între Ministerul Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul Apărării din Republica Croaţia, Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul Apărării din România privind înfiinţarea şi sprijinul unei unităţi multinaţionale logistice integrate cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL MILU)*)
–––Notă …
*) TraducereMinisterul Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul Apărării din Republica Croaţia, Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul Apărării din România, denumite în continuare participanţi,reafirmându-şi ataşamentul faţă de scopurile şi principiile prevăzute în Carta O.N.U.,luând în considerare prevederile Acordului dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor (NATO SOFA), semnat la Londra la 19 iunie 1951 şi ale Acordului dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor (SOFA PfP) şi ale Protocolului adiţional la Acordul dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor, semnate la Bruxelles la 19 iunie 1995, Acordurile de Standardizare NATO şi politicile NATO în domeniul logisticii, precum şi necesitatea înfiinţării unei unităţi multinaţionale logistice integrate cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică, în cadrul unei forţe multinaţionale,având drept obiectiv să contribuie la capabilităţile logistice NATO,având în vedere necesitatea unei cooperări coordonate a forţelor participanţilor, ca parte a Forţei NATO,au convenit următoarele: +
Articolul 1Scop(1) Scopul prezentului Memorandum de înţelegere (MOU) este asigurarea cadrului legal necesar înfiinţării şi sprijinului unei unităţi multinaţionale logistice integrate cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică, denumită în continuare IEL MILU, în vederea participării la operaţiile conduse de către NATO, ca parte dintr-o Forţă Întrunită Multinaţională Operaţională (CJTF), pentru îndeplinirea misiunilor logistice de geniu, din teatrul de operaţii. … (2) Prezentul MOU stabileşte contribuţiile, misiunile, modul de cooperare între participanţi şi sprijinul logistic acordat IEL MILU, pe durata perioadei de activare în teatrul de operaţii, conform unui Plan Operaţional NATO (OPLAN) sau pentru desfăşurarea unui exerciţiu NATO ori a unui exerciţiu multinaţional. … +
Articolul 2PrincipiiParticipanţii declară că:a) IEL MILU este deschisă participării altor ministere ale apărării din state membre NATO sau PfP; … b) prezentul MOU nu intenţionează să contravină legislaţiei naţionale a participanţilor şi nu afectează în niciun fel drepturile şi obligaţiile participanţilor decurgând din tratatele internaţionale la care acestea sau statele acestora sunt părţi. În cazul unei divergenţe, legislaţia naţională a participanţilor sau prevederile legislaţiei internaţionale aplicabile vor prevala; … c) toate deciziile cu privire la IEL MILU se iau prin consens de către participanţi; … d) IEL MILU se activează numai la solicitarea NATO şi este trecut sub controlul operaţional (OPCON) al Comandamentului CJTF din zona de operaţii, pe baza prevederilor unui OPLAN; … e) participantul care asigură conducerea IEL MILU este Ministerul Apărării din România; … f) în vederea implementării prevederilor acestui MOU, se vor încheia înţelegeri tehnice (TA) între participanţi. Propunerile participanţilor referitoare la TA vor fi coordonate de către participantul care asigură conducerea, care, de asemenea, va elabora textele TA. … +
