METODOLOGIE din 17 noiembrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 816 din 7 decembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1470 12/06/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 4REFERIRE LALEGE 85 05/04/2006
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 57 20/06/2007 ART. 50
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 265 29/06/2006
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 195 22/12/2005 ART. 97
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1470 12/06/2013
ActulAPROBAT DEORDIN 1948 17/11/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 1948 17/11/2010

de atribuire a administrării ariilor naturale protejate care necesită constituirea de structuri de administrare



 + 
Articolul 1(1) Atribuirea în administrare a ariilor naturale protejate care necesită constituirea de structuri de administrare se face de către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, denumită în continuare autoritatea responsabilă, pe bază de contract de administrare.(2) Lista stabilită a siturilor "Natura 2000" care necesită structuri proprii de administrare se revizuieşte periodic, prin ordin al conducătorului autorităţii responsabile, la propunerea direcţiei de specialitate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.(3) În cazul ariilor naturale protejate care nu necesită structuri proprii de administrare şi care se suprapun total sau parţial în perimetrele ariilor naturale protejate ce necesită structuri proprii de administrare, administrarea se asigură de structurile de administrare ale acestora, cu respectarea principiului categoriei celei mai restrictive la elaborarea planului de management integrat.(4) Convenţiile de custodie încheiate anterior pentru ariile naturale protejate prevăzute la alin. (3) încetează de drept în momentul semnării noilor contracte de administrare.(5) În cazul rezervaţiilor ştiinţifice, rezervaţiilor naturale, monumentelor naturii, siturilor de importanţă comunitară, ariilor speciale de conservare, ariilor de protecţie specială avifaunistică şi al celorlalte bunuri ale patrimoniului natural supuse unui regim special de protecţie, care sunt cuprinse total sau parţial în perimetrele rezervaţiilor biosferei, ale parcurilor naţionale şi ale parcurilor naturale, administrarea se asigură de structurile de administrare ale acestora din urmă.
 + 
Articolul 2(1) În vederea încheierii contractelor de administrare pentru una sau mai multe arii naturale protejate care necesită structuri de administrare proprii, autoritatea responsabilă organizează două sesiuni de atribuire, în a treia lună din fiecare semestru.(2) Până la atribuirea în administrare, responsabilitatea managementului acestor categorii de arii naturale protejate revine autorităţii responsabile, potrivit legislaţiei în vigoare.
 + 
Articolul 3(1) În vederea atribuirii administrării uneia sau mai multor arii naturale protejate, persoanele juridice interesate depun la sediul autorităţii responsabile pentru fiecare arie solicitată un dosar de candidatură potrivit art. 4 alin. (2).(2) Autoritatea responsabilă încheie contractele de administrare cu persoanele juridice declarate câştigătoare pe baza unei evaluări făcute de comisia de evaluare constituită conform prevederilor art. 6.
 + 
Articolul 4(1) Etapele procedurii de atribuire în administrare sunt:a) afişarea la sediul autorităţii responsabile şi pe pagina proprie de internet a listei ariilor naturale protejate care fac obiectul prezentei metodologii şi stabilirea termenului-limită de depunere a dosarului de candidatură;b) depunerea dosarelor de candidatură în format hârtie şi electronic, în termen de 30 de zile din momentul afişării listei la sediul autorităţii responsabile;c) transmiterea de către autoritatea responsabilă a dosarelor de candidatură în format electronic, în termen de două zile de la termenul-limită de depunere a dosarelor de candidatură, către membrii comisiei de evaluare;d) întrunirea comisiei de evaluare şi evaluarea dosarelor de candidatură;e) întocmirea raportului de evaluare de către comisia de evaluare;f) afişarea pe site-ul autorităţii responsabile a punctajelor acordate dosarelor de candidatură;g) depunerea contestaţiilor;h) analizarea şi soluţionarea contestaţiilor, întocmirea raportului comisiei de contestaţii şi afişarea pe site-ul autorităţii responsabile a rezultatelor comisiei de contestaţii;i) aprobarea de către conducătorul autorităţii responsabile a raportului final de evaluare, care include şi raportul comisiei de contestaţii;j) semnarea contractului de administrare.