METODOLOGIE din 1 iunie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 14 iunie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 312 29/06/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 4REFERIRE LALEGE 228 04/07/2007
ART. 4REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 4REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 122
ART. 4REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 252
ART. 4REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ART. 5REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 5REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 19
ART. 6REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 6REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ART. 6REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 9
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 20
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 49
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 55
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 206
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 251
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 16
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 49
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 57
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 205
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 312 29/06/2011
ActulAPROBAT DEORDIN 301 01/06/2011
ActulCONTINUT DEORDIN 301 01/06/2011

de analiză a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii finanţate din instrumente structurale



 + 
Articolul 1În cazul în care procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice, a contractelor de concesiune de servicii a făcut obiectul verificării Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice (U.C.V.A.P.) şi din raportul de activitate reiese că nu au fost identificate neconformităţi în raport cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, autorităţile de management iau act de conţinutul acestui raport.
 + 
Articolul 2(1) În cazul în care procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice, a contractelor de concesiune de servicii a făcut obiectul verificării U.C.V.A.P. şi din raportul de activitate reiese că au fost identificate neconformităţi în raport cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice neînsuşite de autoritatea contractantă, autorităţile de management nu vor autoriza efectuarea plăţilor aferente respectivului contract către beneficiar până la momentul primirii punctului de vedere emis de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.), referitor la situaţia constatată şi consemnată de observatori.(2) Punctul de vedere emis de A.N.R.M.A.P. va specifică în mod expres eventualele încălcări în raport cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, în vederea aplicării de către autorităţile de management a eventualelor corecţii financiare care se impun.
 + 
Articolul 3(1) În cazul în care procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice, a contractelor de concesiune de servicii nu a făcut obiectul verificării U.C.V.A.P., autorităţile de management analizează procedura de atribuire conform listelor de verificare standard, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta metodologie.(2) În ipoteza în care autorităţile de management identifică neconformităţi în raport cu elementele prevăzute în listele de verificare standard, vor sesiza A.N.R.M.A.P. şi nu vor autoriza efectuarea plăţilor aferente respectivului contract către beneficiari până la momentul emiterii de către A.N.R.M.A.P. a unui punct de vedere.(3) Punctul de vedere emis de A.N.R.M.A.P. va specifică în mod expres eventualele încălcări în raport cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, în vederea aplicării de către autorităţile de management a eventualelor corecţii financiare care se impun.
 + 
Articolul 4(1) Prevederile art. 1-3 sunt aplicabile şi procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare reglementată la art. 122 sau 252 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(2) În ipoteza în care autorităţile de management constată faptul că beneficiarul a aplicat procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare în condiţiile art. 122 lit. i) sau art. 252 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fără a-şi îndeplini obligaţia de înştiinţare a U.C.V.A.P. prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2007, cu modificările şi completările ulterioare, vor sesiza atât U.C.V.A.P., cât şi A.N.R.M.A.P. şi nu vor autoriza efectuarea plăţilor aferente respectivului contract către beneficiari până la momentul emiterii de către A.N.R.M.A.P. a unui punct de vedere.
 + 
Articolul 5Atunci când valoarea estimată a contractului de achiziţie publică, fără TVA, este mai mică sau egală cu echivalentul în lei al cuantumului în euro prevăzut la art. 19 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile de management nu vor solicita autorităţii contractante alte documente decât cele prevăzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice (documente justificative: factura şi/sau contractul).
 + 
Articolul 6Dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt aplicabile entităţilor juridice fără calitatea de autoritate contractantă care nu se încadrează în prevederile art. 9 lit. c) şi c^1) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă.
 + 
Articolul 7Orice document emis de autorităţile de management prin care se impune respectarea de reguli privind derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii de către entităţile juridice menţionate la art. 6 nu produce efecte juridice.
 + 
Articolul 8Listele de verificare standard sunt aplicabile tuturor autorităţilor de management/organismelor intermediare. Orice altă dispoziţie contrară prezentei metodologii nu produce efecte.
 + 
Articolul 9Oricare altă instituţie de la nivel naţional în afara celor prevăzute de prezenta metodologie nu are atribuţii în verificarea/analizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
 + 
Anexa 1la metodologieLISTA DE VERIFICAREa procedurii de atribuire a contractelor de achiziţiepublică, a contractelor de concesiune de lucrări publiceşi a contractelor de concesiune de servicii, prevăzutede Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006privind atribuirea contractelor de achiziţie publică,a contractelor de concesiune de lucrări publiceşi a contractelor de concesiune de serviciiDate de identificare ale contractului de achiziţie publică*Font 8*

Axa prioritară:
Domeniu de intervenţie:
Codul proiectului (SMIS):
Titlul proiectului:
Denumire beneficiar:
Denumire achiziţie:
Valoare estimată:
Procedura aplicată:
Nr. şi data contractului de achiziţie:
Denumire contractor:
Valoarea contractului (fără TVA):
Nr.

