METODOLOGIE din 14 iulie 2005 (*republicată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 676 din 7 august 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 460 01/04/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREPUBLICA PEMETODOLOGIE 14/07/2005
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 460 01/04/2010
ActulREFERIT DEORDIN 460 01/04/2010
ActulAPROBAT DEORDIN (R) 639 14/07/2005
ActulCONTINUT DEORDIN (R) 639 14/07/2005

de autorizare a unităţilor specializate să elaboreze amenajamente silvice



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezenta metodologie are ca obiect stabilirea modului în care se realizează autorizarea unităţilor specializate să elaboreze amenajamente silvice.(2) Lucrările de amenajare nu pot fi contractate şi elaborate decât de unităţile specializate autorizate în condiţiile prezentei metodologii.
 + 
Articolul 2(1) Autorizarea unităţilor specializate să elaboreze amenajamente silvice se face de către Comisia de autorizare care funcţionează în cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.(2) Autorizarea se acordă unităţilor care îndeplinesc condiţiile de performanţă stabilite de Comisia de autorizare şi care fac dovada că au posibilitatea tehnică de execuţie a lucrărilor de specialitate pentru care au solicitat autorizarea, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii, precum şi pe baza interviului cu reprezentantul legal al societăţii solicitante.(3) Autorizaţia eliberată în baza prevederilor prezentei metodologii unităţilor specializate solicitante care fac dovada îndeplinirii condiţiilor de autorizare se eliberează de către Comisia de autorizare şi dă dreptul acestora să contracteze lucrări de amenajare a pădurilor pentru o suprafaţă cumulată cel mult egală cu capacitatea autorizată.
 + 
Capitolul IICondiţii de autorizare + 
Articolul 3Persoanele juridice care solicită autorizarea pentru activitatea de amenajare în fondul forestier naţional şi de elaborare de studii de transformare a păşunilor împădurite trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a) să fie constituite şi să funcţioneze în condiţiile legii;b) să aibă minimum 2 angajaţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată, cu studii superioare de specialitate, dintre care un şef de proiect, cu studii superioare de lungă durată şi cu vechime de minimum 4 ani în domeniul amenajării pădurilor, atestat de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, şi un proiectant;c) să aibă un expert certificat tehnic pentru amenajarea pădurilor (expert CTAP), angajat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată sau pe bază de contract de prestări servicii. Persoana fizică atestată ca expert CTAP de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură nu poate îndeplini în acelaşi timp şi funcţia de şef de proiect în cadrul uneia sau mai multor unităţi autorizate;d) să aibă dotare tehnico-materială corespunzătoare activităţii pe care o desfăşoară.
 + 
Capitolul IIIDocumente, procedura de autorizare + 
Articolul 4(1) Pentru dovedirea îndeplinirii condiţiilor de autorizare prezentate la art. 3 se depune un dosar la secretariatul Comisiei de autorizare, cu următoarele documente:1. cererea de autorizare;2. documentele de înfiinţare ale persoanei juridice, în copie:a) hotărârea judecătorească de înfiinţare;b) actul constitutiv, din care să rezulte că persoana juridică solicitantă are ca obiect de activitate proiectarea şi/sau activităţi în domeniul silviculturii (0201, 7420), conform codului CAEN;c) încheierea judecătorului delegat la oficiul registrului comerţului privind înscrierea societăţii;d) certificatul de înmatriculare;3. contracte individuale de muncă, înregistrate la inspectoratul teritorial de muncă, potrivit legislaţiei muncii, pentru personalul cu studii superioare de specialitate angajat, în copie autentificată;4. documente, în copie, din care să rezulte pregătirea profesională a personalului angajat:a) diplomele de absolvire ale personalului de specialitate;b) foaia matricolă pentru subingineri proiectanţi, din care să rezulte că în programa de învăţământ a fost cuprins cursul de amenajarea pădurilor;c) certificatul de atestare pentru expertul CTAP;d) certificatul de atestare pentru şeful de proiect;5. documente, în copie, din care să rezulte dotarea tehnică specifică cu obiecte de inventar:a) lista de inventar întocmită la ultima inventariere a bunurilor din patrimoniu, realizată conform legii;b) facturile de achiziţionare pentru bunurile procurate după ultima inventariere;c) contractele de închiriere pentru aparatura de specialitate, contracte de comodat sau prestări servicii cu firme de specialitate, întocmite pentru executarea de lucrări pe perioada pentru care se solicită autorizarea societăţii.