de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2005-2006
+
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1(1) Elevii din clasele a VIII-a susţin, la sfârşitul studiilor gimnaziale, teste naţionale la disciplinele stabilite de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Media obţinută la aceste teste naţionale constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în licee şi în învăţământul profesional de stat, organizat în şcoli de arte şi meserii. … (2) Admiterea elevilor în învăţământul liceal şi profesional de stat se face pe baza criteriilor stabilite de prezenta metodologie. … +
Articolul 2(1) La admiterea în licee se pot înscrie absolvenţii învăţământului gimnazial care au promovat testele naţionale (adică au obţinut cel puţin nota cinci la fiecare dintre testele naţionale) sau care, în anii anteriori, au promovat examenul de capacitate. … (2) La şcolile de arte şi meserii se pot înscrie absolvenţii învăţământului gimnazial, indiferent dacă îndeplinesc sau nu condiţiile de la alineatul (1). … +
Articolul 3(1) Conform legii, învăţământul obligatoriu este învăţământ de zi. În mod excepţional, pentru persoanele care depăşesc cu mai mult de doi ani vârsta corespunzătoare clasei, învăţământul se poate organiza şi în alte forme de învăţământ, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. … (2) Pentru anul şcolar 2005-2006, se alocă pentru clasa a IX-a (liceu şi şcoli de arte şi meserii), un număr de locuri la învăţământul de zi cel puţin egal cu al absolvenţilor din promoţia anului 2005. … (3) Absolvenţii clasei a VIII-a din promoţia 2005, precum şi cei din promoţiile anterioare, care nu împlinesc 18 ani până la data de 31 august 2005 inclusiv, se înscriu în învăţământul liceal sau la şcolile de arte şi meserii la cursuri de zi. … (4) Absolvenţii învăţământului gimnazial care împlinesc 18 ani până la data de 31 august 2005 inclusiv se pot înscrie în învăţământul liceal sau la şcolile de arte meserii doar la cursuri serale sau cu frecvenţă redusă, în perioada prevăzută de calendarul admiterii. … +
Articolul 4(1) Înscrierea în licee sau în şcoli de arte şi meserii se face fără examen, pe baza mediei de admitere, în care media generală obţinută la testele naţionale (respectiv la examenul de capacitate, pentru absolvenţii de până în anul 2003 inclusiv) are o pondere de 50%, iar media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a are o pondere de 50%. Excepţie fac liceele/clasele pentru care se susţin probe de aptitudini, clasele bilingve pentru care se susţin probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă şi clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, pentru care se susţin probe de verificare a cunoştinţelor la limba maternă, … (2) Calculul mediei de admitere se face astfel: … TN + ABS ────────── = MA, 2unde:TN = media generală obţinută la testele naţionale;ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;MA = media de admitere.(3) Media de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire. … (4) În prezenta metodologie, pentru elevii care au absolvit învăţământul gimnazial până în anul 2003 inclusiv, se va înlocui, acolo unde este cazul, referirea la "testele naţionale" cu "examenul de capacitate". … +
Articolul 5(1) Înscrierea în licee sau în şcoli de arte şi meserii, la învăţământul de zi, a candidaţilor care au promovat testele naţionale (cu excepţia celor care candidează pentru licee/clase pentru care se susţin probe de aptitudini şi a celor care solicită înscrierea în învăţământul special) se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opţiunii candidatului pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul respectiv şi în limita locurilor aprobate prin planul de şcolarizare, pentru unităţile şcolare finanţate de la bugetul de stat. … (2) În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, ei vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii: … a) media generală obţinută la testele naţionale; … b) media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a; … c) media obţinută la testele naţionale la proba de limba şi literatura română; … d) media obţinută la testele naţionale la proba de matematică; … e) media obţinută la testele naţionale la proba de limbă maternă, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, susţinută conform prevederilor Art. 10, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale. … (3) În cazul în care, la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru acea unitate şcolară şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate la punctele a), b), c), d) şi e) egale, atunci toţi aceşti candidaţi sunt declaraţi admişi la opţiunea solicitată. … (4) Înscrierea în şcoli de arte şi meserii, la învăţământul de zi, a candidaţilor care nu au promovat testele naţionale (cu excepţia celor care solicită înscrierea în învăţământul special) se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire, în baza opţiunii candidatului pentru domeniile pregătirii de bază şi în limita locurilor aprobate prin planul de şcolarizare, pentru unităţile şcolare finanţate de la bugetul de stat. … (5) În cazul în care doi candidaţi care nu au promovat testele naţionale au medii de absolvire egale, ei vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii: … a) media generală la limba şi literatura română obţinută în clasele a V-a – a VIII-a,; … b) media generală la matematică obţinută în clasele a V-a – a VIII-a,; … c) media generală la limba maternă obţinută în clasele a V-a – a VIII-a, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, susţinută conform prevederilor Art. 10, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale. … +
Articolul 6(1) Pentru liceul teoretic şi vocaţional, repartizarea candidaţilor se efectuează pe filiere, profiluri şi specializări, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni. … (2) În cazul filierei tehnologice, repartizarea candidaţilor se face pe profiluri, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni. Repartizarea pe calificări profesionale se va face în următorii ani de studiu, potrivit structurii curriculare aprobate şi conform reglementărilor în vigoare. Unitatea de învăţământ şi inspectoratul şcolar au obligaţia de a afişa, până la data de 1 mai 2005, oferta de şcolarizare/oferta de formare profesională concretizată în profiluri şi calificări profesionale. … (3) În cazul şcolii de arte şi meserii, repartizarea se efectuează în funcţie de oferta şcolii, pe cele 16 domenii ale pregătirii de bază. … +
Articolul 7Pentru liceele din filiera vocaţională – profilurile sportiv, militar, teologic, artistic, pedagogic – precum şi pentru liceul Waldorf, specializarea filologie, se vor organiza, înainte de începerea înscrierii computerizate, probe de aptitudini, conform metodologiei prezentate în Anexa III. +
Articolul 8(1) La profilurile artistic, sportiv, teologic şi la specializarea filologie de la liceul Waldorf, aprecierea probelor de aptitudini se face prin note. … (2) Pentru profilurile artistic – arte vizuale şi sportiv, precum şi pentru liceul Waldorf, specializarea filologie, media finală de admitere se calculează astfel: … 3 Apt. + MA. ───────────── = MFA, 4unde:Apt. = media aritmetică a notelor obţinute la probele de aptitudini;MA = media de admitere (calculată conform Art. 4);MFA = media finală de admitere.(3) Pentru profilul artistic – muzică, coregrafie şi teatru, media finală de admitere se calculează astfel: … Apt. + MA. ───────────── = MFA, 2unde:Apt. = media aritmetică a notelor obţinute la probele de aptitudini;MA = media de admitere (calculată conform Art. 4);MFA = media finală de admitere.(4) Media finală de admitere, la profilul teologic, se calculează astfel: … Apt. + 3 MA. ───────────── = MFA, 4unde:Apt. = media aritmetică a notelor obţinute la probele de aptitudini;MA = media de admitere (calculată conform Art. 4);MFA = media finală de admitere.(5) Media finală de admitere, menţionată la alin. (2), (3) şi (4), se calculează cu două zecimale, fără rotunjire. … (6) La profilurile militar şi pedagogic, aprecierea probelor de aptitudini se face pe bază de calificativ: admis sau respins. … +
Articolul 9Candidaţii respinşi la probele de aptitudini vor participa la repartizarea computerizată, putându-se înscrie la alte filiere şi profiluri din cadrul aceleiaşi şcoli sau la celelalte licee sau şcoli de arte şi meserii. +
