METODOLOGIE din 14 martie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 22 martie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 10REFERIRE LAORDIN 3512 27/11/2008 ANEXA 2
ART. 11REFERIRE LAORDIN 3512 27/11/2008 ANEXA 2
ART. 27REFERIRE LAORDIN 3512 27/11/2008 ANEXA 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 75 14/03/2012
ActulCONTINUT DEORDIN 75 14/03/2012

privind confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare cu fond reflectorizant, precum şi aprovizionarea cu acestea în formă brută



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Activităţile de confecţionare şi valorificare a plăcilor cu numere de înmatriculare cu fond reflectorizant, precum şi de aprovizionare cu acestea în formă brută se organizează de Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din Ministerul Administraţiei şi Internelor, denumită în continuare Direcţia, ca activităţi finanţate integral din venituri proprii, şi se desfăşoară în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
 + 
Articolul 2În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a) atelier – structură din cadrul Direcţiei;b) confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare – transformarea plăcilor din semifabricat în plăci cu numere de înmatriculare;c) valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare – realizarea veniturilor reprezentate de: contravaloarea plăcilor cu numere de înmatriculare, tarifele aferente serviciilor prestate, precum şi alte taxe şi tarife prevăzute de legislaţia în vigoare;d) proces de fabricaţie – totalitatea metodelor, procedeelor, acţiunilor, condiţiilor, mijloacelor şi regulilor care se aplică pentru confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare;e) flux de fabricaţie – succesiunea transformărilor şi a stărilor de natură organizatorică pe care le suferă plăcile semifabricat, traseele pe care le urmează în spaţiul real de fabricaţie şi condiţiile în care se desfăşoară acestea;f) normă de timp – durata de timp necesară pentru executarea confecţionării unei plăci cu număr de înmatriculare, în anumite condiţii tehnico-organizatorice;g) normă de producţie – cantitatea de plăci cu numere de înmatriculare executate, confecţionată în unitatea de timp;h) normă de consum – cantitatea de semifabricate, materii prime şi materiale necesare confecţionării unei plăci cu număr de înmatriculare;i) plăci cu numere de înmatriculare – plăci confecţionate în urma atribuirii numerelor provizorii, numerelor pentru probe sau a numerelor de înmatriculare, după caz;j) servicii prestate – atribuirea numerelor de înmatriculare preferenţiale, păstrarea numerelor de înmatriculare şi altele asemenea;k) gestiunea atelierului – totalitatea bunurilor materiale necesare în activitatea de confecţionare a plăcilor cu numere de înmatriculare;l) gestiunea de plăci finite – totalitatea plăcilor cu numere de înmatriculare aflate la serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, denumite în continuare servicii publice comunitare;m) gestionar – lucrător din cadrul Direcţiei sau serviciului public comunitar care desfăşoară activităţi de primire, păstrare şi eliberare a bunurilor materiale aflate în gestiunile prevăzute la lit. k) sau, după caz, lit. l);n) responsabil de atelier – lucrător care organizează, coordonează, controlează şi răspunde de activitatea desfăşurată în cadrul atelierului.
 + 
Capitolul IIConfecţionarea, gestionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare + 
Secţiunea 1Organizarea activităţilor de confecţionare şi valorificare a plăcilor cu numere de înmatriculare + 
Articolul 3(1) Activităţile de confecţionare a plăcilor cu numere de înmatriculare se desfăşoară în atelierele din structura Direcţiei.(2) Fiecare atelier deserveşte cel puţin un serviciu public comunitar.(3) Numărul atelierelor şi arondarea serviciilor publice comunitare se stabilesc prin dispoziţie a directorului Direcţiei, în funcţie de necesităţile impuse de executarea comenzilor emise şi de optimizarea transporturilor efectuate.
 + 
Articolul 4Direcţia coordonează şi monitorizează activităţile de confecţionare şi valorificare a plăcilor cu numere de înmatriculare şi asigură resursele necesare desfăşurării acestora, prin:a) încadrarea personalului;b) dotarea atelierelor cu utilajele necesare;c) aprovizionarea cu plăci semifabricat, materii prime şi materiale necesare în procesul de confecţionare;d) întreprinderea demersurilor necesare asigurării spaţiilor corespunzătoare pentru funcţionarea atelierelor;e) transformarea plăcilor semifabricat în plăci finite etc.
 + 
Articolul 5(1) Atelierele îşi desfăşoară activitatea în spaţii aflate în administrarea Direcţiei sau a structurilor teritoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor ori în administrarea/proprietatea altor persoane juridice sau persoane fizice.(2) Inspectoratele de poliţie judeţene asigură alocarea la drepturi a autovehiculelor care sunt utilizate de atelierele din raza de competenţă.(3) Decontarea cheltuielilor efectuate pentru administrarea, folosinţa şi întreţinerea spaţiilor prevăzute la alin. (1), precum şi pentru activităţile de exploatare şi reparare a autovehiculelor care se află în folosinţa atelierelor zonale se face de către Direcţie, în baza protocoalelor/contractelor încheiate în acest scop.