Elemente de verificat

Verificare
Da/Nu
Comentarii/Semnătură

1.

A fost publicat un anunţ de participare sau o
invitaţie de participare, respectiv:
a) în Sistemul electronic de achiziţii publice
(SEAP), dacă valoarea estimată a contractului
este mai mică decât pragurile prevăzute la
art. 55 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare,
denumită în continuare O.U.G. nr. 34/2006, şi,
în cazul contractului de servicii de publicitate
media, şi pe siteul www.publicitatepublica.ro;
b) în JOUE şi în SEAP, dacă valoarea estimată a
contractului este egală sau mai mare decât
pragurile prevăzute la art. 55 alin. (2) din
O.U.G. nr. 34/2006 şi, în cazul contractului de
servicii de publicitate media, şi pe site-ul
www.publicitatepublica.ro.

Se verifică dacă a fost publicat
anunţul de participare în SEAP şi, după
caz, în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene (JOUE) şi/sau pe
www.publicitatepublica.ro
Verificări pe site-uri:
www.e-licitaţie.ro;
www.publicitatepublica.ro, dacă
este cazul atribuirii unui contract de
servicii de publicitate media
Observaţii: În cazul în care, din
motive de natură tehnică, operatorul
SEAP nu are posibilitatea transmiterii
unui anumit anunţ spre publicare în
JOUE, autorităţii contractante îi
revine responsabilitatea transmiterii
spre publicare a anunţului respectiv
prin mijloace proprii. Operatorul SEAP
are obligaţia de a înştiinţa
autoritatea contractantă cu privire la
apariţia unei astfel de situaţii, în
conformitate cu prevederile
art. 49 alin. (5) din
O.U.G. nr. 34/2006.
2.

Anunţul de participare conţine o descriere
nediscriminatorie şi suficientă pentru a
permite operatorilor economici să identifice
obiectul contractului şi autorităţii
contractante să atribuie contractul.
Verificări pe site-ul:
www.e-licitaţie.ro

3.

Din nota justificativă privind alegerea
procedurii de atribuire [alta decât cele
prevăzute la art. 20 alin. (1) sau art. 251
alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2006] reiese
încadrarea în circumstanţele specifice prevăzute
de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice.

Se verifică dacă au fost respectate
circumstanţele specifice prevăzute de
O.U.G. nr. 34/2006 pentru aplicarea
procedurii respective.
Documente verificate:
Nota justificativă privind alegerea
procedurii de atribuire, alta decât
licitaţie deschisă sau restrânsă
4.

În evaluarea ofertelor au fost aplicate
criteriile de calificare şi selecţie prevăzute
la nivelul anunţului/invitaţiei de participare.

Se verifică, pe baza informaţiilor
completate la nivelul formularului
standard al raportului procedurii de
atribuire, dacă autoritatea
contractantă a evaluat ofertele pe baza
criteriilor de calificare şi selecţie
prevăzute la nivelul anunţului/
invitaţiei de participare.
Documente verificate:
Raportul procedurii aprobat de
conducătorul autorităţii contractante
5.

În evaluarea ofertelor au fost aplicaţi factorii
de evaluare prevăzuţi la nivelul
invitaţiei/anunţului de participare.

Se verifică, pe baza informaţiilor
completate la nivelul formularului
standard al raportului procedurii de
atribuire, dacă autoritatea
contractantă a aplicat factorii de
evaluare prevăzuţi la nivelul
anunţului/invitaţiei de participare.
Documente verificate:
Raportul procedurii aprobat de
conducătorul autorităţii contractante
6.

Oferta câştigătoare a fost stabilită pe baza
aplicării criteriului de atribuire prevăzut la
nivelul invitaţiei/anunţului de participare.

Se verifică dacă la baza stabilirii
ofertei câştigătoare a stat criteriul
de atribuire precizat în anunţul de
participare.
Documente verificate:
Raportul procedurii aprobat de
conducătorul autorităţii contractante
7.

