METODOLOGIE DE PUNCTARE din 25 mai 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 8 iunie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 555 25/05/2022
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 1311 30/12/2021
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 1311 30/12/2021 ART. 7
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 1311 30/12/2021
ART. 4REFERIRE LAHOTARARE 1311 30/12/2021
ART. 7REFERIRE LAHOTARARE 1311 30/12/2021
ART. 8REFERIRE LAHOTARARE 1311 30/12/2021
ANEXA 0REFERIRE LAHOTARARE 1311 30/12/2021
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 555 25/05/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 555 25/05/2022
ActulREFERIT DEORDIN 555 25/05/2022
ActulREFERIT DEDECIZIE 156 04/10/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 555 din 25 mai 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 558 din 8 iunie 2022.
 + 
Articolul 1(1)În sensul prezentei metodologii, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)minute de punctualitate la destinație – minutele de întârziere înregistrate în minuta încheiată între operatorul de transport feroviar de călători, denumit în continuare O.T.F., și Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.“ – S.A., denumită în continuare CNCF „CFR“ – S.A., conform regimului de performanță, echivalent raportului de punctualitate precizat în anexa nr. 12 la contractele de servicii publice pentru perioada 1.01.2022-10.12.2022, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021 privind aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022 în transportul feroviar public de călători, denumite în continuare PD;b)perioadă contractuală – perioada de valabilitate a Contractului de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie-10 decembrie 2022, respectiv 344 de zile;c)trenuri programate – trenurile circulate în perioada de referință pentru îndeplinirea obligației de serviciu public (OSP), asumată prin contractul de servicii publice; d)venituri proprii aferente fiecărei categorii de tren (precizate în nota de la anexa nr. 4 la contractele de servicii publice) – venitul realizat în anul de referință 2021, raportat la volumul total de tren-km realizat în anul de referință 2021 care se înmulțește cu volumul de tren-km ce va fi efectiv realizat în cadrul OSP pentru anul 2022, pe fiecare categorie de tren.(2)În conținutul prezentei metodologii sunt aplicabile definițiile termenilor și expresiilor de la art. 7 dinHotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.
 + 
Articolul 2În perioada 1 ianuarie-10 decembrie 2022, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, denumită în continuare A.R.F., aplică sistemul de premiere sau penalizare, acordat pe baza îndeplinirii sau neîndeplinirii, după caz, a indicatorilor cantitativi și calitativi, stabiliți în prezenta metodologie, astfel încât:a)valoarea pozitivă maximă a premierii este de 3% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, pentru a respecta profitul maxim legal de 3%;b)valoarea negativă maximă a penalizărilor este de 3% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, pentru a nu afecta negativ calitatea serviciilor obligatorii;c)efectul pozitiv sau negativ al sistemului de premiere/ penalizare va fi luat în considerare atunci când se calculează compensația finală.
 + 
Articolul 3(1)Procentul marjei de profit aferente compensației de serviciu public de maximum 3% se compune din:a)maximum 1% în baza îndeplinirii indicatorului cantitativ tren-km și se acordă proporțional cu gradul de realizare a indicatorului;b)maximum 1% în baza îndeplinirii indicatorilor de calitate (punctualitate, grad de ocupare, anulare trenuri, disponibilitate material rulant) și se acordă proporțional, potrivit realizării fiecărui indicator în parte; c)maximum 1% în baza îndeplinirii indicatorului privind veniturile minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate.(2)Prin excepție de la alin. (1), nerealizarea veniturilor minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate, în perioada stărilor de urgență sau în situația introducerii unor zone de carantinare, pentru zonele în cauză, instituite conform legislației în vigoare, nu conduce la penalizarea operatorului. + 