Articolul 10(1) Liceele care organizează clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale vor organiza o probă de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, pentru candidaţii care nu au susţinut proba la limba maternă respectivă în cadrul testelor naţionale. Proba se va organiza în aceeaşi perioadă cu probele de aptitudini menţionate la Art. 7, după o metodologie care va fi anunţată de către fiecare inspectorat şcolar, până la data de 1 martie 2005. … (2) Aprecierea probei menţionate la alin. (1) se face cu note. În situaţia în care candidatul a obţinut la probă cel puţin nota 5, secretariatul şcolii la care a fost susţinută proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă va trece nota obţinută de candidat în fişa de înscriere a acestuia, la rubrica "nota obţinută la limba şi literatura maternă la testele naţionale"; se va specifică şi limba maternă la care a fost susţinută proba. Directorul unităţii de învăţământ la care a fost susţinută proba va confirma, prin semnătură şi ştampilă, corectitudinea notei. Nu se vor face alte modificări ale fişei de înscriere. … (3) În situaţia în care candidatul a obţinut la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă o notă mai mică decât 5, se consideră că el nu a promovat proba respectivă, iar secretariatul unităţii de învăţământ la care s-a desfăşurat proba va elibera fişa de înscriere, fără a completa rubrica "nota obţinută la limba şi literatura maternă la testele naţionale" şi fără a modifica în alt mod fişa. … (4) Candidaţii care au participat la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă (indiferent dacă au promovat-o sau nu) îşi vor completa fişa de opţiuni la şcolile generale de provenienţă, în perioada prevăzută de calendarul admiterii. … (5) Candidaţii la liceele/clasele cu predare în limba minorităţilor, care au susţinut şi promovat în cadrul testelor naţionale proba la limba şi literatura maternă respectivă, nu mai trebuie să susţină proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă. Ei vor completa fişele de înscriere în perioada specificată de calendar, la şcolile generale de provenienţă. Şcolile generale de provenienţă a acestor candidaţi vor completa, în fişa de înscriere, nota obţinută de aceştia la testele naţionale pentru proba de limba şi literatura maternă. … (6) Nota obţinută la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă nu va fi inclusă în calculul mediei de admitere, dar constituie criteriu de departajare, conform Art. 5, alin. (2). … (7) Un candidat poate susţine probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă la cel mult două limbi materne (una dintre ele fiind, eventual, proba susţinută în cadrul testelor naţionale). Ca urmare, pe fişa de admitere a fiecărui candidat se pot afla cel mult două note la limbi materne diferite la rubrica "nota obţinută la limba şi literatura maternă la testele naţionale". … (8) Nu vor putea fi înscrişi la clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale decât acei candidaţi care au susţinut şi promovat proba de limba şi literatura maternă din cadrul testelor naţionale sau proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă menţionată anterior. Pentru candidaţii care nu îndeplinesc condiţia de mai sus, nu se iau în considerare opţiunile pentru clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale, înscrise în fişă. … +
Articolul 11(1) Liceele care organizează clase cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv vor organiza o probă de verificare a cunoştinţelor la limba modernă respectivă. Proba se va organiza în aceeaşi perioadă cu testele de aptitudini menţionate la Art. 75 conform metodologiei aflate în Anexa IV. … (2) Aprecierea probei menţionate la alin. (1) se face cu note. În situaţia în care candidatul a obţinut la probă cel puţin nota 6, secretariatul şcolii la care a fost susţinută proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă va trece nota obţinută de candidat în fişa de înscriere a acestuia, la rubrica "nota obţinută la proba de limbă modernă …"; se va indica şi limba modernă la care s-a susţinut proba. Directorul unităţii de învăţământ la care a fost susţinută proba va confirma, prin semnătură şi ştampilă, corectitudinea notei. Nu se vor face alte modificări ale fişei de înscriere. … (3) În situaţia în care candidatul a obţinut la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă o notă mai mică decât 6, se consideră că el nu a promovat proba respectivă, iar secretariatul unităţii de învăţământ la care s-a desfăşurat proba va elibera fişa de înscriere fără a completa rubrica "nota obţinută la proba de limbă modernă" şi fără a modifica în alt mod fişa. … (4) Candidaţii care au participat la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă, indiferent dacă au promovat sau nu această probă, îşi vor completa fişa de opţiuni la şcolile generale de provenienţă, în perioada prevăzută de calendar. … (5) Nota obţinută la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă nu va fi inclusă în calculul mediei de admitere. … (6) Nu vor putea fi înscrişi la clase cu predare bilingvă decât acei candidaţi care au susţinut şi promovat proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă menţionată anterior. Pentru candidaţii care nu îndeplinesc condiţia de mai sus, nu se iau în considerare opţiunile pentru clase cu predare bilingvă, înscrise în fişă. … (7) În cazul în care pe ultimul loc de la clasele cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru clasa respectivă şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate la punctele a), b), c), d) şi e) de la Art. 5, alin. (2) egale, va fi declarat admis la clasa bilingvă candidatul care a obţinut notă mai mare la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă. … (8) Candidaţii care doresc pot susţine teste de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru mai multe limbi moderne, în funcţie de programarea acestor teste de către inspectoratul şcolar. … +
Capitolul 2Organizarea înscrierii candidaţilor la admitere +
Articolul 12(1) Coordonarea la nivel naţional a acţiunilor privind organizarea admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat este asigurată de Comisia Naţională de Admitere. … (2) Comisia Naţională de Admitere se compune din: … a) preşedinte – secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetării; … b) vicepreşedinţi – directori generali/directori din Ministerul Educaţiei şi Cercetării; … c) 1-3 secretari – inspectori de specialitate din Ministerul Educaţiei şi Cercetării; … d) 4-5 membri – directori şi inspectori de specialitate din Ministerul Educaţiei şi Cercetării. … (3) Componenţa nominală a Comisiei Naţionale de Admitere se stabileşte anual prin ordin al ministrului Educaţiei şi Cercetării. … +
Articolul 13Atribuţiile Comisiei Naţionale de Admitere sunt următoarele:a) elaborează Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat; … b) stabileşte modelul fişei de înscriere şi îl transmite comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti până la data de 1 martie 2005; … c) instruieşte preşedinţii comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti; … d) organizează şi dotează un Centru Naţional de Admitere, la care se vor desfăşura activităţile de creare a bazei de date şi de repartizare computerizata la nivel naţional; … e) controlează şi îndrumă acţiunile legate de organizarea şi desfăşurarea admiterii în judeţele ţării, urmărind respectarea prevederilor prezentei metodologii; … f) controlează modul în care comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial şi cele de admitere din unităţile de învăţământ liceal şi profesional îşi desfăşoară activitatea; … g) poate delega observatori ai Comisiei Naţionale de Admitere, care să controleze şi să îndrume activitatea comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti şi a comisiilor din centrele de înscriere/de admitere. Observatorii pot solicita comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti sau Comisiei Naţionale de Admitere, în cazul constatării unor nereguli în desfăşurarea înscrierii la licee sau şcoli de arte şi meserii, schimbări în componenţa comisiilor menţionate la alineatul anterior şi, după caz, sancţionarea celor vinovaţi; … h) analizează desfăşurarea admiterii la nivel naţional, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile de admitere judeţene (a municipiului Bucureşti) şi prezintă concluziile acestei analize conducerii Ministerului Educaţiei şi Cercetării; … i) propune ministrului Educaţiei şi Cercetării modificări în Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat. … +
Articolul 14Coordonarea la nivel judeţean (al municipiului Bucureşti) a acţiunilor privind organizarea admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat este asigurată de comisii de admitere judeţene (a municipiului Bucureşti). La rândul lor, comisiile de admitere judeţene (a municipiului Bucureşti) organizează comisii în centrele de înscriere, comisii de înscriere în unităţile de învăţământ gimnazial şi comisii de admitere în unităţile de învăţământ liceal şi profesional. +
Articolul 15(1) Comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti este numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi este compusă din: … a) preşedinte – inspector şcolar general; … b) vicepreşedinte – inspector şcolar general adjunct sau inspector şcolar de specialitate; … c) secretari – doi – trei inspectori şcolari; … d) membri – cadre didactice, informaticieni, operatori PC, secretare. … (2) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii: … a) organizează, monitorizează şi răspund de modul de desfăşurare a admiterii în licee şi în şcoli de arte şi meserii în judeţul respectiv/municipiul Bucureşti; … b) răspund de transmiterea în şcoli a prezentei metodologii şi a tuturor reglementărilor privitoare la admiterea în licee şi în şcoli de arte şi meserii, precum şi de asigurarea cadrului pentru informarea tuturor cadrelor didactice, a elevilor şi a părinţilor în legătură cu acest subiect; … c) elaborează, până la 31 ianuarie 2005, împreună cu directorii şcolilor generale şi ai liceelor, un plan de măsuri pentru pregătirea şi organizarea admiterii absolvenţilor învăţământului gimnazial în licee şi şcoli de arte şi meserii; acest plan cuprinde, în mod obligatoriu, planificarea acţiunilor de consiliere şi de orientare a elevilor din clasa a VIII-a şi a părinţilor acestora, planificarea acţiunilor de informare a părinţilor referitor la modalitatea de organizare a