METODOLOGIE din 10 mai 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 459 din 31 mai 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3142 25/01/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 145
ART. 2REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 7
ART. 10REFERIRE LAHG 1021 25/06/2004 ANEXA 1
ART. 10REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 34
ART. 10REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 34
ART. 10REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 4
ART. 20REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 4
ART. 20REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 145
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3142 25/01/2006
ActulAPROBAT DEORDIN 4058 10/05/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 4058 10/05/2005

de organizare şi desfăşurare a concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct din învăţământul preuniversitar de stat



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezenta metodologie este elaborată pe baza prevederilor art. 145 alin. (1), (2) şi (7) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 20-23 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 2(1) La concursul pentru ocuparea funcţiilor de director*1) sau de director adjunct din învăţământul preuniversitar de stat pot candida persoanele care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:––––*1) În centrul judeţean de asistenţă psihopedagogică (CJAPP) funcţia de director este îndeplinită de coordonatorul acestuia.a) condiţiile de studii prevăzute la alin. (2);b) sunt titulare în învăţământul preuniversitar, au cel puţin gradul didactic II şi o vechime la catedră de cel puţin 5 ani*2);––––2) Pentru candidatul la funcţia de coordonator CJAPP condiţia de vechime este de cel puţin 5 ani în activitatea de asistenţă şi consiliere psihopedagogică.c) dovedesc calităţi profesionale, manageriale şi morale reflectate prin calificativul "bine" sau "foarte bine" în ultimii 3 ani şi nu au fost sancţionate disciplinar în anul şcolar curent;d) nu au fost condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni sau nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;e) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei.(2) Condiţiile de studii necesar a fi îndeplinite de candidaţii care participă la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director*3) sau de director adjunct din învăţământul preuniversitar de stat sunt următoarele:–––-*3) În CJAPP funcţia de director este îndeplinită de coordonatorul acestuia.a) condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 128/1997, pentru unităţile de învăţământ cu personalitate juridică, având în structură numai grupe de învăţământ preşcolar;b) condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 128/1997, pentru unităţile de învăţământ care au în structură clasele I-VIII, V-VIII, V-X, I-X şi pentru şcolile de arte şi meserii;c) condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997, pentru unităţile de învăţământ care au în structură clasele I-XII/XIII, V-XII/XIII, IX-XII/XIII sau clase de învăţământ postliceal;d) condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, pentru unităţile de învăţământ special.(3) În unităţile de învăţământ cu secţii de predare în limba unei minorităţi naţionale se recomandă ca unul dintre directori să fie cunoscător al limbii respective.(4) La unităţile de învăţământ cu filiera tehnologică se recomandă ca unul dintre directori să fie de specialitate (inginer, economist, medic etc.), iar la filiera vocaţională şi la unităţile de învăţământ special, unul dintre directori să aibă specialitatea corespunzătoare profilului unităţii de învăţământ.(5) La concursul pentru ocuparea celui de-al doilea post de director adjunct, la unităţile de învăţământ în a căror structură sunt incluse şi clase ale învăţământului primar sau grupe de învăţământ preşcolar, pot participa institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare sau educatori/educatoare, după caz.(6) Participarea la concursul pentru funcţia de director*3) sau de director adjunct din învăţământul preuniversitar militar şi din învăţământul teologic este condiţionată de obţinerea avizului ministerului de resort sau a binecuvântării din partea cultului respectiv.––––*3) În CJAPP funcţia de director este îndeplinită de coordonatorul acestuia.
 + 
Articolul 3Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, prin inspectorul cu politici de selecţie, evidenţă, mobilitate şi promovare a personalului didactic, certifică, la înscriere, pentru fiecare candidat la funcţia de director/director adjunct posibilitatea ca în cazul reuşitei la concurs acesta să poată efectua numărul de ore de predare în unitatea de învăţământ pentru care se organizează concursul.
