METODOLOGIE din 26 ianuarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 101 din 9 februarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 10MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 15ABROGAT PARTIAL DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 16ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 17ABROGAT PARTIAL DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 18ABROGAT PARTIAL DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 18MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 19ABROGAT PARTIAL DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 20COMPLETAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 20MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 21ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 22ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 23ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 24ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ANEXA 2MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 55 24/01/2007
ART. 2REFERIRE LAHG 55 24/01/2007
ART. 3REFERIRE LAHG 55 24/01/2007
ART. 5REFERIRE LAHG 55 24/01/2007 ANEXA 1
ART. 12REFERIRE LAHG 55 24/01/2007 ANEXA 1
ART. 13REFERIRE LAHG 55 24/01/2007 ART. 4
ART. 13REFERIRE LAHG 55 24/01/2007 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LAHG 55 24/01/2007
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 57
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 25 26/01/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 25 26/01/2007
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 10MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 15ABROGAT PARTIAL DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 16ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 17ABROGAT PARTIAL DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 18ABROGAT PARTIAL DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 18MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 19ABROGAT PARTIAL DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 20COMPLETAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 20MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 21ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 22ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 23ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ART. 24ABROGAT DEORDIN 296 21/03/2008
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008
ANEXA 2MODIFICAT DEORDIN 296 21/03/2008

privind finanţarea în cursul anului 2007 a proiectelor pentru comunicare, informare publică şi promovarea imaginii şi intereselor româneşti peste hotare, precum şi a acţiunilor cu caracter ştiinţific şi social-cultural