(2) Dotarea tehnică specifică cu obiecte de inventar trebuie să cuprindă un minimum de:a) un teodolit sau o staţie totală ori GPS. În lipsa acestora, se va prezenta un contract de prestări servicii cu o persoană fizică autorizată pentru măsurători topografice, care face dovada dotării tehnice specifice, sau cu o persoană juridică autorizată pentru măsurători topografice. Teodolitul şi staţia totală trebuie însoţite de buletinul de verificare metrologică emis de Institutul Naţional de Metrologie cu menţiunea "Admis", cu excepţia celor aflate în perioada de garanţie;b) două dendrometre însoţite de certificatul de etalonare emis de Institutul Naţional de Metrologie, cu excepţia celor aflate în perioada de garanţie;c) un PC cu imprimantă;d) un planimetru;e) o clupă;f) o trusă pentru analize pedologice. În lipsa acesteia, se va prezenta un contract de prestări servicii cu o persoană juridică autorizată în efectuarea de studii pedologice;g) program de prelucrare automată a datelor compatibil cu Programul AS.
 + 
Articolul 5(1) Stabilirea capacităţii anuale care se autorizează se realizează în urma analizei structurii de personal angajat şi a dotării tehnice specifice.(2) Capacitatea anuală care se autorizează se stabileşte ca fiind suprafaţa cumulată cea mai mică, rezultată în urma îndeplinirii următoarelor condiţii:a) 4.500 ha/an, cu cartări staţionale, pentru fiecare angajat cu studii superioare de specialitate;b) 2.000 ha/an, cu cartări staţionale, pentru fiecare pensionar cu studii superioare de specialitate;c) 13.500 ha/an pentru deţinerea unui aparat topografic (teodolit, staţie totală);d) 27.000 ha/an pentru deţinerea unui aparat GPS;e) 4.500 ha/an pentru deţinerea unui dendrometru.(3) Suprafeţele de la alin. (2) lit. a) şi b) sunt pentru contractele individuale de muncă cu normă întreagă, respectiv de 8 ore/zi. Pentru fracţiuni de normă suprafaţa va fi redusă proporţional.
 + 
Articolul 6(1) La autorizare se au în vedere condiţiile prevăzute la art. 5, care în mod obligatoriu trebuie îndeplinite pentru faza de proiectare tehnologică – teren.(2) La analiza condiţiilor în vederea autorizării nu se au în vedere fazele de proiectare tehnologică – redactare în concept şi definitivare, pentru care numărul de personal angajat se stabileşte în funcţie de necesităţi, respectându-se încadrarea în condiţiile prevăzute la art. 3 lit. b) şi c).
 + 
Articolul 7Dosarele de autorizare se depun la Biroul unic din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
 + 
Articolul 8Dosarele depuse sunt analizate, în termen de 60 de zile, de Comisia de autorizare, în şedinţe de lucru programate de către preşedintele acesteia.
 + 
Articolul 9Analiza dosarului depus de persoana juridică care a solicitat autorizarea se face de către Comisia de autorizare, în prezenţa reprezentantului legal al unităţii respective, care, la cerere, va furniza date suplimentare.
 + 
Articolul 10Rezultatul analizei – autorizat/neautorizat – se consemnează în procesul-verbal de şedinţă şi se face public, în termen de 24 de ore, prin afişaj la sediul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
 + 
Articolul 11În termen de 10 zile de la data autorizării se eliberează autorizaţia conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
 + 
Articolul 12Evidenţa autorizaţiilor emise se ţine într-un registru special.
 + 
Capitolul IVComisia de autorizare şi Comisia de soluţionare a contestaţiilor + 
Articolul 13(1) Comisia de autorizare este formată din 7 membri, dintre care:a) directorul direcţiei care are în responsabilitate activitatea de amenajarea pădurilor – preşedinte;b) directorul direcţiei care are în responsabilitate activitatea de reglementare în domeniul silvic – vicepreşedinte;c) 2 specialişti în silvicultură care îşi desfăşoară activitatea în departamentul pădurilor, având cel puţin funcţia publică de execuţie de consilier principal;d) un cadru universitar din domeniul amenajării pădurilor membru;e) un consilier juridic care îşi desfăşoară activitatea în domeniul pădurilor – membru;f) un specialist în domeniul amenajării pădurilor – secretar.(2) Comisia de autorizare este numită prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.
 + 
Articolul 14(1) Comisia de autorizare este legal constituită şi poate funcţiona în prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui, secretarului şi a cel puţin 3 membri.(2) Deciziile Comisiei de autorizare se iau cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
 + 
Articolul 15Atribuţiile Comisiei de autorizare:a) analizează dosarul întocmit conform prevederilor art. 4 şi 5;b) supune la interviu reprezentantul unităţii solicitante;c) hotărăşte autorizarea sau neautorizarea unităţii solicitante;d) decide anularea sau suspendarea autorizaţiei, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
 + 
Articolul 16Atribuţiile preşedintelui Comisiei de autorizare sunt:a) planifică şi organizează activitatea Comisiei de autorizare;b) semnează autorizaţia.
 + 
