privind organizarea şi desfăşurarea concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învăţământul preuniversitar
+
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1Prezenta metodologie cuprinde norme de organizare a concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învăţământul preuniversitar de stat, în conformitate cu dispoziţiile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare. +
Articolul 2Concursul pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învăţământul preuniversitar de stat consta în probe scrise, cu subiecte elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării în conformitate cu programa pentru examenul de definitivare în învăţământ, la specialitatea postului didactic respectiv. Proba scrisă cuprinde în ponderi egale subiecte din specialitate şi din metodica predării specialitatii respective. +
Articolul 3(1) La concursul pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învăţământul preuniversitar de stat au dreptul sa participe persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevăzute la art. 7 din Legea nr. 128/1997. … (2) Nu se organizează concurs pentru posturile didactice care au viabilitate mai mica de 4 ani. … (3) În învăţământul gimnazial din mediul rural se pot constitui catedre compuse din ore în doua sau mai multe unităţi de învăţământ, cu respectarea prevederilor art. 44 alin. (1) din Legea nr. 128/1997. … +
Articolul 4(1) Media minima de promovare a concursului este 7,00. … (2) La medii egale departajarea candidaţilor, absolvenţi cu studii superioare, se face pe baza mediei anilor de studii şi a mediei examenului de licenţă/examenului de stat. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor echivalente şi ai şcolilor postliceale departajarea se face pe baza mediei anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat. Dacă egalitatea se menţine, are prioritate candidatul cu domiciliul stabil în localitatea în care se afla postul vacant. … +
Articolul 5Pentru catedrele didactice de la disciplina religie, disciplinele teologice, precum şi pentru posturile didactice de la seminariile/liceele teologice candidaţii anexează la cererea de înscriere la concurs avizul cultului respectiv, care a semnat protocolul cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării. +
Capitolul 2Disciplinele de concurs +
Articolul 6Pentru posturile didactice de educator/educatoare proba scrisă se susţine la limba şi literatura română şi la metodica activităţii instructiv-educative din învăţământul preşcolar, după programa pentru examenul de definitivare în învăţământ. +
Articolul 7(1) Pentru posturile didactice de invatator/institutor proba scrisă se susţine la limba şi literatura română şi metodica predării acesteia, după programa pentru examenul de definitivare în învăţământ. … (2) Institutorii care sunt calificaţi pentru a preda disciplinele: limba străină, muzica, desen sau educaţie fizica pot concura şi în învăţământul gimnazial, pe catedre corespunzătoare specializării obţinute prin studii. … +
Articolul 8Pentru disciplinele socioumaniste, acolo unde nu se pot constitui catedre dintr-o singura disciplina, proba scrisă cuprinde în ponderi egale subiecte din specialitate, în profilul orelor dominante în catedra declarata vacanta, şi din metodica predării specialitatii respective. +
Articolul 9Pentru catedrele de cultura civică pot susţine concurs absolvenţii de învăţământ superior cu specializarea obţinută prin diploma de studii: filozofie, filozofie-istorie, istorie, drept, sociologie, ştiinţe politice şi administrative, psihosociologie, pedagogie/psihologie, pedagogie, psihosociopedagogie. +
Articolul 10Pentru ocuparea unei catedre de "Informatica", "Tehnologia informatiei", "Informatica-tehnologii asistate de calculator" şi "Tehnologia prelucrării informatiei" se pot înscrie la concurs:● absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior ai cursurilor universitare sau postuniversitare cu următoarele specializări: informatica, matematica – informatica, automatica şi calculatoare, cibernetica, tehnologia informatiei, conducere cu calculatorul, informatica economică, automatica şi informatica economică, calculatoare, informatica aplicată, cibernetica şi previziune economică, cibernetica şi informatica economică, roboti industriali, mecanotronica, inginerie electrica şi calculatoare, informatizarea şi conducerea proceselor energetice etc.; în cadrul profilului servicii pot fi încadraţi numai absolvenţii cu specializările "Informatica economică", "Informatica managerială", "Contabilitate şi informatica de gestiune". +
