METODOLOGIE din 28 noiembrie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 12 februarie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 128 12/07/1997
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 4
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 5236 28/11/2000

de organizare şi desfăşurare a concursului din 16-17 iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante din învăţământul preuniversitar



 + 
I. Dispoziţii generaleMinisterul Educaţiei Naţionale, în baza prevederilor art. 154 alin. (1) şi (2) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, organizează în zilele de 16 şi 17 iulie 2001 concurs pentru ocuparea posturilor şi catedrelor didactice vacante din învăţământul preuniversitar de stat, publicate în acest scop.Conform Legii nr. 128/1997, coordonarea metodologică a concursului pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante din învăţământul preuniversitar de stat este asigurata de Comisia naţionala de concurs din învăţământul preuniversitar, numita prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.Comisia naţionala de concurs solicita participarea cadrelor didactice din universităţi la desfăşurarea concursului, în cadrul comisiilor de evaluare a lucrărilor şi în cadrul comisiei de rezolvare a contestaţiilor.Comisia naţionala de concurs poate interveni, din proprie iniţiativă sau la solicitarea preşedinţilor comisiilor judeţene de concurs, prin recomandări sau dispoziţii, în vederea aplicării prevederilor prezentei metodologii.De organizarea şi desfăşurarea concursului răspund inspectoratele şcolare, ca instituţii de specialitate ale Ministerului Educaţiei Naţionale pentru învăţământul preuniversitar.Numirea/transferarea candidaţilor pe posturile didactice vacante de la unităţile de învăţământ din mediul urban şi rural se face pe bază de concurs cu probe scrise, cu subiecte elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, în conformitate cu programa pentru examenul de definitivare în învăţământ la specialitatea postului didactic respectiv. Proba scrisă va cuprinde în ponderi egale subiecte din specialitate şi din metodica predării specialitatii respective.Înscrierea la concurs a candidaţilor se va face pentru posturi şi catedre constituite legal, în concordanta cu specializarea obţinută prin studii, cu respectarea prevederilor art. 7 şi 8 din Legea nr. 128/1997.Media minima de promovare a concursului este 7,00 (şapte) pentru ocuparea posturilor didactice din unităţile de învăţământ din mediul urban. Pentru posturile didactice din unităţile şcolare de învăţământ din mediul rural şi din zonele defavorizate media minima de promovare a concursului este 5,00 (cinci).La medii egale departajarea absolvenţilor de învăţământ superior se face pe baza mediei notelor din timpul anilor de studii şi a mediei examenului de licenţă/examenului de stat. Pentru absolvenţii şcolilor normale sau ai şcolilor postliceale nota se calculează pe baza mediei notelor din timpul anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat.Pentru catedrele didactice de religie şi discipline teologice şi pentru posturile didactice de la seminariile/liceele teologice candidaţii vor anexa la cererea de înscriere la concurs avizul cultului respectiv.La concursul pentru ocuparea posturilor didactice vacante pot participa:– absolvenţii de învăţământ superior care au obţinut diploma de licenţă (examen de stat) şi îndeplinesc condiţia privind pregătirea psihopedagogică şi metodica prevăzută la art. 68 din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările ulterioare;– absolvenţii cu diploma ai cursurilor postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei Naţionale;– absolvenţii cu examen de bacalaureat ai şcolii normale/liceului pedagogic sau cu examen de absolvire a şcolii postliceale pedagogice.Nu se va organiza concurs pentru posturile didactice care au viabilitate mai mica de 4 (patru) ani.Pentru concursul din 16-17 iulie 2001 se pot constitui catedre în învăţământul gimnazial din mediul rural, compuse din ore în doua sau mai multe unităţi de învăţământ, cu respectarea prevederilor art. 44 alin. (1) din Legea nr. 128/1997.
