METODOLOGIE din 26 iulie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 640 din 4 august 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 208 22/11/2024
ActulACTUALIZEAZA PEMETODOLOGIE 26/07/2017
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 91 din 26 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 640 din 4 august 2017.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Metodologia are ca scop stabilirea cadrului general de organizare a procesului de valorificare a rezultatelor activităților operaționale desfășurate de către unitățile interesate. + 
Articolul 2Prin valorificarea rezultatelor activităților operaționale se urmărește atingerea următoarelor obiective:a)fructificarea experienței acumulate în domeniile de competență ale unităților Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I.;b)facilitarea schimbului de informații, cunoștințe, idei, concepte, experiență acumulată, pentru pregătirea, îndeplinirea și îmbunătățirea activităților viitoare;c)perpetuarea bunelor practici și evitarea repetării deciziilor eronate;d)actualizarea manualelor și documentelor specifice managementului intern. + 
Articolul 3(1)Valorificarea rezultatelor activităților operaționale se realizează prin intermediul lecțiilor învățate.(2)Lecția învățată reprezintă cunoștințele sau informațiile însoțite de concluzii și recomandări rezultate/extrase din experiențe și/sau observații colectate pe timpul acțiunilor, misiunilor sau exercițiilor, denumite în continuare activități specifice, precum și din studii de specialitate, care au fost validate și care, prin punere în aplicare, conduc la îmbunătățirea performanțelor.(2^1)La încheierea activităților specifice, personalul de specialitate prevăzut la art. 4 alin. (3) realizează o evaluare în scopul identificării activităților, etapelor sau proceselor care se pot constitui în lecții identificate, în vederea transformării acestora, după caz, în lecții învățate.(la 29-11-2024,
Articolul 3 , Capitolul I a fost completat de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(3)Îmbunătățirea performanțelor vizează corectarea disfuncționalităților apărute în organizarea, planificarea, conducerea, execuția, resursele necesare desfășurării activităților specifice, inclusiv formarea profesională a personalului participant.
 + 
Articolul 4(1)Sistemul de lecții învățate reprezintă ansamblul tuturor resurselor unităților interesate implicate în procesul de lecții învățate.(2)Direcția generală management operațional, denumită în continuare D.G.M.O., coordonează și îndrumă metodologic unitățile interesate, pentru implementarea, desfășurarea și dezvoltarea sistemului de lecții învățate.(3)Conducerea unităților interesate trebuie să prevadă atribuții în domeniul lecțiilor învățate, în fișa postului personalului încadrat în structurile de management operațional/prevenire sau din cadrul altor structuri, denumit în continuare personal de specialitate.(4)În procesul de lecții învățate, personalul de specialitate sprijină personalul unităților interesate care participă la activitățile specifice.(la 29-11-2024,
Articolul 4 , Capitolul I a fost completat de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 5(1)D.G.M.O. operaționalizează baza documentară centralizată, denumită în continuare Portalul lecții învățate al M.A.I., iar unitățile interesate constituie baza documentară proprie, în care sunt introduse lecțiile identificate și lecțiile învățate, pe nivel de competență.(la 29-11-2024,
Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(2)Fluxul informațional constituit pentru diseminarea rapidă a datelor și informațiilor se realizează între structuri, pe cale ierarhică.
 + 
Capitolul IIAtribuții și responsabilități + 
Articolul 6(1)D.G.M.O. îndeplinește următoarele atribuții:a)coordonează personalul de specialitate din cadrul unităților interesate, în realizarea activităților din domeniul lecțiilor învățate;b)partajează informațiile din baza documentară centralizată, în format electronic, pentru a fi accesibile unităților interesate;c)centralizează, procesează, analizează și furnizează datele și informațiile obținute de la unitățile interesate, diseminează lecțiile învățate;d)participă la elaborarea proiectelor de ordine, instrucțiuni, regulamente, metodologii, planuri și alte reglementări interne, în domeniul lecțiilor învățate;e)elaborează rapoarte privind lecțiile învățate, necesare procesului de planificare a acțiunilor, și colaborează cu unitățile interesate, pentru asigurarea fluxului de informații și date.(2)Unitățile interesate îndeplinesc următoarele atribuții:a)colectează observații, date și informații în domeniul lecțiilor învățate;b)prezintă propuneri/recomandări cu variante de măsuri pentru soluționarea problemelor, inclusiv pentru stabilirea responsabilităților de rezolvare a acestora;c)identifică și recomandă, prin personalul de specialitate, modalități de îmbunătățire a activității în domeniul lecțiilor învățate;d)gestionează și actualizează baza documentară proprie;e)organizează și efectuează activități în domeniul lecțiilor învățate, în vederea asigurării aplicării unitare a reglementărilor interne.