Articolul 3DefiniţiiÎn cuprinsul prezentului MOU se folosesc următorii termeni:a) lucrări de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL) – se referă la lucrări de construcţii, restaurare, achiziţii, reparaţii, întreţinere şi scoatere din uz a acelor facilităţi de infrastructură necesare constituirii, dislocării, cazării, susţinerii şi replierii forţelor militare, inclusiv construcţia, restaurarea şi întreţinerea liniilor de comunicaţie (LOC) şi facilitarea protecţiei mediului înconjurător( MC 319/2); … b) Unitate Multinaţională Integrată de Logistică (MILU) – este constituită când două sau mai multe naţiuni convin să asigure sprijin logistic unei forţe multinaţionale, fiind sub controlul operaţional (OPCON) al Comandantului unei Forţe Întrunite sau unui eşalon al componentei acesteia (MC 319/2); … c) Control Operaţional (OPCON) – reprezintă autoritatea delegată unui comandant de a conduce forţele încredinţate, în aşa fel încât să execute misiuni sau sarcini specifice, de regulă limitate, în funcţie de perioadă şi loc; de a desfăşura unităţile de sub comanda sa şi de a menţine sau a încredinţa controlul tactic asupra acestor unităţi. Acesta nu include şi autoritatea de a încredinţa utilizarea separată a elementelor sau componentelor acelor unităţi. De asemenea, nu reprezintă asumarea controlului administrativ sau logistic (AAP-6); … d) CJTF reprezintă o forţă compusă din elementele a două sau mai multe naţiuni, care execută o operaţiune cu participarea a două sau mai multe categorii de forţe; … e) Zonă de Operaţii Întrunite (JOA) reprezintă o zonă temporară, definită de un comandant NATO strategic sau regional, în care un comandant desemnat planifică sau execută misiuni specifice la nivelul operaţional de război (AAP-6): … f) OPLAN reprezintă un plan pentru o singură operaţie sau o serie de operaţii conexe, care urmează a fi executată/executate simultan sau succesiv. Este forma de directivă folosită de o autoritate superioară pentru a permite comandanţilor subordonaţi elaborarea de planuri şi ordine subsecvente (AAP-6). … +
Articolul 4Documente de referinţăDocumentele de referinţă pentru prezentul MOU sunt prevăzute în anexa E. +
Articolul 5Constituirea, misiunile şi desfăşurarea(1) Participanţii constituie unitatea IEL MILU, la nivel companie +, din subunităţi desemnate, care pot fi activate la solicitarea NATO. Companie + reprezintă unitatea de nivel companie extinsă. … (2) IEL MILU este notificată la NATO şi poate îndeplini, în raport cu capabilităţile acesteia, următoarele misiuni: … a) amenajarea, refacerea şi asigurarea viabilităţii drumurilor în zona de responsabilitate a Forţei NATO; … b) construcţia, repararea şi întreţinerea podurilor militare, precum şi executarea trecerilor peste obstacole cu mijloacele din dotare; … c) furnizarea de energie electrică pentru funcţionarea IEL MILU; … d) amenajarea de platforme pentru elicoptere, parcarea tehnicii şi platforme pentru cartiruirea trupelor; … e) contribuţia la construcţia de elemente pentru protecţia forţelor în zona de responsabilitate; … f) executarea de lucrări genistice pentru construcţia pe orizontală în zona de responsabilitate. … (3) Participarea la exerciţii a IEL MILU se va efectua la solicitarea NATO. … (4) Fiecare participant va desemna un Punct de Contact naţional (POC) pentru IEL MILU, iar acest POC va coordona efortul său naţional cu participantul care asigură conducerea. La primirea solicitării NATO de participare la o operaţiune, participantul care asigură conducerea o va comunică în scris punctelor de contact naţional. … (5) Solicitarea NATO cu privire la trimiterea IEL MILU în operaţii şi exerciţii va face obiectul analizei participanţilor, urmând ca aceştia să iniţieze procedura legală naţională. … (6) Participanţii decid asupra activării IEL MILU şi a desfăşurării sale. În funcţie de necesităţile NATO, IEL MILU se poate desfăşura în întregime sau pe structuri componente. … (7) IEL MILU îşi desfăşoară efectivele în teatrul de operaţii în cel mai scurt timp posibil, în cadrul unui termen de 180 de zile de la decizia NATO de a folosi IEL MILU. În acest scop, fiecare participant notifică participantului care asigură conducerea IEL MILU asupra îndeplinirii procedurii de obţinere a aprobării, necesară desfăşurării subunităţilor proprii, precum şi a personalului care le încadrează. … (8) Comandantul (CO) IEL MILU decide modul de