Articolul 4Termenele și documentele ce trebuie transmise de fiecare O.T.F. către A.R.F., în vederea monitorizării indicatorilor de performanță ai activității de transport feroviar de călători, sunt următoarele: 1.Pentru raportarea situației indicatorilor cantitativi se îndeplinesc următoarele condiții:a)O.T.F. are obligația de a transmite către A.R.F. Situația realizărilor pe rute de transport în perioada ……………………., cu indicatorii realizați (tren-km pe categorie de tren), până la data de 28 a fiecărei luni calendaristice, centralizat și detaliat în anexă în vederea regularizării volumului de tren-km pe categorie de tren realizat cu indicatorii aferenți preliminați. Anexa este însușită prin semnătură pe fiecare pagină de către O.T.F.;b)CNCF „CFR“ – S.A., până la data de 28 a lunii următoare lunii pentru care se face raportarea, transmite prin adresă scrisă către A.R.F. situația volumului de tren-km realizat de O.T.F., pe categorie de tren, și anexele cu situația volumului de tren-km realizat de fiecare operator de transport feroviar de călători, pe rute de circulație, care fac obiectul contractelor de servicii publice și al actelor adiționale încheiate.2.Pentru raportarea indicatorilor de calitate se îndeplinesc următoarelor condiții:a)până la data de 28 a fiecărei luni calendaristice, O.T.F. transmite către A.R.F., spre verificare, situația detaliată a volumului de călători-km realizat în luna N-2, din sistemul propriu de ticketing, semnată cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, pe rute de transport ce fac obiectul obligației de serviciu public;b)până la ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii fiecărui trimestru al anului, O.T.F. transmite către A.R.F. situația detaliată pe luni calendaristice a realizării, în trimestrul încheiat, a parametrilor de performanță, însoțită de documente doveditoare, fiecare pagină fiind însușită prin semnătură de reprezentantul desemnat de conducerea O.T.F.3.O.T.F. transmite către A.R.F. documentele doveditoare privind raportarea trimestrială a indicatorilor de performanță realizați, așa cum sunt menționate în anexa nr. 12 la contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.4.O.T.F. are obligația să comunice, până la data de 1 septembrie 2022, către A.R.F. veniturile minime estimate pentru perioada mers de tren 2022/2023, pe fiecare rută de circulație și pe categorii de trenuri. + 
Articolul 5Până la data de 31 ianuarie 2023, O.T.F. are obligația să transmită către A.R.F. următoarele documente:a)decontul final privind utilizarea compensațiilor acordate de la bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile contractelor/actelor adiționale încheiate în ceea ce privește respectarea ponderii compensației pentru indicatorii cantitativi (tren-km) și de calitate în totalul cheltuielilor eligibile realizate;b)dovada, confirmată de CNCF „CFR“ – S.A. până la data de 20 ianuarie a anului 2023, privind efectuarea transportului feroviar public de călători aferent obligației de serviciu public, declarația pe propria răspundere privind volumul de tren-km realizat, precum și situația lunară privind volumul de tren-km efectiv realizat;c)situația detaliată pe luni calendaristice a realizării, în anul 2022, a indicatorilor de performanță, însoțită de documente justificative doveditoare.
 + 
Articolul 6Responsabilitatea pentru datele și informațiile transmise de O.T.F. către A.R.F. revine fiecărui O.T.F. în parte, în baza certificării fiecărui document prin semnăturile autorizate.  + 
Articolul 7Modalitatea de punctare pentru realizarea și utilizarea parametrilor de performanță, aprobați în vederea stabilirii obligațiilor de serviciu public, astfel cum sunt prevăzuți în contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, este prevăzută în anexa A. + 
Articolul 8Modalitatea de calculare și aplicare a indicatorilor cantitativi și de calitate, astfel cum sunt prevăzuți în contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, este prevăzută în anexa B. + 
Articolul 9Anexele A și B fac parte integrantă din prezenta metodologie. + 
ANEXA Ala metodologie
MODALITATEA
de punctare pentru realizarea și utilizarea parametrilor de performanță,
aprobați în vederea stabilirii obligațiilor de serviciu public, astfel cum sunt prevăzuți în contractele de servicii publice
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021