 + 
Articolul 4(1) Dacă o persoană doreşte să candideze pentru funcţia de director sau de director adjunct la mai multe unităţi de învăţământ, aceasta trebuie să depună câte un dosar pentru fiecare post pentru care candidează.(2) Candidaţii care au fost declaraţi admişi la mai multe posturi vor înainta în scris comisiei de concurs opţiunea pentru o singură unitate de învăţământ, în termen de două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor contestaţiilor la ultimul concurs susţinut. După exprimarea opţiunii scrise, fiecare post rămas vacant va fi ocupat de următorul candidat declarat admis. În termen de 24 de ore de la exprimarea opţiunii scrise se afişează rezultatul final al concursului respectiv.
 + 
Articolul 5Pentru postul neocupat prin concurs sau eliberat între perioadele de concurs inspectoratul şcolar numeşte director prin detaşare în interesul învăţământului, până la organizarea unui nou concurs. Concursul se va organiza până la sfârşitul anului şcolar în care s-a făcut numirea prin detaşare.
 + 
Capitolul IIOrganizarea concursului pentru funcţiile de director şi de director adjunct + 
Articolul 6Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de directori/directori adjuncţi se organizează de către inspectoratul şcolar.
 + 
Articolul 7Concursul de ocupare a postului vacant de director/director adjunct se organizează de regulă în două perioade ale anului şcolar: 1 octombrie – 30 noiembrie şi 1 martie – 30 aprilie. Graficul de desfăşurare se stabileşte de fiecare inspectorat şcolar şi se comunică Ministerului Educaţiei şi Cercetării în vederea monitorizării concursului.
 + 
Articolul 8(1) Inspectoratul şcolar are obligaţia de a anunţa în presa locală şi centrală organizarea concursului, cu cel puţin 30 de zile înainte, menţionând locul unde sunt afişate lista posturilor de director/director adjunct vacante din unităţile de învăţământ pentru care se va desfăşura concursul şi informaţiile referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor.(2) Inspectoratul şcolar afişează la sediul propriu lista posturilor de conducere vacante, fişa postului, tematica, bibliografia, perioada de înscriere, metodologia de concurs şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.(3) Înscrierea la concurs se încheie cu 7 zile înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Nu sunt acceptaţi la înscriere decât candidaţii ale căror dosare întrunesc integral condiţiile din prezenta metodologie.(4) Inspectoratul şcolar afişează la sediul său, în cel mult 3 zile de la data încheierii înscrierilor la concurs, graficul desfăşurării concursului, cu specificarea programului zilnic, a locului de desfăşurare, precum şi lista candidaţilor înscrişi.(5) Inspectoratul şcolar înaintează graficul de desfăşurare a concursurilor la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, direcţia de resort, cu cel puţin 3 zile înainte de data iniţială a perioadei de organizare a concursurilor.(6) Orice modificare din motive obiective a programului de desfăşurare a concursului este adusă la cunoştinţă candidaţilor şi observatorilor, în scris, cu cel puţin 48 de ore înainte, de către un membru al comisiei de concurs. Când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat din motive excepţionale şi care ţin de componenţa comisiei de concurs – deces, îmbolnăvire gravă a preşedintelui sau a unor membri ai comisiei -, secretarul sau un membru al comisiei întocmeşte un proces-verbal prin care se constată motivele datorită cărora concursul nu se poate desfăşura. Procesul-verbal se semnează de membrii comisiei de concurs şi de observatorii prezenţi, iar concursul este reprogramat de către inspectoratul şcolar, cu anunţarea celor implicaţi.(7) Comunicarea inspectoratului şcolar către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, direcţia de resort, privind reprogramarea concursului respectiv este însoţită de copia procesului-verbal sus-menţionat.
 + 
Articolul 9Inspectorul şcolar general emite, potrivit legii şi prezentei metodologii, cu 3 zile înainte de prima probă a concursului, decizia de constituire a comisiei de elaborare a subiectelor pentru concurs, iar cu 48 de ore înainte de prima probă a concursului, decizia de constituire a comisiei şi subcomisiilor de concurs, precum şi decizia de constituire a comisiei de contestaţii.
