METODOLOGIE din 2 septembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 914 din 7 octombrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG (R) 264 13/03/2003 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAHG 430 25/04/2001
ActulREFERIRE LAOUG 60 25/04/2001
ActulREFERIRE LALEGE 36 30/04/1991
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHG 1514 16/09/2004
ActulCONTINUT DEMEMORANDUM 02/09/2004

privind modul de evaluare şi aprobare a proiectelor depuse în vederea obţinerii finanţării din fondurile cuprinse în Programul "Activităţi de implementare şi monitorizare a strategiei privind îmbunătăţirea situaţiei romilor – 2004"



I. Cadrul legal de implementare şi monitorizare a strategiei de îmbunătăţire a situaţiei romilor – Hotărârea Guvernului nr. 430/2001 – îmbunătăţirea situaţiei romilor1.1. IstoricÎmbunătăţirea situaţiei romilor continuă să fie un obiectiv fundamental pentru politica Guvernului României. Programul de guvernare cuprinde un capitol special destinat îmbunătăţirii situaţiei romilor, dezvoltat mai amplu în Hotărârea Guvernului nr. 430/2001 privind aprobarea Strategiei Guvernului României de îmbunătăţire a situaţiei romilor. Documentul a fost rezultatul unei colaborări fructuoase între Guvern şi organizaţiile neguvernamentale ale romilor, continuată şi în etapele de implementare a acesteia, şi are la bază principiile consensualităţii, utilităţii sociale, diviziunii sectoriale, descentralizării în execuţie, egalităţii şi diferenţierii identitare.Strategia Guvernului României de îmbunătăţire a situaţiei romilor are o durată de 10 ani, cu un plan de măsuri pe termen mediu de 4 ani, şi cuprinde 10 mari domenii sectoriale: 1. Administraţie publică şi dezvoltare comunitară;2. Locuinţe; 3. Securitate socială; 4. Sănătate; 5. Economie;6. Justiţie şi ordine publică; 7. Protecţia copilului; 8. Educaţie;9. Cultură şi culte; 10. Comunicare şi participare civică.Conform principiului diviziunii sectoriale şi al descentralizării în execuţie, Strategia Guvernului României de îmbunătăţire a situaţiei romilor prevede o structură de organizare, coordonare şi control al acestui act normativ, precum şi responsabilităţi specifice instituţiilor, autorităţilor publice şi organizaţiilor neguvernamentale în implementarea planului general de măsuri.În perioada 2000-2002, un fond de 900.000 euro a fost alocat proiectelor dezvoltate în parteneriat de către autorităţile publice locale şi organizaţiile neguvernamentale care se ocupă de problemele romilor, ca parte a programului PHARE RO9803.01. Dintr-un număr de 334 de propuneri de proiecte, 41 au fost declarate câştigătoare – 11 din partea organizaţiilor neguvernamentale ale romilor, 12 din partea altor organizaţii neguvernamentale, 13 din partea primăriilor şi 5 din partea altor instituţii publice.În februarie 2002 a fost lansat cel de-al doilea fond program PHARE, RO 0004.02.02, "Dezvoltarea societăţii civile 2000", cu o componentă de granturi destinată "Îmbunătăţirii situaţiei romilor", în valoare de 1.000.000 euro, la care s-au depus 300 de cereri de finanţare. În iulie 2002 a fost dată publicităţii lista proiectelor selectate spre finanţare în cadrul programului lansat. Cele 29 de proiecte propuse spre finanţare au fost implementate în 10 luni, în perioada 20022003, vizând domeniile: administraţie publică şi dezvoltare comunitară; educaţie; sănătate; securitate socială; comunicare şi participare civică.Facilitarea exerciţiilor de programe PHARE, organizate de Ministerul Integrării Europene, a permis elaborarea de către MIP, cu asistenţa experţilor din U.E., a unui nou mecanism de finanţare PHARE care permite dezvoltarea în perioada 2003-2005 a 4 domenii prioritare ale Strategiei Guvernului României de îmbunătăţire a situaţiei romilor, care să asigure pregătirea profesională şi angajarea romilor, precum şi facilitarea accesului romilor la infrastructură şi serviciile de asistenţă medicală.Pentru a pregăti realizarea acestor obiective, Guvernul a introdus în anul 2003, prin Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cofinanţarea în moneda naţională la Programul PHARE, în valoare de 1,6 milioane euro, destinată susţinerii activităţilor programului denumit „Sprijin acordat strategiei naţionale de îmbunătăţire a situaţiei romilor”. Prin acest program au fost finanţate 27 de proiecte şi implementate 26, în domeniile incluse în Planul de măsuri prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 430/2001.1.2. Obiectivele programului şi priorităţile pentru anul 2004Obiectivul general al Programului "Activităţi de implementare şi monitorizare a strategiei privind îmbunătăţirea situaţiei romilor – 2004" este de a sprijini dezvoltarea de parteneriate durabile între organizaţiile neguvernamentale şi administraţia publică, în vederea includerii membrilor comunităţilor de romi în ansamblul politicilor publice.Programul va sprijini Guvernul României în consolidarea criteriilor politice de aderare la Uniunea Europeană prin oferirea de sprijin financiar la nivel local pentru proiecte care respectă priorităţile programului de aderare a României la Uniunea Europeană şi care se concentrează pe facilitarea participării active a membrilor comunităţilor de romi la viaţa economică, socială, culturală şi politică românească.Obiective specifice:a) punerea în practică a Planului de măsuri al strategiei prin sprijinirea iniţiativelor dezvoltate de către autorităţile locale şi instituţii publice locale, împreună cu reprezentanţii romilor;b) stimularea participării active a romilor la viaţa economică, socială, educaţională, culturală şi politică a societăţii româneşti;c) identificarea şi sprijinirea proiectelor de intervenţie comunitară în relaţia partenerială dintre reprezentanţii autorităţilor