Articolul 17Atribuţiile secretarului Comisiei de autorizare:a) înregistrează dosarele depuse în vederea autorizării;b) propune preşedintelui planificarea activităţii Comisiei de autorizare;c) redactează autorizaţia şi o prezintă preşedintelui;d) completează şi păstrează registrul cu autorizaţiile emise;e) completează şi păstrează registrul cu procesele-verbale de şedinţă ale Comisiei de autorizare;f) redactează alte documente ale Comisiei de autorizare;g) centralizează datele solicitate.
 + 
Articolul 18Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor este formată din 3 membri:a) directorul direcţiei de control al regimului silvic – preşedinte;b) un cadru universitar din domeniul amenajării pădurilor – membru;c) un jurist din cadrul direcţiei care are în responsabilitate activitatea de reglementare în domeniul silvic – secretar.
 + 
Articolul 19Atribuţiile preşedintelui Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:a) semnează comunicările emise de Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor;b) planifică şi organizează activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;c) dispune, în cazul admiterii contestaţiilor, reluarea procedurilor legale.
 + 
Articolul 20Atribuţiile secretarului Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor:a) înregistrează şi ţine evidenţa contestaţiilor într-un registru special;b) propune planificarea activităţii Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor, în termenul legal;c) redactează documentele Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;d) comunică persoanelor interesate hotărârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor.
 + 
Articolul 21Contestaţiile la hotărârile Comisiei de autorizare se depun în termen de 48 de ore de la comunicarea făcută în concordanţă cu prevederile art. 10.
 + 
Capitolul VObligaţiile persoanelor juridice autorizate + 
Articolul 22Persoanele juridice care au fost autorizate au următoarele obligaţii:a) să desfăşoare activităţile pentru care au fost autorizate, prevăzute la art. 1, cu respectarea reglementărilor legale, precum şi a metodologiilor, regulamentelor, instrucţiunilor şi normelor tehnice din domeniul silviculturii;b) să respecte măsurile stabilite în procesele-verbale sau notele de control întocmite cu ocazia verificărilor tehnice făcute de către persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură sau de unităţile din subordinea acesteia;c) să respecte prevederile stabilite şi consemnate în procesele-verbale ale şedinţei de avizare a temei de proiectare Conferinţa I de amenajare – şi ale şedinţei de preavizare a soluţiilor tehnice – Conferinţa a II-a de amenajare;d) să înainteze pentru avizare către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură lucrările elaborate, însoţite de copii pe suport magnetic ale bazei de date, în termen de cel mult un an de la recepţia fazei de proiectare tehnologică teren;e) să transmită sub semnătură şi ştampilă, în perioada 15 noiembrie – 31 decembrie, direcţiei care coordonează activitatea de amenajare a pădurilor din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură toate datele cuprinse în anexa nr. 2 la prezenta metodologie;f) să întocmească şi să completeze la zi registrul tehnic conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;g) să pună la dispoziţie persoanelor împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, precum şi persoanelor cu atribuţii de control silvic documentele solicitate.
 + 
Capitolul VIDispoziţii finale + 
Articolul 23Perioada de valabilitate pentru autorizaţia emisă în condiţiile prezentei metodologii este de 4 ani.
 + 
Articolul 24(1) Capacitatea pentru care s-a dat autorizaţia se poate modifica, la cererea unităţii specializate, de către Comisia de autorizare.(2) Pentru modificarea suprafeţei pentru care a fost emisă autorizaţia se depune de către solicitant dosarul care cuprinde documentele prevăzute la art. 4.
 + 
Articolul 25(1) Nu sunt admise la avizare în comisiile tehnice de avizare pentru silvicultură:a) lucrările executate de personal cu calificare necorespunzătoare;b) lucrările de amenajare a pădurilor realizate pentru fondul forestier proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale şi proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice, care nu au fost verificate în teren de către persoanele împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură sau de către unităţile din subordinea acesteia.(2) În situaţia încălcării prevederilor alin. (1), persoana juridică autorizată în condiţiile prezentei metodologii este sancţionată de Comisia de autorizare cu avertisment.
 + 