înscrierii, planificarea acţiunilor de prezentare a ofertei educaţionale a liceelor şi a unităţilor de învăţământ profesional, planificarea acţiunilor de dotare a centrelor de înscriere cu logistica necesară înscrierii; … d) stabilesc şi anunţă unităţile de învăţământ, specializările şi numărul de locuri alocate pentru candidaţii romi. Primesc cererile de ocupare a locurilor alocate pentru candidaţii romi şi asigură repartizarea candidaţilor pe locurile anunţate; … e) alocă, în vederea completării opţiunilor, coduri pentru unităţile de învăţământ liceal şi profesional, pe filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, limbă de predare (pentru clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale); … f) asigură crearea, până la data de 1 mai 2005, a unei baze de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean, care cuprinde datele personale ale elevilor din clasa a VIII-a, aşa cum sunt ele trecute în fişa de înscriere; coordonează completarea bazei de date, pe măsură ce se încheie semestrul al doilea, respectiv testele naţionale, cu mediile de absolvire, mediile generale de la testele naţionale şi mediile de admitere, precum şi cu notele obţinute la testele naţionale, pentru probele de limba şi literatura română, matematică, istorie/geografie şi limba şi literatura maternă (dacă este cazul); … g) repartizează pe unităţi de învăţământ cifra de şcolarizare primită pentru clasa a IX-a, până la data de 1 mai 2005; stabilesc coduri, formate din 3 cifre, pentru fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional de stat, fiecare filieră, profil, specializare sau domeniu de pregătire. Pentru a evita confuziile şi greşelile de completare a fişelor de înscriere, codurile pentru specializările de la licee se vor alege dintr-un interval diferit de intervalul în care se află codurile pentru şcoli de arte şi meserii: de exemplu, codurile pentru licee vor fi între 100 şi 300, iar codurile pentru şcolile de arte şi meserii între 400 şi 500; … h) asigură tipărirea, până la data de 1 mai 2005, a unei broşuri care să cuprindă toate informaţiile necesare candidaţilor pentru admiterea în învăţământul liceal şi profesional de stat, broşură pe care o distribuie gratuit elevilor de clasa a VIII-a; … i) organizează un Centru de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti, dotat cu tehnică de calcul performantă, în care să se alcătuiască baza de date pentru înscrierea în licee şi şcoli de arte şi meserii la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Sediul acestui centru poate fi la inspectoratul şcolar, la o unitate de învăţământ, la Casa Corpului Didactic, la o universitate din capitala de judeţ – dacă aceasta există şi este dotată corespunzător – etc., cu condiţia ca sediul acestui centru să fie conectat la INTERNET; … j) stabilesc, după analiza situaţiei la nivel local şi cu acordul Comisiei Naţionale de Admitere, numărul de centre de înscriere pe judeţ, precum şi arondarea unităţilor de învăţământ gimnazial la aceste centre de înscriere. La stabilirea centrelor de înscriere se va avea în vedere dotarea tehnică şi cu personal de specialitate a fiecărui centru, astfel ca numărul absolvenţilor de clasa a VIII-a arondaţi la un centru să permită înscrierea acestora în timpul prevăzut de prezenta metodologie. În măsura în care dotarea cu calculatoare şi existenţa personalului de specialitate este asigurată, inspectoratul poate decide ca fiecare şcoală să fie centru de înscriere. Lista centrelor de înscriere şi a şcolilor arondate acestora se transmite unităţilor de învăţământ gimnazial până la data de 9 mai 2005. … k) organizează un centru special de înscriere pentru candidaţii proveniţi din alte judeţe, în care afişează şi listele cu liceele şi şcolile de arte şi meserii la care aceştia au fost repartizaţi; … l) asigură, în măsura în care este posibil, dotarea corespunzătoare a centrelor de înscriere cu calculatoare legate în reţea şi conectate la internet, cu imprimante, copiatoare, precum şi consumabile în cantitate suficientă, cu alte mijloace necesare, inclusiv soft adecvat, pentru a realiza centralizarea rapidă a situaţiilor de la înscrierea din toate centrele de înscriere; … m) numesc, prin decizie a inspectorului şcolar general, în fiecare centru de înscriere, o comisie de înscriere formată din directori, profesori, operatori PC, secretari, care să asigure buna desfăşurare a operaţiunilor legate de înscrierea în învăţământul liceal şi în învăţământul profesional de stat; … n) numesc un preşedinte pentru comisia din fiecare centru de înscriere, care coordonează activitatea în respectivul centru şi ţine permanent legătura cu comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere; … o) pot decide numirea unor vicepreşedinţi sau secretari în comisiile din centrele de înscriere, în funcţie de necesităţi; … p) aprobă comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial, precum şi comisiile de admitere din licee şi din şcolile de arte şi meserii, la propunerea directorilor unităţilor de învăţământ respective. Preşedinte al comisiei de înscriere/admitere din unitatea de învăţământ este directorul unităţii de învăţământ; … q) instruiesc preşedinţii comisiilor din centrele de înscriere şi preşedinţii comisiilor de înscriere/admitere din unităţile de învăţământ; efectuează, dacă este cazul, schimbări ale preşedinţilor şi membrilor comisiilor din centrele de înscriere, precum şi ale membrilor din comisiile de înscriere/admitere din unităţile de învăţământ; … r) iau toate măsurile pentru asigurarea securităţii documentelor scrise sau informatice legate de înscrierea în învăţământul liceal şi profesional de stat, având în vedere inclusiv devirusarea dischetelor pe care se transmit informaţiile de la centrele de înscriere la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti; … s) transmit, în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, modelul electronic al fişei de înscriere sau, după caz, asigură un număr suficient de fişe, pentru a permite înscrierea tuturor candidaţilor, respectând întocmai modelul comunicat de Comisia Naţională de Admitere; coordonează şi îndrumă operaţiile de completare a fişelor de înscriere, de verificare a fişelor listate de calculator şi de corectare a eventualelor erori; … t) numesc un reprezentant al comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti care să ţină permanent legătura cu presa, pentru a oferi informaţia corectă şi actualizată despre înscrierea la învăţământul liceal şi profesional de stat; … u) până la data de 30 iunie 2005, afişează, în fiecare unitate de învăţământ gimnazial şi în fiecare centru de înscriere, situaţia centralizată pe judeţ (municipiul Bucureşti) a numărului de absolvenţi, corespunzător fiecărei tranşe de medii de admitere (10-9,50; 9,49-9,00 etc.), pentru absolvenţii care au promovat testele naţionale, precum şi situaţia centralizată pe judeţ (municipiul Bucureşti) a numărului de absolvenţi, corespunzător fiecărei tranşe de medii de absolvire a ciclului gimnazial (10-9,50; 9,49-9,00 etc.), pentru absolvenţii care nu au promovat testele naţionale. … v) coordonează susţinerea probelor de aptitudini, precum şi a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă; … w) la sfârşitul fiecărei etape de înscriere, centralizează şi difuzează, în fiecare unitate gimnazială şi în fiecare centru de înscriere, informaţia în legătură cu locurile rămase disponibile la unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat din municipiul Bucureşti/judeţul respectiv; … x) validează listele cu candidaţii declaraţi admişi la licee şi la şcoli de arte şi meserii; … y) coordonează şi verifică afişarea, în şcolile generale, respectiv în unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat, a listelor cu candidaţii declaraţi admişi; … z) elaborează şi transmit Ministerului Educaţiei şi Cercetării raportul cu privire la modul de desfăşurare a admiterii, în termen de 10 zile de la încheierea acesteia şi propun eventuale modificări ale metodologiei de admitere în învăţământul liceal şi profesional de stat. … +
Articolul 16Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial este alcătuită din:a) preşedinte – directorul unităţii de învăţământ în care este organizat centrul de înscriere; … b) vicepreşedinte – directorul adjunct sau un membru al consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ în care este organizat centrul de înscriere; … c) secretar – secretarul şef al unităţii de învăţământ în care este organizat centrul de înscriere; … d) membri – diriginţii claselor a VIII-a, alte cadre didactice, informaticieni, secretare etc. … +