îndeplinire a misiunilor primite. … (9) Participanţii vor iniţia consultări în cazul în care condiţiile operaţionale se schimbă datorită unor modificări ale mandatului sau altor circumstanţe. … (10) IEL MILU se poate retrage din operaţiune ca urmare a deciziei comune luate de participanţii care au angajat forţe la respectiva operaţiune, după notificarea prealabilă în scris a Comandantului NATO. … (11) Fiecare dintre participanţi îşi rezervă dreptul de a se retrage dintr-o operaţie, cu condiţia ca ceilalţi participanţi să fie informaţi şi consultaţi nu mai târziu de 30 de zile înainte ca o asemenea decizie să fie implementată. … (12) IEL MILU poate fi desfăşurat, în condiţii normale, pe o perioadă de până la 6 luni. … +
Articolul 6Organizarea IEL MILU(1) IEL MILU se compune numai din elemente terestre desemnate, care pot face parte din forţele naţionale declarate la NATO, acolo unde este cazul. … (2) În vederea îndeplinirii misiunilor stabilite la art. 5 al prezentului MOU, IEL MILU are organizarea şi încadrarea cu personal prevăzute în anexa A. … (3) Subunităţile componente destinate pentru IEL MILU se află pe locurile de dislocare de pe teritoriul naţional şi se activează pentru constituirea IEL MILU, conform OPLAN-ului. … (4) Participanţii pun la dispoziţia IEL MILU următoarele subunităţi: … a) personal de comandament pentru IEL MILU, contribuţie ce revine tuturor participanţilor; … b) participantul bulgar, 1 pluton de poduri mecanizat şi 1 pluton electrotehnic; … c) participantul croat, 1 pluton de construcţii pe orizontală; … d) participantul georgian, 1 grupă de transmisiuni şi 1 pluton de deminare (EOD); … e) participantul român, 1 pluton construcţii drumuri şi 1 grupă de transmisiuni. … (5) CO IEL MILU poate să ajusteze atribuţiile personalului de comandament, ţinând seama de contribuţia fiecărui participant. Aceste modificări vor fi înaintate în scris tuturor participanţilor şi vor intra în vigoare în termen de 30 de zile dacă niciun participant nu a formulat obiecţii. … +
Articolul 7Comanda, controlul şi coordonarea(1) Pe timpul operaţiilor, IEL MILU se va subordona Comandantului NATO desemnat. … (2) Înţelegerile pe linie de comandă şi control (C2) pentru contribuţiile naţionale, aşa cum vor fi stabilite pe timpul procesului de generare a Forţei NATO, vor fi detaliate în funcţie de fiecare misiune a IEL MILU. … (3) La activarea unui OPLAN, a unor exerciţii multinaţionale, IEL MILU va fi pusă sub Controlul Operaţional (OPCON) al Comandamentului CJTF, la o dată convenită de către participanţi. … (4) Participantul care asigură conducerea va desemna CO IEL MILU. … (5) La sosirea subunităţilor IEL MILU în JOA sau în Zona de exerciţiu, potrivit OPLAN, acestea vor intra sub comanda CO IEL MILU. … (6) Limba de lucru folosită în cadrul IEL MILU este engleza. … +
Articolul 8Responsabilităţi(1) Asigurarea sprijinului logistic şi a transportului către/de la teatrul de operaţii a contribuţiilor fiecărui participant, inclusiv asistenţa medicală, sunt responsabilitate naţională şi pot fi detaliate în TA, dacă este necesar. … (2) Fiecare participant îşi păstrează dreptul de proprietate asupra echipamentelor şi mijloacelor sale. … (3) Responsabilităţile pentru protecţia Forţei, când este necesar, şi orice alte responsabilităţi identificate ulterior vor fi specificate în cadrul unei TA. … (4) Fiecare participant este responsabil de instruirea şi nivelul capacităţii de luptă a propriilor subunităţi şi a personalului din comandament. … +
Articolul 9Asistenţa logistică(1) Furnizarea sprijinului logistic se va face în conformitate cu principiile MC 319/2. … (2) Asistenţa logistică reciprocă între participanţi va fi acordată în conformitate cu STANAG 2034. … (3) Conceptul sprijinului logistic pentru IEL MILU este prevăzut în anexa D. … +
