METODOLOGIE din 25 iulie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 741 din 30 iulie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 3991 25/07/2024
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 768 04/07/2024
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 29 28/03/2024
ART. 1REFERIRE LANORMA 04/07/2024
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 55 08/06/2023
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019
ART. 1REFERIRE LAHG 907 29/11/2016
ART. 1REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
ART. 1REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 227 08/09/2015
ART. 1REFERIRE LAORDIN 323 18/04/2011
ART. 1REFERIRE LALEGE 292 20/12/2011 ART. 6
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 18/04/2011
ART. 1REFERIRE LACRITERII 18/04/2011
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1408 12/11/2010
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
ANEXA 0REFERIRE LAORD DE URGENTA 29 28/03/2024
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 3991 25/07/2024
ANEXA 5REFERIRE LAMETODOLOGIE 25/07/2024
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 3991 25/07/2024
ANEXA 6REFERIRE LAMETODOLOGIE 25/07/2024
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 3991 25/07/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 3991 25/07/2024
ActulREFERIT DEORDIN 3991 25/07/2024
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 25/07/2024





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 3.991 din 25 iulie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 741 din 30 iulie 2024.
I.Elemente de contextLuând în considerare amplele nevoi din sectorul medical, acordarea sprijinului financiar pentru investiții în acest domeniu se situează în vârful priorităților statului român și de aceea investițiile în infrastructura publică a spitalelor orășenești și municipale și investițiile în infrastructura publică a spitalelor județene, spitalelor județene de urgență, spitalelor monospecialitate, inițial prevăzute a fi finanțate prin Programul Sănătate, vor fi finanțate prin Programul național de investiții în infrastructura unităților spitalicești.Având în vedere că sectorul spitalicesc rămâne principala componentă a sistemului de sănătate care necesită investiții suplimentare cu scopul de a asigura atât modernizarea infrastructurii de sănătate și asistență medicală la nivel regional, cât și creșterea accesului persoanelor, inclusiv al celor vulnerabile, la servicii medicale de calitate, intervenția legislativă de urgență a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene propune măsuri concrete care asigură astfel premisele demarării și implementării proiectelor de infrastructură de sănătate publică de interes public și implementarea acestora prin implicarea autorităților publice locale, conducând astfel la un plus de eficiență și la obținerea de rezultate în domeniul sănătății.Începând cu data de 28 martie 2024, domeniul la care face referire proiectul de act normativ este reglementat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești și pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale.Adoptarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2024 a făcut parte din măsurile rapide și coerente de intervenție, având în vedere faptul că prin Programul național de investiții în infrastructura unităților spitalicești urmează să fie inițiate și finalizate obiective de investiții în domeniul infrastructurii publice a spitalelor orășenești, municipale/municipale de urgență, și județene/județene de urgență, spitale de specialitate, spitale clinice, spitale clinice de urgență, în vederea asigurării de servicii medicale de calitate pentru toată populația României, pentru a putea recupera discrepanțele din sistemul de sănătate publică și a asigura creșterea calității serviciilor medicale publice la care să aibă acces cetățenii.Investițiile realizate în infrastructura de sănătate contribuie la: creșterea calității serviciilor medicale, accesul rapid la asistență medicală preventivă și curativă de bună calitate. Astfel, se vor reduce inegalitățile în ceea ce privește starea de sănătate a populației, prin diagnosticarea precoce și tratarea cu succes a unor afecțiuni grave, ducând la scăderea ponderii persoanelor cu nevoi medicale neacoperite. Prin investițiile care vor fi finanțate se va acorda o atenție specială adaptării infrastructurii nou-construite pentru persoanele cu dizabilități.Investițiile realizate vor conduce la îmbunătățirea calității și eficienței asistenței spitalicești, iar obiectivele specifice urmăresc crearea unei rețele spitalicești integrate funcțional, cu roluri și funcții specifice fiecărui nivel de complexitate și competență al asistenței medicale, îmbunătățirea eficienței și sustenabilității serviciilor medicale, creșterea eficacității clinice în special la nivelul spitalelor, acces sporit al populației din regiune la servicii medicale, inclusiv al grupurilor vulnerabile, reducerea mortalității evitabile în regiune, creșterea calității vieții în regiune. O infrastructură nouă de sănătate va aduce beneficii semnificative pentru grupurile vulnerabile, așa cum sunt definite de art. 6 lit. p) din Legea asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare, asigurându-le acces îmbunătățit la serviciile medicale esențiale, reducând disparitățile în îngrijirea sănătății și contribuind la crearea unui mediu incluziv care să răspundă mai eficient nevoilor acestor categorii defavorizate. România, în calitate de stat membru al Organizației Națiunilor Unite (ONU) și al Uniunii Europene (UE), și-a exprimat adeziunea la cele 17 Obiective de dezvoltare durabilă (ODD) ale Agendei 