 + 
Articolul 6Documentaţia tehnică referitoare la procesul de fabricaţie, fluxul de fabricaţie, normele de timp, normele de producţie şi normele de consum se aprobă prin dispoziţie a directorului Direcţiei.
 + 
Secţiunea a 2-aÎntocmirea programelor de aprovizionare cu materii prime şi materiale + 
Articolul 7(1) În vederea stabilirii necesarului de materii prime şi materiale pentru anul următor, până la sfârşitul trimestrului al III-lea al anului în curs, fiecare serviciu public comunitar transmite Direcţiei necesarul previzionat de plăci cu numere de înmatriculare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.(2) Până la sfârşitul trimestrului al III-lea al anului în curs, fiecare atelier transmite Direcţiei necesarul de imprimate, precum şi necesarul de piese de schimb, materiale şi echipamente de protecţie, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.(3) Pe baza propunerilor formulate potrivit alin. (1) şi (2), a prevederilor tabelei de înzestrare, a normelor de asigurare cu bunuri materiale, precum şi a documentaţiei tehnice prevăzute la art. 6, Direcţia elaborează necesarul anual de materii prime şi materiale pentru confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare. Acest document stă la baza întocmirii secţiunii corespunzătoare a activităţii de confecţionare a plăcilor cu numere de înmatriculare din programul anual de achiziţii al Direcţiei.(4) Documentaţia întocmită potrivit prezentului articol se poate modifica în cursul anului, în mod corespunzător, în funcţie de dinamica cererilor de înmatriculare şi de autorizare provizorie pentru circulaţie ori pentru probe a vehiculelor, precum şi de activităţile previzionate a se desfăşura.
 + 
Secţiunea a 3-aAprovizionarea, recepţia, transformarea şi gestionarea materiilor prime şi a materialelor + 
Articolul 8(1) Direcţia se aprovizionează cu materiile prime şi materialele necesare atelierelor în procesul de fabricaţie, în baza contractelor de furnizare încheiate.(2) Aprovizionarea atelierelor cu materii prime şi materiale se efectuează conform repartizării stabilite prin dispoziţie a directorului Direcţiei.
 + 
Articolul 9(1) Aprovizionarea cu materii prime şi materiale necesare atelierelor în procesul de fabricaţie se poate efectua atât cu autovehiculele care se află în folosinţa atelierelor, cât şi cu autovehicule aparţinând Direcţiei generale logistice din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia suport tehnic.(2) Cheltuielile ocazionate de aprovizionarea realizată potrivit alin. (1) se decontează de Direcţie, pe baza protocoalelor încheiate cu unităţile deţinătoare ale autovehiculelor, respectiv inspectoratele de poliţie judeţene.(3) În măsura în care autovehiculele nu pot fi asigurate de unităţi din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor, Direcţia poate utiliza, contra cost, autovehicule aparţinând unor operatori economici specializaţi, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 10(1) Recepţia materiilor prime şi materialelor repartizate de Direcţie se efectuează la sediul fiecărui atelier de o comisie de recepţie numită prin dispoziţie de zi pe unitate de către directorul Direcţiei.(2) Nota de recepţie şi constatare de diferenţe se completează la nivelul atelierului, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completările ulterioare, se avizează de responsabilul de atelier şi se aprobă de şeful serviciului public comunitar din localitatea în care se află atelierul. Nota de recepţie şi constatare de diferenţe are următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţie, împreună cu exemplarul nr. 1 al avizului de însoţire a mărfii;b) exemplarul nr. 2 se păstrează la atelier, în carnet, nedetaşat, pentru operare în fişa de magazie.
 + 
Articolul 11(1) Redistribuirea bunurilor materiale între ateliere se face în baza dispoziţiei directorului Direcţiei.(2) Gestionarul atelierului distribuitor va întocmi şi va semna avizul de însoţire a mărfii, în 3 exemplare, cu menţiunile "fără factură" şi "transfer între gestiuni". Pe toate cele 3 exemplare ale avizului de însoţire a mărfii delegatul primitor înscrie, cu cerneală de culoare albastră/neagră, menţiunea "primit întreaga cantitate de marfă" şi data primirii şi semnează. Gestionarul atelierului primitor întocmeşte o notă de recepţie şi constatare de diferenţe, în două exemplare, conform modelului din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.512/2008, cu completările ulterioare.(3) Avizul de însoţire a mărfii are următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 la Direcţie – compartimentul financiar;b) exemplarul nr. 2 la gestiunea atelierului primitor;c) exemplarul nr. 3 la atelierul distribuitor.(4) Nota de recepţie şi constatare de diferenţe are următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 la Direcţie – compartimentul financiar;b) exemplarul nr. 2 la gestiunea atelierului primitor.
 + 
Articolul 12Depozitarea materiilor prime şi materialelor se face în spaţiile amenajate în acest scop în cadrul atelierelor.
 + 