 + 
Articolul 7(1)Personalul de specialitate din cadrul D.G.M.O. are următoarele responsabilități:a)analizează, conform solicitărilor unităților interesate, cerințele de analiză de nivel integrat;b)identifică și formulează propuneri/modalități concrete de îmbunătățire a procesului de lecții învățate/de perfecționare a sistemului de lecții învățate;c)participă, independent sau în cadrul unor echipe de evaluare, la procesul de colectare a observațiilor, datelor și informațiilor;d)evaluează rezultatele activităților specifice domeniului lecțiilor învățate;e)întocmește, cu sprijinul personalului de specialitate din unitățile interesate, Buletinul informativ privind lecțiile învățate și îl diseminează, cu sprijinul structurilor de profil, cu respectarea normelor de protecție a informațiilor clasificate;f)asigură transmiterea/primirea, dacă situația o impune, la/de la alte instituții din Sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională a documentelor cu caracter integrat, în domeniul lecțiilor învățate.(2)Personalul de specialitate din cadrul unităților interesate are următoarele responsabilități:a)centralizează, procesează, analizează, furnizează datele și informațiile obținute, prin colectare directă și/sau indirectă, și comunică lecțiile învățate unităților interesate, în scopul îmbunătățirii activității;b)prezintă propuneri/recomandări cu variante de măsuri pentru soluționarea disfuncționalităților identificate;c)formulează și diseminează lecțiile învățate, în domeniul de competență;d)participă la elaborarea proiectelor de ordine, regulamente, instrucțiuni, metodologii, planuri și alte reglementări interne în domeniul lecțiilor învățate.(3)Șeful/comandantul unității implicate poate stabili și alte responsabilități specifice personalului de specialitate, în funcție de domeniul de competență.
 + 
Capitolul IIIEtapele procesului de lecții învățate + 
Secţiunea 1Prezentarea etapelor + 
Articolul 8(1)Procesul de lecții învățate constă în ansamblul de activități organizate și desfășurate, pe etape, în conformitate cu dispozițiile șefului/comandantului unității interesate.(2)Etapele procesului de lecții învățate sunt:a)etapa I – pregătirea pentru observarea și colectarea datelor și informațiilor;b)etapa a II-a – observarea și colectarea datelor și informațiilor;c)etapa a III-a – analiza datelor și informațiilor;d)etapa a IV-a – avizarea notei de informare;e)etapa a V-a – implementarea și monitorizarea lecțiilor identificate;f)etapa a VI-a – validarea lecțiilor identificate;g)etapa a VII-a – valorificarea și diseminarea lecțiilor învățate.(3)Dinamica procesului de lecții învățate este prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Secţiunea a 2-aDescrierea etapelor + 
§1. Etapa I  + 
Articolul 9Pregătirea pentru observarea și colectarea datelor și informațiilor specifice cuprinde următoarele activități:a)planificarea activităților;b)precizarea obiectivelor ce urmează a fi analizate și evaluate.
 + 
§2. Etapa a II-a  + 
Articolul 10(1)Observarea datelor și informațiilor se poate realiza în mod activ/direct și/sau pasiv/indirect.(2)Observarea activă/directă a datelor și informațiilor, pe timpul desfășurării unei activități specifice, se efectuează prin stocarea informației colectate, într-un format structurat, și oferirea posibilității reaccesării ulterioare.(3)Observarea pasivă/indirectă se realizează prin obținerea datelor și informațiilor din analiza rapoartelor după activitatea specifică sau a oricărui tip de document sau material, inclusiv a înregistrărilor audio-video, considerate relevante pentru activitatea de lecții învățate, cu respectarea normelor în materia protecției datelor cu caracter personal, precum și a documentelor întocmite în urma executării controalelor sau misiunilor de audit public de către structurile cu atribuții de control și de audit public din cadrul M.A.I.(la 29-11-2024,
Alineatul (3) , Articolul 10 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(4)Activitatea de observare și colectare de date și informații este o obligație a întregului personal din cadrul unităților M.A.I. care participă la activitățile specifice.
 + 
Articolul 11(1)Colectarea datelor și informațiilor se realizează prin completarea, cu datele și informațiile observate, a Formularului pentru consemnarea lecției identificate, observației, datei colectate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.(2)Formularul se completează de către personalul care a colectat datele și informațiile prin observare activă/directă sau pasivă/indirectă și se avizează de către șeful nemijlocit/direct sau comandantul misiunii sau activității.(la 29-11-2024,
