METODOLOGIE din 24 decembrie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 215 din 1 aprilie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 2REFERIRE INDIRECTA LAOG 27 30/01/2003
ART. 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 268 07/12/2000
ART. 2REFERIRE LALEGE 151 15/07/1998
ART. 3REFERIRE LAHG 1246 13/12/2001
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LALEGE 520 17/07/2002
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LALEGE 345 01/06/2002 ART. 40
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LALEGE 713 03/12/2001 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 184 20/12/2001
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 123 08/10/2001 ART. 8
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 32 26/02/2001 ART. 12
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 206 15/11/2000 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 130 30/06/2000
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 30 14/04/2000 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LALEGE 520 17/07/2002
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LALEGE 345 01/06/2002 ART. 40
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LALEGE 713 03/12/2001 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAOUG 184 20/12/2001
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAOUG 123 08/10/2001 ART. 8
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAOUG 32 26/02/2001 ART. 12
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAOUG 206 15/11/2000 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAOUG 130 30/06/2000
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAOUG 30 14/04/2000 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 5204 24/12/2002
ActulCONTINUT DEORDIN 5204 24/12/2002

de elaborare, avizare şi aprobare a standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului pentru învăţământul postliceal



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Prezenta metodologie reglementează procesul de avizare şi aprobare a standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului pentru învăţământul postliceal pentru specializări tipice.
 + 
Articolul 2Specializările tipice sunt cele cuprinse în Nomenclatoarele ocupatiilor, meseriilor şi specializărilor pentru care se asigura pregătirea profesională prin învăţământul preuniversitar şi care îndeplinesc condiţia conform căreia sunt solicitate în cel puţin 3 judeţe din cel puţin două macroregiuni de dezvoltare economică. Macroregiunea de dezvoltare economică este termen utilizat în Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 3(1) Învăţământul postliceal asigura formarea de tehnicieni şi maiştri care să lucreze într-un domeniu specializat (nivelul 3 de calificare). Nivelul de calificare este definit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.246/2001 privind sistemul de certificare a nivelurilor de calificare prin învăţământul profesional, liceal – filiera tehnologică şi vocationala – şi postliceal.(2) Absolventul învăţământului postliceal va dovedi următoarele achiziţii exprimate prin competente de cunoaştere, de execuţie şi sociale:a) cunoştinţe teoretice şi practice în domeniul de specializare, operabile în desfăşurarea unui proces tehnologic sau a unei activităţi economico-sociale.b) cunoştinţe antreprenoriale şi legislative, care să îi permită conducerea unei întreprinderi mici/mijlocii ori a unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ;c) cunoştinţe de operare PC, care să îi faciliteze administrarea şi/sau gestionarea firmei proprii ori conducerea unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ, la nivelul studiilor medii;d) cunoştinţe în 1-2 limbi străine, aplicate domeniilor de activitate respective.
 + 
Capitolul 2Elaborarea, avizarea şi aprobarea standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului pentru învăţământul postliceal + 
Articolul 4În elaborarea, avizarea şi aprobarea standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului pentru învăţământul postliceal la specializările tipice incluse în Nomenclatoarele ocupatiilor, meseriilor şi specializărilor pentru care se asigura pregătirea profesională prin învăţământul preuniversitar, pentru care nu exista curriculum şcolar, se urmăresc etapele:1. Unitatea de învăţământ interesată de şcolarizarea prin învăţământ postliceal a unei specializări comunică, în scris, intenţia de a elabora curriculum pentru specializarea respectiva Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, până la data de 1 noiembrie a anului şcolar anterior şcolarizării.2. Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic stabileşte un coordonator, membru în grupul de lucru al Comisiei naţionale de specialitate, pe domeniul respectiv, pe care îl va comunică unităţii de învăţământ. Coordonatorul împreună cu cadre didactice de specialitate şi în colaborare cu parteneri sociali vor elabora următoarele documente:a) standardul de pregătire profesională, pe baza consultării standardelor ocupationale elaborate de Consiliul pentru Standarde Ocupationale şi Atestare (COSA) sau, în lipsa acestora, pe baza setului de competente necesare practicării specializării, identificat împreună cu reprezentanţi ai agenţilor economici, asociaţiilor profesionale, patronatelor din domeniul respectiv;b) planul de învăţământ şi programele şcolare aferente (curriculum scris), pe baza standardului de pregătire profesională.3. Documentele cuprinse la lit. a) şi b) se denumesc în continuare documentaţie.4. Documentaţia elaborata se aproba în consiliul de administraţie din şcoala şi se avizează de parteneri sociali din domeniu, alţii decât cei implicaţi în elaborare.5. Documentaţia se avizează de comitetul local pentru dezvoltarea parteneriatului social în formarea profesională, constituit în cadrul Consiliului consultativ al inspectoratului şcolar şi se înaintează inspectoratului şcolar spre analiza şi avizare de către inspectorul şcolar de specialitate.6. Documentaţia însoţită de avizele prevăzute la pct. 4 şi 5 se înaintează, până la data de 1 martie a anului şcolar anterior şcolarizării, spre analiza şi avizare metodologică, Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, instituţie