 + 
Articolul 1Alocarea sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006 se face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 55/2007 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006.
 + 
Articolul 2Sumele prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006 pot fi alocate şi pe bază de proiecte, exclusiv în condiţiile şi pentru destinaţiile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 55/2007.
 + 
Articolul 3Principiile conform cărora se realizează alocarea, pe bază de proiecte, a sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006 sunt următoarele:a) legalitatea, respectiv asigurarea condiţiilor pentru respectarea cu stricteţe a prevederilor cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 55/2007, precum şi a tuturor dispoziţiilor legale aplicabile în materie;b) libera concurenţă, respectiv asigurarea condiţiilor pentru ca orice persoană fizică sau juridică ce desfăşoară activităţi nonprofit să aibă dreptul de a beneficia, în condiţiile legii, de alocarea sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006;c) eficacitatea utilizării sumelor, respectiv folosirea sistemului concurenţial şi a criteriilor care să facă posibilă evaluarea propunerilor şi a specificaţiilor tehnice şi financiare pentru alocarea sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006;d) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţie tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea prezentei metodologii;e) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor pentru alocarea, pe bază de proiecte, a sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006, astfel încât orice persoană fizică sau juridică ce desfăşoară activităţi nonprofit să aibă şanse egale;f) excluderea cumulului, în sensul că aceeaşi activitate nu poate beneficia de alocarea din sumele prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006, prin mai multe contracte de finanţare; un beneficiar poate contracta de la aceeaşi autoritate finanţatoare, în decursul unui an financiar, o singură finanţare nerambursabilă din sumele prevăzute la lit. c) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006, precum şi o singură finanţare nerambursabilă din sumele prevăzute la lit. d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006;g) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilităţii alocării din sumele prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006 pentru o activitate care a fost deja începută sau finalizată la data încheierii contractului de finanţare;h) cofinanţarea, în sensul că orice alocare din sumele prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006 trebuie însoţită de o contribuţie din partea beneficiarului de minimum 10% din valoarea totală a finanţării.
 + 
Articolul 4(1) Proiectele elaborate de către iniţiator conform cererii de finanţare-tip prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta metodologie se depun sau se trimit prin poştă la Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, cu cel puţin 20 de zile înainte de data începerii proiectului.(2) Documentaţia va include şi actele de constituire/înfiinţare şi identificare ale iniţiatorului, respectiv statutul, hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul normativ de înfiinţare, după caz, codul fiscal, cod IBAN, contul şi banca la care acesta este deschis.(3) Toate copiile vor fi certificate prin semnătură şi ştampilă şi vor purta menţiunea "conform cu originalul".
 + 
Articolul 5(1) La analizarea proiectelor se vor avea în vedere următoarele criterii generale:1. durata proiectului – durata de desfăşurare a proiectelor trebuie să se încadreze în anul bugetar 2007 şi termenul de finalizare nu trebuie să depăşească data de 26 decembrie;2. legătura cu domeniul de activitate – din conţinutul proiectului trebuie să rezulte încadrarea acestuia în categoriile de proiecte şi acţiuni prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 55/2007;3. cofinanţarea – Agenţia pentru Strategii Guvernamentale finanţează parţial cheltuielile ocazionate de derularea proiectelor şi programelor primite spre finanţare, ţinând cont de dimensiunea cofinanţării din partea altor parteneri;4. bugetul – una dintre cele mai importante componente urmărite este bugetul proiectului. Acesta trebuie să conţină distinct o descriere detaliată a tipurilor de activităţi pentru care se solicită finanţarea, a cheltuielilor, precum şi date referitoare la finanţarea asigurată de alţi parteneri.(2) Pentru fiecare dintre categoriile de proiecte şi acţiuni prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 55/2007, în funcţie de particularităţile acesteia, se pot stabili şi criterii specifice de analiză.
 + 
Articolul 6În vederea analizei şi evaluării proiectelor elaborate de iniţiatori şi depuse conform art. 4 se constituie la nivelul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale o comisie de jurizare, a cărei componenţă se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale.
 + 
Articolul 7(1) Comisia de jurizare se întruneşte la propunerea secretarului tehnic al comisiei, ori de câte ori este necesar. Dacă preşedintele comisiei de jurizare nu este prezent, acesta poate desemna un înlocuitor din rândul membrilor.(2) Proiectele vor fi transmise de secretarul tehnic preşedintelui, care, prin consultare cu ceilalţi membrii ai comisiei, decide asupra finanţării proiectelor şi desemnează coordonatorul de proiect.(3) Documentaţia proiectelor propuse spre finanţare se repartizează coordonatorilor de proiect.
 + 
Articolul 8Coordonatorul de proiect are următoarele atribuţii:– întocmeşte Nota de fundamentare a proiectului, pe care o transmite spre avizare Serviciului economic, administrativ şi resurse umane şi Compartimentului juridic;– completează Propunerea de angajare a unei cheltuieli;– înaintează spre semnare secretarului de stat Nota de fundamentare şi Propunerea de angajare a unei cheltuieli;– înaintează ordonatorului de credite, spre aprobare, întreaga documentaţie;– urmăreşte circuitul documentaţiei până la obţinerea tuturor avizelor necesare şi a aprobării acesteia (notă de fundamentare, propunere de angajare a unei cheltuieli);– comunică iniţiatorului de proiect suma aprobată pentru finanţare, precum şi destinaţia acesteia;– întocmeşte contractul de finanţare, pe care îl semnează în calitate de responsabil de contract, şi completează Angajamentul bugetar;– urmăreşte contractul până la perfectarea acestuia;– primeşte de la iniţiator documentele justificative pentru cheltuielile ocazionate de desfăşurarea proiectului, pe care le verifică, iar pe exemplarul original al facturii atestă că bunurile furnizate au fost recepţionate, lucrările au fost executate şi serviciile au fost prestate corespunzător, prin sintagma: "confirmat realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor";– înaintează spre avizare directorului general, pentru "Bun de plată", factura, însoţită de documentele justificative şi de formularul Ordonanţarea la plată.
 + 
Articolul 9(1) Proiectele a căror documentaţie este incompletă nu sunt eligibile.(2) Pentru proiectele propuse spre aprobare cu observaţii, comisia de jurizare poate stabili termene până la care iniţiatorii au obligaţia să răspundă observaţiilor formulate. Documentaţia acestor proiecte se înmânează coordonatorilor de proiect desemnaţi, care informează iniţiatorii asupra observaţiilor şi termenelor stabilite de comisia de jurizare. Neîncadrarea în aceste termene atrage respingerea proiectelor în cauză. Despre această situaţie coordonatorul de proiect informează secretarul tehnic al comisiei de jurizare, căruia îi predă întreaga documentaţie a proiectului. Pentru proiectele ale căror observaţii se clarifică în termenul stabilit, coordonatorii au aceleaşi sarcini ca cele prevăzute la art. 8.
 + 
Articolul 10Secretarul tehnic comunică în scris iniţiatorilor decizia de respingere, în cel mult 5 zile de la adoptarea acesteia de către comisia de jurizare.
 + 
Articolul 11(1) Pentru realizarea proiectelor a căror finanţare a fost aprobată de comisia de jurizare se va încheia un contract de finanţare între Agenţia pentru Strategii Guvernamentale şi iniţiator.(2) Toate documentele legate de încheierea, derularea şi finalizarea proiectelor vor purta număr de înregistrare şi vor fi semnate şi ştampilate de către emitent.
 + 
Articolul 12Categoriile de cheltuieli care pot fi finanţate din sumele prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea nr. 486/2006 sunt cele prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 55/2007, respectiv pentru: cazare, transport, masă, trataţii, taxe de participare şi vizitare, taxe poştale, comunicaţii telefonice, închiriere, editare, tipărire, difuzare, realizare de sondaje de opinii şi studii, traduceri, operaţiuni de multiplicare, printare multimedia, materiale promoţionale, abonamente, chirie şi alte servicii.
 + 
Articolul 13(1) Regulile de finanţare sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.(2) În baza documentaţiilor aprobate de ordonatorul de credite, se pot acorda avansuri de până la 30% din sumele ce urmează a fi alocate pentru programele, proiectele şi acţiunile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 55/2007, fără solicitarea unei scrisori de garanţie bancară, conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 55/2007. Pentru aceste avansuri, beneficiarii vor prezenta, până la data de 10 decembrie 2007, documente justificative cu privire la utilizarea acestora.
 + 
Anexa 1––-la metodologie–––––Către Agenţia pentru Strategii GuvernamentaleCERERE DE FINANŢAREÎn baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 55/2007 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006, respectiv ale pct. ………. din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 55/2007,1. …………../(datele de identificare ale solicitantului)…………….2. …………../(denumirea proiectului/acţiunii pentru care se solicită finanţarea)…………………………………………………………….3. Utilitatea publică – dacă există (numai în cazul asociaţiilor şi fundaţiilor)4. …………../(suma solicitată, în lei)…………………………….5. …………../(scurtă descriere a proiectului)………………………6. Anexăm prezentei următoarele documente:– ……………/[în mod obligatoriu va cuprinde şi documentele prevăzute la art. 4 alin. (2) din metodologie]…………………………………………Semnătură(şi ştampilă în cazul persoanelor juridice)…………………………………………..
 + 
Anexa 2––-la metodologie–––––

