METODOLOGIE din 17 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 10 iulie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1680 17/05/2018
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 193 04/04/2018
ART. 1REFERIRE LAHG 798 26/10/2016
ART. 3REFERIRE LAHOTARARE 193 04/04/2018
ART. 3REFERIRE LAHG 798 26/10/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1680 17/05/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 1680 17/05/2018
ActulREFERIT DEORDIN 1680 17/05/2018





Notă
Aprobată prin Ordinul nr. 1.680 din 17 mai 2018, publicat în Monitorul oficial, Partea I, nr. 583 din 10 iulie 2018.
 + 
Articolul 1(1)Programul de interes național în domeniul protecției și promovării drepturilor persoanelor cu dizabilități „Înființarea de servicii sociale de tip centre de zi, centre respiro/centre de criză și locuințe protejate în vederea dezinstituționalizării persoanelor cu dizabilități aflate în instituții de tip vechi și pentru prevenirea instituționalizării persoanelor cu dizabilități din comunitate“, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 798/2016, cu modificările ulterioare, finanțat de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, de către Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, denumită în continuare Autoritatea finanțatoare, are ca scop dezvoltarea de servicii sociale care să conducă la participarea deplină a persoanelor cu dizabilități în societate.(2)Programul de interes național în domeniul protecției și promovării drepturilor persoanelor cu dizabilități „Înființarea de servicii sociale în vederea asigurării tranziției tinerilor cu dizabilități de la sistemul de protecție specială a copilului către sistemul de protecție a persoanelor adulte cu dizabilități“, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 193/2018, finanțat de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, de către Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, denumită în continuare Autoritatea finanțatoare, are ca scop dezvoltarea de servicii sociale care să conducă la participarea deplină a persoanelor cu dizabilități în societate.
 + 
Articolul 2(1)Direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului județene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului București pot primi fonduri necesare finanțării proiectelor din cadrul programelor de interes național prevăzute la art. 1, denumite în continuare proiecte.(2)Proiectele pot fi realizate în nume propriu, în parteneriat cu alți furnizori de servicii sociale, publici sau privați, acreditați în condițiile legii, precum și/sau cu unități administrativ-teritoriale.
 + 
Articolul 3Sunt finanțate proiectele ce corespund obiectivelor generale și specifice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 798/2016, cu modificările ulterioare, precum și prin Hotărârea Guvernului nr. 193/2018. + 
Articolul 4Serviciile sociale care urmează să fie dezvoltate prin proiecte, denumite în continuare obiective de investiții, se realizează pe terenuri și/sau construcții, după caz, aflate în proprietatea publică sau privată a solicitanților sau în administrarea acestora, respectiv în proprietatea unității administrativ-teritoriale, în situația în care aceasta are calitatea de partener, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. + 