subordonata Ministerului Educaţiei şi Cercetării.7. După avizare, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic înaintează:a) standardul de pregătire profesională, Consiliului Naţional de Educaţie şi Formare Continua, pentru avizare, în perioada 1-30 aprilie a anului în curs pentru anul şcolar următor;b) curriculum scris, Direcţiei generale pentru învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetării, care convoacă Comisia naţionala de specialitate, în perioada 1-31 mai a anului în curs pentru anul şcolar următor.8. Comisia naţionala de specialitate analizează curriculumul în şedinţa de lucru şi propune aprobarea sau revizuirea acestuia. Aprobarea curriculumului se va face până la data de 15 iunie a anului în curs pentru anul şcolar următor.9. Prin ordin al ministrului, curriculumul scris este aprobat şi intră în vigoare pentru anul şcolar următor. Acest document devine parte a curriculumului naţional.10. Standardul de pregătire profesională avizat de Consiliul Naţional de Educaţie şi Formare Continua se aproba prin ordin al ministrului şi devine document naţional.
 + 
Articolul 5(1) Eventuale revizuiri ale standardului de pregătire profesională şi ale curriculumului scris vor urma aceeaşi procedura de elaborare, avizare şi aprobare descrisă anterior.(2) În cazul în care o unitate de învăţământ intenţionează aplicarea unui curriculum alternativ pentru un standard aprobat, aceasta va respecta procedura de elaborare, avizare şi aprobare descrisă, numai pentru curriculumul scris, pe baza standardului de pregătire profesională existent.
 + 
Articolul 6(1) În elaborarea standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului scris se utilizează Reperele metodologice privind proiectarea standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului la şcoala postliceala sau şcoala de maiştri, cuprinse în anexele nr. 2 şi 3.(2) În derularea etapelor transmiterea documentaţiei se face pe suport informatic şi hârtie.
 + 
Anexa 2REPERE METODOLOGICEprivind proiectarea standardelor de pregătireprofesională şi a curriculumului la şcoala postlicealaŞcoala postliceala, conform Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dezvolta, prin aprofundare şi specializare, domeniile pregătite prin profilurile liceului filiera tehnologică: tehnic, servicii, resurse naturale şi protecţia mediului sau domenii particulare de specializare.La baza acestui document se afla metodologiile de elaborare a standardului de pregătire profesională şi a curriculumului, dezvoltate în cadrul Programului PHARE-VET RO 9405, precum şi legislaţia în vigoare din domeniul învăţământului preuniversitar.I. Standardul de pregătire profesionalăStandardul de pregătire profesională este documentul prin care conţinutul unui program de formare corespunde cerinţelor unuia sau mai multor standarde ocupationale.Standardul de pregătire profesională se afla la baza elaborării curriculumului scris (plan de învăţământ, programe şcolare). Standardele de pregătire profesională se elaborează în baza standardelor ocupationale, realizate conform metodologiilor Consiliului pentru Standarde Ocupationale şi Atestare (COSA). În cazul în care nu exista standard ocupational elaborat pentru o anumită calificare, grupul de lucru (coordonator, profesori şi reprezentanţi ai partenerilor sociali) va elabora seturi de unităţi de competenţa, care se vor include în standardul de pregătire profesională.Structura standardului de pregătire profesională1. Introducere2. Definirea specializării3. Lista unităţilor de competenţa specifice specializării4. Descrierea competentelor necesare specializării, grupate pentru fiecare unitate de competenţa pe:4.1. competente de cunoaştere;4.2. competente de execuţie;4.3. competente sociale.5. Recomandări pentru dezvoltarea de curriculum şi materiale auxiliare:5.1. unităţi de conţinut (organizate pe discipline şi module), corelate pe orizontala şi pe verticala;5.2. tipuri de continuturi.6. Recomandări privind formele de evaluare şi examinare specifice specializăriiSe prezintă în continuare, cu titlu de exemplu, schema unei unităţi de competenţa şi a competentelor de cunoaştere, de execuţie şi sociale din cadrul standardelor de pregătire profesională.Unitatea de competenţa I (din standardul ocupational)(de exemplu): Aplicarea normelor de calitate┌────┬─────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐│Nr. │ │Pregătire de specialitate ││crt.│ A. Competente de cunoaştere ├───────────┬──────────────┤│ │ │Anul I │ Anul II │├────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────────┤│1. │Identifica standardele şi normele de calitate│ x │ ││ │specifice materiilor prime şi produselor │ │ ││ │finite │ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────────┤│2. │ │ │ x │├────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────────┤│ │├────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────┬──────────────┤│n. │ │ │ x │└────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────────┘┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│Nr. │ │ Pregătire de specialitate ││crt.│ B. Competente de execuţie ├────────────┬──────────────┤│ │ │ Anul I │ Anul II │├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤│1. │Interpretează rezultatele determinarilor, │ │ ││ │identificand deficientele │ x │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤│2. │ │ │ x │├────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤│ │├────┬────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤│n. │ │ │ x │└────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│Nr. │ │ Pregătire de specialitate ││crt.│ C. Competente sociale ├────────────┬──────────────┤│ │ │ Anul I │ Anul II │├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤│1. │Apreciază corect timpul de lucru necesar │ x │ ││ │realizării sarcinilor de lucru │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤│2. │ │ │ x │├────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤│ │├────┬────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤│n. │ │ │ x │└────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘    Lista disciplinelor şi modulelor recomandate pentru calificarea ……

