METODOLOGIE din 11 august 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIIMINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 680 din 7 octombrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 4REFERIRE LAOG 18 29/08/2009
ART. 6REFERIRE LALEGE 95 14/04/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 35
ART. 6REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 35
ART. 10REFERIRE LAOG 18 29/08/2009 ART. 6
ART. 10REFERIRE LALEGE 95 14/04/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 4654 11/08/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 4654 11/08/2010

pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat pe loc şi pe post în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 21 noiembrie 2010



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Ministerul Sănătăţii organizează concurs naţional de intrare în rezidenţiat pe loc şi rezidenţiat pe post în domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 21 noiembrie 2010. Concursul se desfăşoară în Centrul Universitar Bucureşti.
 + 
Articolul 2(1) Unităţile şi specialităţile pentru care se organizează rezidenţiat pe post sunt aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii.(2) Cifra de şcolarizare pe domenii şi specialităţi este aprobată prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
 + 
Articolul 3Pentru organizarea concursului de rezidenţiat este desemnată o comisie comună centrală, formată din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi aprobată prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
 + 
Articolul 4(1) Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore.(2) Punctajul minim de promovare reprezintă 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.(3) Ocuparea locurilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita locurilor publicate pentru fiecare domeniu, alcătuindu-se o singură clasificare pentru fiecare domeniu. Pentru rezidenţiatul pe post, clasificarea se face pe fiecare post.(4) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidenţiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidenţiat.(5) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin rezidenţi pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică care a publicat postul respectiv, cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului.(6) Candidaţii cetăţeni de origine etnică română din Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Ucraina şi Ungaria şi etnici români cu domiciliul stabil în străinătate, posesori ai diplomei de medic, medic dentist sau farmacist, obţinută în România sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene, susţin concursul în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români, însă concurează pe locurile publicate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
 + 
Articolul 5Rezidenţii au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au optat, în maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.
 + 
Articolul 6În baza prevederilor art. 35 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, rezidenţii pot efectua cumul de funcţii numai în condiţiile respectării integrale a curriculei şi a programului de pregătire, stabilite pentru toţi rezidenţii, în cursul dimineţii.
 + 
Articolul 7Informaţiile generale importante despre concursul de rezidenţiat sunt făcute publice prin presă, radio, tv, iar cele de detaliu, prin publicare în ziarul "Viaţa medicală", precum şi prin internet, la adresa www.rezidentiat.info
 + 
Capitolul IITematică, bibliografie, întrebări + 
Articolul 8Tematicile concursului de rezidenţiat şi bibliografia aferentă sunt diferite pe domenii. Ele sunt avizate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv Colegiul Farmaciştilor din România, sunt aprobate de ministrul sănătăţii şi sunt publicate în ziarul "Viaţa medicală" nr. 4 din 23 ianuarie 2009 pentru domeniul medicină şi domeniul farmacie şi, respectiv, nr. 11 din 13 martie 2009 pentru domeniul medicină dentară. Tematicile pot fi accesate pe pagina de internet www.rezidentiat.info
 + 
Articolul 9(1) Întrebările sunt diferite în funcţie de domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de preşedintele Comisiei comune centrale a rezidenţiatului, iar numele lui este făcut public doar după închiderea concursului.(2) Coordonatorul fiecărui grup răspunde întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor corecte, de păstrarea secretului întrebării şi de răspunsul la contestaţii.(3) Coordonatorul dă avizul "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor cu întrebări.
 + 
Capitolul IIIÎnscrierea candidaţilor + 
Articolul 10(1) La concurs se pot prezenta:a) candidaţii care au diplomă de licenţă în profil medicofarmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;b) rezidenţii aflaţi în pregătire, cu respectarea prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 18/2009;c) specialiştii care doresc să efectueze pregătire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale. Specialiştii care au efectuat programul de pregătire prin rezidenţiat, forma pe post, pot obţine a doua specialitate după îndeplinirea condiţiei prevăzute în actul adiţional încheiat la contractul de muncă;d) candidaţii care îndeplinesc condiţiile privind cetăţenia stabilite de Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta.(2) Candidaţii trebuie să fie apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează.
