METODOLOGIA din 29 mai 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 424 din 5 iunie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 5351 28/09/2009
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 5351 28/09/2009
ActulAPROBAT DEORDIN 4277 29/05/2008
ActulCONTINUT DEORDIN 4277 29/05/2008

Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene



I. Descrierea proiectuluiObiectivelea) Proiectul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (Proiectul) are ca obiectiv principal predarea cursului extracuricular de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din ţări ale Uniunii Europene unde prezenţa românească este relevantă.b) Cursul valorifică identitatea culturală românească şi o promovează în contextul unei Europe multiculturale şi plurilingvistice.c) Cursul asigură copiilor români care locuiesc în afara graniţelor ţării, pe teritoriul Uniunii Europene, condiţiile necesare prezervării identităţii culturale.d) Cursul urmăreşte facilitarea reintegrării elevilor în sistemul de învăţământ românesc, în cazul revenirii lor în România.Conţinutula) Cursul este structurat pe toate nivelurile de învăţământ preuniversitar, respectiv primar, gimnazial şi liceal, în format de două ore pe săptămână.b) Este un curs extracuricular , opţional.c) Se adresează tuturor elevilor indiferent de naţionalitate.d) Programa cursului este aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.e) Manualele, suporturile de curs şi materialele didactice sunt asigurate de Institutul Limbii Române.f) Cursul este predat de personal didactic calificat.g) Selecţia personalului didactic implicat în desfăşurarea Proiectului se realizează prin concurs de către Comisia de selecţie aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.h) Personalul didactic implicat în predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească este remunerat de Institutul Limbii Române, în regim plata cu ora, tariful fiind de 30,5 euro/oră brut.i) O grupă de elevi conţine în medie 12 elevi înscrişi pe clase/vârstă/competenţe, dar nu mai puţin de 7 elevi şi nu mai mult de 24 de elevi.j) Fiecare etapă de implementare a Proiectului se realizează în strânsă cooperare cu autorităţile cu responsabilităţi în domeniul educaţiei din ţările partenere.Nivelul actual de implementare şi resursele implicateÎncepând din anul şcolar 2007-2008, proiectul este implementat în unităţi şcolare din Spania şi Italia, după cum urmează:a) în Spania, în comunităţile Madrid, Castilla la Mancha şi Catalunya sunt implicate în proiect 22 de cadre didactice şi aproximativ 1.500 de elevi, înscrişi în 113 grupe, pentru care sunt predate în medie în fiecare lună 972 de ore de limbă, cultură şi civilizaţie românească.La cursuri sunt înscrişi şi elevi de altă origine decât română (spanioli, ucraineni, marocani, moldoveni etc.), reprezentând aproximativ 3% din totalul elevilor înscrişi.b) în Italia, în regiunile Lazio, Piemonte şi Veneto sunt implicate 5 cadre didactice şi aproximativ 400 de elevi, înscrişi în 22 de grupe. În medie sunt predate în fiecare lună 198 de ore de limbă, cultură şi civilizaţie românească.În anul şcolar 2008-2009 Proiectul este canalizat pe două direcţii principale, şi anume: continuare – dezvoltare şi extindere. Continuarea dezvoltării se referă la sporirea numărului de participanţi la cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, a numărului unităţilor şcolare în care se implementează Proiectul şi a numărului de cadre didactice implicate. Extinderea Proiectului presupune implementarea sa în alte localităţi, regiuni, respectiv state membre ale Uniunii Europene.II. Activităţile Proiectului1. Elaborarea şi aprobarea documentelor necesare punerii în aplicare2. Selecţia personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească3. Pregătirea anului şcolar, formarea continuă a personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească4. Monitorizarea activităţii personalului implicat în proiect5. Evaluarea activităţii personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească6. Consilierea şi sprijinirea persoanelor care predau cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească7. Elaborarea calendarului de activităţi al Comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului8. Şedinţe de lucru9. Remedierea eventualelor deficienţe şi probleme