METODOLOGIE din 28 octombrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 986 din 7 noiembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 5557 07/10/2011
ART. 8MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 12MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 14ABROGAT PARTIAL DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 14MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 17ABROGAT PARTIAL DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 17MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 18MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 5COMPLETAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 5INLOCUIT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 5MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 6INLOCUIT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 6MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 24
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 30
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 31
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 142
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 143
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 144
ART. 2REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 4
ART. 2REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 101
ART. 4REFERIRE LAHG 1021 25/06/2004 ANEXA 1
ART. 4REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 34
ART. 4REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 34
ART. 4REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 4
ART. 4REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 101
ART. 18REFERIRE LALEGE 340 12/07/2004 ART. 25
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 4925 08/09/2005
ANEXA 6REFERIRE LAOUG 75 12/07/2005
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 54 24/01/2003
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ANEXA 6REFERIRE LAOUG 45 05/06/2003
ANEXA 6REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 116 15/03/2002
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 48 16/01/2002
ANEXA 6REFERIRE LAOUG 60 25/04/2001
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 4863 09/11/1999
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 3770 19/05/1998
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997
ANEXA 6REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ANEXA 7REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 101
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 5557 07/10/2011
ActulAPROBAT DEORDIN 5351 28/10/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 5351 28/10/2005
ART. 8MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 12MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 14ABROGAT PARTIAL DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 14MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 17ABROGAT PARTIAL DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 17MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ART. 18MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 5COMPLETAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 5INLOCUIT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 5MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 6INLOCUIT DEORDIN 4739 19/07/2006
ANEXA 6MODIFICAT DEORDIN 4739 19/07/2006