 + 
Articolul 11A doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru efectuarea celei de-a doua specialităţi prin concurs de rezidenţiat este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidenţiat.
 + 
Articolul 12(1) Înscrierile la concurs se fac la sediile direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, respectiv la ministerele cu reţea sanitară proprie, din momentul apariţiei în presă a publicaţiei de concurs până la data de 29 octombrie 2010 inclusiv. Înscrierile la rezidenţiatul pe post se vor face la direcţia de sănătate publică a judeţului în care se află unitatea sanitară care a scos postul la concurs.(2) Publicaţia de concurs cuprinde:a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;b) condiţiile de participare;c) locul şi perioada de înscriere;d) numărul de locuri;e) lista posturilor;f) informaţii generale.(3) Candidaţii cetăţeni de origine etnică română din Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Ucraina şi Ungaria şi etnici români cu domiciliul stabil în străinătate se înscriu la concurs la Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti, cu respectarea prevederilor publicaţiei de concurs.
 + 
Articolul 13Dosarul de înscriere al candidatului trebuie să conţină următoarele documente:a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de identitate/paşaport, domeniul pentru care concurează, pentru cei care candidează la rezidenţiatul pe loc, şi, respectiv, unitatea sanitară şi postul pentru care concurează, pentru cei care candidează la rezidenţiatul pe post. În cerere candidaţii vor menţiona acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet;b) xerocopia buletinului/cărţii de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii din promoţia 2010 pot prezenta adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă;d) adeverinţa eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;e) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează;f) copia legalizată a actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele;g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de Ministerul Sănătăţii.
 + 
Articolul 14(1) După verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, direcţiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie alcătuiesc o singură listă cu candidaţii pe loc, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care cuprinde următoarele rubrici:

Nr. Domeniul Numele, Universi- Locul actual Numărul Obser-
crt. DSP (M,D,F) iniţiala Promoţia tatea de de muncă chitanţei vaţii
tatălui, medicină de plată a privind
prenumele şi fun- unita- taxei de starea
farmacie cţia tea concurs de să-
absolvită nătate

(2) După verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, direcţiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie alcătuiesc o singură listă cu candidaţii pe post, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care cuprinde următoarele rubrici:

Nr. Cod Dome- Numele, Promo- Universi- Locul Numărul Obser-
crt. DSP post niul iniţiala ţia tatea de actual de chitanţei vaţii
(M,D,F) tatălui, medicină muncă de plată privind
prenumele şi farma- a taxei de starea
cie ab- fun- uni- concurs de să-
solvită cţia tatea nătate

 + 
Articolul 15(1) Ministerul Sănătăţii, după centralizarea şi verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi, redactează, în ordine alfabetică, lista finală cu candidaţii înscrişi la concurs, pe domenii, pe locuri şi pe post. Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris.(2) La data de 17 noiembrie 2010, candidaţii pot afla sala şi ora începerii probei de concurs vizitând adresa de internet pe site-ul www.rezidentiat.info(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
 + 
Capitolul IVDesfăşurarea concursului + 
Articolul 16(1) Concursul se desfăşoară în ziua de duminică, 21 noiembrie 2010.(2) În dimineaţa zilei de concurs, la ora 7,30, şeful de sală şi supraveghetorii lipesc, în dreptul fiecărui loc din sală, o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.(3) Începând cu ora 8,30, candidaţii pot intră în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.
 + 
Articolul 17(1) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşază la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.(2) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.(3) În prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.