Articolul 17Comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial au următoarele atribuţii:a) organizează, în tot cursul anului şcolar şi, în special, în a doua jumătate a semestrului al doilea, acţiuni de informare a elevilor de clasa a VIII-a şi a părinţilor acestora, referitor la modalitatea de înscriere în învăţământul liceal şi profesional de stat, la prevederile cuprinse în prezenta metodologie, la graficul înscrierii în învăţământul liceal şi profesional de stat etc. … b) asigură crearea bazei de date privitoare la absolvenţii clasei a VIII-a din şcoala/şcolile arondate centrului şi transmiterea ei la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere; … c) verifică documentele candidaţilor, calculează, pentru candidaţii care au promovat testele naţionale, media de absolvire a claselor V-VIII şi media de admitere; … d) până la data de 29 iunie 2005, completează fişele de înscriere ale elevilor de clasa a VIII-a cu codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale acestora şi cu media generală de absolvire a claselor V-VIII. Pentru absolvenţii care au promovat testele naţionale, completează fişele cu media de la testele naţionale, media de admitere şi notele obţinute la probele de limba şi literatura română, matematică, istorie/geografie şi limba maternă (acolo unde este cazul), din cadrul testelor naţionale. În cazul în care candidaţii nu au promovat testele naţionale, în fişele de înscriere se trec mediile generale obţinute în clasele a V-a – a VIII-a la disciplinele limba şi literatura română, matematică, istorie/geografie şi limba şi literatura maternă (acolo unde este cazul); … e) răspund de transcrierea corectă a datelor în fişele de înscriere şi verifică, împreună cu elevii, cu părinţii şi diriginţii, corectitudinea datelor personale, a mediilor şi a notelor, a opţiunilor din fişa scrisă şi concordanţa acesteia cu fişa din calculator; efectuează corectarea greşelilor sesizate, înainte de transmiterea fişelor la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti. Completarea incorectă a datelor din fişa de înscriere de către membrii comisiei de înscriere atrage după sine sancţionarea celor vinovaţi şi a preşedintelui comisiei, care răspund disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz; … f) stabilesc şi anunţă din timp elevilor şi părinţilor acestora, graficul desfăşurării pe clase a acţiunilor de completare a opţiunilor absolvenţilor clasei a VIII-a. Graficul şedinţelor de instruire va fi semnat de directorul unităţii de învăţământ, aprobat de inspectoratul şcolar şi afişat la avizierul şcolii, cel mai târziu până la data de 9 mai 2005; … g) participă, prin reprezentanţi stabiliţi de preşedintele comisiei din centrul de înscriere, la şedinţele de completare a opţiunilor elevilor; … h) informează elevii şi părinţii asupra rezultatelor obţinute prin testele naţionale la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi asupra numărului de elevi corespunzător fiecărei tranşe de medii de admitere, pentru elevii care au promovat testele naţionale, respectiv asupra numărului de elevi corespunzător fiecărei tranşe de medii de absolvire, pentru elevii care nu au promovat testele naţionale; … i) consiliază părinţii şi elevii, fără a le influenţa opţiunile, pentru a permite candidaţilor o alegere în cunoştinţă de cauză, prezentând toate informaţiile necesare cu privire la unităţile de învăţământ (filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, calificări profesionale, contraindicaţii medicale pentru anumite calificări profesionale etc.), la prevederile prezentei metodologii, inclusiv cu privire la riscurile completării unui număr insuficient de opţiuni sau ale completării unor opţiuni nerealiste; … j) transmit, centrului de înscriere la care este arondată unitatea şcolară, fişele de opţiuni completate, prin preşedintele comisiei de înscriere sau printr-un delegat desemnat de acesta. … În situaţia în care resursele materiale şi umane o permit, asigură introducerea în calculator a datelor cuprinse în fişele de înscriere şi transmit baza de date pe suport electronic la centrul de înscriere la care este arondată unitatea şcolară;k) afişează listele de control cuprinzând candidaţii arondaţi centrului de înscriere respectiv, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi având precizat locul ocupat în ierarhia generală a judeţului; … l) organizează întâlnirile cu părinţii şi elevii, în timpul cărora aceştia verifică lista de control, verifică şi semnează fişele listate de calculator, dacă acestea sunt corecte sau semnalează erorile de introducere a datelor din fişa iniţială, precum şi erorile din listele de control; … m) transmit centrului de înscriere fişele pe care au fost operate corecturi şi observaţiile privind eventuale erori în lista de control afişată; … n) transmit părinţilor fişele corectate, pentru a fi semnate; … o) afişează listele primite de la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti, cuprinzând unităţile de învăţământ la care au fost repartizaţi absolvenţii şcolii (şcolilor arondate) respective. … +
Articolul 18Comisia de admitere din unităţile de învăţământ liceal şi profesional este alcătuită din:a) preşedinte – directorul unităţii de învăţământ; … b) vicepreşedinte – directorul adjunct al unităţii de învăţământ sau un membru al Consiliului de administraţie; … c) secretar- secretarul şef al unităţii de învăţământ; … d) membri – 3-6 cadre didactice, secretari din unitatea de învăţământ respectivă. … +
Articolul 19Comisiile de admitere din unităţile de învăţământ liceal şi profesional au următoarele atribuţii:a) organizează şi răspund de modul de desfăşurare a probelor de aptitudini, a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, acolo unde este cazul; … b) organizează, efectuează şi răspund de admiterea în unitatea de învăţământ respectivă, în conformitate cu prezenta metodologie; … c) verifică documentele prezentate de candidaţi şi calculul corect al mediei de admitere; … d) sesizează inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti orice eroare constatată în completarea documentelor şcolare pentru înscriere şi corectează, acolo unde este posibil, aceste erori; corectarea mediei de admitere calculate greşit se face de către preşedintele comisiei de admitere, care semnează şi aplică ştampila unităţii; … e) asigură prezenţa permanentă, pe perioada înscrierii, a unor membri ai comisiei de admitere, care să ofere informaţii şi consiliere persoanelor care se prezintă pentru înscriere; … f) afişează, la sediul unităţii şcolare, listele finale cu elevii admişi, validate de inspectoratul şcolar; … g) realizează înscrierea elevilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate, în perioada prevăzută de prezenta metodologie; … h) organizează, după încheierea înscrierii computerizate, desfăşurarea testării pentru constituirea claselor cu predare intensivă a unei limbi străine, dacă este cazul. … +
Capitolul 3Completarea fişelor de înscriere ale candidaţilor +
Articolul 20(1) Până la data de 1 mai 2005, inspectoratele şcolare vor asigura tipărirea unei broşuri, care să cuprindă toate informaţiile necesare candidaţilor pentru admiterea în licee şi în şcoli de arte şi meserii, adică lista unităţilor de învăţământ liceal şi profesional (şcoli de arte şi meserii), adresele acestora, planul de şcolarizare acordat fiecăreia pentru anul şcolar pentru care se organizează admiterea, pe forme de învăţământ (zi, seral, frecvenţă redusă), filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, codurile de înscriere acordate fiecărei unităţi şcolare/specializări (conform precizărilor din prezenta metodologie), media ultimului admis la fiecare domeniu de pregătire, specializare sau profil din respectiva unitate şcolară în anul precedent. Informaţiile referitoare la licee, respectiv la şcolile de arte şi meserii se vor găsi pe liste separate. Broşura editată de inspectoratul şcolar va conţine, pentru fiecare unitate de învăţământ profesional, oferta de formare profesională, concretizată în calificări profesionale. … Broşurile vor conţine, de asemenea, extrase din prezenta metodologie; algoritmul de repartizare, modalităţi de departajare, modul de completare a fişelor de înscriere, calendarul admiterii, adresa centrului special de înscriere, precum şi adresele de internet (la nivel naţional sau local) de unde se pot lua cele mai importante informaţii despre admitere. În broşură vor fi cuprinse şi informaţiile referitoare la locurile speciale acordate candidaţilor romi: condiţiile de înscriere, data limită de înscriere, liceele şi şcolile de arte şi meserii la care sunt alocate locurile pentru romi etc.În fiecare dintre aceste broşuri se va afla şi o fişă-model de înscriere.(2) Broşura menţionată la alin. (1), tipărită într-un număr de exemplare mai mare decât numărul elevilor de clasa a VIII-a din judeţ, va fi difuzată acestora, cel mai târziu până la data de 9 mai 2005. Fiecare unitate de învăţământ va primi un număr suplimentar de exemplare, pentru candidaţii din seriile anterioare. Inspectoratul şcolar va păstra un număr de exemplare pentru candidaţii proveniţi din alte judeţe şi pentru cei care împlinesc 18 ani până la data de 31 august inclusiv. Acestor candidaţi li se va distribui broşura la centrul special de înscriere. … (3) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti vor lua toate măsurile ca informaţiile cuprinse în broşură să fie corecte şi complete. Nu se admite operarea de modificări în broşură, după transmiterea acesteia la unităţile de învăţământ. … (4) Până la data de 17 mai 2005, zece exemplare din broşura fiecărui judeţ vor fi trimise la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Direcţiei Generale pentru Învăţământ Preuniversitar. Versiunea electronică a broşurii va fi trimisă, până la aceeaşi dată, la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Direcţiei Generale Logistică, Administrativ şi Resurse Umane. … +
Articolul 21(1) Informaţiile cuprinse în broşură vor fi puse la dispoziţia părinţilor şi a elevilor şi vor fi prezentate în şedinţe de instruire, organizate în acest scop în perioada 10 mai – 10 iunie 2005. … (2) În situaţia în care părinţii doresc înscrierea elevilor la unităţi şcolare situate în alt judeţ, aceştia îşi iau informaţiile referitoare la reţeaua şcolară direct de la centrele speciale de înscriere, stabilite de inspectoratele şcolare ale judeţelor respective pentru candidaţii din alte judeţe. … +