(2) Dosarul de candidatură se depune pentru fiecare arie naturală protejată, în format hârtie şi electronic, şi trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:a) cererea scrisă;b) statutul, actul de înfiinţare, actul constitutiv sau hotărârea judecătorească de constituire, după caz, cazierul fiscal, prezentarea detaliată a obiectului de activitate (din care să reiasă existenţa unor obiecte de activitate privind cel puţin unul dintre următoarele domenii: protecţia mediului, biologie, activităţi de cercetare în domeniul ştiinţelor naturale, activităţi de management al resurselor naturale regenerabile, activităţi de educaţie), declaraţie autentică pe propria răspundere a reprezentantului persoanei juridice, din care să reiasă că nu se află în procedură de insolvenţă, faliment sau orice formă de reorganizare judiciară, declaraţie autentică pe propria răspundere a reprezentantului persoanei juridice, din care să rezulte că nu a fost condamnată definitiv de o instanţă de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni sau contravenţii prevăzute de legislaţia privind protecţia mediului, declaraţie pe propria răspundere a persoanelor implicate în administrarea ariei naturale protejate respective şi curriculum vitae semnate de către personalul implicat în exercitarea administrării (din care trebuie să rezulte experienţă în domeniul administrării ariilor naturale protejate sau, dacă nu este posibil, în domeniile protecţia mediului, cercetare în domeniul ştiinţelor naturale, biodiversităţii, managementul resurselor naturale regenerabile, activităţi de educare/conştientizare în domeniul conservării naturii, documente care să ateste experienţa profesională);c) descrierea capacităţilor tehnice existente destinate exclusiv administrării ariei naturale protejate (sediu, minimum un autovehicul, birotică, mobilier, utilaje şi unelte etc.);d) o propunere detaliată de plan de acţiune pentru exercitarea administrării ariei naturale protejate, inclusiv modalitatea de a implica factori-cheie interesaţi în luarea de decizii de management; planul de acţiune trebuie elaborat în funcţie de valorile ariei naturale protejate pentru care s-a făcut desemnarea şi de ameninţările la care este supusă;e) angajamentul privind bugetul care se alocă anual, destinat exclusiv funcţionării structurii de administrare, cu defalcarea cuantumurilor alocate pe categorii de cheltuieli, buget care va fi anexă obligatorie la contractul de administrare.(3) Planul de acţiune prevăzut la alin. (2) lit. d) trebuie să cuprindă următoarele:a) descrierea situaţiei actuale a ariei naturale protejate şi a eventualelor probleme identificate, descriere care trebuie să includă şi obiectivele de conservare care au stat la baza înfiinţării ariei naturale protejate;b) acţiunile care se propun pentru realizarea protecţiei efective (delimitare, marcaje, panouri, bariere, zone de campare, amenajări, patrulări, activităţi educaţionale, propuneri pentru mediatizare, implicare a comunităţii locale şi a altor persoane interesate etc.), precum şi măsuri de conservare propuse pentru obiectivele care au stat la baza înfiinţării ariei naturale protejate, în măsura stadiului actual de cunoaştere, cu specificarea termenelor de realizare a acestora, a resurselor umane şi financiare implicate;c) parteneri actuali, consultanţi şi colaboratori de specialitate (cu anexarea parteneriatelor încheiate în acest scop);d) formele de vizitare practicate în prezent în aria naturală protejată şi eventual măsurile preconizate pentru reducerea/ evitarea impactului negativ asupra ariei naturale protejate;e) organizarea ştiinţifică a activităţii: modalitatea de inventariere şi monitorizare a biodioversităţii şi geodiversităţii, modul de realizare a cartării habitatelor şi distribuţiei speciilor sălbatice de floră şi faună pentru care aria a fost declarată;f) alte tipuri de activităţi sau măsuri propuse.