 + 
Articolul 18(1) Începând cu ora 8,45 se împart candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o cariocă neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât şi pentru completarea datelor de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se împart după algoritmul stabilit de Comisia comună centrală.(2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.(3) Şeful de sală şi supraveghetorii verifică corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise. Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatată de şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs. Se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.(5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.(6) Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei dintre tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului.(7) Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu mai au acces în sala de concurs.(8) În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces până la terminarea concursului.(9) La terminarea concursului candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag predau grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Şeful de sală scrie pe grila lor "Retras din concurs". Aceste grile sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se face menţiunea "Retras din concurs". După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2 supraveghetori şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.(11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2 candidaţi din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi discheta.(12) Grilele de răspuns cu menţiunea "Retras din concurs" se ambalează separat.(13) Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite sunt ambalate separat şi poartă menţiunea "Anulat".(14) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu menţiunea "Retras din concurs" şi grile "Anulat") se menţionează sala, numărul de candidaţi, numărul de grile corectate, respectiv "Retras din concurs", "Anulat".(15) Şefii de sală completează un proces-verbal privind numărul de candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi, grile de răspuns, caiete cu întrebări şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale sunt semnate de şefii de sală, supraveghetori şi 3 candidaţi.(16) Coletele şi procesele-verbale sunt puse în saci, care sunt sigilaţi la rândul lor şi predaţi reprezentanţilor Comisiei comune centrale. Pentru sigilare se folosesc cleşti speciali, care se găsesc la reprezentantul desemnat de Comisia comună centrală răspunzător de locaţia respectivă de concurs.(17) Sacii sunt transportaţi la sediul Comisiei comune centrale. Camerele în care se depozitează sacii sunt sigilate de preşedintele Comisiei comune centrale.
 + 
Capitolul VClasificarea candidaţilor + 
Articolul 19Preşedintele Comisiei comune centrale de rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei. Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor Comisiei comune centrale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea celor 4 ore de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru corectat.
 + 
Articolul 20(1) Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la Ministerul Sănătăţii sau se transmit prin fax la nr. 021/255.64.06.(2) Comisia comună centrală analizează şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe internet pe site-ul www.rezidentiat.info şi prin afişarea la Ministerul Sănătăţii şi constituie răspuns la contestaţiile primite.(3) În urma analizării contestaţiilor şi stabilirii grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi modificări.
 + 
Articolul 21(1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se face de către o comisie de specialişti propuşi de Comisia comună centrală şi desemnaţi prin ordin al ministrului sănătăţii. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată din sala respectivă niciun fel de material. În sala respectivă nu au acces decât persoanele care formează comisia menţionată.(2) Grila corectă rămasă definitivă este aplicată tuturor candidaţilor de la domeniul respectiv, indiferent dacă au contestat sau nu grila cu răspunsuri anunţată în sălile de concurs.
 + 
Articolul 22Înainte de alcătuirea clasificărilor, comisia desemnată la art. 21 alin. (1) procedează la desfacerea sacilor şi la verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
 + 
Articolul 23(1) Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă. Clasificarea pentru rezidenţiatul pe loc se face pe domenii, separat de clasificarea pentru rezidenţiatul pe post. Clasificarea pentru rezidenţiatul pe post se face pentru fiecare post în parte.(2) Rezultatele concursului naţional de rezidenţiat se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii.
 + 
Capitolul VIRezultate. Alegerea postului sau a locului în specialitate şi a centrelor de pregătire + 
Articolul 24(1) Data afişării clasificărilor pe domenii, pe loc şi post, este anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat.info(2) Clasificările, data şi locul alegerii locurilor în specialitate şi a centrelor de pregătire, precum şi data şi locul repartiţiei candidaţilor promovaţi la concursul de rezidenţiat pe post sunt afişate la Ministerul Sănătăţii sau pot fi accesate pe internet la adresa www.rezidentiat.info
 + 
Articolul 25(1) Alegerea locului în specialitate şi a centrelor de pregătire se face prin teleconferinţă, în două zile consecutive, în intervalul orar 9,00-21,00. Pentru informarea candidaţilor la sfârşitul primei zile de repartiţie vor fi afişate pe site-ul www.rezidentiat.info locurile (şi posturile rămase neocupate). Candidaţii au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele universitare medicale: Arad, Bucureşti, Braşov, ClujNapoca, Craiova, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.(2) Candidaţii care au concurat la rezidenţiatul pe post şi au obţinut punctaj de promovare se vor prezenta la direcţiile de sănătate publică din judeţul în care se găseşte unitatea sanitară care a publicat postul la concurs, în prima zi lucrătoare după efectuarea repartiţiei candidaţilor reuşiţi la rezidenţiatul pe loc, la ora 9,00. Primii clasaţi vor primi dispoziţie de repartizare pentru posturile pentru care au concurat. În cazul în care candidaţii clasaţi pe primul loc sau împuterniciţii acestora nu sunt prezenţi la repartiţie, comisia constituită la nivelul direcţiei de sănătate publică consemnează în procesul-verbal întocmit în acest sens absenţa, cu menţionarea orei şi minutului apelului, şi atribuie postul următorului clasat. Direcţiile de sănătate publică vor înainta Ministerului Sănătăţii un tabel cu candidaţii care au primit repartiţii pentru rezidenţiatul pe post în următoarea zi după eliberarea dispoziţiilor şi o copie a procesului-verbal. Pregătirea în specialitate a acestora se va efectua în centrele universitare Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Târgu Mureş, Craiova şi Timişoara, în funcţie de regiunea de dezvoltare în care se găseşte unitatea sanitară care a scos postul la concurs. Dacă în centrul universitar respectiv nu se poate efectua pregătirea în specialitatea obţinută, atunci rezidentul va solicita Ministerului Sănătăţii un alt centru de pregătire.