Articolul 22(1) Candidaţii pot participa la repartizarea computerizată într-un singur judeţ. Înscrierea candidaţilor pentru admiterea în liceele şi în şcolile de arte şi meserii din judeţul de provenienţă se face, în perioada prevăzută de grafic, la şcolile generale pe care aceştia le-au absolvit (inclusiv pentru absolvenţii din seriile anterioare). Candidaţii care participă la admitere în alte judeţe se înscriu la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să fie admişi, în perioada prevăzută de grafic. … (2) În prima etapă de admitere, sunt repartizaţi doar candidaţii care au promovat testele naţionale sau cei care au obţinut certificat de capacitate în anii anteriori şi care nu împlinesc 18 ani până la data de 31 august 2005 inclusiv. … (3) Înscrierea se face prin completarea fişelor de înscriere, conform modelului stabilit de Comisia Naţională de Admitere şi transmis comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, până la data de 1 martie 2005. … (4) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti pot transmite în unităţile de învăţământ gimnazial doar modelul electronic al fişei de înscriere. În unităţile de învăţământ gimnazial, fişele de înscriere se completează electronic cu datele personale ale elevilor, cu mediile acestora, sunt listate şi sunt date elevilor pentru completarea opţiunilor. Fişele de înscriere respectă întocmai modelul transmis de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi sunt tipărite faţă-verso. … (5) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti răspund de tipărirea şi de transmiterea la şcolile respective a fişelor de înscriere într-un număr suficient, pentru a asigura înscrierea tuturor candidaţilor din fiecare şcoală generală. … +
Articolul 23Secretariatele şcolilor completează, până la data de 25 iunie 2005, pe fişele de înscriere: codul acordat unităţii de învăţământ gimnazial, datele personale ale absolvenţilor de clasa a VIII-a şi mediile generale de absolvire a claselor V-VIII ale acestora. Completarea fişelor de înscriere se face electronic. +
Articolul 24(1) În perioada 26 – 29 iunie 2005, secretariatele şcolilor completează pe fişele de înscriere, pentru candidaţii care au promovat testele naţionale, media la testele naţionale, media de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, media de admitere, notele obţinute în cadrul testelor naţionale la limba şi literatura română, la matematică, istorie/geografie şi la limba şi literatura maternă, dacă este cazul. … (2) Pentru candidaţii care nu au promovat testele naţionale, în locul notelor de la testele naţionale, se completează, în perioada prevăzută de calendar, în rubricile respective mediile din clasele a V-a – a VIII-a la limba şi literatura română, la matematică, la istorie/geografie şi la limba şi literatura maternă (dacă este cazul). … (3) Fiecare unitate de învăţământ gimnazial completează şi listează din calculator, pentru prima etapă de admitere, o singură fişă de înscriere pentru fiecare absolvent, care este semnată şi ştampilată de directorul şcolii. Nerespectarea prevederii referitoare la unicitatea fişei de înscriere se consideră tentativă de fraudă şi atrage după sine sancţionarea penală, civilă, administrativă sau disciplinară a vinovaţilor, după caz. … (4) Pentru a doua etapă de admitere, se va completa, pentru candidaţii care au participat la prima etapă, dar nu au fost repartizaţi, o nouă fişă de înscriere. … (5) După încheierea introducerii în calculator a datelor personale ale candidaţilor şi a mediilor/notelor prevăzute în fişa de înscriere, comisia de înscriere din fiecare unitate de învăţământ gimnazial afişează, până la data de 30 iunie 2005, lista cuprinzând candidaţii din centrul respectiv, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere – pentru candidaţii care au promovat testele naţionale -, respectiv lista cuprinzând candidaţii din centrul respectiv, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire – pentru candidaţii care nu au promovat testele naţionale. Lista cuprinde şi notele/mediile menţionate la alin. (1) şi (2). … +
Articolul 25Absolvenţii care nu au promovat testele naţionale completează opţiuni doar pentru şcoli de arte şi meserii şi sunt repartizaţi în a doua etapă de admitere. Ei completează opţiunile în perioada prevăzută de calendarul admiterii, odată cu candidaţii care au participat, dar nu au fost repartizaţi în prima etapă de admitere. +
Articolul 26Directorii unităţilor de învăţământ gimnazial semnează şi răspund de transcrierea corectă a datelor în fişele de înscriere ale elevilor din şcoala respectivă. +
Articolul 27Directorii unităţilor de învăţământ gimnazial stabilesc din timp graficul desfăşurării pe clase a acţiunilor de completare a opţiunilor pentru absolvenţii clasei a VIII-a. +
Articolul 28Acţiunile de completare a opţiunilor pentru absolvenţii clasei a VIII-a care au promovat testele naţionale se desfăşoară în perioada 30 iunie – 9 iulie 2005. La fiecare şedinţă, participă elevii, părinţii/tutorii legal instituiţi (un părinte/tutore pentru fiecare elev), diriginţii, precum şi un membru sau un delegat al Consiliului de administraţie al unităţii şcolare. Părinţii/tutorii legal instituiţi semnează un proces-verbal de instruire. +
Articolul 29În cadrul acestor şedinţe, elevii şi părinţii sunt informaţi asupra rezultatelor obţinute prin testele naţionale la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi asupra ierarhiei absolvenţilor de clasa a VIII-a din judeţ/municipiul Bucureşti, care au promovat testele naţionale, respectiv asupra ierarhiei absolvenţilor de clasa a VIII-a din judeţ/municipiul Bucureşti, care nu au promovat testele naţionale. Pentru aceasta, inspectoratele şcolare transmit, până în data de 30 iunie 2005, în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, numărul de absolvenţi pe tranşe de medii de admitere, precum şi locul ocupat în ierarhia judeţului/a municipiului Bucureşti de fiecare absolvent, în funcţie de media de admitere. Unităţile şcolare gimnaziale pun la dispoziţia elevilor şi părinţilor aceste informaţii. +
Articolul 30În cadrul şedinţelor menţionate la Art. 28, elevilor şi părinţilor li se recomandă completarea unui număr suficient de opţiuni în fişa de înscriere, pentru a-şi asigura repartizarea, ţinând seama de media lor de admitere şi de media ultimului admis la liceele/şcolile de arte şi meserii respective în anul precedent. Se va atrage atenţia părinţilor asupra faptului că necompletarea unui număr suficient de opţiuni poate duce la nerepartizarea elevului sau la nerepartizarea acestuia corespunzător mediei sale. +
Articolul 31Dirigintele clasei, care participă la înscrierea opţiunilor elevilor, atenţionează părinţii asupra faptului că trebuie să facă opţiuni realiste, alegând licee, şcoli de arte şi meserii la care media de admitere din anul precedent a fost cu cel mult un punct mai mare decât media de admitere a candidatului. +
Articolul 32Personalul şcolii nu influenţează în nici un fel părinţii şi elevii în completarea opţiunilor, dar îi consiliază, prezentându-le toate informaţiile necesare, inclusiv riscurile completării unui număr insuficient de opţiuni sau ale completării unor opţiuni nerealiste, pentru a permite candidaţilor o alegere în cunoştinţă de cauză. +
Articolul 33(1) Candidaţii completează pe fişa de înscriere, în ordinea descrescătoare a preferinţelor, codurile opţiunilor pentru profilurile, specializările sau domeniile de pregătire dorite. … (2) Pentru profilurile, specializările sau domeniile de pregătire la care predarea se face într-o limbă a unei minorităţi naţionale, candidaţii pot înscrie codul respectiv în fişa de opţiuni numai dacă au susţinut şi promovat proba de limbă maternă respectivă în cadrul testelor naţionale sau proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă menţionată la Art. 10 din prezenta metodologie. În caz contrar, opţiunea respectivă va fi anulată în momentul repartizării computerizate. … (3) Pentru specializările la care predarea unei limbi moderne se face în regim bilingv, candidaţii pot înscrie codul respectiv în fişa de opţiuni numai dacă au susţinut şi promovat proba de verificare a cunoştinţelor la limba modernă respectivă şi au pe fişă nota obţinută la această probă, conform prevederilor Art. 11 din prezenta metodologie. În caz contrar, opţiunea respectivă va fi anulată în momentul repartizării computerizate. … +
Articolul 34Părinţilor li se aduce la cunoştinţă numărul de locuri alocate pentru fiecare unitate de învăţământ, respectiv pentru fiecare profil, specializare sau domeniu de pregătire, căruia i s-a acordat un cod. De asemenea, părinţii sunt informaţi cu privire la precizările din Art. 6, alin. (2) şi alin. (3) al prezentei metodologii. +
Articolul 35Exemplu de completare a opţiunilor:(1) Dacă prima opţiune este pentru specializarea matematică-informatică, liceu -cursuri de zi, din Liceul Minerva, care are în broşură codul 107, atunci elevul va completa poziţia 1 din fişă astfel: … 1. │1│0│7│(2) Dacă a doua opţiune este pentru Liceul Apollo, specializarea ştiinţe sociale – cursuri de zi, care are în broşură codul 279, atunci elevul va completa poziţia 2 din fişă astfel: … 2. │2│7│9│(3) Dacă opţiunea cu numărul 34 este pentru Şcoala de arte şi meserii Mercur, domeniul Mecanică, cursuri de zi, care are în broşură codul 498, atunci elevul va completa poziţia 34 din fişă astfel: … 34. │4│9│8│(4) Celelalte opţiuni pentru licee, şcoli de arte şi meserii se completează în acelaşi mod, în ordinea descrescătoare a preferinţelor, prin precizarea codului alocat fiecărei opţiuni. … Notă: numele unităţilor de învăţământ şi codurile folosite spre exemplificare sunt fictive. +
