MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE din 29 februarie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 849 din 25 noiembrie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEACORD 06/12/1971 ART. 9
ActulCOMPLETEAZA PEACORD 06/12/1971 ART. 11
ActulINLOCUIESTE PEACORD 06/12/1971 ART. 10
ActulMODIFICA PEACORD 06/12/1971
ActulMODIFICA PEACORD 06/12/1971 ART. 1
ActulMODIFICA PEACORD 06/12/1971 ART. 3
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEACORD 06/12/1971 ART. 9
ActulCOMPLETEAZA PEACORD 06/12/1971 ART. 11
ActulINLOCUIESTE PEACORD 06/12/1971 ART. 10
ActulMODIFICA PEACORD 06/12/1971
ActulMODIFICA PEACORD 06/12/1971 ART. 1
ActulMODIFICA PEACORD 06/12/1971 ART. 3
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 1095 02/10/2002
ActulCONTINUT DEHG 1095 02/10/2002

pentru modificarea şi completarea Acordului dintre Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Regatului Maroc privind transporturile aeriene civile, semnat la Bucureşti la 6 decembrie 1971



Autorităţile aeronautice ale Guvernului României şi Guvernului Regatului Maroc, care s-au intalnit la Rabat între 27 şi 29 februarie 1996,au convenit cele ce urmează:A. Amendarea textului acorduluiCele doua părţi au convenit sa amendeze textul acordului româno-marocan, semnat la Bucureşti la 6 decembrie 1971, după cum urmează:a) înlocuirea în textul acordului a denumirii "Guvernul Republicii Socialiste România" cu denumirea "Guvernul României";b) înlocuirea în articolul 1 paragraful b a denumirii "Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor – Consiliul Aviaţiei Civile" cu denumirea "Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei", pentru partea română, şi a denumirii "Ministerul Lucrărilor Publice şi Comunicaţiilor – Direcţia Aerului" cu denumirea "Ministerul Transporturilor", pentru partea marocana;c) înlocuirea în articolul 3 paragraful 1 a expresiei "o întreprindere" cu expresia "una sau mai multe întreprinderi";d) înlocuirea textului articolului 10 cu următorul text:"ARTICOLUL 101. Fiecare parte contractantă acorda întreprinderii desemnate de cealaltă parte contractantă, pe bază de reciprocitate, dreptul de a menţine propriul personal tehnic, administrativ şi comercial necesar pentru efectuarea operaţiilor sale pe teritoriul celeilalte părţi contractante.2. Fiecare întreprindere desemnată are dreptul de a angaja pe teritoriul celeilalte părţi contractante personalul tehnic, administrativ şi comercial necesar în vederea asigurării serviciilor sale, în conformitate cu legile şi reglementările acestei părţi contractante privind angajarea, şederea şi intrarea.";e) completarea articolului 11 cu un al treilea paragraf, după cum urmează:"Fiecare întreprindere de transport aerian desemnată are dreptul de a efectua vânzarea documentelor de transport aerian pe teritoriul celeilalte părţi contractante, direct şi, după caz, prin intermediul agenţilor săi. Aceste vânzări vor fi efectuate în moneda locală.";f) introducerea în acord a articolului 9 bis referitor la securitatea aviaţiei:"ARTICOLUL 9 bis1. Părţile contractante reafirma, în conformitate cu drepturile şi obligaţiile ce le revin potrivit dreptului internaţional, ca obligaţiile lor reciproce de a proteja securitatea aviaţiei civile împotriva actelor de intervenţie ilicită fac parte integrantă din prezentul acord. Fără a limita generalitatea drepturilor şi obligaţiilor ce le revin potrivit dreptului internaţional, părţile contractante acţionează în special conform prevederilor Convenţiei cu privire la infracţiuni şi la anumite alte acte săvârşite la bordul aeronavelor, semnată la Tokio la 14 septembrie 1963, ale Convenţiei pentru reprimarea capturării ilicite a aeronavelor, semnată la Haga la 16 decembrie 1970, ale Convenţiei pentru reprimarea actelor ilicite îndreptate împotriva securităţii aviaţiei civile, semnată la Montreal la 23 septembrie 1971, precum şi ale oricărei alte convenţii privind securitatea aviaţiei la care cele doua părţi contractante