 + 
II. Discipline de concurs. Precizări1. În cazul catedrelor vacante pentru care condiţiile de angajare prevăd studii obţinute prin învăţământul superior, în conformitate cu precizările art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997, se vor lua în considerare şi studiile postuniversitare în specialitatea catedrei.2. Pentru posturile didactice de educatoare proba scrisă se susţine la limba şi literatura română, precum şi la metodica activităţii instructiv-educative din învăţământul preşcolar, după programa de definitivat.3. Pentru posturile didactice de invatator/institutor concursul se desfăşoară în conformitate cu programa de definitivat şi se susţine la limba şi literatura română şi la metodica predării acestora.4. Pentru disciplinele socioumaniste, acolo unde se pot constitui catedre dintr-o singura disciplina, subiectele pentru ocuparea catedrei cuprind cerinţe de specialitate şi de metodica în profilul orelor dominante în catedra publicată.5. Pentru catedrele de cultura civică pot susţine concurs absolvenţii de învăţământ superior cu diploma de studii în specializările: filozofie, filozofie-istorie, istorie, drept, sociologie, ştiinţe politice şi administrative, psihosociologie, pedagogie/psihologie.6. Pentru ocuparea unei catedre de geografie pot susţine concurs absolvenţi ai învăţământului superior care au dobândit următoarele specializări: geografie, geografia turismului, ştiinţa mediului şi geografie – o limbă şi literatura străină.7. Pentru catedrele Informatica, Tehnologia informatiei şi Informatica – Tehnologii asistate de calculator pot susţine concurs absolvenţi ai învăţământului superior de lungă durata, care au una dintre următoarele specializări: informatica, matematica-informatica, informatica economică şi calculatoare. Pentru disciplina Informatica – Tehnologii asistate de calculator din cadrul profilului servicii pot susţine concurs numai absolvenţii cu specializările Informatica economică, Contabilitate şi Informatica de gestiune. Absolvenţii cursurilor postuniversitare de specializare beneficiază de aceleaşi drepturi ca cele menţionate anterior. Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevederilor art. 68 din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările ulterioare, sau să aibă definitivatul în învăţământ.8. Pentru catedra de educaţie tehnologică se organizează concurs începând cu sesiunea 2001. La concurs pot participa absolvenţii cu diploma ai cursurilor postuniversitare cu durata de minimum 3 semestre, organizate în baza Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.051/1999.9. Pentru catedrele de discipline tehnice se organizează concurs începând cu sesiunea 2001.10. Pentru catedrele de instruire practica nu se organizează concurs în unităţile reprezentative sau nereprezentative în anul 2001.11. În palatele şi cluburile copiilor se va organiza concurs de ocupare a catedrelor vacante în domeniile tehnico-ştiinţific şi cultural-artistic. La concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor pentru aceste domenii pot participa absolvenţi ai învăţământului superior de lungă şi de scurta durata, precum şi învăţători/institutori având specializarea în profilul catedrei (cercului) prevăzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.425/1998.12. Pentru posturile de profesori consilieri de la centrul judeţean de asistenţa psihopedagogică sau de la cabinetele interşcolare pot participa la concurs absolvenţi ai facultăţilor de psihologie, sociologie şi pedagogie. De asemenea, pot participa la concurs şi absolvenţi ai facultăţilor de filozofie-istorie promotiile 1978-1989, care au făcut parte din grupe de psihologie-pedagogie, sociologie şi care pot face dovada prin foaia matricola.13. Pentru posturile de psihopedagogie specială pot participa la concurs absolvenţii de învăţământ superior cu specializările psihopedagogie specială, psihologie şi pedagogie, subiectul fiind elaborat din specialitatea scoasa la concurs – psihopedagogie specială şi metodica predării acesteia. Absolvenţii menţionaţi mai sus pot participa şi la concursul pentru ocuparea posturilor didactice de educaţie specială.14. Pentru posturile didactice de profesori de educaţie specială pot participa absolvenţi de învăţământ superior de orice specialitate, care au obţinut diploma de licenţă (examen de stat) şi au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic. Subiectul se elaborează din specializarea de pe diploma sau, la alegere, din psihopedagogie specială. Cadrele didactice care solicită participarea la concurs trebuie să facă dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practica în educaţie specială, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798/1999.15. Pentru posturile didactice de profesor la şcolile speciale care utilizează curriculumul şcolii publice (integral sau adaptat) pot participa absolvenţi de învăţământ superior care au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic, metodic, subiectul fiind elaborat din specializarea de pe diploma. Cadrele didactice care solicită participarea la concurs trebuie să facă dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practica în educaţie specială, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798/1999.16. Pentru posturile didactice din învăţământul alternativ candidaţii vor anexa la cererea de înscriere la concurs avizul favorabil privind parcurgerea modulului de pedagogie specifică din partea instituţiilor specializate în tipul de învăţământ alternativ (Waldorf, Step by Step, Montessori etc.).17. Pentru posturile de educatoare/educator şi invatator/educator din unităţile de învăţământ special pot participa absolvenţii liceelor pedagogice (şcolilor normale) cu specialitatea de pe diploma de educatoare, invatator sau educatoare-invatator ori absolvenţi ai şcolilor postliceale acreditate care pregătesc învăţători-educatori pentru învăţământ special, disciplina de concurs fiind psihopedagogia specială sau, la alegere, una dintre specializările obţinute prin studii.18. Pentru posturile de profesor-educator din unităţile de învăţământ special pot participa absolvenţi de învăţământ superior care au obţinut diploma de licenţă (examen de stat) şi au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic, disciplina