de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezenta metodologie este elaborată pe baza prevederilor art. 142, ale art. 143 alin. (1) şi (2) şi aleart. 144 alin. (1) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 20 alin. (2) şi (3) şi aleart. 24 şi 31 din Legea nr. 128/1997privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 2La concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct de la inspectoratul şcolar şi de director al casei corpului didactic poate candida personalul didactic care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:a) este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă;b) este personal didactic titular în învăţământ şi are gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor;c) are o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 8 ani, din care cel puţin 4 în ultimii 10 ani;d) a obţinut calificativul "foarte bine" în ultimii 4 ani;e) are recomandare/caracterizare (aceasta vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale) din partea consiliului profesoral al unităţii de învăţământ sau din partea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar ori recomandarea senatului universităţii sau a organului de conducere al instituţiei, în cazul în care candidatul îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevăzute laart. 101 alin. (1)-(3) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;f) dovedeşte calităţi în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare, în sistemul de învăţământ preuniversitar;g) este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilorart. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;h) la data susţinerii concursului, are vârsta cu cel puţin 4 ani mai mică decât vârsta maximă de pensionare pentru munca depusă şi limita de vârstă.
 + 
Capitolul IIOrganizarea concursului + 
Articolul 3(1) Concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct de la inspectoratul şcolar şi de director la casa corpului didactic se organizează de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.(2) Secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetării stabileşte perioada de organizare şi desfăşurare a concursului. Ministerul Educaţiei şi Cercetării anunţă în presa centrală şi inspectoratul şcolar în presa locală, cu cel puţin 30 de zile înainte, organizarea concursului şi condiţiile referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor.(3) Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi inspectoratul şcolar afişează la sediile proprii perioada de înscriere, metodologia de concurs (inclusiv anexele nr. 1-7) şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.(4) Înscrierea la concurs se încheie cu 15 zile înaintea datei de susţinere a concursului. Sunt acceptate la înscriere numai dosarele candidaţilor care întrunesc integral condiţiile prevăzute în prezenta metodologie. Lista acestora, vizată de consilierul juridic al inspectoratului şcolar, se afişează la sediul inspectoratului şcolar.
 + 
Articolul 4Dosarul de înscriere la concurs se depune la inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane de la inspectoratul şcolar şi trebuie să conţină:a) cerere de înscriere;b) curriculum vitae, redactat după modelul comun european, în conformitate cuHotărârea Guvernului nr. 1.021/2004(anexa nr. 1), la care se anexează documente doveditoare;c) copii, certificate "conform cu originalul" de către conducerea unităţii de învăţământ/instituţiei de la care provine candidatul, ale:1. certificatului de naştere şi, după caz, ale certificatului de căsătorie;2. actului de titularizare în învăţământ;3. adeverinţelor/certificatelor/diplomelor de acordare a gradelor didactice/titlului ştiinţific de doctor;4. carnetului de muncă sau documentului echivalent, completat la zi, eliberat de unitatea de învăţământ/instituţia de la care provine candidatul, în conformitate cuart. 34, alin. (5) din Legea nr. 53/2003– Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare;5. hotărârilor judecătoreşti, pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;d) copii legalizate ale actelor de studii (diploma de licenţă sau echivalentă ş.a.); legalizarea acestora se face la notariat sau la alte autorităţi învestite cu acest drept;e) adeverinţă de vechime efectivă în învăţământul preuniversitar care să ateste îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2 lit. c) (în original);f) adeverinţă ce cuprinde calificativele pentru ultimii 4 ani (în original);g) recomandarea/caracterizarea consiliului profesoral al unităţii de învăţământ sau a consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar ori recomandarea senatului universităţii sau a organului de conducere al instituţiei, în cazul în care candidatul îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevăzute laart. 101 alin. (1)-(3) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare (în original);h) adeverinţa medicală, în original, eliberată în conformitate cu prevederileart. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;i) declaraţie pe propria răspundere sau adeverinţă, în original, care să ateste că nu a desfăşurat poliţie politică;j) cazier judiciar, în original;k) cerere scrisă privind limba străină, de circulaţie internaţională, în care doreşte să susţină proba de concurs prevăzută la art. 12 lit. b);l) oferta managerială a candidatului pentru postul pentru care candidează, depusă în plic sigilat;m) opisul dosarului, în dublu exemplar; un exemplar se restituie, sub semnătură, persoanei care a depus dosarul.NOTĂ: În dosar se numerotează fiecare filă, iar numărul total de file se consemnează în opis.
 + 
Articolul 5(1) Dosarul este înregistrat dacă sunt respectate în totalitate condiţiile prevăzute la art. 4. După înregistrare nu se admite completarea cu documente a dosarului de concurs.(2) În caz de respingere, motivele sunt consemnate în opisul dosarului, care este semnat de inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane de la inspectoratul şcolar şi de persoana care depune dosarul.(3) Un reprezentant al inspectoratului şcolar, desemnat de inspectorul şcolar general prin decizie scrisă, depune la direcţia generală de resort din Ministerul Educaţiei şi Cercetării, cu 12 zile înaintea concursului, lista candidaţilor şi dosarele de concurs ale acestora, vizate de consilierul juridic al inspectoratului şcolar.
 + 
Articolul 6Ministrul educaţiei şi cercetării numeşte, prin ordin, în termen de 10 zile de la anunţarea concursului, comisia de elaborare a subiectelor şi comisia de concurs.
 + 
Articolul 7(1) Comisia de elaborare a subiectelor de concurs pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct al inspectoratului şcolar, respectiv director al casei corpului didactic, are următoarea componenţă:● preşedinte – secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar;● membri: directorul general/director de la Direcţia generală managementul resurselor umane din Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi câte un inspector de specialitate din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetării, pentru fiecare limbă străină aleasă de candidaţi;● secretar – un inspector de specialitate/consilier de la Direcţia generală managementul resurselor umane din Ministerul Educaţiei şi Cercetării.(2) Comisia de elaborare a subiectelor de concurs elaborează:– un set de 100 de itemi din legislaţia şcolară;– un set de 100 de itemi din managementul educaţional şi administrativ;– un set de câte 40 de itemi din managementul educaţional pentru fiecare limbă străină aleasă de candidaţi.
