de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot
+
Capitolul IDispozitii generale +
Articolul 1(1) În conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, în învăţământul preuniversitar de stat posturile didactice se ocupa prin concurs. … (2) Coordonarea metodologica a concursurilor pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot este asigurata de Ministerul Educatiei şi Cercetarii, iar organizarea şi desfăşurarea acestora, de către inspectoratele scolare, precum şi de către conducerile unităţilor de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot, stabilite de Ministerul Educatiei şi Cercetarii, conform art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare. … (3) În baza acestor reglementari legale, în scopul descentralizarii procesului de încadrare a unităţilor de invatamant cu personal didactic, în scopul consolidării autonomiei instituţionale a unităţilor de invatamant şi al cresterii raspunderii acestora faţă de sarcinile unui invatamant performant, unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot vor organiza concursuri în vederea ocuparii posturilor didactice vacante. … (4) Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot se face pe bază de concurs cu probe scrise şi practice, cu subiecte elaborate în conformitate cu programele specifice la specialitatea postului didactic. Proba scrisa va cuprinde subiecte mixte din specialitate şi din metodica predarii specialitatii respective. … (5) Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante în unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot se va organiza înainte de perioada de desfăşurare a concursului naţional pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante. … +
Articolul 2(1) Posturile/catedrele didactice vacante vor fi publicate, până la data de 1 martie a anului scolar respectiv, cu respectarea stricta a Centralizatorului privind disciplinele de invatamant, domeniile şi specializarile, precum şi probele de concurs, valabil pentru incadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar (denumit în continuare Centralizator). … (2) Posturile/catedrele didactice vacante, pentru ocuparea prin concurs, vor fi constituite numai intr-o singura unitate scolara şi vor avea o viabilitate de cel puţin 4 (patru) ani scolari. … (3) La concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot au dreptul sa participe persoanele care indeplinesc condiţiile de studii prevăzute de art. 7, raportate la prevederile art. 44 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, şi în conformitate cu Centralizatorul. … (4) Nu au dreptul sa participe la concurs persoanele care au fost inlaturate din invatamant printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi cele care nu au obţinut definitivarea în invatamant, conform art. 34 alin. (4) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare. … (5) Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot se face numai prin concurs, cu probe scrise şi practice. … (6) Candidatii care au obţinut la concurs minimum media 7 (sapte) se pot titulariza în ordinea descrescatoare a mediilor, pe posturi/catedre didactice vacante, în limita numarului de posturi/catedre din lista afisata pentru concurs. … (7) Cadrul didactic titular, prezent la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot, care nu ocupa post/catedra, îşi păstrează calitatea de titular în unitatea de invatamant din care provine. … +
Articolul 3În cazul mediilor egale, obtinute la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot, departajarea candidaţilor, absolventi cu studii superioare, se face pe baza mediei dintre media anilor de studii şi media examenului de licenţă/examenului de stat. Pentru absolventii liceelor pedagogice/scolilor echivalente, departajarea se face pe baza mediei anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat/de absolvire a scolilor echivalente. Dacă egalitatea se menţine, se aplică în ordine urmatoarele criterii:– domiciliul stabil în localitatea unde se afla postul vacant;– sot/sotie în invatamant;– grad didactic;– fiu/fiica în invatamant;– cuprinderea în programul organizat de Banca Mondiala – "Proiect pentru învăţământul rural". +
Articolul 4Datele de organizare şi desfăşurare a concursului sunt stabilite de conducerile unităţilor de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot după consultarea conducerii inspectoratului scolar şi a centrelor de perfectionare pentru specializarea pentru care se organizeaza concurs. La data publicarii postului/catedrei didactic/didactice vacant/vacante, inspectoratul scolar va comunică Ministerului Educatiei şi Cercetarii (Directia planificare, retea scolara şi resurse umane) data programata pentru susţinerea concursului. Concursul va avea loc după cel puţin 30 de zile de la publicarea în presa locala şi centrala a posturilor/catedrelor didactice vacante pentru care unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot organizeaza concurs. +
Capitolul IIÎnscrierea candidaţilor şi disciplinele de concurs +
Articolul 5Cererile de inscriere la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante în unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot, insotite de copii de pe documentele solicitate, se înregistrează la secretariatul unităţii scolare care organizeaza concursul. Candidatii au obligaţia de a respecta cu strictete graficul afisat. Actele de studii se depun în copie legalizata, iar celelalte documente sunt certificate pentru conformitate cu originalul de către un membru al comisiei de concurs. Pe cererea de inscriere la concurs candidatul va preciza disciplina de concurs şi specialitatea postului didactic pentru care opteaza (o singura optiune). Comisia de organizare a concursului împreună cu consilierul juridic al inspectoratului scolar au obligaţia de a verifica legalitatea documentelor. +
Articolul 6Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din învăţământul alternativ, candidatii anexeaza la cererea de inscriere la concurs avizul privind parcurgerea modulului de pedagogie specifică, eliberat de către federatiile, asociaţiile, centrele care organizeaza alternative educationale în România (Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena etc.). +