de concurs fiind specialitatea de pe diploma sau, la alegere, psihopedagogie specială. Cadrele didactice care solicită participarea la concurs trebuie să facă dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practica în educaţie specială, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798/1999.19. Pentru ocuparea posturilor didactice de educatoare/învăţători/institutori din unităţile de învăţământ, clase sau grupe cu predare în limba minorităţilor naţionale, concursul consta din două probe: 16 iulie, ora 9,00 – limba şi literatura română (conform pct. 1 şi 2); 17 iulie, ora 9,00 – limba şi literatura maternă.La fiecare proba, pentru promovare trebuie să se obţină minimum nota 5,00 (cinci).Pentru ocuparea catedrelor din unităţi de învăţământ şi clase cu predare în limba minorităţilor naţionale, cu excepţia catedrelor de limba şi literatura română, concursul se poate susţine în limba maternă. Inspectoratele şcolare judeţene vor lua măsuri pentru traducerea subiectelor în limba minorităţilor naţionale.20. Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unităţile de învăţământ cu clase speciale (limbi străine – program intensiv şi/sau bilingv şi matematica-informatica) şi din unităţile de învăţământ cu profil de muzica, arte plastice, coregrafie, educaţie fizica, instruire practica sau a catedrelor din palatele şi cluburile copiilor solicitanţii vor susţine în data de 11 iulie 2001, începând cu ora 8,00, o proba practica/orala în profilul postului didactic solicitat.Proba practica se susţine în faţa unei comisii alcătuite din:– preşedinte – inspectorul şcolar de specialitate;– directorul unităţii de învăţământ la care postul didactic este vacant;– 3 profesori de specialitate, de preferinta metodişti ai inspectoratului şcolar.Comisia de concurs stabileşte şi afişează graficul desfăşurării probei practice.NOTĂ: Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unităţile cu profil de muzica şi coregrafie proba practica se va desfăşura conform anexei nr. 1.Pentru ocuparea posturilor didactice vacante din unităţile cu clase speciale de limbi străine cu program intensiv şi bilingv proba practica se va desfăşura conform anexei nr. 2.Rezultatul probei practice se consemnează prin calificativul "admis" sau "respins". Evaluarea probei practice se face numai de către specialişti, prin consens. Proba practica este eliminatorie pentru posturile didactice din unităţile respective.21. Pentru ocuparea posturilor/catedrelor cu predare în alta limba decât cea în care candidaţii şi-au făcut studiile, aceştia vor susţine un test de cunoaştere a limbii în care urmează să facă predarea, în data de 11 iulie 2001, începând cu ora 8,00, în faţa unei comisii alcătuite din inspectorul şcolar de specialitate (preşedinte) şi 3 specialişti. Rezultatul testului se consemnează prin calificativul "admis" sau "respins", fiind eliminatoriu.22. Candidaţii care solicită o catedra formată din două specialităţi vor susţine lucrarea scrisă la una dintre specializările înscrise pe diploma de studii şi la specialitatea cu ponderea mai mare.23. Contestaţiile la proba practica sau orala se soluţionează în termen de 24 de ore de la anunţarea rezultatului prin repetarea probei în faţa unei comisii noi, numita de inspectorul şcolar general. Pentru probele de arte plastice şi informatica se va proceda la reevaluarea probei şi nu la repetarea ei.
 + 
III. Componenta şi atribuţiile comisiei de concursCoordonarea lucrărilor privind pregătirea, organizarea şi desfăşurarea concursului se realizează de către comisia de mobilitate a personalului didactic, numita prin decizie a inspectorului şcolar general, secretarul comisiei fiind un inspector şcolar cu probleme de evidenta a personalului didactic.La lucrările comisiei participa cu statut de observatori reprezentanţii sindicatelor reprezentative, conform art. 11 alin. (6) din Legea nr. 128/1997. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.Comisia de concurs are următoarele atribuţii:1. stabileşte lista cuprinzând posturile didactice vacante, care se afişează cu cel puţin 30 de zile înaintea concursului, conform art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997;2. stabileşte unitatea/unităţile de învăţământ la care se va desfăşura concursul;3. înregistrează şi verifica cererile şi documentele anexate, necesare pentru înscrierea la concurs. Cererile de concurs vor fi avizate de consilierul juridic al inspectoratului şcolar;4. repartizează nominal candidaţii în sălile de concurs;5. întocmeşte listele cuprinzând personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identităţii acestora şi sigilarea lucrărilor în timpul lucrărilor scrise. Numeşte prin tragere la sorţi, pentru fiecare sala, 2-3 supraveghetori care au alta specialitate decât cea a candidaţilor din sala de concurs şi care nu au rude printre aceştia. În acest sens supraveghetorii vor depune o declaraţie scrisă. Unul dintre ei va fi numit responsabil de sala;6. asigura transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toate sălile de concurs;7. verifica exactitatea şi corectitudinea transcrierii subiectelor;8. verifica dacă numărul lucrărilor şi numărul paginilor acestora, predate de candidaţi supraveghetorilor de sala, corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrărilor;9. preda comisiilor de evaluare lucrările candidaţilor însoţite de un borderou pe specialităţi, menţionând numărul lucrărilor şi al paginilor acestora;10. întocmeşte şi afişează, pe specialităţi, tabelul nominal cuprinzând rezultatele concursului în ordinea descrescătoare a mediilor;11. primeşte contestaţiile şi le transmite sub semnatura comisiei de rezolvare a contestaţiilor;12. după primirea rezultatelor la contestaţii, pe baza rezultatelor concursului, întocmeşte clasificarea finala a candidaţilor în funcţie de postul didactic solicitat;13. stabileşte data pentru repartizarea pe posturi a candidaţilor admişi;14. răspunde din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfăşurarea concursului;15. asigura condiţii decente de cazare/masa pentru cadrele didactice din învăţământul superior de la universităţile la care sunt arondate judeţele respective şi acoperă cheltuielile cu deplasarea acestora.