 + 
Articolul 5(1) Persoana juridică este eligibilă dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) are capacitate tehnică, care se apreciază în funcţie de dotările pe care le deţine pentru buna administrare a ariei naturale protejate;b) are capacitate ştiinţifică, care se apreciază în funcţie de studiile, pregătirea şi calificarea personalului implicat în administrarea ariei naturale protejate şi baza materială din dotare pentru a realiza studii şi cercetări privind resursele naturale, monitorizarea şi managementul durabil al acestora şi conservarea diversităţii biologice;c) are capacitate financiară, care se apreciază în funcţie de posibilitatea de asigurare a resurselor financiare necesare dotării, cheltuielilor operaţionale, acoperirii salariilor şi activităţilor specifice de administrare a ariei naturale protejate, conform angajamentului bugetar.(2) În scopul dovedirii capacităţii tehnice, ştiinţifice şi financiare, solicitanţii pot depune, pe lângă documentele şi informaţiile prevăzute la art. 4 alin. (2), orice alte documente şi informaţii relevante.
 + 
Articolul 6(1) Comisia de evaluare este alcătuită din:a) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului;b) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;c) un reprezentant al Gărzii Naţionale de Mediu;d) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;e) un reprezentant al Comisiei pentru Ocrotirea Monumentelor Naturii a Academiei Române;f) un reprezentant al ONG-urilor cu preocupări în domeniul ariilor protejate, desemnat de acestea printr-o procedură transparentă;g) un reprezentant al autorităţii publice centrale care răspunde de agricultură;h) un reprezentant al structurilor de administrare ale parcurilor naţionale/naturale.(2) În cazul în care un membru al comisiei de evaluare se află în conflict de interese definit conform legislaţiei specifice, acesta nu participă la evaluarea dosarelor de candidatură care fac obiectul conflictului.(3) Componenţa nominală a comisiei de evaluare se aprobă prin ordin al autorităţii responsabile, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.(4) Comisia de evaluare se consideră legal întrunită în prezenţa a cel puţin 5 membri cu drept de acordare a punctajului.(5) În procesul de evaluare a dosarelor de candidatură se poate solicita unui reprezentant al direcţiei juridice, respectiv al direcţiei economice, formularea unui punct de vedere juridic, respectiv economic.
 + 
Articolul 7(1) Comisia de evaluare verifică dacă dosarele de candidatură depuse de către solicitanţi conţin toate documentele obligatorii prevăzute la art. 4 alin. (2).(2) Dosarele de candidatură incomplete se resping fără a fi evaluate cu punctajul stabilit în anexa nr. 2.(3) Comisia de evaluare analizează dosarele de candidatură care conţin toate documentele obligatorii pe baza fişei de punctaj prevăzute în anexa nr. 2.(4) Comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare în termen de 30 de zile calendaristice de la data-limită de depunere a dosarelor de candidatură.(5) Autoritatea responsabilă afişează la sediul său şi pe pagina proprie de internet punctajele acordate de comisia de evaluare dosarelor de candidatură evaluate pe baza fişei de punctaj prevăzute în anexa nr. 2, în termen de 3 zile lucrătoare de la aprobarea raportului de evaluare.(6) În cazul în care există două sau mai multe dosare de candidatură depuse pentru aceeaşi arie naturală protejată care au întrunit punctajul minim de calificare, respectiv 100 de puncte, administrarea va fi încredinţată solicitantului care a întrunit cel mai mare punctaj, după soluţionarea eventualelor contestaţii.(7) În cazul în care există două sau mai multe dosare de candidatură depuse pentru aceeaşi arie naturală protejată care au întrunit punctaje egale de calificare, administrarea va fi încredinţată solicitantului care a întrunit cel mai mare punctaj la capacitatea ştiinţifică.
