METODOLOGIE din 12 mai 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 24 mai 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 25 26/01/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 343 23/11/2006
ActulACTUALIZEAZA PEMETODOLOGIE 12/05/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 25 26/01/2007





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 205 din 12 mai 2006, publicat în Monitorul Oficial nr. 448 din 24 mai 2006.
 + 
Articolul 1Alocarea sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 se face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 145/2006 pentru aprobarea modului de repartizare și de utilizare a sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005. + 
Articolul 2Sumele prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005 pot fi alocate și pe bază de proiecte, exclusiv în condițiile și pentru destinațiile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006. + 
Articolul 3Principiile conform cărora se realizează alocarea, pe bază de proiecte, a sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005 sunt următoarele:a)legalitatea, respectiv asigurarea condițiilor pentru respectarea cu strictețe a prevederilor cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 145/2006, precum și a tuturor dispozițiilor legale aplicabile în materie;b)libera concurență, respectiv asigurarea condițiilor pentru ca orice persoană fizică sau juridică ce desfășoară activități nonprofit să aibă dreptul de a beneficia, în condițiile legii, de alocarea sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005;c)eficacitatea utilizării sumelor, respectiv folosirea sistemului concurențial și a criteriilor care să facă posibilă evaluarea propunerilor și a specificațiilor tehnice și financiare pentru alocarea sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005;d)transparența, respectiv punerea la dispoziție tuturor celor interesați a informațiilor referitoare la aplicarea metodologiei privind alocarea sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005;e)tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor pentru alocarea, pe bază de proiecte, a sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005, astfel încât orice persoană fizică sau juridică ce desfășoară activități nonprofit să aibă șanse egale;f)excluderea cumulului, în sensul că aceeași activitate nu poate beneficia de alocarea din sumele prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005, prin mai multe contracte de finanțare;g)neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilității alocării din sumele prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005 pentru o activitate care a fost deja începută sau finalizată la data încheierii contractului de finanțare;h)cofinanțarea, în sensul că orice alocare din sumele prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005 trebuie însoțită de o contribuție din partea beneficiarului de minimum 10% din valoarea totală a finanțării. + 
Articolul 4(1)Proiectele elaborate de inițiator conform cererii de finanțare tip prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta metodologie se depun sau se trimit prin poștă la Agenția pentru Strategii Guvernamentale, cu cel puțin 20 de zile înainte de data începerii proiectului.(2)Documentația va include și actele de constituire/înființare și identificare ale inițiatorului, respectiv statutul, hotărârea judecătorească de înființare sau actul normativ de înființare, după caz, codul fiscal, codul IBAN, contul și banca la care acesta este deschis.(3)Toate copiile vor fi certificate prin semnătură și ștampilă și vor purta mențiunea "conform cu originalul". + 
Articolul 5(1)La analizarea proiectelor se vor avea în vedere următoarele criterii generale:1.durata proiectului. Durata de desfășurare a proiectelor trebuie să se încadreze în anul bugetar 2006 și termenul de finalizare nu trebuie să depășească data de 26 decembrie;(la 05-12-2006,
Punctul 1. din Alineatul (1) , Articolul 5 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 343 din 23 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 973 din 05 decembrie 2006
)
2.legătura cu domeniul de activitate. Din conținutul proiectului trebuie să rezulte încadrarea acestuia în categoriile de proiecte și acțiuni prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006;3.cofinanțarea. Agenția pentru Strategii Guvernamentale finanțează parțial cheltuielile ocazionate de derularea proiectelor și programelor primite spre finanțare, ținând cont de dimensiunea cofinanțării din partea altor parteneri;4.bugetul. Una dintre cele mai importante componente urmărite este bugetul proiectului. Acesta trebuie să conțină distinct o descriere detaliată a tipurilor de activități pentru care se solicită finanțarea, a cheltuielilor, precum și date referitoare la finanțarea asigurată de alți parteneri.
