METODOLOGIE din 18 februarie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 28 februarie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 95 30/01/2008
ART. 2REFERIRE LAHG 95 30/01/2008
ART. 3REFERIRE LAHG 95 30/01/2008
ART. 5REFERIRE LAHG 95 30/01/2008
ART. 12REFERIRE LAHG 95 30/01/2008
ART. 13REFERIRE LAHG 95 30/01/2008
ART. 13REFERIRE LAHG 95 30/01/2008 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LAHG 95 30/01/2008
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 16
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 12 18/02/2008
ActulCONTINUT DEORDIN 12 18/02/2008

privind finanţarea în cursul anului 2008 a proiectelor pentru comunicare, informare publică şi promovarea imaginii şi intereselor româneşti peste hotare, precum şi a acţiunilor cu caracter ştiinţific şi social-cultural



 + 
Articolul 1Alocarea sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007 se face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 95/2008 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007.
 + 
Articolul 2Sumele prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007 pot fi alocate şi pe bază de proiecte, exclusiv în condiţiile şi pentru destinaţiile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 95/2008.
 + 
Articolul 3Principiile conform cărora se realizează alocarea pe bază de proiecte a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007 sunt următoarele:a) legalitatea, respectiv asigurarea condiţiilor pentru respectarea cu stricteţe a prevederilor cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 95/2008, precum şi a tuturor dispoziţiilor legale aplicabile în materie;b) libera concurenţă, respectiv asigurarea condiţiilor pentru ca orice persoană fizică sau juridică ce desfăşoară activităţi nonprofit să aibă dreptul de a beneficia, în condiţiile legii, de alocarea sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007;c) eficacitatea utilizării sumelor, respectiv folosirea sistemului concurenţial şi a criteriilor care să facă posibilă evaluarea propunerilor şi a specificaţiilor tehnice şi financiare pentru alocarea sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007;d) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea metodologiei privind alocarea sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007;e) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor pentru alocarea pe bază de proiecte a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007, astfel încât orice persoană fizică sau juridică ce desfăşoară activităţi nonprofit să aibă şanse egale;f) excluderea cumulului, în sensul că aceeaşi activitate nu poate beneficia de alocarea din sumele prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007, prin mai multe contracte de finanţare; un beneficiar poate contracta de la aceeaşi autoritate finanţatoare, în decursul unui an financiar, o singură finanţare nerambursabilă din sumele prevăzute la lit. a) din anexa nr. 3/12/02a, precum şi o singură finanţare nerambursabilă din sumele prevăzute la lit. b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007;g) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilităţii alocării din sumele prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007 pentru o activitate care a fost deja începută sau finalizată la data încheierii contractului de finanţare;h) cofinanţarea, în sensul că orice alocare din sumele prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007 trebuie însoţită de o contribuţie din partea beneficiarului de minimum 10% din valoarea totală a finanţării.
 + 
Articolul 4(1) Proiectele elaborate de către iniţiator conform cererii de finanţare tip, prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta metodologie, se depun sau se trimit prin poştă la Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, cu cel puţin 20 de zile înainte de data începerii proiectului.(2) Documentaţia va include şi actele de constituire/înfiinţare şi identificare ale iniţiatorului, respectiv statutul, hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul normativ de înfiinţare, după caz, codul fiscal, cod IBAN, contul şi banca la care acesta este deschis.(3) Toate copiile vor fi certificate prin semnătură şi ştampilă şi vor purta menţiunea "conform cu originalul".