Articolul 10Înţelegeri financiare(1) Fiecare participant poartă responsabilitatea financiară pentru propriile sale contribuţii. … (2) Când sunt identificate alte necesităţi de reglementare privind aspecte financiare suplimentare, proceduri de contabilitate şi audit, inclusiv aspecte privind rambursarea, în conformitate cu art. 2 lit. f), va fi negociată o TA separată între participanţi. … (3) Prevederile detaliate referitoare la TA de natură financiară sunt prevăzute în anexa B. … +
Articolul 11Rezolvarea pretenţiilor(1) Renunţarea la pretenţii între participanţi se va face potrivit prevederilor art. VIII din NATO SOFA, respectiv art. 1 din PfP SOFA, aplicate mutatis mutandis. … (2) Fiecare participant este responsabil pentru daune produse terţilor care nu sunt părţi la NATO/PfP SOFA. … (3) În situaţiile în care dauna a fost provocată de către IEL MILU unui terţ, dar nu poate fi identificat participantul responsabil/participanţii responsabili, pretenţia va fi rezolvată de către IEL MILU. Contravaloarea despăgubirilor aferente tuturor pretenţiilor va fi împărţită în mod egal între participanţii prezenţi. Participanţii vor soluţiona astfel de pretenţii de la caz la caz. … +
Articolul 12Jurisdicţie şi măsuri disciplinare(1) Pe timpul desfăşurării în zona misiunii, se aplică dispoziţiile acordurilor încheiate între NATO şi naţiunea/naţiunile gazdă şi, în măsura în care acestea permit, participanţii îşi vor păstra deplina jurisdicţie penală şi disciplinară asupra propriului personal. … (2) Pe teritoriul statelor participanţilor se aplică prevederile NATO/PfP SOFA şi ale Protocolului adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995, precum şi ale Protocolului adiţional suplimentar, încheiat la Bruxelles la 19 decembrie 1997. … +
Articolul 13Protecţia informaţiilor(1) Participanţii, în conformitate cu prevederile legislaţiei statelor lor, garantează protecţia informaţiilor clasificate primite ca urmare a aplicării prezentului MOU. Cererile de informaţii referitoare la un anumit participant vor fi înaintate respectivului participant. … (2) Participanţii nu vor folosi informaţiile primite, schimbate, generate sau furnizate ca urmare a aplicării prezentului MOU în detrimentul intereselor altor participanţi şi nu vor divulga informaţiile unei terţe părţi. … (3) Fiecare participant va lua toate măsurile legale la dispoziţie, astfel încât să se asigure că informaţiile furnizate sau generate ca urmare a aplicării prezentului MOU sunt protejate de o transmitere ulterioară fără consimţământul celorlalţi participanţi pentru această transmitere. … +
Articolul 14Soluţionarea diferendelorOrice diferend între participanţi privind interpretarea sau aplicarea acestui MOU va fi soluţionat numai prin consultări între participanţi şi nu va fi deferit unei instanţe naţionale sau internaţionale sau unei terţe părţi în vederea soluţionării. +
Articolul 15Aderare(1) Prezentul MOU va rămâne deschis în vederea aderării şi altor ministere ale apărării, doritoare să participe la această iniţiativă. Aderarea unui nou participant se face ca urmare a unei decizii pozitive, luată prin consens, a participanţilor la prezentul MOU. … (2) Noul participant va adera la prezentul MOU prin semnarea unei Note de aderare (NOA). Acesta va intra în vigoare la 30 de zile după depunerea instrumentului de aderare. Depozitarul va informa ceilalţi participanţi, în consecinţă, în decurs de 10 zile. Modelul de Notă de aderare este prevăzut la Anexa F. … +