 + 
IV. Înscrierea candidaţilor şi desfăşurarea concursului1. Cererile de înscriere la concurs (anexa nr. 3), însoţite de copii de pe documentele solicitate, se înregistrează la inspectoratele şcolare pe a căror rază teritorială se afla posturile didactice vacante, conform graficului anexat. Candidaţii au obligaţia de a respecta cu stricteţe graficul afişat. Pe cererea de înscriere la concurs candidatul va preciza disciplina de concurs şi specialitatea postului didactic pentru care optează (o singura opţiune).2. Lucrarea scrisă se desfăşoară în ziua de 16 iulie 2001, începând cu ora 9,00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs cel mai devreme la ora 7,30 şi cel mai târziu la ora 8,30. După verificarea transcrierii subiectelor de concurs durata de redactare a lucrărilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depăşit.3. Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneala sau pix de culoare albastra, inclusiv pentru desene.4. Se interzice accesul în sala de concurs al candidaţilor care au asupra lor mijloace de comunicare la distanta.5. În vederea desfăşurării probelor scrise va fi asigurata supravegherea fiecărei sali, verificandu-se identitatea candidaţilor prin buletinul/cartea de identitate sau pasaportul turistic.6. Pe usa fiecărei sali vor fi afişate tabele nominale cuprinzând candidaţii repartizaţi în sala şi disciplina la care susţin concurs.7. Responsabilii de sali primesc, sub semnatura, de la secretarul comisiei de concurs, tabelul nominal cuprinzând candidaţii repartizaţi în sala respectiva, precum şi colile tip examen şi ciornele necesare, în funcţie de numărul concurenţilor.8. Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intră în sala sau nu mai poate părăsi sala decât dacă preda lucrarea şi semnează de predare.9. Candidaţii care nu se afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectiva.10. După transcrierea subiectelor pe tabla în sala de concurs un membru al comisiei de concurs, însoţit de un membru al comisiei pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare, verifica dacă subiectele au fost transcrise corect.11. În timpul desfăşurării probei responsabilul de sala şi ceilalţi supraveghetori nu vor discuta între ei şi nu vor rezolva subiectele.12. Înscrierea numelui candidaţilor în afară spaţiului care se sigileaza, precum şi orice alte semne distinctive pe colile tip destinate lucrărilor scrise sau pe ciorne determina anularea lucrărilor scrise.13. Candidaţii care în timpul desfăşurării probelor de concurs sunt surprinsi copiind sau transmitand soluţii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens.14. Cadrele didactice supraveghetoare care furnizează soluţii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrări sau care au manifestări de neglijenţa în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor (tolerarea unor acţiuni sau intentii de frauda ale candidaţilor, părăsirea nejustificată a sălii de concurs etc.) vor fi sancţionate potrivit legii.15. Sigilarea lucrărilor scrise se efectuează de către candidaţi în prezenta supraveghetorului de sala, după care se aplică ştampila unităţii şcolare care organizează concursul şi semnatura preşedintelui comisiei de concurs.16. După ce termina redactarea lucrărilor candidaţii le predau responsabilului de sala, semnează în borderoul de predare a lucrărilor, menţionând numărul de pagini. Spaţiile libere ale întregii lucrări se anulează cu linie franta în forma literei "Z" de către un supraveghetor, în faţa candidatului.17. Ciornele se predau separat, o dată cu lucrarea, responsabilului de sala, fără să aibă valabilitate în evaluarea lucrării şi la eventuale contestaţii. Ciornele se păstrează în arhiva inspectoratului şcolar timp de un an.18. La ieşirea candidaţilor din sala aceştia vor putea consulta baremele de corectare la fiecare disciplina de concurs, afişate la loc vizibil.19. După ieşirea candidaţilor din sala în care s-a desfăşurat proba supraveghetorii de sala vor preda comisiei lucrările candidaţilor, borderourile de predare a lucrărilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite.20. Lucrările scrise, pe discipline de învăţământ, sunt amestecate şi numerotate de la 1 la n, după caz, de către comisia de concurs. Apoi sunt depozitate în condiţii de securitate maxima, astfel încât o singura persoana, actionand independent, sa nu poată avea acces la lucrări până la predarea acestora cu proces-verbal comisiilor de evaluare a lucrărilor, dar nu mai târziu de următoarea zi. Rezultatele concursului se afişează la sediul instituţiei la care s-a desfăşurat concursul cel mai târziu după 3 zile de la susţinerea acestuia.21. Contestaţiile se depun în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor la secretarul comisiei de contestaţii.