Articolul 26(1) Comisia de autorizare sancţionează cu avertisment sau cu anularea autorizaţiei unităţile specializate să elaboreze amenajamente silvice în următoarele situaţii:a) adoptarea unei posibilităţi de produse principale la un nivel mai mare decât cea rezultată prin metodele de calcul al indicatorilor de posibilitate din normele tehnice în vigoare sau prin utilizarea la calculul indicatorilor de posibilitate a unor elemente de calcul neconforme cu realitatea;b) realizarea de contracte pentru lucrări de amenajare a pădurilor a căror suprafaţă cumulată depăşeşte capacitatea autorizată cu mai mult de 5%;c) nerespectarea prevederilor art. 22 lit. a), b) şi c).(2) Comisia de autorizare sancţionează cu anularea autorizaţiei unităţile specializate să elaboreze amenajamente silvice în următoarele situaţii:a) 3 lucrări elaborate de către aceeaşi unitate specializată, respinse în Comisia tehnică de avizare pentru silvicultură din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale în decurs de un an. Respingerea reprezintă situaţia în care lucrările necesită modificarea bazelor de amenajare sau modificarea cuantumului posibilităţii;b) suspendarea mai mult de trei ori a autorizaţiei unităţii specializate într-un interval de 2 ani;c) constatarea, prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă, a săvârşirii de către unitatea specializată autorizată sau de către un angajat al acesteia a unor fapte penale în legătură cu activitatea pentru care a fost autorizată.(3) Anularea autorizaţiei unităţii specializate în condiţiile alin. (1) lit. a) şi alin. (2) lit. a) conduce automat la anularea autorizaţiei şi pentru şeful de proiect şi expertul CTAP.(4) Anularea autorizaţiei unităţii specializate în condiţiile alin. (1) lit. c) interzice şi încadrarea ca proiectant, pe o perioadă de 10 ani, în orice altă unitate specializată autorizată, a persoanelor care au îndeplinit această funcţie în unitatea specializată căreia i s-a retras autorizaţia şi care nu au respectat prevederile art. 22 lit. a), b) şi c).
 + 
Articolul 27(1) Autorizaţia se suspendă pentru:a) nerespectarea prevederilor art. 22 lit. d), e), f) şi g), până la îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de prezenta metodologie;b) săvârşirea unor fapte penale în legătură cu activitatea pentru care a fost autorizată, atât de către firmă, cât şi de angajaţii săi. În acest caz, suspendarea autorizaţiei se dispune până la pronunţarea unei hotărâri definitive şi irevocabile în cauză.(2) Pe perioada suspendării autorizaţiei se interzice contractarea de lucrări de amenajare a pădurilor.(3) Contractele încheiate în perioada suspendării autorizaţiei sunt nule de drept.
 + 
Articolul 28(1) Evidenţa situaţiilor în care nu au fost respectate prevederile art. 22, 25 şi 26, precum şi evidenţa măsurilor şi sancţiunilor aplicate de Comisia de autorizare se ţin pe fiecare unitate specializată autorizată de serviciul de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.(2) Aplicarea unui număr de 3 avertismente pentru o unitate specializată să elaboreze amenajamente silvice duce la anularea autorizaţiei obţinute în condiţiile prezentei metodologii.(3) Anularea autorizaţiei unei unităţi specializate să elaboreze amenajamente silvice interzice acesteia dreptul de a mai solicita autorizarea pe o perioadă de 10 ani.
 + 
Anexa 1––-la metodologie––––-           MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE                Comisia de autorizare a unităţilor specializate                      să elaboreze amenajamente silvice                                 AUTORIZAŢIA                          Nr. ………. din ……….    Comisia de autorizare a unităţilor specializate să elaboreze amenajamente    silvice din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării    Rurale, constituită în conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii,    pădurilor şi dezvoltării rurale nr. …… din ………, analizând    Cererea nr. …….. din data de ………. şi documentaţia aferentă,                                AUTORIZEAZĂ    ……………………………………………………………….,    cu sediul în …………………, având Certificatul de înregistrare    nr. ……… din ……….., eliberat de Oficiul Registrului Comerţului    al Judeţului ……………., să elaboreze amenajamente silvice, cu    respectarea reglementărilor în vigoare.    Suprafaţa pentru care se autorizează să execute lucrări de amenajare a    fondului forestier naţional este înscrisă pe versoul prezentei autorizaţii.    Prezenta autorizaţie are o valabilitate de 4 ani din momentul emiterii şi    se poate suspenda sau anula de către Comisia de autorizare în condiţiile    prevăzute la art. 26 şi 27 din Metodologia de autorizare a unităţilor    specializate să elaboreze amenajamente silvice.    Capacitatea autorizată se poate modifica, în condiţiile regulamentului    iniţial, cu înscrierea de menţiuni pe verso.                                   Preşedinte,                         ………………………….                                                             MENŢIUNI                                                             (verso)                                  AUTORIZAŢIA                         Nr. …….. din ……….