 + 
Articolul 10Dosarul de înscriere la concurs, verificat şi avizat în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs de către consilierul juridic al inspectoratului şcolar se depune la inspectorul cu politici de selecţie, evidenţă, mobilitate şi promovare a personalului didactic şi trebuie să conţină:1. cerere de înscriere, în care se menţionează şi limba modernă pentru care optează;2. curriculum vitae (redactat după modelul comun european, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004) (anexa nr. 1);3. copii, certificate "conform cu originalul" de către conducerea unităţii de învăţământ de la care provine candidatul, de pe:a) certificatul de naştere şi, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;b) actul de titularizare în unitatea de învăţământ în care funcţionează;c) adeverinţele/certificatele/diplomele de acordare a gradelor didactice/a titlului ştiinţific de doctor;d) carnetul de muncă sau documentul echivalent eliberat de unitatea de învăţământ, în conformitate cu art. 34 alin. (5) din Codul muncii (Legea nr. 53/2003), completat la zi;e) hotărârile judecătoreşti pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;f) alte documente doveditoare, anexate în original sau în copie, avizate "conform cu originalul" de conducerea ultimei unităţi de învăţământ, care să susţină declaraţiile din curriculum vitae;4. copii legalizate de pe actele de studii (diplomă de bacalaureat, diplomă de licenţă sau echivalentă, foi matricole etc.); legalizarea acestora se face la biroul notarului public;5. adeverinţă de vechime la catedră, în specialitate (în original);6. adeverinţă cu punctajul şi calificativele pentru ultimii 3 ani (în original);7. certificat medical (în original) eliberat de un cabinet de medicina muncii, în conformitate cu prevederile art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;8. declaraţie de autosuspendare pe durata mandatului, pentru cei care deţin funcţii de conducere în partide politice, vizată de organul de conducere al partidului respectiv;9. proiect de dezvoltare instituţională pentru unitatea de învăţământ pentru care candidează, în plic sigilat;10. cazier judiciar (în original);11. declaraţie autentică, pe propria răspundere, potrivit legii penale, privind apartenenţa sau neapartenenţa ca agent ori colaborator al organelor de securitate, ca poliţie politică;12. opisul dosarului, în două exemplare; un exemplar se restituie, cu semnătura persoanei care a înregistrat înscrierea. Dosarul se numerotează pe fiecare filă, iar numărul total de file se consemnează în opis.
 + 
Articolul 11Dosarul este înregistrat numai dacă sunt respectate în totalitate condiţiile prevăzute la art. 10. În caz contrar, dosarul se respinge. După înregistrare nu se mai admite completarea cu documente a dosarului de concurs.
 + 
Articolul 12Comisia pentru elaborarea subiectelor de concurs este formată din:a) preşedinte – un inspector şcolar de specialitate;b) membri – 4-5 directori, recunoscuţi prin autoritate profesională şi morală, provenind de la diferite tipuri de unităţi de învăţământ, un contabil/administrator financiar de la o unitate de învăţământ, un psihopedagog.
 + 
Articolul 13Subiectele vor fi elaborate de comisii distincte pentru fiecare nivel şi filieră de învăţământ. Preşedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs secretizează subiectele în plenul comisiei şi le păstrează în deplină securitate până la predarea lor către preşedintele comisiei de concurs.
