de evaluare, selectare şi de finanţare a proiectelor din cadrul programelor de interes naţional în domeniul asistenţei sociale a persoanelor vârstnice, a persoanelor fără adăpost şi a persoanelor victime ale violenţei în familie
+
Articolul 1(1) Pot primi sume necesare finanţării proiectelor din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei persoanelor vârstnice, a persoanelor fără adăpost, precum şi în ceea ce priveşte prevenirea şi combaterea violenţei în familie prevăzute în anexele nr. 6, 7, 8 şi 9 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006 privind aprobarea programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor persoanelor cu handicap, precum şi în domeniul asistenţei sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost şi persoanelor victime ale violenţei în familie şi a finanţării acestor programe, denumite în continuare programe, furnizorii de servicii sociale acreditaţi în condiţiile legii. … (2) Pentru programele de interes naţional în domeniul protecţiei persoanelor vârstnice şi a persoanelor fără adăpost pot depune proiecte următoarele categorii de furnizori de servicii sociale, denumiţi în continuare solicitanţi: … a) serviciile publice de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale municipiilor; … b) direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului de la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti; … c) direcţiile generale judeţene de asistenţă socială şi protecţia copilului; … d) furnizori privaţi: asociaţii, fundaţii şi cultele religioase. … (3) Pentru programele de interes naţional în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie pot depune proiecte următorii solicitanţi: … a) instituţiile publice locale din judeţele: Alba, Arad, Argeş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Buzău, Călăraşi, Caraş-Severin, Constanţa, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Gorj, Harghita, Ialomiţa, Olt, Prahova, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea, pentru înfiinţarea de unităţi de prevenire şi combatere a violenţei în familie, precum şi instituţiile publice locale din Bucureşti, Braşov, Buftea, Baia Mare, Cluj-Napoca, Deva şi Târgu Mureş, în vederea susţinerii financiare a unor unităţi de prevenire şi combatere a violenţei în familie deja existente; … b) instituţiile publice din oraşele: Bucureşti, Alba Iulia, Craiova, Galaţi, Iaşi, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Oradea, Timişoara şi Constanţa, pentru înfiinţarea unităţilor de recuperare şi reintegrare socială destinate agresorilor; … c) furnizori privaţi: asociaţii, fundaţii şi cultele religioase. … (4) Furnizorii prevăzuţi la alin. (2) şi (3) pot depune proiecte în nume propriu sau în parteneriat public-public, public-privat sau privat-privat, iar solicitantul, în cazul parteneriatului, este stabilit de părţi. … +
Articolul 2(1) Atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilă a proiectelor din cadrul programelor de interes naţional prevăzute la art. 1 se face pe baza selecţiei publice de proiecte organizate de către Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, respectiv de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei, denumite în continuare autoritatea contractantă. … (2) Solicitanţii interesaţi vor participa la o procedură de selecţie de proiecte având următoarele etape: … a) publicarea anunţului de participare; … b) înscrierea; … c) transmiterea de către autoritatea contractantă a documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect, respectiv a Ghidului solicitantului specific fiecărui program de interes naţional; … d) prezentarea propunerilor de proiecte; … e) verificarea conformităţii administrative, a eligibilităţii şi a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnică şi financiară a solicitantului; … f) evaluarea propunerilor de proiecte din punct de vedere al ofertei tehnice şi financiare; … g) comunicarea rezultatelor; … h) încheierea contractului de finanţare nerambursabilă; … i) publicarea anunţului de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilă. … (3) Eventualele contestaţii pentru oricare dintre etapele procedurii de selecţie se primesc în cel mult 7 zile de la data la care solicitantul a luat cunoştinţă de conţinutul documentului contestat. Autoritatea contractantă va soluţiona contestaţiile în cel mult 5 zile de la data primirii contestaţiei. … +
Articolul 4Pentru componenta formării şi acreditării îngrijitorilor la domiciliu pentru persoanele vârstnice, în vederea angajării acestora de către autorităţile locale direct sau prin contractare cu organizaţiile neguvernamentale, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei va achiziţiona servicii de formare profesională, în condiţiile legii. +