Articolul 11Pentru ocuparea unei catedre de "Educaţie tehnologică" la gimnaziu se pot înscrie la concurs absolvenţii cu diploma ai învăţământului de lungă durata, ai colegiilor universitare sau cursurilor postuniversitare cu durata de minimum 3 semestre, în specialitatea postului pentru care concurează. +
Articolul 12Pentru catedrele de la disciplinele tehnice şi instruire practica se organizează concurs începând cu sesiunea anului 2002. +
Articolul 13(1) Pentru ocuparea catedrelor vacante în domeniul tehnico-ştiinţific şi cultural-artistic din palatele şi cluburile copiilor se pot înscrie la concurs persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevăzute la art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997. … (2) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor din palatele şi cluburile copiilor se pot înscrie la concurs absolvenţii învăţământului superior de lungă şi scurta durata, precum şi învăţători/institutori, având specializarea în profilul catedrei/cercului. … +
Articolul 14Pentru ocuparea posturilor de profesori consilieri de la centrul judeţean de asistenţa psihopedagogică sau de la cabinetele interşcolare se pot înscrie la concurs absolvenţi ai facultăţilor de psihologie, sociologie, pedagogie. De asemenea, pot participa la concurs şi absolvenţi ai facultăţilor de filozofie-istorie care au făcut parte din promotiile 1978-1989, grupe pentru psihologie-pedagogie, sociologie, şi care pot face dovada prin foaia matricola. +
Articolul 15Pentru ocuparea posturilor de psihopedagogie specială se pot înscrie la concurs absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ superior cu specializarea psihopedagogie specială, psihologie şi pedagogie, subiectul fiind elaborat din specialitatea scoasa la concurs-psihopedagogie specială şi metodica predării acesteia. +
Articolul 16(1) Pentru ocuparea posturilor didactice de profesor de educaţie specială se pot înscrie la concurs: … a) absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ superior cu specializarea psihopedagogie specială, psihologie şi pedagogie; … b) absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ superior cu orice specializare, care au obţinut diploma de licenţă/examen de stat şi au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic. … (2) Subiectul de concurs pentru ocuparea posturilor prevăzute la alin. (1) se elaborează din specializarea de pe diploma sau, la alegere, din psihopedagogie specială. Cadrele didactice care solicită participarea la concurs trebuie să facă dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practica în educaţie specială, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798 din 11 mai 1999. … +
Articolul 17(1) Pentru ocuparea posturilor de educatoare/educator şi invatator-educator de la unităţile de învăţământ special se pot înscrie la concurs absolvenţii liceelor pedagogice sau ai unor şcoli echivalente, cu specializarea de pe diploma educator, invatator sau educatoare-învăţător, ori absolvenţi ai şcolilor postliceale acreditate care pregătesc învăţători-educatori pentru învăţământ special, disciplina de concurs fiind psihopedagogia specială sau, la alegere, una dintre specializările obţinute prin studii. … (2) Pentru ocuparea posturilor didactice de profesor la unităţile de învăţământ special care utilizează curriculumul şcolii de masa, integral sau adaptat, se pot înscrie la concurs absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ superior care au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic. Subiectul de concurs se elaborează din specializarea de pe diploma sau, la alegere, din psihopedagogie specială. … (3) Pentru posturile de profesor-educator de la unităţile de învăţământ special pot participa la concurs absolvenţi de învăţământ superior care au obţinut diploma de licenţă/examen de stat şi au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic, disciplina de concurs fiind specializarea de pe diploma sau, la alegere, psihopedagogie specială. Cadrele didactice care solicită participarea la concurs trebuie să facă dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practica în educaţie specială, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798 din 11 mai 1999. … (4) Cadrele didactice care solicită participarea la concurs pentru ocuparea posturilor prevăzute la alin. (1)-(3) trebuie să facă dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practica în educaţie specială, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798 din 11 mai 1999. … +