Articolul 13(1) Pentru confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare, lucrătorul desemnat de şeful serviciului public comunitar emite comanda de lucru, în 3 exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, care au următoarele destinaţii:a) exemplarele nr. 1 şi 2, semnate şi ştampilate de şeful serviciului public comunitar, se transmit la atelier;b) exemplarul nr. 3 rămâne la serviciul public comunitar emitent.(2) În vederea asigurării unei evidenţe stricte a comenzilor de lucru emise la nivelul fiecărui serviciu public comunitar, se constituie, în sistem informatizat, registrul de evidenţă a comenzilor de lucru, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.(3) Comenzile de lucru se transmit la ateliere, prin grija serviciilor publice comunitare, zilnic, astfel:a) la intervale de cel mult o oră, în cazul în care atelierul funcţionează în acelaşi imobil;b) de cel puţin 3 ori pe zi, în alte situaţii.(4) Comenzile se recepţionează şi se execută în aceeaşi zi în care au fost emise şi transmise atelierului.(5) Comenzile de lucru se emit avându-se în vedere necesarul previzionat de serviciile publice comunitare.(6) La stabilirea necesarului se au în vedere atât rezolvarea solicitărilor persoanelor fizice sau persoanelor juridice, cât şi necesitatea evitării supraîncărcării atelierelor ori a înregistrării de stocuri de plăci cu numere de înmatriculare la nivelul serviciilor publice comunitare.(7) Comenzile privind numerele de înmatriculare preferenţiale se emit numai în cazul în care cererea de înmatriculare, însoţită de toate documentele prevăzute de reglementările în vigoare, a fost depusă la serviciul public comunitar.
 + 
Articolul 14(1) Pentru confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, materiile prime şi materialele se scot zilnic din depozitul atelierului, pe bază de bon de predare-transfer-restituire.(2) Bonul de predare-transfer-restituire se întocmeşte în două exemplare, care au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţie – compartimentul financiar;b) exemplarul nr. 2 rămâne în evidenţa atelierului, pentru operare în fişa de magazie.
 + 
Articolul 15(1) După transformarea plăcilor semifabricat în plăci cu numere de înmatriculare, pentru fiecare comandă de lucru, la atelier se întocmeşte procesul-verbal de transformare, în 3 exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, care au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţie – compartimentul financiar;b) exemplarul nr. 2 se transmite la Direcţie – compartimentul de specialitate;c) exemplarul nr. 3 se păstrează la atelier, pentru operare în fişele de magazie ale produselor finite.(2) Pentru asigurarea unei evidenţe stricte a proceselor-verbale de transformare întocmite la nivelul fiecărui atelier, acestea se înscriu în registrul de evidenţă a proceselor-verbale de transformare, constituit în sistem informatic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 16(1) Materiile prime şi materialele utilizate la confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare se justifică pe baza procesului-verbal de transformare.(2) În baza procesului-verbal de transformare, plăcile cu numere de înmatriculare rezultate în urma confecţionării se operează în fişele de magazie, la atelier.
 + 
Articolul 17(1) Transferul plăcilor cu numere de înmatriculare de la atelier la gestiunea de plăci finite se efectuează pe baza avizului de însoţire a mărfii, întocmit în 3 exemplare de responsabilul de atelier.(2) Recepţia plăcilor cu numere de înmatriculare în gestiunea de plăci finite se face pe baza avizului de însoţire a mărfii, cu înscrisul "fără factură", precum şi a exemplarului nr. 2 al comenzii prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a). Cu această ocazie, gestionarul de plăci finite verifică concordanţa între combinaţiile alfanumerice înscrise pe comandă şi plăcile cu numere de înmatriculare recepţionate. Această activitate se va materializa şi în sistemul informatic.(3) Avizul de însoţire a mărfii prevăzut la alin. (2) se semnează de responsabilul de atelier, ca predător, şi de gestionarul de plăci finite, ca primitor, şi are următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1, împreună cu exemplarul nr. 2 al comenzii prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a), se păstrează şi se arhivează la gestiunea de plăci finite;b) exemplarul nr. 2 se transmite la Direcţie – compartimentul financiar;c) exemplarul nr. 3 se păstrează la atelier.
 + 
Articolul 18Plăcile cu numere de înmatriculare se livrează ambalate în pungi aferente dimensiunilor acestora şi în cutii care să le asigure o protecţie corespunzătoare.
 + 
Articolul 19(1) Gestionarul prevăzut la art. 17 alin. (2) se numeşte prin ordin al prefectului.(2) Evidenţa tehnic-operativă a mişcărilor plăcilor cu numere de înmatriculare efectuate la nivelul serviciului public comunitar se ţine de gestionar.
 + 
Articolul 20În prima zi lucrătoare a săptămânii, responsabilul de atelier întocmeşte pentru săptămâna precedentă situaţia activităţilor desfăşurate pe linia fabricării plăcilor cu numere de înmatriculare, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, care au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţie – structura de specialitate;b) exemplarul nr. 2 rămâne la atelier.
 + 
Secţiunea a 4-aStabilirea rebuturilor, deşeurilor rezultate şi valorificarea acestora + 