Articolul 16Intrarea în vigoare, durata şi încetarea valabilităţii(1) Depozitarul prezentului MOU este Ministerul Apărării din România. … (2) Prezentul MOU va intra în vigoare la 30 de zile după ce toţi participanţii au notificat depozitarul asupra îndeplinirii procedurilor lor legale interne necesare în vederea intrării sale în vigoare. Pentru participanţii care vor adera, MOU va intra în vigoare la 30 de zile după notificarea depozitarului asupra îndeplinirii procedurilor lor legale interne necesare pentru intrarea sa în vigoare. … (3) Prezentul MOU sau orice TA vor rămâne în vigoare pe o perioadă nedeterminată. … (4) Prin consimţământul participanţilor, prezentul MOU, inclusiv toate anexele, care fac parte integrantă din acesta, poate fi amendat, în scris, în orice moment. Amendamentele intră în vigoare conform prevederilor alin. (2) al acestui articol. … (5) Valabilitatea acestui MOU poate să înceteze oricând prin consimţământul scris al participanţilor. Orice participant se poate retrage prin transmiterea unei notificări scrise prealabile către toţi ceilalţi participanţi cu şase (6) luni înainte de data retragerii. … (6) Dacă acest MOU sau oricare TA îşi încetează valabilitatea sau oricare dintre participanţi se retrage din MOU sau dintr-un TA, participanţii vor iniţia negocieri în vederea realizării consensului în privinţa împărţirii cheltuielilor determinate de încetarea valabilităţii sau retragerea participantului din cadrul MOU sau din cadrul TA. … Semnat la Bruxelles, la data de 7 noiembrie 2007, într-un exemplar, în limba engleză. Depozitarul va furniza fiecărui participant copii certificate ale textului original al MOU.Pentru Ministerul Pentru MinisterulApărării din Republica Bulgaria Apărării din Republica CroaţiaPentru Ministerul Pentru MinisterulApărării din Georgia Apărării din RomâniaANEXE:A. Statul de organizare al Comandamentului şi IEL MILUB. Înţelegeri financiareC. Funcţionarea IEL MILUD. Sprijinul logistic al IEL MILUE. Documente de referinţăF. Notă de aderare +
Anexa A ┌───────────────────┐ │ COMANDAMENT │ └─────────┬─────────┘ │ │ ┌─────────┴─────────┐ │ COMANDANT (ROU) │ └─────────┬─────────┘ 1.0.0.0.0.=1(OF) ├─────────────────────────┐ │ │ ┌─────────┴─────────┐ ┌──────────┴──────────┐ ┌──────────────────┤ ŞEF DE STAT MAJOR│ │Ofiţer cu activitatea│ │ │ (BGR) │ │ de achiziţii │ ┌─────┴─────────┐ └─────────┬─────────┘ │ (ROU) │ │ Administrativ │ 1.0.0.0.0.=1(OF)│ └──────────┬──────────┘ │ (HRV) │ │ 1.0.0.0.0.=1(OF)│ └───────────────┘ │ ┌─────────┴────────┐ 0.0.1.0.0.=(NCO) │ │Ofiţer financiar │ │ │ (HRV) │ │ └──────────────────┘ │ 0.0.1.0.0.=1(OF) ┌─────────────────────┬──────┴──────────┬────────────────────┐ │ │ │ │┌──────┴───────┐ ┌─────────┴───────┐ ┌──────┴───────┐ ┌────────┴───────┐│Ofiţer de stat│ │ Ofiţer de stat │ │Ofiţer de stat│ │ Ofiţer de stat││major medic │ │major comunicaţii│ │major operaţii│ │ major logistică││ (ROU) │ │ (ROU) │ │ (BGR) │ │ (GEO) │└──────────────┘ └─────────────────┘ └──────────────┘ └──────────┬─────┘1.0.0.0.0. = 1(OF) 1.0.0.0.0. = 1(OF) 1.0.0.0.0. = 1(OF) 1.0.0.0.0.│= 1(OF) │ │ ┌───────────┴─────┐ │Ofiţer logistică │ ┌────────────────┐ │ (BGR) │ │ ROU – ROMÂNIA │ └─────────────────┘ TOTAL COMANDAMENT │ HRV – CROAŢIA │ 0.0.1.0.0. = 1(NCO) 7.0.3.0.0. = 10 │ BGR – BULGARIA │ │ GEO – GEORGIA │ └────────────────┘ ┌────────────────────────┐ │ NIVEL – COMPANIE + │ └──────────┬─────────────┘ │ ┌──────────┴─────────────┐ │COMANDAMENT (COMPANIE +)│ └───────────┬────────────┘ │ ┌──────┬──────────────────┬──────────┼─────────┬──────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ ┌────┴──────┐ ┌────────┴─────────┐│ ┌───────┴────────┐ ┌─────┴──────┐ │ │ PLUTON │ │ PLUTON ││ │PLUTON MECANIZAT│ │ GRUPĂ │ ├─┤ DRUMURI │ │ CONSTRUCŢII PE ││ │ PODURI │ │TRANSMISIUNI│ │ │ (ROU) │ │ ORIZONTALĂ (HRV) ││ │ (BGR) │ │ (GEO) │ │ └───────────┘ └──────────────────┘│ └────────────────┘ └────────────┘ │ │ │ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ │ ┌──────────────┐ │ │ GRUPĂ │ │ PLUTON │ │ │ PLUTON │ └─┤ TRANSMISIUNI │ │DEMINARE ├──┴───┤ ELECTROTEHNIC│ │ (ROU) │ │ (GEO) │ │ (BGR) │ └──────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘ ┌───────────────┐ │ ROU – ROMÂNIA │ │ HRV – CROAŢIA │ │ BGR – BULGARIA│ │ GEO – GEORGIA │ └───────────────┘ +