 + 
Articolul 14(1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director este constituită după cum urmează:a) preşedinte – un inspector şcolar general adjunct, de regulă cel care are în subordine compartimentul management;b) 4 membri:– un inspector şcolar pentru management şcolar şi evaluare instituţională sau un inspector şcolar de specialitate;– un director*4) recunoscut prin autoritatea sa profesională şi morală de la o unitate de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel cu cel al unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul;––––*4) Un coordonator al unui CJAPP din alt judeţ, pentru funcţia de coordonator CJAPP, respectiv un director de la palatul copiilor din alt judeţ, pentru funcţia de director la palatul copiilor.– şeful compartimentului financiar-contabilitate de la inspectoratul şcolar;– un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog şcolar;c) secretar – un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct de la o unitate de învăţământ.(2) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director adjunct este constituită după cum urmează:a) preşedinte – un inspector şcolar general adjunct, de regulă cel care are în subordine compartimentul management;b) 4 membri:– un inspector şcolar pentru management şcolar/inspector şcolar pentru evaluare instituţională/inspector şcolar de specialitate;– directorul unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul;– un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog şcolar;– reprezentantul consiliului şcolar local;c) secretar – un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct de la o unitate de învăţământ.(3) La desfăşurarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct sunt invitaţi să participe în calitate de observator:– un părinte desemnat/delegat de consiliul reprezentativ al părinţilor din unitatea de învăţământ pentru care se organizează concursul;– câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, care au organizaţii sindicale în unitatea de învăţământ; la unităţile de învăţământ la care nu există organizaţie sindicală, un reprezentant al salariaţilor de la unitatea şcolară pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simplă.– un reprezentant al consiliului local;– pentru liceu, un observator de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării.Inspectoratul şcolar invită, în scris, observatorii să asiste la desfăşurarea concursului, cu cel puţin 48 de ore înainte de data acestuia. Neprezentarea observatorilor nu afectează legalitatea desfăşurării concursului.(4) Secretarul şi observatorii participă la activităţile comisiei de concurs, dar nu se implică în examinarea şi evaluarea candidaţilor. Observatorii au dreptul de acces la toate documentele de concurs şi de a-şi consemna observaţiile în procesul-verbal. Dacă în derularea concursului observatorii sesizează preşedintelui comisiei vicii de procedură sau de organizare, acesta are obligaţia de a remedia de îndată neajunsurile sesizate. În cazul în care sunt semnalate erori sau abuzuri referitoare la evaluarea candidaţilor, consemnate în procesul-verbal, inspectorul şcolar general va analiza situaţia semnalată şi va dispune măsurile legale care se impun.(5) Observatorii nu au dreptul de a face sesizări privind corectitudinea organizării şi desfăşurării concursului după încheierea acestuia decât în situaţia în care nu s-a dat curs sesizării consemnate în procesul-verbal.(6) Pentru unităţile de învăţământ militar, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, şi un delegat desemnat de ministerul de resort, iar pentru unităţile de învăţământ teologic, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, inspectorul de specialitate pentru învăţământ teologic din Ministerul Educaţiei şi Cercetării sau un reprezentant al acestuia.(7) Inspectoratul şcolar solicită, în scris, ministerului de resort delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de învăţământ militar şi Ministerului Educaţiei şi Cercetării delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de învăţământ teologic.
 + 
Capitolul IIIProbele de concurs şi evaluarea candidaţilor + 