Alineatul (2) , Articolul 11 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 6. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(3)Șeful/comandantul unității interesate, care monitorizează modul de desfășurare a activităților, stabilește și modul de clasificare/relevanță a lecțiilor identificate, respectiv nominalizează, acolo unde este cazul, alte unități interesate, astfel:a)relevante pentru unitatea interesată care le-a identificat;b)relevante pentru mai multe unități interesate;c)nerelevante.(4)Colectarea datelor și informațiilor se realizează în cadrul:a)activităților specifice interne, interinstituționale sau externe;b)analizelor unor evenimente și situații care au avut loc în trecut;c)testărilor, evaluărilor și verificărilor;d)activităților de cooperare internațională în domeniile de competență ale M.A.I.;e)acțiunilor de intervenție desfășurate de către serviciile de urgență profesioniste.(5)Indiferent de durata unei activități specifice, termenul de completare a formularului de colectare a datelor și informațiilor nu trebuie să depășească 30 de zile lucrătoare de la data încheierii activității specifice.(la 29-11-2024,
Alineatul (5) , Articolul 11 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 6. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(6)La activitățile la care participă mai multe unități interesate, formularul de colectare a datelor și informațiilor se completează de către fiecare dintre acestea, conform domeniului de competență.
 + 
§3. Etapa a III-a + 
Articolul 12(1)Analiza datelor și informațiilor are rolul de a evidenția aspectele pozitive și negative referitoare la activități, precum și direcțiile de urmat în continuare.(2)Activitatea de analiză cuprinde următoarele faze:a)stabilirea obiectivelor pe baza cerințelor beneficiarului – obiectivele formulate trebuie să fie clare, demonstrabile și realizabile;b)pregătirea analizei – se organizează activitățile și se colectează datele și informațiile specifice lecțiilor învățate, înainte de desfășurarea activităților;c)efectuarea analizei – pe timpul desfășurării unei activități;d)analizarea datelor după desfășurarea activității specifice – se elaborează concluzii pe baza cărora se fac recomandări;e)redactarea notei de informare.(3)Algoritmul cerințelor de analiză este prevăzut în anexa nr. 3.(4)Beneficiarul lecției învățate este unitatea M.A.I., direct interesată de îmbunătățirea performanțelor. + 
Articolul 13Nota de informare cuprinde:a)denumirea și descrierea datelor și informațiilor analizate;b)măsurile/sarcinile propuse pentru soluționare;c)recomandări privind structura responsabilă pentru soluționare;d)domeniile de aplicabilitate vizate, în care pot fi aduse îmbunătățiri și descrierea acestora pe scurt;e)recomandări pentru ca lecția identificată să fie luată în considerare/validată;f)impactul probabil asupra activităților dacă problema nu este soluționată.g)termen de îndeplinire;(la 29-11-2024,
Articolul 13 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 7. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
h)mod de relevanță: pentru unitatea interesată care le-a identificat; pentru mai multe unități interesate; nerelevante.(la 29-11-2024,
Articolul 13 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 7. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
 + 
§4. Etapa a IV-a + 
Articolul 14(1)Persoana desemnată din cadrul structurii care coordonează domeniul de activitate pe linia observației colectate, cu sprijinul personalului de specialitate, redactează nota de informare, pe care o prezintă comandantului sau șefului unității interesate, care dispune avizarea, în baza următoarelor cerințe:(la 29-11-2024,
Partea introductivă a alineatului (1) , Articolul 14 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificată de Punctul 8. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
a)aplicabilitatea corespunzătoare a cerințelor pentru unitățile interesate;b)valoarea lecției care trebuie să corespundă cerințelor beneficiarului;c)obiectivitatea, bazată pe constatări reale, studiu și investigare atentă;d)claritatea lecției, care trebuie să ajute beneficiarul să înțeleagă conținutul acesteia fără a avea cunoștințe suplimentare referitoare la contextul, cadrul general care a condus la identificarea problemei respective;e)activitatea, numărul de participanți, locul de desfășurare, generalități privind modul de desfășurare a activității specifice;f)indicatori de interoperabilitate ținând cont de nivelul și apartenența forțelor participante;g)recomandări și propuneri.(2)Nota de informare avizată capătă valoarea de lecție identificată.
 + 
§5. Etapa a V-a + 
Articolul 15(1)Implementarea și monitorizarea lecțiilor identificate se realizează de către personalul desemnat din cadrul structurii care coordonează domeniul de activitate pe linia observației colectate, ce urmărește, cu sprijinul personalului de specialitate, îndeplinirea măsurilor și recomandărilor.(la 29-11-2024,
Alineatul (1) , Articolul 15 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 9. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(2)Măsurile și recomandările reprezintă ceea ce trebuie făcut pentru obținerea unui rezultat pozitiv sau pentru evitarea repetării unei greșeli.(3)La implementarea și monitorizarea lecțiilor identificate sunt avute în vedere:a)unitatea interesată care implementează și monitorizează lecția;b)stadiul în care se află lecția identificată: în curs de implementare, avizată, validată, stabilire măsuri, învățată;c)domeniul de activitate la care se referă lecția identificată;d)nivelul de clasificare;e)structura responsabilă.