Anexa BÎNŢELEGERI FINANCIARE(1) Principii generale … a) Fiecare participant răspunde de toate cheltuielile pentru contribuţiile sale. … b) Rambursarea între participanţi pentru asistenţa logistică mutuală se va face în conformitate cu prevederile din STANAG 2034. … c) Cheltuielile care nu pot fi puse în sarcina unui anumit participant, în conformitate cu principiul enunţat la lit. a), vor fi partajate între participanţii la IEL MILU conform unei formule de împărţire a costurilor prevăzute în TA în domeniul financiar. … d) Costurile de funcţionare şi întreţinere (O amp;M) pentru tehnica şi bunurile IEL MILU vor fi suportate în conformitate cu prevederile lit. c). … e) Din motive legate de planificare, participantul care asigură conducerea IEL MILU va supune participanţilor costul estimat pentru respectiva misiune a IEL MILU, pentru a fi convenit de către participanţi. Ulterior convenirii de către participanţi a costului estimat, costul aprobat pentru misiune va fi prevăzut în TA în domeniul financiar. … f) Orice aspecte care nu pot fi rezolvate de către CO IEL MILU vor fi înaintate către POC al participantului care asigură conducerea, pentru consultări între participanţi. … (2) Facturi şi plăţi … Facturile şi plăţile vor fi efectuate în conformitate cu prevederile din STANAG 2034.(3) Audit … Auditul bugetului comun va fi executat de reprezentanţii desemnaţi ai participanţilor. +
Anexa CFUNCŢIONAREA IEL MILU(1) Organizarea … Participanţii se angajează să contribuie cu personal şi subunităţi la IEL MILU, aşa cum este specificat în anexa A.(2) În conformitate cu principiile, politicile, doctrina, standardele şi procedurile NATO, IEL MILU va dezvolta proceduri standard de operare (SOP) şi le va supune aprobării participanţilor. … (3) Planificare … Anterior desfăşurării i se acordă CO IEL MILU autoritatea de a convoca, pe teritoriul statului participantului care asigură conducerea, următorul personal din comandament:– comandantul adjunct;– ofiţerul pentru operaţii;– ofiţerul pentru logistică;– ofiţerul pentru contracte;– ofiţerul pentru comunicaţii;– ofiţerul medic.(4) Instruire … Fiecare participant poartă răspunderea pentru instruirea personalului şi subunităţilor proprii. Personalul Comandamentului va fi instruit pe timpul exerciţiilor.(5) Dislocare şi redislocare … Fiecare participant răspunde de dislocarea şi redislocarea trupelor proprii. Centrul Naţional de Coordonare a Mişcării (NMCC) al participantului care asigură conducerea, împreună cu CO IEL MILU, integrează planurile de desfăşurare primite de la participanţi şi trimite planul de desfăşurare consolidat al IEL MILU către Centrul Alianţei de Coordonare a Mişcării (AMCC) şi participanţi.(6) Recuperarea … Intervalul pentru recuperare între operaţiile IEL MILU trebuie să fie de cel puţin un an. +
Anexa DSPRIJINUL LOGISTIC AL IEL MILU(1) Sprijinul logistic pentru IEL MILU pe durata dislocării şi operaţiilor, în teatrul de operaţii, în cadrul OPLAN sau pe timpul exerciţiilor multinaţionale NATO, va fi asigurat prin înţelegeri cu Forţele NATO. … (2) Asigurarea sprijinului logistic, a transportului către/de la teatrul de operaţii, a contribuţiilor fiecărui participant, inclusiv asistenţa medicală, sunt de responsabilitate naţională şi pot fi detaliate în TA, dacă este necesar. … (3) CO IEL MILU răspunde de coordonarea sprijinului logistic al IEL MILU în teatrul de operaţii, inclusiv de sprijinul medical, aşa cum va fi convenit de către Forţa NATO. … (4) Nivelurile la stoc ale tuturor claselor de materiale vor fi asigurate de către participanţi, iar acestea trebuie să fie în conformitate cu OPLAN. … (5) CO IEL MILU va evalua continuu capacitatea necesară a unităţii, inclusiv nivelurile la stoc, şi va înştiinţa corespunzător Forţa NATO. … (6) Materiale … a) Clasa I … Raţiile proaspete şi apa potabilă sunt articole de uz comun (CUI). Materialul de clasa I va fi asigurat prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO. Apa în vrac (nepotabilă) este un articol de uz comun (CUI). Forţa NATO este responsabilă de încheierea unor înţelegeri pe plan local.b) Clasa II … Clasa II nu este articol de uz comun (NCUI) şi este de responsabilitate naţională.c) Clasa III … Uleiurile – lubrifianţii nu sunt articol de uz comun (NCUI) şi vor fi asigurate prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO.d) Clasa IV … Clasa IV – sunt articole de uz comun (CUI). Materialele de clasa IV vor fi asigurate prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO.e) Clasa V … Clasa V nu este articol de uz comun (NCUI) şi intră în responsabilitatea naţională.