Nr. Tipul
crt. Denumirea
Modulul Disciplina
1.
2.
n.

II. Curriculum pentru şcoala postlicealaCurriculumul se dezvolta pe module, determinate de structura unităţilor de competenţa, la care se adauga discipline aplicate. În baza unităţilor de competenţa şi a competentelor specifice se vor elabora pentru fiecare modul criterii de performanţă. În anul I se pot păstra şi discipline, în cazul unor calificări care au nevoie de o pregătire de baza în domeniu. Se pot structura pe discipline continuturi precum: matematica aplicată, fizica aplicată, informatica aplicată, limba străină aplicată, desen tehnic, contabilitate.Conţinuturile de "Educaţie fizica" şi de "Informare şi consiliere vocationala" vor fi menţinute pe discipline, atât în anul I, cat şi în anul II.La şcoala postliceala numărul total de ore pe săptămâna variaza între 30-34 de ore, în funcţie de unităţile de conţinut formulate în standardele de pregătire profesională şi de cerinţele partenerilor sociali.Format pentru elaborarea curriculumuluiorganizat pe module, pentru anii I şi II,şcoala postliceala1. Introducere (argumente, explicaţii privind finalităţile şi nivelul de calificare pregătit prin curriculum)2. Planul de învăţământ3. Modulul 1 ….. n3.1. Structura competentelor (de cunoaştere, de execuţie, sociale)3.2. Structura şi organizarea conţinutului modulului …..┌────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────┐│Nr. │ │ Metodologie │ Criterii ││crt.│ Conţinut tematic │ Forme de activitate*)/│ de ││ │ │ Metode │performanta**)│├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤│ 1. │ │ │ │├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤│ n. │ │ │ │└────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────┘––––Notă *) Exemple de forme de activitate: de instruire teoretică, practica, laborator, proiect etc.Notă **) Definirea criteriilor de performanţă: criteriile de performanţă se referă la condiţiile (calitate, cantitate, durata, loc etc.) şi nivelul de realizare (minimala) a competentelor realizate prin structura de conţinut.4. Recomandări pentru activităţile de invatare: organizarea spaţiului, organizarea resurselor, forme de evaluare etc.5. Bibliografie.Format pentru elaborarea curriculumuluiorganizat pe discipline de studiu pentru anii I şi II,şcoala postliceala1. Introducere (argumente, explicaţii privind finalităţile şi nivelul de calificare pregătit prin curriculum)2. Planul de învăţământ3. Structura şi organizarea continuturilor la disciplina …………..

