METODOLOGIE din 10 aprilie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR PERSOANELOR CU DIZABILITATI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 19 aprilie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1151 26/11/2024
ActulACTUALIZEAZA PEMETODOLOGIE 10/04/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 358 din 10 aprilie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 19 aprilie 2023.
 + 
Articolul 1Scopul prezentei metodologii este de reglementare unitară a modului de aplicare a prevederilor art. 23 alin. (3) din Legea nr. 7/2023 privind susținerea procesului de dezinstituționalizare a persoanelor adulte cu dizabilități și aplicarea unor măsuri de accelerare a acestuia și de prevenire a instituționalizării, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, în ceea ce privește finanțarea de la bugetul de stat a măsurilor de protecție stabilite în serviciile sociale de tip rezidențial destinate persoanelor cu handicap. + 
Articolul 2Prezenta metodologie se aplică direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului județene/locale ale sectoarelor municipiului București, denumite în continuare DGASPC, pentru serviciile sociale de tip rezidențial destinate persoanelor cu handicap, proprii sau contractate de acestea, precum și autorităților administrației publice locale pentru serviciile sociale de tip rezidențial destinate persoanelor cu handicap, contractate de la furnizorii de servicii sociale acreditați în condițiile legii.  + 
Articolul 3În sensul prezentei metodologii, sintagmele și termenii de mai jos au următoarele semnificații:a)persoane adulte cu dizabilități sunt persoanele adulte încadrate în grad de handicap, în condițiile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare; b)beneficiarii serviciilor sociale rezidențiale sunt persoane adulte cu dizabilități care se află în serviciile sociale de tip rezidențial publice proprii ale DGASPC sau contractate, destinate persoanelor cu handicap, prevăzute la art. 51 alin. (3) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;c)servicii sociale contractate sunt servicii sociale de tip rezidențial destinate persoanelor cu handicap, furnizate în condițiile prevăzute la art. 33 alin. (2) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, de furnizorii de servicii sociale acreditați în condițiile Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;d)autoritățile administrației publice locale sunt consiliile județene și consiliile locale ale sectoarelor municipiului București;e)legile bugetare anuale includ legea bugetului de stat și legea de rectificare a bugetului de stat.
 + 
Articolul 4(1)În vederea realizării indicatorilor-cheie de performanță prevăzuți la art. 8 din Legea nr. 7/2023, începând cu data de 1 ianuarie 2026, finanțarea măsurilor de protecție stabilite în centrele rezidențiale publice a căror capacitate este mai mare de 50 de locuri și pentru care nu au fost implementate planurile de restructurare aprobate se asigură exclusiv din bugetul județului, respectiv al sectorului municipiului București.(la 29-11-2024,
Alineatul (1) , Articolul 4 a fost modificat de Articolul 4 din ORDINUL nr. 1.151 din 26 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1202 din 29 noiembrie 2024
)
(2)Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător și în situația serviciilor sociale contractate în condițiile prevăzute la art. 33 alin. (2) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a căror capacitate este mai mare de 50 de locuri și pentru care nu au fost implementate planurile de restructurare aprobate.(3)Pentru determinarea sumelor alocate bugetelor locale din unele venituri ale bugetului de stat în vederea furnizării serviciilor sociale, numărul de beneficiari ai fiecărui serviciu social rezidențial, propriu sau contractat, este comunicat trimestrial Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, denumită în continuare Autoritatea, de către DGASPC, prin instrumentele de colectare a datelor statistice, precum și la solicitarea Autorității.