 + 
Articolul 5(1) La analizarea proiectelor se vor avea în vedere următoarele criterii generale:1. Durata proiectuluiDurata de desfăşurare a proiectelor trebuie să se încadreze în anul bugetar 2008 şi termenul de finalizare nu trebuie să depăşească data de 26 decembrie.2. Legătura cu domeniul de activitateDin conţinutul proiectului trebuie să rezulte încadrarea acestuia în categoriile de proiecte şi acţiuni prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 95/2008.3. CofinanţareaAgenţia pentru Strategii Guvernamentale finanţează parţial cheltuielile ocazionate de derularea proiectelor şi programelor primite spre finanţare, ţinând cont de dimensiunea cofinanţării din partea altor parteneri.4. BugetulUna dintre cele mai importante componente urmărite este bugetul proiectului. Acesta trebuie să conţină distinct o descriere detaliată a tipurilor de activităţi pentru care se solicită finanţarea, a cheltuielilor, precum şi date referitoare la finanţarea asigurată de alţi parteneri.(2) Pentru fiecare dintre categoriile de proiecte şi acţiuni prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 95/2008, în funcţie de particularităţile acesteia, se pot stabili şi criterii specifice de analiză.
 + 
Articolul 6În vederea analizei şi evaluării proiectelor elaborate de iniţiatori şi depuse conform art. 4, se constituie la nivelul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale o comisie de jurizare, a cărei componenţă se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale.
 + 
Articolul 7(1) Comisia de jurizare se întruneşte la propunerea secretarului tehnic al comisiei, ori de câte ori este necesar. Dacă preşedintele comisiei de jurizare nu este prezent, acesta poate desemna un înlocuitor din rândul membrilor.(2) Proiectele vor fi transmise de secretarul tehnic preşedintelui care, prin consultare cu ceilalţi membri ai comisiei, decide asupra finanţării proiectelor şi desemnează coordonatorul de proiect.(3) Documentaţia proiectelor propuse spre finanţare se repartizează coordonatorilor de proiect.
 + 
Articolul 8Coordonatorul de proiect are următoarele atribuţii:– întocmeşte nota de fundamentare a proiectului, pe care o transmite spre avizare Serviciului economic, administrativ şi resurse umane şi compartimentului juridic;– completează propunerea de angajare a unei cheltuieli;– înaintează spre semnare secretarului de stat nota de fundamentare şi propunerea de angajare a unei cheltuieli;– înaintează ordonatorului de credite, spre aprobare, întreaga documentaţie;– urmăreşte circuitul documentaţiei până la obţinerea tuturor vizelor necesare şi a aprobării acesteia (nota de fundamentare, propunerea de angajare a unei cheltuieli);– comunică iniţiatorului de proiect suma aprobată pentru finanţare, precum şi destinaţia acesteia;– întocmeşte contractul de finanţare pe care îl semnează în calitate de responsabil de contract şi completează angajamentul bugetar;– urmăreşte contractul până la perfectarea acestuia;– primeşte de la iniţiator documentele justificative pentru cheltuielile ocazionate de desfăşurarea proiectului pe care le verifică, iar pe exemplarul original al facturii atestă că bunurile furnizate au fost recepţionate, lucrările au fost executate şi serviciile prestate corespunzător, prin sintagma: "confirmat realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor";– înaintează spre avizare directorului general, pentru "Bun de plată", factura însoţită de documentele justificative şi de formularul "Ordonanţarea la plată".
 + 