2030, adoptată prin Rezoluția Adunării Generale a ONU A/RES/70/1 în cadrul Summitului ONU pentru dezvoltare durabilă din septembrie 2015; astfel, din perspectiva dezvoltării durabile, investițiile propuse vor contribui la obiectivul nr. 3 – Sănătate și bunăstare, precum și la obiectivul nr. 10 – Inegalități reduse, prin îmbunătățirea accesului la servicii de asistență medicală de calitate, esențială pentru funcționarea adecvată a unei societăți durabile, și permiterea accesului la resurse al tuturor cetățenilor.II.Cadrul legislativ general aplicabil:– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești și pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale;– Hotărârea Guvernului nr. 768/2024 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești și pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale;– Ordinul ministrului sănătății nr. 1.408/2010 privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor în funcție de competență;– Ordinul ministrului sănătății nr. 323/2011 privind aprobarea metodologiei și a criteriilor minime obligatorii pentru clasificarea spitalelor în funcție de competență, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;– Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;– Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;– Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.III.Modalitatea de evaluare a solicitărilor în vederea obținerii avizului de oportunitate + 
Articolul 1(1)Avizul de oportunitate este necesar în vederea implementării proiectelor de investiții în spitale orășenești, municipale/municipale de urgență, spitale județene/județene de urgență, spitale de specialitate, spitale clinice și clinice de urgență, cu finanțare din Programul național de investiții în infrastructura unităților spitalicești.(2)Investițiile care se pot finanța în cadrul proiectelor pot fi:a)realizarea de construcții noi/extinderea și dotarea acestora;b)lucrări de modernizare/reabilitare la construcții existente și dotarea acestora;c)extindere la construcțiile existente, inclusiv lucrări de conectare la clădiri existente și dotare;d)lucrări și dotări pentru digitalizare și tranziție verde.(3)Pentru obținerea avizului de oportunitate al Ministerului Sănătății în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești, solicitanții transmit obligatoriu în format electronic, la adresa de e-mail, aviz.pn.investitii@ms.ro, următoarele documente:a)solicitare pentru obținerea avizului de oportunitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie;b)declarație privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupției și dublei finanțări, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie;c)declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;d)declarație de angajament, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;e)studiul de fezabilitate/PT/DALI, după caz;f)acordul de parteneriat, dacă este cazul. + 
Articolul 2(1)La nivelul Ministerului Sănătății, prin ordin al ministrului sănătății, se constituie o comisie de evaluare care analizează documentele depuse de solicitanți în vederea obținerii avizului de oportunitate.(2)În componența comisiei de evaluare sunt nominalizați reprezentanți ai Ministerului Sănătății și/sau reprezentanți ai altor instituții din sistemul sanitar.(3)Membrii comisiei de evaluare semnează declarații referitoare la evitarea conflictului de interese și imparțialitate.(4)Comisia de evaluare analizează documentele transmise de către solicitant și întocmește procesul-verbal al evaluării în termen de maximum 5 zile de la înregistrarea tuturor documentelor necesare.(5)În situația în care documentele transmise de solicitant sunt incomplete sau nu conțin informații suficiente în vederea evaluării obiective a acestora, comisia de evaluare poate solicita documente suplimentare. + 
Articolul 3(1)Comisia de evaluare, în urma analizei tuturor documentelor, întocmește procesul-verbal de evaluare, conform anexei nr. 5 la prezenta metodologie.(2)Procesul-verbal de evaluare asumat se înaintează ministrului sănătății în vederea aprobării.
 + 
Articolul 4(1)La nivelul Ministerului Sănătății, prin ordin al ministrului sănătății, se constituie o comisie de soluționare a contestațiilor, care analizează toate contestațiile depuse de solicitanți.(2)În componența comisiei de soluționare a contestațiilor sunt nominalizați reprezentanți ai Ministerului Sănătății și reprezentanți ai altor instituții din sistemul sanitar, alții decât cei din componența comisiei de evaluare.(3)Membrii comisiei de soluționare a contestațiilor semnează declarații referitoare la evitarea conflictului de interese și imparțialitate.(4)În termen de 48 de ore de la primirea rezultatului, solicitanții pot formula contestații pentru care comisia de soluționare a contestațiilor va formula răspuns în maximum 2 zile lucrătoare.(5)Comisia de soluționare a contestațiilor analizează documentele transmise de către solicitant și întocmește procesul-verbal, conform anexei nr. 6 la prezenta metodologie.(6)Procesul-verbal de soluționare a contestațiilor asumat se înaintează ministrului sănătății în vederea aprobării.(7)Rezultatul stabilit după soluționarea contestației rămâne definitiv. + 
Articolul 5Ministerul Sănătății, în baza procesului-verbal de evaluare, respectiv în baza procesului-verbal de soluționare a contestațiilor, eliberează avizul de oportunitate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie.
IV.Dispoziții finale + 
Articolul 6Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Anexa nr. 1la metodologie
SOLICITARE
pentru obținerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor
din cadrul Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești

Denumirea solicitantului:
Ordonatorul principal de credite:
Denumirea obiectivului de investiții conform documentației tehnice a obiectivului de investiții
Tipologia unității sanitare: [ ] spital orășenesc [ ] spital municipal/municipal de urgență [ ] spital județean/județean de urgență [ ] spital de specialitate [ ] spital clinic/clinic de urgență
Adresă
Cod fiscal
Contact
E-mail
Telefon
Reprezentant legal
Funcție
Cererea de finanțare va fi depusă în parteneriat, după caz. [ ] Da
[ ] Nu
Existența acordului de parteneriat, după caz [ ] Da
[ ] Nu
Bugetul total al obiectivului de investiții propus (lei fără TVA)
Contribuție proprie (lei fără TVA)
Durata de implementare (nr. luni estimate)
Propunerea de investiții face parte din categoria unităților sanitare publice cu paturi. [ ] Da
[ ] Nu
Terenurile aferente investițiilor, precum și/sau construcțiile prevăzute a fi realizate prin proiectele din cadrul programului se află în proprietatea publică a statului sau a unităților administrativ-teritoriale și/sau în administrarea beneficiarului. [ ] Da
[ ] Nu
Beneficiarul proiectului are drept legal de administrare temporară asupra imobilelor, constituit pe baza unui protocol de delegare încheiat cu administratorul de drept. [ ] Da
[ ] Nu
Studiu de fezabilitate (SF)/documentație de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI)/proiectului tehnic (PT), după caz, proces-verbal de recepție a SF/DALI/Pt pentru propunerile de investiții [ ] Da
[ ] Nu
Tipologie acțiuni [ ] construcții noi [ ] extindere [ ] modernizare [ ] reabilitare [ ] extindere la construcțiile existente, inclusiv lucrări de conectare la clădiri existente [ ] lucrări pentru digitalizare și tranziție verde [ ] dotări pentru digitalizare și tranziție verde [ ] dotare
Încadrarea propunerii de investiții în cadrul de dezvoltare al Strategiei naționale de sănătate a României 2023-2030 și al altor documente programatice (de exemplu, master-planuri regionale etc.) Specialitățile care vor deservi unitatea sanitară (Vă rugăm selectați din cele enumerate.) [ ] cardiologie [ ] chirurgie cardiovasculară [ ] oncologie [ ] obstetrică-ginecologie [ ] pediatrie [ ] neonatologie [ ] boli infecțioase și pneumologie [ ] psihiatrie [ ] transplant [ ] politraumatologie [ ] neurochirurgie și boli cerebrovasculare
Numărul propus de paturi de spitalizare continuă din cadrul investiției
Numărul propus de paturi de spitalizare de zi din cadrul investiției
Numărul propus de paturi ATI
Numărul propus de săli de operație
Digitalizare (Vă rugăm descrieți soluțiile de digitalizare a unității sanitare, dacă este cazul.)

