de încadrare a personalului didactic şi didactic auxiliar în casele corpului didactic
I. Director +
Articolul 1Se normează un post de director pentru fiecare casă a corpului didactic. +
Articolul 2(1) Funcţia de director al casei corpului didactic se ocupă prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Numirea şi revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. … (2) În baza ordinului de numire în funcţie, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educaţional cu ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, pe o perioadă de 4 ani, care poate fi prelungit, cu acordul părţilor, în urma evaluării performanţelor manageriale. … +
Articolul 3Condiţiile de încadrare ca director al casei corpului didactic sunt precizate în Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru funcţiile de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratul şcolar şi de director al casei corpului didactic, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. +
Articolul 4Norma de activitate a directorului casei corpului didactic este de 40 ore săptămânal, fără obligaţie de predare la catedră; directorul beneficiază de indemnizaţie de conducere, în condiţiile legii, şi de rezervare a catedrei.II. Profesori-metodişti +
Articolul 5Normarea posturilor de profesori-metodişti la nivelul casei corpului didactic se realizează prin raportare la numărul de personal didactic şi didactic auxiliar existent la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Astfel, se normează un post de profesor-metodist la un număr de circa 1.500 personal didactic, dar nu mai puţin de două posturi pentru fiecare casă a corpului didactic. +
Articolul 6Condiţii de încadrare pentru profesorul-metodist:– studii universitare cu diplomă de licenţă, corespunzătoare funcţiei didactice din învăţământul preuniversitar (conform prevederilor art. 7 alin. 3 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare);– titular în învăţământul preuniversitar;– cel puţin gradul didactic II în învăţământ;– vechime în învăţământ de minimum 6 ani, cu competenţe dobândite în managementul educaţional, managementul de proiect, precum şi competenţe dobândite în activitatea cu adulţii în domeniul formării continue. +
Articolul 7Angajarea ca profesor-metodist se face prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. +
Articolul 8Norma de activitate a profesorului metodist este de 40 de ore săptămânal, cu obligaţie de predare la catedră, de două ore săptămânal, în specialitatea înscrisă pe diploma de studii. +
Articolul 9Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar şi angajat prin concurs la casa corpului didactic beneficiază de rezervare a postului didactic sau a catedrei. +
Articolul 10Personalul didactic încadrat prin concurs la casa corpului didactic pe funcţia de profesor-metodist va fi evaluat anual de către o comisie propusă de directorul instituţiei şi avizată de inspectorul şcolar general. +
Articolul 11(1) Casa corpului didactic poate angaja profesori-formatori, profesori-asociaţi, mentori de dezvoltare profesională care realizează efectiv activitate de formare în specialitatea lor şi/sau aria curriculară respectivă. … (2) Profesorul-formator îşi poate desfăşura activitatea la catedră, cu normă întreagă şi plata cu ora la casa corpului didactic. … +
Articolul 12Domeniile de competenţă pentru profesorul-metodist:– testarea, prin investigaţii proprii de teren, în colaborare cu inspectorii şcolari de specialitate, inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesională, directorii unităţilor de învăţământ, responsabilii cu formarea continuă din şcoli, a nevoii reale de formare continuă la nivel individual şi al unităţilor de învăţământ;– identificarea şi valorificarea resurselor umane (formatori);– întocmirea de proiecte de programe de formare continuă: obiective, suport de curs propus de formatori, buget estimativ pe categorii de cheltuieli;– prezentarea proiectului de program de formare consiliului de administraţie al casei corpului didactic, care avizează folosirea programului în cadrul ofertei de formare a instituţiei;– monitorizarea/evaluarea derulării programului;– centralizarea şi promovarea ofertei de formare educaţională provenite de la instituţii specializate şi de la inovatorii din reţea privind formarea continuă a personalului didactic, dezvoltarea parteneriatului social şi comunitar etc.;– participarea la expertizarea proiectelor de programe prezentate casei corpului didactic pentru înscrierea la programele naţionale şi internaţionale în domeniul educaţiei şi descoperirea de surse alternative de finanţare a acestora la nivel zonal;– asigurarea consilierii metodologice a acţiunilor de formare continuă în afara casei corpului didactic (unităţi şcolare, zone defavorizate) organizate de alţi furnizori de formare continuă acreditaţi (societăţi profesionale, asociaţii, fundaţii, organizaţii nonguvernamentale etc.).III. Bibliotecar/Documentarist +
Articolul 13Se normează un post de bibliotecar sau de documentarist pentru fiecare bibliotecă a casei corpului didactic. +