Articolul 7Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante la disciplina religie, disciplinele teologice, precum şi pentru posturile didactice de la seminariile/liceele teologice, candidatii anexeaza la cererea de inscriere la concurs avizul cultului, în baza Protocolului incheiat între Ministerul Educatiei şi Cercetarii cu nr. 9.484 din 16 martie 1999 şi Secretariatul pentru Culte cu nr. 1.859 din 16 martie 1999. +
Articolul 8Pentru ocuparea posturilor didactice de invatatori vacante de la liceele cu profil pedagogic, candidatii anexeaza la cererea de inscriere la concurs avizul directorului liceului pedagogic privind practica pedagogica. +
Articolul 9Pentru ocuparea posturilor de asistenţa psihopedagogica de la cabinetele interscolare, se pot inscrie la concurs absolventi ai facultatilor de psihologie, sociologie, pedagogie, psihosociologie, precum şi absolventi ai facultatilor de filozofie-istorie, istorie-filozofie, promotiile 1978-1989, care fac dovada ca au fost în grupele pentru psihologie, pedagogie, sociologie, conform Centralizatorului. +
Articolul 10(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante, se pot inscrie la concurs absolventi de invatamant superior de lunga/scurta durata, care au inscrise pe diploma specializarile corespunzătoare posturilor/catedrelor respective, conform Centralizatorului. Pentru aceste posturi/catedre, proba se sustine în specializarea/specializarile postului/catedrei, conform Centralizatorului, după programa specifică pentru concursul naţional, elaborata de Ministerul Educatiei şi Cercetarii. … (2) Pentru posturile didactice de educatoare, proba scrisa se sustine la limba şi literatura română şi la metodica predarii activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii, după programa specifică pentru concursul naţional, elaborata de Ministerul Educatiei şi Cercetarii. … (3) Pentru posturile didactice de invatator/institutor, proba scrisa se sustine la limba şi literatura română şi la metodica predarii acesteia, după programa specifică pentru concursul naţional, elaborata de Ministerul Educatiei şi Cercetarii. … (4) a) Pentru posturile didactice de pregatire/instruire practica se pot inscrie la concurs absolventi ai unei scoli postliceale sau absolventi ai învăţământului superior de lunga ori scurta durata în domeniu, conform Centralizatorului. … b) Pentru posturile didactice de pregatire/instruire practica, proba scrisa se sustine la disciplina cuprinsa în Centralizator. … (5) Pentru ocuparea posturilor didactice de educatoare/invatator/institutor din unitatile de invatamant, clase sau grupe cu predare în limbile minoritatilor naţionale, concursul se desfăşoară în doua zile consecutive şi consta în susţinerea urmatoarelor probe: limba şi literatura română (în prima zi), limba şi literatura materna (a doua zi). Nota pentru promovare se obtine din media aritmetica a celor două probe, calculată cu trei zecimale. Notele pentru fiecare proba trebuie să fie minimum 5 (cinci). … +
Articolul 11Pentru disciplinele socioumane, deoarece nu se pot constitui catedre dintr-o singura disciplina, profilul acestora se stabileste în functie de numărul dominant de ore, conform Centralizatorului. +
Articolul 12Pentru ocuparea catedrelor didactice vacante, cu excepţia celor de limba şi literatura română, din unităţi de invatamant şi de la clasele cu predare în limbile minoritatilor naţionale, precum şi din unitatile/clasele/grupele cu predare parţială în limbile minoritatilor naţionale (inclusiv pentru limba materna ori disciplinele predate în limba materna), concursul se sustine în limba materna, la solicitarea candidatului prin fisa de inscriere la concurs. Unitatea organizatoare asigura traducerea subiectelor în limbile minoritatilor naţionale. +
Articolul 13(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante, candidatii vor sustine inaintea probei scrise, cu cel puţin 48 de ore, o proba practica în profilul postului didactic solicitat. … (2) Pentru ocuparea catedrelor de educatie muzicala şi a posturilor didactice de specialitate din unitatile cu profil artistic (specializarea muzica, coregrafie şi arta actorului), proba practica se desfăşoară conform anexei nr. 1. … (3) Pentru ocuparea posturilor didactice din unitatile cu clase speciale de limbi straine cu program intensiv şi bilingv, proba practica se desfăşoară conform anexei nr. 2. … (4) Pentru ocuparea posturilor didactice de informatica, tehnologia informatiei, informatica-tehnologii asistate de calculator, proba practica se desfăşoară conform anexei nr. 3. … (5) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor de specialitate din unitatile de invatamant cu profil sportiv şi din cluburile sportive scolare, proba practica se desfăşoară conform anexei nr. 4. … (6) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor de specialitate din unitatile de invatamant cu profil de arte plastice, proba practica se desfăşoară conform anexei nr. 5. … (7) Pentru ocuparea catedrelor din palatele şi cluburile copiilor, proba practica se desfăşoară conform anexei nr. 6. … (8) Pentru ocuparea catedrelor de instruire practica, proba practica se desfăşoară în specialitatea postului, conform anexei nr. 7. … (9) Pentru ocuparea posturilor didactice cu predare în alta limba decat aceea în care candidatii şi-au facut studiile, candidatii vor sustine un test de cunoastere a limbii respective. … (10) La toate specialitatile, candidatii vor sustine o proba practica în specialitatea postului, care consta în susţinerea unei ore de curs, conform anexei nr. 8. … (11) Rezultatul probei practice sau al testului se consemneaza prin "admis" ori "respins", această probă fiind eliminatorie. Contestaţiile la proba practica sau orala nu se admit, hotărârea comisiei de concurs ramanand definitivă. … +
Capitolul IIIComisiile de concurs +
