METODOLOGIE din 21 martie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 10 aprilie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 14ABROGA PEORDIN 73 16/02/2004
ART. 14ABROGA PEMETODOLOGIE 16/02/2004
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 14ABROGA PEORDIN 73 16/02/2004
ART. 14ABROGA PEMETODOLOGIE 16/02/2004
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1177 02/10/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 584 29/10/2002
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1177 02/10/2003
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 584 29/10/2002
ANEXA 3REFERIRE LAHG 1177 02/10/2003
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 584 29/10/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 223 21/03/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 223 21/03/2006

de acordare a indemnizaţiei lunare de hrană cuvenite adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA şi de control al utilizării de către cei în drept a acesteia



 + 
Articolul 1(1) Beneficiază de indemnizaţie lunară de hrană cuvenită adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, denumită în continuare indemnizaţie lunară de hrană, adulţii şi copiii infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, atât pe perioada cât sunt internaţi sau instituţionalizaţi, cât şi în ambulatoriu.(2) Indemnizaţia prevăzută la alin. (1) se plăteşte prin direcţiile de muncă, solidaritate socială şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale.
 + 
Articolul 2(1) Plata indemnizaţiei lunare de hrană se efectuează pe bază de cerere însoţită de copia actului de identitate şi a certificatului medical sau a adeverinţei eliberate de medicul specialist.(2) Cererea se înregistrează la direcţia teritorială în a cărei rază locuieşte solicitantul.(3) Cererea se completează de adultul infectat cu HIV sau bolnav de SIDA ori, după caz, de părinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor, potrivit modelelor prezentate în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta metodologie.(4) În cazul copiilor, cererea va fi însoţită şi de copia actului de identitate al reprezentantului legal, precum şi de actul care dovedeşte calitatea acestuia, respectiv părinte, tutore, curator, persoană/familie căreia copilul i s-a dat în plasament, în plasament de urgenţă, inclusiv asistentul maternal.
 + 
Articolul 3(1) Pentru copiii daţi în plasament unei instituţii publice de asistenţă socială sau unui organism privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii plata indemnizaţiei lunare de hrană se efectuează pe bază de cerere întocmită de conducerea direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din subordinea consiliului judeţean, respectiv din subordinea consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau a organismului privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de lista cuprinzând numele şi codul numeric personal ale copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, copii de pe hotărârile comisiilor pentru protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin care s-a stabilit măsura plasamentului, plasamentului de urgenţă, inclusiv la asistentul maternal, precum şi copii de pe certificatele medicale sau adeverinţele eliberate de medicul specialist.(3) Cererea prevăzută la alin. (1) şi documentele prevăzute la alin. (2) se înregistrează la direcţia teritorială în a cărei rază îşi are sediul direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului sau organismul privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii.
 + 
Articolul 4Pe perioada în care copiii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) sunt în întreţinerea familiei, indemnizaţia lunară de hrană se va acorda acesteia, în baza unei adeverinţe eliberate de direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului sau de organismul privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii, care să ateste acest lucru, aplicându-se în mod corespunzător prevederile art. 2 alin. (3) şi (4).
 + 
Articolul 5Dreptul la indemnizaţia lunară de hrană se stabileşte începând cu luna următoare înregistrării cererii, prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale.
 + 
Articolul 6Persoana adultă beneficiară a indemnizaţiei lunare de hrană, reprezentantul legal al copilului sau, după caz, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului sau organismul privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii au obligaţia de a comunică direcţiei teritoriale în termen de 5 zile orice modificare intervenită în situaţia care a stat la baza acordării dreptului la indemnizaţie.
 + 
Articolul 7Dreptul la indemnizaţie lunară de hrană încetează începând cu luna următoare decesului persoanei beneficiare.
 + 
Articolul 8Lunar, până la data de 5 a fiecărei luni, direcţiile teritoriale vor transmite la Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei fundamentarea sumelor necesare plăţii indemnizaţiei lunare de hrană pe tipuri de beneficiari.
 + 
Articolul 9Indemnizaţia lunară de hrană se calculează pe baza nivelului alocaţiei zilnice de hrană pentru consumurile colective din unităţile sanitare publice, în funcţie de tipul beneficiarului, respectiv adult sau copil, şi de numărul zilelor din lună.
 + 
Articolul 10(1) Plata indemnizaţiei lunare de hrană se efectuează pe bază de mandat poştal, în cont personal, cont de card sau altă modalitate de plată menţionată în cerere de adultul beneficiar ori de reprezentantul legal al copilului.(2) În cazul copiilor prevăzuţi la art. 3 alin. (1), plata indemnizaţiei lunare de hrană se efectuează de direcţiile teritoriale prin virarea sumelor primite de la Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei în contul special deschis cu această destinaţie de direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului sau de organismul privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii.