 + 
§6. Etapa a VI-a + 
Articolul 16(1)Validarea lecțiilor identificate urmărește confirmarea faptului că implementarea măsurilor și recomandărilor inițiale a dus la îmbunătățirea performanțelor.(2)Pentru ca lecțiile identificate să devină lecții învățate, personalul care a implementat și monitorizat lecția identificată, cu sprijinul personalului de specialitate, elaborează și prezintă comandantului sau șefului unității raportul de validare a lecției identificate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.(la 29-11-2024,
Alineatul (2) , Articolul 16 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 10. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(2^1)După însușirea raportului de validare a lecției identificate de către comandantul sau șeful unității, personalul de specialitate solicită inspectoratului general aprobarea raportului de validare. (la 29-11-2024,
Articolul 16 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 11. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(2^2)În situația prevăzută la alin. (2^1), inspectorul general, la propunerea personalului de specialitate din cadrul inspectoratului general, poate solicita reluarea procesului de monitorizare a lecției, la nivelul aceleiași unități sau al altor unități sau structuri, prin stabilirea de noi elemente ce se impun a fi luate în considerare.(la 29-11-2024,
Articolul 16 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 11. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(3)După aprobarea raportului de validare a lecției identificate, documentul are caracterul unei lecții învățate.
 + 
§7. Etapa a VII-a + 
Articolul 17(1)Valorificarea lecțiilor învățate răspunde nevoilor de pregătire, planificare și organizare a activităților specifice și se realizează prin integrarea rezultatelor obținute în documente de lucru, manuale, regulamente, instrucțiuni, ordine sau publicații M.A.I.(2)Lecțiile învățate pot fi implementate în norme interne doar la nivelul unităților interesate și rămân în bazele documentare, cu specificarea formei de valorificare a acestora.(3)Lecțiile învățate care nu sunt introduse în norme interne se mențin în bazele documentare și, în funcție de situație, pot fi implementate pe timpul/după executarea activităților specifice.(4)Lecțiile învățate se publică în Buletinul informativ al M.A.I. privind lecțiile învățate sau în alte publicații de specialitate și se diseminează structurilor M.A.I., în funcție de domeniul de competență al acestora.(5)Anual sau ori de câte ori se impune, personalul de specialitate realizează evaluarea activităților desfășurate în domeniul lecțiilor învățate și propune, după caz, măsuri de îmbunătățire a activității, prin consemnarea acestora în evaluarea anuală privind activitatea desfășurată și rezultatele obținute.(la 29-11-2024,
Articolul 17 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 12. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 18Diseminarea lecțiilor învățate are rolul de a facilita schimbul de informații, în scopul îmbunătățirii performanțelor activităților specifice, în cadrul domeniului de aplicabilitate, și se realizează de către personalul de specialitate din cadrul D.G.M.O.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 19(1)Lecțiile identificate se introduc în baza documentară proprie constituită la nivelul unității interesate, iar lecțiile identificate și lecțiile învățate se introduc în Portalul lecții învățate al M.A.I.(la 29-11-2024,
Alineatul (1) , Articolul 19 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 13. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
(2)În situația în care lecția identificată depășește autoritatea sau competența unității interesate care a identificat-o, se înaintează D.G.M.O. sau structurii care are autoritatea și resursele necesare pentru soluționare.(3)Domeniile și subdomeniile specifice unităților interesate se pot completa în funcție de specificul fiecărei structuri, potrivit listei prevăzute în anexa nr. 5, și pot fi actualizate ori de câte ori situația impune.
 + 
Articolul 20(1)Personalul de specialitate realizează, centralizează și actualizează permanent baza documentară cu lecții învățate.(2)Bazele documentare constituite la nivelul unităților interesate sunt actualizate permanent, prin integrarea datelor afișate pe Portalul lecții învățate al M.A.I.(la 29-11-2024,
Alineatul (2) , Articolul 20 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 14. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 21Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Anexa nr. 1la metodologie
Dinamica procesului lecțiilor învățate
 + 
Anexa nr. 2la metodologieAvizatȘeful nemijlocit/direct sau comandantul misiunii sau activitățiiGradul militar/profesional…………………………………..Numele și prenumele
FORMULAR
pentru consemnarea lecției identificate, observației, datei colectate
1.Date generale