 + 
Articolul 8(1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general al inspectoratului şcolar are următoarea componenţă:● preşedinte – secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar;● membri: 3 inspectori şcolari generali de la inspectoratele şcolare şi un director general/director cu competenţe în domeniu din Ministerul Educaţiei şi Cercetării.(2) Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de un inspector de specialitate/consilier de la Direcţia generală managementul resurselor umane din Ministerul Educaţiei şi Cercetării.(3) Ca observatori participă câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, care au organizaţii sindicale în judeţul/municipiul Bucureşti pentru care se organizează concursul.
 + 
Articolul 9(1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general adjunct al inspectoratului şcolar şi director al casei corpului didactic are următoarea componenţă:● preşedinte – secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar;● membri: 3 inspectori şcolari generali de la inspectoratele şcolare, dintre care unul este inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar pentru care se organizează concursul, şi un director general/director cu competenţe în domeniu din Ministerul Educaţiei şi Cercetării.(2) Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de un inspector de specialitate/consilier de la Direcţia generală managementul resurselor umane din Ministerul Educaţiei şi Cercetării.(3) Ca observatori participă câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, care au organizaţii sindicale în judeţul/municipiul Bucureşti pentru care se organizează concursul.
 + 
Articolul 10Comisiile de concurs prevăzute la art. 8 şi 9 au următoarele atribuţii:– stabilesc, în ziua concursului, subiectele pentru testul grilă, selectând dintre itemii elaboraţi de comisia prevăzută la art. 7;– notează fiecare candidat la fiecare probă a concursului;– stabilesc planul interviului şi realizează interviul.
 + 
Articolul 11Secretarul şi observatorii participă la activităţile comisiilor, dar nu se implică în examinarea şi evaluarea candidaţilor. Observatorii au dreptul să-şi exprime menţiunile privind corectitudinea organizării şi desfăşurării concursului, în procesul-verbal menţionat la art. 15.
 + 
Capitolul IIIProbele de concurs şi evaluarea candidaţilor + 
Articolul 12Concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct de la inspectoratul şcolar şi de director la casa corpului didactic cuprinde 3 probe:a) evaluarea curriculumului vitae:– analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, a aptitudinilor şi a competenţelor personale, pe baza itemilor şi punctajului din anexa nr. 2. Punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte;b) susţinerea unui test grilă, utilizând calculatorulTestul constă în:1. rezolvarea a 10 itemi: 5 itemi din legislaţia şcolară şi 5 itemi din managementul educaţional şi administrativ, dintre care 3 itemi vor fi formulaţi în limba străină aleasă de candidat. Fiecare item este punctat cu 0,75 puncte;2. expedierea, la o adresă e-mail indicată de comisie, a testului rezolvat (2,50 puncte)Punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei), iar cel minim de promovare a probei este de 35 de puncte. Durata de susţinere a testului este de o oră;c) interviu:– interviu în faţa comisiei de concurs, care apreciază calitatea şi susţinerea ofertei manageriale, precum şi răspunsul la întrebările referitoare la inspecţia şcolară, legislaţia şcolară, managementul educaţional şi deontologia profesională, pe baza itemilor şi a punctajului din anexa nr. 4.Punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/ membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte.Punctajul minim de promovare a concursului este de 105 puncte (câte 35 de puncte/probă concurs).
 + 
Capitolul IVDesfăşurarea concursului + 
Articolul 13(1) Concursul se desfăşoară la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.(2) Programul de desfăşurare a concursului se stabileşte de secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar, se afişează la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi se anunţă inspectoratelor şcolare pentru care se organizează concurs, cu 10 zile înaintea datei de susţinere a concursului.(3) Schimbările care pot surveni, din motive obiective, privind locul, data şi programul de desfăşurare a concursului sunt aduse la cunoştinţă candidaţilor şi observatorilor, în scris, cu cel puţin 48 de ore înaintea acestuia, de către persoanele împuternicite din cadrul ministerului. În situaţii excepţionale, când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat, constatarea imposibilităţii desfăşurării concursului se consemnează de secretarul comisiei într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei de concurs şi de observatori.(4) Reprogramarea concursului se face în baza comunicării Ministerului Educaţiei şi Cercetării, însoţită de copia procesului-verbal de constatare a imposibilităţii desfăşurării concursului la data stabilită.
 + 
Capitolul VStabilirea şi afişarea rezultatelor + 
Articolul 14(1) Evaluarea probelor de concurs se face de preşedintele comisiei de concurs şi de membrii acesteia, în plenul comisiei, prin acordarea de puncte, potrivit itemilor menţionaţi în anexele nr. 2, 3 şi 4.(2) Punctajul acordat la fiecare probă, pentru fiecare candidat, va fi consemnat în borderoul de notare prevăzut în anexa nr. 5.(3) Sunt declaraţi admişi candidaţii care au realizat punctajul minim de promovare pentru fiecare probă, respectiv au totalizat 105 puncte.(4) Candidaţii declaraţi admişi la concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general sunt eligibili pentru ocuparea acestei funcţii.
 + 
Articolul 15Secretarul comisiei de concurs întocmeşte procesul-verbal în care consemnează desfăşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei, de membrii acesteia şi de persoanele desemnate ca observatori.
 + 
Articolul 16Rezultatele concursului se afişează, în ordinea descrescătoare a punctajelor totale obţinute de candidaţi, la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, după încheierea concursului, în aceeaşi zi.
 + 