Articolul 18Pentru ocuparea posturilor didactice din învăţământul alternativ candidaţii anexează la cererea de înscriere la concurs avizul favorabil privind parcurgerea modulului de pedagogie specifică din partea instituţiilor specializate în tipul de alternativa (Waldorf, Step by Step, Montessori etc.) +
Articolul 19(1) Pentru ocuparea posturilor de educatori/învăţători/institutori din unităţile de învăţământ, clase sau grupe cu predare în limba minorităţilor naţionale concursul consta în susţinerea următoarelor probe: limba şi literatura română – 16 iulie, ora 9,00; limba şi literatura maternă – 17 iulie, ora 9,00. Nota pentru promovarea fiecărei probe trebuie să fie minimum 5,00. … (2) Pentru ocuparea catedrelor, cu excepţia catedrelor de limba şi literatura română, din unităţi de învăţământ şi clase cu predare în limba minorităţilor naţionale, concursul se poate susţine în limba maternă. Inspectoratele şcolare vor lua măsuri pentru traducerea subiectelor în limba minorităţilor naţionale. … +
Articolul 20(1) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unităţile de învăţământ cu clase speciale de limbi străine cu program intensiv şi/sau bilingv şi din unităţile de învăţământ cu profil de muzica, arte plastice, coregrafie, sportiv, instruire practica sau catedrele din palatele şi cluburile copiilor, candidaţii susţin o proba practica/orala eliminatorie în profilul postului didactic. … (2) Proba practica/orala se susţine în faţa unei comisii de concurs alcătuite din: … a) preşedinte – inspectorul şcolar de specialitate; … b) directorul unităţii de învăţământ la care se desfăşoară proba practica; … c) doi profesori de specialitate, de preferinta metodişti ai inspectoratului şcolar. … (3) Comisia de concurs stabileşte şi afişează graficul desfăşurării probei practice. … (4) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unităţile cu profil de muzica, coregrafie şi teatru proba practica se desfăşoară conform anexei nr. 1. … (5) Pentru ocuparea posturilor didactice din unităţile cu clase speciale de limbi străine cu program intensiv şi bilingv proba practica se desfăşoară conform anexei nr. 2. … (6) Rezultatul probei practice se consemnează prin "admis" sau "respins". Evaluarea candidatului se face numai de către specialişti, hotărârea luându-se prin consens. … +
Articolul 21Pentru ocuparea posturilor/catedrelor cu predare în alta limba decât cea în care candidaţii şi-au făcut studiile, aceştia susţin un test eliminatoriu la limba străină în care urmează să facă predarea, în faţa unei comisii alcătuite din inspectorul şcolar de specialitate, în calitate de preşedinte, şi doi profesori de specialitate cu gradul didactic I. Rezultatul testului se consemnează prin "admis" sau "respins". +
Articolul 22Candidaţii care solicită o catedra formată din cel puţin două specializări susţin proba scrisă la specializarea care are ponderea mai mare de ore în catedra. +
Articolul 23Contestaţiile la proba practica/orala se soluţionează, în termen de 24 ore de la anunţarea rezultatului, prin repetarea probei în faţa unei noi comisii numite de inspectorul şcolar general. Pentru probele de arte plastice şi informatica se va proceda la reevaluarea probei şi nu la repetarea ei. Pentru probele muzica, coregrafie, teatru nu se admit contestaţii, hotărârea comisiei de concurs rămânând definitivă. +
Capitolul 3Comisiile de concurs +
Articolul 24(1) Coordonarea metodologică a concursului prevăzut la art. 1 este asigurata de Ministerul Educaţiei şi Cercetării prin Comisia naţionala de concurs, numita prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării. Comisia naţionala de concurs are în subordine subcomisii, câte una pentru fiecare disciplina la care se organizează concurs. … (2) Comisia naţionala de concurs are următoarele atribuţii: … a) elaborează subiectele şi baremele de corectare pentru disciplinele de concurs; … b) solicita participarea cadrelor didactice din universităţi la desfăşurarea concursului, în cadrul comisiilor de evaluare a lucrărilor şi în cadrul comisiei de rezolvare a contestaţiilor; … c) emite recomandări sau dispoziţii, în vederea aplicării prevederilor prezentei metodologii, din proprie iniţiativă sau la solicitarea preşedinţilor comisiilor judeţene de concurs. … +
Articolul 25(1) Organizarea şi desfăşurarea concursului se asigura de către inspectoratele şcolare. … (2) La nivelul inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti se constituie comisii judeţene de concurs ai căror membri sunt numiţi prin decizie a inspectoratului şcolar general. … +