Metodologie Criterii
Conţinut Resurse de evaluare*)
Nr. tematic Forme
crt. Obiective de Metode
activitate
1.
n-1
n.

–––––Notă *) Criteriile de evaluare se definesc în relaţie cu obiectivele.4. Recomandări pentru activităţi de invatare: organizarea spaţiului, organizarea resurselor, forme de evaluare5. Bibliografie.Format pentru planul de învăţământ, anul II, şcoala postlicealaCalificarea…I. Dezvoltare personală şi socială 2 ore/săptămâna x 31 săptămâniInformare şi consiliere vocationala 1 ora/săptămâna x 31 săptămâniEducaţie fizica 1 ora/săptămâna x 31 săptămâniII. Pregătire de specialitate 22/24-26/28 ore/săptămâna x 31 săptămâniDisciplineModuleIII. Pregătire opţională 4-6 ore/săptămâna x 31 săptămâniTotal 30-34 ore/săptămâna x 31 săptămâniPractica de proiect 35 ore/săptămâna x 3 săptămâni + 
Anexa 3REPERE METODOLOGICEprivind proiectarea standardelor de pregătireprofesională şi a curriculumului la şcoala de maiştriŞcoala de maiştri, conform Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este o şcoala postliceala care dezvolta, prin aprofundare şi specializare, domeniile pregătite prin profilurile liceului filiera tehnologică: tehnic, servicii, resurse naturale şi protecţia mediului sau domenii particulare de specializare.La baza acestui document se afla metodologiile de elaborare a standardului de pregătire profesională şi a curriculumului, dezvoltate în cadrul programului PHARE – VET RO 9405, precum şi legislaţia în vigoare din domeniul învăţământului preuniversitar.I. Standardul de pregătire profesionalăStandardul de pregătire profesională este documentul prin care conţinutul unui program de formare corespunde cerinţelor unuia sau mai multor standarde ocupationale.Standardul de pregătire profesională se afla la baza elaborării curriculumului scris (plan de învăţământ, programe şcolare). Standardele de pregătire profesională se elaborează în baza standardelor ocupationale, realizate conform metodologiilor Consiliului pentru Standarde Ocupationale şi Atestare (COSA). În cazul în care nu exista standard ocupational elaborat pentru o anumită calificare, grupul de lucru (coordonator, profesori şi reprezentanţi ai partenerilor sociali) va elabora seturi de unităţi de competenţa, care se vor include în standardul de pregătire profesională.Structura standardului de pregătire profesională1. Introducere2. Definirea specializării3. Lista unităţilor de competenţa ale specializării4. Prezentarea competentelor necesare pentru practicarea specializării, grupate pentru fiecare unitate de competenţa pe:A. competente de cunoaştere;B. competente de execuţie;C. competente sociale.5. Recomandări pentru dezvoltarea de curriculum şi materiale auxiliare:a) unităţi de conţinut (disciplinare şi modulare), corelate pe orizontala şi pe verticala;b) tipuri de continuturi.6. Recomandări privind formele de evaluare şi examinare specifice specializării.Se prezintă, cu titlu de exemplu, schema unei unităţi de competenţa şi a competentelor de cunoaştere, de execuţie şi sociale din cadrul standardelor de pregătire profesională.Unitatea de competenţa I (din standardul ocupational)(de exemplu): Aplicarea normelor de calitate┌────┬─────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐│Nr. │ │Pregătire de specialitate ││crt.│ A. Competente de cunoaştere ├───────────┬──────────────┤│ │ │Anul I │ Anul II │├────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────────┤│1. │Identifica standardele şi normele de calitate│ x │ ││ │specifice materiilor prime şi produselor │ │ ││ │finite │ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────────┤│2. │ │ │ x │├────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────────┤│ │├────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────┬──────────────┤│n. │ │ │ x │└────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────────┘┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│Nr. │ │ Pregătire de specialitate ││crt.│ B. Competente de execuţie ├────────────┬──────────────┤│ │ │ Anul I │ Anul II │├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤│1. │Interpretează rezultatele determinarilor, │ │ ││ │identificand deficientele │ x │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤│2. │ │ │ x │├────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤│ │├────┬────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤│n. │ │ │ x │└────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│Nr. │ │ Pregătire de specialitate ││crt.│ C. Competente sociale ├────────────┬──────────────┤│ │ │ Anul I │ Anul II │├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤│1. │Apreciază corect timpul de lucru necesar │ x │ ││ │realizării sarcinilor de lucru │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┤│2. │ │ │ x │├────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┤│ │├────┬────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┤│n. │ │ │ x │└────┴────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┘    Lista disciplinelor şi modulelor recomandate pentru calificarea ……