(7) Întreţinerea şi reparaţiile echipamentului IEL MILU în teatrul de operaţii sunt în responsabilitatea naţională sau vor fi asigurate prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO. … (8) Servicii … a) Spălarea lenjeriei este un serviciu comun şi va fi asigurat prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO. … b) Serviciile poştale sunt în responsabilitatea naţională. … c) Igiena şi reciclarea sunt servicii comune şi vor fi asigurate prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO. … d) Serviciile mortuare vor fi parte a TA în domeniul logistic. … +
Anexa EDOCUMENTE DE REFERINŢĂ(1) Acordul dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor (NATO SOFA), încheiat la 19 iunie 1951 … (2) Acordul dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor (PfP SOFA) şi Protocolul adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995 … (3) MC 319/2 – Principii şi politici NATO pentru logistică … (4) MC 0536 – Politica NATO privind lucrări de geniu pentru infrastructura de logistică … (5) AJP 3.12 – Doctrina NATO la nivel întrunit pentru lucrări de geniu … (6) AJP 4.9 – Moduri de sprijin logistic multinaţional … (7) ATP 5.2(A) – Doctrina de geniu pentru luptă a forţelor terestre … (8) Acord de standardizare (STANAG) 2034 LOG (ediţia 6) procedurile standard NATO pentru asistenţă logistică reciprocă. … +
Anexa FNOTĂ DE ADERARE LA MEMORANDUMUL DE ÎNŢELEGEREdintre Ministerul Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul Apărării din Republica Croaţia, Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul Apărării din România privind înfiinţarea şi sprijinul unei unităţi multinaţionale logistice integrate cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL MILU)– model –Ministerul Apărării din ………………………………..,intenţionând să ia parte la unitatea multinaţională logistică integrată cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL MILU), în calitate de participant, pune la dispoziţie următoarele subunităţi/următorul personal: ………………………;decide să adere la Memorandumul de înţelegere dintre Ministerul Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul Apărării din Republica Croaţia, Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul Apărării din România privind înfiinţarea şi sprijinul unei unităţi multinaţionale logistice integrate cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL MILU), intrat în vigoare pe data de: ……………………..Pentru Ministerul Apărării din ………………..Funcţia:Locul:Data:Participanţii la unitatea multinaţională logistică integrată cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL MILU)salută angajamentul asumat de către Ministerul Apărării din …………..;sunt de acord cu aderarea …………….., în calitate de participant la Memorandumul de înţelegere dintre Ministerul Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul Apărării din Republica Croaţia, Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul Apărării din România privind înfiinţarea şi sprijinul unei unităţi multinaţionale logistice integrate cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL MILU).Participarea Ministerului Apărării din ………. va deveni efectivă din data de ………….Pentru Ministerul Apărării din Republica BulgariaFuncţia:Locul:Data:Pentru Ministerul Apărării din Republica CroaţiaFuncţia:Locul:Data:Pentru Ministerul Apărării din GeorgiaFuncţia:Locul:Data:Pentru Ministerul Apărării din RomâniaFuncţia:Locul:Data:––––