survenite în timpul derulării proiectului10. Evaluarea proiectuluiIII. Procedura privind selecţia, încadrarea, monitorizarea şi evaluarea personalului implicat în Proiectul Ministerului, Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (curs LCCR)Selecţia şi repartizareaSelecţia personalului didactic care predă cursul LCCR se realizează prin concurs, de către Comisia de selecţie, numită prin ordin al ministrului, educaţiei, cercetării şi tineretului. Concursul este organizat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului din România împreună cu Institutul Limbii Române şi se desfăşoară la sediile ambasadelor României în ţările partenere, conform calendarului aprobat anual prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.1. Selecţia personalului didactic care a predat cursul LCCR în anul şcolar 2007-2008Personalul didactic care a predat cursul în anul şcolar 2007-2008 şi care doreşte continuarea activităţii şi în anul şcolar 2008-2009 este selectat cu prioritate de către Comisia de selecţie numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. Selecţia acestuia se realizează în următoarele condiţii:a) are calificativ minim "bine" în anul şcolar 2007-2008;b) depune fişa de evaluare elaborată de ministerul educaţiei, cercetării şi tineretului, semnată de Comisia de evaluare, în perioada de depunere a dosarelor, conform calendarului;c) depune cererea-tip de continuare a activităţii, conform calendarului.Candidaţii care îndeplinesc cumulativ aceste condiţii sunt declaraţi admişi de către Comisia de selecţie numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. Repartizarea se realizează în şedinţă publică, în prima etapă a şedinţei publice. Şedinţa publică reprezintă activitatea prin care Comisia de selecţie repartizează personalul didactic declarat admis în unităţile şcolare propuse de autorităţile partenere.2. Selecţia personalului didactic care va preda cursul LCCR în anul şcolar 2008-2009Selecţia personalului didactic care va preda cursul LCCR în anul şcolar 2008-2009 se realizează prin concurs.Înscrierea la concurs se face prin depunerea unui dosar care conţine următoarele documente:– lista documentelor cuprinse în dosar;– formularul de înscriere completat;– curriculum vitae în format european;– copii legalizate de pe cartea de rezidenţă sau permisul de şedere în ţara pentru care aplică candidatul;– copii legalizate de pe următoarele acte de studii: diploma de bacalaureat, diploma de absolvire, diploma de licenţă, foaia matricolă pentru studiile universitare;– copie de pe cartea/carnetul de muncă sau alt act doveditor privind vechimea în învăţământ ( dacă este cazul);– copie de pe atestatul de grad didactic ( dacă este cazul);– certificat medical cu menţiunea "apt de muncă".Notă: Cazierul judiciar se va depune doar în cazul în care candidatul este admis, în termen de 30 de zile de la data şedinţei publice de repartizare.Toate documentele enumerate sunt obligatorii. Sunt evaluate doar dosarele complete şi depuse în termenele stabilite prin calendarul afişat pe pagina web a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Dosarele complete se depun la sediile ambasadelor României în ţările partenere, conform calendarului. Fiecare dosar primeşte la depunere un număr de înregistrare.Concursul constă în:a) evaluarea dosarului;b) interviul.a) Evaluarea dosaruluiEvaluarea dosarului, prima etapă a selecţiei, constă în acordarea unui punctaj de către Comisia de selecţie, care se constituie ca parte a punctajului final. Punctajul maxim pentru dosar este de 40 de puncte, distribuite astfel:* Acte de studii:– diplomă de licenţă în domeniul ştiinţelor umaniste – 10 puncte;– diplomă de licenţă în alt domeniu decât cel al ştiinţelor umaniste – 4 puncte;– diplomă de absolvire a colegiului de institutori şi învăţători – 9 puncte;– diplomă de liceu pedagogic, cu specializarea învăţător – 8 puncte– diplomă de bacalaureat – 2 puncte.Se punctează numai diploma cu punctajul cel mai mare.* Grade didactice:– gradul didactic 1 – 10 puncte;– gradul didactic 2 – 8 puncte;– gradul didactic definitiv – 6 puncte.* Vechime în învăţământ:– 1 punct pentru fiecare an de activitate didactică, dar nu mai mult de 10 puncte.