Notă …
*) Aprobată prin Ordinul nr. M.70 din 25 mai 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 3 iunie 2016 +
Articolul 1Selecția se organizează numai după primirea aprobării prevăzute la art. 2 alin. (1) din ordin și presupune parcurgerea următoarelor etape:a)publicitatea postului vacant; … b)înscrierea candidaților; … c)verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție; … d)preselecția; … e)concursul/examenul; … f)efectuarea verificărilor în vederea autorizării accesului la informații clasificate. … +
Articolul 2(1)Publicitatea selecției se realizează prin publicarea unui anunț, inclusiv în săptămânalul Observatorul Militar și pe pagina de internet a Ministerului Apărării Naționale, cu respectarea prevederilor art. 5 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015 pentru aprobarea metodologiilor privind organizarea și desfășurarea concursurilor de ocupare a posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist din unitățile sanitare publice, precum și a funcțiilor de șef de secție, șef de laborator și șef de compartiment din unitățile sanitare fără paturi, respectiv a funcției de farmacist-șef în unitățile sanitare publice cu paturi.(2)Anunțul cuprinde inclusiv precizări referitoare la probele de aptitudini și probele de concurs, baremele de promovare a acestora, locul și perioada desfășurării lor, termene de depunere și soluționare a contestațiilor, precum și alte detalii organizatorice.(3)În anunț se precizează că persoanele care vor fi declarate câștigătoare în urma selecției vor fi chemate/rechemate în activitate, în corpul ofițerilor și vor dobândi calitatea de cadru militar în activitate, cu drepturile și obligațiile care decurg din aceasta. +
Articolul 3(1)Înscrierea la selecție se realizează la sediul unităților/structurilor organizatoare, prin depunerea unui dosar, care cuprinde:a)cererea de înscriere la selecție, în care candidatul menționează postul pentru ocuparea căruia dorește să participe la selecție – document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie; … b)copia certificatului de naștere; … c)copia cărții de identitate; … d)fișa de examinare medicală – document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la Instrucțiunile privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2012, cu modificările și completările ulterioare; … e)fișa cu principalele date de stare civilă – document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2b la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.105/2002*1), cu modificările și completările ulterioare; … f)certificatul de cazier judiciar;Notă …
*1) Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.105/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, conținând reglementări specifice domeniului apărării, ordinii publice și securității naționale. … g)diploma de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist sau chimist, în copie; … h)certificatul/adeverința de confirmare în gradul profesional, conform cerințelor postului, în copie; … i)certificatul de membru al colegiului de profil, cu drept de liberă practică, după caz, avizat pe anul în curs, în copie; … j)polița de asigurare malpraxis, după caz, în copie; … k)dovada/înscrisul din care rezultă că nu a fost sancționat de către colegiul de profil; … l)adeverință eliberată de medicul de familie din care să rezulte antecedentele medicale patologice și faptul că este apt din punct de vedere fizic și neuropsihic; … m)formular de bază-date personale – document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 15 la Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările și completările ulterioare; … n)acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015. … (2)Documentele prevăzute la alin. (1) lit. g)-j) se prezintă și în original și se restituie după certificarea copiilor.(3)Înscrierea la selecție se realizează în termen de 15 zile calendaristice de la data afișării anunțului la sediul unității/structurii organizatoare.(4)Documentele tipizate prevăzute la alin. (1) se asigură candidaților prin grija structurilor care organizează selecția, se completează de către candidați și se depun la dosar în termenul prevăzut la alin. (3), cu excepția fișei de examinare medicală. +
Articolul 4(1)Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție constă în analizarea dosarelor din punctul de vedere al conformității și al corectitudinii documentelor depuse la dosar, precum și din punctul de vedere al îndeplinirii condițiilor pentru participarea la concurs prevăzute de prezenta metodologie și de dispozițiile art. 6 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015.(2)Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție se realizează de către o comisie numită prin ordinul de zi pe unitate al structurii organizatoare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de înscriere la selecție.(3)În termenul prevăzut la alin. (2), candidații care până la data expirării termenului de înscriere au avut dosarele incomplete le pot completa. +
