de finanţare şi selectare a proiectelor din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei copilului(actualizată până la data de 16 octombrie 2002*)
––––-*) Textul iniţial a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 338 din 21 mai 2002. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 16 octombrie 2002, cu modificările şi completările aduse de: ORDINUL nr. 218 din 21 iunie 2002; ORDINUL nr. 472 din 15 octombrie 2002.1. Dispoziţii generale +
Articolul 1(1) Pot primi sume necesare finanţării proiectelor privind acordarea de servicii de asistenţa socială în beneficiul copiilor aflaţi în sistemul de protecţie din subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, asociaţiile sau fundaţiile private cu personalitate juridică, care îndeplinesc următoarele condiţii: … a) sunt persoane juridice române de drept privat, fără scop patrimonial, constituite potrivit legii; … b) sunt autorizate, conform legii, sa desfăşoare activităţi de protecţie a copilului; … c) dispun de resursele materiale şi umane necesare derulării proiectelor pe care le propun în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei copilului; … d) prezintă garanţii de solvabilitate financiară; … e) desfăşoară de cel puţin 2 ani activităţi în domeniul protecţiei copilului. … (2) Pot beneficia de finanţarea prevăzută la alin. (1), în aceleaşi condiţii, şi: … a) filialele din România ale organizaţiilor internaţionale; … b) formele asociative constituite din organizaţii care îndeplinesc fiecare condiţiile prevăzute la alin. (1). … +
Articolul 2(1) Proiectele propuse de organismele private autorizate, denumite în continuare OPA, pot fi selectate dacă îndeplinesc condiţiile stabilite în instrucţiunile de întocmire a ofertei. … (2) OPA interesate vor participa la o selecţie cuprinzând 3 etape: … a) departajarea prin punctaj a candidaţilor; … b) negocierea cu candidaţii calificaţi; … c) ofertarea. … 2. Procedura de înscriere la selecţie(3) Etapele prevăzute la alin. (2) pot fi reluate pentru fiecare proiect în următoarele cazuri: … a) nu au fost depuse cel puţin două documentaţii de calificare/oferte pentru fiecare proiect; … b) nu a fost depusa cel puţin o ofertă corespunzătoare pentru fiecare proiect; … c) autoritatea contractantă dispune de resurse necesare pentru a finanta proiecte noi. … ––––––Alin. (3) al art. 2 a fost introdus de pct. 1 din ORDINUL nr. 218 din 21 iunie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 458 din 27 iunie 2002. +
Articolul 3(1) Documentaţia de participare la selecţie se depune de către OPA interesate la registratura Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, denumita în continuare Autoritate. … (2) Data limita de depunere a documentaţiei prevăzute la alin. (1) este a 15-a zi de la data apariţiei în doua publicaţii de circulaţie naţionala a anunţului de ofertare emis de Autoritate. … ––––––Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de pct. 2 din ORDINUL nr. 218 din 21 iunie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 458 din 27 iunie 2002. +
Articolul 4(1) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii, la sediul Autorităţii şi la sediile direcţiilor pentru protecţia copilului care funcţionează în subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, vor fi puse la dispoziţie OPA interesate, contra cost, caietul de sarcini pentru fiecare program şi instrucţiunile de întocmire a ofertei, necesare în vederea completării documentaţiei de participare la selecţie. … (2) Caietul de sarcini pentru fiecare program şi instrucţiunile de întocmire a ofertei se aproba prin ordin al secretarului de stat al Autorităţii, astfel încât să fie posibila punerea lor la dispoziţie potrivit alin. (1). … +