Nr. Tipul
crt. Denumirea
Modulul Disciplina
1.
2.
n.

II. Curriculum pentru şcoala de maiştriŞcoala de maiştri prezintă un curriculum de specializare tehnologică, teoretică şi practica, prin care se asigura competente tehnice specializate, aplicate unor tehnologii prioritare, precum şi competente de organizare şi conducere a unei echipe de lucru. Curriculumul se poate dezvolta pe module, determinate de specializarea de baza, la care se adauga discipline aplicate, precum: "Informatica aplicată", "Limbi moderne aplicate". Conţinuturile organizate pe module se alcătuiesc pe baza unor structuri de competente din standardele de pregătire profesională, în conformitate cu modelul de mai sus. În baza unităţilor de competenţa şi a competentelor specifice se vor elabora, pentru fiecare modul, criterii de performanţă. În anul I se pot păstra şi discipline, în cazul unor specializări care au nevoie de o pregătire de baza în domeniu. Se pot structura pe discipline, în anul I, obiecte de studiu precum: informatica aplicată, limba străină aplicată, desen tehnic, contabilitate, psihologia muncii etc.Format pentru elaborarea curriculumuluiorganizat pe module, pentru anii I şi II,şcoala de maiştri1. Introducere (argumente, explicaţii privind finalităţile şi nivelul de specializare pregătit prin curriculum)2. Planul de învăţământ3. Modul 1 … n3.1. Structura competentelor (de cunoaştere, de execuţie, sociale)3.2. Structura şi organizarea conţinutului modulului……┌────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────┐│Nr. │ │ Metodologie │ Criterii ││crt.│ Conţinut tematic │ Forme de activitate*)/│ de ││ │ │ Metode │performanta**)│├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤│ 1. │ │ │ │├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────┤│ n. │ │ │ │└────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────┘––––Notă *) Exemple de forme de activitate de instruire: teoretică, practica, laborator, proiect etc.;Notă **) Definirea criteriilor de performanţă: criteriile de performanţă se referă la condiţiile (calitate, cantitate, durata, loc etc.) şi nivelul de realizare (minimala) a competentelor realizate prin structura de conţinut.4. Recomandări pentru activităţile de invatare: organizarea spaţiului, organizarea resurselor, forme de evaluare etc.5. Bibliografie.Format pentru elaborarea curriculumuluiorganizat pe discipline de studiu pentru anul I şi II,şcoala de maiştri1. Introducere (argumente, explicaţii privind finalităţile şi nivelul de specializare pregătit prin curriculum)2. Planul de învăţământ3. Structura şi organizarea continuturilor la disciplina …….