  Nr. crt. Data Suprafaţa autorizată Semnătura preşedintelui şi ştampila Comisiei de autorizare Menţiuni
           
           
           
           
           
           
           

 + 
Anexa 2–––la metodologie–––––

       DENUMIREA AGENTULUI ECONOMIC ……………………………..
       CODUL UNIC DE INREGISTRARE ……………………………..
 
Nr.
crt.

Numărul*)
şi data
contractului

Beneficiar

Natura
lucrării

Suprafaţa
contractata
-ha-

Executant**)
(proiectant)
/expert CTAP

Nr. contract
individual
de muncă

Total
–––
  *) Pe aceeasi pagina se inscriu numai contractele incheiate într-un singur an
  **) Se nominalizeaza proiectantul sau proiectantii care realizează lucrarea contractata

 + 
Anexa 3–––-la metodologie–––––

       DENUMIREA AGENTULUI ECONOMIC ……………………………..
       CODUL UNIC DE INREGISTRARE …………………………….
 
Nr.
crt.

Numărul
şi data
con-
tractu-
lui

Benefi-
ciar*)

Denu-
mirea
lucra-
rii

Supra-
faţa
con-
tracta-
ta
-ha-

Nr./
data
Confe-
rin-
ta I
de
amena-
jare

Nr./
data
verifi-
care
finala

Nr./
data
Confe-
rinta
a II-a
de
amena-
jare

Data
depunerii
spre avi-
zare în
CTAS
minister
sau
CTA-ITRSV

Obser-
vatii**

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
  *) Se inscrie: amenajamentul fondului forestier proprietate publică/privată/
  a ………………..
  **) Se inscriu: nr./data notei de control, data suspendarii autorizatiei,
  perioada suspendarii autorizatiei, sanctiunile primite.

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x