STRUCTURA INIȚIATOARE
Domeniu Data constatării
Subdomeniu Actualizat:
Evenimentul: Se consemnează denumirea activității/misiunii/exercițiului. Clasificare:

2.Titlu – denumirea lecției identificate, a observației sau a problemei

3.Constatare

4.Detaliere

5.Concluzie

6.Recomandare de implementare

7.Structura principal responsabilă

8.Termen de îndeplinire

9.Comentariu

10.Persoană de contact

Nume, prenume: Grad: Unitatea Ministerului Afacerilor Interne:
Telefon: Fax:
E-mail: Locație/Adresă:

11.Mod de relevanță:

[ ] relevante pentru unitatea interesată care le-a identificat[ ] relevante pentru mai multe unități interesate ……………… (de exemplu: Inspectoratul General al Poliției Române, Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență etc.)[ ] nerelevante

NOTĂ:La completarea acestui formular se vor avea în atenție următoarele precizări:• la rubrica „Evenimentul“ se înscrie denumirea exercițiului/misiunii sau principalei activități din plan, în cadrul căreia s-a făcut constatarea;• să se formuleze un „Titlu“ care să dea o indicație rezonabilă asupra conținutului observației/lecției identificate. Acesta trebuie să fie scurt, dar specific. Un titlu scurt și expresiv facilitează utilizarea lecției prezentate prin intermediul bazei de date;• la rubrica „Constatare“ se declară scurt, factual, ceea ce s-a întâmplat și cu ce se diferențiază aceasta față de ce era planificat sau față de ce se aștepta să se întâmple. Această declarație poate fi una pozitivă (de exemplu: ceva ce s-a observat că a mers mai bine decât se aștepta sau decât merge de obicei) sau una negativă (de exemplu: s-a întâmplat ceva ce nu trebuia să se întâmple sau ceva ce trebuia să se întâmple nu s-a întâmplat). Detaliile se vor prezenta în rubrica următoare;• la rubrica „Detaliere“ se explică cum și de ce problema constatată diferă de așteptări. Aici sunt prezentate motivele succesului sau eșecului și sunt analizate circumstanțele. Detalierea amplifică declarația de la rubrica „Constatare“ și răspunde la toate întrebările „cine, ce, unde, când, de ce și cum“ cu privire la problema observată. Trebuie să exploreze toți factorii aparent contributori, printr-o analiză amănunțită a problemei constatate. Dacă o problemă nu a putut fi rezolvată, aici se explică de ce. ATENȚIE! Nu se repetă în această rubrică ceea ce s-a prezentat la rubrica „Constatare“;• rubrica „Concluzie“ este un sumar, o declarație rezumat a lecției care a fost învățată din acea experiență, pe baza unei investigații amănunțite a cauzelor de bază (de la rădăcină) ale problemei constatate. Aceasta trebuie să rezulte într-o manieră logică din informațiile prezentate la rubricile „Constatare“ și „Detaliere“. ATENȚIE! Concluzia nu trebuie să conțină recomandări;• rubrica „Recomandare de implementare“ trebuie să sublinieze acțiunea sugerată. Recomandarea trebuie să identifice exact ce trebuie să fie schimbat și cum ar trebui făcută aceasta. Recomandarea capătă caracterul unui ordin atunci când este necesară o acțiune imediată, în mod special pentru evitarea unor noi eșecuri/pierderi, sau a fost aprobată