Articolul 14(1) Coordonarea metodologica a concursului, conform prevederilor art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, este asigurata de Ministerul Educatiei şi Cercetarii, iar organizarea concursului se realizează de inspectoratul scolar şi unitatea de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot. … (2) Pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea concursului se constituie comisia de concurs la nivelul inspectoratelor scolare, având urmatoarea componenta: … ● presedinte – directorul unităţii de invatamant;● membri – 2 profesori, inspectori de specialitate sau profesori cu gradul didactic I/metodisti ai inspectoratului scolar;● secretar – un cadru didactic.(3) a) Proba practica se sustine în faţa unei comisii alcatuite din: … ● presedinte – un inspector de specialitate;● membri – directorul unităţii de invatamant;– 3 profesori de specialitate, de preferinta metodisti ai inspectoratului scolar;● secretar – un cadru didactic.b) Evaluarea testului pentru ocuparea posturilor didactice cu predare în alta limba decat aceea în care candidatii şi-au facut studiile se va face de către o comisie formata din: … ● presedinte – un inspector de specialitate.● membri – 2 profesori de specialitate având gradul didactic I/metodisti ai inspectoratului scolar;● secretar – un cadru didactic. +
Articolul 15Comisia de concurs are urmatoarele atribuţii:1. afişează lista posturilor didactice vacante cu viabilitate de 4 ani, cu cel puţin 30 de zile inaintea concursului, conform prevederilor art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;2. înregistrează şi verifica cererile şi documentele anexate, necesare inscrierii;3. stabileste şi afişează graficul desfăşurării probei practice;4. repartizeaza nominal candidatii în salile de concurs;5. întocmeşte listele cu personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identităţii acestora şi sigilarea lucrărilor scrise; numeste, prin tragere la sorti, pentru fiecare sala, 2-3 supraveghetori, care au alta specialitate decat candidatii din sala de concurs şi care nu au rude printre candidati (rude sau afini până la gradul IV inclusiv). În acest sens, supraveghetorii vor depune o declaratie scrisa. Unul dintre ei va fi numit responsabil de sala;6. asigura transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toate salile de concurs, dacă este cazul;7. verifica exactitatea şi corectitudinea transcrierii subiectelor;8. asigura afisarea la loc vizibil a baremului de corectare pentru toate specialitatile la care s-a dat concurs;9. verifica dacă numărul lucrărilor şi numărul paginilor acestora, predate de candidati supraveghetorilor de sala, corespund inscrisurilor din borderoul de predare a lucrărilor;10. preda, sub semnatura, comisiilor de evaluare lucrarile candidaţilor, insotite de un borderou pe specialitati, mentionand numărul lucrărilor şi al paginilor acestora;11. întocmeşte şi afişează, pe specialitati, tabelul nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescatoare a mediilor;12. primeste contestaţiile şi le transmite, sub semnatura, comisiei de rezolvare a contestatiilor;13. după primirea rezultatelor la contestatii, pe baza rezultatelor concursului, întocmeşte clasificarea finala a candidaţilor, în functie de postul didactic, şi propune inspectoratului scolar lista pentru validarea rezultatelor;14. raspunde din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfăşurarea concursului. +
Articolul 16Membrii comisiei de concurs care au asigurat multiplicarea subiectelor nu vor părăsi incaperea unde a fost asigurata multiplicarea decat după o ora de la începerea efectiva a probei scrise. Toţi membrii comisiei de concurs, înainte de începerea concursului, vor depune o declaratie prin care se angajează sa pastreze secretul subiectelor de concurs până la afisarea baremului de corectare. Nerespectarea confidentialitatii atrage sancţiuni administrativ-disciplinare, civile sau penale, după caz. +
Capitolul IVComisia de elaborare a subiectelor şi a baremelor de evaluare +
Articolul 17(1) Subiectele sunt elaborate de Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare din cadrul Ministerului Educatiei şi Cercetarii. … (2) Coordonatorii comisiilor pentru elaborarea subiectelor şi baremelor de corectare sunt numiti prin ordin al ministrului educatiei şi cercetării. … +
Capitolul VDesfăşurarea concursului +
Articolul 18(1) Lucrarea scrisa se desfăşoară în ziua stabilita de fiecare unitate de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot care organizeaza concurs, începând cu ora 9,00. Candidatii vor fi prezenţi în sala de concurs cel mai devreme la ora 7,30 şi cel mai tarziu la ora 8,30. După primirea subiectelor de concurs de către candidati, durata de redactare a lucrărilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depasit. Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneala sau pix de culoare albastra; desenele/graficele se pot executa şi cu creionul negru. … (2) Se interzice accesul în sala de concurs al candidaţilor care au asupra lor mijloace de comunicare la distanta. … (3) În vederea desfăşurării probelor scrise, va fi asigurata supravegherea fiecarei sali de către 2 supraveghetori, care verifica identitatea candidaţilor prin buletin/carte de identitate sau pasaport. … (4) Pe usa fiecarei sali vor fi afisate tabele nominale cu candidatii repartizati în sali şi disciplina la care sustin concurs. … (5) Responsabilii de sali primesc, sub semnatura, de la secretariatul comisiei, tabelul nominal cu candidatii repartizati în sala respectiva, precum şi colile de examen şi ciornele necesare, în functie de numărul concurentilor. … (6) Membrii comisiei de concurs, desemnaţi pentru multiplicare asigura numărul necesar de exemplare care se introduc în plicuri şi se vor secretiza. … (7) Preşedintele comisiei de concurs împreună cu secretarul comisiei distribuie la salile de concurs plicurile cu subiecte, astfel încât la ora 10,00 acestea să se poată desface în prezenta candidaţilor. … (8) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra sau părăsi sala decat