Articolul 21Sunt considerate rebuturi următoarele:a) rebuturi ale semifabricatului, cum ar fi: neconcordanţe dimensionale; plăci semifabricat torsionate, cu bavuri de matriţare pe contur, cu folie care nu acoperă complet întreaga suprafaţă, inclusiv chenarul, sau care nu este bine lipită, având zone cu aer; folie fără elemente de identificare conform standardelor tehnice în vigoare ori zgâriate, exfoliate;b) rebuturi de confecţionare, cum ar fi: neuniformitate de presare; nerespectarea dimensiunilor între litere sau cifre; neîncadrarea corectă a înscrisurilor în raport cu suprafaţa şi dimensiunile plăcii; ambutisări suprapuse sau neconforme cu numărul comandat.
 + 
Articolul 22(1) Lunar, rebuturile semifabricatului se menţionează într-un proces-verbal de constatare de rebuturi ale semifabricatului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8.(2) Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) se întocmeşte în 3 exemplare, care, după aprobarea de către responsabilul de atelier, au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţie – compartimentul financiar;b) exemplarul nr. 2 se transmite la Direcţie – structura de specialitate;c) exemplarul nr. 3 se păstrează la atelier.(3) Periodic, Direcţia organizează colectarea şi returnarea la furnizor a rebuturilor de semifabricat.
 + 
Articolul 23(1) Rebuturile de confecţionare se evidenţiază zilnic într-un proces-verbal de constatare de rebuturi de confecţionare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9.(2) Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) se întocmeşte în două exemplare, care, după aprobarea de către responsabilul de atelier, au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţie – structura de specialitate;b) exemplarul nr. 2 se păstrează la atelier.(3) Lunar, rebuturile de confecţionare sunt analizate, fiecare în parte, de comisia numită în acest sens prin dispoziţie de zi pe unitate de către directorul Direcţiei, care stabileşte răspunderea materială şi măsurile de imputare, dacă este cazul, concretizate într-un proces-verbal de cercetare administrativă întocmit în două exemplare, conform prevederilor legale în vigoare.(4) Imputarea se face la valoarea de achiziţie a semifabricatelor şi a materialelor consumate pentru obţinerea produsului finit.(5) Cota de rebuturi acceptată nu poate depăşi 0,5% din cantitatea de plăci cu numere de înmatriculare confecţionată de fiecare atelier într-o lună calendaristică.(6) Rebuturile de confecţionare se distrug, prin tăiere, de către o comisie numită în acest sens prin dispoziţie de zi pe unitate de către directorul Direcţiei, pe baza unui proces-verbal de distrugere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10.(7) Procesul-verbal de distrugere se întocmeşte în două exemplare, care, după aprobarea de către responsabilul de atelier, au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţie – structura de specialitate;b) exemplarul nr. 2 se păstrează la atelier.
 + 
Articolul 24(1) Plăcile cu numere de înmatriculare predate de către diverşi deţinători la serviciile publice comunitare se distrug prin tăiere, în momentul primirii, de către lucrătorii serviciului public comunitar, care menţionează acest fapt în scris, sub semnătură, pe cererea depusă de solicitant. Deşeurilor rezultate le sunt aplicabile reglementările legale privind colectarea selectivă a deşeurilor.(2) Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi în cazul plăcilor cu numere de înmatriculare abandonate în spaţiile serviciilor publice comunitare.
 + 
Articolul 25(1) Plăcile cu numere de înmatriculare achitate şi neridicate în termen de 6 luni se distrug, fapt care se menţionează într-un proces-verbal, întocmit în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11, care au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţie;b) exemplarul nr. 2 se păstrează la serviciul public comunitar.(2) Deşeurilor rezultate potrivit alin. (1) le sunt aplicabile reglementările legale privind colectarea selectivă a deşeurilor.
 + 
Secţiunea a 5-aRealizarea veniturilor + 
Articolul 26(1) Operaţiunile de încasare şi predare la casieria instituţiei prefectului a sumelor reprezentând contravaloarea plăcilor cu numere de înmatriculare, contravaloarea serviciilor prestate, cum sunt eliberarea unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrarea numărului de înmatriculare şi altele asemenea, precum şi taxele şi tarifele prevăzute de legislaţia în vigoare se efectuează de către personalul din cadrul serviciului public comunitar, numit în acest sens prin ordin al prefectului.(2) În cazul serviciilor publice comunitare care au acelaşi sediu cu Direcţia, operaţiunea de colectare a sumelor menţionate la alin. (1) se efectuează zilnic de către casierul Direcţiei sau înlocuitorul acestuia.
 + 
Articolul 27(1) Încasarea sumelor prevăzute la art. 26 alin. (1) se efectuează pe bază de chitanţă.(2) Chitanţa trebuie să cuprindă în mod obligatoriu elementele prevăzute în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.512/2008, cu completările ulterioare. Chitanţa se întocmeşte în două exemplare, care au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 se înmânează plătitorului;b) exemplarul nr. 2 rămâne la carnet, nedetaşat.(3) La sfârşitul programului de lucru, fiecare lucrător al serviciului public comunitar care încasează sume de bani la ghişeu listează registrul de casă, pe baza căruia predă personalului prevăzut la art. 26 alin. (1) sumele încasate. Acesta confirmă, sub semnătură, suma primită.
