METODOLOGIE din 26 aprilie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: INSTITUTUL NATIONAL DE STATISTICA SI STUDII ECONOMICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 8 mai 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONVENŢIE 23/06/1969
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 838 01/08/2007
ActulREFERIT DEPROGRAM 01/08/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 443 26/04/2006

privind cercetarea statistica referitoare la traficul portuar maritim



RomâniaInstitutulNaţional deStatistica Metodologia privindCercetarea statistica referitoare la traficul portuar maritim1. Cadrul general1.1. Obiectivele cercetării statisticeObiectivul principal al cercetării statistice referitoare la traficul portuar maritim este constituit de colectarea datelor lunare privind mărfurile, pasagerii şi navele care efectuează transportul pe mare al acestora, înregistrate ca intrari şi iesiri în porturile maritime româneşti.Prezenta cercetare permite obţinerea unor statistici pe baze comparabile şi armonizate cu nivelul celor din Statele Membre ale Uniunii Europene, constituirea bazei de date referitoare la traficul portuar maritim, valorificarea rezultatelor prin studii şi analize şi participarea la stabilirea sistemului integrat European de date statistice.1.2. Cadrul legalProiectarea metodologiei cercetării statistice a fost realizată în conformitate cu prevederile actelor normative şi reglementările Uniunii Europene, după cum urmează: Directiva Consiliului 64/1995/CE privind statistica transporturilor maritime de mărfuri şi pasageri şi, respectiv, Decizia Comisiei 366/2005CE privind implementarea Directivei Consiliului 64/1995/CE cu amendarea anexelor acesteia. Au fost, de asemenea, respectate recomandările şi normele Oficiului de statistica al Comisiei Europene – Eurostat, în special Eurostat Metadata şi Glosarul pentru statistica transporturilor – editia a III-a, 2003.1.3. Concepte şi definiţii1. Transport de mărfuri şi pasageri pe mare: deplasarea mărfurilor şi a pasagerilor folosind nave maritime comerciale, în voiaje care se desfăşoară în întregime sau parţial pe mare.În definiţie sunt incluse şi mărfurile transportate la instalaţiile din vecinătatea coastei (instalaţii offshore) sau recuperate de pe fundul marii şi descărcate în porturi. Sunt excluse incarcaturile din buncare şi magaziile de aprovizionare a navei.2. Trafic portuar maritim: orice deplasare a unei nave maritime pe mare. Sunt excluse din definiţie deplasarile navelor maritime pe cai navigabile interioare între porturile maritime şi cele de pe căile navigabile interioare şi între docuri în interiorul porturilor.3. Nave maritime sunt navele, altele decât cele care navighează exclusiv pe căile navigabile interioare, în apele maritime interioare sau adiacente acestora, în apele adapostite sau zonele în care se aplică regulamentele portuara.Navele maritime incluse în cercetare nu cuprind vasele de pescuit şi de procesare a peştelui, navele de forare şi explorare, remorcherele, impingatoarele, vasele de cercetare şi supraveghere, de dragare sau navele folosite exclusiv în scopuri non-comerciale.4. Nava comercială: nava destinată deplasarii mărfurilor, a pasagerilor sau care este construită pentru transporturi comerciale specializate.5. Nava da croaziera: nava de pasageri echipata exclusiv pentru voiaje turistice. Pasagerii dispun de cabine. Sunt excluse din definiţie navele ferry-boat şi navele de mărfuri care transporta un număr foarte limitat de pasageri în cabine proprii.6. Pasager de croaziera: pasager care întreprinde o călătorie cu o nava de croaziera pe mare.7. Pasager de croaziera în excursie: vizita scurta a unui pasager de croaziera ca turist, la un punct de atractie asociat unui port cu reţinerea cabinei la bordul navei de croaziera.8. Port: locul care oferă navelor comerciale facilităţi pentru acostare şi încărcare sau descărcare de mărfuri ori îmbarcare sau debarcare de pasageri.9. Port statistic: unul sau mai multe porturi, controlate în mod normal de o singura autoritate portuara, care să fie io măsura sa înregistreze deplasarile navelor şi incarcaturile acestora.10. Zona coastei maritime este considerată întinderea neîntreruptă a litoraluiui, împreună cu insulele din vecinătatea acestuia. Definirea este facuta în raport cu unul sau mai multe porturi situate de-a lungul ţărmului, sau funcţie de coordonatele geografice ale extremitatilor zonei de coasta. În cazul ţărilor pentru care sunt definite mai multe zone ale coastei maritime, acestea sunt codificate separate, utilizându-se codul MCA.11. Mărfuri încărcate şi descărcate: mărfurile plasate pe o nava, în vederea transportării lor între locui de încărcare şi cel de descărcare şi respectiv, mărfurile transferate de pe nava la locul de descărcare. Transbordarea de pe o nava maritime comercială pe o alta este privită ca o descărcare urmată de o încărcare.12. Naţionalitatea operatorului de transport maritim: ţara în care este localizat sediul efectiv al activităţii comerciale