În cazul procedurilor de licitaţie deschisă,
licitaţie restrânsă sau cerere de oferte nu au
fost aduse modificări ale ofertei declarate
câştigătoare pe parcursul evaluării ofertelor,
cu excepţia corectării eventualelor vicii de
formă/abateri tehnice minore/erori aritmetice
(în conformitate cu prevederile legale în
domeniu).
Se verifică dacă pe parcursul evaluării
ofertelor au fost aduse modificări ale
propunerilor tehnice şi/sau financiare.
Documente verificate:
Clarificările şi răspunsurile
ofertantului declarat câştigător

8.

a) Operatorii economici implicaţi în procedura
de atribuire au fost informaţi cu privire la
rezultatul selecţiei, la rezultatul procedurii
de atribuire a contractului de achiziţie publică
sau de încheiere a acordului-cadru, la admiterea
într-un sistem de achiziţie dinamic, la
rezultatul concursului de soluţii ori, după caz,
la anularea procedurii de atribuire şi eventuala
iniţiere ulterioară a unei noi proceduri, în
termenul legal prevăzut de O.U.G. nr. 34/2006.
b) Comunicările transmise conţin informaţiile
prevăzute de O.U.G. nr. 34/2006.

a) Se verifică dacă rezultatul
selecţiei şi/sau al procedurii a fost
comunicat în termenul prevăzut la
art. 206 din O.U.G. nr. 34/2006.
Documente verificate:
Comunicările către candidaţi/ofertanţi

b) Se verifică dacă comunicarea
transmisă candidaţilor/ofertanţilor
conţine toate informaţiile prevăzute la
art. 207 din O.U.G. nr. 34/2006.
Documente verificate:
Comunicările către candidaţi/ofertanţi

9.

a) Contractul de achiziţie publică a fost semnat
pe baza propunerilor tehnice şi financiare
cuprinse în oferta declarată câştigătoare.

b) Contractul de achiziţie publică a fost semnat
cu respectarea termenelor de aşteptare prevăzute
de O.U.G. nr. 34/2006.

c) În măsura în care au fost depuse contestaţii
pe parcursul procedurii de atribuire,
contractul de achiziţie publică a fost încheiat
după comunicarea deciziei Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), dar nu
înainte de expirarea termenelor de aşteptare.

Se verifică dacă contractul de
achiziţie publică este încheiat pe baza
propunerilor tehnice şi financiare
cuprinse în oferta câştigătoare.
Documente verificate:
1. Oferta câştigătoare
2. Contractul şi anexele acestuia
Se verifică respectarea termenelor
privind încheierea contractului de
achiziţie publică, respectiv 6 sau
11 zile de la data transmiterii
comunicării, în funcţie de valoarea
estimată, cu excepţia situaţiilor
prevăzute la art. 205 alin. (3), când
respectarea termenelor de aşteptare
este facultativă.
Documente verificate:
1. Comunicările către ofertanţi cu
privire la rezultatul procedurii
2. Contractul şi anexele acestuia
Se verifică dacă contractul de
achiziţie publică a fost încheiat cu
respectarea prevederilor art. 256^3
alin. (3) din O.U.G. nr. 34/2006; în
cazul primirii unei contestaţii de
către CNSC, pentru care nu s-a luat
act de renunţare, autoritatea
contractantă are dreptul de a încheia
contractul numai după comunicarea
deciziei CNSC, dar nu înainte de
expirarea termenelor de aşteptare
prevăzute la art. 205.
Documente verificate:
1. Comunicarea deciziei CNSC
2. Comunicările către ofertanţi cu
privire la rezultatul procedurii de
atribuire
3. Contractul şi anexele acestuia
10.

A fost transmis spre publicare anunţul de
atribuire.

Se verifică dacă a fost publicat
anunţul de atribuire în SEAP şi, după
caz, în JOUE şi/sau pe
www.publicitatepublica.ro.
Verificări pe site-uri:
www.e-licitaţie.ro;
www.publicitatepublica.ro
Observaţii: În cazul în care, din
motive de natură tehnică, operatorul
SEAP nu are posibilitatea transmiterii
unui anumit anunţ spre publicare în
JOUE, autorităţii contractante îi
revine responsabilitatea transmiterii
spre publicare a anunţului respectiv
prin mijloace proprii. Operatorul
SEAP are obligaţia de a înştiinţa
autoritatea contractantă cu privire la
apariţia unei astfel de situaţii, în
conformitate cu prevederile
art. 49 alin. (5) din O.U.G.
nr. 34/2006.