Parametrii de performanță ai activității de transport feroviar de călători
a)Indicatori cantitativi

Indicatori Termen de raportare Conformare % Punctaj Premiere/Penalizare
Tren-km total (tren-km efectuați/tren-km programați x 100), din care*: Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului)
Tren-km – trenuri IR (mii) Proporțional cu gradul de realizare al indicatorului tren-km 20 de puncte procent realizare 0,50% x procent realizare x total cheltuieli eligibile
Tren-km – trenuri R (mii) Proporțional cu gradul de realizare al indicatorului tren-km 20 de puncte procent realizare 0,50% x procent realizare x total cheltuieli eligibile

* Procentul de profit se alocă, după caz, 1% trenurilor IR sau R pentru O.T.F. care are o singură categorie.b)Indicatori de calitate

Indicatori Termen de raportare Conformare % Punctaj Premiere/Penalizare
PD – punctualitatea la destinație, (pondere minute aferente trenurilor întârziate din cauza O.T.F., raportate la minute total trenuri circulate) față de livret, din care: Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului)
IR ≥ 90% – îndeplinit≥ 80% <90% – îndeplinit 50%<80% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% x total cheltuieli eligibile0,05% x total cheltuieli eligibile0% x total cheltuieli eligibile
R ≥ 90% – îndeplinit≥ 80% <90% – îndeplinit 50%<80% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% x total cheltuieli eligibile0,05% x total cheltuieli eligibile0% x total cheltuieli eligibile
GO – grad de ocupare (călător-km/locuri-km oferite la vânzare);grad de ocupare de referință (GO planificat), conform realizării în anul 2021 pe fiecare O.T.F. Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului)
IR ≥ 90% – îndeplinit≥ 80% <90% – îndeplinit 50%<80% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% x total cheltuieli eligibile0,05% x total cheltuieli eligibile0% x total cheltuieli eligibile
R ≥ 90% – îndeplinit≥ 80% <90% – îndeplinit 50%<80% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% x total cheltuieli eligibile0,05% x total cheltuieli eligibile0% x total cheltuieli eligibile

Indicatori Termen de raportare Conformare % Punctaj Premiere/Penalizare
AT – anulări de trenuri, față de livret (cu excepția celor radiate de CNCF „C.F.R.“ – S.A.), din care: Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului)
IR ≤ 5% – îndeplinit> 5% ≤ 15% – îndeplinit 50%> 15% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% x total cheltuieli eligibile0,05% x total cheltuieli eligibile0% x total cheltuieli eligibile
R ≤ 5% – îndeplinit> 5% ≤ 15% – îndeplinit 50%> 15% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% x total cheltuieli eligibile0,05% x total cheltuieli eligibile0% x total cheltuieli eligibile
DMR – disponibilitatea materialului rulant pentru îndeplinirea OSP, față de cel declarat la încheierea CSP Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului) ≥ 95% – îndeplinit≥ 85% <95% – îndeplinit 50%<85% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,25% x total cheltuieli eligibile0,10% x total cheltuieli eligibile0% x total cheltuieli eligibile

NOTĂ:Procentul de profit se alocă, după caz, însumat, trenurilor IR sau R pentru O.T.F. care are o singură categorie.

c)Venituri minime obligatorii

Indicatori Termen de raportare Conformare % Punctaj Premiere/Penalizare
VMO – venituri minime obligatorii conform art. 11 alin. (3) din contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021 privind aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie10 decembrie 2022 în transportul feroviar public de călători Anual
IR Venit minim obligatoriu realizat Venit minim obligatoriu nerealizat 20 de puncte 0 puncte 0,5% x total cheltuieli eligibile 0% x total cheltuieli eligibile
R Venit minim obligatoriu realizat Venit minim obligatoriu nerealizat 20 de puncte0 puncte 0,5% x total cheltuieli eligibile 0% x total cheltuieli eligibile

NOTĂ:Procentul de profit se alocă, după caz, însumat, trenurilor IR sau R pentru O.T.F. care are o singură categorie. + 
ANEXA Bla metodologie
MODALITATEA
de calculare și aplicare a indicatorilor cantitativi și de calitate, astfel cum sunt prevăzuți
în contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021