Articolul 26(1) Comisiile judeţene de concurs au următoarele atribuţii: … a) stabilesc lista cuprinzând posturile didactice vacante, care se afişează cu cel puţin 30 de zile înaintea concursului, conform art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997; … b) stabilesc unitatea/unităţile de învăţământ la care se desfăşoară concursul; … c) înregistrează şi verifica cererile şi documentele anexate, necesare înscrierii. Cererile de concurs sunt avizate de consilierul juridic al inspectoratului şcolar; … d) repartizează nominal candidaţii în sălile de concurs; … e) întocmesc listele cuprinzând personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identităţii acestora şi sigilarea lucrărilor în timpul probelor scrise; … f) numesc prin tragere la sorţi, pentru fiecare sala, 2-3 supraveghetori, dintre care unul este responsabil de sala, care au alta specialitate decât candidaţii din sala de concurs şi care nu au rude până la gradul al patrulea inclusiv printre candidaţi. În acest sens supraveghetorii depun o declaraţie scrisă; … g) asigura transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toate sălile de concurs; … h) distribuie la sălile de concurs plicurile cu subiecte astfel încât la ora de începere a concursului acestea să poată fi desfăcute în prezenta candidaţilor; … i) verifica exactitatea şi corectitudinea transcrierii subiectelor; … j) verifica dacă numărul lucrărilor şi numărul paginilor acestora, predate de candidaţi supraveghetorilor de sala, corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrărilor; … k) predau comisiilor de evaluare lucrările candidaţilor, însoţite de un borderou pe specialităţi, menţionând numărul lucrărilor şi al paginilor acestora; … l) întocmesc şi afişează, pe specialităţi, tabelul nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescătoare a mediilor; … m) primesc contestaţiile şi le transmit sub semnatura comisiei de rezolvare a contestaţiilor; … n) întocmesc clasificarea finala a candidaţilor, în funcţie de postul didactic solicitat, după primirea rezultatelor la contestaţii; … o) răspund din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfăşurarea concursului; … p) asigura condiţii decente de cazare/masa pentru cadrele didactice din învăţământul superior de la universităţile la care sunt arondate judeţele respective şi suporta cheltuielile de deplasare a acestora. … (2) La lucrările comisiilor prevăzute la alin. (1) participa cu statut de observator reprezentanţii sindicatelor recunoscute la nivel naţional, care au drept de acces la toate documentele comisiilor şi care pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii. … +
Capitolul 4Înscrierea candidaţilor şi desfăşurarea concursului +
Articolul 27Cererea de înscriere la concurs, însoţită de copii de pe documentele solicitate, se înregistrează la comisiile judeţene de concurs din cadrul inspectoratelor şcolare pe a căror rază se afla posturile didactice vacante sau la comisiile de concurs ale unităţilor reprezentative, conform graficului prevăzut în anexa nr. 3. Actele de studii se depun în copie legalizată, iar celelalte documente sunt certificate pentru conformitate cu originalul de către un membru al comisiei judeţene de concurs. +
Articolul 28(1) Lucrarea scrisă se desfăşoară, conform graficului desfăşurării concursului, începând cu ora 9,00. … (2) Accesul candidaţilor în sala de concurs se face începând cu ora 7,30, cel mai târziu la ora 8,30. … (3) După verificarea transcrierii subiectelor de concurs, durata de redactare a lucrărilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depăşit. … +
Articolul 29(1) Comisiile de concurs afişează pe usa fiecărei sali tabele nominale cu candidaţii repartizaţi în sala şi disciplina la care susţin concursul. … (2) Responsabilii de sali primesc sub semnatura de la secretarul comisiei tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectiva, precum şi colile tip examen şi ciornele necesare, în funcţie de numărul concurenţilor. … +
Articolul 30(1) Supraveghetorii de sala verifica identitatea candidaţilor. … (2) Candidaţii nu pot avea asupra lor în sala de concurs mijloace de comunicare la distanta. … (3) Redactarea lucrărilor se face cu cerneala sau pix de culoare albastra, inclusiv pentru desene. … (4) Înscrierea numelui candidaţilor în afară spaţiului care se sigileaza, precum şi orice alte semne distinctive pe colile-tip destinate lucrărilor scrise sau pe ciorne determina anularea lucrărilor scrise. … +