Articolul 17(1) Eventualele contestaţii la hotărârile comisiei de concurs se adresează ministrului educaţiei şi cercetării şi se depun, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor concursului, la registratura Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Hotărârea ministrului educaţiei şi cercetării este definitivă şi se comunică, în termen de 7 zile lucrătoare, contestatarului.(2) Nu se pot contesta rezultatele concursului altui candidat.(3) Rezultatele finale, după soluţionarea contestaţiilor, se afişează la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.(4) Dintre candidaţii admişi, după soluţionarea contestaţiilor, la concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general adjunct la inspectoratul şcolar/director la casa corpului didactic este declarat reuşit candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj.(5) Lista candidaţilor admişi, după soluţionarea contestaţiilor, la concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general la inspectoratul şcolar, redactată în ordinea descrescătoare a punctajelor totale obţinute de candidaţi, se transmite, în termen de 24 de ore, instituţiei prefectului din judeţul pentru care s-a organizat concursul. Lista va fi însoţită de C.V.-ul candidaţilor.
 + 
Capitolul VIDispoziţii finale + 
Articolul 18Numirea în funcţia de inspector şcolar general la inspectoratul şcolar se face, la propunerea prefectului din judeţul pentru care s-a organizat concursul, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, dintre candidaţii declaraţi admişi la concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general de la inspectoratul şcolar, în conformitate cu prevederileart. 25 din Legea nr. 340/2004privind instituţia prefectului.
 + 
Articolul 19Numirea candidaţilor declaraţi reuşiţi la concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general adjunct de la inspectoratul şcolar şi de director la casa corpului didactic se face prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, după expirarea perioadei de depunere şi de rezolvare a contestaţiilor.
 + 
Articolul 20(1) Inspectorul şcolar general încheie cu ministrul educaţiei şi cercetării un contract de management educaţional, ale cărui condiţii contractuale sunt reevaluate o dată la 4 (patru) ani.(2) Inspectorul şcolar general încheie un contract de management educaţional cu inspectorul şcolar general adjunct şi cu directorul casei corpului didactic aflaţi în subordonarea sa. Condiţiile contractuale sunt reevaluate o dată la 4 (patru) ani.
 + 
Articolul 21Membrii comisiilor de concurs, precum şi persoanele desemnate ca observatori, înainte de desfăşurarea concursului, vor declara pe propria răspundere că nu au în rândul candidaţilor rude sau afini până la gradul IV inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.
 + 
Articolul 22Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Anexa 1│Model de Curriculum Vitae European ││ │Curriculum vitae├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Notă ││Înlocuiţi rubrica (numele aplicantului cu ││propriul nume) ││** Notă ││Toate textele scrise cu aceste caractere au rol ││informativ şi nu apar în CV ││* Notă ││Textul dintre () va fi înlocuit cu informaţiile ││cerute │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│INFORMAŢII PERSONALE │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Nume │(Nume, prenume)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Adresă │(numărul, strada, cod poştal│ │oraş, ţara)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Telefon │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Fax │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│E-mail │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Naţionalitate │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Data naşterii │(ziua, luna, anul)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│*Perioada (de la – până la) │(Menţionaţi pe rând fiecare│ │experienţă profesională│ │pertinentă, începând cu cea│ │mai recentă dintre acestea)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Numele şi adresa angajatorului │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Tipul activităţii sau sectorul de activitate │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Funcţia sau postul ocupat │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Principalele activităţi şi responsabilităţi │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│EDUCAŢIE ŞI FORMARE │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Perioada (de la – până la) │(Descrieţi separat fiecare│ │formă de învăţământ şi│ │program de formare│ │profesională urmate,│ │începând cu cea mai recentă)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Numele şi tipul instituţiei de învăţământ şi al ││organizaţiei profesionale prin care s-a realizat ││formarea profesională │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Domeniul studiat/aptitudini ocupaţionale │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Tipul calificării/diploma obţinută │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│* Nivelul de clasificare a formei de instruire/ ││învăţământ │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE ││dobândite în cursul vieţii şi carierei dar care ││nu sunt recunoscute neapărat printr-un certificat ││sau o diplomă │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Limba maternă │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Limbi străine cunoscute │(Enumeraţi limbile cunoscute│* abilitatea de a citi │şi indicaţi nivelul:│* abilitatea de a scrie │excelent, bine,satisfăcător)│* abilitatea de a vorbi │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Aptitudini şi competente artistice │(Descrieţi aceste aptitudini│Muzică, desen, pictură, literatură, etc. │şi indicaţi contextul în│ │care le-aţi dobândit)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Aptitudini şi competente sociale │(Descrieţi aceste aptitudini│Locuiţi şi munciţi cu alte persoane, într-un │şi indicaţi contextul în│mediu multicultural, ocupaţi o poziţie în care │care le-aţi dobândit)│comunicarea este importantă sau desfăşuraţi o ││activitate în care munca de echipă este esenţială,││(de exemplu cultură, sport, etc.) │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Aptitudini şi competente organizatorice │(Descrieţi aceste aptitudini│De exemplu coordonaţi sau conduceţi activitatea │şi indicaţi în ce context│altor persoane, proiecte şi gestionaţi bugete; │le-aţi dobândit)│la locul de muncă, în acţiuni voluntare (de ││exemplu în domenii culturale sau sportive) sau ││la domiciliu. │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Aptitudini şi competente tehnice │(Descrieţi aceste aptitudini│(utilizare calculator, anumite tipuri de │şi indicaţi în ce context│echipamente, maşini etc.) │le-aţi dobândit)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Permis de conducere │├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│Alte aptitudini şi competente │(Descrieţi aceste aptitudini│Competenţe care nu au mai fost menţionate anterior│şi indicaţi în ce context│ │le-aţi dobândit)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│INFORMAŢII SUPLIMENTARE │(Indicaţi alte informaţii│ │utile şi care nu au fost│ │menţionate, de exemplu│ │persoane de contact,│ │referinţe, etc.)├──────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────│ANEXE │(Enumeraţi documentele│ │ataşate CV-ului, dacă este│ │cazul).└──────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────
 + 
Anexa 2Examinat __________________ ExaminatorJudeţ __________________ nume ______________________semnăturaData __________________Concursul pentru ocuparea funcţiei deINSPECTOR ŞCOLAR GENERAL/GENERAL ADJUNCT şi DIRECTOR C.C.D.EVALUARE CURRICULUM VITAE

