METODOLOGIE din 10 decembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 18 decembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 3REFERIRE LAOUG 114 24/09/2008
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEOUG 99 16/11/2011
ActulAPROBAT DEORDIN 2008 10/12/2008
ActulCONTINUT DEORDIN 2008 10/12/2008

de rambursare de către Ministerul Sănătăţii Publice a sumelor aferente TVA pentru bunurile şi serviciile achiziţionate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA şi tuberculozei în România, finanţate din fonduri nerambursabile



 + 
Articolul 1Suma necesară acoperirii plăţii TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate din ţară sau importate care fac obiectul programelor privind combaterea HIV/SIDA şi tuberculozei în România, cu finanţare nerambursabilă de la Fondul Global de Combatere a HIV/SIDA, Tuberculozei şi Malariei, implementate de Unitatea de Management al Proiectelor Fondului Global, precum şi de Fundaţia Romanian Angel Appeal, denumite în continuare implementatori, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii Publice.
 + 
Articolul 2(1) Rambursarea TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate din ţară sau importate în nume propriu ori de autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, unităţi subordonate, în coordonarea acestora, organisme neguvernamentale nonprofit, de utilitate publică, cu personalitate juridică, sau organisme neguvernamentale nonprofit, cu personalitate juridică, denumite în continuare subcontractori, se face pe bază de documente justificative prezentate la Ministerul Sănătăţii Publice de către implementatori.(2) În vederea rambursării sumelor prevăzute la art. 1, implementatorii întocmesc un dosar de rambursare, care cuprinde:a) cererea de rambursare a sumei reprezentând TVA, cuprinzând datele de identificare ale implementatorului şi suma solicitată, semnată de conducerea acestuia, potrivit anexei nr. 1 la prezenta metodologie;b) lista documentelor justificative pe fiecare program şi în cadrul acestuia, grupate şi totalizate pe fiecare implementator pentru plăţile efectuate în nume propriu şi subcontractor pentru cele efectuate de alte autorităţi, potrivit anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Documentele se prezintă în copie, confirmată cu originalul pe fiecare pagină de către un reprezentant desemnat al implementatorului.(3) În situaţia în care TVA a fost plătită în valută, contravaloarea în lei a sumei respective se calculează prin aplicarea cursului de schimb al Băncii Naţionale a României la data la care a fost efectuată plata.(4) Trimestrial, implementatorul depune la Ministerul Sănătăţii Publice dosarul rambursării, în termen de 15 zile de la finele trimestrului.(5) Responsabilitatea privind certificarea realităţii, regularităţii şi legalităţii documentelor conţinute în dosarul de rambursare revine în exclusivitate implementatorilor.(6) Implementatorul va desemna din partea sa o persoană cu responsabilitatea depunerii documentelor.(7) Implementatorul va transmite în termen de 5 zile de la aprobarea prezentei metodologii numele persoanei desemnate potrivit art. 2 alin. (2) lit. b) şi alin. (6).
 + 
Articolul 3(1) Rambursarea sumelor către implementator se face de Ministerul Sănătăţii Publice, pe baza dosarului de rambursare, în termen de 30 de zile de la finele fiecărui trimestru.(2) Dosarul de rambursare a TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate până la apariţia Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii Publice, a sumelor necesare acoperirii plăţii TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA şi tuberculozei în România, implementate de Fundaţia Romanian Angel Appeal, se depune de către Fundaţia Romanian Angel Appeal până la data de 29 decembrie 2008 şi se decontează din bugetul anului 2009.
 + 
Articolul 4(1) Dosarul de rambursare se depune la Direcţia generală buget şi credite externe – Serviciul financiar.(2) În termen de 5 zile de la aprobarea prezentei metodologii, Direcţia generală buget şi credite externe va comunică implementatorului numele persoanei desemnate pentru primirea şi verificarea dosarului de rambursare.(3) La depunere, dosarul de rambursare se verifică din punctul de vedere al existenţei documentelor menţionate la art. 2 alin. (2).(4) Persoana nominalizată din cadrul Direcţiei generale buget şi credite externe – Serviciul financiar verifică documentele justificative cuprinse în dosarul de rambursare, le centralizează şi certifică, prin semnatură, verificarea acestora.(5) Pe baza propunerii de angajament şi a ordonanţării se întocmeşte ordinul de plată pentru virarea contravalorii TVA în contul implementatorului.
 + 
Anexa 1––-la metodologie–––––

CERERE DE RAMBURSARE A SUMEI REPREZENTÂND TVA
Acord de finanţare
Denumire
Cod fiscal
Adresa
Trezoreria
Cod IBAN
În concordanţă cu prevederile …………. pentru asigurarea de la bugetul
de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii Publice, a sumelor necesare
acoperirii plăţii TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate în
cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA şi tuberculozei în România,
vă rugăm să ne rambursaţi suma de ……. lei, reprezentând TVA aferentă
perioadei …………………

Semnături autorizate:

 + 
Anexa 2––-la metodologie–––––LISTA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE┌────┬──────────────────┬────────────┬─────────┬──────┬──────────┬───────────┐│Nr. │ │ Document │Valoare │ TVA │ Plată │Document ││crt.│Subcontractori │justificativ│achiziţie│-lei -│ – lei – │ de plată ││ │ │tip/nr./data│- lei – │ │(col. 3+4)│nr./data │├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤│ │Implementator │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤│ │Subtotal │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤│ │Subcontractor 1 │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤│ │Subtotal │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤│ │Subcontractor 2 │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤│ │Subtotal │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤├────┼──────────────────┼────────────┼─────────┼──────┼──────────┼───────────┤│ │TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │└────┴──────────────────┴────────────┴─────────┴──────┴──────────┴───────────┘––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x