Articolul 36Cu ocazia completării opţiunilor, părinţii şi candidaţii verifică şi corectitudinea celorlalte date înscrise în fişă de secretariatele şcolilor şi semnate de directorul şcolii. Fiecare candidat îşi poate copia în fişa-model din broşură, pentru uz propriu, lista de opţiuni, în ordinea descrescătoare a preferinţelor exprimate. +
Articolul 37(1) Completarea listei de opţiuni se va face de către candidat în prezenţa părintelui/tutorelui legal instituit şi a dirigintelui clasei. Aceştia, împreună cu candidatul, vor semna fişa de înscriere. … (2) Elevii şi părinţii vor fi avertizaţi să completeze cu responsabilitate opţiunile şi numărul lor, să verifice corespondenţa codurilor înscrise în fişă cu opţiunile exprimate, având în vedere că o opţiune greşită poate conduce la o repartizare nedorită. … +
Articolul 38(1) Absolvenţii care doresc să susţină probe de aptitudini la licee vocaţionale sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, sau care doresc să participe la admitere în alt judeţ, primesc, până în data de 30 iunie 2005, de la unitatea şcolară pe care au absolvit-o, fişa de înscriere, completată cu datele personale şi cu rezultatele obţinute la testele naţionale. Pe aceste fişe nu vor fi completate opţiuni la şcoala de provenienţă. … (2) Candidaţii menţionaţi la alin. (1) se vor înscrie direct cu această fişă pentru probele de aptitudini, respectiv pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, sau se vor înscrie în alte judeţe decât cel în care au absolvit învăţământul obligatoriu. … +
Articolul 39Candidaţii declaraţi respinşi la probele de aptitudini, precum şi cei care au susţinut proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau de limbă modernă, ridică fişele de înscriere de la secretariatele liceelor la care au susţinut probe de aptitudini/probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă şi, în perioada 7-9 iulie 2005, îşi completează fişele de opţiuni la şcoala generală/centrul de înscriere la care este arondată şcoala generală pe care au absolvit-o. Aceşti candidaţi participă la admiterea computerizată. +
Articolul 40(1) Transmiterea fişelor de înscriere de la şcoli la centrele de înscriere şi introducerea datelor de pe fişe în baza de date computerizată se va face, pe măsura completării fişelor de înscriere, în perioada 1-9 iulie 2005, în baza unei programări făcute de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti. Acolo unde există dotarea necesară şi personalul calificat, introducerea în baza de date computerizată a datelor din fişă şi a opţiunilor se va face direct la şcoala de provenienţă a absolventului. Informaţia în format electronic va fi transmisă, de asemenea, centrelor de înscriere. … (2) Directorul unităţii gimnaziale va sigila toate fişele de înscriere ale absolvenţilor şcolii, completate cu opţiuni şi le va duce personal, sau printr-un delegat desemnat, la centrul de înscriere la care este arondată şcoala. Predarea – primirea documentelor se va face pe bază de proces-verbal. … (3) Pe măsură ce primeşte fişele de opţiuni de la diferite şcoli, comisia din centrul de înscriere asigură introducerea în baza de date computerizată a datelor de pe fişe. … (4) După introducerea integrală în calculator a datelor pentru elevii unei şcoli, fişele din calculator vor fi listate, semnate de preşedintele centrului de înscriere şi înmânate directorului şcolii, cu proces-verbal de predare-primire. Fişele de înscriere originale sunt puse în plicuri care se sigilează şi se semnează de directorul şcolii sau de către delegatul acestuia şi de preşedintele centrului de înscriere. … +
Articolul 41(1) În perioada 3-10 iulie 2005, conform planificării stabilite de comisia din şcoală, părinţii şi elevii vor verifica, în prezenţa diriginţilor, corectitudinea datelor din fişa listată de calculator pentru fiecare elev. … (2) În cazul existenţei unei erori, părinţii o semnalează comisiei de înscriere, prin intermediul profesorului diriginte. Comisia transmite informaţia la centrul de înscriere, care procedează la corectarea greşelii în baza de date computerizată şi la listarea fişei corectate din calculator. Fişa greşită se păstrează în centrul de înscriere, în dosarul cu documente al comisiei de înscriere, iar fişa corectată se înmânează directorului, care o transmite părinţilor şi candidatului, pentru a fi semnată. … (3) Corectarea fişelor elevilor înscrişi din alte judeţe se face în centrul în care s-a făcut înscrierea acestor candidaţi, în perioada prevăzută în grafic. … (4) Fişele corecte sau corectate, listate din calculator, sunt semnate de profesorul diriginte, de candidat şi de părintele/tutorele acestuia, pentru a certifica faptul că acestea sunt corecte şi acceptate şi rămân în posesia părintelui/tutorelui candidatului. În cazul în care fişa iniţială a fost corectată, un exemplar al fişei corectate, listate din calculator şi semnate de diriginte, candidat şi părintele/tutorele acestuia va rămâne ataşat fişei iniţiale. … (5) De asemenea, în cadrul acestor şedinţe de verificare, fiecare candidat va controla prezenţa numelui său pe lista de control afişată la sediul şcolii generale, conform Art. 24 (5), precum şi corectitudinea datelor personale, a mediilor, a notelor din listă. … (6) Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial are obligaţia de a verifica prezenţa, pe lista de control afişată, a tuturor elevilor arondaţi centrului şi de a semnala comisiei judeţene de admitere neregulile sesizate. … +
Articolul 42(1) După încheierea verificării fişelor listate din calculator şi corectarea eventualelor erori, comisia din centrul de înscriere transmite pe suport electronic baza de date comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, până în 11 iulie 2005. … (2) Preşedintele comisiei din centrul de înscriere, însoţit de vicepreşedinte sau de un alt delegat, duce fişele de opţiuni originale la centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de admitere şi le predă, cu proces-verbal de predare-primire, preşedintelui comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti. Predarea fişelor originale se face până pe data de 12 iulie 2005. … (3) Preşedintele comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti răspunde, în mod direct, de păstrarea în siguranţă a fişelor originale. Acestea se păstrează în centrul judeţean de admitere timp de doi ani de la încheierea admiterii. … +
Articolul 43În data de 12 iulie 2005, în intervalul de timp stabilit de către Centrul Naţional de Admitere şi comunicat fiecărui judeţ, baza de date va fi transmisă de la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti la Centrul Naţional de Admitere. Preşedintele fiecărei comisii de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti va confirma telefonic şi în scris, până la data de 12 iulie 2005, ora 22, încheierea operaţiei de transmitere a bazei de date către Centrul Naţional de Admitere. +
Capitolul 4Înscrierea la liceele la care se susţin probe de aptitudini sau teste de limbă maternă sau modernă +
Articolul 44Pentru liceele/clasele la care se organizează probe de aptitudini, probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau de limbă modernă, înscrierea pentru aceste probe se desfăşoară în perioada 30 iunie -2 iulie 2005. +
Articolul 45Înscrierea la aceste licee/clase se face direct de către candidaţi, cu fişa de înscriere eliberată de unitatea şcolară la care aceştia au absolvit cursurile gimnaziale. +
Articolul 46(1) Secretariatele şcolilor generale completează şi eliberează, cu prioritate, fişele de înscriere ale absolvenţilor care doresc să participe la probe de aptitudini sau la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, respectiv ale celor care doresc să participe la admitere în alt judeţ, pentru a le permite înscrierea la aceste probe sau completarea opţiunilor în alt judeţ. … (2) Fişele acestor candidaţi sunt înmânate candidaţilor/părinţilor, care semnează de primire în registrul şcolii. În acest registru, se consemnează clar natura documentului eliberat: "fişă de înscriere pentru admitere în licee, şcoli de arte şi meserii" şi motivul eliberării fişei: "participare la probe de aptitudini" sau "participare la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă/modernă", respectiv "participare la admitere în alt judeţ". … (3) În data de 11 iulie 2005, la încheierea operaţiilor de completare a fişelor de înscriere, tabelul cu numele şi prenumele elevilor din şcoală, care nu participă la admiterea computerizată, este transmis electronic comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti. … +