Articolul 5(1)Rezultatele verificării îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție se afișează la sediul unității organizatoare, în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de 5 zile lucrătoare prevăzut la art. 4 alin. (2).(2)Dosarele incomplete, cu documente neconforme și formulare incorect completate, precum și dosarele candidaților care nu întrunesc punctajul minim necesar participării la concurs, prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015, se resping. +
Articolul 6Contestarea rezultatelor verificării îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție și soluționarea contestațiilor se realizează în termenele și condițiile prevăzute la art. 6 alin. (6) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015. +
Articolul 7(1)Preselecția constă în parcurgerea următoarelor probe eliminatorii de aptitudini:a)evaluare psihologică; … b)evaluarea nivelului pregătirii fizice; … c)examinare medicală. … (2)Probele de aptitudini se desfășoară în ordinea prevăzută la alin. (1), iar la fiecare probă participă numai candidații care au fost declarați „admis” la proba anterioară. La examinarea psihologică participă numai candidații declarați „admis” în urma verificării dosarelor de înscriere.(3)Unitatea/Structura care organizează selecția inițiază toate demersurile necesare planificării preselecției, astfel încât la probele de aptitudini să participe toți candidații în același timp.(4)Unitățile/Structurile la nivelul cărora se desfășoară probele de aptitudini prevăzute la alin. (1) organizează și desfășoară activitățile specifice, conform prevederilor actelor normative în vigoare și a solicitărilor unităților/structurilor care organizează selecția. +
Articolul 8(1)Evaluarea psihologică se desfășoară prin grija Centrului de investigații socio-comportamentale, cu aprobarea șefului Direcției management resurse umane.(2)Evaluarea nivelului pregătirii fizice se desfășoară prin grija structurii de specialitate din cadrul Ministerului Apărării Naționale.(3)Rezultatele probelor de aptitudini prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) și b) se consemnează în procese-verbale care se transmit, în original, unității/structurii care organizează selecția.(4)Structurile care desfășoară evaluarea psihologică și evaluarea nivelului pregătirii fizice eliberează fiecărui candidat adeverințe care atestă participarea la probele de aptitudini și rezultatele obținute, în ziua desfășurării probelor.(5)Rezultatele probelor eliminatorii de aptitudini prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) și b) nu pot fi contestate. +
Articolul 9(1)Examinarea medicală se desfășoară în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului apărării naționale, al viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, al ministrului justiției, al directorului Serviciului Român de Informații, al directorului Serviciului de Informații Externe, al directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale și al directorului Serviciului de Protecție și Pază nr. M.55/107/2.587/C/10.357/210/496/831/2014 pentru aprobarea baremelor medicale privind efectuarea examenului medical pentru admiterea în unitățile/instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pe perioada școlarizării elevilor și studenților în unitățile/ instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pentru ocuparea funcțiilor de soldat/gradat profesionist, precum și pentru candidații care urmează a fi chemați/rechemați/încadrați în rândul cadrelor militare în activitate/polițiștilor în serviciu/funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul unităților și structurilor sanitare care organizează selecția sau care asigură expertiza medicală de specialitate pentru personalul unității unde se află și postul vacant, iar costurile acesteia se suportă de către fiecare candidat.(2)Pe parcursul examinării medicale se desfășoară în totalitate examenele clinice prevăzute în fișa de examinare medicală. Aceasta se completează integral de către unitatea sanitară care efectuează examinarea, pe baza antecedentelor personale patologice și a rezultatelor examinării.(3)Rezultatele examinării medicale, consemnate în fișe, se aduc la cunoștință candidaților, iar fișele de examinare completate se depun la dosarele de înscriere.(4)Fișele medicale se depun de către candidații declarați "apt" la unitatea sau structura sanitară care organizează selecția în termen de o zi lucrătoare de la încheierea acestora, respectiv de la soluționarea eventualelor contestații. +