Articolul 9(1) Proiectele a căror documentaţie este incompletă nu sunt eligibile.(2) Pentru proiectele propuse spre aprobare cu observaţii, comisia poate stabili termene până la care iniţiatorii au obligaţia să răspundă observaţiilor formulate. Documentaţia acestor proiecte se înmânează coordonatorilor de proiect desemnaţi, care informează iniţiatorii asupra observaţiilor şi termenelor stabilite de comisie. Neîncadrarea în aceste termene atrage respingerea proiectelor în cauză. Despre această situaţie coordonatorul de proiect informează secretarul tehnic al comisiei, căruia îi predă întreaga documentaţie a proiectului. Pentru proiectele ale căror observaţii se clarifică în termenul stabilit, coordonatorii au aceleaşi atribuţii precum cele prevăzute la art. 8.
 + 
Articolul 10Secretarul tehnic comunică în scris iniţiatorilor decizia de respingere, în cel mult 5 zile de la adoptarea acesteia de către comisia de jurizare.
 + 
Articolul 11(1) Pentru realizarea proiectelor a căror finanţare a fost aprobată de comisia de jurizare se va încheia un contract de finanţare între Agenţia pentru Strategii Guvernamentale şi iniţiator.(2) Toate documentele legate de încheierea, derularea şi finalizarea proiectelor vor purta număr de înregistrare, vor fi semnate şi ştampilate de către emitent.
 + 
Articolul 12Categoriile de cheltuieli care pot fi finanţate din sumele prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 388/2007 sunt cele prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 95/2008, respectiv: cazare, transport, masă, trataţii, taxe de participare şi de vizitare, taxe poştale, comunicaţii telefonice, închiriere, editare, tipărire, difuzare, realizare de sondaje de opinii şi studii, traduceri, operaţiuni de multiplicare, printare multimedia, materiale promoţionale, abonamente, chirie şi alte servicii.
 + 
Articolul 13(1) Regulile de finanţare sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.(2) În baza documentaţiilor aprobate de ordonatorul de credite se pot acorda avansuri de până la 30% din sumele ce urmează a fi alocate pentru programele, proiectele şi acţiunile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 95/2008, fără solicitarea unei scrisori de garanţie bancară, conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 95/2008. Pentru sumele avansate, beneficiarii vor prezenta documentele justificative cu privire la utilizarea acestora, în termen de 10 zile de la finalizarea proiectului şi nu mai târziu de 10 decembrie 2008.(3) Decontarea cheltuielilor se face în termen de 10 zile de la finalizarea proiectului, pe baza formularului pentru raportări intermediare şi finale prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
 + 
Anexa 1––-la metodologie–––––CătreAGENŢIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALECERERE DE FINANŢAREÎn baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 95/2008 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007    1. …………………………………………………………..             (datele de identificare ale solicitantului)*)    2. …………………………………………………………..       (denumirea proiectului/acţiunii pentru care se solicită finanţarea)    2.1. Obiective …………………………………………    ………………………………………………………    2.2. Rezultate aşteptate ………………………………..    ………………………………………………………    ………………………………………………………    2.3. Grupuri-ţintă/Beneficiari …………………………..    ………………………………………………………    3. ……………………………………………………    ………………………………………………………    ………………………………………………………    ………………………………………………………              (descrierea proiectului – maximum 3 pagini)    4. Data/Perioada proiectului ……………………………..    5. Buget proiect – suma în lei – din care: …………………    – suma solicitată finanţatorului, în lei: ………………….    – contribuţia proprie, în lei: ……………………………    6. Anexăm prezentei cereri următoarele documente:    – ……………………………………………………..      (devizul de cheltuieli şi în mod obligatoriu documentele prevăzute                 la art. 4 alin. (2) din metodologie)    Semnătura ––––––-              (şi ştampila, în cazul persoanelor juridice)––––Notă *) Se va menţiona, unde este cazul, dacă asociaţia/fundaţia este de utilitate publică.
 + 
Anexa 2––-la metodologie–––––REGULI DE FINANŢARE