Articolul 15(1) Concursul pentru funcţiile de conducere din unităţile de învăţământ constă în următoarele probe:a) curriculum vitae – analiza şi evaluarea acestuia se fac pe baza itemilor şi punctajului prezentaţi în anexa nr. 2. Punctajul maxim este de 40 de puncte (5 x 8 puncte/membru al comisiei). Proba nu este eliminatorie;b) interviu – prin interviu se evaluează cunoştinţele de legislaţie şcolară, de management educaţional şi se analizează calitatea proiectului de dezvoltare instituţională propus de candidat. Evaluarea se face pe baza răspunsurilor date la un set de 5 întrebări şi în urma prezentării proiectului de dezvoltare instituţională al unităţii de învăţământ pentru care candidează. Competenţele de comunicare în limba de circulaţie internaţională pentru care au optat candidaţii se evaluează pe baza traducerii aceluiaşi text pentru concurenţii care candidează pentru acelaşi post. Lungimea textului trebuie să fie de 10-15 rânduri, iar traducerea se face din limba străină respectivă în limba română.Punctajul maxim al probei este:● pentru cunoştinţe de legislaţie şcolară şi management educaţional: 5 x 13 puncte/răspuns complet la întrebare = 65 de puncte;● pentru competenţe de comunicare în limba străină aleasă:5 x 1 punct/membru al juriului = 5 puncte;● pentru proiectul de dezvoltare instituţională a unităţii de învăţământ pentru care candidează: 5 x 6 puncte/membru al juriului = 30 de puncte;Total: 100 de puncte.(2) Cele două probe sunt obligatorii. Utilizarea calculatorului în prezentarea proiectului şi/sau în redactarea răspunsurilor la întrebări se va puncta conform anexei nr. 1.(3) Punctajul total maxim este de 140 de puncte [40 de puncte proba a) + 100 de puncte proba b)], iar punctajul minim pentru promovarea concursului este de 90 de puncte.(4) Pentru unităţile de învăţământ militar şi pentru unităţile de învăţământ teologic punctajul total maxim este de 168 de puncte (6 x 8 = 48 de puncte curriculumul vitae + 6 x 20 = 120 de puncte interviul), punctajul minim pentru promovarea concursului fiind de 100 de puncte.(5) Subiectele cu întrebări şi baremul de evaluare şi notare al acestora se realizează de către preşedinte şi membrii comisiei de elaborare a subiectelor de concurs. Comisia are obligaţia de a elabora un număr de subiecte stabilit în funcţie de numărul candidaţilor, astfel: pentru 1-4 candidaţi se vor elabora 20 de subiecte. Pentru fiecare candidat în plus (faţă de 4) se adaugă câte 3 subiecte.(6) Conţinuturile subiectelor de concurs elaborate de comisie sunt secrete. Înainte de începerea concursului preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor predă plicurile cu subiecte, sigilate, preşedintelui comisiei de concurs. Plicurile vor conţine subiectele de concurs atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic. Preşedintele comisiei de concurs numerotează plicurile cu subiecte.
 + 
Capitolul IVDesfăşurarea concursului + 
Articolul 16(1) Evaluarea curriculumului vitae se face de către preşedintele comisiei de concurs şi de către membrii acesteia, în plenul ei, prin acordarea de puncte potrivit itemilor şi punctajului menţionaţi în anexa nr. 2, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în curriculum vitae. Punctajul se aduce la cunoştinţă candidatului. În cazul în care se consideră depunctat, candidatul poate contesta pe loc evaluarea curriculumului vitae, asistând la reevaluarea acestuia, sau, în scris, la comisia de contestaţii.(2) Pentru proba de interviu candidatul extrage la întâmplare un plic cu întrebări, al cărui număr se înscrie în borderoul de notare şi pe care îl predă comisiei de concurs în vederea susţinerii primei părţi a interviului. Subiectele extrase nu se reintroduc în concurs.(3) Proba de interviu nu trebuie să depăşească 20-30 de minute pentru fiecare candidat.(4) Punctajul realizat la interviu se anunţă candidatului prin afişare, după terminarea probei. Evaluarea proiectului de dezvoltare instituţională a unităţii de învăţământ pentru care candidează se face de către comisia de concurs în lipsa candidatului, pe baza criteriilor stabilite de comisia de elaborare a subiectelor de concurs şi prezentate candidaţilor la înscrierea la concurs.(5) Cele două probe de concurs se desfăşoară în aceeaşi zi.(6) Punctajul acordat la fiecare probă pentru fiecare candidat este înscris în borderoul de notare prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 17(1) Sunt declaraţi promovaţi candidaţii care au realizat cel puţin punctajul minim.(2) Este declarat reuşit la concurs candidatul promovat care a obţinut cel mai mare punctaj total.(3) În cazul egalităţii de punctaj, este declarat reuşit candidatul promovat cu cel mai mare punctaj total la proba de interviu. Dacă egalitatea se păstrează, departajarea se va face luându-se în considerare punctajele obţinute la criteriul 1 – punctul B, pentru directori, respectiv punctul A, pentru directori adjuncţi, şi la criteriul 2 punctul C din anexa nr. 2.(4) Pentru directorul adjunct validarea rezultatului concursului se face pe baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care alege unul dintre candidaţii promovaţi, cu consultarea prealabilă a consiliului profesoral. Consiliul de administraţie comunică în cel mult 3 zile, în scris, comisiei de concurs numele candidatului ales dintre cei promovaţi.
