Informatii Document
Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 667 din 6 octombrie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Nu exista acte referite de acest act | |
Acte care fac referire la acest act: | |
între Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (România) şi Unitatea de Analiză a Informaţiilor Financiare (Republica Malta) privind cooperarea în domeniul schimbului de informaţii financiare având legătură cu spălarea banilor şi finanţarea actelor de terorism
_________Notă …
*) Traducere.Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (România) şi Unitatea de Analiză a Informaţiilor Financiare (Republica Malta), denumite în continuare, în mod individual şi, respectiv, colectiv, autoritatea şi autorităţile, amândouă având funcţii de primire, colectare, colaţionare, procesare, analizare şi diseminare a informaţiilor privind tranzacţiile financiare suspectate a avea legătură cu spălarea banilor şi finanţarea actelor de terorism, în consecinţă, doresc, în spiritul cooperării şi al interesului reciproc, să faciliteze schimbul lor de informaţii relevante pentru investigarea şi urmărirea penală a spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism.În acest sens, autorităţile au convenit după cum urmează: +
Articolul 1(1) Autorităţile convin să coopereze pentru a schimba, din proprie iniţiativă sau la cerere, orice informaţii disponibile cu privire la tranzacţiile financiare legate de spălarea banilor sau finanţarea actelor de terorism, cu privire la persoanele fizice sau juridice implicate, şi referitoare la activităţi infracţionale având legătură cu spălarea banilor şi finanţarea actelor de terorism, în limitele permise de legislaţia respectivelor ţări şi în conformitate cu politicile şi procedurile proprii. … (2) În cazul unei cereri de informaţii, autoritatea solicitantă va justifica transmiterea cererii printr-o o scurtă declaraţie pentru descrierea faptelor, va include motivul cererii, scopul în care informaţiile vor fi folosite şi orice alte informaţii considerate a fi suficiente pentru a permite autorităţii solicitate să determine dacă cererea respectă legislaţia naţională proprie. … +
Articolul 2Informaţiile sau documentele obţinute de la autoritatea respectivă nu vor fi transmise unei terţe părţi, pentru a fi folosite în scopuri de supraveghere, de aplicare a legii, în cadrul unei proceduri penale sau judiciare, fără consimţământul prealabil al autorităţii care a furnizat informaţia, cu excepţia informaţiilor obţinute din surse publice. Se înţelege că în momentul în care un astfel de acord este furnizat, informaţiile obţinute în conformitate cu dispoziţiile prezentului memorandum vor putea fi folosite doar într-o investigaţie ori în cadrul urmăririi penale pentru o infracţiune de spălare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism. +
Articolul 3În cazul în care autoritatea solicitată nu poate realiza schimbul de informaţii la momentul transmiterii cererii de către autoritatea solicitantă, autoritatea solicitată va notifica, în mod prompt, autoritatea solicitantă, furnizând o motivaţie în scris. +
Articolul 4Schimbul de informaţii se poate realiza doar cu respectarea ordinii publice şi a altor interese naţionale esenţiale şi dacă nu se încalcă legislaţia privind secretul şi/sau fiscalitatea. +
Articolul 5Autorităţile nu vor permite utilizarea sau transmiterea informaţiilor ori a documentelor obţinute de la autoritatea respectivă în alte scopuri decât cele stipulate în prezentul memorandum fără consimţământul prealabil al autorităţii care le-a furnizat. +
Articolul 6Toate informaţiile obţinute în aplicarea prezentului memorandum sunt confidenţiale şi fac obiectul aceleiaşi legislaţii privind confidenţialitatea şi secretul aplicabile fiecărei autorităţi pentru informaţii similare din surse naţionale. +
Articolul 7Autoritatea care furnizează informaţii în conformitate cu prezentul memorandum poate solicita celeilalte autorităţi să comunice modalitatea de folosire a informaţiilor astfel furnizate. +
Articolul 8Orice cerere sau orice schimb de informaţii va fi realizat în scris şi va avea loc într-un mod securizat, folosind reţeaua FIU.NET sau Egmont Secure Web (ESW). +
Articolul 9Orice comunicări făcute între autorităţi se vor desfăşura în limba engleză. +
Articolul 10În cazul în care sunt iniţiate proceduri judiciare în legătură cu un caz pentru care au fost solicitate informaţii, autoritatea solicitată nu este obligată să schimbe informaţiile cerute şi va informa autoritatea solicitantă în acest sens. +
Articolul 11Prezentul memorandum poate fi modificat oricând, prin încheierea unui act adiţional la prezentul memorandum, consemnat în scris de cele două autorităţi. +
Articolul 12Prezentul memorandum este valabil pentru o perioadă nedeterminată şi poate fi revocat oricând, de către oricare dintre autorităţi. Memorandumul va înceta după treizeci (30) de zile de la primirea unei notificări scrise privind revocarea de la cealaltă autoritate. Termenii şi condiţiile referitoare la confidenţialitatea informaţiilor primite anterior încetării prezentului memorandum vor produce efecte şi după ieşirea acestuia din vigoare. +
Articolul 13Prezentul memorandum va intra în vigoare la data ultimei notificări prin care autorităţile se vor informa reciproc cu privire la finalizarea procedurilor interne necesare pentru intrarea lui în vigoare.Semnat la Doha la data de 28 mai 2009, în două exemplare originale, în limba engleză.Preşedintele Oficiului Naţional de Prevenireşi Combatere a Spălării Banilor – România,Adriana Luminiţa PopaDirectorul Unităţii de Analiză a Informaţiilor Financiare –Republica Malta,Manfred Galdes–-