publice locale şi romi.1.3. Suma disponibilă pentru finanţare oferită de ordonatorul de crediteSuma globală indicativă disponibilă pentru oferta de proiecte de finanţare este de 64.000.000.000 lei. Programul va fi administrat şi monitorizat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (P.N.U.D.) în România.Mărimea finanţăriiOrice sumă acordată în cadrul acestor programe trebuie să se încadreze între următoarele sume minime şi maxime:● suma minimă: 500.000.000 lei;● suma maximă: 4.000.000.000 lei.Finanţarea din partea Secretariatului General al Guvernului nu poate depăşi 90% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenţa de 10% din valoarea totală a proiectului trebuie să fie acoperită din resursele proprii ale solicitantului sau ale partenerilor acestuia ori din alte surse decât suma solicitată Secretariatului General al Guvernului. Contribuţia solicitantului poate fi financiară şi/sau în natură.Contribuţia în natură poate fi reprezentată de bunuri (terenuri, clădiri şi/sau echipamente) ale aplicantului sau ale partenerilor acestuia, muncă voluntară şi/sau bunuri/servicii, aşa cum este prevăzut în capitolele de buget (vezi anexa B Bugetul proiectului).II. Reguli referitoare la cererea de ofertă de proiecte pentru finanţare2.1. Criterii de eligibilitateExistă 3 seturi de criterii de eligibilitate. Acestea se referă la:● organizaţiile care pot solicita o finanţare nerambursabilă;● proiectele pentru care se poate acorda finanţare;● tipurile de costuri care pot fi luate în considerare pentru finanţare.2.1.1. Eligibilitatea solicitanţilor: cine poate depune o cerere de finanţare● Solicitanţii trebuie să fie instituţii din administraţia locală. Asocierea instituţiilor publice cu organizaţiile neguvernamentale şi grupuri de iniţiativă constituite la nivel local este obligatorie. Grupurile de iniţiativă trebuie să fie organizate, funcţionale şi să acţioneze în conformitate cu reglementările legale în vigoare.● Solicitanţii trebuie să fie direct responsabili de elaborarea şi managementul proiectului.● Solicitanţii trebuie să aibă surse stabile şi suficiente de finanţare pentru a asigura funcţionarea organizaţiei lor de-a lungul derulării proiectului şi să participe în finanţarea proiectului.● Solicitanţii trebuie să aibă experienţă şi să poată demonstra capacitatea de a conduce activităţi de amploarea proiectului pentru care se solicită finanţarea.● Solicitanţii trebuie să recruteze forţa de muncă necesară derulării proiectelor din rândul membrilor comunităţilor de romi minimum 30% din forţa de muncă trebuie să fie din rândul comunităţii de romi.Potenţialii solicitanţi nu au dreptul să participe la cererea de ofertă de proiecte sau să primească o finanţare nerambursabilă dacă:● au încercat să obţină informaţii confidenţiale sau să influenţeze Oficiul pentru Problemele Romilor din cadrul Departamentului pentru Relaţii Interetnice – Guvernul României, în timpul procesului de evaluare a licitaţiilor prezente sau anterioare;● sunt subiect al unui conflict de interese.2.1.2. Eligibilitatea proiectelor: proiecte pentru care se poate face o cerere de finanţareDimensiunea financiară a proiectelorOrice sumă acordată în cadrul acestui program trebuie să se încadreze între valoarea minimă şi maximă stabilite la pct. 1.3.Durata proiectelorDurata proiectelor este perioada dintre data şi luna semnării contractului şi ultima lună în care obligatoriu se vor face raportările narative şi financiare finale, inclusiv auditul financiar, respectiv data de 15 decembrie 2004, ora 16,00.Sectoare sau domenii de activitateProgramul oferă finanţare nerambursabilă pentru proiecte de dezvoltare locală menite să îmbunătăţească situaţia membrilor comunităţilor de romi, activităţi care să sprijine facilitarea participării active a romilor la viaţa economică, socială, culturală şi politică din România în următoarele domenii:– activităţi generatoare de venit;– mică infrastructură;– reabilitarea şi/sau construcţia de locuinţe sociale;– achiziţia terenurilor agricole şi cultivarea acestora (în conformitate cu prevederile legale în vigoare).Tipuri de activităţiFacilitarea participării active a romilor la viaţa economică, socială, culturală şi politică din România:1. Activităţi generatoare de venit (AGV)Aceste activităţi aducătoare de venit pot include – fără a se limita la – următoarele:– achiziţii de terenuri agricole şi cultivarea acestora;– meserii tradiţionale (cărămidărie, prelucrarea lemnului, a metalului etc.) şi produse artizanale;– ateliere profesionale (croitorie, fierărie etc.);– ateliere de producţie (lăptărie, măcelărie etc.);– producţii agricole (cultivarea legumelor, a cerealelor etc.);– microferme (pui, vaci, porci etc.);– construcţii necesare tipurilor de activităţi menţionate mai sus;– unelte şi echipamente specifice tipurilor de activităţi menţionate mai sus;– mica infrastructură, specifică tipului de activităţi aducătoare de venituri.2. Activităţile de mică infrastructură pot include, dar nu sunt limitate la:– introducerea reţelelor şi/sau conectarea la reţelele existente de apă, gaze, electricitate, sisteme de canalizare;– repararea şi/sau construirea de drumuri şi poduri mici;– renovarea de şcoli, dispensare, policlinici aflate în zone cu o densitate mare de populaţie de etnie romă.3. Construirea de locuinţe sociale şi/sau renovarea de locuinţe, inclusiv mică infrastructură:– pregătire în domeniile legate de construcţii (de pildă, puncte de lucru – cărămidărie) urmate de construirea de case şi/sau reabilitarea acestora;– construcţii de locuinţe sociale şi/sau reabilitarea acestora etc.4. Achiziţia terenurilor agricole şi cultivarea acestora:– organizarea membrilor comunităţilor de romi în asociaţii agricole;– achiziţia de unelte şi echipamente