Articolul 5(1)Obiectivele de investiții care pot fi finanțate prin proiecte se încadrează, după caz, în una dintre următoarele categorii:a)construcția/achiziția/modernizarea/reabilitarea, dotarea, accesibilizarea de spații, pentru înființarea de locuințe protejate;b)modernizarea/reabilitarea, dotarea, accesibilizarea de spații, pentru înființarea de centre de zi;c)construcția/achiziția/modernizarea/reabilitarea, dotarea, accesibilizarea de spații, pentru înființarea de centre respiro sau centre de criză.(2)Proiectele care vizează înființarea de servicii sociale de tip locuință protejată, conform alin. (1) lit. a), respectă raportul de la două la patru locuințe protejate la un centru de zi.(3)Pot fi depuse proiecte care vizează:a)înființarea de servicii sociale de tip centru de zi, conform alin. (1) lit. b), sau înființarea de servicii sociale de tip centru respiro/centru de criză, conform alin. (1) lit. c), în cazul prevăzut la art. 1 alin. (1);b)înființarea de servicii sociale de tip centru de zi, conform alin. (1) lit. b), în cazul prevăzut la art. 1 alin. (2).(4)Categoriile de lucrări pentru obiectivele de investiții din domeniile specifice prevăzute la alin. (1) care se finanțează sunt: lucrări de construire, reparații capitale, transformări, consolidări, modificări, extinderi, reabilitări, modernizări și reabilitare termică a construcțiilor aferente obiectivelor de investiții propuse, precum și dotarea și accesibilizarea acestora, după caz. + 
Articolul 6(1)Finanțarea nerambursabilă a proiectelor se face exclusiv pe baza selecției publice de proiecte, organizată de către Autoritatea finanțatoare.(2)Etapele procedurii de selecție sunt:a)publicarea anunțului de participare; b)publicarea pe site-ul propriu de către Autoritatea finanțatoare a Ghidului solicitantului programului de interes național;c)depunerea proiectelor la registratura Autorității finanțatoare;d)evaluarea proiectelor în funcție de criteriile stabilite în Ghidul solicitantului programului de interes național;e)comunicarea rezultatelor;f)încheierea convențiilor de finanțare nerambursabilă;g)publicarea anunțului de atribuire a convenției sau convențiilor. + 
Articolul 7(1)Autoritatea finanțatoare publică anunțul de participare la selecția publică de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central și pe site-ul propriu www.anpd.gov.ro. În anunțul de participare este menționată data-limită pentru depunerea proiectelor.(2)Data-limită pentru depunerea proiectelor este de cel mult 90 de zile calendaristice de la data publicării anunțului de participare, conform prevederilor anunțului.(3)Data-limită pentru depunerea proiectelor prevăzută la alin. (2) poate fi modificată de către Autoritatea finanțatoare, dar nu cu mai puțin de 15 zile calendaristice înaintea datei publicării anunțului de participare, cu obligația includerii motivelor în anunțul de participare.(4)Autoritatea finanțatoare are dreptul de a lansa în orice moment o nouă procedură de selecție de proiecte, în limita bugetului rămas neutilizat.
 + 
Articolul 8Numărul de solicitanți la sesiunea de selecție publică de proiecte nu este limitat. + 
Articolul 9Ghidul solicitantului pentru fiecare program de interes național, denumit în continuare Ghidul solicitantului, este aprobat prin decizie a conducătorului Autorității finanțatoare și cuprinde în principal următoarele informații:a)informații generale privind Autoritatea finanțatoare;b)cerințele minime de calificare solicitate de Autoritatea finanțatoare și documentele care urmează să fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerințelor respective;c)termenii de referință;d)instrucțiuni privind datele-limită care trebuie respectate și formalitățile care trebuie îndeplinite;e)instrucțiuni privind modul de elaborare și de prezentare a propunerii tehnice și financiare; f)informații privind criteriile aplicate pentru atribuirea convenției de finanțare nerambursabilă;g)modelul convenției de finanțare nerambursabilă.