 + 
Articolul 11În termen de 5 zile de la aprobarea prezentului ordin, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale emite îndrumări în vederea stabilirii operaţiunilor privind plata indemnizaţiei lunare de hrană.
 + 
Articolul 12(1) Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, prin direcţiile teritoriale, realizează monitorizarea şi controlul utilizării sumelor plătite cu titlu de indemnizaţie lunară de hrană.(2) Sumele cu titlu de indemnizaţie lunară de hrană plătite necuvenit sau utilizate în alt scop decât cel pentru care a fost instituită se recuperează în condiţiile legii.
 + 
Articolul 13Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Articolul 14La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 73/2004 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a indemnizaţiei lunare de hrană cuvenite adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA şi de control al utilizării de către cei în drept a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 156 din 23 februarie 2004.
 + 
Anexa 1––-la metodologie–––––CEREREpentru acordarea indemnizaţiei lunare de hrană pentru adulţiSubsemnatul/Subsemnata ………………………., cu domiciliul/reşedinţa în ………………………, str. …………….. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …, sectorul/judeţul ……………….., telefon ……………, posesor/posesoare al/a actului de identitate ………. seria …… nr. ……., eliberat de ……………. la data de ………………, CNP …………….,în baza certificatului medical anexat, vă rog să îmi aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hrană prevăzute de Legea nr. 584/2002 şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.177/2003.Doresc să primesc acest drept prin:a) mandat poştal []b) cont personal []c) cont de card []d) altă modalitate de plată []Declar pe propria răspundere că voi utiliza indemnizaţia lunară de hrană pentru procurarea alimentaţiei corespunzătoare care să asigure eficienţă în tratamentul pe care îl urmez.………………………………(numele şi prenumele)………………………………(semnătura)………………………………(data)
 + 
Anexa 2––-la metodologie–––––CEREREpentru acordarea indemnizaţiei lunare de hrană pentru copiiSubsemnatul/Subsemnata …………………………, cu domiciliul/reşedinţa în ………………………, str. ………………………….. nr. ….., bl. …., sc. ….., et. …., ap. ….., sectorul/judeţul ……, telefon …., posesor/posesoare al/a actului de identitate ………… seria …. nr. ….., eliberat de ………………. la data de ………., CNP ………….., în calitate de*) ………………….. al copilului ………………….., născut la data de ………….. în localitatea ………….., judeţul/sectorul ……., CNP ……………,–––Notă *) Se menţionează calitatea persoanei: părinte, tutore, curator, persoană/familie care are în plasament/plasament în regim de urgenţă, asistent maternal.în baza certificatului medical anexat, vă rog să îmi aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hrană prevăzute de Legea nr. 584/2002 şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.177/2003.Doresc să primesc acest drept prin:a) mandat poştal []b) cont personal []c) cont de card []d) altă modalitate de plată []Declar pe propria răspundere că voi utiliza indemnizaţia lunară de hrană pentru procurarea alimentaţiei corespunzătoare care să asigure eficienţă în tratamentul pe care îl urmează copilul.………………………………(numele şi prenumele)………………………………(semnătura)………………………………(data)
 + 
Anexa 3––-la metodologie–––––Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copiluluia judeţului/sectorului municipiului Bucureşti ……………sauOrganismul privat acreditat şi licenţiat ………………..CEREREpentru acordarea indemnizaţiei lunare de hranăpentru copiii daţi în plasamentDirecţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului a judeţului/sectorului municipiului Bucureşti ………………./ organismul privat acreditat şi licenţiat …………….., cu sediul în …………………, cod fiscal ………………, reprezentată/reprezentat prin …(numele şi prenumele)…, în calitate de …(denumirea funcţiei de conducere)…, cu domiciliul/reşedinţa în …………., str. …………… nr. …., bl. ….., sc. …….., et. …., ap. ….., sectorul/judeţul ………, telefon …….., posesor al actului de identitate ………… seria …….. nr. ……., eliberat de ………….. la data de ………………, CNP ……………….,vă rog să aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hrană prevăzute de Legea nr. 584/2002 şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.177/2003 pentru un număr de ……. copii, conform documentelor anexate*).––––-Notă *) Se anexează lista cuprinzând numele şi codul numeric personal ale copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, copii de pe hotărârile comisiilor pentru protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin care s-a stabilit măsura plasamentului, plasamentului în regim de urgenţă, inclusiv la asistentul maternal, precum şi copii de pe certificatele medicale sau adeverinţele eliberate de medicul specialist.Sumele cu titlu de indemnizaţie lunară de hrană vor fi virate în contul special nr. ………., deschis la …………… .Declar pe propria răspundere că indemnizaţia lunară de hrană va fi utilizată pentru procurarea alimentaţiei corespunzătoare care să asigure eficienţă în tratamentul pe care îl urmează copiii.Numele şi prenumele ……………………Semnătura ……………………………. L.S.Data …………………………………–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x