(2)Pentru fiecare dintre categoriile de proiecte și acțiuni prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006, în funcție de particularitățile acestora, se pot stabili și criterii specifice de analiză.
 + 
Articolul 6În vederea analizei și evaluării proiectelor elaborate de inițiatori și depuse conform art. 4, se constituie la nivelul Agenției pentru Strategii Guvernamentale o comisie de jurizare a cărei componență se stabilește prin ordin al președintelui Agenției pentru Strategii Guvernamentale. + 
Articolul 7(1)Comisia de jurizare se întrunește la propunerea secretarului tehnic al acesteia, ori de câte ori este necesar. Dacă președintele comisiei de jurizare nu este prezent, acesta poate desemna un înlocuitor din rândul membrilor.(2)Proiectele vor fi transmise de secretarul tehnic președintelui care, prin consultare cu ceilalți membri ai comisiei de jurizare, decide asupra finanțării proiectelor și desemnează coordonatorul de proiect.(3)Documentația proiectelor propuse spre finanțare se repartizează coordonatorilor de proiect. + 
Articolul 8Coordonatorul de proiect are următoarele atribuții:– întocmește nota de fundamentare a proiectului, pe care o transmite spre avizare Serviciului economic, administrativ și resurse umane și Compartimentului juridic;– completează propunerea de angajare a unei cheltuieli;– înaintează spre semnare secretarului de stat nota de fundamentare și propunerea de angajare a unei cheltuieli;– înaintează ordonatorului de credite, spre aprobare, întreaga documentație;– urmărește circuitul documentației până la obținerea tuturor vizelor necesare și a aprobării acesteia (nota de fundamentare, propunere de angajare a unei cheltuieli);– comunică inițiatorului de proiect suma aprobată pentru finanțare, precum și destinația acesteia;– întocmește contractul de finanțare, pe care îl semnează în calitate de responsabil de contract, și completează angajamentul bugetar;– urmărește contractul până la perfectarea acestuia;– primește de la inițiator documentele justificative pentru cheltuielile ocazionate de desfășurarea proiectului, pe care le verifică, iar pe exemplarul original al facturii atestă că bunurile furnizate au fost recepționate, lucrările au fost executate și serviciile au fost prestate corespunzător, prin sintagma: "confirmat realitatea, regularitatea și legalitatea operațiunilor";– înaintează spre avizare directorului general, pentru "Bun de plată", factura, însoțită de documentele justificative și de formularul "Ordonanțarea la plată". + 
Articolul 9(1)Proiectele a căror documentație este incompletă nu sunt eligibile.(2)Pentru proiectele propuse spre aprobare cu observații, comisia de jurizare poate stabili termene până la care inițiatorii au obligația să răspundă observațiilor formulate. Documentația acestor proiecte se înmânează coordonatorilor de proiect desemnați, care informează inițiatorii asupra observațiilor și termenelor stabilite de comisia de jurizare. Neîncadrarea în aceste termene atrage respingerea proiectelor în cauză. Despre această situație coordonatorul de proiect îl informează pe secretarul tehnic al comisiei de jurizare, căruia îi predă întreaga documentație a proiectului. Pentru proiectele ale căror observații se clarifică în termenul stabilit, coordonatorii de proiect au aceleași sarcini ca cele prevăzute la art. 8.
 + 
Articolul 10Secretarul tehnic le comunică în scris inițiatorilor decizia de respingere, în cel mult 5 zile de la adoptarea acesteia de către comisia de jurizare. + 
Articolul 11(1)Pentru realizarea proiectelor a căror finanțare a fost aprobată de comisia de jurizare se va încheia un contract de finanțare între Agenția pentru Strategii Guvernamentale și inițiator.(2)Toate documentele legate de încheierea, derularea și finalizarea proiectelor vor purta număr de înregistrare, vor fi semnate și ștampilate de către emitent.