 + 
V. Comisiile pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare1. Subiectele vor fi stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale.2. Comisiile pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.Membrii comisiei de concurs, desemnaţi pentru multiplicare, vor asigura numărul necesar de exemplare care se vor introduce în plicuri şi vor fi secretizate.Preşedintele comisiei de concurs, împreună cu secretarul comisiei, va distribui la sălile de concurs plicurile cu subiecte, astfel încât la ora 9,00 să poată fi desfăcute în prezenta candidaţilor.
 + 
VI. Comisiile de evaluare a lucrărilorLucrările sigilate vor ajunge, prin 2 delegaţi, în cel mult 24 de ore la comisiile de evaluare a lucrărilor din centrele universitare şi la şcolile stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale.Comisiile de evaluare a lucrărilor sunt numite prin decizie a rectorului instituţiei de învăţământ superior şi, respectiv, a inspectorului şcolar general care are în subordine şcoala normală în care se corecteaza lucrările pentru educatoare şi învăţători, precum şi unitatea de învăţământ în care se corecteaza lucrările pentru maiştri-instructori.Profesorii din învăţământul preuniversitar, care intră în comisiile de evaluare a lucrărilor, vor fi recomandaţi în scris rectorului de către inspectorul şcolar general al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, în a cărui raza teritorială se afla instituţiile de învăţământ superior.Comisiile de evaluare a lucrărilor sunt formate din:– preşedinte – un cadru didactic universitar;– pentru fiecare comisie se vor numi câte 2 profesori corectori, unul din învăţământul universitar, iar celalat din învăţământul preuniversitar, normarea şi salarizarea făcându-se în conformitate cu Precizările Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 19.388/1997;– evaluarea lucrărilor pentru posturile/catedrele de educatoare/invatatoare şi ale maiştrilor-instructori se va realiza de 2 profesori corectori din învăţământul preuniversitar, în specialitatea probei.1. Verificarea şi notarea lucrărilor scrise se desfăşoară în sali stabilite, în care nu este permis accesul altor persoane în afară membrilor comisiei de evaluare a lucrărilor.2. Fiecare lucrare scrisă este verificata independent de cei 2 membri ai comisiei şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de corectare. Fiecare corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finala în borderoul de notare, după terminarea evaluării. La corectare nu se fac însemnări pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt corector.3. Preşedintele comisiei verifica borderourile şi semnaleaza diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori fie la subpuncte, fie la nota lucrării. În cazul în care aceste condiţii nu sunt îndeplinite, cei 2 corectori vor verifica din nou împreună lucrarea şi vor acorda o noua nota care va fi înregistrată într-un alt borderou. Aceasta nota trebuie să fie cuprinsă între notele iniţiale. În caz de divergenţe între corectori lucrarea va fi recorectata de un al treilea corector, numit de preşedintele comisiei de evaluare a lucrărilor. Nota acestuia este definitivă.4. Când nu s-au semnalat diferenţe mai mari de un punct, fiecare corector îşi înscrie propria nota pe lucrare, semnează în dreptul notei, iar preşedintele calculează media aritmetica cu doua zecimale, fără rotunjire, o trece pe lucrare şi semnează.5. Când s-au semnalat diferenţe, pe lucrare se trece nota finala şi se semnează de către corectori şi preşedintele comisiei de evaluare a lucrărilor.6. După stabilirea mediei preşedintele comisiei de evaluare a lucrărilor deschide lucrările în prezenta corectorilor şi consemnează mediile într-un proces-verbal tip cuprinzând numele candidaţilor, numărul lucrării şi media obţinută.7. Lucrările candidaţilor, împreună cu borderourile de corectare şi procesele-verbale cuprinzând mediile obţinute, vor fi predate preşedintelui comisiei de evaluare a lucrărilor de regula după 48 de ore de la primirea lucrărilor pentru evaluare.8. Preşedintele comisiei de evaluare a lucrărilor va transmite prin fax rezultatele evaluării la inspectoratele şcolare de la care provin lucrările în maximum 24 de ore de la primirea borderourilor de corectare şi a proceselor-verbale.