printr-un plan de acțiune;• „Structura principal responsabilă“ este unitatea interesată sau structura subordonată acesteia la nivelul căreia au fost constatate deficiențe și pentru care se propun măsuri pentru remedierea neajunsurilor și îmbunătățirea performanțelor;• „Termen de îndeplinire“: propunerea formulată de structura principal responsabilă, pentru remedierea deficiențelor constatate;• rubrica „Comentariu“ cuprinde orice alte informații adiționale cu privire la conținutul constatării sau lecției identificate, la aprecierea celui care completează formularul;Mod de relevanță: șeful structurii stabilește importanța și modul de transmitere a datelor și informațiilor din formularul de colectare și bifează una dintre cele 3 opțiuni:a)relevante pentru unitatea interesată care le-a identificat;b)relevante pentru mai multe unități interesate – caracter integrat și nominalizarea acestora (de exemplu: IGPR, IGJR, IGSU etc.);c)nerelevante.(la 29-11-2024,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 15. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
 + 
Anexa nr. 3la metodologie
Algoritmul cerințelor de analiză
 + 
Anexa nr. 4la metodologieAprob.Șeful unității,…………………………………Gradul militar/profesionalNumele și prenumele
RAPORT
de validare a lecțiilor identificate (structura-cadru)
1.Baza legală în temeiul căreia s-a organizat activitatea2.Sinteza activităților desfășurate:– perioada/data și locul de desfășurare;– obiectivele stabilite/activități;– măsuri și sarcinile îndeplinite;– unitatea/unitățile participante3.Deficiențe/Observații constatate4.Resursele alocate și eficiența utilizării acestora5.Lecția/Lecțiile identificată/identificate6.Propuneri de perfecționare a activității7.AnexeÎntocmit………………………………Gradul militar/profesionalNumele și prenumele(la 29-11-2024,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 15. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)
 + 
Anexa nr. 5la metodologie
LISTA
cu domeniile și subdomeniile specifice pentru configurarea bazei documentare cu lecții identificate/învățate

Nr. crt. Unitatea interesată^1 Domeniu^2 Codificare domeniu Subdomenii^3 Codificare domeniu
1 IGPR Se completează conform atribuțiilor funcționale specifice fiecărei unități interesate, prevăzute în actele normative de organizare și funcționare • planificarea • conducerea • execuția • logistica • formarea profesională
2 IGJR
3 IGPF
4 IGSU
5 IGAv
6 IGI

^1 Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR), Inspectoratul General al Jandarmeriei Române (IGJR); Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (IGPF); Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU); Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne (IGAv); Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI). ^2 Se poate completa în funcție de specificul unității interesate.^3 Pentru fiecare domeniu se pot completa subdomeniile în funcție de specificul unității interesate.(la 29-11-2024,
Anexa nr. 5 a fost modificată de Punctul 15. , Articolul I din ORDINUL nr. 208 din 22 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x