* Dovada de absolvire a modulului psiho-pedagogic sau a disciplinelor corespunzătoare acestuia (foaie matricolă sau atestat) – 10 puncte.b) InterviulPunctajul maxim pentru interviu este de 60 de puncte, parte a punctajului final, distribuite pe următoarele probe:– cunoaşterea Proiectului, a programei cursului LCCR – 15 puncte;– competenţe de comunicare în limba ţării pentru care optează candidatul – 15 puncte;– prezentarea unui proiect didactic pe o temă aleasă din curricula cursului LCCR (maximum 2 pagini) – 15 puncte;– prezentarea unui proiect cu tema "Promovarea Limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţări ale Uniunii Europene" sau a unui proiect de deschidere interculturală pentru unităţi şcolare din ţara pentru care optează (maximum o pagină) – 15 puncte.Susţinerea fiecărei probe a interviului este obligatorie.Calendarul privind selecţia persoanelor care vor preda cursul LCCR se va afişa pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.Rezultatele evaluării dosarului, ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişează, de asemenea, pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Se consideră admişi candidaţii care au dosarul complet şi au susţinut toate probele interviului.3. Repartizarea personalului admis în urma selecţieiRepartizarea candidaţilor admişi se realizează în şedinţă publică. Şedinţa publică cuprinde două etape, astfel:a) Prima etapă – repartizarea cu prioritate a candidaţilor declaraţi admişi, care îndeplinesc condiţiile pentru continuitate prevăzute la pct. 1, în ordine, astfel:(i) în unităţile şcolare în care au funcţionat în anul şcolar 2007-2008;(îi) în alte unităţi şcolare, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute la evaluarea activităţii din anul şcolar 2007-2008.În cazul punctajelor egale, departajarea candidaţilor se realizează luându-se în considerare, în ordine, următoarele criterii: apropierea de domiciliu; punctajul acordat pentru acte de studii, conform pct. 2 lit. a); gradul didactic.b) A doua etapă – repartizarea în ordinea descrescătoare a punctajului a candidaţilor declaraţi admişi în urma selecţiei realizate în anul 2008.În cazul punctajelor egale, departajarea candidaţilor se realizează luându-se în considerare, în ordine, următoarele criterii: punctajul obţinut la interviu; punctajul acordat pentru acte de studii, conform pct. 2 lit. a); gradul didactic.Persoanele declarate admise şi care au optat pentru un număr de ore de predare a cursului LCCR sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.IV. Monitorizarea activităţii ProiectuluiMonitorizarea activităţii personalului didactic care predă cursul LCCR se realizează periodic, cel puţin de două ori într-un an şcolar, de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului.Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, prin Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, organizează la începutul fiecărui an şcolar o activitate de formare a personalului didactic care predă cursul LCCR.Situaţiile speciale apărute în derularea Proiectului sunt soluţionate de Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, în colaborare cu autorităţile responsabile din ţările partenere.V. Evaluarea personalului didactic din ProiectPersonalul didactic care predă cursul LCCR este evaluat anual de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, utilizând instrumentele de lucru cuprinse în anexele nr. 2-5.Fişa de post cuprinde principalele atribuţii ale personalului didactic care predă cursul LCCR, în concordanţă cu specificul Proiectului, al activităţii didactice şi cu sistemul de învăţământ din ţara parteneră (anexa nr. 2).Raportarea tehnică şi narativă se întocmeşte lunar de către personalul didactic care predă cursul LCCR, pentru pontarea orelor efectuate în cadrul Proiectului (anexa nr. 3).Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic este structurată pe unităţi de competenţă, asociate cu indicatori de performanţă, având la bază atribuţiile din fişa de post (anexa nr. 4).Portofoliul profesorului reprezintă cartea de vizită a activităţii didactice, care permite păstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât ele să devină operaţionale în activitatea didactică şi de evaluare (anexa nr. 5).Toate instrumentele de lucru se arhivează la sediul Institutului Limbi Române.Rezultatele evaluării se comunică personalului implicat în Proiect, la finalul fiecărui an şcolar.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x