METODOLOGIE din 22 martie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 februarie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 22/03/2021
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEPROTOCOL 22/03/2021
ActulREFERIT DEPROTOCOL 22/03/2021





Notă
Conținută de PROTOCOLUL din 22 martie 2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 189 din 25 februarie 2022.
 + 
Articolul 1(1)Comunicarea publică a operelor muzicale, pentru care dreptul patrimonial de autor de comunicare publică este gestionat colectiv, potrivit legii, ce sunt parte integrantă a unor spectacole de teatru, puse la dispoziția publicului, în mod direct, live și/sau prin reproducere, gratuit ori contracost, printr-un serviciu online, se realizează numai după încheierea, cu organismul de gestiune colectivă a drepturilor patrimoniale de autor de opere muzicale, a autorizației licență neexclusivă.(2)Autorizația licență neexclusivă conferă utilizatorului dreptul neexclusiv de a comunica public online, live ori de a reproduce, în scopul comunicării publice online, gratuit sau contracost, opere muzicale într-un spectacol sau festival de teatru ce cuprinde opere muzicale pentru care dreptul patrimonial de autor de comunicare publică este gestionat colectiv, potrivit legii.
 + 
Articolul 2În înțelesul prezentei metodologii, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:spectacol de teatru – spectacole dramatice, coregrafice, de revistă, cabaret, de circ, de păpuși și/sau de marionete care includ opere muzicale din repertoriul gestionat colectiv de către organismul de gestiune colectivă a drepturilor patrimoniale de autor de opere muzicale;festival de teatru – evenimentul artistic care se desfășoară pe o perioadă de cel puțin două zile consecutive și în cadrul căruia sunt comunicate public o serie de mai multe spectacole de teatru;online – internet și orice alte rețele de calculatoare;utilizator – orice persoană fizică sau juridică: sub al cărei nume este înregistrat domeniul la care este accesibil serviciul prin internet sau alte rețele de calculatoare;ori care este responsabilă de conținutul site-ului disponibil pe internet sau pe alte rețele de calculatoare;sau care este responsabilă de punerea la dispoziția publicului, online, a spectacolului sau festivalului de teatru;ori care exploatează site-ul pe internet sau pe alte rețele de calculatoare; sau care obține venituri dintre cele care fac parte din baza de calcul al remunerației, astfel cum este reglementată de prezenta metodologie;prima postare – o transmitere live sau prima încărcare a înregistrării spectacolului de teatru ori a festivalului de spectacole de teatru, pentru care se încheie autorizația licență neexclusivă a autorizării comunicării publice a operelor muzicale, pe site-ul prin care are loc punerea online a acestora la dispoziția publicului. + 
Articolul 3(1)Cererea de încheiere a autorizației licență neexclusivă se depune de utilizator la organismul de gestiune colectivă, cu cel puțin 10 zile înainte de data la care spectacolul de teatru, respectiv festivalul de teatru urmează a fi pus la dispoziția publicului în mediul online, și cuprinde cel puțin:a)datele de identificare și de contact ale utilizatorului și ale reprezentantului său legal;b)adresa URL, la care spectacolul de teatru este disponibil;c)denumirea și tipul spectacolului de teatru online, cu indicarea fiecăreia dintre operele muzicale utilizate, a autorilor și a duratei de utilizare a acestora;d)data sau perioada pentru care spectacolul ori festivalul de teatru este pus la dispoziția publicului în mediul online;e)semnătura olografă a reprezentantului legal al utilizatorului.(2)Cererea de autorizare și documentele prevăzute la alin. (1) pot fi transmise și în format electronic, la adresa de e-mail a organismului de gestiune colectivă. (3)În cazul în care organismul de gestiune colectivă nu comunică un refuz motivat, contractul autorizație licență neexclusivă încheiat produce efecte de la data depunerii cererii de autorizare la organismul de gestiune colectivă.(4)Autorizația licență neexclusivă se poate încheia și prin corespondență, prin poștă sau electronic cu semnătură digitală. (5)Autorizația licență neexclusivă se încheie pe o durată de 3 ani sau mai scurtă, potrivit solicitării utilizatorului.(6)Autorizația licență neexclusivă încheiată pentru fiecare spectacol de teatru în parte trebuie să indice operele muzicale care fac obiectul său, durata utilizării acestora și autorii lor.(7)Autorizația licență neexclusivă-cadru se completează cu acte adiționale, încheiate distinct pentru fiecare spectacol de teatru, în care sunt indicate operele muzicale care fac obiectul acestuia, durata utilizării acestora și autorii lor.
 + 
Articolul 4Utilizatorul are obligația să plătească organismului de gestiune colectivă a drepturilor patrimoniale de autor de opere muzicale remunerația reprezentând drepturile patrimoniale de autor pentru comunicarea publică online a operelor muzicale prin spectacole de teatru ori festivaluri de teatru puse la dispoziția publicului în mediul online, determinată după cum urmează:a)remunerație forfetară, în cazul în care nu se obțin venituri:

Tip postare online Remunerație forfetară pe fiecare spectacol sau festival și site
Prima punere la dispoziția publicului, fără venituri Spectacol de teatru Durata muzicii în spectacol
Până la 15 minute 100 lei/spectacol
Între 15-30 de minute 150 lei/spectacol
30 de minute sau mai mult 200 lei/spectacol
Festival de teatru 2.000 lei/festival
Menținerea de către utilizator la dispoziția publicului a unuia sau mai multor spectacole de teatru după prima postare, fără venituri 100 lei/spectacol/lună

b)remunerație procentuală de 3%, în cazul în care se obțin venituri, dar nu mai puțin decât remunerația forfetară prevăzută la lit. a).  + 
Articolul 5Baza de calcul asupra căreia se aplică remunerația procentuală este formată din veniturile obținute din: bilete, abonamente ori alte forme de tarifare a vizionării spectacolelor ori, după caz, a festivalurilor de teatru în ansamblul lor, comunicate public online sau prin alte rețele de calculatoare, din descărcarea de spectacole sau festivaluri de teatru sau cele din publicitate, obținute prin activitatea de comunicare publică online a spectacolelor ori festivalurilor de teatru.  + 
Articolul 6Remunerațiile devin scadente în ultima zi lucrătoare a lunii următoare trimestrului pentru care sunt datorate. + 
Articolul 7(1)Utilizatorul este obligat să depună trimestrial la UCMR-ADA un raport cu veniturile care constituie baza de calcul al remunerațiilor.(2)Raportul cu baza de calcul se depune la UCMR-ADA de către utilizator până la data de 20 a lunii următoare trimestrului încheiat, în care s-au utilizat operele muzicale incluse în spectacolul sau festivalul de teatru online. (3)Raportul cu baza de calcul trebuie să cuprindă următoarele informații:a)datele de identificare ale utilizatorului, precum și numele, prenumele și calitatea reprezentantului său legal;b)data, numărul de spectacole, denumirea și tipul spectacolului sau festivalului de teatru online pentru care se face raportarea; c)veniturile, pe fiecare spectacol sau festival de teatru online în parte, care constituie baza de calcul al remunerației;d)denumirea, localizarea și identificarea resurselor din mediul online, pe scurt URL, la care spectacolul sau festivalul de teatru este disponibil online pentru public;e)semnătura reprezentantului legal al utilizatorului.
 + 
Articolul 8Prezenta metodologie nu se aplică utilizării operelor muzicale din cadrul spectacolelor sau festivalurilor de teatru, puse la dispoziția publicului potrivit prevederilor art. 1, pentru care utilizatorul dovedește că deține drepturile patrimoniale de autor pe care le-a dobândit în conformitate cu reglementările în materie.Prezentul protocol a fost încheiat în 14 (paisprezece) exemplare în original.

UCMR-ADA, Asociația pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor
Manager general,
Ana Achim
Teatrul Național București „I.L. Caragiale“
p. Director general,
Ioan Onisei,
director general adjunct
CREART, Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București
Șef Serviciu programe și proiecte culturale, cooperare internațională,
Miruna Dumitru
Teatrul „Stela Popescu“
Manager,
Nicolae Pungă
Teatrul „Ion Creangă“
Director,
Petre Gabriel Coveșeanu
Teatrul Național „Radu Stanca“
p. Director general,
Irina Chiorean,
consilier juridic
Teatrul Național Cluj-Napoca
p. Manager,
Monica Hanganu,
consilier juridic
Teatrul „Marin Sorescu“ Craiova
Manager,
Alexandru Boureanu
Teatrul Național „Vasile Alecsandri“
Manager-director general,
Cristian Hadji-Culea
Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra“
Manager,
Vlad Zamfirescu
Teatrul „C.I. Nottara“
Director,
Marinela Țepuș
Quantum Media Creative – S.R.L.
Administrator,
Alina Gugu
Asociația Teatrelor Independente
Președinte,
Radu Popescu
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x