 + 
Articolul 26(1) Candidaţii sau împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi la data, ora şi locul fixate pentru alegerea postului sau a locului în specialitate şi a centrului de pregătire pierd drepturile conferite de concurs.(2) Posturile scoase la concurs pentru care nu au fost candidaţi înscrişi sau posturile pentru care candidaţii nu au obţinut punctajul minim nu se vor putea alege de alţi candidaţi.
 + 
Capitolul VIIMetodologia de selecţie pentru locuri suplimentare în medicina de familie + 
Articolul 27Pentru candidaţii care au concurat la rezidenţiatul pe loc şi pe post pentru domeniul medicină şi au obţinut punctaj de promovare, dar nu au ales loc sau post, se poate alcătui o nouă clasificare şi aceştia vor participa la o nouă selecţie pentru alegerea de locuri de rezidenţiat în specialitatea medicină de familie, care va avea loc la o dată ce va fi anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat.info. Odată cu anunţarea clasificării şi a datei acestei repartiţii se vor publică şi numărul de locuri suplimentare în specialitatea medicină de familie, precum şi unităţile şi centrele de pregătire pentru aceştia.
 + 
Capitolul VIIIExemplificări privind tipurile de întrebări şi modul de punctare + 
Articolul 28Caietele de concurs au un număr de 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de concurs sunt elaborate de comisiile de specialişti stabilite de preşedintele Comisiei comune centrale şi sunt diferite de cele deja publicate.
 + 
Articolul 29(1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de două tipuri, astfel:a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu cu 2-4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de două sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).(2) În caietul de concurs se precizează întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.Exemplu de punctare:A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte A şi C– În cazul în care candidatul marchează corect A şi C, primeşte 5 puncte, astfel:A B C D Ex x1 1 1 1 1 = 5 puncte– În cazul în care candidatul marchează A şi B, primeşte 3 puncte, astfel:A B C D Ex x1 0 0 1 1 = 3 puncte(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu gradul de dificultate cel mai mare.(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 27 noiembrie 2010, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.(5) Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă.
