Notă …
Aprobată prin ORDINUL nr. 5.741 din 27 noiembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1237 din 10 decembrie 2024. +
Articolul 1În vederea aprobării structurii organizatorice a unui spital public din rețeaua proprie a Ministerului Sănătății, se transmit următoarele: a)solicitarea managerului spitalului, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului și datele de contact ale reprezentantului legal; … b)notificarea de certificare de sănătate publică a conformității, emisă de direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării; … c)memoriul tehnic, care va cuprinde următoarele:(i)descrierea detaliată a spațiului/a structurii care urmează să fie organizat(ă), precum și a circuitelor funcționale respective, cu respectarea reglementărilor în vigoare; … (ii)tipul de structură propus; … (iii)informații privind dotările spitalului, astfel cum prevede legislația incidentă în vigoare, în funcție de structurile solicitate și specificul activităților desfășurate; … (iv)informații privind categoriile de personal, precum și pregătirea profesională a acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind structura organizatorică propusă, normativele de personal, precum și specificul activităților desfășurate; … (v)orice alte date sau informații pe care spitalul le consideră utile; … … d)ordinul ministrului sănătății prin care s-a aprobat structura organizatorică, cu modificările și completările ulterioare, după caz; … e)certificatul de urbanism și autorizația de construire pentru clădiri noi și structuri modulare, în situația în care spitalul deține astfel de construcții. … +
Articolul 2În vederea aprobării reorganizării structurii organizatorice se transmit următoarele:a)solicitarea managerului, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului și datele de contact ale reprezentantului legal; … b)notificarea de certificare de sănătate publică a conformității, emisă de direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării; … c)memoriul tehnic, care va cuprinde următoarele:(i)prezentarea clară și concisă a argumentelor ce stau la baza modificării de structură propuse; … (ii)descrierea detaliată a spațiului sau a structurii care urmează să fie reorganizată, precum și a circuitelor funcționale respective, cu respectarea reglementărilor în vigoare; … (iii)tipul de structură propus; … (iv)informații privind dotările suplimentare, astfel cum prevede legislația incidentă în vigoare, în funcție de structurile solicitate și specificul activităților desfășurate; … (v)informații privind categoriile de personal suplimentare, precum și pregătirea profesională a acestuia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind structura organizatorică propusă, normativele de personal, precum și specificul activităților desfășurate; … (vi)indicatori statistici, după caz; … (vii)orice alte date sau informații pe care spitalul le consideră utile; … … d)copia ordinului ministrului sănătății și a anexei aferente prin care s-a aprobat structura organizatorică, cu modificările și completările ulterioare, după caz; … e)certificatul de urbanism și autorizația de construire pentru clădiri noi și structuri modulare, în situația în care spitalul deține astfel de construcții. … +
Articolul 3Schimbarea sediului și a denumirii se aprobă prin ordin al ministrului sănătății. +
Articolul 4Documentația prevăzută la art. 1 și 2 se depune la registratura Ministerului Sănătății, prin e-mail sau poștă. +
Articolul 5Structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății verifică și analizează documentele primite cu privire la solicitarea de aprobare a structurii/a modificării acesteia. În situația în care: a)documentația este completă, în termen de 60 de zile lucrătoare de la primirea acesteia se emite ordinul ministrului sănătății pentru aprobarea/modificarea sau completarea structurii spitalului, după caz, în vederea comunicării; … b)documentația este incompletă și/sau prezintă neclarități, se solicită completări și/sau clarificări în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării la Ministerul Sănătății. În cazul netransmiterii unui răspuns în termen de 30 de zile lucrătoare, documentația depusă se consideră neconformă și propunerea pentru aprobarea structurii organizatorice, precum și aprobarea modificării acesteia, după caz, se respinge și se comunică solicitantului un înscris în acest sens, cu precizarea neconformităților constatate; … c)documentația pentru aprobarea structurii organizatorice/ modificării, după caz, nu respectă prevederile legale incidente în vigoare, se respinge și se comunică solicitantului un înscris în acest sens în termen de 60 de zile lucrătoare de la primirea solicitării, cu indicarea prevederilor legale incidente care nu sunt respectate. … ––