                             REGULI DE FINANŢARE
Tipul de
cheltuială

Documentele însoţitoare
ale cererii de finanţare

Documentele justificative ale
cheltuielilor efectuate, în vederea
decontării
(vor fi transmise la încheierea
acţiunii)
Cazare*)

Lista persoanelor
beneficiare,
cereri de oferte
(minimum 3),
oferte

Factura originală emisă de iniţiator
către finanţator, copia
contractului de prestări de servicii
încheiat cu prestatorul, copia
facturii şi a diagramei de cazare,
ambele emise de prestator
către iniţiator (beneficiarul
serviciilor), copii care vor conţine
menţiunea "conform cu originalul",
precum şi semnătura şi
ştampila iniţiatorului, în original
Masă,
trataţii*)

Lista persoanelor
beneficiare,
cereri de oferte (minimum 3)
oferte

Factura originală emisă de iniţiator
către finanţator, copia
contractului de prestări de servicii
încheiat cu prestatorul, copia
facturii emise de prestator către
iniţiator, copia meniului
zilnic/persoană, semnat şi ştampilat
de prestator (copiile vor
conţine menţiunea "conform cu
originalul", precum şi semnătura şi
ştampila iniţiatorului, în
original); lista participanţilor la
manifestare (beneficiari ai
serviciilor de masă), în original,
întocmită de iniţiator, cu semnătura
şi ştampila acestuia
Transport pe
căile ferate
române,
clasa
a II-a*)

Costul estimat al biletelor
(menţionat în buget)