 + 
VII. Comisiile de rezolvare a contestaţiilor1. Aceste comisii se numesc prin decizii ale rectorului şi, respectiv, ale inspectorului şcolar general.2. Lucrările pentru care s-au depus contestaţii în termenul prevăzut se resigileaza, secretizandu-se şi nota/notele acordate în vederea reevaluarii.3. Comisiile de rezolvare a contestaţiilor sunt formate din:– preşedinte – un cadru didactic universitar;– pentru fiecare comisie se vor numi câte 2 profesori corectori, unul din învăţământul universitar, iar celalat din învăţământul preuniversitar, normarea şi salarizarea făcându-se în conformitate cu Precizările Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 19.388/1997.Comisia de rezolvare a contestaţiilor va fi formată în întregime din alte cadre didactice decât cele care fac parte din comisia de evaluare a lucrărilor.4. Recorectarea lucrărilor se face după metodologia prevăzută la cap. VI, în termen de cel mult 24 de ore de la termenul limita de înregistrare a contestaţiei.5. Nota acordată de comisia de rezolvare a contestaţiilor se considera admisă şi definitivă dacă exista o diferenţa mai mare de un punct între nota iniţială şi cea finala (diferenţa poate fi pozitiva sau negativa). În situaţia lucrărilor cu nota iniţială cuprinsă între 9,00 şi 10,00 nota finala este cea atribuită la recorectare.6. La lucrările comisiilor de rezolvare a contestaţiilor participa cu statut de observatori reprezentanţii sindicatelor reprezentative, conform legii. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observaţii.7. Hotărârile comisiei de rezolvare a contestaţiilor sunt definitive şi se afişează cel mai târziu în termen de 48 de ore de la data limita de depunere a contestaţiilor.
 + 
VIII. Repartizarea pe posturi a candidaţilor1. După soluţionarea tuturor contestaţiilor comisia de concurs publică listele finale în ordinea descrescătoare a mediilor, în funcţie de postul didactic solicitat, dar nu mai târziu de 28 iulie 2001, ora 00,00.2. Transferarea/numirea candidaţilor se face în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute la lucrarea scrisă, în plenul comisiei de concurs. Posturile care devin vacante în timpul repartizării candidaţilor se vor include în lista cuprinzând posturile vacante. Candidaţii vor face opţiune scrisă pentru un post didactic din lista rămas neocupat.3. Candidaţii declaraţi admişi pot opta pentru un post/catedra şi în judeţele unde au rămas posturi/catedre vacante, după încheierea repartizării pe posturi/catedre a candidaţilor din data de 28 iulie 2001. Toţi candidaţii declaraţi admişi şi care optează pentru un post/catedra în alte judeţe au obligaţia de a-şi depune dosarul personal la inspectoratul şcolar al judeţului respectiv şi de a se prezenta obligatoriu la comisia de repartizare pe post. Posturile rămase vacante după încheierea repartizării candidaţilor vor fi ocupate prin detaşare, suplinire, cumul sau plata cu ora.4. Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din învăţământul preuniversitar de stat, precum şi angajarea pe post se fac de inspectorul şcolar general.
 + 
IX. Dispoziţii finale1. Plata cadrelor didactice care participa la organizarea/desfăşurarea concursului, precum şi celelalte cheltuieli se fac, conform legislaţiei în vigoare, din fondurile inspectoratului şcolar.2. La organizarea/desfăşurarea concursului nu pot participa persoanele care concurează sau care au în rândul candidaţilor rude apropiate.3. Lucrările de concurs şi borderourile de corectare se păstrează în arhiva inspectoratelor şcolare judeţene timp de un an, iar celelalte documente, conform normativelor în vigoare.4. Preşedinţii comisiilor de concurs, ai comisiilor pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare a lucrărilor şi ai comisiilor de rezolvare a contestaţiilor poarta răspunderea principala, conform atribuţiilor specifice, în cadrul concursului.5. Inspectorul şcolar general este direct răspunzător de respectarea prevederilor prezentei metodologii şi de corectitudinea desfăşurării concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice de către candidaţii cu studii corespunzătoare.6. Răspunderea tuturor celor implicaţi este, după caz, administrativ-disciplinară sau penală.7. Actele de studii trebuie să fie autentificate la biroul notarial, iar celelalte documente trebuie să fie certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unităţii de învăţământ.
 + 
X. Graficul desfăşurării concursului15 iunie 2001 – afişarea posturilor/catedrelor vacante19 iunie-3 iulie 2001 – înregistrarea cererilor candidaţilor4-10 iulie 2001 – verificarea dosarelor şi validarea inscrierilor la concurs10 iulie 2001 – afişarea tabelelor nominale cuprinzând candidaţii înscrişi la concurs11 iulie 2001 – desfăşurarea probelor practice şi a testelor de limba română/străină, conform graficului elaborat de inspectoratul şcolar14 iulie 2001 – rezolvarea contestaţiilor la probele practice şi la testele de limba15 iulie 2001 – afişarea listelor cuprinzând repartizarea pe sali a candidaţilor la unitatea/unităţile la care se susţine concursul; la inspectoratul şcolar se va afişa un centralizator cuprinzând locurile de desfăşurare a concursului, pe discipline.16-17 iulie 2001 – desfăşurarea concursului19-20 iulie 2001 – afişarea rezultatelor20-22 iulie 2001 – înregistrarea contestaţiilor (în cel mult 48 de ore de la data afişării rezultatelor)23 iulie 2001 – rezolvarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor acestora24 iulie 2001 – afişarea rezultatelor definitive24-26 iulie 2001 – repartizarea pe posturi/catedre a candidaţilor declaraţi admişi27 iulie 2001 – restituirea dosarelor candidaţilor care au fost admişi şi nu au fost repartizaţi la nivelul judeţului, în vederea depunerii acestora pentru alt judeţ28-30 iulie 2001- repartizarea candidaţilor admişi pe posturile/catedrele rămase vacante în alte judeţe după repartiţia candidaţilor admişi din 24-26 iulie 2001.