vor deveni parte.2. Părţile contractante îşi vor acorda reciproc, la cerere, toată asistenţa necesară pentru prevenirea actelor de capturare ilicită a aeronavelor civile şi a altor acte ilicite îndreptate împotriva securităţii acestor aeronave, a pasagerilor şi echipajelor lor, a aeroporturilor şi instalaţiilor de navigaţie aeriană, precum şi a oricărei alte ameninţări pentru securitatea aviaţiei civile.3. În raporturile lor reciproce părţile contractante vor acţiona în conformitate cu prevederile referitoare la securitatea aviaţiei, stabilite de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale şi desemnate ca anexe la Convenţia privind aviaţia civilă internationala, în măsura în care aceste prevederi de securitate sunt aplicabile părţilor contractante; ele vor cere operatorilor de aeronave care îşi au sediul principal al afacerilor sau reşedinţa permanenta pe teritoriul lor, precum şi operatorilor aeroporturilor situate pe teritoriul lor sa acţioneze în conformitate cu aceste prevederi referitoare la securitatea aviaţiei.4. Fiecare parte contractantă este de acord ca acestor operatori de aeronave li se poate pretinde să respecte prevederile privind securitatea aviaţiei, la care s-a făcut referire în paragraful 3 al acestui articol, pretinse de cealaltă parte contractantă la intrarea în, ieşirea din sau în timp ce se afla în limitele teritoriului acestei părţi contractante. Fiecare parte contractantă va garanta ca pe teritoriul sau se aplică în mod efectiv măsuri adecvate pentru protecţia aeronavelor şi pentru controlul pasagerilor, echipajelor, bagajelor de mana, bagajelor de cala, mărfurilor şi proviziilor de bord, înainte de şi în timpul imbarcarii sau încărcării. Fiecare parte contractantă va examina, de asemenea, în spirit favorabil, orice cerere care îi este adresată de către cealaltă parte contractantă pentru măsuri speciale de securitate rezonabile pentru a face faţa unei ameninţări deosebite.5. Atunci când are loc un incident sau exista o ameninţare de comitere a unui incident de capturare ilicită a aeronavelor civile sau a altor acte ilicite îndreptate împotriva siguranţei acestor aeronave, pasagerilor şi echipajelor lor, aeroporturilor sau instalaţiilor de navigaţie aeriană, părţile contractante se vor sprijini reciproc prin facilitarea comunicaţiilor şi prin alte măsuri corespunzătoare, cu scopul de a pune capăt, rapid şi în condiţii de siguranţă, unui astfel de incident sau ameninţării acestuia."B. Amendarea tabelului de ruteCele doua părţi au convenit sa înlocuiască tabelul de rute anexat la acordul aerian amintit mai sus, astfel cum a fost amendat, cu noul tabel de rute prezentat în anexa.Amendamentele indicate mai sus vor intra în vigoare după schimbul de note diplomatice referitoare la amendarea textului acordului şi vor avea efect imediat după semnarea acestui memorandum, în ceea ce priveşte tabelul de rute.Încheiat la Rabat la 29 februarie 1996.Pentru delegaţia română,Andrei Tancu,director general al aviaţiei civilePentru delegaţia marocana,Mohamed Moufid,director al aeronauticii civile + 
Anexa 1AMENDAREAtabelului de rute anexat la Acordul aerian româno-marocan,semnat la Bucureşti la 6 decembrie 1971Cele doua delegaţii au convenit sa înlocuiască tabelul de rute anexat la acordul aerian susmentionat, care a fost amendat, prin noul tabel de rute care se prezintă după cum urmează:A. Rute româneşti:Puncte în RomâniaPuncte intermediare: Barcelona sau La Valetta sau LuxembourgPuncte în Maroc: Casablanca sau RabatPuncte mai departe: se vor determina ulterior.Observatie: Punctele intermediare şi punctele mai departe vor fi exploatate fără drepturile de trafic.B. Rute marocane:Puncte în MarocPuncte intermediare: Viena sau Budapesta sau La ValettaPuncte în România: Bucureşti sau ConstantaPuncte mai departe: se vor determina ulterior.Observatie: Punctele intermediare şi punctele mai departe vor fi exploatate fără drepturile de trafic.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x