MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE din 31 mai 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 16 august 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 820 25/07/2007
ActulCONTINUT DEHG 820 25/07/2007

între Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor şi Financial Crimes Enforcement Network privind cooperarea în schimbul de informaţii având legătură cu spălarea banilor şi finanţarea terorismului



Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, organ de specialitate cu personalitate juridică în subordinea Guvernului României, şi Financial Crimes Enforcement Network, unitate în cadrul Departamentului de trezorerie a Statelor Unite ale Americii, (denumite, fiecare în parte, autoritate sau, colectiv, autorităţi), doresc, în spiritul cooperării şi al interesului reciproc, precum şi în contextul legislaţiei naţionale a fiecărei autorităţi, să faciliteze schimbul de informaţii pentru a sprijini investigaţiile referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului şi la infracţiuni conexe,în acest sens, autorităţile, fără intenţia de a elabora un document obligatoriu din punct de vedere juridic, dar în scopul întăririi schimbului de informaţii în modalitatea cea mai extinsă posibil, au convenit după cum urmează:Schimbul de informaţii + 
Articolul 1În contextul legislaţiei naţionale şi potrivit politicilor şi procedurilor proprii, fiecare autoritate va furniza, în baza solicitării din partea celeilalte autorităţi, orice informaţii deţinute, la care are acces sau, dacă există posibilitatea legală de a le colecta, ce ar putea fi relevante în investigarea spălării banilor, finanţării terorismului ori a infracţiunilor conexe. În conformitate cu legislaţia naţională şi cu politicile şi procedurile proprii, fiecare autoritate poate, de asemenea, furniza spontan astfel de informaţii celeilalte autorităţi. Autoritatea care face solicitarea va dezvălui autorităţii de la care solicită informaţia cel puţin motivul cererii şi scopul în care vor fi folosite informaţiile.Utilizarea şi dezvăluirea informaţiilor furnizate în baza unei cereri sau a unui răspuns spontan
 + 
Articolul 2a)Autoritatea care solicită informaţiile va folosi şi va dezvălui informaţiile furnizate în răspunsul la cererea de informaţii numai în scopul şi doar părţilor agreate în cerere şi ţinând cont de legislaţia ţării autorităţii care a făcut solicitarea. Cu privire la furnizarea spontană de informaţii, autoritatea primitoare va folosi şi va dezvălui informaţiile numai în scopul şi doar părţilor numite de către autoritatea furnizoare.
 + 
Articolul 2b)Utilizarea sau dezvăluirea informaţiilor furnizate (inclusiv utilizarea sau dezvăluirea în cadrul unor proceduri administrative, de urmărire penală ori judiciare), de către autoritatea primitoare, în afara dispoziţiilor art. 2a), nu este permisă decât în cazul în care autoritatea primitoare obţine acordul prealabil al autorităţii furnizoare de informaţii.
 + 
Articolul 2c)Fiecare autoritate va include o notificare la documentele ce conţin informaţiile pe care le furnizează oricărei terţe părţi, inclusiv orice terţă parte identificate în cererea de informaţii. Această notificare va fi considerată suficientă pentru terţii incluşi, că informaţiile nu pot fi dezvăluite unei alte părţi, fără acordul prealabil al autorităţii care a furnizat informaţiile şi că informaţiile nu pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară oficială.Utilizarea şi dezvăluirea informaţiilor incluse într-o cerere
 + 
Articolul 3a)Acest memorandum de înţelegere (memorandum) nu îngrădeşte dreptul autorităţii solicitate de a transmite altor agenţii ale Guvernului autorităţii solicitate: (i) conţinutul cererii pentru a obţine informaţii cu privire la cerere; sau (îi) identitatea atât a autorităţii, cât şi a persoanei fizice ori juridice care face subiectul cererii, pentru a facilita coordonarea dintre alte agenţii de aplicare a legii adecvate, aparţinând Guvernului autorităţii căreia i s-a solicitat furnizarea răspunsului.