 + 
Articolul 28(1) La sfârşitul fiecărei zile de lucru, personalul din cadrul serviciului public comunitar desemnat conform art. 26 alin. (1) listează din sistemul informatic borderoul zilnic de vânzări, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 12, în care evidenţiază toate încasările efectuate, şi predă sumele încasate la casieria instituţiei prefectului. Structura financiară specializată din cadrul instituţiei prefectului emite dispoziţie de încasare cod 14-4-4.(2) Borderoul zilnic de vânzări se întocmeşte în două exemplare, cu viza şefului serviciului public comunitar, care au următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 însoţeşte sumele predate la casieria instituţiei prefectului;b) exemplarul nr. 2 se păstrează de către casier şi se arhivează la serviciul public comunitar.(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), borderoul zilnic de vânzări întocmit de serviciile publice comunitare prevăzute la art. 26 alin. (2) are următoarele destinaţii:a) exemplarul nr. 1 însoţeşte sumele predate la casieria Direcţiei;b) exemplarul nr. 2 se păstrează de către casier şi se arhivează la serviciul public comunitar.(4) Pe exemplarul nr. 2 structura financiară specializată din cadrul instituţiei prefectului menţionează în scris numărul dispoziţiei de încasare, data şi confirmarea prin semnătura persoanei împuternicite să acorde viza pentru control financiar preventiv propriu.
 + 
Articolul 29(1) În ziua lucrătoare următoare predării sumelor prevăzute la art. 28, structura financiară specializată din cadrul instituţiei prefectului depune aceste sume în contul deschis la trezoreria locală.(2) În ziua lucrătoare următoare depunerii sumelor de bani prevăzute la alin. (1), structura financiară specializată din cadrul instituţiei prefectului transferă sumele, prin ordin de plată, în contul Direcţiei.(3) Borderoul zilnic de vânzări se înregistrează în registrul borderourilor de vânzări, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 13. Registrul este numerotat şi înregistrat la nivelul instituţiei prefectului.
 + 
Articolul 30Până la data de 3 a fiecărei luni, gestionarul de plăci finite efectuează următoarele operaţiuni:a) listează din sistemul informatic situaţia lunară de încasări, care reflectă inclusiv situaţia cantitativă a plăcilor valorificate, pentru luna precedentă. Această situaţie se listează în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 14, se verifică şi se vizează de către şeful serviciului public comunitar. Situaţia lunară de încasări reprezintă documentul de înregistrare în evidenţa tehnico-operativă şi financiar-contabilă a ieşirilor din gestiunea de plăci finite;b) transmite exemplarul nr. 1 la Direcţie – compartimentul financiar;c) păstrează exemplarul nr. 2 al situaţiei lunare de încasări, care se arhivează la serviciul public comunitar.
 + 
Articolul 31Şeful serviciului public comunitar este obligat să efectueze, cel puţin o dată pe lună, controlul ierarhic asupra modului de gestionare a plăcilor cu numere de înmatriculare de către gestionarul de plăci finite prevăzut la art. 17 alin. (2) şi lucrătorii de la ghişeu, precum şi asupra activităţii de încasare a sumelor din valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare şi depunere a acestora la casieria instituţiei prefectului.
 + 
Articolul 32(1) La sfârşitul fiecărei luni, comisiile numite în acest sens de către directorul Direcţiei efectuează inventarierea plăcilor cu numere de înmatriculare rămase în stoc la atelier, respectiv la serviciul public comunitar.(2) Gestionarul atelierului şi gestionarul de plăci finite din cadrul serviciului public comunitar completează câte o declaraţie de inventar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 15.(3) Rezultatul inventarierii se consemnează într-un proces-verbal de inventariere, întocmit în două exemplare, la care se anexează listele de inventariere listate din sistemul informatic şi declaraţia gestionarului.(4) Până la data de 3 a lunii următoare, exemplarul nr. 1 al procesului-verbal de inventariere, însoţit de lista de inventariere şi declaraţia gestionarului, se transmite Direcţiei – compartimentul financiar, prin grija atelierului, respectiv a serviciului public comunitar.
 + 
Capitolul IIIDispoziţii finale + 
Articolul 33(1) Evidenţa tehnico-operativă a plăcilor cu numere de înmatriculare se ţine de către structura de specialitate din cadrul Direcţiei.(2) Evidenţa cantitativ-valorică a activităţilor de fabricare şi valorificare a plăcilor cu numere de înmatriculare se ţine de către compartimentul financiar din cadrul Direcţiei.
 + 
Articolul 34Anexele nr. 1 – 15 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Anexa 1la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorServiciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor al judeţului ……..VăzutŞeful S.P.C.R.P.C.I.V.,…………………………..NECESARULprevizionat de plăci cu numerede înmatriculare pentru anul ……..