 + 
Articolul 12Categoriile de cheltuieli care pot fi finanțate din sumele prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07a la Legea nr. 379/2005 sunt cele prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006, respectiv: cazare, transport, masă sau diurnă, după caz, tratații, reprezentare, taxe de participare și vizitare, taxe poștale, comunicații telefonice, premii, onorarii, burse, consultanță, achiziții de bunuri, închiriere, editare, tipărire, difuzare, realizare de sondaje de opinii și studii, traduceri și alte servicii, operațiuni de multiplicare, printare multimedia, materiale promoționale, abonamente, chirie și alte servicii. + 
Articolul 13(1)Regulile de finanțare sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.(2)În baza documentațiilor aprobate de ordonatorul de credite, se pot acorda avansuri de până la 30% din sumele ce urmează a fi alocate pentru programele, proiectele și acțiunile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006, fără solicitarea unei scrisori de garanție bancară, conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 145/2006. Pentru aceste avansuri, beneficiarii vor prezenta, până la data de 10 decembrie 2006, documente justificative cu privire la utilizarea acestora.
 + 
Anexa nr. 1la metodologieCătre,AGENȚIA PENTRU STRATEGII GUVERNAMENTALE
CERERE DE FINANȚARE
În baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 145/2006 pentru aprobarea modului de repartizare și de utilizare a sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/07 la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, respectiv a punctului _________ din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 145/2006,1.………………………………………………………………..(datele de identificare ale solicitantului)*);2.……………………………………………………………….(denumirea proiectului/acțiunii pentru care se solicită finanțarea);3.Obiective:…………………………………………………………………..…………………………………………………………………..4.Grupuri țintă/Beneficiari:…………………………………………………………………..5.Data proiectului:…………………………………………………………………..6.………………………………………………………………..(suma solicitată, în RON)7.Scurtă descriere a proiectului …………………………………….…………………………………………………………………..…………………………………………………………………..…………………………………………………………………..…………………………………………………………………..8.Anexăm prezentei următoarele documente:…………………………………………………………………..(în mod obligatoriu va cuprinde și documentele prevăzute la art. 4 alin. 2 din Metodologie).
Semnătură
(și ștampilă în cazul persoanelor juridice)
*) se va menționa și dacă asociația sau fundația este de utilitate publică
 + 
Anexa nr. 2la metodologie
Reguli de finanțare

  TIPUL DE CHELTUIALĂ DOCUMENTE ÎNSOȚITOARE ALE CERERII DE FINANȚARE DOCUMENTE JUSTIFICATIVE ALE CHELTUIELILOR EFECTUATE, ÎN VEDEREA DECONTĂRII (vor fi transmise la încheierea acțiunii)
  Cazare Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte (minim 3), oferte. Factura originală emisă de inițiator către finanțator, copia contractului de prestare servicii încheiat cu prestatorul, copia facturii și a diagramei de cazare, ambele emise de prestator către inițiator (beneficiarul serviciilor), copii care vor conține mențiunea "conform cu originalul" precum și semnătura și ștampila inițiatorului, în original.
  Masă, tratații Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte (minim 3), oferte. Factura originală emisă de inițiator către finanțator, copia contractului de prestare servicii încheiat cu prestatorul, copia facturii emisă de prestator către inițiator, copia meniului zilnic/persoană semnat și ștampilat de prestator (copiile vor conține mențiunea "conform cu originalul" precum și semnătura și ștampila inițiatorului, în original); lista participanților la manifestare (beneficiari ai serviciilor de masă), în original, întocmită de inițiator, cu semnătura și ștampila acestuia.
  Transport SNCFR cls. a II-a Costul estimat al biletelor (menționat în buget) Biletele de călătorie, tabel centralizator semnat și ștampilat de inițiator, care să cuprindă nume și prenumele, ruta, seria și numărul biletului, data, prețul biletului.