 + 
Articolul 18Secretarul comisiei de concurs întocmeşte procesul-verbal, în care consemnează desfăşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei de concurs, de membrii acesteia şi de persoanele desemnate ca observatori.
 + 
Articolul 19Punctajele obţinute la cele două probe şi punctajul total se afişează la sediul inspectoratului şcolar după încheierea concursului, în aceeaşi zi.
 + 
Articolul 20(1) Eventualele contestaţii se depun la registratura inspectoratului şcolar, în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea punctajelor, iar inspectoratul şcolar face publică lista contestatarilor la sfârşitul celor 3 zile.(2) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie constituită după cum urmează:a) preşedinte – inspectorul şcolar general;b) membri:– preşedintele comisiei judeţene de finanţare şi administrare a învăţământului preuniversitar;– un inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar, altul decât cel din comisia de concurs;– un director*5) al unei unităţi de învăţământ cu acelaşi nivel cu cea a directorului membru în comisia de concurs;–––*5) Un coordonator al unui CJAPP, recunoscut prin autoritatea sa profesională, altul decât cel din comisia de concurs.– un reprezentant al consiliului şcolar local, altul decât cel din comisia de concurs;– un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog;c) secretar – un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/un director/director adjunct de la o unitate de învăţământ.La lucrările comisiei de contestaţii este invitat, în scris, să participe în calitate de observator câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură. La unităţile de învăţământ la care nu există organizaţie sindicală este invitat, în scris, să participe reprezentantul personalului didactic de la unitatea de învăţământ pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simplă.(3) Secretarul şi observatorii participă la activităţile comisiei de contestaţii, dar nu se implică în soluţionarea contestaţiilor. Secretarul comisiei de contestaţii întocmeşte procesul-verbal.(4) Hotărârea comisiei de contestaţii se comunică contestatarului în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, cu confirmare de primire.(5) Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi poate fi atacată numai prin procedura contenciosului administrativ.(6) În termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea perioadei de concurs se afişează la sediul inspectoratului şcolar rezultatele finale ale acestuia.(7) Numirea şi salarizarea directorilor/directorilor adjuncţi se vor face în conformitate cu art. 145 alin. (7) din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu art. 21 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul VDispoziţii finale + 
Articolul 21Informaţiile false cuprinse în curriculumul vitae, falsul în declaraţii, falsul în înscrisuri oficiale şi sub semnătură privată, observate de comisia de concurs înaintea sau în timpul desfăşurării concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs şi sesizarea organelor competente, iar cele dovedite după finalizarea concursului conduc în plus şi la invalidarea rezultatelor concursului şi la reprogramarea acestuia, dacă sunt constatate cu privire la câştigătorul concursului.
 + 
Articolul 22(1) Sesizările care vizează nerespectarea condiţiilor de înscriere la concurs, potrivit prevederilor art. 2, sau referitoare la valabilitatea documentelor din dosarul de înscriere la concurs, potrivit art. 10, dovedite înaintea sau în timpul concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs, iar cele dovedite după finalizarea concursului conduc la invalidarea rezultatelor concursului şi la reprogramarea acestuia, dacă sunt constatate în legătură cu câştigătorul concursului.(2) Candidatul şi persoanele responsabile, membre ale comisiei de înscriere, care au încălcat prevederile prezentei metodologii, sunt sancţionate potrivit legii.
 + 
Articolul 23Preşedinţii comisiilor, membrii acestora, precum şi persoanele desemnate ca observatori, înainte de desfăşurarea concursului dau o declaraţie pe propria răspundere că nu au în rândul candidaţilor soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.