Nr. Categoria de Plăci cu numere de înmatriculare (buc.)
crt. înmatriculare
Tip A Tip B Tip C Total
Permanente
Temporare
Provizorii
Probe
CD

Întocmit + 
Anexa 2la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorAtelierul de fabricat plăci cu numere de înmatriculare al judeţului …..NECESARULde imprimate pentru anul ……

  Nr. crt. Necesarul de imprimate specifice
  A.I.M. (carnet) N.R.C.D. (carnet) P.V.T. (carnet) Bon de consum (carnet) B.P.T.R. (carnet) Fişe de magazie (buc.) Borderouri (carnet) Hârtie de scris (top) Hârtie xerox (top)
     

  Alte imprimate (denumire/cantitate):NECESARULde piese de schimb, materiale şi echipamente de protecţie

  Nr. crt. Necesarul de piese de schimb, materiale şi echipamente de protecţie
  Piese de ambutisat Ulei hidraulic Maşina de tuşat Echipament de protecţie
  Denumire reper Cantitate Cantitate Tip Denumire reper Cantitate Denumire reper Cantitate
                   
                   
                   
                   

  Alte repere (denumire/cantitate):

  Nr. crt. Necesarul de piese de schimb, materiale de întreţinere şi carburant pentru autovehiculele din dotare
  Piese de schimb Consumabile Materiale de întreţinere Carburant I.T.P., asigurări, alte taxe
  Denumire reper Cantitate Denumire reper Cantitate Denumire reper Cantitate Cantitate (litri) Denumire Cantitate
                     
                     
                     
                     
                     

  Alte repere (denumire/cantitate):ÎntocmitŞef atelier zonal,……………………. + 
Anexa 3la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORInstituţia Prefectului – Judeţul ………..Serviciul public comunitar regim permise de conducereşi înmatriculare a vehiculelorCOMANDĂ DE LUCRUcuprinzând numerele de înmatriculare solicitatepentru a fi fabricate la atelierul …………Nr. ……….. din ………..Categoria de înmatriculare: ………..Tipodimensiune: ………….. 

Combinaţie/cantitate

 ┌────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐ │ Nr. │ │ │ crt. ├───────────────────────────────────────────────────────┤ │ │ │ └────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┘Alte imprimate (denumire/cantitate): + 
Anexa 4la metodologieREGISTRULde evidenţă a comenzilor de lucru

Nr.
crt.
Numar pentru
comanda de lucru
Data

Nr.
crt.
Număr pentru
comanda de lucru
Data

 + 
Anexa 5la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorAtelierul de fabricat plăci cu numere de înmatriculare aljudeţului ………………..Aprob––Şeful S.P.C.R.P.C.I.V.,…………………..PROCES-VERBALde transformareNr. ………. din ………. 

Materiale intrate în
procesul de producţie
U/M

Cantitate

Preţ unitar

Plăci semifabricat tip A buc.
Plăci semifabricat tip B buc.
Plăci semifabricat tip C buc.
Vopsea neagră kg
Vopsea roşie kg
Vopsea albastră kg
Diluant litri
Pungi tip A buc.
Pungi tip B buc.
Pungi tip C buc.
Bandă adezivă tip scotch buc.
Lavete buc.