specifice tipurilor de activităţi agricole.Beneficiarii acestor activităţi vor trebui:– să fie implicaţi direct în desfăşurarea activităţilor agricole;– să primească în folosinţă îndelungată (5 ani) terenurile agricole, uneltele şi echipamentele.Unul dintre criteriile de împroprietărire a romilor, după trecerea perioadei de folosinţă de 5 ani, îl constituie utilizarea cu bună credinţă a terenurilor date în folosinţă, precum şi prevederile legale din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere. Alte criterii în vederea dobândirii dreptului de proprietate pot fi stabilite de către autorităţile locale, cu obligaţia de a fi stipulate în proiect, precum şi în hotărârile consiliilor locale/orăşeneşti/ judeţene.Membrii comunităţilor de romi, beneficiari direcţi ai acestor programe, trebuie să participe nemijlocit la tipurile de activităţi menţionate mai sus, constituind forţa de muncă în proiect.Se recomandă ca beneficiarii direcţi să fie membri ai unor familii numeroase şi cu venituri reduse.Hotărârile consiliilor locale/orăşeneşti/judeţene în care se vor stipula momentul, modalităţile şi condiţiile transferului dreptului de proprietate către beneficiarii direcţi asupra bunurilor rezultate prin aplicarea proiectului, respectiv a împroprietăririi acestora, vor constitui baza încheierii contractelor de finanţare dintre P.N.U.D. şi solicitantul principal.Următoarele tipuri de activităţi nu sunt eligibile:● sponsorizări individuale pentru participare la ateliere, seminarii, conferinţe, congrese;● burse de studiu individuale, cursuri de specializare;● evenimente singulare, conferinţe, activităţi de cercetare sau studii de fezabilitate, cu excepţia cazului în care acestea reprezintă o componentă a unui proiect mai amplu;● activităţi de refinanţare nerambursabilă, credite sau împrumuturi;● activităţi curente (cererea de finanţare trebuie să fie elaborată pentru un proiect propriu-zis, ca set de activităţi bine definite şi corelate, care să conducă la atingerea obiectivelor şi la rezultate concrete, raportate la un interval de timp bine definit).Numărul de cereri pe care le poate înainta un solicitantUn solicitant poate depune una sau mai multe cereri de finanţare.Dacă proiectul propune o AGV, solicitantul are obligaţia să anexeze la cererea de finanţare un plan de afaceri.Dacă proiectul este de mică infrastructură, solicitantul are obligaţia să anexeze o listă de lucrări necesare/deviz estimativ.2.1.3. Eligibilitatea costurilor: costuri care pot fi luate în considerare pentru finanţareDoar "costurile eligibile" pot fi luate în considerare pentru a fi finanţate. Aceste costuri sunt detaliate mai jos. Bugetul reprezintă o estimare a costurilor eligibile. Solicitantul trebuie să acorde o mare atenţie faptului că aceste costuri eligibile trebuie să se bazeze pe costuri reale şi nu pot lua forma unor sume globale.Vor fi finanţate acele propuneri care, în procesul de verificare care precedă semnarea unui contract, nu relevă probleme care necesită schimbări ale bugetului. În urma acestei verificări se pot cere clarificări şi, unde este cazul, responsabilul de contract din cadrul echipei proiectului din partea P.N.U.D. va propune reducerea bugetului.Este în interesul solicitantului să prezinte un buget realist şi eficient din punct de vedere al costurilor.În cadrul proiectului, contribuţia solicitantului trebuie să fie de minimum 10% din valoarea totală a proiectului, financiară şi/sau în natură.Costuri directe eligibilePentru a fi considerate eligibile în contextul proiectului, costurile trebuie:● să fie necesare pentru derularea proiectului şi să fie în concordanţă cu principiile unui management financiar sănătos, cu un raport optim cost/eficienţă;● să fie efectuate în perioada de execuţie a proiectului şi după semnarea contractului;● să fie înregistrate în contabilitatea Beneficiarului, să fie identificabile şi verificabile şi să fie dovedite cu documente originale.Următoarele costuri directe sunt eligibile:● costul pentru personalul angajat pentru proiect, care să corespundă nivelului salariilor actuale pe categorii de personal (de conducere, administrativ etc.) plus taxele pentru asigurări sociale şi alte costuri aferente remunerării; salariile şi costurile nu trebuie să le depăşească pe cele practicate în mod obişnuit de către Beneficiar, iar cotele nu trebuie să le depăşească pe cele acceptate în general în România;● costuri pentru achiziţionarea de terenuri;● costuri pentru achiziţionarea uneltelor, echipamentelor (noi sau folosite) şi pentru servicii (transport, chirie etc.), dacă acestea corespund preţurilor pieţei;● costuri pentru consumabile şi bunuri, dacă sunt necesare pentru realizarea activităţilor propuse;● costuri derivând direct din clauzele contractului (diseminarea informaţiilor, evaluarea specifică a proiectului, auditul, traduceri, copiere/tipărire, asigurare, instruire specializată pentru cei implicaţi în proiect etc.).Costuri neeligibileUrmătoarele costuri sunt neeligibile:● rezerve pentru posibile pierderi sau datorii viitoare;● dobânzi datorate;● pierderi datorate ratei de schimb valutar;● costuri pentru studii pregătitoare sau alte activităţi pregătitoare.2.2. Cum trebuie completată cererea de finanţare şi procedurile care trebuie urmate2.2.1. Cererea de finanţare şi documentele care o însoţescCererea de finanţare trebuie înaintată conform formularului cererii de finanţare anexat la prezenta metodologie (anexa A), cerere de finanţare care poate fi găsită şi pe următoarea pagină de Internet: www.rroma.ro, www.undp.ro. Se vor respecta cu exactitate formatul cererii de finanţare şi ordinea paginilor.Cererea de finanţare se completează cu atenţie şi cât mai clar posibil pentru a facilita evaluarea sa. Se vor da suficiente