 + 
Articolul 8(1) Solicitanţii pot contesta punctajele acordate de comisia de evaluare propriilor dosare de candidatură depuse, în termen de două zile lucrătoare din momentul afişării rezultatului evaluării.(2) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de contestaţii, alcătuită din:a) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului;b) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;c) un reprezentant al Gărzii Naţionale de Mediu;d) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;e) un reprezentant al Comisiei pentru Ocrotirea Monumentelor Naturii a Academiei Române;f) un reprezentant al ONG-urilor cu preocupări în domeniul ariilor protejate, desemnat de acestea printr-o procedură transparentă;g) un reprezentant al autorităţii publice centrale care răspunde de agricultură;h) un reprezentant al structurilor de administrare ale parcurilor naţionale/naturale, alţii decât cei care fac parte din comisia de evaluare.(3) În cazul în care un membru al comisiei de contestaţii se află în conflict de interese definit conform legislaţiei specifice, acesta nu participă la evaluarea dosarelor de candidatură care fac obiectul conflictului.(4) Componenţa nominală a comisiei de contestaţii se aprobă prin ordin al autorităţii responsabile, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.(5) Comisia de contestaţii se consideră legal întrunită în prezenţa a cel puţin 5 membri cu drept de acordare a punctajului.(6) Comisia de contestaţii analizează, soluţionează contestaţiile şi întocmeşte raportul de evaluare, în termen de 10 zile lucrătoare de la termenul final de depunere a contestaţiilor.(7) Autoritatea responsabilă afişează la sediul său şi pe pagina proprie de internet rezultatele comisiei de contestaţii, în termen de 15 zile de la termenul final de depunere a contestaţiilor, şi întocmeşte raportul final de evaluare.(8) Conducătorul autorităţii responsabile aprobă raportul final de evaluare, care include şi raportul comisiei de contestaţii, în termen de 5 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor comisiei de contestaţii.
 + 
Articolul 9(1) Contractul de administrare se încheie în termen de 15 zile lucrătoare de la aprobarea raportului final de evaluare menţionat la art. 8 alin. (8).(2) Încheierea contractului de administrare se face conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.(3) Autoritatea responsabilă stabileşte termenul pentru eliberarea legitimaţiilor de control.(4) Modelul legitimaţiei de control este prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 10Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Anexa 1la metodologieCONTRACT DE ADMINISTRAREa ariilor naturale protejate carenecesită constituirea de structuri de administrare– model – + 
Articolul 1Părţile contractante
 + 
Articolul 2Obiectul contractului
 + 
Articolul 3Obligaţiile şi drepturile părţilor contractante3.1. Obligaţiile administratorului ariei naturale protejateare obligaţia:a) să administreze aria naturală protejată în baza prezentului contract şi în acord cu prevederile legale în vigoare, cu planul de management şi cu regulamentul ariei naturale protejate;b) să transfere, la încetarea prezentului contract, în baza unui proces-verbal de predare-primire, din patrimoniul său în patrimoniul autorităţii responsabile, activele fixe, corporale şi necorporale, bunurile de natura obiectelor de inventar care au fost procurate şi/sau realizate din fonduri publice, finanţări şi/sau cofinanţări în cadrul diferitelor proiecte naţionale/internaţionale, dacă au fost achiziţionate în scopul administrării ariei naturale protejate pe perioada contractului de administrare, urmând a fi transferate structurii de administrare următoare;c) să asigure un buget care să permită buna administrare a ariei naturale protejate, inclusiv a funcţionării consiliului ştiinţific şi a consiliului consultativ de administrare, conform bugetului asumat, anexat la prezentul contract;d) să păstreze destinaţia oricărei construcţii, dotări ori amenajări ce se realizează din fonduri publice şi se utilizează în scopul bunei administrări a ariei naturale protejate de către structura de administrare;e) să doteze personalul cu echipament adecvat activităţii de teren şi cu uniforme specifice aprobate conform legislaţiei în vigoare;f) să asigure instruirea necesară a personalului;g) să prezinte autorităţii responsabile un raport anual calendaristic, până la sfârşitul lunii ianuarie a anului următor, privind starea ariei naturale protejate, modul de gestionare a eventualelor probleme apărute şi acţiunile întreprinse