Articolul 5(1) Documentaţia de participare va conţine în mod obligatoriu următoarele: … a) cerere/scrisoare de interes; … b) statutul organizaţiei; … c) documentul doveditor al personalităţii juridice; … d) autorizaţia pentru desfăşurarea de activităţi în domeniul drepturilor copilului; … e) formularele completate, cuprinse în instrucţiunile de întocmire a ofertei, puse la dispoziţie o dată cu caietul de sarcini; … f) alte acte solicitate de Autoritate, care dovedesc capacitatea materială şi financiară a OPA, necesară derulării proiectelor. … (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), c), d) şi f) vor fi prezentate de către OPA candidate în copie certificată ca fiind conformă cu originalul. … 3. Departajarea OPA candidate +
Articolul 6(1) Departajarea OPA candidate în vederea acordării finanţării pentru proiectele depuse se realizează de către comisii de evaluare şi selectare, denumite în continuare comisii, constituite la nivelul Autorităţii. … (2) Componenta nominală şi modul de organizare şi funcţionare ale comisiilor se stabilesc prin ordin al secretarului de stat al Autorităţii, în funcţie de specificul fiecărui program naţional, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii. … +
Articolul 7(1) Departajarea OPA candidate se realizează în baza grilei de evaluare cuprinse în instrucţiunile de întocmire a ofertei. … (2) Rezultatul departajarii se comunică în scris OPA candidate, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacă este cazul. … (3) În cazul în care rezultatul comunicat potrivit alin. (2) este favorabil, OPA calificate vor fi invitate la negociere. … 4. Negocierea +
Articolul 8(1) OPA calificate participa la negocierea contractelor şi a condiţiilor de derulare a proiectelor pentru care şi-au exprimat interesul şi au dovedit capacitate de execuţie. … (2) Forma de negociere este cea competitivă şi se desfăşoară în faţa comisiei. … 5. Ofertarea +
Articolul 9(1) În conformitate cu rezultatele negocierii, în termen de 30 de zile de la data încheierii acesteia OPA depun oferte în vederea încheierii contractelor de finanţare. … (2) Ofertele depuse de OPA vor fi analizate de comisie în termen de cel mult 10 zile de la expirarea termenului de depunere prevăzut la alin. (1). … (3) În urma analizelor efectuate comisia propune încheierea contractului de finanţare, precum şi cuantumul finanţării ce urmează să fie acordată. … (4) Hotărârea prin care comisia formulează propunerile prevăzute la alin. (3) se adoptă prin votul majorităţii membrilor săi. … (5) Comisia întocmeşte şi înaintează ordonatorului de credite un raport în care se consemnează cele prevăzute la alin. (3) şi (4). … 6. Finanţarea +
Articolul 10În baza raportului înaintat de comisie potrivit art. 9 alin. (5), acordarea finanţării proiectelor se aproba prin ordin al ordonatorului de credite şi se face pe bază de contract încheiat între Autoritate, în calitate de finanţator, consiliul judeţean, respectiv consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti, în calitate de beneficiar, şi OPA, în calitate de prestator. +
Articolul 11Finanţarea acordată pentru derularea proiectelor se sisteaza în cazul în care Autoritatea constata ca sumele alocate nu au fost utilizate potrivit destinaţiei prevăzute în contractele încheiate. +
Articolul 12(1) Virarea sumelor prevăzute în contractul de finanţare încheiat în condiţiile art. 10 se va face în transe, la cererea OPA, după prezentarea rapoartelor prevăzute în contract. Prima transa se înaintează în termen de 30 de zile de la începerea prestării serviciilor de către OPA. … (2) Sumele utilizate cu încălcarea prevederilor contractuale privind destinaţia lor vor fi urmărite în sarcina persoanelor responsabile. … (3) Sumele virate şi neconsumate la sfârşitul exerciţiului bugetar se restituie la bugetul Autorităţii. … –––––Alin. (1) al art. 12 a fost modificat de ORDINUL nr. 472 din 15 octombrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 16 octombrie 2002. +
Articolul 13Proiectele nefinalizate până la sfârşitul anului pot fi continuate în aceleaşi condiţii contractuale angajate, cu acordul consiliului judeţean, respectiv al consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, şi al Autorităţii.–––