 + 
Anexa 1────────la metodologie──────────────ÎNVĂŢĂMÂNTUL ARTISTIC (LICEE DE ARTA – SPECIALIZĂRILE MUZICA ŞI COREGRAFIE)PROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor vacante din învăţământul artisticA. Instrumente şi canto/Coregrafie:a) Elaborarea unui proiect didactic – comisia va face publice cu 48 de ore înainte repertoriul elevului şi nivelul de studiu pe baza cărora candidatul va concepe proiectul didactic; acesta va fi prezentat comisiei înainte de începerea probei.b) Susţinerea practica a proiectului didactic (lectia de instrument/balet) – pe baza proiectului didactic prezentat candidaţii vor susţine ora de instrument/balet cu elevul/elevii nominalizaţi de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unităţii de învăţământ; proba nu va depăşi 30-50 de minute pentru muzica şi o ora pentru coregrafie.B. Discipline teoretice:1. Specialitatea Teoria muzicii – Solfegiu – Dictat:a) Solfegiu la prima vedere – proba va consta din 16 măsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, până la 4 alteratii constitutive, în cheile Sol şi Fa.b) Citire la prima vedere la pian a câte unui dictat la 1, 2 şi 4 voci.2. Specialitatea Armonie:a) Armonie – armonizarea unei teme de 16 măsuri (8 măsuri sopran şi 8 măsuri bas dat, necifrate).b) Citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 corale de Bach, prin tragere la sorţi).3. Specialitatea Istoria muzicii:a) Elaborarea unui proiect didactic – subiectul va fi stabilit de comisie şi comunicat candidaţilor cu 48 de ore înainte de susţinerea probei.b) Proba de recunoaştere şi comentare a unor lucrări din creaţia universala şi românească – pe baza auditiei candidaţilor li se cer recunoaşterea şi comentarea a 4 lucrări din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creaţia românească), alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrări, pusă la dispoziţie candidaţilor de conducerea unităţii de învăţământ cu cel puţin două săptămâni înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare.Evaluarea globală se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".Prevederile metodologiei se vor aplica şi pentru unităţile reprezentative.
 + 
Anexa 2────────la metodologie──────────────PROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele cu clase speciale – limbi străine cu program intensiv şi bilingvProba practica va consta într-un interviu prin care comisia va evalua:1. competenţa de receptare şi comunicare a candidatului în limba străină respectiva;2. capacitatea de a stabili obiective şi continuturi pentru un curriculum (programa) special pentru clasele cu program intensiv şi/sau bilingv.Evaluarea globală se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".Prevederile metodologiei se vor aplica şi pentru unităţile reprezentative.
 + 
Anexa 3────────la metodologie──────────────

         
  Se certifică exactitatea datelor,  Inspector şcolar cu evidenţa cadrelor didactice  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  (numele şi prenumele) Viza oficiului juridic
  CERERE DE TRANSFERARE / NUMIRE prin concursul cu probe scrise din data de 16 iulie 2001
   
  Subsemnatul/subsemnata (iniţiala tatălui) . . . . . . . . . . ., născut/născută la data de (ziua, luna, anul) . . . . . . ./. . . . . . 19. . . . . . .,
  1. absolvent/absolventă al/a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
  (universitate, institut politehnic, A.S.E., IP-3, liceu pedagogic, şcoală de maiştri etc.)
  facultatea . . . . . . . . . . , cu durata studiilor de . . . . . ani (zi, seral, f.f.), promoţia . . . . . . ., cu specialitatea principală . . . . . . . . , secundară . . . . ., cu media de absolvire a studiilor*) . . . . . . . . . . . . .,
  _____________
  *) Media de absolvire a studiilor se obţine prin adunarea mediei notelor din timpul anilor de studii cu media la examenul de stat (licenţă) sau bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice sau ai şcolii postliceale, iar suma se împarte la 2.