*Font 9*

┌───────────────┬──────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────│ Tipul de │ Documentele însoţitoare │ Documentele justificative ale│cheltuială │ ale cererii │ cheltuielilor efectuate în vederea│ │ de finanţare │ decontării (vor fi transmise la│ │ │ încheierea acţiunii)├───────────────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────│Cazare*) │- Lista persoanelor │Factura originală emisă de iniţiator către│ │beneficiare, cereri de │finanţator, copia contractului de prestare│ │oferte – minimum │servicii încheiat cu prestatorul, copia│ │3 oferte. │facturii şi a diagramei de cazare, ambele│ │- Documentaţie în │emise de prestator către iniţiator│ │condiţiile prevăzute de │(beneficiarul serviciilor), copii care vor│ │Ordonanţa de urgenţă a │conţine menţiunea "conform cu originalul",│ │Guvernului nr. 34/2006 │precum şi semnătura şi ştampila│ │privind atribuirea │iniţiatorului, în original.│ │contractelor de achiziţie ││ │publică, a contractelor de ││ │concesiune de lucrări ││ │publice şi a contractelor ││ │de concesiune de servicii, ││ │aprobată cu modificări şi ││ │completări prin Legea ││ │nr. 337/2006, cu modificările ││ │şi completările ulterioare ││ │(invitaţie de participare, ││ │proces-verbal încheiat cu ││ │ocazia concursului pentru ││ │achiziţie şi anexă la ││ │acesta, hotărârea comisiei ││ │de evaluare a ofertelor). │├───────────────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────│Masă, │- Lista persoanelor │Factura originală emisă de iniţiator către│trataţii*) │beneficiare, cereri de │finanţator, copia contractului de prestare│ │oferte – minimum 3 oferte. │servicii încheiat cu prestatorul, copia│ │- Documentaţie în │facturii emise de prestator către iniţiator,│ │condiţiile prevăzute de │copia meniului zilnic/persoană semnat şi│ │Ordonanţa de urgenţă a │ştampilat de prestator (copiile vor conţine│ │Guvernului nr. 34/2006, │menţiunea "conform cu originalul", precum şi│ │aprobată cu modificări şi │semnătura şi ştampila iniţiatorului, în│ │completări prin Legea │original); lista participanţilor la│ │nr. 337/2006, cu │manifestare (beneficiari ai serviciilor de│ │modificările şi completările │masă), în original, întocmită de iniţiator,│ │ulterioare (invitaţie de │cu semnătura şi ştampila acestuia.│ │participare, proces-verbal ││ │încheiat cu ocazia ││ │concursului pentru achiziţie ││ │şi anexă la acesta, ││ │hotărârea comisiei de ││ │evaluare a ofertelor). │├───────────────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────│Transport SNCFR│Costul estimat al biletelor │Biletele de călătorie, tabel centralizator│cls. a II-a*) │ (menţionat în buget). │semnat şi ştampilat de iniţiator, care să│ │ │cuprindă numele şi prenumele, ruta, seria│ │ │şi numărul biletului, data, preţul│ │ │biletului.├───────────────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────│Transport cu │- Documentaţie în │Proces-verbal încheiat cu ocazia concursului│autocar, │condiţiile prevăzute de │de oferte, invitaţiile de participare la│microbuz │Ordonanţa de urgenţă a │concursul de oferte, factura originală emisă│sau avion │Guvernului nr. 34/2006, │de iniţiator către finanţator, copia│ │aprobată cu modificări │facturii prestatorului de servicii, copia│ │şi completări prin Legea │contractului de prestări de servicii│ │nr. 337/2006, cu │încheiat cu prestatorul, copia foii de│ │modificările şi completările │parcurs sau a biletelor de avion (copiile│ │ulterioare (invitaţie de │vor conţine menţiunea "conform cu│ │participare, proces-verbal │originalul", precum şi semnătura şi ştampila│ │încheiat cu ocazia │iniţiatorului, în original); lista│ │concursului pentru achiziţie │persoanelor beneficiare a serviciului de│ │şi anexă la acesta, │transport, ştampilată şi semnată de│ │hotărârea comisiei de │iniţiator.│ │evaluare a ofertelor). ││ │- Lista persoanelor ││ │transportate. │├───────────────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────│Taxe (de │Costul estimat al taxelor │Bilete şi chitanţe sau copii ale acestora,│participare, de│(menţionat în buget). │după caz, cu menţiunea "conform cu│vizitare, │ │originalul", semnate şi ştampilate, tabel│poştale)*) │ │centralizator semnat şi ştampilat de│ │ │iniţiator, care să cuprindă numele şi│ │ │prenumele, seria şi numărul biletului/│ │ │chitanţei, data, preţul biletului.