Articolul 5Toţi solicitanţii trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute în Ghidul solicitantului specific fiecărui program de interes naţional. +
Articolul 6(1) Numărul de solicitanţi la procedura de selecţie nu este limitat. … (2) Autoritatea contractantă trebuie să repete procedura de selecţie de proiecte în cazul în care există un singur solicitant. … (3) În cazul în care, în urma repetării procedurii numai un solicitant a depus propunere de proiect, autoritatea contractantă are dreptul de a atribui contractul de finanţare nerambursabilă acestuia, în condiţiile legii. … +
Articolul 7(1) Autoritatea contractantă va publică anunţul de participare la selecţia publică de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul propriu: www.mmssf.ro şi http://sas.mmssf.ro, respectiv www.anpf.ro. … (2) În anunţul de participare va fi menţionată data limită pentru depunerea propunerilor de proiecte. … (3) Data limită pentru depunerea propunerilor de proiecte va fi de minimum 30 de zile de la data publicării anunţului de participare. … (4) În cazul în care, din motive de urgenţă, respectarea termenului prevăzut la alin. (3) ar cauza prejudicii autorităţii contractante, aceasta are dreptul de a accelera aplicarea procedurii de selecţie de proiecte prin reducerea numărului de zile, dar nu la mai puţin de 15 zile, cu motivaţia corespunzătoare cuprinsă în anunţul de participare. … +
Articolul 8(1) În etapa de înscriere, potenţialii solicitanţi vor transmite, conform legii, la sediul autorităţii contractante o scrisoare de intenţie în vederea participării la procedura de selecţie de proiecte. … (2) Modelul scrisorii de intenţie în vederea participării la procedura de selecţie de proiecte din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei persoanelor vârstnice şi a persoanelor fără adăpost este prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta metodologie. … (3) Modelul scrisorii de intenţie în vederea participării la procedura de selecţie de proiecte din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei persoanelor victime ale violenţei în familie este prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta metodologie. … +
Articolul 9(1) Autoritatea contractantă va pune la dispoziţia solicitanţilor înscrişi documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect, respectiv Ghidul solicitantului specific fiecărui program de interes naţional. … (2) Ghidul solicitantului specific fiecărui program de interes naţional va cuprinde: … a) informaţii generale privind autoritatea contractantă; … b) instrucţiuni privind datele limită care trebuie respectate şi formalităţile care trebuie îndeplinite; … c) cerinţele de calificare solicitate de autoritatea contractantă şi documentele care urmează să fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerinţelor; … d) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare a proiectului; … e) criteriile aplicate pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilă. … (3) Ghidul solicitantului specific fiecărui program de interes naţional se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, astfel încât să fie posibilă punerea lui la dispoziţie potrivit alin. (1). … +
Articolul 10Criteriile prevăzute la art. 9 alin. (2) lit. e) nu pot fi schimbate pe toată durata de aplicare a procedurii de atribuire a contractului de finanţare nerambursabilă. +
Articolul 11(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite răspuns scris la orice solicitare de clarificări primită din partea solicitanţilor înscrişi, dar numai la acele solicitări primite cu cel puţin 6 zile înainte de data limită pentru depunerea propunerilor de proiecte. … (2) Răspunsul autorităţii contractante la solicitările de clarificări va fi transmis tuturor solicitanţilor înscrişi, cu cel puţin 4 zile înainte de data limită pentru depunerea propunerilor de proiecte. … (3) Autoritatea contractantă are dreptul de a completa din proprie iniţiativă, în vederea clarificării, documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect şi este obligată să comunice în scris tuturor solicitanţilor orice astfel de completare în termenul prevăzut la alin. (2). … (4) Cererile de clarificări împreună cu răspunsul autorităţii contractante, precum şi completările aduse Ghidului solicitantului specific fiecărui program de interes naţional vor fi publicate pe site-ul propriu: www.mmssf.ro şi http://sas.mmssf.ro, respectiv www.anpf.ro. … +
Articolul 12Solicitanţii vor elabora propunerea tehnică şi financiară în concordanţă cu cerinţele cuprinse în Ghidul solicitantului specific fiecărui program de interes naţional, astfel încât să se asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare pentru evaluarea tehnică şi financiară a proiectului. +