în baza planului de management şi situaţia realizării obligaţiilor asumate, precum şi alte rapoarte, la cererea autorităţii responsabile;h) să formuleze propuneri privind componenţa nominală şi regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului ştiinţific şi să le înainteze Academiei Române şi autorităţii responsabile, în termen de 4 luni de la încheierea prezentului contract;i) să formuleze propuneri privind componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului consultativ de administrare şi să le înainteze autorităţii responsabile, în termen de 4 luni de la încheierea prezentului contract;j) să elaboreze şi să transmită spre aprobare autorităţii responsabile regulamentul ariei naturale protejate, care conţine regulile ce vor trebui respectate pe teritoriul ariei naturale protejate, prin implicarea şi consultarea factorilor interesaţi, în termen de 9 luni de la încheierea contractului de administrare, în acord cu prevederile legislaţiei în vigoare;k) să elaboreze şi să transmită spre aprobare autorităţii responsabile, în termen de 9 luni de la încheierea contractului de administrare, setul de măsuri minime de conservare pentru siturile "Natura 2000";l) până la elaborarea setului de măsuri minime se aplică măsurile existente în planul de acţiuni prevăzut în dosarul de candidatură cu care a participat în sesiunea de atribuire;m) până la aprobarea planului de management se aplică setul de măsuri minime de conservare pentru siturile "Natura 2000", aprobate de autoritatea responsabilă;n) să elaboreze şi să transmită spre aprobare autorităţii responsabile planul de management al ariei naturale protejate, prin implicarea şi consultarea factorilor interesaţi, în termen de 2 ani de la încheierea contractului de administrare;o) în cazul în care elaborarea planului de management este prevăzută în cadrul unor proiecte cu finanţare naţională/ europeană în curs de derulare, termenul-limită de finalizare a planului de management va fi cel prevăzut în proiectul respectiv;p) să sprijine dezvoltarea durabilă a întregii zone prin măsuri ce contribuie la conservarea patrimoniului natural încredinţat (de exemplu, agricultura tradiţională, ecoturismul etc.);q) să promoveze acţiuni de conştientizare şi informare a populaţiei locale cu privire la necesitatea protecţiei naturii şi la rolul ariilor naturale protejate;r) să contribuie la monitorizarea speciilor şi habitatelor de interes naţional şi comunitar, precum şi la cartarea habitatelor şi distribuţia speciilor;s) să furnizeze prompt informaţii, la solicitarea autorităţii responsabile, şi să înştiinţeze direct şi operativ despre producerea oricărui eveniment ce a adus sau poate aduce prejudicii capitalului natural încredinţat spre administrare;t) să furnizeze informaţii pentru actualizarea periodică a bazelor de date ale autorităţii responsabile, în vederea îmbunătăţirii sistemului-suport de asistare a deciziilor în domeniul ariilor naturale protejate şi de raportare la instituţiile naţionale şi internaţionale;u) să solicite avizul autorităţii responsabile pentru uniforma şi însemnele specifice pe care doreşte să le folosească în cazul în care nu le preia pe cele care vor fi stabilite la nivel naţional;v) să identifice orice prejudicii aduse bunurilor patrimoniului natural cauzate de terţe persoane şi să informeze în scris autoritatea responsabilă, în termen de 48 de ore de la producerea/luarea la cunoştinţă a prejudiciului;w) să controleze modul de aplicare a prevederilor planului de management şi a regulamentului ariei naturale protejate în baza legitimaţiei de control emise de către autoritatea responsabilă;x) obligaţiile specifice pentru aria naturală protejată şi/sau pentru administrator, care decurg din prevederile legislative în vigoare şi care vor fi comunicate administratorului pe parcursul derulării contractului;y) alte obligaţii specifice pentru administrator şi/sau consimţite de ambele părţi.3.2. Autoritatea responsabilă are obligaţia:a) să controleze cel puţin o dată pe an şi ori de câte ori este nevoie, inclusiv prin deplasări în teren, modul de respectare a obligaţiilor asumate de administrator conform prezentului contract, modul de implementare a obiectivelor planului de management, respectarea regulamentului ariei naturale protejate şi a prevederilor actelor normative în vigoare;b) să susţină proiectele iniţiate de structura de administrare;c) să susţină, în limita bugetului de stat alocat, realizarea activităţilor cuprinse în planurile de management, în baza proiectelor aprobate;d) să analizeze rapoartele întocmite de structura