  Transport cu autocar, microbuz sau avion Documentație în condițiile prevăzute de O.G. nr. 60/2001 privind achizițiile publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările și completările ulterioare, și a H.G. nr. 461/2001 privind Normele de aplicare a O.G. nr. 60/2001, (invitație de participare, proces verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziție și anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor); lista persoanelor transportate. Proces verbal încheiat cu ocazia concursului de oferte, invitațiile de participare la concursul de oferte, factura originală emisă de inițiator către finanțator, copia facturii prestatorului de servicii, copia contractului de prestări de servicii încheiat cu prestatorul, copia foii de parcurs sau a biletelor de avion (copiile vor conține mențiunea "conform cu originalul", precum și semnătura și ștampila inițiatorului în original); lista persoanelor beneficiare ale serviciului de transport ștampilată și semnată de inițiator.
  Taxe (de participare, de vizitare, poștale) Costul estimat al taxelor (menționat în buget). Bilete, chitanțe, sau copii ale acestora, după caz, cu mențiunea "conform cu originalul" semnate și ștampilate, tabel centralizator semnat și ștampilat de inițiator, care să cuprindă nume și prenumele, seria și numărul biletului/chitanței, data, prețul biletului.
  Premii în obiecte Lista premiaților, lista și valoarea acestora (menționată în buget) Lista nominală a premiaților, lista obiectelor acordate ca premiu și valoarea acestora, semnate și ștampilate de inițiator.
  Achiziții de bunuri Documentație în condițiile prevăzute de O.G. nr. 60/2001 privind achizițiile publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea 212/2002, cu modificările și completările ulterioare, și a H.G. nr. 461/2001 privind Normele de aplicare a O.G. nr. 60/2001, (invitație de participare, proces verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziție și anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor). Proces verbal încheiat cu ocazia concursului de oferte, invitațiile de participare la concursul de oferte, copia facturii furnizorului de bunuri, copia contractului de achiziție de bunuri încheiat cu furnizorul, copia procesului verbal de recepție a bunurilor (copiile vor conține mențiunea "conform cu originalul", precum și semnătura și ștampila inițiatorului în original);
  Închiriere, editare, tipărire, difuzare, multiplicare, traduceri Documentație în condițiile prevăzute de O.G. nr. 60/2001 privind achizițiile publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea 212/2002, cu modificările și completările ulterioare, și a H.G, nr. 461/2001 privind Normele de aplicare a O.G. nr. 60/2001, (invitație de participare, proces verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziție și anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor). Proces verbal încheiat cu ocazia concursului de oferte, invitațiile de participare la concursul de oferte, factura originală emisă de inițiator către finanțator, copia facturii furnizorului de bunuri, copia contractului de prestări de servicii încheiat cu prestatorul, copia procesului verbal de recepție a materialelor, conform strategiei de repartizare (copiile vor conține mențiunea "conform cu originalul", precum și semnătura și ștampila inițiatorului în original);
  Achiziții de servicii specializate de organizare a expozițiilor, festivalurilor, spectacolelor etc. Lista persoanelor beneficiare, cereri de oferte (minim 3), oferte. Factura originală emisă de inițiator către finanțator, copia contractului de prestare servicii încheiat cu prestatorul, copia facturii pentru serviciile prestate, ambele emise de prestator către inițiator (beneficiarul: serviciilor), copii care vor conține mențiunea "conform cu originalul" precum și semnătura și ștampila inițiatorului, în original.
  Realizare de sondaje de opinie, studii și cercetări Documentație în condițiile prevăzute de O.G. nr. 60/2001 privind achizițiile publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea 212/2002, cu modificările și completările ulterioare. și a H.G. nr. 461/2001 privind Normele de aplicare a O.G. nr. 60/2001, (invitație de participare, proces verbal încheiat cu ocazia concursului pentru achiziție și anexă la acesta, hotărârea comisiei de evaluare a ofertelor). Proces verbal încheiat cu ocazia concursului de oferte, invitațiile de participare la concursul de oferte, factura originală emisă de inițiator către finanțator, copia facturii furnizorului de bunuri, copia contractului de prestări de servicii încheiat cu prestatorul, copia procesului verbal de recepție a materialelor, conform strategiei de repartizare (copiile vor conține mențiunea "conform cu originalul", precum și semnătura și ștampila inițiatorului în original).

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x