METODOLOGIE din 28 iunie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 7 august 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEHG 1387 02/09/2004 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEHG 1387 02/09/2004 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PECONTRACT 02/09/2004
ActulMODIFICA PECONTRACT 02/09/2004
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEHG 1387 02/09/2004 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEHG 1387 02/09/2004 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PECONTRACT 02/09/2004
ActulMODIFICA PECONTRACT 02/09/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE 8 18/02/2004
ART. 1REFERIRE LAOG 89 28/08/2003 ART. 5
ART. 2REFERIRE LALEGE 8 18/02/2004
ART. 2REFERIRE LAOG 89 28/08/2003 ART. 4
ART. 3REFERIRE LAOG 89 28/08/2003 ART. 4
ART. 7REFERIRE LAOG 89 28/08/2003 ART. 23
ART. 7REFERIRE LALEGE 89 28/04/1998
ART. 8REFERIRE LALEGE 8 18/02/2004
ART. 8REFERIRE LAOG 89 28/08/2003 ART. 7
ART. 11REFERIRE LALEGE 89 28/04/1998
ART. 11REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 18
ART. 13REFERIRE LALEGE 8 18/02/2004
ART. 13REFERIRE LAOG 89 28/08/2003 ART. 12
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHG 700 28/06/2007
ActulCONTINUT DEACT ADITIONAL 28/06/2007

de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare



 + 
Articolul 1Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, reprezintă suma plătită de către operatorul de transport feroviar, denumit în continuare OTF, pentru punerea la dispoziţie a infrastructurii feroviare prin asigurarea setului minim de prestaţii pentru circulaţia trenurilor aparţinând OTF şi accesul prin intermediul reţelei la infrastructurile de servicii şi serviciile furnizate în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 2Pentru infrastructura feroviară publică administrată de Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., denumită în continuare C.RR., calculul şi încasarea TUI revin în sarcina C.F.R., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 3TUI se aplică în mod nediscriminatoriu pentru toţi OTF pentru condiţii similare de transport în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 4Metodologia de calcul a TUI se bazează pe următoarele elemente tarifare:a) distanţa parcursă de tren;b) tonajul brut al trenului;c) tipul de trafic: marfă sau călători;d) ruta de circulaţie;e) clasa secţiei de circulaţie şi dotarea cu sisteme de electrificare pentru asigurarea curentului de tracţiune.
 + 
Articolul 5TUI se calculează şi se aplică pentru fiecare tren circulat, pe baza elementelor prevăzute la art. 4.
 + 
Articolul 6Secţiile de circulaţie ale infrastructurii feroviare publice se împart pe clase pe baza caracteristicilor tehnice ale fiecărei secţii, conform tabelului nr. 1 – Clasificarea secţiilor de circulaţie, astfel:Tabelul nr. 1Clasificarea secţiilor de circulaţie

Regimul
de viteză(km/h)
Clasa secţiei de circulaţie de la la
A 121 200
B 101 120
C 61 100
D 0 60
E
Pentru linii cu trafic exclusiv de marfă
0

60

R
Pentru linii cu trafic redus: volum de circulaţie
mai mic de 5 trenuri pe zi

I
Pentru linii cu ecartament îngust

 + 
Articolul 7(1) Lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase este elaborată de C.F.R. şi se include în contractul de activitate al companiei naţionale care administrează infrastructura feroviară, încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, conform prevederilor art. 23 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 89/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Lista prevăzută la alin. (1) se actualizează în situaţia în care încadrarea unor secţii de circulaţie în categoriile prevăzute la art. 6 nu mai corespunde datorită modificării caracteristicilor tehnice ale acestora.
 + 
Articolul 8Pentru stabilirea tarifului pentru fiecare categorie de linie, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările ulterioare, se va avea în vedere costul direct rezultat din exploatarea trenurilor, care se repartizează corespunzător tipului de trafic de marfă sau călători, după cum urmează:a) costuri fixe în funcţie de trasa folosită, reprezentând costuri cu conducerea circulaţiei pe liniile infrastructurii feroviare publice;b) costuri variabile în funcţie de masa brută a trenului, reprezentând costuri cu întreţinerea şi funcţionarea infrastructurii feroviare publice.
 + 
Articolul 9(1) Elementele tarifare de bază aplicabile pentru determinarea TUI sunt conform tabelului nr. 2 – Elementele tarifare de bază pentru TUI, după cum urmează:Tabelul nr. 2Elemente tarifare de bază pentru TUI