Punctaj
Maxim *
Punctaj
obţinut
a) Studii:
– Studii aprofundate, masterat, studii academice postuni-
versitare, studii postuniversitare de specializare şi
cursuri de perfecţionare postuniversitare, în specialitate
sau în management educaţional şi finanţare.
ad Doctorat, în specialitate sau în management educaţional
şi finanţare.
0,5 p

1 p

b) Participarea la stagii de formare /de perfecţionare
în specialitate şi/sau în managementul educaţional:
– în ţară;
– în străinătate.
1 p
1 p
c) Experienţa în activitatea de:
– responsabil de comisie metodică, de şef catedră,
profesor metodist, profesor – formator, director/
director adjunct, responsabil de cerc pedagogic;
– funcţii de conducere, îndrumare şi control în I.S.J.
sau M.Ed.C., membru în consiliul consultativ al
specialităţii/ al inspectoratului şcolar, membru în
consiliul de administraţie, etc.
1 p

1 p

d) – Lucrări de management educaţional sau de
specialitate publicate, cu ISBN/ ISSN
– Articole de management educaţional sau de specialitate
publicate
1,5 p

e) Iniţiere, coordonare, participarea la proiecte pilot,
la proiecte de reforma învăţământului, la proiecte
comunitare, la proiecte de integrare europeană, la alte
proiecte internaţionale.
1,5 p

f) Cunoaşterea unei/unor limbi străine de circulaţie
internaţională dovedită prin documente emise de o
autoritate în materie (pentru cei care au pe diplomă, ca
specializare, o limbă străină, este suficienta prezentarea
copiei legalizate de pe diploma).
0,75 p

g) Cunoştinţe de operare pe calculator, evaluabile pe
baza documentelor prezentate.
0,75 p