Articolul 31(1) Candidaţii care nu se afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectiva. … (2) Candidaţii nu pot părăsi sala decât dacă predau lucrarea şi confirma prin semnatura predarea acesteia. … (3) După transcrierea subiectelor pe tabla sau după multiplicarea lor, în sala de concurs un membru al comisiei de concurs însoţit de un membru al comisiei de elaborare a subiectelor verifica dacă subiectele au fost transcrise corect. … (4) Candidaţii care în timpul desfăşurării probelor de concurs sunt surprinsi copiind sau transmitand soluţii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens. … +
Articolul 32(1) În timpul desfăşurării probei responsabilul de sala şi ceilalţi supraveghetori nu rezolva subiectele. … (2) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizează soluţii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrări sau care manifesta neglijenţa în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor, respectiv tolerarea unor acţiuni sau intentii de frauda a candidaţilor, părăsirea nejustificată a sălii de concurs etc., sunt sancţionate potrivit legii. … +
Articolul 33(1) Sigilarea lucrărilor scrise se efectuează de către candidaţi în prezenta responsabilului de sala care verifica numele candidaţilor şi semnează, după care se aplică ştampila unităţii şcolare în care se desfăşoară concursul pe semnatura preşedintelui comisiei de concurs. … (2) După redactarea lucrărilor candidaţii le predau responsabilului de sala, semnează în borderoul de predare a lucrărilor şi menţionează numărul de pagini. Spaţiile libere ale întregii lucrări se anulează cu linie franta în forma literei "Z", de către un supraveghetor, în faţa candidatului. … (3) Ciornele se predau responsabilului de sala o dată cu lucrarea, fără a fi luate în considerare la evaluarea lucrării şi la eventuale contestaţii. … (4) După expirarea timpului de redactare a lucrărilor supraveghetorii de sala predau comisiei de concurs lucrările candidaţilor, borderourile de predare a lucrărilor, tipizatele anulate şi pe cele nefolosite. … (5) La ieşirea candidaţilor din sala, aceştia vor putea consulta baremele de corectare la fiecare disciplina de concurs, afişate la loc vizibil. … +
Articolul 34Comisia de concurs amesteca lucrările scrise, pe discipline, le numeroteaza de la 1 la n şi le pagineaza. Acestea sunt depozitate în condiţii de securitate maxima, astfel încât o singura persoana, actionand independent, sa nu poată avea acces la lucrări până la predarea acestora cu proces-verbal comisiilor de evaluare, dar nu mai târziu de ziua următoare desfăşurării concursului. +
Capitolul 5Comisiile de evaluare a lucrărilor +
Articolul 35În termen de cel mult 24 de ore de la finalizarea concursului comisia de concurs deleagă doi membri ai săi pentru a inainta lucrările sigilate comisiilor de evaluare din centrele universitare şi din şcolile stabilite de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. +
Articolul 36(1) Comisiile de evaluare sunt numite prin decizie a rectorului instituţiei de învăţământ superior sau prin decizie a inspectorului şcolar general care are în subordine liceul pedagogic sau şcoala echivalenta în care se corecteaza lucrările pentru educatori/educatoare şi învăţători/invatatoare, precum şi unitatea de învăţământ în care se corecteaza lucrările pentru maiştri-instructori. … (2) Profesorii din învăţământul preuniversitar care intră în comisiile de evaluare a lucrărilor sunt recomandaţi în scris rectorului de către inspectorul şcolar general al judeţului/municipiului Bucureşti pe a cărui raza se afla instituţiile de învăţământ superior. … (3) Comisiile de evaluare au următoarea componenta: … a) preşedinte – un cadru didactic universitar; … b) doi profesori corectori pentru fiecare comisie, unul din învăţământul universitar, iar celălalt din învăţământul preuniversitar; pentru posturile/catedrele de educatori, învăţători şi maiştri-instructori corectarea se realizează de doi profesori corectori din învăţământul preuniversitar, care predau în specialitatea probei. … (4) Normarea şi salarizarea membrilor comisiilor de evaluare se fac în conformitate cu precizările aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării. … +
Articolul 37(1) Verificarea şi notarea lucrărilor scrise se desfăşoară în sali în care nu este permis accesul altor persoane în afară membrilor comisiei de evaluare. … (2) Fiecare lucrare scrisă este verificata independent de cei doi profesori corectori şi apreciată separat cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de corectare. … (3) După terminarea evaluării fiecare profesor corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finala în borderoul de notare. La corectare nu se fac însemnări pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt. … +