   
  2. având la data de 31 august 2001 o vechime efectivă în învăţământ de . . . . ani, grad didactic:
    definitiv cu media . . . . . . . . . . . . , obţinut în anul . . . . . . . . . . .;
    gradul II cu media . . . . . . . . . . . . , obţinut în anul . . . . . . . . . . .;
    gradul I cu media . . . . . . . . . . . . ., obţinut în anul . . . . . . . . . . .,
  3. legitimat/legitimată cu buletinul/cartea de identitate seria . . . . . . . . . nr. . . . . . . , cu domiciliul stabil în localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , str. . . . . nr. . . . . ., bl. . . . . . . , ap. . . . . . . , judeţul (sectorul) . . . . , telefon . . . . . . . . . . .,
  4. în anul şcolar 2000/2001 am avut următorul statut în învăţământ:
  a) titular pe/la postul/catedra de . . . . . . . . . . . . . . . . de la unitatea de învăţământ . . . . . . . . , localitatea . . . . . . , judeţul (sectorul) . . . . . . . . .;
  b) suplinitor pe/la postul/catedra de . . . . . . . . . . . . . . de la unitatea de învăţământ . . . . . . . . , localitatea . . . . . . , judeţul (sectorul) . . . . . . . . .;
  c) am contract de muncă pe durata nedeterminată cu întreprinderea . . . . . . ., localitatea . . . . . . ., având funcţia de . . . . . . , iar în anul şcolar 2000/2001 am fost detaşat/detaşată pe/la postul/catedra de . . . . . . . . . . . de la unitatea de învăţământ . . . . . . . . , localitatea . . . . . . , judeţul (sectorul) . . . . . . .;
  d) sunt salariat/salariată la întreprinderea . . . . . . , localitatea . . . . . . , judeţul (sectorul) . . . . , cu care am contract de muncă pe durata nedeterminată, având funcţia de . . . . . . . . . . . . . . .,
  vă rog să-mi aprobaţi înscrierea la concursul cu probe scrise din data de 16 iulie 2001, în vederea ocupării unui post/catedra de . . . . . . . . . . . din lista cuprinzând posturile (catedrele) publicate vacante sau care devin vacante prin transferarea/numirea candidaţilor care au obţinut medii mai mari decât mine, la unităţi de învăţământ din judeţul/municipiul Bucureşti, care mi se cuvine în ordinea descrescătoare a mediei de concurs, urmând să susţin lucrarea scrisă la disciplina . . . . . . . . .
  Menţionez că am întrerupt activitatea în învăţământ (sau în alt domeniu de activitate) pentru motivul . . . . . . , prin Decizia nr. . . . . . . . . . . ., conform art. . . . . . . din Codul muncii. Prezint adeverinţa medicală nr. . . . . . . /. . . . 2001 din care rezultă că sunt apt/aptă pentru a preda în învăţământ conform art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalulu didactic, şi declar pe propria răspundere că nu am suferit condamnări penale şi nici nu am fost îndepărtat/îndepărtată din învăţământ.
  Nu voi solicita locuinţă din fondul locativ de stat.
  Răspund de exactitatea datelor înscrise în prezenta cerere şi declar că voi suporta consecinţele în cazul unor date eronate.
  Anexez următoarele acte doveditoare în următoarea ordine, autentificate de biroul notarial şi certificate pentru conformitate de către unitatea de învăţământ la care am funcţionat în anul şcolar 1999/2000 sau de către inspectorul şcolar:
  1. *) copii de pe actele de studii şi de pe foaia matricolă;
  2. copii de pe certificatele de obţinere a gradelor didactice;
  3. copii de pe certificatele de naştere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele);
  4. *) copie de pe adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ superior, din care să rezulte că s-a efectuat şi s-a promovat modulul pedagogic (pentru cadrele didactice de specialitate care nu au obţinut definitivarea în învăţământ sau modulul pedagogic nu figurează în foaia matricolă);
  5. copie de pe actul de titularizare în învăţământ (dacă este cazul);
  6. decizia inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);
  7. copie de pe fila din buletin sau de pe cartea de identitate cu domiciliul stabil;
  8. adeverinţă din care să rezulte vechimea efectivă în învăţământ (dacă este cazul);
  9. copie de pe carnetul de muncă;
  10. avizul medical (complet), din care să rezulte că sunt apt/aptă pentru a preda în învăţământ.
  ____________
  *) Absolvenţii promoţiei 2001 vor prezenta adeverinţă de la instituţia de învăţământ superior sau de la şcoala normală, din care să rezulte că au susţinut examenul de licenţă, media de absolvire a facultăţii (şcolii normale) şi că în timpul facultăţii au frecventat şi au promovat modulul pedagogic.
   
  se completează în comisie, la repartizarea pe posturi
   
  Subsemnatul(a) . . . . . . . . ., obţinând media . . . . . . . . la concursul din 16 iulie 2001, optez să fiu transferat/transferată, numit/numită începând cu data de 1 septembrie 2001 pe/la postul/catedra:
     
  Unitatea de învăţământ Localitatea, Sectorul Postul/catedra numărul de ore
       
       
       
       
  Data . . . . . . Semnătura . . . . . . . . . .

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x