├───────────────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────│Închiriere, │Documentaţie în condiţiile │Proces-verbal încheiat cu ocazia concursului│editare, │prevăzute de Ordonanţa │de oferte, invitaţiile de participare la│tipărire, │de urgenţă a Guvernului │concursul de oferte, factura originală emisă│difuzare, │nr. 34/2006, aprobată cu │de iniţiator către finanţator, copia│multiplicare, │modificări şi completări prin │facturii furnizorului de bunuri, copia│traduceri │Legea nr. 337/2006, cu │contractului de prestări de servicii│ │modificările şi completările │încheiat cu prestatorul, copia procesului-│ │ulterioare (invitaţie de │verbal de recepţie a materialelor, conform│ │participare, proces-verbal │strategiei de repartizare (copiile vor│ │încheiat cu ocazia │conţine menţiunea "conform cu originalul",│ │concursului pentru achiziţie │precum şi semnătura şi ştampila iniţiato-│ │şi anexă la acesta, │rului în original).│ │hotărârea comisiei de ││ │evaluare a ofertelor). │├───────────────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────│Achiziţii de │- Lista persoanelor │Factura originală emisă de iniţiator către│servicii │beneficiare, cereri de │finanţator, copia contractului de prestare│specializate de│oferte – minimum │servicii încheiat cu prestatorul, copia│organizare a │3 oferte. │facturii pentru serviciile prestate, ambele│expoziţiilor, │- Documentaţie în │emise de prestator către iniţiator│festivalurilor,│condiţiile prevăzute de │(beneficiarul serviciilor), copii care vor│spectacolelor │Ordonanţa de urgenţă a │conţine menţiunea "conform cu originalul",│etc. (închiri- │Guvernului nr. 34/2006, │precum şi semnătura şi ştampila│ere săli de │aprobată cu modificări şi │iniţiatorului, în original.│spectacol, │completări prin Legea ││scenă, decor, │nr. 337/2006, cu modificările ││scenotehnică, │şi completările ulterioare ││achiziţionare │(invitaţie de participare, ││bilete, achi- │proces-verbal încheiat cu ││ziie spectacol │ocazia concursului pentru ││etc.)*) │achiziţie şi anexă la ││ │acesta, hotărârea comisiei ││ │de evaluare a ofertelor). │├───────────────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────│Realizare de │Documentaţie în condiţiile │Proces-verbal încheiat cu ocazia concursului│sondaje de │prevăzute de Ordonanţa │de oferte, invitaţiile de participare la│opinie, studii │de urgenţă a Guvernului │concursul de oferte, factura originală emisă│şi cercetări │nr. 34/2006, aprobată cu │de iniţiator către finanţator, copia│ │modificări şi completări │facturii furnizorului de bunuri, copia│ │prin Legea nr. 337/2006, │contractului de prestări de servicii│ │cu modificările şi │încheiat cu prestatorul, copia procesului-│ │completările ulterioare │verbal de recepţie a materialelor, conform│ │(invitaţie de participare, │strategiei de repartizare (copiile vor│ │proces-verbal încheiat cu │conţine menţiunea "conform cu originalul",│ │ocazia concursului pentru │precum şi semnătura şi ştampila iniţiato-│ │achiziţie şi anexă la │rului, în original).│ │acesta, hotărârea comisiei ││ │de evaluare a ofertelor). │└───────────────┴──────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────––––Notă *) Aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se va efectua conform art. 16 din ordonanţa de urgenţă menţionată. + 
Anexa 3––-la metodologie–––––FORMULARpentru raportări intermediare şi finaleContract nr. ………………………………………………..Data încheierii contractului ………………………………….Asociaţia/Fundaţia …………………………………………..– adresa: …………………………………………………..– telefon/fax: ………………………………………………Denumirea proiectului ………………………………………..Data înaintării raportului ……………………………………I. Raport de activitate1. Descrierea pe scurt a activităţilor desfăşurate până la data întocmirii raportului (maximum o pagină):…………………………………………………….II. Raport financiar1. Date despre instituţia finanţată:– cont bancar nr. …….., deschis la Banca (denumirea şi sediul) ……… persoana cu drept de semnătură (numele şi prenumele) ………………………………2. Date despre finanţare:– valoarea totală a finanţării în conformitate cu contractul încheiat:…………………………………………………………….– valoarea contribuţiei proprii: ………………………………– valoarea finanţării cumulate la data întocmirii raportului:……………………………………………………………3. Decont cheltuieli:

Categoria de
cheltuieli

Numărul
documentului
justificativ

Unitatea care
a emis
documentul

Data

Suma

Ce reprezintă

Total (lei):
   Semnătura beneficiarului Semnătura finanţatorului
   ………………….. (responsabil proiect, director
                               direcţia emiţătoare, director general,
                                       serviciu economic)

4. Se anexează, în copie, actele justificative pentru cheltuielile efectuate (facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de plată etc.).––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x