dacă preda lucrarea şi semneaza de predare. … (9) Candidatii care nu se afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba respectiva. … (10) După inmanarea subiectelor candidaţilor, un membru al comisiei de concurs, insotit de un membru al comisiei de elaborare a subiectelor, verifica dacă toţi candidatii au primit subiectul corespunzător specializarii/probei de concurs. … (11) În timpul desfăşurării probei responsabilul de sala şi ceilalti supraveghetori nu vor discuta între ei şi nu vor rezolva subiectele. … (12) Înscrierea numelui candidaţilor în afara spatiului care se sigileaza, precum şi orice alte semne distinctive pe colile-tip destinate lucrărilor scrise sau pe ciorne determina anularea lucrărilor scrise. … (13) Candidatii care în timpul desfăşurării probelor de concurs sunt surprinsi copiind sau transmitand solutii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, incheindu-se un proces-verbal în acest sens. … (14) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizeaza solutii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrari sau au manifestari de neglijenta în indeplinirea atribuţiilor de supraveghetor (tolerarea unor acţiuni sau intentii de frauda ale candidaţilor, parasirea nejustificata a salii de concurs etc.) vor fi sanctionate administrativ, civil sau penal. … (15) Sigilarea lucrărilor scrise se efectueaza de către candidati în prezenta supraveghetorului de sala, după care se aplică stampila unităţii scolare care organizeaza concursul şi semnatura presedintelui comisiei de concurs. … (16) După ce termina redactarea lucrărilor, candidatii le predau responsabilului de sala, semneaza în borderoul de predare a lucrărilor, mentionand numărul de pagini. Spatiile libere ale intregii lucrari se anulează cu linie franta, în forma literei "Z", de către un supraveghetor în faţa candidatului. … (17) Ciornele se predau separat, o dată cu lucrarea, responsabilului de sala, fără să aibă valabilitate în evaluarea lucrării şi la eventualele contestatii. Ciornele se păstrează, în arhiva unităţii scolare care organizeaza concursul, timp de un an. … (18) La ieşirea candidaţilor din sala, acestia vor putea consulta baremele de corectare, la fiecare disciplina de concurs, afisate la loc vizibil. … (19) După ieşirea candidaţilor din sala în care s-a desfăşurat proba, supraveghetorii de sala vor preda comisiei de concurs lucrarile candidaţilor, borderourile de predare a lucrărilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite. … (20) Lucrarile scrise, pe discipline de invatamant, sunt amestecate şi numerotate de la 1 la n, după caz, de către comisia de concurs. Apoi acestea sunt depozitate în condiţii de securitate maxima, astfel încât o singura persoana, actionand independent, sa nu poata avea acces la lucrari, până la predarea acestora cu proces-verbal comisiilor de corectare, dar nu mai tarziu de urmatoarea zi. Rezultatele concursului se afişează la sediul unităţii de invatamant unde s-a desfăşurat concursul, cel mai tarziu după 3 zile de la susţinerea acestuia. … (21) Contestaţiile se depun la secretariatul comisiei de contestatii în termen de cel mult 48 de ore de la afisarea rezultatelor. … +
Capitolul VIComisia de evaluare a lucrărilor +
Articolul 19(1) Comisia de evaluare a lucrărilor se constituie la nivelul inspectoratelor scolare, prin decizie a inspectorului scolar general, având urmatoarea componenta: … ● presedinte – profesor/conferentiar universitar;● membri – cate 2 profesori pentru fiecare specialitate, inspectori de specialitate sau profesori cu gradul didactic I/metodisti ai inspectoratului scolar;● secretar – un cadru didactic.(2) Evaluarea şi notarea lucrărilor scrise se desfăşoară în sali prestabilite, în care nu este permis accesul altor persoane, în afara membrilor comisiei de evaluare. Fiecare lucrare scrisa este verificata independent, în sali separate, de cei 2 membri ai comisiei de evaluare şi este apreciata separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de corectare. Fiecare corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finala, în borderoul de notare, după terminarea evaluării. La evaluare nu se fac insemnari pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt. … (3) Preşedintele comisiei de evaluare verifica borderourile şi semnaleaza diferentele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori, fie la subpuncte, fie la nota lucrării. În aceasta situaţie, cei 2 corectori vor reverifica împreună lucrarea şi vor acorda o noua nota care va fi înregistrată într-un alt borderou. Aceasta nota trebuie să fie cuprinsa între notele initiale. În caz de divergente între corectori, lucrarea va fi recorectata de un al treilea corector, numit de inspectorul scolar general, la propunerea presedintelui comisiei de evaluare. Nota acestuia este definitivă şi va fi semnata de cei 3 corectori. … (4) Când nu s-au semnalat diferente mai mari de un punct, fiecare corector îşi inscrie propria nota pe lucrare, semneaza în dreptul notei, iar preşedintele calculeaza media aritmetica cu doua zecimale, fără rotunjire, o trece pe lucrare şi semneaza. … (5) Lucrarile candidaţilor, împreună cu borderourile de corectare şi procesele-verbale cu mediile obtinute, se vor preda presedintelui comisiei de concurs. … (6) După stabilirea mediei, preşedintele comisiei de evaluare deschide lucrarile în prezenta corectorilor şi consemneaza mediile într-un proces-verbal-tip, care cuprinde numele candidaţilor, numărul lucrării şi media obtinuta. … (7) Evaluarea lucrărilor de concurs se va realiza într-un interval ce nu poate depăşi 48 de ore de la incheierea probei scrise. … +
Articolul 20Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi a baremelor de evaluare vor declara în scris ca vor pastra secretul subiectului. În cazul divulgarii subiectelor, vor suporta consecintele legii. +
Capitolul VIIComisia de rezolvare a contestatiilor +
Articolul 21Lucrarile pentru care s-au depus contestatii în termenul prevăzut se resigileaza, în vederea reevaluarii, secretizandu-se şi nota/notele acordate la prima evaluare. +