detalii pentru a asigura claritatea, în special privind modul în care scopurile proiectului vor fi atinse, avantajele ce vor decurge din acest proiect şi felul în care proiectul propus este relevant pentru obiectivele programului.Cererile de finanţare scrise de mână nu vor fi acceptate.Documentele care însoţesc cererile de finanţareCererile de finanţare trebuie însoţite de următoarele documente:1. copie de pe documentele statutare (înregistrarea legală) ale organizaţiei solicitante şi ale fiecărui partener;2. CV-uri ale coordonatorului de proiect şi ale personalului-cheie implicat în proiect, menţionând poziţia ocupată de fiecare în implementarea proiectului;3. detalierea finanţării pentru fiecare capitol de buget;4. declaraţie partenerială, semnată de toţi partenerii – în original;5. documentele de proprietate sau contractele de închiriere pentru acele proiecte care prevăd lucrări de reparaţii şi/sau renovări (dacă este cazul) – copie;6. documente care să demonstreze angajamentul solicitantului în programele de îmbunătăţire a situaţiei romilor;7. plan de afaceri, în cazul în care propunerea de proiect se referă la activităţi generatoare de venit;8. proiect tehnic şi copii de pe avizele de construcţie în cazul propunerilor referitoare la reabilitare de mică infrastructură.Copii de pe următoarele documente care pot demonstra angajamentul solicitantului în programe de îmbunătăţire a situaţiei romilor (exemple):● copii de pe procese-verbale care indică faptul că situaţia romilor a fost luată în considerare în şedinţele oficiale ale consiliilor locale/orăşeneşti/judeţene;● articole din presa locală care fac referire la iniţiativele autorităţii locale în soluţionarea problemelor cu care se confruntă comunităţile de romi;● rapoarte, studii, analize sau propuneri cu privire la soluţionarea problemelor cu care se confruntă romii din comunităţile locale.2.2.2. Unde şi cum se trimit cererile de finanţareCererile de finanţare trebuie trimise într-un plic sigilat prin poştă recomandată, mesagerie expresă sau livrate personal (o confirmare de primire semnată şi datată va fi înmânată la livrare) la adresa indicată mai jos:Adresa poştală: Oficiul pentru Problemele Romilor, Str. Viitorului nr. 14, sectorul 2, Bucureşti.Cererile de finanţare trimise prin alte mijloace (de exemplu, prin fax sau prin e-mail) ori livrate la alte adrese decât cea menţionată şi neînregistrate la Oficiul pentru Problemele Romilor nu vor fi luate în considerare.Cererile de finanţare (formularul de cerere de finanţare şi anexele) trebuie înaintate în original şi în 3 copii.Pe plic trebuie scris:– numărul de referinţă: pentru Programul "Activităţi de implementare şi monitorizare a strategiei privind îmbunătăţirea situaţiei romilor – 2004";– numele complet al solicitantului, adresa organizaţiei/instituţiei.Solicitanţii trebuie să verifice ca cererea de finanţare să fie completă pe baza listei de verificare din cererea de finanţare.2.2.3. Data limită de depunere şi de încheiere a proiectelorCererile de finanţare se vor depune în termen de o lună de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere referitor la cofinanţarea şi administrarea Programului "Activităţi de implementare şi monitorizare a strategiei pentru îmbunătăţirea situaţiei romilor – 2004" dintre Secretariatul General al Guvernului (S.G.G.) – Departamentul pentru Relaţii Interetnice (D.R.I.) şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (P.N.U.D.). Această dată va fi comunicată ulterior de către P.N.U.D. şi D.R.I. prin mass-media, precum şi pe căile oficiale de comunicare ale Guvernului României. Data limită de încheiere a activităţilor proiectelor şi de depunere a rapoartelor de activităţi (narative şi financiare) este 26 noiembrie 2004, ora 16,00.2.2.4. Informaţii suplimentareSolicitanţii pot adresa întrebări prin e-mail, telefon sau prin fax la adresele de mai jos.– D.R.I.-O.P.R.:E-mail: plebis.florea@dri.gov.ro; mariana. rovensa@dri. gov.ro; dan.Oprescu@dri.gov.ro;Telefon: 021.211.30.37; 211.51.94; 211.31.33;Fax: 021.211.51.94– P.N.U.D.:E-mail: diana.catana@undp.ro; mirela.iancu@undp.roTelefon: 021.201.78.21; 021.201.78.27Fax: 021.201.78.282.2.5. Confirmare de primireDupă sesiunea de deschidere a cererilor de finanţare, O.P.R.-D.R.I. va trimite o confirmare de primire către toţi solicitanţii, informându-i asupra numărului de referinţă al cererii de finanţare primite şi înregistrate, iar ulterior, asupra deciziei Comisiei de evaluare.2.3. Evaluarea şi selecţia cererilor de finanţareCererile de finanţare vor fi examinate şi evaluate de către comisia numită prin ordin al ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.Numai cererile care îndeplinesc criteriile de eligibilitate vor fi supuse procesului de evaluare.Toate proiectele solicitanţilor vor fi evaluate conform următoarelor criterii:1. conformitatea administrativă;2. calitatea tehnică;3. calitatea financiară;4. rezultatele aşteptate;5. continuitatea/sustenabilitatea proiectului;6. capacitatea şi expertiza managerială.O evaluare a calităţii propunerilor, inclusiv a bugetului propus, va fi efectuată în conformitate cu criteriile de evaluare din grila de evaluare prevăzută în continuare în prezenta metodologie.Informaţii importante:Notă asupra secţiunii 1 "Relevanţă"Dacă punctajul total obţinut la secţiunea 1 este mai mic de 28 de puncte (bun), propunerea nu va fi evaluată mai departe.Notă privind acordarea punctajuluiCriteriile de evaluare sunt împărţite în secţiuni şi subsecţiuni. Fiecărei subsecţiuni i se va acorda un punctaj între 1 şi 5, în conformitate cu următoarele reguli: 1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = satisfăcător; 4 = bun; 5 = foarte bun. Vor fi selectate proiectele care au obţinut cele mai mari punctaje.