Articolul 14Pentru ocuparea funcţiilor didactice auxiliare de bibliotecar şi documentarist trebuie îndeplinite următoarele condiţii de studii: absolvirea cu examen de diplomă a unei instituţii de învăţământ, secţia de biblioteconomie, sau a altor instituţii de învăţământ ai căror absolvenţi au studiat în timpul şcolarizării disciplinele de profil din domeniul biblioteconomiei; pot ocupa funcţia de bibliotecar/documentarist şi alţi absolvenţi ai învăţământului superior, postliceal sau liceal cu diplomă, pe perioadă determinată, dacă au urmat un curs de iniţiere în domeniu. Funcţiile didactice auxiliare de bibliotecar şi documentarist pot fi ocupate şi de persoanele care au absolvit cu diplomă ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului (conform prevederilor art. 8 lit. a) şi i) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare). +
Articolul 15(1) Domeniile de competenţă pentru bibliotecar/documentarist: … – facilitarea accesului la informaţie;– facilitarea folosirii unor surse documentare, cu ajutorul tehnicilor de informare şi comunicare educative;– practicarea unei politici documentare prospective (elaborarea de dosare de documentare, de bibliografii care să susţină orientările politicilor educative şi ale programelor şcolare etc.);– asigurarea completării judicioase a fondului documentar (achiziţii, abonamente, donaţii, schimb, transfer), în conformitate cu programele şcolare şi în funcţie de nevoile de lectură ale utilizatorilor;– contribuţii la crearea şi gestionarea unui fond documentar pluridisciplinar şi multimedia;– contribuţii la dezvoltarea capacităţii de cercetare documentară;– îndrumare bibliografică directă a beneficiarilor;– realizarea operaţiilor de evidenţă – popularizare, depozitare, catalogare, clasificare, împrumut interbibliotecar, achiziţii, casare (aprobate);– organizarea acţiunilor de popularizare a colecţiilor bibliotecii/mediatecii;– organizarea de standuri educaţionale, expoziţii permanente de carte şi/sau manuale, prezentări şi lansări de carte/lucrări de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori etc.;– difuzare de mijloace de învăţământ, carte, auxiliare educaţionale;– organizarea, coordonarea activităţii de formare continuă pentru bibliotecarii din unităţile de învăţământ;– acordarea asistenţei metodologice de specialitate pentru bibliotecarii instituţiilor de învăţământ preuniversitar din judeţ;– stabilirea relaţiilor cu instituţiile editoare;– promovarea/favorizarea relaţiei cu presa.(2) Atribuţiile angajaţilor pe posturile de bibliotecar, respectiv documentarist sunt diferenţiate şi sunt prevăzute în fişa postului. … IV. Informatician +
Articolul 16Se normează un post de informatician pentru fiecare casă a corpului didactic care dispune de o reţea de calculatoare. +
Articolul 17Condiţii de încadrare pentru informatician: absolvirea cu diplomă a unei instituţii de învăţământ superior sau a unei unităţi de învăţământ preuniversitar de profil. Funcţia didactică auxiliară de informatician se poate ocupa şi de persoanele care au absolvit cu diplomă ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului. +
Articolul 18(1) Domeniul de competenţă pentru informatician: … – tehnoredactarea cataloagelor cu oferte de programe de formare continuă;– software educaţional;– coordonarea operaţiilor implicate de redactarea, editarea, multiplicarea oricăror publicaţii ale casei corpului didactic;– organizarea de cursuri de iniţiere în utilizarea computerului;– realizarea bazelor de date utile desfăşurării optime a activităţii în casa corpului didactic;– realizarea de demonstraţii multimedia;– organizarea, coordonarea activităţii de formare continuă pentru informaticienii din sistemul de învăţământ.(2) Atribuţiile angajaţilor pe posturile de informatician sunt prevăzute în fişa postului. … +
Articolul 19(1) Angajarea personalului didactic auxiliar (bibliotecar, documentarist, informatician ) se face prin concurs, organizat conform legii, la nivelul casei corpului didactic. … (2) Persoanele angajate pe post de informatician la casa corpului didactic beneficiază de rezervarea catedrei dacă sunt titulare pe o catedră de specialitate în învăţământ. … (3) Norma de activitate pentru personalul didactic auxiliar angajat la casa corpului didactic este de 40 de ore săptămânal. … V. Administrator financiar +
Articolul 20Se normează jumătate de post de administrator financiar, cu studii superioare sau medii, dacă instituţia este ordonator terţiar de credite. +
Articolul 21La nivelul casei corpului didactic posturile se utilizează în funcţie de necesar şi sunt avizate anual prin statele de funcţii de către inspectorul şcolar general şi aprobate de Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. +
Articolul 22Modificarea numărului de posturi se face cu aprobarea Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, la propunerea consiliului de administraţie al casei corpului didactic, propunere avizată de inspectorul şcolar general. +
Articolul 23Posturile se normează în limitele creditelor bugetare aprobate, conform legii.––––