1.Obiectivul proiectuluiSe va indica obiectivul pe care proiectul își propune să îl atingă.2.Justificarea proiectuluiÎn vederea justificării proiectului, se vor prezenta elemente precum cele de mai jos (lista nu este limitativă):– nevoile și problemele identificate și cum își propune proiectul să contribuie la satisfacerea nevoilor și soluționarea problemelor identificate;– competența solicitantului, inclusiv a partenerului, dacă este cazul, de a implementa proiectul propus în sensul satisfacerii nevoilor și soluționării problemelor identificate;– descrierea desfășurării activității în prezent;– măsuri de asigurare a resursei umane specializate pentru funcționarea unității sanitare și după finalizarea proiectului;– etc.3.Principii orizontale3.1.Finanțări acordate/solicitate anterior cu scop similarSe vor menționa proiectele care au fost derulate anterior de solicitant sau pentru care a fost solicitată finanțare cu scop similar. Se vor menționa măsuri pentru evitarea dublei finanțări.3.2.Măsuri referitoare la respectarea principiului egalitate de șanse și egalitate de gen3.3.Respectarea dezvoltării durabile și a principiul DNSH „do no significant harm“Solicitant:Semnătura …………..Data …………………… + 
Anexa nr. 2la metodologie
DECLARAȚIE
privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupției și dublei finanțări
Subsemnatul/Subsemnata, ……………(prenumele și numele)………………, în calitate de reprezentant legal/împuternicit al …………..(denumirea solicitantului/partenerului)………………, în cadrul proiectului ………(titlul proiectului)……., pentru a putea participa în proiectul sus-menționat, pentru care se solicită finanțare din Programul național de investiții în infrastructura unităților spitalicești, declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, că:– voi lua toate măsurile necesare pentru prevenirea neregulilor grave (conflict de interese, fraudă, corupție), atât în faza de selecție, evaluare și contractare a proiectului propus spre finanțare din Programul național de investiții în infrastructura unităților spitalicești, cât și în cea de implementare a acestuia, în conformitate cu prevederile legale incidente;– proiectul propus spre finanțare (în întregime sau parțial) nu face obiectul unei alte solicitări de sprijin financiar care să acopere aceleași costuri;– proiectul propus spre finanțare (în întregime sau parțial) nu a mai beneficiat, în ultimii 5 ani, de sprijin financiar care să fi acoperit aceleași costuri.Am luat cunoștință că declarația în fals atrage după sine încetarea acordului de finanțare, precum și obligarea organizației pe care o reprezint la rambursarea banilor care fac obiectul dublei finanțări și la plata de despăgubiri pentru perioada scursă de la încasarea finanțării nerambursabile până la data descoperirii falsului.Numele și prenumele ……………………….Data ……………………….Semnătura ……………………….
 + 
Anexa nr. 3la metodologie
DECLARAȚIE
de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Subsemnatul/Subsemnata, …………………………., CNP ……………………, posesor/posesoare al/a CI seria ……. nr. ……, domiciliat(ă) în …………………………………………., e-mail ………………., telefon ………………………, în calitate de reprezentant legal al …………..(Se vor completa denumirea, CUI/CIF și adresa sediului social al solicitantului.)………..Declar prin prezenta că sunt de acord ca Ministerul Sănătății să fie autorizat, prin compartimentele de specialitate responsabile cu emiterea avizului de oportunitate pentru cererea de finanțare cu titlul ………………………………….., să proceseze datele mele personale/ale instituției pe care o reprezint în baza Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), precum și să prelucreze, să stocheze/arhiveze datele conform normelor legale incidente.De asemenea, prin prezenta sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul mai sus menționat, cu furnizarea datelor personale, precum și cu accesarea și prelucrarea acestora în bazele de date publice cu scopul realizării verificărilor presupuse de ghidul specific aplicabil, acordând inclusiv dreptul Ministerului Sănătății, Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene/Curții Constituționale a României/Direcției Naționale Anticorupție/Departamentului pentru Lupta Antifraudă și altor instituții implicate în sistemul de control și/sau audit al fondurilor aferente Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești de a utiliza datele disponibile în baze de date externe în scopul identificării și calculării indicatorilor de risc în procesul de verificare și contractare a cererii de finanțare cu titlul …….. (denumire proiect)……….. .Declar că am luat cunoștință de drepturile mele conferite de Regulamentul (UE) 2016/679, inclusiv despre drepturile pe care subiecții datelor cu caracter personal le dețin, dreptul la acces la date, dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat“), dreptul la restricționare, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul la rectificare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.Modalitatea prin care solicit să fiu contactat în scopul furnizării de informații este telefon …………………….. și/sau adresa de email ………………………..și/sau fax …………………………….Declar că am înțeles această declarație de consimțământ, că sunt de acord cu procesarea datelor mele personale prin canalele de mai sus în scopurile descrise în această declarație de consimțământ.Numele și prenumele …………………Data …………………Semnătura ………………………
 + 
Anexa nr. 4la metodologie
DECLARAȚIE DE ANGAJAMENT^1
(Se completează de solicitant.)
Subsemnatul …………….. (numele și prenumele reprezentantului legal/împuternicit al instituției solicitante)…….., posesor al CI seria …… nr. ……………, eliberată de …………., CNP ………………………../pașaport nr. …………………., eliberat de ……………, în calitate de …………… (funcția reprezentantului legal/împuternicit al instituției solicitante), ……………, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, mă angajez ca eu și instituția pe care o reprezint:1.să asigurăm condițiile de desfășurare optimă a activităților proiectului;2.să nu încercăm să obținem informații confidențiale legate de stadiul evaluării proiectului sau să influențăm personalul Ministerului Sănătății/comisia de evaluare/experții evaluatori în timpul procesului de evaluare și selecție;3.să asigurăm folosința echipamentelor și aplicațiilor pentru scopul declarat în proiect;4.să asigurăm capacitatea operațională și administrativă necesare implementării proiectului (resurse umane suficiente și resurse materiale necesare);5.să asigurăm obligatoriu garanția și mentenanța rezultatului proiectului prin contractul/contractele încheiat/încheiate pe perioada implementării cu diverși furnizori sau prin surse proprii;6.să nu furnizăm informații false sau incomplete.
Reprezentant legal/împuternicit
(denumirea oficială a solicitantului)
(funcția reprezentantului legal/împuternicitului)
(numele, prenumele reprezentantului legal/împuternicitului*)
(semnătura reprezentantului legal/împuternicitului)
Data: (zz/ll/aa)
^1 Se completează de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicit.*) Se va completa cu majuscule și fără abrevieri.
 + 
Anexa nr. 5la metodologie
PROCES-VERBAL
de evaluare a proiectelor depuse în vederea obținerii avizului de oportunitate