a operatorului de transport.13. Operator de transport maritim este orice persoană care, sau în numele căreia a fost încheiat un contract de transport de mărfuri sau pasageri cu un cărăuş sau un pasager.2. Descrierea cercetării statistice2.1. Sfera de cuprindereCercetarea privind traficul portuar maritim este o cercetare statistica exhaustiva. Colectivitatea statistica studiata este constituită din administraţiile portuare care colectează şi transmit trimestrial la INS datele de trafic portuar maritim de mărfuri, pasageri şi nave pentru fiecare dintre porturile pe care le administrează, gradul de acoperire fiind de 100%.2.2. Principalele variabile studiate şi chestionarul cercetării statisticeCercetarea statistica referitoare la traficul portuar maritim se desfăşoară trimestrial, pe baza chestionarului electronic TR2-E MARITIM Traficul portuar maritim. Chestionarul conţine formatul de transmitere electronică a datelor, precizări metodologice, definirea indicatorilor statistici şi exemple de transmitere a datelor.Principalii indicatori statistici studiati sunt:1. Port raportor: portul maritim pentru care se face raportarea statistica. Codul atribuit fiecărui port este UN/LOCODE, derivat din codul ISO 3166 şi prevederile din Recomandarea 16 UNECE – Geneva, nomenclator reactualizat periodic de către Comisia Europeană – Eurostat.2. Port de încărcare/descărcare: portul la care mărfurile descărcate de pe nava în portul raportor au fost încărcate, sau portul în care urmează a fi descărcate mărfurile plasate pe nava în portul raportor.3. Direcţie de trafic: intrare sau ieşire din port a unei nave maritime.4. Tip de nava: nava se defineste corespunzător tipului de incarcatura, construcţiei şi destinaţiei.5. Naţionalitate de înregistrare a navei (Pavilionul navei): ţara şi/sau teritoriul în care a fost înregistrată nava. Codul atribuit este corespunzător fiecărui registru şi deriva din codul ISO al tarii respective, căruia i se adauga un grup de doua cifre.6. Deadwelght nava (DWT) reprezintă diferenţa, în tone, dintre deplasamentul la linia de plutire al unei nave încărcate, pe timp de vara, în apa cu greutatea specifică de 1,025 şi masa totală a navei, adică deplasamentul, în tone, al navei fără incarcatura, combustibil, ulei, balast apa proaspăta şi apa potabilă în rezervoare, piese de schimb, pasageri, echipaj şi obiectele lor personale.7. Tonajul brut al navei este o măsura a capacităţii navei – în tone – determinata conform prevederilor Convenţiei Internaţionale privind măsurarea Tonajului Navelor din 1969. Navele cu un tonaj brut mai mic de 100 tone pot fi excluse din cercetare.8. Număr de pasageri: sunt inregistirati pasagerii care încep sau încheie un voiaj în portul raportor ca şi pasagerii de pe vasele de croaziera aflaţi în excursie.9. Greutatea bruta a mărfurilor transportate (în tone) cuprinde mărfurile şi ambalajele acestora, excluzând greutatea containerelor sau unităţilor mobile Roll-on/Roll-off.10. Tip de incarcatura: mărfurile transportate se regăsesc sub forma de vrac lichid sau solid, încărcate în containere, unităţi mobile Ro-Ro cu sau fără autopropulsie, sau ca alte tipuri de incarcatura generală (inclusiv containere de dimensiuni mici).11. Container: parte a echipamentului de transport de mărfuri durabil şi rezistent, conceput pentru utilizare repetată, echipat cu accesorii pentru manipulare uşoară care permite transportul mărfurilor succesiv, fără reîncărcare, prin intermediul unuia sau mai multor moduri de transport diferite. Sunt supuse scopului cercetării statistice atât containerele încărcate cu mărfuri, cat şi cele neincarcate.12. TEU (echivalent douăzeci de picioare): unitate de măsura standard utilizata pentru înregistrarea containerelor după mărime şi descrierea capacităţilor navelor port – container şi terminalelor portuare. Un container de 20' (20 picioare) ISO este egal cu un TEU.13. Mărimea containerelor Containerele ISO se clasifica astfel:    I. container ISO de 20 picioare (20 picioare lungime       şi 8 picioare latime) = 1 TEU   II. container ISO de 40 picioare (40 picioare lungime       şi 8 picioare latime) = 2 TEU  III. container ISO cu lungimea între 20 şi 40 de picioare = 1,5 TEU   IV. container ISO mai lung de 40 de picioare = 2,25 TEU14. Unitate mobila roll-on/roll-off): parte a echipamentului de transport pe roti a mărfurilor (vagon, autovehicul sau remorca) care poate fi condusă sau tractata pe o nava. Se includ animalele vii "pe picioare", remorcile aparţinând navelor şi cele portuare. Sunt supuse scopului cercetării statistice atât unităţile mobile încărcate cu mărfuri, cat şi cele neincarcate.15. Grupa de mărfuri: clasificare a mărfurilor transportate funcţie de categoria acestora, în conformitate cu Nomenclatorul Standard de Transporturi/Revizuit – NST/R.16. Clasa de mărime a navei: clasificare funcţie de deadweight (DWT) şi tonajul brut al navei.17. Număr de nave: numărul navelor înregistrate ca intrari şi iesiri în porturile studiate statistic.2.3. Clasificari şi nomenclatoare utilizateÎn cadrul cercetării statistice referitoare la traficul portuar maritim sunt folosite următoarele nomenclatoare, care se regăsesc în completarea prezentei ANEXE.