Articolul 22Comisia de rezolvare a contestatiilor va fi formata, în intregime, din alte cadre didactice decat cele din comisia de evaluare şi este numita la propunerea conducerii unităţii de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot, prin decizie a inspectorului scolar general. Comisia de rezolvare a contestatiilor este formata din:● presedinte – profesor/conferentiar universitar;● membri – cate 2 profesori pentru fiecare specialitate, inspectori de specialitate sau profesori cu gradul didactic I/metodisti ai inspectoratului scolar;● secretar – un cadru didactic. +
Articolul 23(1) Recorectarea lucrărilor se face după instrucţiunile prevăzute la cap. V, în termen de cel mult 24 de ore de la termenul limita de înregistrare a contestaţiei. Nota acordată de comisia de rezolvare a contestatiilor se considera admisa şi definitivă, dacă este o diferenţa mai mare de cel mult 0,5 puncte între nota initiala şi cea finala (diferenţa poate fi pozitiva sau negativa). Dacă diferenţa dintre nota acordată de comisia de rezolvare a contestatiilor şi nota stabilita în urma evaluării initiale este mai mica de 0,5 puncte, nota acordată de comisia de evaluare este definitivă. În situaţia lucrărilor cu nota initiala cuprinsa între 9,50 şi 10,00, nota finala este cea atribuita la recorectare. … (2) Hotărârile comisiei de rezolvare a contestatiilor sunt definitive şi se afişează cel mai tarziu în termen de 48 de ore de la data limita de depunere a contestatiilor. … (3) Dacă diferenţa dintre media stabilita de comisia de concurs şi de comisia de rezolvare a contestatiilor este mai mare de 1,5 puncte, inspectorul scolar general este autorizat sa decida constituirea unei noi comisii de recorectare, formata din alti membri decat cei din comisiile anterioare. Rezultatul acestei ultime corectari este definitiv. Inspectorul scolar general va dispune aplicarea masurilor legale asupra celor care nu şi-au indeplinit atribuţiile în cadrul concursului. … +
Articolul 24La toate etapele concursului participa, cu statut de observator, reprezentantul/reprezentantii organizaţiei/organizaţiilor sindicale reprezentative din unitatea de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot. Acestia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observatii. +
Capitolul VIIIRepartizarea pe posturi a candidaţilor +
Articolul 25Imediat după solutionarea tuturor contestatiilor, comisia de concurs afişează la unitatile de invatamant listele finale, în ordinea descrescatoare a mediilor, pentru fiecare post didactic. +
Articolul 26Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice vacante în unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot se face prin decizie a inspectorului scolar general. +
Articolul 27Angajarea pe post/catedra se face de către directorul unităţii de invatamant, pe baza deciziei de repartizare semnata de inspectorul scolar general, cu data de 1 septembrie. +
Capitolul IXDispozitii finale +
Articolul 28(1) Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor/ catedrelor didactice vacante în unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot, precum şi plata cadrelor didactice care fac parte din comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante în unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot se fac de către Ministerul Educatiei şi Cercetarii prin inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucureşti. … (2) Normarea activităţii şi salarizarea membrilor comisiilor de concurs se fac în conformitate cu precizarile aprobate prin ordin al ministrului educatiei şi cercetării. … +
Articolul 29La organizarea/desfăşurarea concursului nu pot participa persoanele care concureaza sau care au în randul candidaţilor rude ori afini până la gradul IV inclusiv. +
Articolul 30Lucrarile de concurs şi borderourile de corectare se păstrează în arhiva unităţilor organizatoare, timp de un an, iar celelalte documente, conform normativelor în vigoare. +
Articolul 31Unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot, care organizeaza concursul vor inainta inspectoratelor scolare tabele nominale cu cadrele didactice prezentate la concurs, cu rezultatele concursului şi dosarele candidaţilor admisi, în termen de 5 zile de la finalizarea acestuia. +
Articolul 32Pentru fiecare cadru didactic care, în urma concursului, ocupa postul/catedra didactic/didactica vacant/vacanta, conducerea unităţii de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot va menţiona în tabelul care se inainteaza la inspectoratul scolar situaţia încadrării candidatului. +
Articolul 33Presedintii comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor, a baremelor de corectare, de evaluare a lucrărilor şi de rezolvare a contestatiilor poarta raspunderea principala pentru corectitudinea desfăşurării concursului, conform atribuţiilor specifice. +
Articolul 34Preşedintele comisiei de concurs şi al celei de rezolvare a contestatiilor sunt direct raspunzatori de respectarea prezentei metodologii şi de corectitudinea desfăşurării concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante de către candidatii cu studii corespunzătoare, precum şi de transmiterea la inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucureşti a documentelor. +
Articolul 35Nerespectarea prevederilor legale de către persoanele implicate în organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante din unitatile de invatamant preuniversitar din judeţele-pilot atrage raspunderea administrativ-disciplinara, civila sau penala, după caz. +