 + 
Articolul 3b)În situaţia în care autoritatea solicitată să furnizeze răspuns foloseşte informaţiile dintr-o cerere de informaţii în vederea iniţierii unor acţiuni juridice (cum ar fi îngheţarea bunurilor sau urmărirea penală), autoritatea solicitată să răspundă va informa de îndată autoritatea solicitantă, în conformitate cu prevederile din legislaţia naţională, cu privire la astfel de acţiuni. Informaţiile obţinute vor putea fi folosite pentru instrumentarea cazurilor în proceduri judiciare numai atunci când au legătură cu spălarea banilor sau cu finanţarea terorismului.Dezvăluirea stabilită prin lege
 + 
Articolul 4Dacă o autoritate se află într-un proces juridic sau în proceduri ce ar putea necesita dezvăluirea informaţiilor primite de la cealaltă autoritate, autoritatea care face subiectul unui astfel de proces sau proceduri va notifica de îndată cealaltă autoritate şi va depune toate eforturile de a limita divulgarea informaţiilor mai departe.Confidenţialitate
 + 
Articolul 5Toate informaţiile care fac obiectul schimbului de informaţii dintre autorităţi sunt supuse unui control şi unei protecţii stricte pentru a se asigura că informaţiile sunt folosite numai într-un mod autorizat şi că sunt tratate în regim de confidenţialitate. Informaţiile care fac obiectul schimbului de informaţii sunt protejate de aceeaşi confidenţialitate care este prevăzută în legislaţia naţională a autorităţii care primeşte informaţia, privind informaţiile similare din surse naţionale.Limitări
 + 
Articolul 6Acest memorandum nu constrânge niciuna dintre autorităţi să-şi acorde asistenţă reciprocă, în special atunci când au fost iniţiate proceduri judiciare cu privire la aceleaşi fapte sau dacă o astfel de asistenţă este contrară intereselor ţării autorităţii solicitate. Dacă o autoritate hotărăşte să nu răspundă unei cereri de informaţii primite din partea celeilalte autorităţi, autoritatea care a primit cererea va notifica celeilalte autorităţi despre faptul că nu intenţionează să răspundă.Forme de comunicare
 + 
Articolul 7Pe cât posibil, toate cererile de informaţii, răspunsurile la cererile de informaţii, informaţiile, subiect al schimbului de informaţii, notificările şi acordurile furnizate potrivit prezentului memorandum se vor efectua în scris, numai în scris sau vor fi confirmate în scris.Amendamente
 + 
Articolul 8Prezentul memorandum poate fi modificat oricând, prin acordul părţilor în formă scrisă, cu respectarea procedurii prevăzute pentru intrarea sa în vigoare.Perioada de operaţionalitate a memorandumului
 + 
Articolul 9Prezentul memorandum va intra în vigoare la data ultimei notificări prin care autorităţile se vor informa reciproc cu privire la finalizarea procedurilor interne necesare pentru intrarea lui în vigoare.
 + 
Articolul 10Acest memorandum poate să fie denunţat oricând. Totuşi, dacă o autoritate dezvăluie sau utilizează informaţiile furnizate de la cealaltă autoritate, contrar prevederilor acestui memorandum şi fără consimţământul prealabil al celeilalte autorităţi, aceasta din urmă poate să denunţe imediat memorandumul prin orice formă de comunicare. În ambele cazuri încetarea valabilităţii va deveni efectivă şi va produce efecte de la data primirii notificării scrise din partea celeilalte autorităţi. Termenii şi condiţiile referitoare la confidenţialitatea informaţiilor primite anterior încetării acestui memorandum vor produce efecte şi după încetarea acestuia.Prezentul memorandum este semnat la Hamilton, Bermuda, în 4 exemplare originale, dintre care două exemplare în limba engleză şi două exemplare în limba română, fiind considerate texte autentice, şi fiecare autoritate îşi asumă răspunderea pentru traducerea în orice altă limbă.Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilordin România,Adriana Luminiţa Popa,preşedinteFinancial Crimes Enforcement Network din Statele Unite aleAmericii,James H. Freis, Jr.,director–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x