Articolul 38(1) Preşedintele comisiei de evaluare verifica borderourile şi semnaleaza diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei doi profesori corectori pentru fiecare subiect de concurs şi pentru nota finala a lucrării. … (2) În cazul în care diferenţele dintre notele acordate de profesorii corectori sunt mai mari de un punct, lucrarea se reevalueaza de un al treilea profesor corector, numit de preşedintele comisiei de evaluare, nota acestuia fiind definitivă. Aceasta se trece pe lucrare şi se semnează de către profesorii corectori şi de preşedintele comisiei de evaluare. … (3) În cazul în care diferenţele dintre notele acordate de către profesorii corectori sunt mai mici de un punct, aceştia îşi înscriu propria nota pe lucrare şi semnează în dreptul acesteia. Preşedintele comisiei de evaluare calculează media aritmetica cu doua zecimale, fără rotunjire, pe care o noteaza pe lucrare şi semnează. … +
Articolul 39(1) După stabilirea notei finale preşedintele comisiei de evaluare desigilează lucrările în prezenta profesorilor corectori şi consemnează mediile într-un proces-verbal-tip, alături de numele candidaţilor şi de numărul lucrării, verificand transcrierea corecta a notelor şi a mediei. … (2) Lucrările candidaţilor, împreună cu borderourile de corectare şi cu procesele-verbale cu notele obţinute, se predau preşedintelui comisiei de concurs după 48 de ore de la finalizarea evaluării. … (3) Preşedintele comisiei de evaluare transmite prin fax rezultatele evaluării la inspectoratele şcolare de unde provin lucrările, în maximum 24 de ore de la primirea borderourilor de corectare şi a proceselor-verbale. … +
Articolul 40Rezultatele concursului se afişează la sediul unităţii/instituţiei de învăţământ unde s-a desfăşurat concursul, cel mai târziu după 3 zile de la susţinerea acestuia. +
Articolul 41Contestaţiile se depun în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor la secretarul comisiei de concurs. +
Capitolul 6Soluţionarea contestaţiilor +
Articolul 42(1) Comisiile de contestaţii sunt numite prin decizii ale rectorului şi, respectiv, ale inspectorului şcolar general. … (2) Comisia de contestaţii este constituită din cadre didactice, altele decât cele care au participat la evaluarea lucrărilor, astfel: … a) preşedinte – un cadru didactic universitar; … b) doi profesori corectori, unul din învăţământul universitar, iar celălalt din învăţământul preuniversitar. … (3) Normarea şi salarizarea membrilor comisiilor de evaluare se fac în conformitate cu precizările aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării. … +
Articolul 43(1) Lucrările pentru care s-au depus contestaţii în termenul prevăzut se resigileaza, secretizandu-se şi nota/notele acordate în vederea reevaluarii. … (2) Recorectarea lucrărilor se face în conformitate cu dispoziţiile art. 38-40, în termen de cel mult 24 ore de la expirarea termenului limita de înregistrare a contestaţiei. … (3) În cazul în care diferenţa dintre nota acordată de comisia de contestaţii şi nota acordată de comisia de evaluare este de cel mult un punct, diferenţa care poate fi în plus sau în minus, este definitivă nota acordată de comisia de evaluare. … (4) Dacă diferenţa dintre nota acordată de comisia de contestaţii şi nota stabilită în urma evaluării iniţiale este mai mare de un punct, nota acordată de comisia de contestaţii este definitivă, indiferent dacă este mai mare sau mai mica. În situaţia lucrărilor cu nota iniţială cuprinsă între 9,00 şi 10,00 nota finala este cea atribuită la recorectare. … (5) La lucrările comisiei de contestaţii participa, cu statut de observator, reprezentanţii sindicatelor reprezentative, conform legii. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observaţii. … +
Articolul 44Hotărârile comisiei de contestaţii sunt definitive şi se afişează cel mai târziu în termen de 48 de ore de la data limita de depunere a contestaţiilor. +
Capitolul 7Repartizarea candidaţilor pe posturi +
Articolul 45După soluţionarea contestaţiilor comisia de concurs publică listele finale în ordinea descrescătoare a mediilor, în funcţie de postul didactic solicitat, dar nu mai târziu de 24 iulie 2002, ora 24,00. +
Articolul 46Transferarea/numirea candidaţilor se face în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute în concurs. Posturile care se vacanteaza în timpul repartizării candidaţilor se includ în lista posturilor vacante. +