Articolul 13Documentaţia de calificare şi propunerea de proiect ale solicitanţilor se depun în original, 3 copii şi în format electronic la registratura autorităţii contractante până la data limită de depunere prevăzută în anunţul de participare. +
Articolul 14(1) Componenţa nominală a comisiei de evaluare şi selecţionare a fiecărui program de interes naţional, denumită în continuare comisie, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, respectiv prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei. … (2) Proiectele depuse vor fi evaluate de comisie în termen de cel mult 30 de zile de la expirarea datei limită de depunere prevăzute. … (3) În cadrul procesului de evaluare şi selecţionare comisia poate solicita clarificări de la solicitanţi. … (4) Departajarea solicitanţilor se realizează în baza punctajului obţinut conform criteriilor aplicate pentru atribuirea contractului de finanţare, cuprinse în Ghidul solicitantului specific fiecărui program de interes naţional. … (5) Comisia întocmeşte şi înaintează conducătorului autorităţii contractante lista proiectelor selectate în vederea atribuirii contractului de finanţare, precum şi cuantumul finanţării ce urmează a fi acordată solicitantului, prin ordonarea descrescătoare a punctajelor, în limita bugetului aprobat. … (6) Conducătorul autorităţii contractante aprobă prin ordin, respectiv prin decizie, lista proiectelor care vor fi finanţate. … (7) Rezultatul evaluării propunerilor de proiecte se comunică în scris solicitanţilor, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacă este cazul. … +
Articolul 15(1) Acordarea finanţării proiectelor se face pe bază de contract încheiat între autoritatea contractantă, în calitate de finanţator, şi solicitant, în calitate de beneficiar. … (2) Modelul-cadru de contract de finanţare se constituie anexă la Ghidul solicitantului specific fiecărui program de interes naţional. … +
Articolul 16(1) Virarea sumelor prevăzute în contractul încheiat în condiţiile art. 15 se va face în tranşe. … (2) Prima transă, în cuantum de cel mult 30% din valoarea finanţată, se va vira în termen de 15 zile de la semnarea contractului, la cerere. … (3) Următoarele tranşe vor fi virate la cererea beneficiarului, după prezentarea rapoartelor şi a documentelor justificative prevăzute în contract. … (4) Monitorizarea implementării şi controlul utilizării fondurilor alocate pentru fiecare proiect din cadrul programelor se asigură de către autoritatea contractantă. … (5) Sumele virate de autoritatea contractantă şi neconsumate de beneficiar la sfârşitul exerciţiului bugetar se restituie la bugetul autorităţii contractante. … +
Articolul 17Finanţarea acordată pentru derularea proiectelor se sistează în cazul în care autoritatea contractantă constată că sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevăzute în contractele de finanţare încheiate. +
Anexa 1––-la metodologie–––––SCRISOARE DE INTENŢIECătre Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi FamilieiStr. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, intrarea B, sectorul 1, Bucureşti, cod 70119Nr. telefon/fax – telefon 021/315.71.43; fax 021/310.05.99; cmanu@mmssf.roCa urmare a anunţului de participare privind organizarea selecţiei publice de proiecte din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei persoanelor vârstnice şi a persoanelor fără adăpost,noi, ….(titulatura completă, adresă, telefon, fax, email)….., ne exprimăm prin prezenta interesul de a participa, în calitate de solicitant, la procedura de selecţie organizată pentru următorul program de interes naţional:1. …………………………………………………..2. …………………………………………………..Solicitantul,………………………………..(numele, prenumele şi funcţie)Data completării…………………………………Semnătura…………………………… +
Anexa 2––-la metodologie–––––SCRISOARE DE INTENŢIECătre Agenţia Naţională pentru Protecţia FamilieiStr. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, intrarea D, sectorul 1, Bucureşti, cod 70119Nr. telefon/fax – telefon 021/314.83.22; fax 021/314.82.45; dodicadeea@gmail.comCa urmare a anunţului de participare privind organizarea selecţiei publice de proiecte din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor persoanelor victime ale violenţei în familie,noi, …(titulatura completă, adresă, telefon, fax, email)……., ne exprimăm prin prezenta interesul de a participa, în calitate de solicitant, la procedura de selecţie organizată pentru următorul program de interes naţional:1. …………………………………….2. …………………………………….Solicitantul,………………………..(numele, prenumele şi funcţie)Data completării……………………..Semnătura………………………….––––