de administrare, modul în care se respectă condiţiile şi clauzele prezentului contract şi să propună măsuri în consecinţă;e) să analizeze problemele raportate de administratorii ariilor naturale protejate şi să întreprindă măsurile necesare;f) să elibereze legitimaţii de control;g) alte obligaţii specifice şi/sau consimţite de ambele părţi.3.3. Drepturile administratorului ariei naturale protejate…………………………………………………………………(denumirea persoanei juridice căreia i s-a încredinţat administrarea ariei naturale protejate)(denumirea persoanei juridice căreia i s-a încredinţat administrarea ariei naturale protejate)are dreptul:a) să asigure protecţia şi promovarea imaginii ariei naturale protejate prin înregistrarea unei mărci proprii a acesteia şi să urmărească respectarea regimului juridic aplicabil mărcii;b) să transmită drepturile cu privire la marcă, prin cesiune sau prin licenţă, oricând în cursul duratei de protecţie a mărcii;c) să stabilească uniforma şi însemnele specifice pentru structura de administrare, în vederea promovării imaginii;d) să stabilească tarife pentru completarea resurselor financiare necesare bunei administrări a ariei naturale protejate, potrivit legislaţiei specifice în vigoare;e) să reprezinte aria naturală protejată în cadrul întâlnirilor la nivel internaţional şi naţional;f) să facă parte, în calitate de membru cu drepturi depline, din reţele sau organizaţii internaţionale şi naţionale de profil (de exemplu, Europarc, IUCN etc.);g) să prezinte în mass-media, la întâlniri, conferinţe etc. aria naturală protejată, activitatea proprie şi orice eveniment sau problemă care are legătură cu aria naturală protejată;h) să solicite sprijinul direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii responsabile, inclusiv în vederea atragerii de fonduri pentru aria naturală protejată;i) să solicite sprijinul consiliului ştiinţific şi al consiliului consultativ de administrare în toate problemele ce vizează aria naturală protejată, prin realizarea a cel puţin două întâlniri anuale cu aceste structuri;j) să realizeze şi să implementeze proiecte ce vizează aria naturală protejată;k) să încheie protocoale de colaborare/parteneriate cu terţe persoane juridice sau fizice în scopul realizării unor activităţi specifice administrării ariei naturale protejate, de exemplu, cercetare, educaţie ecologică etc.;l) să încheie convenţii de custodie cu terţe persoane juridice sau fizice specializate în managementul unor habitate specifice cu privire la unele părţi din aria naturală protejată, de exemplu, peşteri, puncte fosilifere etc., în baza unei proceduri similare atribuirii în custodie şi în baza unui act similar modelului de convenţie de custodie;m) să încheie parteneriate cu terţe persoane juridice în scopul administrării în comun a ariei naturale protejate, cu obligaţia de a se asigura că persoana juridică respectivă îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevăzute de legislaţia în vigoare privind atribuirea în administrare a ariilor naturale protejate care necesită constituirea de structuri de administrare, cu acordul autorităţii responsabile;n) să angreneze voluntari în acţiuni ce vizează aria naturală protejată;o) să contracteze sau să participe la contracte ce vizează aria naturală protejată, de exemplu: prestări de servicii, angajare de sezonieri, investiţii, ghizi, consultanţă etc.;p) alte drepturi specifice şi/sau consimţite de ambele părţi.3.4. Drepturile autorităţii responsabile:– să solicite administratorului ariei naturale protejate, ori de câte ori este necesar, informaţii/documente/rapoarte privind starea ariei naturale protejate, modul de gestionare a eventualelor probleme apărute şi acţiunile întreprinse în baza planului de management şi situaţia realizării obligaţiilor asumate.
 + 
Articolul 4Durata contractului4.1. Prezentul contract se derulează pe o perioadă de 10 ani.4.2. Modificarea contractuluia) Pe perioada de valabilitate, prevederile prezentului contract pot fi modificate, cu acordul părţilor, prin act adiţional, la iniţiativa uneia dintre părţile semnatare, în scopul asigurării unei protecţii sporite a ariei naturale protejate.b) Actul adiţional se poate încheia la schimbarea uneia dintre părţi (a titulaturii, a sediului, cu condiţia ca prevederile din contractul de administrare să rămână neschimbate), precum şi la modificarea legislaţiei specifice.4.3. Încetarea contractuluiPrezentul contract încetează în următoarele situaţii:a) la expirarea perioadei de valabilitate;b) dacă persoana juridică se află în procedură de insolvenţă, faliment sau orice