● Nomenclatorul de porturi;● Nomenclatorul tipului de nava;● Nomenclatorul naţionalităţii de înregistrare a navelor;● Nomenclatorul tipului de incarcatura;● Nomenclatorul Standard de Transporturi/Revizuit – NST/R;● Nomenclatorul claselor de mărime a navelor;● Nomenclatorul unităţilor statistice cuprinse în cercetare.2.4. Metode şi algoritm de calcul al principalilor indicatoriÎn chestionarul electronic se înscriu datele pentru fiecare camp, cu respectarea conceptelor de la pct. 1.3. a definitiilor indicatorilor (pct. 2.2), a nomenclatoarelor de la pct. 2.3. şi a unităţilor de măsura specificate în formularul cercetării statistice.Calculul indicatorilor Greutate bruta a mărfurilor încărcate/descărcate, Număr de pasageri şi Greutate bruta pentru grupa de mărfuri transportate este efectuat prin însumarea valorilor înscrise în campurile corespunzătoare, pentru fiecare dintre porturile înscrise în cercetare. Acelaşi procedeu este utilizat pentru calculul indicatorilor Număr de containere sau unităţi mobile, Număr de containere sau unităţi mobile fără incarcatura, Număr de nave.3. Organizarea culegerii şi prelucrarea datelor3.1. Metoda de înregistrareColectarea şi transmiterea la INS a datelor din chestionarul cercetării este efectuată de către persoanele desemnate de către administraţiile portuare prin metoda auto-înregistrării şi cuprinde date referitoare la mărfurile încărcată şi descărcate, pasagerii imbarcati şi debarcati şi navele maritime înregistrate ca intrari, respectiv iesiri în porturile incluse în cercetare pentru fiecare luna calendaristică.Datele sunt recepţionate la INS de la administraţiile portuare prin posta electronică. Formatul de înregistrare poate fi de tip .txt cu simbolul ";" ca separator de camp, sau de tip .xls.3.2. Perioada de referinţa şi de înregistrare● Perioada de referinţa a cercetării este trimestrul.● Perioada de înregistrare are ca termen a 27 – a zi de la încheierea trimestrului de referinţa.3.3. Prelucrarea datelorPrelucrarea datelor transmise de către administraţiile portuare este efectuată în cadrul compartimentului de specialitate din cadrul INS, în următoarea succesiune:● Recepţia fisierelor cu date primite prin posta electronică;● Efectuarea controlului logic al datelor;● Analizarea erorilor;● Realizarea corectiilor şi validarea datelor la nivel de fisier;● Concatenarea datelor în vederea obţinerii fisierului de arhiva;● Generarea şi realizarea tabelelor finale ale lucrării;● Generarea şi verificarea seturilor de date care sunt transmise la Comisia Europeană – Eurostat.3.4. Sistemul ITSistemul informatic de prelucrare a datelor primite de la administraţiile portuare este o aplicaţie originala realizată în cadrul Direcţiei de Proiectare şi Întreţinere a Aplicatiilor IT din cadrul INS şi utilizează sistemul de gestiune a bazelor de date relationale Microsoft Visual FoxPro 6.0. Seturile de date obţinute respecta structura şi standardele de acuratete solicitate la nivel european.4. Prezentarea şi utilizarea rezultatelor cercetării statistice4.1. Principalii indicatori rezultaţiCercetarea statistica are ca scop colectarea datelor referitoare la traficul portuar maritim, oferă posibilitatea diseminarii acestor date către utilizatori şi de asemenea, a transmiterii către Comisia Europeană – Eurostat a indicatorilor solicitati în vederea obţinerii statisticilor la nivelul Uniunii Europene.În conformitate cu prevederile Directivei Consiliului 64/1995/CE , vor fi transmise la Eurostat date detaliate pentru porturile selectate (porturi care înregistrează anual un trafic mai mare de un milion tone mărfuri sau 200.000 pasageri) şi date sumare pentru porturile neselectate.Datele sunt transmise la Eurostat în termen de cinci luni de la încheierea trimestrului de referinţa pentru seturile de date trimestriale şi în termen de opt luni de la încheierea anului de referinţa pentru seturile de date anuale, în conformitate cu formatul electronic de transmitere a datelor de trafic maritim.În afară indicatorilor statistici prezentaţi în prezenta ANEXA, Eurostat disemineaza pentru transportul de containere date în echivalent TEU, cu respectarea definitiei de la punctul 2.2. iar porturilor li se aloca şi codul corespunzător zonei coastei maritime.4.2. Forme de prezentare a rezultatelorDatele privind traficul portuar maritim sunt utilizate pentru diverse analize şi studii, fiind cuprinse în publicaţiile INS, completate în chestionarele internaţionale sau transmise conform cerinţelor utilizatorilor interni sau externi.La nivel naţional, diseminarea datelor se face trimestrial în Traficul portuar de mărfuri, în Buletinul statistic lunar şi de asemenea, în Anuarul Statistic al României, publicaţii ale Institutului Naţional de Statistica.Nomenclatorul de porturi*)–––Notă *) Nomenclatorul cuprinde în acest moment 2227 porturi şi este reactualizat periodic de către Eurostat.