Articolul 47(1) Candidaţii promovati şi nerepartizati pot face opţiune scrisă pentru un post didactic din lista rămas neocupat. … (2) Candidaţii declaraţi admişi pot opta pentru un post/catedra şi în judeţele în care au rămas posturi/catedre vacante după încheierea repartizării pe posturi/catedre a candidaţilor. Candidaţii declaraţi admişi, care optează pentru un post/catedra în alte judeţe, sunt obligaţi să îşi depună dosarul personal la judeţul respectiv, în intervalul prevăzut în graficul de desfăşurare a concursului. … (3) Posturile vacantate după încheierea repartizării candidaţilor pot fi ocupate prin detaşare, suplinire, cumul sau plata cu ora, în primul rând de cadre didactice calificate. … +
Articolul 48Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din învăţământul preuniversitar de stat şi angajarea pe post se fac de către inspectorul şcolar general. +
Capitolul 8Dispoziţii finale +
Articolul 49Cheltuielile privind organizarea şi desfăşurarea concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante cu personal didactic titular, precum şi pentru plata cadrelor didactice care participa la organizarea şi desfăşurarea concursului se fac prin inspectoratele şcolare. +
Articolul 50La organizarea şi desfăşurarea concursului nu pot participa persoanele care concurează sau care au în rândul candidaţilor rude până la gradul al IV-lea inclusiv. +
Articolul 51Lucrările de concurs, borderourile de corectare, precum şi ciornele se păstrează în arhiva inspectoratelor şcolare judeţene o perioadă de un an, iar celelalte documente, conform dispoziţiilor legale în vigoare. +
Articolul 52Nerespectarea prevederilor legale de către persoanele implicate în organizarea şi desfăşurarea concursului atrage răspunderea administrativ-disciplinară, civilă sau penală, după caz. +
Articolul 53Graficul desfăşurării concursului se aproba anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării. Pentru sesiunea 2002 graficul desfăşurării concursului este prevăzut în anexa nr. 3. +
Articolul 54Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie. +
Anexa 1────────la metodologie────────────────ÎNVĂŢĂMÂNTUL ARTISTICLicee de arta – Specializările muzica, coregrafie şi teatruProba practicadin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor vacante din învăţământul artisticA. Instrumente şi canto. Coregrafie:a) elaborarea unui proiect didactic: comisia va face publice, cu 48 de ore înainte, repertoriul elevului şi nivelul de studiu pe baza căruia candidatul va concepe proiectul didactic; acesta va fi prezentat comisiei înainte de începerea probei; … b) susţinerea practica a proiectului didactic (lectia de instrument/balet): pe baza proiectului didactic prezentat candidaţii vor susţine ora de instrument/balet cu elevul/elevii nominalizaţi de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unităţii de învăţământ; proba nu va depăşi 30-50 de minute pentru muzica şi o ora pentru coregrafie. … B. Discipline teoretice:1. Specialitatea Teoria muzicii – solfegiu – dictat:a) solfegiu la prima vedere: proba va consta din 16 măsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, până la 4 altercatii constitutive, în cheile Sol şi Fa; … b) citire la prima vedere la pian a câte unui dictat la 1, 2 şi 4 voci. … 2. Specialitatea Armonie:a) armonie: armonizarea unei teme de 16 măsuri (8 măsuri sopran şi 8 măsuri bas dat, necifrate); … b) citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 Corale de Bach, prin tragere la sorţi). … 3. Specialitatea Istoria muzicii:a) elaborarea unui proiect didactic: subiectul va fi stabilit de către comisie şi va fi comunicat candidaţilor cu 48 de ore înainte de susţinerea probei; … b) proba de recunoaştere şi comentare a unor lucrări din creaţia universala şi românească; pe baza auditiei candidaţilor li se cere recunoaşterea şi comentarea a 4 lucrări din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creaţia românească) alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrări, pusă la dispoziţie candidaţilor de către direcţia unităţii de învăţământ cu cel puţin două săptămâni înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare. … Evaluarea globală se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".C. Corepetitie coregrafieSusţinerile probei practice de specialitatePentru susţinerea acesteia candidaţii vor pregati un program de recital alcătuit din:– o lucrare reprezentativa a unui compozitor romantic (Chopin, Schumann, Liszt, Brahms, Ceaikovski etc.)– o lucrare (p.d.d. sau variatie) din repertoriul romantic de balet.