           
  Secţiunea Punctaj maxim Cerere de finanţare
  1. Relevanţă 30  
  1.1. Cât de relevantă este propunerea pentru nevoile şi constrângerile specifice localităţii/regiunii vizate? 5 I.1.6(a)
  1.2. Cât de clar sunt definite şi strategic alese grupurile ţintă? 5 I.1.6(c)
  1.3. Cât de relevantă este propunerea pentru nevoile grupului ţintă propus? 5 I.1.6(b)(d)
  1.4. Cât de relevantă este propunerea pentru obiectivele şi pentru una sau mai multe dintre priorităţile programului? Notă: un punctaj de 5 (foarte bun) va fi alocat numai în cazul în care propunerea acoperă cel puţin o prioritate. 5 I.1.6(e)(f)
  1.5. Cât de coerente, adecvate şi practice sunt activităţile propuse? 5 I.1.7
  1.6. În ce măsură propunerea conţine elemente specifice care măresc valoarea, cum ar fi abordări inovative, modele de bună practică? 5 general
     
  2. Metodologie 25  
  2.1. Cât de coerent este planul general al proiectului? (Inclusiv pregătirea pentru evaluare.) 2×5 I.1.8
  2.2. Cât de satisfăcător este nivelul de implicare şi activitatea beneficiarilor? Sunt necesare informaţii relevante despre acest aspect. 5 I.1.8(e)
  2.3. Cât de clar şi fezabil este planul de acţiune? 5 I.1.9
  2.4. În ce măsură propunerea conţine Indicatori verificabili în mod obiectiv pentru rezultatele proiectului? 5  
     