Calcularea și aplicarea indicatorilor cantitativi și de calitate
1.Plata, în baza sistemului de premiere și penalizare, aferentă indicatorilor cantitativi și calitativi se face anual în baza informațiilor colectate pe parcursul anului.2.Plata, în baza sistemului de premiere și penalizare, aferentă indicatorilor cantitativi se realizează după următorul mecanism:a)Îndeplinirea indicatorilor cantitativi se raportează și se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public.b)Pentru indicatorul cantitativ tren-km IR se aprobă plata a cotei-părți din 0,50%, proporțional cu gradul de realizare a indicatorului, din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021 privind aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022 în transportul feroviar public de călători.c)Pentru indicatorul cantitativ tren-km R se aprobă plata a cotei părți din 0,50% proporțional cu gradul de realizare a indicatorului, din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.d)Volumul de tren-km nerealizat din motive de forță majoră se raportează separat și este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor cantitativi din categoria căruia îi aparțin trenurile analizate.3.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare, aferentă indicatorilor de calitate PD – „Punctualitatea la destinație“ se realizează după următorul mecanism:a)Îndeplinirea indicatorilor de calitate PD se raportează și se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public.b)Formula de calcul pentru stabilirea valorii PD este:c)Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate PD dacă PD ≥ 90%.d)Se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate PD dacă 80% ≤ PD <90%.e)Se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate PD dacă PD <80%.f)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.g)În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.h)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.i)În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate PD pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.j)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.k)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.l)În cazul unui O.T.F. care circulă pe infrastructura neinteroperabilă închiriată, în vederea includerii în calculul indicatorului de calitate PD a minutelor de întârziere înregistrate de acesta, se procedează astfel: O.T.F. trimite către CNCF „C.F.R.“ – S.A., în vederea confirmării, procesele-verbale încheiate cu gestionarul de infrastructură care a închiriat secția de circulație, privind minutele de întârziere înregistrate pe secția neinteroperabilă închiriată, așa cum reies din analiza circulației trenurilor care stă la baza întocmirii Regimului de performanță al administratorului de infrastructură.m)Documentele justificative necesare monitorizării indicatorului de calitate PD sunt minutele încheiate în cadrul regimului de performanță și procesele-verbale încheiate cu gestionarul de infrastructură neinteroperabilă, confirmate de CNCF „C.F.R.“ – S.A. în calitate de administrator al infrastructurii feroviare din România care conduce circulația trenurilor.4.Plata, în baza sistemului de premiere și penalizare, aferentă indicatorilor de calitate GO – „Grad de ocupare“ se realizează după următorul mecanism:a)Îndeplinirea indicatorilor de calitate GO se raportează și se verifică trimestrial, comparându-se cu valoarea planificată (asumată de O.T.F.), defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public.b)Formula de calcul pentru stabilirea valorii GO este:* Prin „trenuri programate“ se înțeleg trenurile circulate în perioada de referință pentru îndeplinirea obligației de serviciu public asumate prin contractul de servicii publice.c)Perioada comparată a indicatorului GO pentru anii 2021 și 2022 va fi 344 de zile aferente perioadei de valabilitate a contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, respectiv 1 ianuarie-10 decembrie.d)Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate GO dacă GO ≥ 90%. e)Se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate GO dacă 80% ≤ GO <90%.f)Se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate GO dacă GO <80%.g)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.h)În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.i)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.j)În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate GO pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.k)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.l)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.m)Numărul de călători-km nerealizat din motive de forță majoră se raportează separat și este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate GO din categoria căreia îi aparțin trenurile analizate.n)Pentru calculul indicatorului GO pentru fiecare tip de material rulant se stabilește un număr mediu de locuri. Valoarea locuri-km oferită la vânzare rezultă din înmulțirea valorii tren-km aferente fiecărui tren în circulație cu numărul mediu de locuri din compunerea trenurilor pentru fiecare zi de circulație.o)Documentele doveditoare ce trebuie atașate de O.T.F. pentru calculul GO vor fi transmise în format electronic, compunerea zilnică a trenurilor pornind de la prestația lunară primită de la CNCF „C.F.R.“ – S.A., și va fi introdus un câmp nou în fișierul transmis în format .xml (anexa nr. 11B la contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021), ce va conține informația despre numărul de locuri puse în vânzare.5.