  UN/LOCODE cod MCA Ţara/Nume port
  AE888 AE00 EMIRATELE ARABE UNITE
  AG888 AG00 ANTIGUA AND BARBUDA
  AI888 AI00 ANGUILLA
  AL888 AL00 ALBANIA
  AN888 AN00 ANTILELE OLANDEZE
  AO888 AO00 ANGOLA
  AQ888 AQ00 ANTARCTICA
  AR888 AR00 ARGENTINA
  AS888 AS00 SAMOA
  AT888 AT00 AUSTRIA
  AU888 AU00 AUSTRALIA
  AW888 AW00 ARUBA
  BA888 BA00 BOSNIA-HERŢEGOVINA
  BB888 BB00 BARBADOS
  BD888 BD00 BANGLADESH
  BE888 BE00 BELGIA – Alte porturi
  BE88P BE00 BE – instalaţii offshore
  BEABK BE00 Albertkanaal
  BEANR BE00 Antwerpen
  BEBGS BE00 Bruges
  BEBRU BE00 Bruxelles (Brussel)
  BEGNE BE00 Gent
  BELGG BE00 Liege
  BENIE BE00 Nieuwpoort
  BEOST BE00 Oostende
  BERUP BE00 Rupel
  BEZEE BE00 Zeebrugge
  BEZEL BE00 Zelzate
  BG888 BG00 BULGARIA – Alte porturi
  BG88P BG00 BG – instalaţii offshore
  BGAKH BG00 Akhotopol
  BGBAL BG00 Baltchik
  BGBOJ BG00 Burgas
  BGLOM BG00 Lom
  BGMIC BG00 Tzarevo (ex-Michurin)
  BGNES BG00 Nesebar
  BGORE BG00 Orehovo