 + 
Capitolul IXProbleme de organizare + 
Articolul 30Pentru buna desfăşurare a concursului de rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor obligaţii:a) publicarea tematicii şi a bibliografiei de concurs, precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului – coordonator este preşedintele Comisiei comune centrale;b) stabilirea numărului de locuri şi de posturi pe domenii şi centre de pregătire, conform prevederilor legale;c) rezolvarea problemelor financiare (propunerea taxei şi încasarea acesteia, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata personalului care a contribuit la concurs etc.) – responsabil este Ministerul Sănătăţii;d) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, avându-se grijă să rămână în fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii), şi verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoară, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.) – responsabil este Ministerul Sănătăţii;f) organizarea supravegherii concursului – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale, care are următoarele atribuţii:– solicitarea, prin Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti şi Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti, a unui număr suficient de supraveghetori (un supraveghetor la 25 de candidaţi cu un minim de 3 persoane pentru o sală);– desemnarea şefilor de clădire, de sală şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;– instruirea acestora cu o săptămână înainte de concurs;g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru publicare pe internet – responsabili sunt Ministerul Sănătăţii şi preşedintele Comisiei comune centrale;h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi – coordonator este preşedintele Comisiei comune centrale;i) elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete (procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clădiri şi de sală, de predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile "Retras din concurs", caiete cu întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi ale şefilor de clădire către Comisia comună centrală; procese-verbale privind derularea concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de supraveghetori, grile de răspuns, plicuri ce conţin borderourile de predare a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului) – responsabil este Ministerul Sănătăţii;j) tipărirea caietelor cu întrebări – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de Comisia comună centrală, pregătirea maşinilor şi a personalului de însoţire – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;l) pregătirea pentru corectură, după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de sală sau supraveghetorii – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator – responsabil este Ministerul Sănătăţii;n) citirea grilelor prin scanare – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;o) stabilirea grilei de răspuns – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;p) stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 29 alin. (3) şi (4), pe domenii – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;q) afişarea clasificărilor finale – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale;r) crearea unei pagini web pe internet în care se publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.) – responsabil este Ministerul Sănătăţii;s) alegerea posturilor şi a locurilor publicate la rezidenţiat şi a centrelor de pregătire – responsabil este preşedintele Comisiei comune centrale.
 + 
Articolul 31(1) Pregătirea materialelor necesare desfăşurării concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns, pregătirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebări.(2) Grilele pentru răspuns se tipăresc până la data de 5 noiembrie 2010, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi pe liste plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă în săli. Grilele sunt de 4 tipuri, notate A, B, C şi D, pentru fiecare domeniu, corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, astfel încât în săli candidaţii care au locurile apropiate să aibă grile şi caiete de tipuri diferite.(3) Pregătirea sacilor pentru săli conţinând toate materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebări) se face de Comisia comună centrală, în săptămâna premergătoare concursului. Fiecare sac, pe care se scriu domeniul, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului, cuprinde următoarele materiale:– colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul grilelor pentru răspuns este dublu faţă de numărul candidaţilor din sala respectivă (+ 10%), în aşa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se scriu sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 + 10%);– pixuri-cariocă negre pentru completarea grilei de răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător numărului candidaţilor din sala respectivă + 30% rezervă;– plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor corectate;– coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se introduc în plicuri;– plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru sigilat sacii;– bandă adezivă pentru sigilarea plicurilor cu grilele corectate şi a coletelor cu grile anulate şi retrase din concurs;– sfoară pentru legarea coletelor cu grile;– hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;– sârme cu plumbi;– pixuri-cariocă de culoare roşie.(4) Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi sunt depozitaţi la nivelul Comisiei comune centrale, cu două zile înainte de concurs. Sediul este sigilat. În dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi, conţinând cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare a concursului.(5) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu întrebări se desfăşoară următoarele activităţi:a) Preşedintele Comisiei comune centrale împreună cu coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua concursului.b) Întrebările sunt create după tematica şi bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere în pagină şi/sau pe dischetă pe un anumit tipar.c) Caietele cu întrebări sunt alcătuite şi multiplicate de o comisie special desemnată care lucrează într-un loc de unde nu are nicio legătură cu exteriorul şi nu părăseşte locul respectiv decât după minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele şi echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru preîntâmpinarea dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în sală. Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D, pentru fiecare domeniu. Caietele conţin aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.d) După multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila este emisă de Ministerul Sănătăţii), puse în saci, iar sacii sunt sigilaţi cu cleştii transmişi de Ministerul Sănătăţii. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs.e) În dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi la locul de desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate. În fiecare maşină se vor asigura minimum 2 însoţitori.f) După terminarea operaţiunilor de multiplicare, toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) sunt împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul Comisiei comune centrale, unde se păstrează până după alegerea posturilor, a locurilor în specialitate şi a centrelor de pregătire.__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x