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare, aferentă indicatorilor de calitate AT – „Anulări trenuri“ se realizează după următorul mecanism:a)Îndeplinirea indicatorilor de calitate AT se raportează și se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public.b)Formula de calcul pentru stabilirea valorii AT este:c)Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate AT dacă AT ≤ 5%.d)Se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate AT dacă 5% e)Se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate AT dacă AT > 15%.f)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.g)În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.h)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.i)În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate AT pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.j)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.k)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.l)Raportarea trenurilor anulate se face atât pentru trenurile anulate pe toată distanța, cât și pentru trenurile anulate parțial.m)Numărul de trenuri anulate din motive de forță majoră se raportează separat și sunt exceptate de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate AT din categoria căreia îi aparțin trenurile analizate. n)Documentele justificative sunt minutele încheiate cu CNCF „C.F.R.“ – S.A. în cadrul regimului de performanță din care să reiasă distinct numărul de trenuri din cadrul obligației de serviciu public anulate atât pe toată distanța, cât și pentru trenurile anulate parțial și telegramele de anulare programată solicitate de O.T.F. din motive ce țin strict din vina acestuia.6.Plata, în baza sistemului de premiere și penalizare, aferentă indicatorului de calitate DMR – „Disponibilitatea material rulant“ se realizează după următorul mecanism:a)Îndeplinirea indicatorului de calitate DMR se raportează și se verifică trimestrial.b)Formula de calcul pentru stabilirea valorii DMR este:c)Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate DMR dacă DMR ≥ 95%.d)Se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate DMR dacă 85% ≤ DMR <95%.e)Se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate DMR dacă DMR <80%.f)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR, se aprobă plata a 0,25% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.g)În cazul îndeplinirii 50% a indicatorului de calitate DMR, se aprobă plata a 0,10% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.h)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate DMR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.i)Disponibilitatea materialului rulant nerealizată din motive de forță majoră se raportează separat și este exceptată de la calculul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR.j)Documentele justificative sunt raportările O.T.F. cu privire la materialul rulant utilizat în fiecare lună, conform anexei nr. 12 la contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.7.Plata, în baza sistemului de premiere și penalizare, aferentă indicatorilor de calitate VMO -„Venituri minime obligatorii“ se realizează după următorul mecanism:a)Îndeplinirea indicatorilor de calitate VMO se raportează și se verifică anual, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public.b)Indicatorul VMO pentru fiecare categorie de tren este stabilit și analizat la închiderea anului 2022 după următoarea formulă:unde:VMO_R/IR reprezintă venitul minim obligatoriu de realizat la trenurile Regio sau InterRegio;VR_2021R/IR reprezintă venitul realizat în anul de referință 2021 la trenurile Regio sau InterRegio;tren – km realizat în 2021_R/IR reprezintă indicatorul tren-km realizat în anul de referință 2021 pentru trenurile Regio sau InterRegio;tren – km realizat în 2022_R/IR reprezintă indicatorul tren-km realizat în anul 2022 pentru trenurile Regio sau InterRegio.Pentru completarea valorilor din anexa nr. 4B la contractele de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, stabilirea VMO se face ca o valoare estimată pentru anul 2022 calculată cu formula bazată pe indicatorul tren-km aprobat inițial în anul 2022, pe fiecare categorie de tren, astfel:unde:VMO_R/IR reprezintă venitul minim obligatoriu de realizat la trenurile Regio sau InterRegio;VR_2021R/IR reprezintă venitul realizat în anul de referință 2021 la trenurile Regio sau InterRegio;tren – km aprobat în 2022_R/IR reprezintă indicatorul tren-km aprobat inițial prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021 pentru trenurile Regio sau InterRegio;tren – km realizat în 2022_R/IR reprezintă indicatorul tren-km realizat în anul 2022 pentru trenurile Regio sau InterRegio.c)Perioada comparată a indicatorului VMO pentru anii 2021 și 2022 va fi 344 de zile aferente perioadei de valabilitate a contractului de servicii publice aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021, respectiv 1 ianuarie-10 decembrie.d)Se consideră îndeplinit indicatorul de calitate VMO raportat în condițiile atingerii unui procent de 100% din veniturile minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate în anul 2021. e)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri IR, se aprobă plata a 0,50% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.f)În cazul îndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri R, se aprobă plata a 0,50% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.g)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.h)În cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.311/2021.i)Veniturile minime obligatorii nerealizate în perioada de urgență sau în situația introducerii unor zone de carantinare se raportează separat și sunt exceptate de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate VMO din categoria căreia îi aparțin trenurile analizate.j)Documentele justificative sunt balanța de verificare și avizele tehnice anuale privind indicatorul tren-km, pentru anii 2021 și 2022, pe baza cărora compartimentul economic aplică formula de calcul și face analiza îndeplinirii indicatorului.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x