Nomenclatorul tipului de nava

       
  Cod Tip Categorii de nave incluse
  10 Nave pentru vrac lichid Tancuri petroliere
    Nave-cisternă pentru produse chimice
    Transportoare de gaz lichefiat
    Şalande-cisternă
    Alte nave-cisternă
  20 Nave pentru vrac solid Petroliere/vrachiere Vrachiere
  31 Containere Nave port-container
  32 Transportoare specializate Nave port-barje
    Transportoare de produse chimice
    Transportoare de combustibil radioactiv
    Transportoare de animale vii
    Transportoare de vehicule
    Alte transportoare specializate
  33 Transportoare pentru mărfuri generale, nespecializate Nave frigorifice
    Nave Ro-Ro şi pentru pasageri
    Nave Ro-Ro port-container
    Alte nave Ro-Ro
    Transportoare mixte pentru mărfuri generale şi pasageri
    Transportoare mixte pentru mărfuri generale şi containere
    Transportoare de mărfuri generale cu o singură punte
    Transportoare de mărfuri generale cu mai multe punţi
  34 Barje-şalande pentru încărcături solide Barje cu punţi
    Barje echipate pentru deversat
    Nave port-şalande
    Barje/şalande deschise pentru încărcături solide
    Barje/şalande acoperite pentru încărcături solide
    Alte barje/şalande pentru încărcături solide
  35 Nave de pasageri Nave de pasageri, cu excepţia navelor de croazieră
  36 Nave de croazieră Nave de croazieră
  41 Nave pentru peşte*) Pescadoare*)
    Nave-uzină pentru procesarea peştelui*)
  42 Nave pentru activităţi offshore*) Nave pentru foraj şi explorare*)
    Nave pentru aprovizionare offshore*)
  43 Remorchere*) Remorchere*)
      Împingătoare*)
  49 Alte nave*) Nave ştiinţifice/de supraveghere*)
      Dragoare*)
      Alte nave*)
  XX Necunoscut Tip de navă necunoscut

–––   *) excluse din prezenta cercetare statistica.Nomenclatorul naţionalităţii de înregistrare a navelor*)–––Notă *) Nomenclatorul este reactualizat periodic de către Eurostat

  Număr rând Nume ţară Cod Continent
  1 Africa de Sud ZA00 Africa
  2 Afghanistan AF00 Asia
  3 Albania AL00 Europa
  4 Algeria DZ00 Africa
  5 Andorra AD00 Europa
  6 Angola AO00 Africa
  7 Anguilla AI00 America
  8 Antarctica AQ00 Antarctica
  9 Antigua Barbuda AG00 America
  10 Antile Olandeze, Insulele AN00 America
  11 Arabia Saudită SA00 Asia
  12 Argentina AR00 America
  13 Armenia AM00 Asia
  14 Aruba AW00 America
  15 Australia AU00 Oceania
  16 Austria AT00 Europa
  17 Azerbaijan AZ00 Asia
  18 Bahamas BS00 America
  19 Bahrain BH00 Asia
  20 Bangladesh BD00 Asia
  21  Belarus BY00 Europa
  22 Barbados BB00 America
  23 Belgia BE00 Europa
  24 Belize BZ00 America
  25 Benin BJ00 Africa
  26 Bermuda BM00 America
  27 Bhutan BT00 Asia
  28 Bosnia-Herţegovina BA00 Europa
  29 Bouvet, Insula BV00 Antarctica
  30 Brazilia BR00 America
  31 Brunei Darussalam BN00 Asia
  32 Bulgaria BG00 Europa
  33 Burkina Faso BF00 Africa
  34 Burundi BI00 Africa
  35 Cambodgia KH00 Asia
  36 Camerun CM00 Africa
  37 Canada CA00 America

Nomenclatorul tipului de incarcatura

         
  Categorie Cod 1 Cod 2 Descriere
  Vrac lichid 1 1X Mărfuri vrac lichid (fără unitate de încărcătură) necunoscute
      11 Gaz lichefiat
      12 Petrol brut
      13 Produse petroliere
      19 Alte mărfuri vrac lichid
  Vrac solid 2 2X Mărfuri vrac solid (fără unitate de încărcătură) necunoscute
      21 Minerale
      22 Cărbune
      23 Produse agricole (ex.: cereale, soia, tapioca)
      29 Alte mărfuri vrac solid
  Containere 3 3X Containere de dimensiuni mari necunoscute
      31 Containere de 20'
      32 Containere de 40'
      33 Containere între 20' şi 40'
      39 Containere de peste 40'
  Roll-on roll-off (autopropulsate) 5 5X Unităţi mobile autopropulsate necunoscute
    51 Autovehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, inclusiv cele cu remorcă
      52 Automobile particulare, motociclete şi remorci/caravane însoţitoare
      53 Autocare pentru pasageri
      54 Autovehicule pentru comercializare (inclusiv autovehicule importate/exportate)
      56 Animale vii "pe picioare"
      59 Alte unităţi mobile autopropulsate
  Roll-on roll-off (fără propulsie proprie) 6 6X Unităţi mobile fără autopropulsie necunoscute
    61 Remorci şi semiremorci rutiere pentru transportul mărfurilor neînsoţite
    62 Caravane şi alte vehicule rutiere, agricole şi industriale neînsoţite
      63 Vagoane de cale ferată, remorci şi barje pentru transportul mărfurilor, încărcate pe nave
      59 Alte unităţi mobile fără autopropulsie
  Alte tipuri de încărcătură generală (inclusiv containere mici) 9 9X Alte tipuri de încărcătură neclasificate necunoscute
    91 Produse forestiere
    92 Produse feroase şi oţel
    99 Alte tipuri de încărcătură generală
  Necunoscut X XX Necunoscut

