MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE din 11 octombrie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 61 din 29 ianuarie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINTRAT IN VIGOAREORDIN 1038 18/07/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 26 23/01/2013
ActulCONTINUT DEHG 26 23/01/2013
ActulINTRAT IN VIGOAREORDIN 1038 18/07/2013

între Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor din România şi Ministerul de Finanţe din Turkmenistan privind cooperarea în domeniul schimbului de informaţii financiare având legătură cu spălarea banilor şi finanţarea actelor de terorism



Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor din România şi Ministerul de Finanţe din Turkmenistan, denumite în continuare, în mod individual şi, respectiv, colectiv, autoritatea şi autorităţile, amândouă având funcţii de primire, colectare, colaţionare, procesare, analizare şi diseminare a informaţiilor privind tranzacţiile financiare suspectate a avea legătură cu spălarea banilor şi finanţarea actelor de terorism, în consecinţă, doresc, în spiritul cooperării şi al interesului reciproc, să faciliteze schimbul lor de informaţii relevante pentru investigarea şi urmărirea penală a spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism.În acest sens, autorităţile au convenit după cum urmează: + 
Articolul 1(1) Autorităţile convin să coopereze pentru a schimba, din propria iniţiativă sau la cerere, orice informaţii disponibile cu privire la tranzacţiile financiare legate de spălarea banilor sau finanţarea actelor de terorism, cu privire la persoanele fizice sau juridice implicate şi referitoare la activităţi infracţionale având legătură cu spălarea banilor şi finanţarea actelor de terorism, în limitele permise de legislaţia respectivelor ţări şi în conformitate cu politicile şi procedurile proprii.(2) În cazul unei cereri de informaţii, autoritatea solicitantă va justifica transmiterea cererii printr-o scurtă declaraţie pentru descrierea faptelor, va include motivul cererii, scopul în care informaţiile vor fi folosite şi orice alte informaţii considerate a fi suficiente pentru a permite autorităţii solicitate să determine dacă cererea respectă legislaţia naţională proprie.
 + 
Articolul 2Informaţiile sau documentele obţinute de la autoritatea respectivă nu vor fi transmise unei terţe părţi, pentru a fi folosite în scopuri de supraveghere, de aplicare a legii, în cadrul unei proceduri penale sau judiciare, fără consimţământul prealabil al autorităţii care a furnizat informaţia, cu excepţia informaţiilor obţinute din surse publice. Se înţelege că în momentul în care un astfel de acord este furnizat, informaţiile obţinute în conformitate cu dispoziţiile prezentului memorandum vor putea fi folosite doar într-o investigaţie ori în cadrul urmăririi penale pentru o infracţiune de spălare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism.
 + 
Articolul 3În cazul în care autoritatea solicitată nu poate realiza schimbul de informaţii la momentul transmiterii cererii de către autoritatea solicitantă, autoritatea solicitată va notifica, în mod prompt, autoritatea solicitantă, furnizând o motivaţie în scris.
 + 
Articolul 4Autorităţile nu vor permite utilizarea sau transmiterea informaţiilor ori a documentelor obţinute de la autoritatea respectivă în alte scopuri decât cele stipulate în prezentul memorandum fără consimţământul prealabil al autorităţii care le-a furnizat.
 + 
Articolul 5Toate informaţiile obţinute în aplicarea prezentului memorandum sunt confidenţiale şi fac obiectul aceleiaşi legislaţii privind confidenţialitatea şi secretul aplicabile fiecărei autorităţi pentru informaţii similare din surse naţionale.
 + 
Articolul 6Autoritatea care furnizează informaţii în conformitate cu prezentul memorandum poate solicita celeilalte autorităţi să comunice modalitatea de folosire a informaţiilor astfel furnizate.
 + 
Articolul 7Autorităţile vor stabili de comun acord, în conformitate cu legislaţia naţională a fiecăreia, modalităţile de comunicare şi se vor consulta în scopul implementării acestui memorandum.
 + 
Articolul 8Orice comunicări făcute între autorităţi se vor desfăşura în limba engleză.
 + 
Articolul 9În cazul în care sunt iniţiate proceduri judiciare în legătură cu un caz pentru care au fost solicitate informaţii, autoritatea solicitată nu este obligată să schimbe informaţiile cerute şi va informa autoritatea solicitantă în acest sens.
 + 
Articolul 10Prezentul memorandum poate fi amendat oricând prin încheierea unui protocol adiţional de amendare. Protocolul de amendare va intra în vigoare conform procedurii prevăzute de art. 12, referitoare la intrarea în vigoare a memorandumului.
 + 
Articolul 11Prezentul memorandum este valabil pentru o perioadă nedeterminată şi poate fi denunţat oricând de către oricare dintre părţi. Memorandumul va ieşi din vigoare la 30 (treizeci) de zile de la primirea de către cealaltă parte a unei notificări scrise privind denunţarea. Termenii şi condiţiile referitoare la confidenţialitatea informaţiilor primite anterior încetării prezentului memorandum vor produce efecte şi după ieşirea acestuia din vigoare.
 + 
Articolul 12Prezentul memorandum va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări prin care părţile se informează reciproc, prin canale diplomatice, cu privire la finalizarea procedurilor interne legale necesare pentru intrarea lui în vigoare.Semnat în Ashgabat la 11 octombrie 2012, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, turkmenă şi engleză, toate textele fiind egal autentice.În caz de divergenţe în interpretare, textul în limba engleză va prevala.Pentru Oficiul Naţional de Prevenire şiCombatere a Spălării Banilor din RomâniaNeculae Plăiaşu,preşedintele Oficiului Naţional de Prevenireşi Combatere a Spălării BanilorPentru Ministerul de Finanţe din Turkmenistan,Dovletgeldi Sadykov,ministrul de finanţe_________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x