 + 
Articolul 5(1)Începând cu data de 1 iulie 2026 și până la 31 decembrie 2030, finanțarea de la bugetul de stat a măsurilor de protecție în serviciile sociale de tip rezidențial prevăzute la art. 51 alin. (3) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția centrelor respiro/centrelor de criză care asigură găzduirea beneficiarilor pentru o perioadă de până la 30 de zile, precum și a locuințelor protejate, se asigură în baza realizării indicatorilor-cheie de performanță, comunicați în raportul de analiză privind stadiul realizării indicatorilor-cheie de performanță și al procesului de dezinstituționalizare și de prevenire a instituționalizării persoanelor adulte cu dizabilități la nivel național și local, prevăzut la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 7/2023. (2)În vederea aplicării prevederilor alin. (1), DGASPC transmit Autorității, până la data de 31 mai a fiecărui an, numărul total de beneficiari instituționalizați la data de 31 decembrie a anului anterior, pentru fiecare serviciu social rezidențial propriu, precum și pentru serviciile sociale rezidențiale contractate de acestea sau de către autoritățile administrației publice locale. (3)La întocmirea fundamentării necesarului sumelor alocate bugetelor locale din unele venituri ale bugetului de stat în vederea furnizării serviciilor sociale, potrivit legilor bugetare anuale, finanțarea de la bugetul de stat nu cuprinde suma corespunzătoare numărului de beneficiari instituționalizați care depășește valoarea indicatorilor-cheie de performanță stabiliți potrivit ordinului președintelui Autorității prin care se stabilesc obiectivele asociate indicatorilor-cheie de performanță, planificate la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București.(4)În aplicarea prevederilor alin. (3), dacă la nivelul unui județ sau al unui sector al municipiului București s-a realizat parțial indicatorul-cheie de performanță de 32% de beneficiari dezinstituționalizați din serviciile sociale rezidențiale prevăzute la alin. (2), începând cu data de 1 iulie 2026 DGASPC primesc finanțarea de la bugetul de stat corespunzător numărului de persoane aprobate pentru asistare în sistemul rezidențial la 30 iunie 2026, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 7/2023. Responsabilitatea finanțării integrale a standardului de cost pentru numărul de beneficiari care depășește indicatorul-cheie de performanță revine în exclusivitate autorității locale, respectiv consiliului județean sau consiliului local al sectorului municipiului București.(5)Începând cu data de 1 ianuarie 2028 și până la 31 decembrie 2030, în situația prevăzută la alin. (4), sprijinul financiar de la bugetul de stat acordat prin bugetul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului va fi diminuat anual cu un procent suplimentar de 10% din necesarul stabilit în baza standardelor de cost per tip de centru, față de sumele acordate în condițiile alin. (4), autorităților administrației publice locale revenindu-le obligația continuării finanțării pentru beneficiarii existenți în cadrul serviciilor sociale.(6)Finanțarea de la bugetul de stat a serviciilor sociale de tip rezidențial prevăzute la art. 51 alin. (3) lit. a), precum și a celor prevăzute la lit. e) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se asigură potrivit prevederilor art. 51 alin. (10) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 6(1)În vederea aplicării prevederilor art. 23 alin. (3) din Legea nr. 7/2023, DGASPC asigură îndeplinirea la nivel județean/local al sectorului municipiului București a țintelor, obiectivelor și indicatorilor-cheie de performanță aferenți procesului de dezinstituționalizare și de prevenire a instituționalizării persoanelor adulte cu dizabilități.(2)În îndeplinirea obligațiilor descrise la alin. (1), DGASPC, prin conducătorii acestora sau persoanele împuternicite de aceștia, monitorizează traseul beneficiarilor admiși la nivelul serviciilor rezidențiale publice și în serviciile sociale rezidențiale contractate și transmit Autorității necesarul, în baza standardelor de cost calculate pentru beneficiari/tipuri de servicii sociale, în vederea finanțării de la bugetul de stat a măsurilor de protecție stabilite în serviciile sociale de tip rezidențial destinate persoanelor cu handicap, potrivit modelului de raport aflat în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
ANEXĂla metodologie
RAPORT
privind necesarul în vederea finanțării de la bugetul de stat a măsurilor de protecție
stabilite în serviciile sociale de tip rezidențial destinate persoanelor cu handicap
– model

Tipuri de unități Număr de beneficiari la data de 31.12.2023 Număr de beneficiari la data de 30.06.2026 Număr de beneficiari la data de … Număr mediu de beneficiari/lună Număr mediu de luni Suma totală necesară/anul 202….. – lei – Suma medie necesară/beneficiar/an – lei – (standard de cost) Suma medie necesară/beneficiar/lună – lei – (standard de cost)
Servicii/Centre rezidențiale pentru persoanele adulte cu dizabilități
Servicii sociale rezidențiale publice
Centrul ………..…
Locuințaprotejată …………
TOTAL
Servicii sociale rezidențiale contractate
Centrul ……….…
Locuințaprotejată ………..
TOTAL
TOTAL GENERAL

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x