  3. Asigurarea continuităţii proiectului 20  
  3.1. În ce măsură proiectul va avea un impact tangibil asupra grupurilor ţintă? 5 I.2.1
  3.2. În ce măsură propunerea conţine posibile efecte multiplicatoare? (Inclusiv posibilitatea replicării şi extinderii rezultatelor proiectului, diseminarea informaţiilor) 5 I.2.2 I.2.3
  3.3. În ce măsură rezultatele proiectului propus sunt durabile: 10 I.2.4
    financiar (cum vor fi finanţate activităţile după încheierea finanţării SGG?)    
    instituţional (Structurile care permit desfăşurarea activităţilor vor continua să existe la sfârşitul acestui proiect)    
    la nivelul politicilor (unde este cazul) (care va fi impactul structural al proiectului – de ex. va conduce la îmbunătăţirea legislaţiei, a codurilor de conduită, a metodelor etc.?)    
     
  4. Bugetul şi Eficienţa costurilor 10  
  4.1. În ce măsură bugetul este clar şi detaliat? 5 I.3
  4.2. În ce măsură cheltuielile propuse sunt necesare pentru implementarea proiectului? 5 I.3
     
  5. Capacitatea şi Expertiza Managerială 15  
  5.1. Cât de satisfăcătoare este experienţa anterioară a solicitantului în domeniul managementului de proiect? Notă: dacă solicitantul nu a avut experienţe anterioare de management de proiect punctajul va fi 1. 5 II.4.1
  5.2. Cât de satisfăcătoare este expertiza tehnică a solicitantului? (ex. Cunoaşterea problemelor care vor fi abordate) 5 II.4.1
  5.3. Cât de satisfăcătoare este capacitatea actuală de management a solicitantului (inclusiv personalul, echipamentul şi abilitatea de a administra bugetul proiectului)? 5 II.4.2 – În Cerere nu există pct. II.4.2
       