– improvizatia libera a unui fragment de 8 sau 16 măsuri simple ori compuse omogen, în stil clasic-romantic (tonal), în tempouri diferite (Adagio, Andantino, Allegro).Recitalul poate fi susţinut şi cu partitura în faţa.* * *Repertoriul obligatoriu:"Giselle" (A.Adam) – variatia baiatului şi a fetei din actul I"Coppelia" (L. Delibes) – mazurka şi p.d.d"Don Quijote" (Minkus) – p.d.d. din actul III"Corsarul" (Drigo) – p.d.d. din actul III"Lacul lebedelor" (Ceaikovski) – variatia Lebedei negre şi dans spaniol"Frumoasa din padurea adormita" (Ceaikovski) variatia Zanei liliacului.Corepetitie muzicaPentru susţinerea acestei probe candidaţii vor pregati un program de recital alcătuit din:a) – o lucrare clasica (sonata partea I) … – o lucrare romantica– o lucrare moderna sau româneascăb) citirea la prima vedere a 3 texte muzicale în stil clasic, romantic şi românesc, de dificultate medie. … Textele muzicale vor fi puse la dispoziţie de către comisie.Recitalul poate fi susţinut şi cu partitura de faţa.Evaluarea probelor prevăzute la lit. a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".D. Arta actoruluiProba practicaa) Candidatul va elabora un set de exercitii de iniţiere în cadrul unei lecţii cu 3-5 elevi. … b) Lucru pe text. … Textul va fi, la alegerea candidatului, din literatura (proza/poezie) universala sau românească.Asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unităţii de învăţământ.Proba nu va depăşi 30 de minute.Evaluarea probelor prevăzute la lit. a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".E. Arta actorului manuitor de papusiProba practicaCandidaţii vor prezenta un microrecital de 15-20 de minute, cuprinzând o secventa scenica papusareasca pe un scenariu alcătuit de ei, cu o trimitere sigura la o categorie de public cu o vârsta bine definită. Modalităţile de expresie scenica pot fi diverse şi rămân la alegerea candidaţilor.Evaluarea probei se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins." +
Anexa 2────────la metodologie──────────────PROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele cu clasele speciale limbi străine cu program intensiv şi bilingvProba practica va consta într-un interviu prin care comisia va evalua:1. competenţa de receptare şi comunicare a candidatului în limba străină respectiva;2. capacitatea de a stabili obiective şi continuturi pentru un curriculum (programa) special pentru clasele cu program intensiv şi/sau bilingv.Evaluarea globală se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins". +
Anexa 3────────la metodologie──────────────GRAFICULdesfăşurării concursului pentru sesiunea 200215 iunie 2002 – afişarea posturilor/catedrelor vacante19 iunie-3 iulie 2002 – înregistrarea cererilor candidaţilor19 iunie-12 iulie 2002 – înregistrarea cererilor candidaţilor absolvenţi din promotia 20024-10 iulie 2002 – verificarea dosarelor şi validarea inscrierilor la concurs10 iulie 2002 – afişarea tabelelor nominale cuprinzând candidaţii înscrişi la concurs11 iulie 2002 – desfăşurarea probelor practice şi a testelor de limba română/străină, conform graficului elaborat de inspectorat12 iulie 2002 – afişarea tabelelor nominale cuprinzând candidaţii care au susţinut proba practica14 iulie 2002 – rezolvarea contestaţiilor la probele practice şi la testele de limba14 iulie 2002 – afişarea listelor cu candidaţii admişi la concurs15 iulie 2002 – afişarea listelor cu repartizarea pe sali a candidaţilor la unitatea/unităţile unde se susţine concursul; la inspectoratul şcolar se va afişa un centralizator cu locurile de desfăşurare a concursului pe discipline16-17 iulie 2002 – desfăşurarea concursului19-20 iulie 2002 – afişarea rezultatelor20-22 iulie 2002 – înregistrarea contestaţiilor (în cel mult 48 de ore de la data afişării rezultatelor)23-24 iulie 2002 – rezolvarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor acestora24 iulie 2002 – afişarea rezultatelor definitive25-27 iulie 2002 – repartizarea pe posturi/catedre a candidaţilor declaraţi admişi28 iulie 2002 – restituirea dosarelor candidaţilor care au fost admişi şi nu au fost repartizaţi la nivelul judeţului, în vederea depunerii acestora pentru alt judeţ29 iulie 2002 – depunerea dosarelor la alte inspectorate şcolare pentru repartizarea candidaţilor admişi pe posturile/catedrele rămase vacante în alte judeţe după repartizarea candidaţilor admişi din 24 – 26 iulie 2002.30 iulie 2002, ora 10,00 – repartizarea candidaţilor admişi pe posturile/catedrelor rămase vacante în alte judeţe, după repartiţia candidaţilor admişi din 24 – 26 iulie 2002.────────────────────