 + 
Articolul 24Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Anexa 1––-la metodologie–––––──────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────    MODEL DE CURRICULUM VITAE │    EUROPEAN │ ──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────                                  │                                  │Curriculum vitae──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────                                  │    *Nota │    Inlocuiti rubrica (numele │    aplicantului cu propriul nume)│    **Nota │    Toate textele scrise cu aceste│    caractere au rol informativ şi│    nu apar în CV │    ***Nota │    Textul dintre () va fi inlo- │    cuit cu informaţiile cerute │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────                                  │    INFORMATII PERSONALE │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Nume │(Nume, prenume)                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Adresa │(numărul, strada, cod postal, oras, tara)                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Telefon │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Fax │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    E-mail │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Naţionalitate │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Data nasterii │(ziua, luna, anul)                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    EXPERIENTA │    PROFESIONALA │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────  * Perioada (de la – până la) │(Menţionaţi pe rand fiecare experienta                                  │profesionala pertinenta, începând cu cea mai                                  │recenta dintre acestea)                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────                                  │    *Numele şi adresa angaja- │     torului │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    *Tipul activităţii sau sec- │     torul de activitate │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    *Functia sau postul ocupat │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    *Principalele activităţi şi │     responsabilităţii │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────                                  │    EDUCATIE ŞI FORMARE │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    *Perioada (de la-până la) │(Descrieti separat fiecare forma de invata-                                  │mant şi program de formare profesionala                                  │urmate, începând cu cea mai recenta)──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    *Numele şi tipul institutiei │    de invatamant şi al organiza- │    tiei profesionale prin care │    s-a realizat formarea profe- │    sionala │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    *Domeniul studiat/aptitudini │    ocupationale │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    *Tipul calificarii/diploma │    obtinuta │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    *Nivelul de clasificare a for-│    mei de instruire/invatamant │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    APTITUDINI ŞI COMPETENTE │    PERSONALE │    dobandite în cursul vietii şi │    carierei dar care nu sunt re- │    cunoscute neaparat printr-un │    certificat sau o diploma │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Limba materna │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Limbi straine cunoscute │(Enumerati limbile cunoscute şi indicati    *abilitatea de a citi │nivelul: excelent, bine, satisfacator)    *abilitatea de a scrie │    *abilitatea de a vorbi │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Aptitudini şi competente │(Descrieti aceste aptitudini şi indicati    artistice │contextul în care le-ati dobândit)    Muzica, desen, pictura, │    literatura etc. │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Aptitudini şi competente │(Descrieti aceste aptitudini şi indicati    sociale │contextul în care le-ati dobândit)    Locuiti şi munciti cu alte │    persoane, într-un mediu mulţi-│    cultural, ocupati o pozitie în│    care comunicarea este impor- │    tanta sau desfăşuraţi o acti- │    vitate în care munca de echipa│    este esenţială, (de exemplu │    cultura, sport, etc.) │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────                                  │    Aptitudini şi competente │(Descrieti aceste aptitudini şi indicati în    organizatorice │ce context le-ati dobândit)    De exemplu coordonati sau │    conduceti activitatea altor │    persoane, proiecte şi gestio- │    nati bugete; la locul de muncă│    în acţiuni voluntare(de exem- │    plu în domenii culturale sau │    sportive) sau la domiciliu. │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Aptitudini şi competente │(Descrieti aceste aptitudini şi indicati în    tehnice │ce context le-ati dobândit)    (utilizare calculator, anumite│    tipuri de echipamente, masini │    etc) │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Permis de conducere │                                  │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    Alte aptitudini şi │(Descrieti aceste aptitudini şi indicati în    competente │ce context le-ati dobândit)    Competente care nu au mai fost│    menţionate anterior │                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    INFORMATII SUPLIMENTARE │(Indicati alte informaţii utile şi care nu                                  │au fost menţionate, de exemplu persoane de                                  │contact, referinţe, etc)                                  │──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────    ANEXE │(Enumerati documentele atasate CV-ului, dacă                                  │este cazul).──────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa 2––-la metodologie–––––EVALUAREA CURRICULUMULUI VITAE

Nr.
crt.

CRITERII

Punctaj
maxim
direc-
tor
Punctaj
realizat
dir.adj.