TOTAL PUNCTAJ 10 p
    * Punctajul maxim va fi defalcat de către Comisia de concurs

 + 
Anexa 3Examinat __________________ ExaminatorJudeţ __________________ nume ______________________semnăturaData __________________Concursulpentru ocuparea funcţiei deinspector şcolar general/general adjunct şi director c.c.d.REZULTATELE LA TESTUL GRILA

Itemi test
grilă
Punctaj
alocat
Punctaj obţinut

1 0,75
2 0,75
3 0,75
4 0,75
5 0,75
6 0,75
7 0,75
8 0,75
9 0,75
10 0,75
Total grilă 7,50
Expediere
e-mail cu testul
2,50

Total 10

 + 
Anexa 4Examinat __________________ ExaminatorJudeţ __________________ nume ______________________semnăturaData __________________Concursulpentru ocuparea funcţiei deinspector şcolar general /general adjunct şi director C.C.D.EVALUARE – INTERVIU şi SUSŢINEREA OFERTEI MANAGERIALE

             
  Criterii Punctaj maxim*) Punctaj obţinut
    interviu ofertă interviu ofertă
  a) Aspecte organizatorice: proiectarea, monitorizarea, evaluarea activităţii instituţiei/instituţiilor din subordine (Inspectoratului şcolar, unităţilor conexe, unităţii de învăţământ, activităţii extraşcolare etc.), inspecţia şcolară, participare şi implicare organizaţională, formarea şi conducerea echipelor, managementul reuniunilor de lucru. 1 p x    
  b) Aspecte financiar-juridice: cunoaşterea legislaţiei generale şi a legislaţiei din domeniul învăţământului; metode şi mijloace de atragere a resurselor extrabugetare şi de finanţare (noţiuni privind încheierea contractului de sponsorizare, de donaţie etc.). 1 p x    
  c) Trăsături de personalitate relevate de interviu: capacitate de percepţie globală şi sinteză creativă, de adaptare, de relaţionare şi comunicare, perspicacitate, prezenţă de spirit, capacitate de negociere, de argumentare, de convingere, empatie, energie, disponibilitate şi rezistenţă la efort şi stres, respectarea deontologiei profesionale. 1 p x    
  d) Competenţe personale în: identificarea activităţilor/ acţiunilor concrete necesare atingerii obiectivelor stabilite, alocarea resurselor umane şi non-umane pentru realizarea activităţilor, alegerea, desemnarea/delegarea persoanelor/echipelor care vor conduce activităţile stabilite, eficienţa comunicării formale şi informale, manifestarea selectivă a puterii. 1 p x    
  e) Viziunea, concepţia şi redactarea ofertei manageriale; se va avea în vedere dacă oferta managerială respectă principiile generale ale proiectării, este adaptată culturii organizaţionale, aplică metodele şi tehnicile de marketing, este realizată pe baza unei diagnoze şi a analizei de nevoi educaţionale şi de formare. x 6 p    
  Total punctaj interviu 4 p x    
  Total punctaj ofertă x 6 p    
  Total probă 10      

––––    *) Punctajul maxim va fi defalcat de către comisia de concurs + 
Anexa 5Concursul pentru ocuparea funcţiei deINSPECTOR ŞCOLAR GENERAL/GENERAL ADJUNCTŞI DIRECTOR LA C.C.D.BORDEROU DE NOTAREExaminat_______________________Judeţ _______________________bata _______________________Examinatori1. _______________________Preşedinte2.___________________________Membru3.___________________________Membru4.___________________________Membru5.___________________________Membru

                   
  Nr. crt. Proba Examinator 1 Examinator 2 Examinator 3 Examinator 4 Examinator 5 Total
                 
  1. a)              
  2. b)              
  3. c)              
  4. Punctaj total            