Articolul 36Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Anexa 1la metodologiePROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelordidactice vacanteA. Disciplina Educatie muzicala(pentru absolventii învăţământului superior de scurta durata şi lunga durata, catedre/posturi din scoli şi licee de cultura generală)a) Elaborarea unei unităţi de invatare, în functie de nivelul de invatamant la care urmeaza sa predea candidatul şi prezentarea orala a acesteia … b) Analiza unei lucrari muzicale din repertoriul pentru copii şi tineret. … Analiza lucrării va consta în:– descifrarea lucrării din punct de vedere ritmic, ritmico-melodic şi intonarea tuturor vocilor cursiv;– stabilirea liniei dirijorale prin marcarea acesteia pe partitura şi intonarea ei;– analiza formei prin delimitarea unităţilor de insusire după auz (vocal) sau de citire instrumentala (repetate, contrastante etc.) şi stabilirea formei în care se încadrează lucrarea;– probleme de interpretare prin precizarea tehnicii vocale interpretative (respiratie, emisie, dictie) şi stabilirea problemelor de frazare şi expresivitate a textului muzical (evidentierea unor cuvinte prin accente etc.), tempoul şi nuantele potrivite;– incadrarea lucrării în opera compozitorului şi a lucrării în epoca din care face parte.Unitatea de invatare se alege de către candidat, conform programei, anterior probei.Precizare: Lucrarile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele I-XII ale curriculumului de educatie muzicala.Comisia de concurs va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate o lucrare muzicala din repertoriul pentru copii şi tineret. Numărul biletelor de examen va fi egal cu numărul candidaţilor plus o patrime din numărul acestora.Evaluarea probelor a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".● La toate probele candidatii trebuie să obţină calificativul "admis". Dacă la una dintre probe candidatul nu este admis, acesta nu mai participa la probele urmatoare şi este declarat respins.B. Educatie artistica specializata. Specializarile muzica, coregrafie şi arta actorului(pentru absolventii învăţământului superior de lunga durata, catedre/posturi din scolile şi liceele de arta)MUZICA INSTRUMENTALA, ARTA VOCALA (CANTO), MUZICA DE CAMERA, COREGRAFIE, STUDII TEORETICE, ARTA ACTORULUI:1. Muzica instrumentala/arta vocala/muzica de camera*), coregrafie–––Notă …
*) Proba de recital pentru candidatii care opteaza pentru postul de profesor de muzica de camera va fi sustinuta la instrumentul absolvit.a) Elaborarea unui proiect de lectie: comisia de concurs va face public, cu 48 de ore înainte, repertoriul elevului/elevilor şi nivelul de invatamant pe baza caruia candidatul va concepe proiectul didactic; proiectul va fi prezentat comisiei de concurs înainte de începerea probei. … b) Susţinerea proiectului de lectie (lectia de instrument/de muzica de camera/coregrafie/arta vocala); pe baza proiectului didactic prezentat, candidatii vor sustine ora de instrument/muzica de camera/coregrafie/arta vocala) cu elevul/elevii nominalizati de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unităţii de invatamant; proba nu va depăşi 30 de minute. … c) Proba de recital instrumental/vocal, ce va contine 3 lucrari la alegere: un studiu şi doua lucrari diferite ca stil, caracter, forma, cel puţin la nivelul programei de liceu. … Proba de recital pentru coregrafie.Dans clasic:● 5 variatii clasice, din care comisia de concurs va indica prezentarea a 3 dintre ele.Dans contemporan/modern:● 3 coregrafii la alegere, din 5 coregrafii consacrate pregatite de candidat.Proba de recital instrumental, vocal (canto) şi coregrafie nu va depăşi 30 de minute.Evaluarea probelor prevăzute la lit. a), b) şi c) se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".● La toate probele candidatii trebuie să obţină calificativul "admis". Dacă la una dintre probe candidatul nu este admis, acesta nu mai participa la probele urmatoare şi este declarat respins.2. Studii teoretice (teorie-solfegiu-dicteu, armonie, istoria muzicii, forme muzicale)a) Elaborarea unui proiect de lectie care să vizeze continuturi ale disciplinelor teoria muzicii, armonie, istoria muzicii, forme muzicale şi prezentarea orala a acestuia. … b) 1. Citirea, la prima vedere a unui solfegiu de 16 măsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, până la 4 alteratii constitutive, în cheile Sol şi Fa; … b) 2. Citirea, la prima vedere, la pian a unui dicteu melodic şi a unui dicteu armonic de 12 măsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, până la 4 alteratii constitutive, în cheile Sol şi Fa. … Comisia de concurs va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate un solfegiu, un dicteu melodic şi un dicteu armonic. Numărul biletelor de examen va fi egal cu numărul candidaţilor plus o patrime din numărul lor.Proiectul de lectie se elaboreaza de către candidat, conform programei, anterior probei.b) 3. Armonizarea unei teme de 16 măsuri (8 măsuri sopran şi 8 măsuri bas dat, necifrate). … b) 4. Citirea, la prima vedere, la pian, cu analiza armonica a unor fragmente muzicale de 12-16 măsuri, din literatura universala şi română. … Comisia de concurs va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate o tema de armonizat şi cate un fragment muzical. Numărul biletelor de examen va fi egal cu numărul candidaţilor plus o patrime din numărul lor.c) Recunoasterea şi comentarea unor lucrari din creatia universala şi românească; pe baza auditiei, candidaţilor li se cere recunoasterea şi comentarea a 4 lucrari din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creatia românească), alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrari pusa la dispoziţia candidaţilor de către directiunea unităţii de invatamant cu cel puţin două saptamani înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare. … Evaluarea probelor prevăzute la lit. a), b) 1-4 şi c) se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".● La toate probele candidatii trebuie să obţină calificativul "admis". Dacă la una dintre probe candidatul nu este admis, acesta nu mai participa la probele urmatoare şi este declarat respins.3. Arta actorului (pentru absolventii învăţământului superior de lunga durata, catedre/posturi din scoli şi licee de arta)a) Candidatul va elabora un set de exercitii de iniţiere actoriceasca în cadrul unei lectii cu 3-5 elevi. … b) Lucrul pe text. Textul va fi la alegerea candidatului, din literatura (proza/poezie) universala sau română. Asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unităţii de invatamant. … Proba nu va depăşi 30 de minute.Evaluarea probelor prevăzute la lit. a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".