  Punctajul total maxim 100  

2.4. Informaţii referitoare la decizia autorităţii contractante de a acorda finanţări nerambursabileSolicitanţii vor fi informaţi în scris de către O.P.R.-D.R.I. asupra deciziei referitoare la cererea de finanţare. Decizia de a respinge o cerere de finanţare sau de a nu acorda finanţare se va baza pe următoarele motive:● cererea de finanţare este incompletă sau neconformă cu condiţiile administrative prestabilite;● solicitantul nu este eligibil în conformitate cu secţiunea 2.1.1;● proiectul nu este eligibil (propunerea depăşeşte durata maximă permisă, contribuţia solicitată este mai mică decât suma minimă permisă, în conformitate cu secţiunea 2.1.3, eligibilitatea costurilor);● relevanţa şi calitatea tehnică a propunerii sunt considerate mai slabe decât cele ale propunerilor selectate;● calitatea financiară a propunerii este considerată supradimensionată sau insuficientă;● activităţile propuse nu corespund priorităţilor identificate pentru derularea fondului.Decizia Comisiei de evaluare de a respinge o cerere de finanţare sau de a nu acorda finanţare este finală.2.5. Condiţii aplicabile în faza de implementare a proiectului ulterior deciziei autorităţii contractante de acordare a finanţăriiDupă decizia de selectare în vederea finanţării, se va efectua o vizită de precontractare de către o echipă formată din reprezentanţi ai D.R.I. şi P.N.U.D., în care se vor evalua capacităţile manageriale şi tehnice de implementare a proiectelor respective de către autorităţile locale aplicante. În funcţie de rezultatul acestei analize, beneficiarului i se va propune semnarea unui contract de finanţare cu P.N.U.D., care va fi realizat în concordanţă cu procedurile de contractare ale S.G.G.-D.R.I., precum şi cu regulile şi procedurile P.N.U.D. În cadrul acestui contract având la bază, după caz (vezi secţiunea 2.1.2, eligibilitatea proiectelor, pct. 3), hotărârile consiliilor locale/orăşeneşti/ judeţene se vor stipula explicit perioada, modalităţile şi condiţiile administrativ-financiare de derulare a proiectului.Acest contract va prevedea, în mod special, următoarele drepturi şi obligaţii:Suma finală finanţatăSuma maximă a finanţării va fi stipulată în contract şi va avea la bază bugetul propus în cadrul cererii de finanţare, dar care va reprezenta doar o estimare a bugetului final. În consecinţă, această sumă devine finală numai după terminarea proiectului şi prezentarea rapoartelor financiare finale şi a auditului financiar, dar neputând depăşi cu mai mult de 5% bugetul iniţial.Eşecul în realizarea obiectivelorDacă beneficiarul nu reuşeşte să implementeze proiectul în condiţiile asumate şi stipulate în contract, P.N.U.D. îşi rezervă dreptul de a întrerupe plăţile şi/sau de a rezilia contractul.Contribuţia Secretariatului General al Guvernului prin P.N.U.D. pentru un proiect poate fi redusă, iar în acest caz P.N.U.D. poate solicita returnarea sumelor deja plătite dacă beneficiarul nu respectă termenii contractuali.Amendamente la contractul de finanţare şi modificări în cadrul bugetuluiOrice modificare adusă contractului trebuie consemnată în scris, printr-un amendament, sub formă de act adiţional la contractul original.Modificări în cadrul bugetuluiCapitolele de buget pot fi modificate faţă de cifrele prevăzute în bugetul iniţial numai dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:1. modificările nu afectează scopul iniţial al proiectului;2. impactul financiar este limitat la un transfer în cadrul unui singur capitol de buget sau la un transfer între capitole de buget care implică o modificare mai mică de 10% a sumei iniţiale a capitolului bugetar. În acest caz, beneficiarul nu poate aplica modificarea fără să informeze P.N.U.D. În toate cazurile, pentru a solicita un amendament la contract, trebuie făcută o solicitare în scris către administratorul proiectului, P.N.U.D.RaportareaLa o lună după primirea primei tranşe de finanţare (avans 30%), beneficiarul va întocmi un raport narativ şi financiar, care trebuie înaintat împreună cu documentele de plată către P.N.U.D. Un plan de acţiune şi un buget pentru următoarea perioadă de implementare a proiectului trebuie să însoţească rapoartele prezentate pentru plăţile efectuate, condiţie obligatorie pentru efectuarea decontărilor ulterioare.La sfârşitul proiectului beneficiarul va trimite un raport final narativ şi financiar către P.N.U.D., însoţit de auditul financiar.PlăţiPentru administrarea financiară a proiectului, solicitantul are obligativitatea deschiderii unui cont separat pentru proiectul propus.Plăţile se vor efectua după următoarea metodologie:1. După semnarea contractului, beneficiarul va transmite P.N.U.D. o solicitare de plată în baza căreia va primi un avans de 30% din finanţare, conform prevederilor art. 4, 5, 6, 9 şi pct. 14 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.2. După justificarea avansului primit, beneficiarul va angaja cheltuieli în limita bugetului proiectului, cheltuieli pe care le va deconta numai după prezentarea documentelor justificative conform primului alineat din paragraful "Raportarea".3. În situaţia în care beneficiarul a efectuat cheltuieli ce depăşesc avansul primit, diferenţa dintre avansul primit şi suma cheltuită va fi virată în contul beneficiarului în termen de 10 zile de la efectuarea decontului.Înregistrări şi conturi ale operaţieiBeneficiarul trebuie să ţină înregistrări exacte, periodice, înregistrări contabile separate şi transparente ale implementării proiectului. Beneficiarul trebuie să păstreze înregistrările timp de 5 ani după data de terminare a proiectului.AuditulLa sfârşitul proiectului beneficiarul va realiza obligatoriu au audit financiar autorizat, care va fi înaintat P.N.U.D. şi D.R.I.În contract se va stipula posibilitatea efectuării unor inspecţii asupra documentelor şi asupra locului de derulare a proiectului de către S.G.G.-D.R.I. şi Curtea de Conturi.PublicitateaProiectul va asigura o vizibilitate corespunzătoare finanţării S.G.G.-D.R.I. în cadrul tuturor rapoartelor şi publicaţiilor realizate atât pe perioada de implementare, cât şi după încheierea programului, precum şi în toate evenimentele publice asociate proiectului.III. Lista anexelorAnexa A: Cerere de finanţare (format Word)Anexa B: Buget (de preferat format Excel) + 
Anexa ACERERE DE FINANŢARETitlul proiectului    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Iniţiatori (denumirile organizaţiilor/instituţiilor, adresă, telefon/fax, e-mail)    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Anexaţi o listă cu cele mai importante proiecte derulate de organizaţia/instituţia dumneavoastră.Durata proiectului (trebuie să se încadreze în intervalul de timp stabilit)    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Locul de desfăşurare (localitatea, judeţul, cu menţionarea spaţiului selectat)    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Număr de participanţi (anexaţi lista participanţilor autentificată prin semnătură şi ştampilă)    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Coordonatorul proiectului (numele, prenumele, funcţia în cadrul organizaţiei/instituţiei, coordonate de contact: adresă, telefon/fax, e-mail)