Titlul proiectului
Codul proiectului

Comisia de evaluare, constituită în baza ………. (act administrativ)………… nr. ……….. din …..(data)…, formată din:– președinte:– membru:– membru:– secretar:s-a întrunit astăzi, ……(data)……., ora ………, în vederea evaluării documentelor justificative depuse de către ………..(denumirea solicitantului)………. în vederea obținerii avizului de oportunitate pentru proiectul ………………(denumirea proiectului)………….Procedura de evaluare s-a desfășurat cu respectarea condițiilor din cadrul Metodologiei pentru obținerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești, aprobată prin Ordinul ministrului sănătății nr. 3.991/2024.În vederea obținerii avizului de oportunitate ………(denumirea solicitantului)………… a depus următoarele documente:– …………………. nr. ………… din data de …………;– …………………. nr. ………… din data de …………;(….).În urma analizării documentelor depuse de către ………(denumirea solicitantului)……….., comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. ……. din data de ……….. cu privire la ……….. (Se completează doar dacă este cazul.)………… .

În urma clarificărilor transmise de către ………(denumirea solicitantului)……….. comisia de evaluare a constatat următoarele:

Anexa nr. 1 la metodologie [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 1 a fost întocmită corect, complet și semnată [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 2 la metodologie [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 2 a fost întocmită corect, complet și semnată [ ] Da
[ ] Nu
Anexei nr. 3 la metodologie [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 3 a fost întocmită corect, complet și semnată [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 4 la metodologie [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 4 la metodologie a fost întocmită corect, complet și semnată [ ] Da
[ ] Nu

Astfel, având în vedere solicitarea …………(denumirea solicitantului)………… nr. ………… din data de ………….., ca urmare a evaluării documentelor justificative depuse în vederea avizului de oportunitate, comisia de evaluare propune emiterea avizului de oportunitate pentru proiectul …………………………………… .Comisia de evaluare:– președinte:– membru:– membru:– secretar:

 + 
Anexa nr. 6la metodologie
PROCES-VERBAL
de soluționare a contestațiilor pentru proiectele depuse în vederea obținerii avizului de oportunitate

Titlul proiectului
Codul proiectului

Comisia de soluționare a contestațiilor, constituită în baza ………..(act administrativ)………… nr. ……….. din …(data)…, formată din:– președinte:– membru:– membru:– secretar:s-a întrunit astăzi, …….(data)……, ora ….., în vederea analizării contestației depuse de către ………….(denumirea solicitantului)………….. pentru Avizul de oportunitate emis de către Ministerul Sănătății nr. ……. din data de ……….. pentru proiectul ……..(denumirea proiectului)……….. .Procedura de soluționare a contestațiilor s-a desfășurat cu respectarea condițiilor din cadrul Metodologiei pentru obținerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești, aprobată prin Ordinul ministrului sănătății nr. 3.991/2024.Documentele depuse în vederea obținerii avizului de către ………..(denumirea solicitantului)………. și analizate de către comisia de evaluare au fost după cum urmează:– …………………. nr. ………… din data de …………;– …………………. nr. ………… din data de …………;(….).În etapa de evaluare comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. …….. din data de ……………. cu privire la …….. (Se completează doar dacă este cazul.)…………. .

În urma clarificărilor transmise de către ……….(denumirea solicitantului)……, comisia de evaluare a constatat următoarele: …………………..

Anexa nr. 1 la metodologie [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 1 a fost întocmită corect, complet și semnată [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 2 la metodologie [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 2 a fost întocmită corect, complet și semnată [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 3 la metodologie [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 3 a fost întocmită corect, complet și semnată [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 4 la metodologie [ ] Da
[ ] Nu
Anexa nr. 4 a fost întocmită corect, complet și semnată [ ] Da
[ ] Nu

Astfel, având în vedere Contestația depusă de către …………. (denumirea solicitantului)……… …………… nr. ………. din data de ………….., ca urmare a evaluării documentelor justificative ce au stat la baza emiterii Avizului de oportunitate nr. …. din data de ………., comisia de soluționare a contestațiilor menține decizia comisiei de evaluare/propune emiterea avizului pozitiv pentru proiectul ……………………………………Comisia de soluționare a contestațiilor:– președinte:– membru:– membru:– secretar:

 + 
Anexa nr. 7la metodologieMINISTERUL SĂNĂTĂȚII
AVIZ
de oportunitate a obiectivului de investiții propus
Către(….)În urma analizei solicitării privind acordarea Avizului de oportunitate nr. ……….. cu privire la proiectul …….(denumirea proiectului)………, depus de către solicitantul ……….(denumirea solicitantului)…………., vă comunicăm rezultatul analizei Ministerului Sănătății cu privire la:a)propuneri de investiții care fac parte din categoria unităților sanitare publice cu paturi, înființate conform legislației în vigoare;……… Da ……… Nub)existența dreptului de proprietate sau a altui drept asupra terenului, care permite realizarea lucrărilor de construcții, confirmat prin înscrierea în cartea funciară;……… Da ……… Nuc)existența acordului proprietarului în vederea realizării lucrărilor de construcții;……… Da ……… Nud)existența studiului de fezabilitate (SF) sau a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) sau a proiectului tehnic (PT), după caz, pentru propunerile de investiții, finalizat la momentul depunerii solicitării;……… Da ……… Nue)încadrarea propunerii de investiții în valoarea maximă eligibilă prevăzută la art. 4 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2024, aferentă finanțării din Programul național de investiții în infrastructura unităților spitalicești:a)2.000.000 mii lei pentru spitale județene/județene de urgență, spitale de specialitate și spitale clinice și clinice de urgență;b)350.500 mii lei pentru spitale municipale/municipale de urgență;c)250.000 mii lei pentru spitale orășenești;……… Da ……… Nuf)obiectivul de investiții propus respectă reglementările Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2024……… Da ……… NuAlte observații …………………………………………………………….Față de cele mai sus menționate vă comunicăm:Ministerul Sănătății avizează favorabil obiectivul de investiții …….(denumirea obiectivului)………, depus de către ……….(denumirea solicitantului)……, motivat de:(…………………………)
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x