MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE din 30 mai 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 15 august 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 535 25/11/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 39 21/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 656 07/12/2002 ART. 23
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 821 25/07/2007
ActulCONTINUT DEHG 821 25/07/2007

între Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor din România şi Agenţia de Combatere a Criminalităţii Organizate Grave/Unitate de Informaţii Financiare (Serious Organised Crime Agency/Financial Intelligence Unit) (UKFIU-SOCA) din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord privind cooperarea în schimbul de informaţii financiare legate de spălarea banilor şi finanţarea terorismului*)



Notă *) Traducere.Autorităţile competente ale României – Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) şi Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Agenţia de Combatere a Criminalităţii Organizate – Unitate de Informaţii Financiare (Serious Organised Crime Agency/Financial Intelligence Unit) (UKFIU-SOCA), denumite în continuare autorităţi, doresc, în spiritul cooperării şi al interesului reciproc, facilitarea schimbului de informaţii relevant investigaţiilor şi urmăririi penale a spălării banilor sau finanţării terorismului şi activităţilor infracţionale ce au legătură cu spălarea banilor ori cu finanţarea terorismului.În acest sens, au convenit după cum urmează: + 
Articolul 1Autorităţile vor coopera pentru a colecta, a dezvolta şi a analiza informaţiile pe care le deţin cu privire la tranzacţiile financiare suspectate a fi legate de spălarea banilor, finanţarea terorismului sau de activităţi infracţionale ce au legătură cu spălarea banilor ori cu finanţarea terorismului. În acest sens şi în conformitate cu legislaţia naţională a respectivei ţări, precum şi cu propriile politici şi proceduri, fiecare autoritate va schimba, din proprie iniţiativă sau la cerere, orice informaţie disponibilă, care poate fi relevantă în cadrul tranzacţiilor financiare ce au legătură cu spălarea banilor sau cu finanţarea terorismului şi în contextul persoanelor fizice sau juridice implicate. Orice cerere de informaţii trebuie să fie justificată de o scurtă descriere pentru sublinierea faptelor.
 + 
Articolul 2Informaţiile sau documentele obţinute de la respectiva autoritate nu vor fi transmise unei terţe părţi, pentru a fi folosite în scop administrativ, în investigări ale poliţiei, de urmărire penală sau în scopuri judiciare, fără consimţământul prealabil al autorităţii care a furnizat informaţia. Se înţelege că informaţiile obţinute în conformitate cu prezentul memorandum vor putea fi folosite în justiţie numai atunci când au legătură cu spălarea banilor sau cu finanţarea terorismului provenind din categorii specifice de activităţi infracţionale, enumerate în anexa nr. I pentru România şi în anexa nr. II pentru Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord. Autorităţile vor lua măsuri pentru păstrarea anexelor actualizate în cazul intervenirii unor schimbări relevante în legislaţia naţională.
 + 
Articolul 3Schimbul de informaţii se poate realiza doar cu respectarea ordinii publice, a intereselor esenţiale naţionale şi a legislaţiei privind secretul şi fiscalitatea.
 + 
Articolul 4Autorităţile nu vor permite utilizarea sau dezvăluirea niciunei informaţii sau document obţinute/obţinut de la autoritatea respectivă, în alte scopuri decât cele stipulate în prezentul memorandum, fără consimţământul prealabil al autorităţii care a făcut dezvăluirea.
 + 
Articolul 5Informaţiile obţinute în aplicarea prezentului memorandum sunt confidenţiale, fac obiectul secretului oficial şi sunt protejate de aceeaşi confidenţialitate care este prevăzută în legislaţia naţională a autorităţii care primeşte informaţiile privind informaţiile similare primite din surse naţionale.
 + 
Articolul 6Autoritatea care transmite cererea de informaţii celeilalte autorităţi va utiliza unul dintre următoarele mijloace de comunicare:a) prin e-mail securizat pe site-ul web al Grupului Egmont;saub) în scris (prin curier diplomatic), semnat în original.
 + 
Articolul 7Comunicarea dintre autorităţi se va efectua, pe cât posibil, în limba engleză.
 + 
Articolul 8Autorităţile nu au obligaţia de a acorda asistenţă, în special atunci când procedurile judiciare au fost deja iniţiate privind aceleaşi fapte la care cererea face referire.
 + 
Articolul 9Prezentul memorandum poate fi modificat oricând prin acordul scris al părţilor, prin încheierea unui act adiţional la prezentul memorandum, cu respectarea procedurii prevăzute pentru intrarea sa în vigoare.
 + 
Articolul 10Prezentul memorandum este încheiat pe o perioadă nedeterminată şi poate fi denunţat oricând de către oricare dintre autorităţi. Încetarea valabilităţii produce efecte de la data primirii notificării scrise din partea celeilalte autorităţi. Termenii şi condiţiile prezentului memorandum privind confidenţialitatea informaţiilor primite anterior încetării acestuia vor produce efecte şi după ieşirea memorandumului din vigoare.
 + 
Articolul 11Prezentul memorandum va intra în vigoare la data ultimei notificări prin care autorităţile se vor informa reciproc privind finalizarea procedurilor interne necesare pentru intrarea în vigoare.Semnat la Hamilton, Bermuda, în două exemplare originale, în limba engleză (textul în limba engleză este considerat autentic şi fiecare parte îşi asumă răspunderea pentru traducere în limba proprie).Data: 30 mai 2007.Pentru Oficiul Naţional de Prevenireşi Combatere a Spălării Banilor din România,Adriana Luminiţa Popa,preşedintePentru Agenţia de Combaterea Criminalităţii Organizate – Unitate de InformaţiiFinanciare (The Serious Organized Crime Agency/Financial Intelligence Unit) (UKFIU-SOCA)Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord,David Thomas,şef al FIU-ului
 + 
Anexa IPENTRU ROMÂNIA– În concordanţă cu prevederile art. 23 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare, se stipulează că:"(1) Constituie infracţiunea de spălare a banilor şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 12 ani:a) schimbarea sau transferul de bunuri, cunoscând că provin din săvârşirea de infracţiuni, în scopul ascunderii sau al disimulării originii ilicite a acestor bunuri sau în scopul de a ajuta persoana care a săvârşit infracţiunea din care provin bunurile să se sustragă de la urmărire, judecată sau executarea pedepsei;b) ascunderea sau disimularea adevăratei naturi a provenienţei, a situării, a dispoziţiei, a circulaţiei sau a proprietăţii bunurilor ori a drepturilor asupra acestora, cunoscând că bunurile provin din săvârşirea de infracţiuni;c) dobândirea, deţinerea sau folosirea de bunuri, cunoscând că acestea provin din săvârşirea de infracţiuni.(2) Abrogat de Legea nr. 39/2003 privind prevenirea şi combaterea criminalităţii organizate.(3) Tentativa se pedepseşte."Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului.
 + 
Anexa IIPENTRU REGATUL UNIT AL MARII BRITANII ŞI IRLANDEI DE NORDInfracţiuni incriminate1. Legea terorismului, 20002. Legea de combatere a terorismului, infracţiunilor şi securităţii, 20013. Legea privind veniturile obţinute din infracţiuni, 2002–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x