Biletele de călătorie, tabel
centralizator semnat şi ştampilat de
iniţiator, care să cuprindă numele
şi prenumele, ruta, seria şi
numărul biletului, data, preţul
biletului
Transport cu
autocar,
microbuz sau
avion

Documentaţie în condiţiile
prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune
de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu
modificări prin Legea
nr. 337/2006 (invitaţie de
participare, proces-verbal
încheiat cu ocazia
concursului pentru
achiziţie şi anexă la
acesta, hotărârea comisiei
de evaluare a ofertelor);
lista persoanelor
transportate
Proces-verbal încheiat cu ocazia
concursului de oferte, invitaţiile
de participare la concursul de
oferte, factura originală emisă de
iniţiator către finanţator, copia
facturii prestatorului de servicii,
copia contractului de prestări de
servicii încheiat cu prestatorul,
copia foii de parcurs sau a
biletelor de avion (copiile vor
conţine menţiunea "conform cu
originalul",
precum şi semnătura şi ştampila
iniţiatorului, în original); lista
persoanelor beneficiare ale
serviciului de transport,
ştampilată şi semnată de iniţiator

Taxe (de
participare,
de vizitare,
poştale)*)

Costul estimat al taxelor
(menţionat în buget)

Bilete, chitanţe sau copii ale
acestora, după caz, cu menţiunea
"conform cu originalul", semnate şi
ştampilate, tabel centralizator
semnat şi ştampilat de iniţiator,
care să cuprindă numele şi
prenumele, seria şi numărul
biletului/chitanţei, data, preţul
biletului
Închiriere,
editare,
tipărire,
multiplicare
traduceri

Documentaţie în condiţiile
prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006, aprobată cu
modificări prin Legea
nr. 337/2006 (invitaţie de
participare, proces-verbal
încheiat cu ocazia
concursului
pentru achiziţie şi anexă
la
acesta, hotărârea comisiei
de evaluare a ofertelor)

Proces-verbal încheiat cu ocazia
concursului de oferte, invitaţiile
de participare la concursul de
oferte, factura difuzare,originală
emisă de
iniţiator către finanţator, copia
facturii furnizorului de bunuri,
copia contractului de prestări de
servicii încheiat cu prestatorul,
copia procesului-verbal de recepţie
a materialelor, conform
strategiei de repartizare (copiile
vor conţine menţiunea "conform
cu originalul", precum şi semnătura
şi ştampila iniţiatorului, în
original)
Achiziţii de
servicii
specializate
de
organizare
a expoziti-
ilor,
festivalu-
rilor,
spectaco-
lelor
etc. (închi-
riere
săli de
spectacol,
scenă, decor
scenotehnică
achiziţio-
nare
bilete,
achiziţie
spectacol
etc.)*)
Lista persoanelor
beneficiare,
cereri de oferte (minimum 3)
oferte

Factura originală emisă de iniţiator
către finanţator, copia
contractului de prestări de servicii
încheiat cu prestatorul, copia
facturii pentru serviciile prestate,
ambele emise de prestator
către iniţiator (beneficiarul
serviciilor), copii care vor conţine
menţiunea "conform cu originalul",
precum şi semnătura şi ştampila
iniţiatorului, în original

Realizare de
sondaje de
opinie,
studii
şi cercetări

Documentaţie în condiţiile
prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006, aprobată cu
modificări prin Legea
nr. 337/2006 (invitaţie de
participare, proces-verbal
încheiat cu ocazia
concursului
pentru achiziţie şi anexă
la acesta, hotărârea
comisiei de evaluare
a ofertelor)
Proces-verbal încheiat cu ocazia
concursului de oferte, invitaţiile
de participare la concursul de
oferte, factura originală emisă de
iniţiator către finanţator, copia
facturii furnizorului de bunuri,
copia contractului de prestări de
servicii încheiat cu prestatorul,
copia procesului-verbal de recepţie
a materialelor, conform strategiei
de repartizare (copiile vor conţine
menţiunea "conform cu originalul",
precum şi semnătura şi ştampila
iniţiatorului, în original)

–-Notă *) Aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, nu este obligatorie decât pentru contracte a căror valoare este mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă menţionată.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x