Nomenclatorul Standard de Transporturi/Revizuit – NST/R

     
  Cod Denumire grupă de mărfuri
  1 Cereale
  2 Cartofi, alte legume şi fructe proaspete sau congelate
  3 Animale vii, sfeclă de zahăr
  4 Lemn şi plută
  5 Produse şi fibre textile sintetice şi artificiale, alte materii brute de origine animală sau vegetală (piei, blănuri, cauciuc brut)
  6 Produse alimentare şi nutreţuri pentru animale
  7 Seminţe uleioase, fructe oleaginoase şi grăsimi
  8 Combustibili minerali solizi (cărbune, cocs etc.)
  9 Petrol brut
  10 Produse petroliere
  11 Minereuri de fier, deşeuri de fier şi oţel zgură de furnal
  12 Minereuri şi deşeuri neferoase
  13 Produse metalice
  14 Ciment, var nestins, materiale prefabricate pentru construcţii
  15 Minerale brute sau prelucrate (de carieră şi balastieră, ipsos, sulfuri, zgură, cretă, sare etc.)
  16 Îngrăşăminte (naturale şi chimice)
  17 Produse chimice derivate din cărbune şi gudron
  18 Produse chimice, altele decât cele din cărbune şi gudron
  19 Celuloză şi deşeuri de hârtie
  20 Echipamente, maşini şi aparate pentru transport, motoare (asamblate sau nu) şi piese componente
  21 Articole fabricate din metal
  22 Sticlă, sticlărie şi produse ceramice
  23 Piele, textile, confecţii şi diverse articole fabricate
  24 Articole diverse (ambalaje destinate vânzării, mutări de echipament şi alte produse neclasificate)

Nomenclatorul claselor de mărime a navelordeadweight (DWT) sau tonaj brut (GT)Clasificarea se aplică doar navelor cu un tonaj brut de 100 tona sau mai mare.

  Clasa Limita inferioară Limita superioară
  DWT GT DWT GT
  A 1 2 3 4
  01 100 până în 499 până în 499
  02 500 500 999 999
  03 1000 1000 1999 1999
  04 2000 2000 2999 2999
  05 3000 3000 3999 3999
  06 4000 4000 4999 4999
  07 5000 5000 5999 5999
  08 6000 6000 6999 6999
  09 7000 7000 7999 7999
  10 8000 8000 8999 8999
  11 9000 9000 9999 9999
  12 10000 10000 19999 19999
  13 20000 20000 29999 29999
  14 30000 30000 39999 39999
  15 40000 40000 49999 49999
  16 50000 50000 79999 79999
  17 80000 80000 99999 99999
  18 100000 100000 149999 149999
  19 150000 150000 199999 199999
  20 200000 200000 249999 249999
  21 250000 250000 299999 299999
  22 >= 300000 >= 300000
  XX necunoscut necunoscut necunoscut necunoscut
  Notă: În cazul în care este necesar să fie clasificate nave cu un tonaj brut mai mic de 100 tone, li se va aloca codul clasei 99.

Nomenclatorul unităţilor statisticecuprinse în cercetare

  Denumirea unităţilor statistice cod SIRUES
  Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" 130245129
  Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi" 171326982
  Administraţia Portuară Brăila*) 90402052
  Compania Naţională "Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa" 130245105

–––    *) Cu începere din 23.12.2005, activitatea Administraţiei Portuare Brăila       a fost preluată de către Compania Naţionala "Administraţia Porturilor       Dunării Maritime Galaţi".–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x