 

Produs finit Buc. Preţ
Numere definitive tip A
Numere provizorii tip A
Numere temporare tip A
Numere definitive tip B
Numere provizorii tip B
Numere temporare tip B
Numere definitive tip C
Numere provizorii tip C
Numere temporare tip C

    Comisia compusă din: preşedinte: ………….., membri: ……………..,a examinat şi a făcut recepţia materialelor rezultate prin transformare.Acestea corespund cantitativ şi calitativ.              Preşedinte: Membri: + 
Anexa 6la metodologieREGISTRULde evidenţă a proceselor-verbale de transformare

Nr.
crt.
Numărul procesului-
verbal de transformare
Data

Nr.
crt.
Numărul procesului-
verbal de transformare
Data

 + 
Anexa 7la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORInstituţia Prefectului – Judeţul ………..Serviciul public comunitar regim permise de conducereşi înmatriculare a vehiculelorVăzut––Şeful S.P.C.R.P.C.I.V.,…………………..SITUAŢIAactivităţilor desfăşurate pe liniafabricării plăcilor cu numere de înmatriculare1. Plăci cu numere de înmatriculare fabricate

  Nr. crt. Repartizarea pe judeţe Plăci cu numere de înmatriculare fabricate  (buc.) Nedistribuite la sfârşitul lunii
  Permanente CD, TC, CO Temporare Provizorii Probe Total
  A B C A B C A B C A B C A B C A B C  
                                           
                                           
                                           
    TOTAL:                                      

2. Plăci semifabricat şi material aprovizionate, transferate în cursul lunii şi aflate în stoc la sfârşitul lunii

  Materiale Plăci semifabricat Data/seria documentului Vopsea (kg) Diluant (litri) Data/seria documentului Pungi din polietilenă Data/seria documentului Bandă adezivă Data/ seria Lavete Data/ seria
  A B C Negru Roşu Albastru A B C
  Aprovizionate în cursul lunii                                  
  Aflate pe stoc la sfârşitul lunii                                  

3. Starea de funcţionare a utilajelor4. Necesarul de piese de schimb, materii prime şi material5. Rebuturi interne, din care:– plăci tip A = ………… buc.; …– plăci tip B = ………… buc.; …– plăci tip C = ………… buc.Întocmit–––Gestionarul atelierului,…………………… + 
Anexa 8la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorAtelierul de fabricat plăci cu numere de înmatriculare al judeţului ……………..AprobŞeful S.P.C.R.P.C.I.V.,…………………..PROCES-VERBALde constatare de rebuturiale semifabricatuluiNr. …….. din …………Noi, comisia numită prin Dispoziţia de zi pe unitate nr. ….. din ……….., formată din: preşedinte: ………………… şi membri: ………………………………….., am constatat primirea de la furnizorul ……………………………….. a unui număr de ………… plăci semifabricate tip ………… cu următoarele defecte de fabricaţie: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… .Comisia hotărăşte restituirea celor ……… plăci semifabricate rebut unităţii furnizoare, în vederea schimbării acestora.Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 (trei) exemplare, din care exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor – compartimentul financiar, exemplarul nr. 2 se transmite la Serviciul asigurare tehnico-materială, iar exemplarul nr. 3 se păstrează la atelier.COMISIAPreşedinte: Membri:
 + 
Anexa 9la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorAtelierul de fabricat plăci cu numere de înmatriculare al judeţului ……………..AprobŞeful S.P.C.R.P.C.I.V.,…………………..PROCES-VERBALde constatare de rebuturi de confecţionareNr. …….. din …………Noi, comisia numită prin Dispoziţia de zi pe unitate nr. ….. din …………., formată din: preşedinte: ………………………. şi membri: ………………………………………………………………………………………………………, am constatat că în procesul tehnologic de fabricare a plăcilor cu numere de înmatriculare au fost rebutate un număr de ………. plăci.Comisia a constatat că numărul plăcilor rebutate se încadrează/nu se încadrează în normele de rebuturi alocate prin reglementările în vigoare.În urma analizei situaţiei propunem:1. Scăderea din evidenţă a unui număr de:…….. plăci tip A;…….. plăci tip B;…….. plăci tip C, care se încadrează în normele de rebuturi de ……% aprobate.2. Constituirea unei comisii de cercetare administrativă pentru stabilirea răspunderii materiale şi a măsurilor de imputare (dacă este cazul) pentru numărul de ……. plăci rebutate care nu se încadrează în normele de rebuturi în vigoare.Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 2 (două) exemplare, din care exemplarul nr. 1 se transmite la Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor – structura de specialitate, iar exemplarul nr. 2 se păstrează la atelier.COMISIAPreşedinte: Membri:
 + 
Anexa 10la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorAtelierul de fabricat plăci cu numere de înmatriculare al judeţului ……………..AprobŞeful S.P.C.R.P.C.I.V.,…………………..PROCES-VERBALde distrugereNr. …….. din …………Noi, comisia numită prin Dispoziţia de zi pe unitate nr. …….. din …………….., formată din: preşedinte: …………………. şi membri: …………………………………………………….., am procedat la distrugerea prin tăiere a unui număr de:…….. plăci tip A;…….. plăci tip B;…….. plăci tip C.În urma distrugerii prin tăiere a plăcilor cu numere de înmatriculare au rezultat ………. kg aluminiu.Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 2 (două) exemplare, din care exemplarul nr. 1 se transmite Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor – structura de specialitate, iar exemplarul nr. 2 se păstrează la atelier.COMISIAPreşedinte: Membri:
 + 
Anexa 11la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorAtelierul de fabricat plăci cu numere de înmatriculare al judeţului ……………..AprobŞeful S.P.C.R.P.C.I.V.,…………………..PROCES-VERBALde distrugere a plăcilor cu numere deînmatriculare achitate şi neridicate întermen de 6 luniNr. …….. din …………Noi, comisia numită prin Dispoziţia de zi pe unitate nr. ….. din ………….., formată din: preşedinte: ………………….. şi membri: …………………………………., am procedat la recepţia plăcilor cu numere de înmatriculare achitate şi neridicate de diverşi deţinători de la Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor al judeţului …………………….., după cum urmează:

Nr.
crt
Numar de înmatriculare

Data eliberării

Tip placă

Număr de bucăţi

TOTAL:Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 2 (două) exemplare, din care exemplarul nr. 1 se transmite direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, iar exemplarul nr. 2 se păstrează la S.P.C.R.P.C.I.V.COMISIAPreşedinte: Membri: + 
Anexa 12la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORInstituţia Prefectului – Judeţul ………………..Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorVizatŞeful S.P.C.R.P.C.I.V.,…………………..BORDEROU ZILNIC DE VÂNZĂRINr. ………. din ………….

  Nr. crt. Chitanţa nr. Nr. de înmatriculare Nr. de plăci (buc.) Permanente Temporare Probe CD Tarife aplicate Total sumă încasată
  A B C A B C A B C A B C Preferenţiale Păstrare Tip placă
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         

Întocmit + 
Anexa 13la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORInstituţia Prefectului – Judeţul …………….Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorREGISTRULborderourilor de vânzări

Nr.
crt
Numar borderou

Data

Felul operaţiunii

Valoarea

Întocmit + 
Anexa 14la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorServiciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor

                                                              Vizat
                                                             ––-
                                                      Şeful S.P.C.R.P.C.I.V.,
                                                     …………………….
                          SITUAŢIA LUNARĂ DE ÎNCASĂRI
 
Nr.
crt.
Denumirea operaţiunii

Cantitatea

Valoarea unitară

Suma

  TOTAL:
                                                     Întocmit
                                                    –––-

 + 
Anexa 15la metodologieMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORDirecţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorServiciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelorDECLARAŢIE DE INVENTARSubsemnatul, ……………………., gestionar la ………….., numit prin Dispoziţia nr. ….. din data de ………., declar:1. Toate valorile materiale şi băneşti aflate în gestiunea subsemnatului se găsesc în încăperile (locurile) …………………………2. Posed (nu posed) valori materiale şi băneşti aparţinând terţilor ……………………………………………………………3. Am (nu am) cunoştinţă de existenţa unor plusuri sau minusuri în valoare (cantitate) de ……………..4. Am (nu am) eliberat valori materiale şi băneşti fără documente legale:Beneficiar ……………………;Beneficiar ………………….. .5. Am (nu am) valori materiale nerecepţionate sau care trebuie expediate, pentru care s-au întocmit documentele aferente în cantitate de ………………………6. Am (nu am) documente de primire/eliberare care nu au fost operate în evidenţa operativă sau nu au fost predate la contabilitate …………………..7. Deţin (nu deţin) numerar din vânzarea mărfurilor aflate în gestiune, de ………………. lei.………………………………………………………8. Ultimele documente de intrare sunt:Fel ……………. nr. …………. din data de …………….;Fel ……………. nr. …………. din data de …………… .9. Ultimele documente de ieşire sunt:Fel ……………. nr. …………. din data de …………….;Fel ……………. nr. …………. din data de …………… .10. Ultimul raport de gestiune a fost încheiat la data de ………….. pentru perioada ………………………….11. Dacă mai aveţi ceva de adăugat: …………………………………………………………………….

Semnături Dată în faţa noastră Gestionar

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x