● La toate probele candidatii trebuie să obţină calificativul "admis". Dacă la una dintre probe candidatul nu este admis, acesta nu mai participa la probele urmatoare şi este declarat respins.NOTĂ:1. Unitatile de invatamant la care candidatii vor sustine proba practica vor fi stabilite de inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucureşti. Pentru susţinerea probei practice inspectoratele scolare şi unitatile de invatamant desemnate să asigure desfăşurarea probelor practice vor pregati şi vor asigura toate condiţiile necesare desfăşurării optime a acestora.2. Prezenta anexa este valabila pentru absolventii care opteaza pentru un post/catedra din scoli generale, licee de cultura generală, scoli şi licee de arta, cu specializarile muzica, arta actorului şi coregrafie, cu program integrat şi suplimentar de arta.3. Candidatii care opteaza pentru ocuparea unui/unei post/catedre prevăzut/prevăzute la pct. 2 – Studii teoretice, vor sustine toate probele prevăzute la acest punct, indiferent dacă postul/catedra prevede ore numai pentru una/doua dintre cele trei discipline.4. Candidatii absolventi ai învăţământului superior de lunga durata şi care au parcurs şi absolvit şi un modul de folclor pot preda şi disciplina muzica vocala traditionala românească (canto popular) din liceele de muzica (clasele IX-XII). Acestia vor sustine proba practica prevăzută la Educatie muzicala şi o proba de recital vocal ce va consta în interpretarea a trei lucrari diferite, specifice genului, cu sau fără acompaniament, din zona de provenienţă a candidatului. Pentru această categorie de candidati, proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala.5. Pentru posturile/catedrele de Ansambluri muzicale vocale şi instrumentale sau orchestrale, respectiv Dirijat ansamblu coral ori Dirijat ansamblu instrumental sau orchestral, sunt valabile probele practice de la Educatie muzicala (adaptate după caz). Pentru ansamblu coral, instrumental sau orchestral, lucrarile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele a VII-a-a XII-a ale programei pentru ansamblu coral, respectiv ansamblu instrumental sau orchestra – scoli şi licee de muzica. Pentru această categorie de candidati proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala.6. Candidatii absolventi ai învăţământului superior de lunga durata, care au studiat şi absolvit un instrument sau au studiat şi au absolvit un modul de instrument, pot preda şi instrumentul respectiv la scolile şi liceele de arta. Acestia vor putea sustine probele practice prevăzute la Educatie muzicala specializata – Muzica instrumentala.Pentru această categorie de candidati proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala specializata – Muzica instrumentala.7. Prezenta anexa este valabila şi pentru candidatii aparţinând minoritatilor naţionale. +
Anexa 2la metodologiePROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacantedin liceele cu clasele speciale – limbi straine cu programintensiv şi bilingvProba practica va consta dintr-un interviu prin care comisia de concurs va evalua:1. competenţa de receptare şi comunicare a candidatului, în limba străină respectiva;2. capacitatea de a elabora, pe baza manualelor aprobate de Ministerul Educatiei şi Cercetarii, un proiect didactic, pe o tema, propusa de comisie, specifică programei scolare a claselor cu program intensiv şi bilingv. Candidatul trebuie să sustina/sa argumenteze obiectivele propuse, strategiile şi tehnicile de predare/invatare abordate, să justifice alegerea materialelor auxiliare pe care le va utiliza în desfăşurarea lectiei.Evaluarea globală se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins". +
Anexa 3la metodologiePROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacanteDisciplina InformaticaProba practica va consta din realizarea practica a subiectelor inscrise pe biletul de examinare.Biletul de examinare va contine 5 subiecte care trateaza:● o aplicatie în mediul de programare Pascal sau C/C++ (cap. 4* al programei):– se vor testa abilitatile candidatului în utilizarea mediului de programare, depanarea programului/aplicatiei;● o aplicatie de baze de date (cap. 9 al programei):– se vor verifica abilitatile candidatului în utilizarea mediului FOX PRO;● utilizarea unui sistem de operare (cap. 2* al programei):– se vor verifica abilitatile candidatului în utilizarea unui SO;● implementarea unei aplicaţii de birotica (cap. 10 al programei):– se vor testa abilitatile candidatului în utilizarea editorului de texte sau editorului de foi de calcul ori a editorului prezentari;● utilizarea serviciilor retelei Internet (cap. 11* al programei):– se vor testa abilitatile candidatului în utilizarea serviciilor Internet.Proba practica nu va depăşi 30 de minute pentru fiecare candidat.Evaluarea se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".NOTĂ:1. Unitatile de invatamant şi numărul acestora, unde candidatii vor sustine proba practica, vor fi stabilite de inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucureşti.2. Prevederile prezentei anexe sunt valabile şi pentru candidatii care vor opta pentru un post/catedra vacant/vacanta din palate şi cluburi ale elevilor. +
Anexa 4la metodologiePROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacantedin unitatile cu invatamant sportiv integrat şi suplimentar(licee şi clase cu program sportiv/cluburi sportive scolare)Disciplina Educatie fizica şi sport● La concurs participa absolventii învăţământului superior de specialitate, de lunga şi scurta durata, cu specializare în disciplina sportiva pentru care s-au inscris.● Proba practica se desfăşoară după cum urmeaza:1. subiectele pentru proba practica sunt elaborate de comisia de examinare în preziua examenului şi sunt avizate de inspectorul scolar de specialitate;2. explicarea şi/sau demonstrarea pasilor metodici de invatare/consolidare/perfectionare a elementelor/procedeelor solicitate în biletul de examen extras.● Durata probei practice nu va depăşi 30 de minute/concurent.● Concurentul nu poate schimba subiectul.● Pe parcursul desfăşurării probei practice, la solicitarea comisiei sau la propunerea lor, concurentii pot repeta unele secvente.● Rezultatul probei practice se apreciaza prin calificativul "admis" sau "respins".● Pentru susţinerea probei practice, în mod obligatoriu, candidatii se prezinta în echipament sportiv adecvat.● Candidatii nu sunt primiti în concurs fără adeverinta medicală eliberata de policlinica teritoriala, în care se menţionează "apt pentru susţinerea probei practice". +