 + 
Articolul 10Autoritatea finanțatoare are dreptul, prin corrigendum, să completeze Ghidul solicitantului și este obligată să comunice prin postarea pe site-ul propriu orice astfel de completare, aceasta din urmă fiind postată cu cel mult 8 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea proiectelor. + 
Articolul 11Proiectele se depun la Autoritatea finanțatoare, situată în București, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, până la data-limită prevăzută în anunțul de participare, cu respectarea cerințelor din Ghidul solicitantului. + 
Articolul 12(1)Componența nominală a comisiei de evaluare a proiectelor, denumită în continuare comisie, se stabilește prin decizie a conducătorului Autorității finanțatoare.(2)Proiectele se deschid de către comisie în termen de 5 zile calendaristice de la data depunerii acestora la Autoritatea finanțatoare, fără a depăși data-limită stabilită la art. 7 alin. (2).(3)Proiectele depuse sunt evaluate de comisie în termen de 20 de zile calendaristice de la data deschiderii acestora.(4)În cazuri temeinic motivate, Autoritatea finanțatoare poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile calendaristice.(5)În cadrul procesului de evaluare, comisia poate solicita clarificări de la solicitanți.(6)Departajarea proiectelor se realizează în baza punctajului obținut conform criteriilor aplicate pentru atribuirea convenției de finanțare nerambursabilă, cuprinse în Ghidul solicitantului. (7)Comisia întocmește și înaintează conducătorului Autorității finanțatoare, spre aprobare, raportul, în vederea atribuirii convențiilor de finanțare nerambursabilă, precum și cuantumul finanțării ce urmează a fi acordat pentru fiecare proiect, în limita fondurilor publice alocate în acest sens.(8)Rezultatul selecției se comunică în scris solicitanților, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data aprobării raportului comisiei și publicării acestuia pe site-ul propriu, cu precizarea motivelor respingerii.(9)Depunerea contestațiilor privind rezultatele selecției se poate face în cel mult 7 zile calendaristice de la data publicării raportului, urmând ca Autoritatea finanțatoare să le soluționeze în cel mult 5 zile lucrătoare de la data-limită de depunere a contestațiilor.(10)Soluționarea contestațiilor se realizează de o comisie de contestații a cărei componență nominală este aprobată prin decizie a conducătorului Autorității finanțatoare.(11)Rezultatul în urma soluționării contestațiilor se comunică în scris solicitanților, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data publicării raportului comisiei de contestații pe site-ul propriu.(12)Pentru fondurile necontractate, Autoritatea finanțatoare poate iniția o nouă selecție publică de proiecte.
 + 
Articolul 13(1)Autoritatea finanțatoare centralizează propunerile de proiecte declarate admise în cadrul selecției publice de proiecte și în limita bugetară aprobată pentru această destinație și întocmește lista de proiecte propuse spre finanțare. Lista proiectelor propuse spre finanțare se aprobă prin decizie a conducătorului Autorității finanțatoare. (2)După aprobare, lista cu obiectivele de investiții care se finanțează se publică pe site-ul www.anpd.gov.ro(3)În baza deciziei prevăzute la alin. (1) teza a doua, Autoritatea finanțatoare, în calitate de finanțator, încheie convenția de finanțare nerambursabilă cu solicitantul, în calitate de beneficiar.(4)Modelul-cadru al convenției de finanțare nerambursabilă se constituie anexă la Ghidul solicitantului.(5)Contribuția beneficiarului la realizarea proiectului se exprimă în bani și este de cel puțin 10% din valoarea finanțării nerambursabile solicitate de la Autoritatea finanțatoare.(6)În situația în care există surse de finanțare, altele decât cele ale Autorității finanțatoare și ale solicitantului, solicitantul are obligația menționării explicite a acestora, a destinației fondurilor, precum și a cuantumului resurselor atrase.
 + 
Articolul 14(1)Activitățile și cheltuielile eligibile care urmează a fi finanțate prin convenția de finanțare nerambursabilă sunt detaliate în Ghidul solicitantului. Acestea includ și elaborarea documentațiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiții din cadrul proiectului, întocmite în baza legislației în vigoare. (2)Documentațiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiții din cadrul proiectului prevăzut la alin. (1) sunt analizate de către Comisia tehnico-economică, constituită din reprezentanți de specialitate tehnică și/sau economică din instituții publice cu competențe în domeniu, care emite un aviz cu privire la soluția tehnică și economică și formulează propuneri, după caz.(3)Comisia tehnico-economică funcționează la sediul Autorității finanțatoare. Componența nominală și regulamentul de funcționare ale acesteia se aprobă prin decizie a conducătorului Autorității finanțatoare. + 
Articolul 15(1)Avizul emis de către Comisia tehnico-economică și transmis beneficiarului de către Autoritatea finanțatoare stă la baza aprobării indicatorilor tehnico-economici prin hotărâre a consiliului local/județean. (2)În baza hotărârii consiliului local/județean prevăzute la alin. (1), respectiv aprobarea bugetului, în care se evidențiază distinct cofinanțarea proiectului, se modifică în mod corespunzător decizia conducătorului Autorității finanțatoare privind lista de proiecte propuse spre finanțare și convenția de finanțare nerambursabilă.