1. EDUCATIE ŞI FORMARE 3 3
Studii*1) 0,5 0,5
Studii superioare de lunga durata 0,5 0,5
Studii superioare de scurta durata 0,25 0,25
Perfectionare
A) în specialitate 1 1,5
Doctorat 0,5 0,5
Cursuri postuniversitare/Masterat/A doua facultate,
studii postuniversitare de conversie profesionala
în cadrul Proiectului pt. Învăţământul Rural
0,25 0,75
Gradul I 0,25 0,25
B) în management educational şi finanţare 1,5 1
Doctorat/Cursuri postuniversitare/Masterat/cursuri
de formare în managementul educational acreditate/
avizate de MEdC
1 0,5
Stagii de management în strainatate avizate MEdC 0,5 0,5
2. EXPERIENTA PROFESIONALA 3,75 3,75
A) activităţi şi apartenenta profesionala: 1,75 1,75
Membru în comisii de lucru ale inspectoratului
scolar/MEdC/comisii de dialog social
Metodist/responsabil cerc pedagogic/consilier
educativ
0,25

0,25

Evaluarea rezultatelor ultimelor 3 ani*2) 1,5 1,5
B) aptitudini şi competente tehnice 0,5 0,5
Cunoştinţe de operare pe calculator dovedite la
susţinerea interviului
0,5 0,5
C) aptitudini şi competente organizatorice 1,5 1,5
Proiecte de integrare europeana/internationale 1 1
Inspector/director/director adjunct*3)
Membru în consiliul de administratie/responsabil
comisie metodica/lider sindical
0,5

0,5

3. ALTE APTITUDINI ŞI COMPETENTE PERSONALE 1,25 1,25
Lucrari publicate*4) (cărţi/studii/articole) de
pedagogie / de specialitate
0,25 0,5
Lucrari publicate*4) (cărţi/studii/articole) de
management educational
0,5 0,25
Proiecte interinstitutionale/comunitare/alte
proiecte (la nivel local/judetean)
0,5 0,5
TOTAL 8 8
–––––
    *1) Se puncteaza forma cea mai înaltă de invatamant finalizata
    *2) Punctajul se stabileste prin cumularea rezultatelor fiselor de
 evaluare anuale, după cum urmeaza:
           0,25 ….. pentru 86 – 95 puncte în fisa de evaluare
           0,50 ….. pentru 96 – 100 puncte în fisa de evaluare
    *3) În cazul în care contractul managerial a incetat inaintea expirarii
 perioadei pentru care a fost incheiat, din motive imputabile persoanei,
 experienta în activitatea de conducere, indrumare şi control, nu se mai
 puncteaza.
    *4) Punctajul maxim se acordă numai pentru publicarea de cărţi.

 + 
Anexa 3––-la metodologie–––––    INSPECTORATUL SCOLAR AL _________________    NUMELE CANDIDATULUI _____________________    POSTUL PE CARE    CANDIDEAZA _____________________                             BORDEROUL DE NOTARE                                                       Nr. subiect ……┌────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐│ PROBA │PUNCTAJ │ NOTARE ││ │ Maxim ├─────────────────┬────────┬──────────┬────────────────┤│ │ │Comisia │Nume şi │ Punctaj │ Punctaj ││ │ │ │prenume │individual│ proba │├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤│CURRICULUM │ │Presedinte │ │ │ ││ VITAE │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ ││ │ │Membru 1 │ │ │ ┌───────┐ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ ││ │ 40 │Membru 2 │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ ││ │ │Membru 3 │ │ │ └───────┘ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ ││ │ │Membru 4 │ │ │ ││ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ ││ │ │Reprezentant │ │ │ ││ │ 48 │culte/M.Ap.N. │ │ │ │├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤│ INTERVIU │ │Presedinte │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ ││ │ │Membru 1 │ │ │ ┌───────┐ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ ││ │ 100 │Membru 2 │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ ││ │ │Membru 3 │ │ │ └───────┘ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ ││ │ │Membru 4 │ │ │ ││ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ ││ │ │Reprezentant │ │ │ ││ │ 120 │culte/M.Ap.N. │ │ │ │└────────────┴──────────┴─────────────────┴────────┴──────────┴────────────────┘                           [] Promovat ( ≥ 90 puncte/respectiv 100 puncte)     Punctajul total →                           [] Nepromovat––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x