Articolul 10(1)Candidații declarați "apt" și "admis" în urma desfășurării tuturor probelor de aptitudini din cadrul preselecției pot participa la concursul pentru ocuparea posturilor vacante.(2)Candidații declarați "inapt" și "respins" la una dintre probele de aptitudini sunt eliminați din concurs și li se restituie, la cerere, dosarele de înscriere. Dosarele nesolicitate se clasează și se arhivează la nivelul unității/structurii care organizează selecția, conform reglementărilor în vigoare.(3)Rezultatele preselecției se aduc la cunoștința fiecărui candidat, prin afișare la sediul unității/structurii organizatoare. +
Articolul 11Concursul se organizează și se desfășoară de către unitățile/structurile care organizează selecția, în termenele și condițiile prevăzute de Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015. +
Anexăla metodologieROMÂNIA NECLASIFICATMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE………………………………………………(structura care organizează selecția candidaților)– Model -CERERE DE ÎNSCRIERESubsemnatul(a), ……..(numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului/candidatei)………, născut(ă) în anul …….., luna …………., ziua …………., în localitatea …….., județul (sectorul) …….., de cetățenie*1) ………, naționalitate ……….., starea civilă ………., legitimat(ă) cu B.I./C.I. seria ….., nr. ………, eliberat(ă) de …….. la data de ……, cu domiciliul stabil în localitatea ……….., județul/sectorul …….., str. …….. nr. ………, bl. …., sc. …, et. …., ap. …., telefon ………., cod numeric personal: [][][][][][][][][][][][][], având următoarele studii: …………(ultima formă de învățământ absolvită: denumirea, localitatea și anul absolvirii) ………………, ocupația actuală: ……..(funcția/ocupația și locul de muncă) …………, situația militară: …….., fiul/fiica lui ……..(numele și prenumele tatălui candidatului/candidatei)…………,născut în anul …….., luna ……., ziua ……., în localitatea ……., județul (sectorul) ………, de cetățenie …….., naționalitate ………, profesia de bază …………., ocupația actuală ……, locul de muncă ………, cu domiciliul în localitatea …………, județul (sectorul) …….., str. …….. nr. ….., bl. …., sc. ….., et. …., ap. …., legitimat cu B.I/C.I. seria …… nr. ….., eliberat(ă) de ……. la data de ……, și al/a ………(numele și prenumele mamei candidatului/candidatei) ………, născută în anul ……., luna ……, ziua ……, în localitatea ………., județul (sectorul) ……, de cetățenie ……., naționalitate ……….., profesia de bază …….., ocupația actuală ………, locul de muncă …….., cu domiciliul în localitatea ………, județul (sectorul) …….., str. ……… nr. …., bl. ….., sc. ….., et. …., ap. …., legitimat(ă) cu B.I./C.I. seria ….. nr. ……, eliberat(ă) de …….. la data de ……….., căsătorit(ă) cu ……..(numele și prenumele soției/soțului candidatului/candidatei) ………, născut(ă) în anul ……., luna ….., ziua …….., în localitatea …….., județul (sectorul) …….., de cetățenie ………, naționalitate ……., profesia de bază ….., ocupația actuală ……., locul de muncă ………, cu domiciliul în localitatea …………, județul (sectorul) …….., str. …….. nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., legitimat(ă) cu B.I/C.I. seria ……, nr. ……, eliberat(ă) de …….. la data de ………, solicit să particip la selecția pentru: …………………………………………………………………………..Notă …
*1) Se trec toate cetățeniile deținute.Declar pe propria răspundere că:a)nu am fost condamnat/condamnată, nu mă aflu în curs de urmărire penală și nu sunt trimis(ă) în judecată sau judecat(ă) pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals, ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care să mă facă incompatibil(ă) cu exercitarea profesiei de militar în activitate, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea; … b)nu fac parte din partide, formațiuni sau organizații politice, iar, dacă fac parte, mă angajez că, după chemarea în activitate, voi renunța la această calitate; … c)nu fac parte din organizații interzise de legislația românească și nu sunt membru al unor organizații incompatibile cu regulile, activitățile și atribuțiile specifice profesiei militare; … d)nu aparțin unor culte sau asociații/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare; … e)nu sunt asociat unic și nu particip direct la administrarea sau conducerea unor organizații sau asociații comerciale, iar, dacă sunt în una dintre aceste situații, mă angajez că, după chemarea în activitate, voi renunța la această calitate; … f)îmi asum toate riscurile ce pot surveni în timpul parcurgerii procesului de selecție ca urmare a stării de graviditate/ maternitate; … g)sunt de acord să fiu verificat(ă) în vederea autorizării accesului la informații clasificate, potrivit legii. … Alte probleme ale candidatului/candidatei, părinților și soției/soțului acestuia/acesteia, în afara datelor înscrise în prezenta cerere:->................................................................................................................................................->........................................................................Declar că îmi asum răspunderea exactității datelor înscrise în prezenta cerere, iar, în situația în care acestea nu corespund realității, voi suporta consecințele legale.->Semnătura candidatului/candidatei:.........................................->Data: .......................->