Preşedinte _____________ + 
Anexa 6Bibliografie

       
  Nr. crt. Actul juridic/metodologia/bibliografia Conţinut
  1. LEGEA nr. 84/1995, cu modificările şi completările ulterioare LEGEA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI
  2. LEGEA nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare Statutul personalului didactic
  3. Programul de guvernare 2005-2008 Capitolul V. Politica în domeniul educaţiei
  4. O.U.G. nr. 45/2003 Privind finanţele publice locale
  5. LEGEA nr. 154/1998, cu modificările şi completările ulterioare Lege privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar
  6. O.U.G. nr. 60/2001 Monitorul Oficial, Partea I, nr. 241 din 11.05.2001. Ordonanţă de urgenţă privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii
  7. LEGEA nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare Codul muncii
  8. LEGEA nr. 54/2003 Legea sindicatelor
  9. LEGEA nr. 168/1999 privind soluţionarea conflictelor de muncă Soluţionarea conflictelor de muncă
  10. Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ  
  11. O.G. nr. 192/2004 Aprobarea normelor metodologice privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar
  12. LEGEA nr. 48/2002 Privind prevenirea şi combaterea tuturor formelor de discriminare
  13. LEGEA nr. 116/2002 Privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale. Cap. II, secţiunea IV – accesul la educaţie
  14. O.U.G. nr. 75/2005 Privind asigurarea calităţii în educaţiei
  15. O.M.E.N. nr. 4.682/28.09.1998 Regulamentul de organizare şi desfăşurare a inspecţiei şcolare Metodologia de aplicare a regulamentului de organizare şi desfăşurare a inspecţiei şcolare
  16. O.M.Ed.C. nr. 4.897/2001 Regulamentul de organizare şi funcţionare a CCD
  17. O.M.Ed.C. nr. 4.925/8.09.2005 Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
  18. O.M.Ed.C. nr. 3.324/1996 Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratelor şcolare
  19. O.M.E.N. nr. 3.770/1998 Metodologia formării continue a personalului din învăţământul preuniversitar, completat şi modificat prin O.M.E.N. nr. 4.863/9.11.1999
  20. O.M.Ed.C. nr. 3.533/2002 Metodologia de acreditare a programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, modificat prin O.M.Ed.C. nr. 5.398/2004
  21. Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei Manual de management educaţional pentru directorii de unităţi şcolare, Editura ProGnosis, 2000
  22. Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei Managementul educaţional pentru instituţiile de învăţământ, BUCUREŞTI, 2001

 + 
Anexa 7Ministerul Educaţiei şi CercetăriiInspectoratul Şcolar al Judeţului……………./Municipiului BucureştiFISA POSTULUINR. ………DENUMIREA POSTULUI – INSPECTOR ŞCOLAR GENERALGrad profesional al ocupaţiei postului – inspector şcolar generalNivelul postului – conducereDESCRIEREA POSTULUI:1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:● Studii superioare de lunga durată cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă.● Titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau doctorat şi o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 8 ani.● Calificativul "foarte bine", în ultimii patru ani şi recomandarea Consiliului profesoral al unităţii de învăţământ, sau din partea Consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, sau recomandarea Senatului Universităţii sau a organului de conducere al instituţiei, în cazul în care candidatul îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevăzute înart. 101 alin. (1-3) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;● Parcurgerea tuturor etapelor de dezvoltare profesională în învăţământul preuniversitar şi experienţă managerială (de conducere, de îndrumare şi control).● Perfecţionări periodice necesare menţinerii competenţei (minim 120 ore – maxim 2 ani).● Cunoştinţe operare P.C.● O limba de circulaţie internaţionala.2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului● Experienţa în învăţământ pentru specialitatea cerută de post: minim 1 an.● Perioada necesară iniţierii în vederea executării operaţiunilor specifice postului: 90 zile.3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului● Cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele.● Cunoaşterea R.O.D.I.S. şi M.A.R.O.D.I.S.● Cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor de guvern, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional● Aprecierea ofertelor de recrutare angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională.● Soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor.● Consultanţă de specialitate.● Informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul inspectoratului şcolar şi la nivelul unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii managementului educaţional.● Organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.4. Responsabilitate implicată de post● Responsabilitate privind organizarea, managementul, controlul-verificarea, comunicarea, autoritatea informală.● Responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative● Responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii.● Responsabilitatea propunerilor decizionale.5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu:● Ministerul Educaţiei şi Cercetării, compartimentele inspectoratului şcolar, membrii inspectoratului, unităţile conexe, conducerile unităţilor de învăţământ, comunitatea locală, sindicatele, organizaţiile guvernamentale, organizaţiile non-guvernamentale etc.ATRIBUŢII PE DOMENII DE COMPETENTA