Da – respectarea prevederilor legale.Nu – nerespectarea prevederilor legale. + 
Anexa 2la metodologieLISTA DE VERIFICAREa procedurii de atribuire a contractului de serviciiincluse în anexa nr. 2B la Ordonanţa de urgenţă aGuvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelorde achiziţie publică, a contractelor de concesiune delucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii*Font 8*

Date de identificare ale contractului de achiziţie publică
Axa prioritară:
Domeniu de intervenţie:
Codul proiectului (SMIS):
Titlul proiectului:
Denumire beneficiar:
Denumire achiziţie:
Valoare estimată:
Nr. şi data contractului:
Denumire contractor:
Valoarea contractului (fără TVA):
Nr.

Elemente de verificat

Verificare
Da/Nu
Comentarii/Semnătură

1.

Pentru acoperirea aceleiaşi necesităţi în cadrul
proiectului autoritatea contractantă nu a
divizat contractul de achiziţie publică cu
scopul de a evita aplicarea prevederilor art. 16
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune
de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare,
denumită în continuare O.U.G. nr. 34/2006
Se verifică dacă contractul de
achiziţie publică a fost divizat, cu
excepţia situaţiilor urgente imperative
care rezultă din evenimente
imprevizibile sau a unor circumstanţe
neprevăzute, prin raportare la Planul
de achiziţie al proiectului, respectiv
încadrarea în pragurile valorice
prevăzute la art. 57 alin. (2) din
O.U.G. nr. 34/2006; se verifică, în
cazul în care contractul are ca obiect,
alături de prestarea de servicii din
categoria celor incluse în anexa
nr. 2B, şi prestarea de servicii din
categoria celor incluse în anexa
nr. 2A.
Documente verificate:
1. Planul de achiziţii al proiectului
2. Nota de determinare a valorii
estimate
2.

Dacă au fost solicitate, condiţiile/cerinţele
referitoare la atribuirea unui astfel de
contract nu creează discriminare directă sau
indirectă faţă de potenţialii ofertanţi din alte
state membre ale Uniunii Europene

Se verifică dacă au fost impuse cerinţe
legate de stabilirea entităţilor
interesate în acelaşi stat membru sau
regiune ca şi autoritatea contractantă.
Documente verificate:
Înscrisurile aferente procedurii
3.

Dacă, în vederea îndeplinirii contractului, au
fost solicitate eventuale diplome, certificate
sau alte forme de dovezi scrise, iar documentele
emise în alte state membre ce oferă un nivel
echivalent de garanţie au fost acceptate
Documente verificate:
Înscrisurile aferente procedurii

4.

În măsura în care au fost depuse contestaţii,
contractul de achiziţie publică a cărui valoare
este mai mare sau egală cu cea prevăzută la
art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006 a fost
încheiat după comunicarea deciziei Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC)

Se verifică dacă contractul de
achiziţie publică a fost încheiat cu
respectarea prevederilor art. 256^3
alin. (3) din O.U.G. nr. 34/2006;
în cazul primirii unei contestaţii
de către CNSC, înainte de încheierea
contractului, pentru care nu s-a luat
act de renunţare, autoritatea
contractantă are dreptul de a încheia
contractul numai după comunicarea
deciziei CNSC, fără a avea însă
obligaţia respectării termenelor
prevăzute la art. 205 din O.U.G.
nr. 34/2006.
5.

Pentru acele contracte a căror valoare estimată
este egală sau mai mare decât cea prevăzută la
art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006, a fost
transmis spre publicare anunţul de atribuire.

Se verifică dacă a fost transmis spre
publicare anunţul de atribuire în
Sistemul electronic de achiziţii
publice (SEAP) şi, după caz, în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
(JOUE).
Verificări pe site-uri:
www.e-licitaţie.ro
Observaţii: În cazul în care, din motiv
de natură tehnică, operatorul SEAP nu
are posibilitatea transmiterii unui
anumit anunţ spre publicare în JOUE,
autorităţii contractante îi revine
responsabilitatea transmiterii spre
publicare a anunţului respectiv prin
mijloace proprii. Operatorul SEAP are
obligaţia de a înştiinţa autoritatea
contractantă cu privire la apariţia
unei astfel de situaţii, în
conformitate cu prevederile art. 49
alin. (5) din O.U.G. nr. 34/2006.

Da – respectarea prevederilor legaleNu – nerespectarea prevederilor legale–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x