Articolul 47(1) În perioada 3-5 iulie 2005, se desfăşoară probele de aptitudini, precum şi probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. … (2) Organizarea acestor probe se face conform Anexei III, Anexei IV, respectiv Art. 10 din prezenta metodologie. … (3) Probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă se organizează la centrele stabilite de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere, astfel încât candidaţii declaraţi admişi la aceste probe pot fi repartizaţi la orice unitate de învăţământ liceal din judeţ care organizează clase bilingve (pentru limba modernă respectivă) sau clase cu predare în respectiva limbă a minorităţilor. … (4) Rezultatele probelor menţionate la alin. (1) vor fi afişate în dimineaţa zilei de 6 iulie 2005, la unităţile şcolare care au organizat probele. În aceeaşi zi, la unitatea respectivă se depun şi se rezolvă eventualele contestaţii, acolo unde Anexa III sau Anexa IV prevăd acest lucru, şi se afişează rezultatele finale ale probelor de aptitudini, respectiv ale probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă. … +
Articolul 48(1) Elevii care au promovat probele de aptitudini la liceele/clasele din învăţământul vocaţional sunt admişi pe locurile pentru care au susţinut testele/probele astfel: … a) în ordinea descrescătoare a mediilor finale de admitere, calculate conform Art. 8 din prezenta metodologie, pentru profilurile la care aprecierea probelor de aptitudini se face prin note; … b) în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, pentru profilurile la care aprecierea probelor se face pe bază de calificativ: admis-respins. … (2) Listele cu elevii declaraţi admişi pe locurile pentru care este necesară susţinerea de probe de aptitudini, conform prezentei metodologii, sunt validate de inspectoratul şcolar judeţean şi afişate la sediul unităţii liceale respective, în ziua de 6 iulie 2005. … (3) Candidaţii declaraţi respinşi la probele de aptitudini ridică fişele de înscriere de la secretariatele liceelor la care au susţinut probe de aptitudini şi, în perioada 7-9 iulie 2005, îşi completează fişele de opţiuni la centrul de înscriere la care este arondată şcoala generală pe care au absolvit-o. Aceşti candidaţi participă la repartizarea computerizată. … (4) Candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau de limbă modernă, indiferent dacă au promovat sau nu aceste probe, primesc fişa de înscriere de la unitatea şcolară la care au susţinut probele. Candidaţii completează opţiuni la centrul de înscriere la care este arondată şcoala generală pe care au absolvit-o, în perioada 7-9 iulie 2005, şi participă la repartizarea computerizată. … (5) Pentru candidaţii menţionaţi la alin. (3) şi (4), comisiile din centrele de înscriere asigură, în perioada 8-10 iulie 2005, introducerea în baza de date a opţiunilor din fişele de înscriere, verificarea fişelor listate din calculator de către absolvenţi şi părinţii/tutorii acestora, precum şi corectarea eventualelor erori. … +
Articolul 49(1) Centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti transmite la Centrul Naţional de Admitere, într-un fişier separat, în acelaşi timp cu baza de date pentru admiterea computerizată, lista candidaţilor admişi la liceele vocaţionale, în urma promovării probelor de aptitudini. … (2) Centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti transmite la Centrul Naţional de Admitere, într-un fişier separat, în acelaşi timp cu baza de date pentru admiterea computerizată, lista candidaţilor care au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. … (3) Listele cuprinzând candidaţii admişi la liceele militare sunt trimise electronic de către centrele judeţene de admitere din judeţele în care se află unităţile de învăţământ respective, într-un fişier separat, la Centrul Naţional de Admitere, până la data de 11 iulie 2005. … (4) Listele menţionate la alin. (1), (2) şi (3) cuprind: numele, iniţiala tatălui şi prenumele candidatului, codul numeric personal al acestuia, şcoala şi judeţul de provenienţă, precum şi media de admitere. … +
Capitolul 5Repartizarea computerizată şi afişarea rezultatelor +
Articolul 50(1) În data de 13 iulie 2005, Centrul Naţional de Admitere verifică bazele de date transmise de comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti şi transmite acestora eventualele nereguli semnalate – candidaţi înscrişi în mai multe judeţe, candidaţi aflaţi în baza de date pentru admiterea computerizată şi care au fost deja admişi la liceele la care se susţin probe de aptitudini etc. -, pentru remedierea acestora. … (2) Corectarea erorilor menţionate anterior se face până la data de 15 iulie 2005 şi se confirmă la Centrul Naţional de Admitere, până la ora 22 a aceleiaşi zile. … (3) În data de 16 iulie 2005, se efectuează repartizarea computerizată a absolvenţilor de clasa a VIII-a care au promovat testele naţionale, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiunile candidaţilor, înscrise în fişa de opţiuni. La repartizare se folosesc criteriile de departajare menţionate la. Art. 5 din prezenta metodologie. Nu se iau în considerare opţiunile pentru licee, cursuri de zi ale candidaţilor care nu satisfac condiţiile precizate la Art. 3, precum şi opţiunile pentru licee/clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale sau pentru clase bilingve, ale candidaţilor care nu au susţinut şi promovat proba de limbă maternă în cadrul examenului de capacitate sau proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, respectiv de limbă modernă, prevăzute în prezenta metodologie. … (4) În data de 17 iulie 2005, centrele de admitere judeţene/al municipiului Bucureşti tipăresc şi afişează în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, precum şi în centrul special de înscriere pentru absolvenţii proveniţi din alte judeţe: … a) lista candidaţilor din unitatea respectivă, admişi în licee, şcoli de arte şi meserii, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, cu unitatea şcolară la care au fost admişi; … b) situaţia locurilor rămase libere la fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional din judeţ/municipiul Bucureşti, după încheierea primei etape de admitere. … (5) La încheierea primei etape a repartizării computerizate, centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti transmite fiecărei unităţi de învăţământ liceal sau profesional de stat lista tuturor candidaţilor admişi în acea unitate, pe filiere, profiluri, specializări, domenii ale pregătirii de bază, listă care este afişată la sediul unităţii respective, cel mai târziu până la data de 18 iulie 2005. … +
Articolul 51(1) La a doua etapă a repartizării computerizate participă candidaţii care nu împlinesc 18 ani până la data de 31 august 2005 inclusiv şi care se află în una din situaţiile: au promovat testele naţionale sau au certificat de capacitate şi au rămas nerepartizaţi după prima etapă, nu au promovat testele naţionale sau examenul de capacitate sau nu au participat, din diferite motive, la prima etapă de admitere. … (2) Candidaţii care nu au promovat testele naţionale sau examenul de capacitate, completează fişa de opţiuni, în perioada 18 – 23 iulie 2005. În aceeaşi perioadă, completează o nouă fişă de opţiuni candidaţii care au promovat testele naţionale, rămaşi nerepartizaţi după prima etapă şi cei care nu au participat la prima etapă de repartizare. Completarea opţiunilor de către candidaţii care participă la a doua etapă de admitere se face la şcolile generale de provenienţă sau la centrul special de înscriere pentru candidaţii din alte judeţe. … (3) În situaţia în care au rămas locuri neocupate la clasele pentru care se susţin probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă, înscrierea candidaţilor pentru aceste probe se face în 18- 19 iulie 2005, iar susţinerea probelor se face în perioada 20-21 iulie 2005. Afişarea rezultatelor finale se face în 22 iulie 2005. Candidaţii respinşi la probele de aptitudini şi candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă completează opţiunile în data de 23 iulie 2005 şi participă la repartizarea computerizată. … (4) Introducerea noilor baze de date în calculator, verificarea fişelor cu opţiuni listate din calculator, precum şi corectarea eventualelor erori se fac în aceeaşi perioadă. … (5) În data de 24 iulie 2005, până la ora 14, noile baze de date se transmit la centrul judeţean /al municipiului Bucureşti de admitere, care le transmite la Centrul Naţional de Admitere, în aceeaşi zi, până la ora 22. … (6) Până la data de 26 iulie 2005, Centrul Naţional de Admitere realizează repartizarea computerizată a candidaţilor din a doua etapă de admitere. Se realizează mai întâi repartizarea candidaţilor care au promovat testele naţionale. … (7) Până la data de 27 iulie 2005, centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de admitere tipăresc şi afişează, în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, precum şi în centrul special de înscriere pentru absolvenţii proveniţi din alte judeţe: … a) lista candidaţilor din unitatea respectivă, admişi în licee, şcoli de arte şi meserii, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, cu unitatea şcolară la care au fost admişi; … b) situaţia locurilor rămase libere la fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional de stat din judeţ/municipiul Bucureşti, după încheierea celei de a doua etape de admitere. … +
Articolul 52La încheierea repartizării computerizate a elevilor care au participat la a doua etapă de admitere, centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti transmite fiecărei unităţi de învăţământ liceal sau profesional de stat lista tuturor candidaţilor admişi în acea unitate, pe specializări, domenii ale pregătirii de bază, listă care va fi afişată la sediul unităţii respective cel mai târziu până la data de 27 iulie 2005. +