       
  Domeniul de competenţă Unitatea de competenţă Atribuţii
  Organizare Stabilirea strategiei de coordonare şi direcţiile de dezvoltare ale inspectoratului şcolar Stabileşte obiectivele activităţii inspectoratului şcolar
  Stabileşte metodele şi procedurile de coordonare a activităţilor inspectoratului
  Stabileşte metodele de monitorizare şi evaluare a activităţii inspectoratului
  Planificarea activităţilor din cadrul inspectoratului şcolar Elaborează planul managerial al inspectoratului şcolar
  Planifică activităţile tematice ale Consiliului de Administraţie
  Întocmeşte lista de priorităţi
  Verifică îndeplinirea obiectivelor şi a activităţilor planificate
  Asigurarea repartizării resurselor financiare necesare desfăşurării activităţii inspectoratului şcolar Stabileşte necesarul de resurse financiare
  Analizează şi decide asupra proiectului de buget
  Repartizează resursele financiare
  Controlează eficienţa utilizării resurselor alocate
  Organizarea activităţilor inspectoratului şcolar Identifică obiectivele activităţii inspectoratului şcolar
  Recrutează, selectează şi promovează personalul din inspectoratul şcolar
  Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor compartimentelor din inspectoratul şcolar
  Management Conducerea/ coordonarea activităţilor inspectoratului şcolar Asigură funcţionarea compartimentelor din inspectoratul şcolar
  Coordonează activitatea şcolară din teritoriu
  Monitorizează îndeplinirea sarcinilor
  Deleagă autoritatea
  Asigurarea climatului de muncă eficient în inspectorat Sprijină iniţiativele şi stimulează creativitatea colaboratorilor
  Promovează lucrul în echipă şi a unui stil de conducere cooperant
  Monitorizează progresul şi disfuncţiile apărute în activitatea inspectoratului şcolar
  Asigurarea resurselor umane necesare desfăşurării activităţii inspectoratului şcolar Identifică necesarul de personal din cadrul inspectoratului şcolar
  Asigură corectitudinea şi transparenţa procesului de selecţie
  Acordă calificative, premii sau sancţiuni personalului din subordine
  Control – Verificare Verificarea activităţilor compartimentelor din subordine Verifică îndeplinirea planului de îndrumare şi control al inspectoratului şcolar
  Efectuează inspecţii la unităţile de învăţământ
  Elaborarea materialelor de sinteză Colectează informaţiile privind îndeplinirea planului managerial
  Analizează şi sintetizează informaţiile colectate
  Asigură redactarea materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
  Relaţii – Comunicare Menţinerea legăturilor inspectoratului şcolar cu M.Ed.C. Asigură fluxul informaţional
  Raportează semestrial/anual sau ori de câte ori este solicitat
  Transmite propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a activităţii educaţionale din teritoriu
  Reprezentarea inspectoratului şcolar în relaţii publice Dezvoltă şi menţine legăturilor cu parteneri sociali şi cu autorităţile locale
  Dezvoltă şi menţine legăturile cu organizaţiile non-guvernamentale şi instituţiile de specialitate
  Promovează imaginea inspectoratului şcolar
  Consilierea şi facilitarea schimbului de informaţii Consiliază personalul şi consultă angajaţii din inspectoratul şcolar şi din unităţile de învăţământ
  Facilitează schimbul de informaţii
  Pregătire profesională Perfecţionarea activităţii proprii Identifică propria nevoie de perfecţionare
  Alege forma convenabilă de perfecţionare
  Participă la diverse forme de perfecţionare
  Asigurarea dezvoltării/formării profesionale a personalului din inspectorat din unităţile din subordine Analizează necesităţile de pregătire a personalului
  Stabileşte modul de participare la forme de perfecţionare/ formare
  Facilitează accesul la forma de pregătire optimă
  Organizează activităţi proprii de perfecţionare

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:Numele şi prenumele:Funcţia:Semnătura:Data întocmirii:Avizat de:Numele şl prenumele:Funcţia publică de conducere din cadrul M.Ed.C:Semnătura:Data întocmirii:–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x