Semnatura:

Anexaţi curriculum vitae.Persoana împuternicită statutar să reprezinte organizaţia/instituţia (numele, prenumele, funcţia în cadrul organizaţiei/instituţiei, coordonate de contact: adresă, telefon/fax, e-mail)

Semnatura:

L.S.Observaţie: În cazul în care spaţiul rezervat unei rubrici nu este suficient, continuarea se va face pe o copie a paginii respective, cu numerotarea aferentă.Grupul-ţintă/beneficiari ai proiectului    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Descrierea proiectului (maximum două pagini)    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Obiectivele proiectului (obiective generale şi specifice)    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Grupele principale de activităţi specifice din cadrul proiectului    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Rezultatele aşteptate (inclusiv gradul de mediatizare şi metodele de evaluare)    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘Organizaţii/instituţii partenere (în cazul în care acestea există, se va prezenta aportul lor în conceperea şi desfăşurarea proiectului, aportul financiar urmând a fi prezentat în rubrica de buget)    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐    └──────────────────────────────────────────────────────────┘ + 
Anexa BBUGETUL PROIECTULUI(Pentru achiziţiile de bunuri şi servicii se vor respectaobligatoriu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001.)

               
  Activitatea Tipul cheltuielilor Suma totală Contribuţia organizaţiei/ instituţiei beneficiare Contribuţia altor finanţatori Contribuţia S.G.G./P.N.U.D. Observaţii
               
               
               
               

De preferinţă bugetul se va realiza în format Excel._______________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x