Elemente tarifare de bază pentru TUI Tarif de bază
Elemente tarifare în funcţie de tonajul
trenului
Clasa secţiei de circulaţie A B C D E R I
Secţii electrificate Ttse Ttse Ttse Ttse Ttse Ttse Ttse
Secţii neelectrificate Ttsn Ttsn Ttsn Ttsn Ttsn Ttsn Ttsn
Tonaj minim Tmin Tmin Tmin Tmin Tmin Tmin Tmin
Factor de tonaj Ft Ft Ft Ft Ft Ft Ft
Elemente tarifare în funcţie de
distanţa parcursă

Tarif pe tren-kilometru
în funcţie de distanţă
(lei/tren-km)
Clasa secţiei de circulaţie A B C D E R I
Circulaţie Tc Tc Tc Tc Tc Tc Tc

Elementele tarifare de bază din tabel au următoarea semnificaţie:Ttse – reprezintă tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii electrificate şi nu include valoarea energiei electrice de tracţiune;Ttsn – reprezintă tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii neelectrificate;Tmin – reprezintă tonajul brut al trenului începând de la care se aplică factorul de tonaj;Ft – factorul de tonaj reprezintă un coeficient de corecţie care se aplică la tonajul brut al trenului;Tc – reprezintă tariful pentru circulaţie în funcţie de distanţă pentru fiecare clasă de secţii.(2) Valoarea TUI pentru un tren care parcurge o rută de circulaţie se calculează prin suma tarifelor pentru fiecare distanţă parcursă pe o secţie de circulaţie (TUI secţie), în funcţie de clasa acesteia, aplicând următoarea formulă:    TUI = Σ TUI secţie,    unde:    TUI secţie = TUI tonaj + TUI circulaţie,iar:* TUI tonaj – reprezintă tariful pentru utilizarea infrastructurii feroviare pe o clasă de secţie de circulaţie în funcţie de distanţa parcursă şi existenţa sistemului de electrificare, precum şi de tonajul ponderat al trenului şi se calculează cu formula:    TUI tonaj = (km x Tts) + [(Tonaj brut – Tmin) x Ft x km x Tts],unde:km = numărul de km parcurşi pe secţia de circulaţie;Tts = Ttse, dacă secţia este electrificată;Ft = 0 pentru trenurile cu tonaj brut mai mic decât Tmin;Tts = Ttsn, dacă secţia este neelectrificată;Tonaj brut = tonajul brut al trenului conform formularului "Arătarea vagoanelor", inclusiv locomotivele în acţiune sau tonajul locomotivelor sau automotoarelor în cazul circulaţiei fără material rulant tractat;* TUI circulaţie – reprezintă tariful pentru conducerea circulaţiei în funcţie de distanţa parcursă şi se calculează cu formula:  TUI circulaţie = km x Tc,unde:km = numărul de km parcurşi pe secţia de circulaţie. + 
Articolul 10Valoarea elementelor tarifare de bază va fi determinată de C.F.R. pentru fiecare clasă de secţie de circulaţie şi pe tip de trafic de marfă sau călători şi va fi prevăzută în contractul de activitate împreună cu modul de aplicare a TUI.
 + 
Articolul 11(1) TUI va fi calculat de C.F.R. prin mijloace informatice proprii, pe baza datelor furnizate de sistemele specifice de urmărire a circulaţiei trenurilor.(2) Situaţia detaliată a trenurilor circulate va fi prezentată lunar fiecărui OTF în vederea analizării, convenirii şi avizării acesteia în condiţiile stabilite în contractul de acces prevăzut la art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 89/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 12În contractul de acces se vor menţiona trasele alocate OTF, precum şi metodologia de determinare a TUI.
 + 
Articolul 13(1) În scopul utilizării eficiente a infrastructurii feroviare, C.F.R. poate aplica tarife pentru asigurarea respectării utilizării eficiente a traselor alocate în conformitate cu prevederile art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările ulterioare.(2) Lista denumirii tarifelor prevăzute la alin. (1) va fi prevăzută în contractul de activitate.
 + 
Articolul 14(1) După aprobarea elementelor tarifare de bază prevăzute la art. 9 şi a listei cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase, prevăzută la art. 7, C.F.R. va pune la dispoziţia OTF cu care a încheiat contract de acces un sistem pentru calcularea TUI.(2) Sistemul de calcul prevăzut la alin. (1) nu garantează însă alocarea trasei.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x