate, conform prezentei metodologii, la 31 decembrie 1997, după acordarea stimulentelor pe ultima luna a anului 1997, se virează la bugetul de stat în anul 1998.
 + 
Articolul 9Ministrul finanţelor poate aproba redistribuirea unor fonduri pentru acordarea de stimulente între unitatile subordonate, precum şi între minister şi acestea.
 + 
Articolul 10Plata stimulentelor aprobate se face, de regula, în cursul fiecarei luni, pentru luna expirată, sau în lunile urmatoare.
 + 
Articolul 11Sumele incluse în fondul pentru acordarea de stimulente în mod necuvenit, prin nerespectarea prevederilor legale, vor fi deduse din fondul pentru acordarea de stimulente constituit în perioadele urmatoare şi vor fi virate la bugetul de stat.
 + 
Articolul 12Evidentierea în contabilitate a fondurilor pentru acordarea de stimulente se efectueaza potrivit normelor contabile emise de Ministerul Finanţelor.
 + 
Articolul 13Personalul insarcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul fiecarei unităţi aparţinând Ministerului Finanţelor are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondurilor pentru acordarea de stimulente şi de a nu permite constituirea şi, după caz, plata sumelor care nu se încadrează în prevederile prezentei metodologii, informand despre aceasta conducerea ierarhic superioara.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x