Metodologie Criterii
Conţinut Resurse de evaluare*)
Nr. tematic Forme
crt. Obiective de Metode
activitate

––––Notă *) Criteriile de evaluare se definesc în relaţie cu obiectivele.4. Recomandări pentru activităţi de invatare: organizarea spaţiului, organizarea resurselor, forme de evaluare5. Bibliografie.Lista disciplinelor sau modulelor necesare pentru pregătirea maiştrilorLa şcoala de maiştri numărul total de ore pe săptămâna variaza între 17-20 de ore, în funcţie de complexitatea standardelor ocupationale şi de cerinţele beneficiarilor. Planul de învăţământ va avea o structura flexibila, adaptată cerinţelor agenţilor economici, dar va respecta următorul cadru (lista modulelor/disciplinelor prezentate este ilustrativa):┌─────────────┬─────────────────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┐│ │ │Nr. minim│Nr. maxim│ Obliga- ││ Tipul de │ │ de ore │ de ore │ toriu ││pregătire │ Modulul/Disciplina ├────┬────┼────┬────┼────┬────┤│ │ │Anul│Anul│Anul│Anul│Anul│Anul││ │ │ I │ II │ I │ II │ I │ II │├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│I. Pregătire │Tehnologii asistate de calculator│ 1 │ 1 │ 3 │ 3 │ x │ x ││ generală ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Legislaţia muncii, contracte │ 1 │ – │ 1 │ 1 │ x │ – ││ │colective de muncă, relaţia cu │ │ │ │ │ │ ││ │sindicatele etc │ │ │ │ │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Economia şi organizarea │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ x │ x ││ │întreprinderii într-o unitate, │ │ │ │ │ │ ││ │secţie specifică specializării │ │ │ │ │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Evidenta contabila primara │ 1 │ – │ 1 │ – │ x │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Discipline tehnice aplicate (una,│ 2 │ – │ 4 │ 1 │ │ ││ │doua ştiinţe aplicate esenţiale │ │ │ │ │ │ ││ │pentru pregătirea de specialitate│ │ │ │ │ │ ││ │de exemplu: mecanică, electronică│ │ │ │ │ │ ││ │chimie etc.) │ │ │ │ │ │ │├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┴────┤│ │ Total I: │ 6 │ 2 │ 10 │ 6 │ │├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┬────┤│II. Pregătire│Instalaţii, echipamente, utilaje │ 3 │ 4 │ 5 │ 5 │ x │ x ││ în │etc. şi tehnologii în domeniu │ │ │ │ │ │ ││ specialitate│ │ │ │ │ │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Echipamente, tehnologii etc. │ 3 │ 5 │ 4 │ 5 │ x │ x ││ │ specifice agentului economic │ │ │ │ │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Protecţia muncii, PSI – │ 1 │ 1 │ 2 │ 1 │ x │ ││ │legislaţie în domeniu, │ │ │ │ │ │ ││ │exemplificări locale │ │ │ │ │ │ │├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┴────┤│ │ Total II: │ 7 │ 10 │ 11 │ 11 │ │├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┬────┤│III. Prega- │Limba străină aplicată │ 1 │ 1 │ 3 │ 1 │ │ ││ tire ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ opţională │Psihologia muncii │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Educaţie antreprenoriala │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │1-2 discipline de specialitate │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Managementul calităţii │ 1 │ 1 │ 1 │ 2 │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Control nedistructiv │ 1 │ – │ 1 │ 2 │ │ ││ ├─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤│ │Limbaje de programare │ │ │ │ │ │ ││ │specializate │ 2 │ 2 │ 2 │ 3 │ │ │├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┴────┤│ │ Total III: │ 8 │ 8 │ 11 │ 13 │ │├─────────────┼─────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼─────────┤│ │ Total propus: │ 17 │ 17 │ 20 │ 20 │ │└─────────────┴─────────────────────────────────┴────┴────┴────┴────┴─────────┘NOTĂ:1. Pentru pregătirea opţională se pot propune şi alte discipline/module, în funcţie de cerinţele specializării.2. Anual se va proiecta un stagiu de pregătire practica în săptămâni comasate, cu durata de 3 săptămâni (120 de ore), care se recomanda să fie structurat astfel:

Numar de ore
Anul
60 de ore 60 de ore
Anul I Stagiu de specialitate Tehnologii asistate de calculator
Anul II

Stagiu de specialitate

Stagiu pentru pregătirea proiectului
de absolvire

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x