Anexa 5la metodologiePROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacanteDisciplina Arte plasticeProba practica va consta dintr-un interviu prin care comisia va evalua:● pregătirea metodica, pe baza unui proiect didactic, elaborat de candidat în faţa comisiei, la alegere, din continuturile disciplinei Studiul compozitiei, disciplina fundamentala din cadrul curriculumului diferentiat, specific învăţământului de arte vizuale …………………….. 50 de puncte;● activitatea în specialitate, pe baza prezentarii unui portofoliu de activitate.Comisia de concurs va puncta fiecare manifestare artistica sau teoretica publicata, de nivel naţional, international sau local, precum şi premiile anuale acordate de uniunile de creatie artistica sau filialele acestora din România, premiile internationale, iniţierea/participarea de/la proiecte naţionale sau internationale, precum şi orice contribuţie teoretica în domeniu, după cum urmeaza:– premii anuale acordate de uniunile de creatie sau filialele acestora, precum şi premii internationale acordate de institutii culturale omoloage ………………………….. 40 de puncte;– participari la expozitiile anuale, bienale, trienale etc., naţionale şi internationale, creatii scenografice sau de costum de scena, lucrari de arta monumentala, proiecte de arhitectura realizate individual sau în colectiv, creatii omologate în diferite domenii ale designului, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate, literatura de specialitate publicata etc. ………………………………. 30 de puncte;– coordonare de proiecte naţionale sau internationale ……… 40 de puncte;– manifestari expozitionale individuale sau de grup:● în spatii administrate de muzee de arta ………………… 40 de puncte;● în spatii administrate de uniuni de creatie …………….. 30 de puncte;● în alte locatii ……………………………………… 20 de puncte;– manifestari expozitionale (jurizate) periodice sau ocazionale………………… 30 de puncte;– alte manifestari expozitionale ocazionale (nejurizate) …… 20 de puncte;– participare în cadrul unor proiecte naţionale sau internationale……………………. 20 de puncte;– contribuţii teoretice în domeniu (articole publicate în presa, comunicari stiintifice, interventii în cadrul unor seminarii pe teme de specialitate etc.) ………………………………… 10 puncte.Pentru calificativul "admis" candidatul va trebui să obţină minimum 70 de puncte. +
Anexa 6la metodologiePROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacantePalatele şi cluburile elevilorProba practica la palate şi cluburi ale copiilor se va desfăşura astfel:a) pentru ocuparea catedrelor vacante în profilul tehnico-aplicativ şi ştiinţific, proba practica va consta din: … ● construirea unui subansamblu din componenta unui aparat sau model din domeniul cercului;● intocmirea unei schite pentru un anumit model ce urmeaza să fie construit în domeniul cercului;● asamblarea unor piese distincte în realizarea unui aparat sau diferite circuite;● intocmirea unui proiect de activitate pentru o anumita tema din domeniul cercului;● prezentarea unei oferte didactice cu privire la activitatea cercului (catedrei) pentru care candideaza;b) pentru ocuparea catedrelor vacante în profilul cultural-artistic sunt valabile cerinţele prezentate la proba practica din cadrul liceelor vocationale; … c) pentru ocuparea catedrelor vacante în profilul sportiv-turistic, proba practica va consta din: … ● prezentarea în scris a obiectivelor propuse spre realizare, specifice cercului pentru care concureaza;● modalităţi de selecţie a copiilor la activitatea de cerc şi de participare în competitii;● cunoasterea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii din palate şi cluburi ale copiilor;● descrierea modului de realizare a unei teme sau a unui segment dintr-o activitate specifică cercului (catedrei) vacante. +
Anexa 7la metodologiePROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacanteDisciplina Instruire practica – maistri instructori1. Proba practica se sustine în cabinete, ateliere, laboratoare de specialitate, sali de demonstratie din unitatile de invatamant, stabilite de comisia de examinare, sub supravegherea permanenta a membrilor acesteia.2. Proba practica consta în executarea unei lucrari/produs/serviciu/tehnici de ingrijire – conform profilului postului.3. Subiectele pentru proba practica se elaboreaza de comisia de examinare, în ziua examenului.4. Durata probei practice variaza între 30-180 de minute pentru fiecare candidat, în functie de complexitatea lucrării.5. Evaluarea probei practice se realizează pe baza unei fise de observatii, elaborata de comisia de examinare.6. Fisa de observatii va cuprinde urmatoarele criterii de evaluare:– amenajarea ergonomica a locului de muncă;– respectarea normelor de igiena, de protectia muncii şi prevenirea şi stingerea incendiilor;– alegerea materialelor, produselor, instrumentelor şi aparatelor necesare executarii lucrării;– respectarea algoritmului de execuţie;– respectarea procesului tehnologic (operaţiilor, fazelor, trecerilor, manuirilor, miscarilor);– finisarea, aspectul lucrării/produsului/serviciului/tehnici de ingrijire;– atitudinea faţă de client/pacient;– redactarea unui referat pentru probele de laborator.7. Evaluarea se face pe baza calificativului "admis" sau "respins". +
Anexa 8la metodologiePROBA PRACTICAdin cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacanteToate disciplinele1. Elaborarea unui proiect de lectie2. Susţinerea unei ore de curs.––-