Articolul 53(1) În perioada 19-28 iulie 2005, absolvenţii depun, la unităţile şcolare la care au fost declaraţi admişi, dosarele de înscriere, cuprinzând actele de studii în original. … (2) Înscrierea la licee şi şcoli de arte şi meserii a candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate se efectuează pe baza următoarelor acte: … a) cererea de înscriere; … b) certificatul de naştere, în copie legalizată; … c) adeverinţă din care să reiasă dacă a promovat sau nu testele naţionale şi, în caz că le-a promovat, notele obţinute la fiecare probă şi media generală obţinută la testele naţionale; … d) foaia matricolă pentru clasele a V-a – a VIII-a (cu calculul mediei generale); … e) fişa medicală. … (3) Candidaţii care, în perioada menţionată la articolul precedent, nu îşi depun dosarele de înscriere, se consideră retraşi, iar locurile corespunzătoare sunt declarate neocupate şi vor fi utilizate pentru rezolvarea cazurilor speciale de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere. Aceşti candidaţi vor fi repartizaţi de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, pe locurile rămase libere după rezolvarea cazurilor speciale. … (4) Unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat transmit comisiei judeţene de admitere, până la data de 29 iulie 2005, situaţia locurilor rămase libere în urma neînscrierii unor candidaţi repartizaţi în sesiunea de admitere. … +
Articolul 54(1) În perioada 1-6 august 2005, comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti rezolvă situaţiile speciale apărute după repartizarea computerizată: schimburi de elevi, distribuire sau redistribuire pe locuri rămase libere, pentru apropiere de domiciliu, corectarea unor erori de transcriere greşită în baza de date computerizată a opţiunilor exprimate de elevi etc. … (2) Nu se va depăşi numărul maxim de 30 de elevi la clasă şi se va respecta, în toate cazurile, criteriul referitor la media de admitere. Deciziile se iau după inventarierea tuturor cazurilor existente la nivelul judeţului. … (3) Deciziile comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti se iau cu majoritate de voturi, cu consemnare într-un proces-verbal, şi sunt făcute publice prin afişare la sediul inspectoratului şcolar. … (4) În perioada menţionată la alin. (1), după rezolvarea situaţiilor speciale, comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere repartizează pe locurile rămase libere absolvenţii învăţământului gimnazial care au fost repartizaţi, dar nu şi-au depus dosarele de înscriere în perioada prevăzută de prezenta metodologie şi pe cei care, din diferite motive, nu au participat la repartizările computerizate. … (5) În situaţia în care există absolvenţi ai clasei a VIII-a care nu s-au înscris la unităţile la care au fost repartizaţi sau nu au participat la cele două etape de admitere şi care, din diferite motive, nu se adresează comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti în perioada menţionată la aliniatul (1) şi solicită ulterior un loc în clasa a IX-a, comisia de admitere repartizează candidaţii, pe locurile rămase libere la şcoala de arte şi meserii. … +
Capitolul 6Dispoziţii finale +
Articolul 55(1) Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti stabilesc, cu avizul Comisiei Naţionale de Admitere, şi anunţă, prin afişare la sediul inspectoratului şcolar, până la data de 15 mai 2005, unităţile de învăţământ, specializările şi numărul de locuri alocate pentru candidaţii romi, pe baza măsurilor afirmative, promovate în contextul Strategiei guvernamentale privind îmbunătăţirea situaţiei romilor. Numărul de locuri anunţat nu mai poate fi modificat după data de 15 mai 2005. … (2) Locurile speciale pentru candidaţii romi se vor aloca peste numărul de locuri acordat prin planul de şcolarizare, în limita a 30 de elevi la clasă. … (3) Cererile pentru înscrierea pe locurile speciale pentru romi se primesc, la comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, până la data de 17 iunie 2005, ora 16. Orice cerere depusa după această dată nu mai este luată în considerare. … (4) Candidaţii din etnia romilor care concurează pentru ocuparea locurilor alocate distinct pentru aceştia trebuie să prezinte la înscriere, pe lângă actele precizate la Art. 53 din prezenta metodologie, o recomandare scrisă din partea preşedintelui unei organizaţii civice, culturale sau politice a romilor, legal constituită, prin care se atestă apartenenţa lor la etnia romilor şi nu faptul că fac parte din respectiva organizaţie. … (5) În perioada 30 iunie-2 iulie 2005, comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti asigură repartizarea candidaţilor care au depus cereri până la data menţionată la alin. (3), pe locurile speciale pentru romi, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere/de absolvire şi în baza opţiunilor exprimate de candidaţi. Repartizarea se face în şedinţă publică. Conform Art. 2 din prezenta metodologie, pot fi repartizaţi la licee doar candidaţii care au promovat testele naţionale; candidaţii care nu au promovat aceste teste vor fi repartizaţi la şcoli de arte şi meserii, pe locurile speciale pentru romi. … (6) Candidaţii care solicită repartizarea pe locurile speciale pentru romi, la clase pentru care se susţin probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, vor fi repartizaţi provizoriu la aceste clase, sub rezerva promovării probelor. … (7) În situaţia în care locurile speciale pentru romi nu au fost ocupate, ele vor fi folosite pentru rezolvarea cazurilor speciale, menţionate la Art. 54. … +
Articolul 56(1) Înscrierea candidaţilor pentru învăţământul special (licee, şcoli de arte şi meserii) se organizează de către comisia judeţeană de admitere, în perioada 4-6 iulie 2005. … (2) Locurile alocate învăţământul liceal şi profesional special sunt anunţate în broşura de admitere, într-o listă separată, care va purta menţiunea că aceste locuri nu participă la repartizarea computerizată. Vor fi precizate în broşură locul şi data în care se va face repartizarea candidaţilor pentru învăţământul special, precum şi condiţiile specifice de înscriere (documente care să dovedească tipul şi gradul de deficienţă etc.), … (3) Repartizarea pe locurile din unităţile de învăţământ special se face în funcţie de tipul şi gradul de deficienţă, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere sau de absolvire, după caz, şi în funcţie de opţiuni. … +
Articolul 57(1) Înscrierea la învăţământul seral sau cu frecvenţă redusă a candidaţilor care împlinesc vârsta de 18 ani până la data de 31 august 2005 inclusiv se face la un centru special desemnat de inspectoratul şcolar. … (2) Centrul special de înscriere pentru candidaţii care împlinesc vârsta de 18 ani până la data de 31 august 2005 inclusiv este anunţat prin afişare la sediul inspectoratului şi în toate unităţile de învăţământ gimnazial, până la data de 1 mai 2005. El este de asemenea anunţat în broşura cuprinzând informaţiile referitoare la admitere. … (3) Depunerea dosarelor de înscriere se face în perioada 24-26 august 2004, la centrul menţionat. Dosarele conţin următoarele acte: … a) cererea de înscriere; … b) certificatul de naştere şi cartea de identitate, în copie legalizată; … c) adeverinţă de la unitatea de învăţământ absolvită, din care să reiasă dacă a promovat sau nu testele naţionale şi, în caz că le-a promovat, notele obţinute la fiecare probă şi media generală obţinută la testele naţionale; … d) foaia matricolă pentru clasele a V-a – a VIII-a (cu calculul mediei generale); … e) fişa medicală. … (4) Repartizarea candidaţilor menţionaţi la alin. (1) se face în perioada 1-7 septembrie 2005, pe locurile anunţate de inspectoratul şcolar în broşura de admitere. … (5) Calendarul admiterii candidaţilor care împlinesc vârsta de 18 ani până la data de 31 august 2005 inclusiv este anunţat de inspectoratul şcolar până la data de 23 august 2005 şi este afişat la sediul inspectoratului şcolar şi la centrul menţionat la alin. (1). … (6) Repartizarea se face în şedinţă publică, în două etape. În prima etapă sunt repartizaţi candidaţii care au promovat examenul de capacitate/testele naţionale, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi a opţiunilor. În a doua etapă sunt repartizaţi candidaţii care nu au promovat testele naţionale sau examenul de capacitate, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a. … +
Articolul 58Absolvenţii învăţământului gimnazial particular autorizat sau acreditat pot participa la admiterea în învăţământul liceal sau profesional de stat, conform prevederilor prezentei metodologii. Participarea lor la admitere nu este condiţionată de achitarea unei taxe. +
Articolul 59Prezentarea de înscrisuri false la înscrierea în licee sau în şcoli de arte şi meserii se pedepseşte conform legii şi atrage după sine eliminarea din admitere a candidatului respectiv, în cazul în care descoperirea falsului se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin fraudă. +
Articolul 60Persoanele vinovate de eliberarea mai multor fişe de înscriere pentru acelaşi elev, de transcrierea eronată a datelor personale ori a notelor sau de nerespectarea altor prevederi ale prezentei metodologii vor fi sancţionate disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz. +
Articolul 61Comisia Naţională de Admitere poate decide, în situaţii justificate, să afişeze în avans sau mai târziu, faţă de calendarul admiterii aprobat prin prezentul ordin, listele cuprinzând repartizarea computerizată a absolvenţilor de clasa a VIII-a.–––