formă de reorganizare judiciară, conform Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare;c) prin reziliere de drept, fără intervenţia instanţei de judecată, în cazul nerespectării obligaţiilor ce revin părţilor semnatare conform prevederilor prezentului contract sau al nerespectării prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, dacă în termen de 60 de zile de la notificare nu a fost remediată situaţia;d) în cazuri de forţă majoră care îl pun în imposibilitate pe administrator să îşi mai exercite atribuţiile în condiţiile prevăzute iniţial în prezentul contract;e) în cazul în care prin modificarea legislaţiei specifice se va impune o altă modalitate de administrare;f) în cazul emiterii unui aviz favorabil pentru proiecte/planuri/ programe/activităţi care contravin obiectivelor de conservare a ariei naturale protejate;g) la constatarea oricăror prejudicii cauzate de administrator în aria naturală protejată, de către personalul cu atribuţii de control conform prevederilor legislaţiei de mediu în vigoare;h) prin acordul părţilor, consemnat în scris.Încheiat astăzi, …………………………., în 4 exemplare originale, câte două pentru fiecare parte.(data)Din partea autorităţii responsabile …………………………………………….Din partea persoanei juridice căreia i s-a încredinţat administrarea ………………,……………………………………………………………….(denumirea ariei naturale protejate)………………………………………………………………..(denumirea persoanei juridice solicitante)………………………………………………………………..(funcţia şi numele reprezentantului legal)
 + 
Anexa 2la metodologieFIŞĂ DE PUNCTAJCriterii, punctajul acordat, punctajul maximI. Capacitate tehnicăDotări:– sediu: 10 puncte;– minimum un autovehicul: 5 puncte– birotică, mobilier, utilaje şi unelte etc.: 5 puncteII. Capacitate ştiinţifică1. Studiile personalului implicat: 10 puncte2. Calificarea personalului implicat: 10 puncte3. Experienţa în domeniul conservării biodiversităţii: 20 de puncte4. Baza materială necesară pentru a realiza studii şi cercetări privind resursele naturale, monitorizarea şi managementul durabil al acestora şi conservarea diversităţii biologice: 10 puncteIII. Capacitate financiară1. Resurse financiare necesare acoperirii cheltuielilor operaţionale: 6 puncte2. Resurse financiare necesare acoperirii activităţilor specifice de management: 6 puncte3. Resurse financiare necesare acoperirii salariilor: 6 puncte4. Planificarea bugetului anual destinat exclusiv funcţionării structurii de administrare: 6 puncte5. Propuneri de proiecte pentru atragerea de fonduri pentru aria naturală protejată: 6 puncteIV. Planul de acţiune pentru exercitarea administrării ariei naturale protejate1. Descrierea generală a ariei naturale protejate: 2 puncte2. Descrierea situaţiei actuale a ariei naturale protejate şi a eventualelor probleme identificate: 8 puncte3. Acţiunile care se propun pentru realizarea protecţiei efective (delimitare, marcaje, panouri, bariere, zone de campare, amenajări, patrulări, activităţi de prevenire şi educaţionale, propuneri pentru mediatizare, implicare a comunităţii locale şi a altor persoane interesate etc.): 20 de puncte4. Parteneri actuali, consultanţi şi colaboratori de specialitate: 2 puncte5. Formele de vizitare practicate şi măsurile preconizate pentru evitarea impactului negativ asupra ariei naturale protejate: 3 puncte6. Organizarea ştiinţifică a activităţii: modalitatea de inventariere şi monitorizare a florei, faunei şi habitatelor naturale, modul de realizare a cartării habitatelor şi distribuţiei speciilor, inclusiv cele de interes comunitar: 15 puncteTotal punctaj acordat: …………….Punctaj maxim: 150 de punctePunctajul minim necesar încredinţării în administrare este de 100 de puncte.
 + 
Anexa 3la metodologieModel de legitimaţie de controlAUTORITATEA RESPONSABILĂLEGITIMAŢIE DE CONTROLNr. ………. din ………………….Domnul/Doamna ……………………, din partea structurii de administrare ………………….., este împuternicit(ă), în baza prevederilor art. 50 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 97 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, să constate faptele ce constituie contravenţii şi să aplice sancţiunile ce derivă din nerespectarea actelor normative sus-menţionate, pe teritoriul ……………………. încredinţate în administrare în baza Contractului de administrare nr. ……………. din data de …………………………….. .Ministrul mediului şi pădurilor,…………………………..Prezenta legitimaţie este valabilă însoţită de buletinul/cartea de identitate seria …………….. nr. ……………………, eliberat(ă) de ……………………………………………….. la data de ……………………, CNP ………………………………………………..––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x