 + 
Articolul 16(1)În derularea convenției de finanțare nerambursabilă, beneficiarul are obligația de a respecta prevederile legale în vigoare, în special cele cu privire la:a)etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice;b)achiziționarea din fonduri publice de imobile, produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziție fiind cea prevăzută de legislația în vigoare privind achizițiile publice;c)calitatea în construcții.(2)Beneficiarul răspunde de organizarea procedurilor de achiziție publică și de derulare a contractelor aferente activităților din proiect, precum și de modul de utilizare a sumelor potrivit destinației pentru care au fost alocate. + 
Articolul 17(1)În baza convenției de finanțare nerambursabilă, beneficiarul transmite Autorității finanțatoare solicitarea privind transferul sumelor necesare pentru decontarea bunurilor și/sau imobilelor achiziționate, serviciilor prestate, lucrărilor executate, corespunzător cu graficele de execuție ale livrării de bunuri, achiziției imobilelor, prestării serviciilor, execuției lucrărilor, după caz, întocmită conform Ghidului solicitantului. (2)Autoritatea finanțatoare analizează solicitarea beneficiarului și verifică concordanța cu prevederile convenției de finanțare nerambursabilă, procedând la transferul sumelor, în limita creditului bugetar anual al Autorității finanțatoare aprobat cu această destinație.(3)Dacă în urma verificării efectuate potrivit alin. (2) sunt necesare clarificări/completări, acestea se solicită în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării. + 
Articolul 18(1)În situațiile în care Autoritatea finanțatoare, din lipsa creditelor bugetare, este în imposibilitate de a onora obligațiile de plată prevăzute în convenția de finanțare nerambursabilă, aceasta notifică corespunzător beneficiarul.(2)După primirea notificării prevăzute la alin. (1), beneficiarul dispune măsurile necesare evitării înregistrării de arierate, respectiv sistarea livrării de bunuri, prestării de servicii, execuției de lucrări sau continuarea acestora din surse proprii sau alte surse legal constituite.(3)În situația suplimentării creditelor bugetare, Autoritatea finanțatoare notifică beneficiarul cu privire la reluarea transferurilor de sume.(4)În cazul prevăzut la alin. (2) în care beneficiarul a decontat din surse proprii sau alte surse legal constituite sumele aferente contribuției de la bugetul de stat, acesta poate solicita în scris recuperarea sumelor de la Autoritatea finanțatoare, în limita convenției de finanțare nerambursabilă încheiate. (5)Solicitarea prevăzută la alin. (4) se întocmește conform modelului prevăzut în Ghidul solicitantului și va fi însoțită de ordinul de plată, certificat pentru conformitate cu originalul, prin care se va face dovada efectuării plății de la bugetul local sau alte surse legal constituite.(6)Autoritatea finanțatoare transferă sumele solicitate în limita creditelor bugetare aprobate ulterior în buget cu această destinație.
 + 
Articolul 19(1)Pentru finanțarea cheltuielilor aferente convenției de finanțare nerambursabilă, beneficiarul deschide cont la Trezoreria Statului, cont în care vor fi transferate, prin ordin de plată, sumele aferente alocate de la bugetul de stat prin bugetul Autorității finanțatoare.(2)Beneficiarul asigură evidența alocării și utilizării sumelor transferate în contul deschis la Trezoreria Statului și răspunde, în condițiile legii, de utilizarea acestora.
 + 
Articolul 20(1)Beneficiarul este responsabil pentru derularea eficientă a procesului de implementare a proiectului.(2)Beneficiarul are obligația să pună la dispoziția Autorității finanțatoare, la solicitarea acesteia, toate documentele justificative privind derularea proiectului, răspunzând de realitatea, exactitatea și legalitatea acestora, precum și de sumele cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x