MEMORANDUM DE FINANŢARE din 15 septembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 7 februarie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 86 16/03/2004
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 05/03/2004
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 86 16/03/2004
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 05/03/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 1798 03/12/2004
ActulCONTINUT DEAMENDAMENT 1 15/09/2004
ActulREFERIT DEORDIN 1798 03/12/2004

între Guvernul României şi Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura "Îmbunătăţirea sistemelor de alimentare cu apă, colectare şi tratare a apelor uzate în municipiul Bacău, judeţul Bacău, România"



Măsura ISPA nr. 2002/RO/16/P/PE/018MEMORANDUM DE FINANŢAREComisia Europeană, denumită în continuare Comisia, acţionând pentru şi în numele Comunităţii Europene, denumită în continuare Comunitatea, reprezentată de către directorul general interimar pentru politici regionale, domnul Graham Meadows, pe de o parte, şi Guvernul României, denumit în continuare Beneficiarul, pe de altă parte,au convenit următoarele: + 
Articolul 1Măsura la care se face referire în art. 2 va fi implementată şi finanţată din resursele bugetare ale Comunităţii în conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul memorandum. Măsura la care se face referire în art. 2 va fi implementată cu respectarea condiţiilor generale prevăzute în anexa la Acordul-cadru semnat între Comisie şi Beneficiar, completat cu prevederile prezentului memorandum şi ale anexelor la acesta.
 + 
Articolul 2Identificarea măsuriiInstrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare va contribui, sub forma asistenţei financiare nerambursabile, la finanţarea următoarei măsuri aşa cum este descrisă în anexa nr. I:Numărul măsurii: 2002/RO/16/P/PE/018Denumirea măsurii: Îmbunătăţirea sistemelor de alimentare cu apă, colectare şi tratare a apelor uzate în municipiul Bacău, judeţul Bacău, RomâniaDurata: data începerii: data semnării memorandumului de finanţare de către Comisiedata finalizării: 31 decembrie 2008Localizare: municipiul Bacău, judeţul BacăuGrupa: bazinul hidrografic Bistriţa/Siret
 + 
Articolul 3Angajament1. Cheltuiala publică sau echivalentă maximă care va fi luată în considerare pentru calcularea asistenţei financiare nerambursabile va fi de 52.006.000 euro.2. Ponderea asistenţei acordate de Comunitate pentru această măsură este stabilită la 75% din cheltuielile publice totale sau echivalente, conform celor indicate în planul de finanţare din anexa nr. II.3. Valoarea maximă a asistenţei asigurate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixată la 39.004.500 euro.4. O sumă de 27.303.150 euro este angajată din bugetul pe anul 2003 din linia bugetară B7-020. Angajamentele privind tranşele ulterioare se vor baza pe planul de finanţare iniţial sau revizuit pentru proiectul respectiv, în funcţie de stadiul implementării proiectului şi de disponibilităţile bugetare.
 + 
Articolul 4Plăţile1. Asistenţa comunitară va acoperi plăţile referitoare la măsura pentru care s-au făcut angajamente valabile din punct de vedere juridic de către Beneficiar şi pentru care s-a alocat în mod specific finanţarea necesară. Aceste plăţi trebuie să fie aferente lucrărilor descrise în anexa nr. I.2. Plăţile efectuate înainte de data semnării memorandumului de finanţare de către Comisie nu sunt eligibile pentru asistenţa prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare.3. Măsura descrisă în anexa nr. I şi plăţile efectuate de autoritatea responsabilă cu implementarea acestei măsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2008.Raportul solicitat pentru efectuarea plăţii finale va fi înaintat în maximum 6 luni de la această dată.4. Plata în avans este stabilită la 7.800.900 euro şi va fi transferată după cum urmează:– o sumă de 3.900.450 euro va fi plătită după semnarea memorandumului de finanţare de către Beneficiar;– diferenţa se va achita după semnarea contractului de lucrări principale, care va fi avizat de către Beneficiar şi Comisie, după înaintarea planului final de achiziţii, precum şi după îndeplinirea altor condiţii specificate în art. 8 pct. 3.5. În conformitate cu prevederile anexei nr. III.1 secţiunea a III-a pct. 5, Comisia va accepta pentru această măsură o valoare totală a plăţilor în avans şi intermediare reprezentând 90% din totalul asistenţei financiare nerambursabile acordate.
 + 
Articolul 5Respectarea legilor şi politicilor ComunităţiiMăsura se va realiza cu respectarea prevederilor relevante stabilite în acordurile europene şi va contribui la punerea în aplicare a politicilor comunitare, în special a celor referitoare la protejarea şi îmbunătăţirea stării mediului.
 + 
Articolul 6Proprietatea intelectualăBeneficiarul şi autoritatea responsabilă cu implementarea, menţionată la pct. 3 din anexa nr. I, se vor asigura în ceea ce priveşte obţinerea tuturor drepturilor de proprietate intelectuală pentru studii, proiecte, planuri, publicitate şi pentru alte materiale produse în legătură cu planificarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea proiectului.Acestea vor garanta accesul şi dreptul de a utiliza astfel de materiale de către Comisie sau orice alt organism ori persoană delegată de Comisie. Comisia va utiliza aceste materiale numai în scop propriu.
 + 
Articolul 7Permise şi autorizaţiiOrice tipuri de permise şi/sau autorizări necesare pentru implementarea măsurii trebuie să fie eliberate de autorităţile competente ale Beneficiarului la timp şi în conformitate cu legislaţia naţională.
 + 
Articolul 8Condiţii specifice referitoare la măsurăFără a se aduce atingere condiţiilor generale prevăzute în anexa nr. III, asistenţa financiară nerambursabilă acordată din partea Comunităţii se află sub rezerva următoarelor condiţii:1. Condiţii privind evaluările şi situaţia activelor Comisia îşi rezervă dreptul de a revizui valoarea asistenţei pentru ISPA stabilită la art. 3, dacă în termen de 5 ani de la data finalizării lucrărilor condiţiile de exploatare (tarife, venituri etc.) diferă în mod semnificativ faţă de evaluările iniţiale făcute pentru stabilirea nivelului asistenţei financiare nerambursabile şi/sau există o modificare substanţială care:a) afectează natura exploatării sau condiţiile de implementare ori oferă unui organism public sau privat un avantaj nejustificat; şib) rezultă fie din modificarea formei de proprietate asupra oricărei părţi a infrastructurii finanţate, fie din încetarea sau modificarea esenţială a aranjamentelor de exploatare.Ţara beneficiară va informa Comisia asupra oricărei modificări şi se va cere acordul prealabil din partea Comisiei pentru aceste modificări.În cazul în care este încheiat un contract de concesionare pentru serviciile din domeniul apei potabile şi apei uzate sau este încheiată o altă formă de participare a sectorului privat, Comisia îşi rezervă dreptul de a verifica acest contract, pentru a se asigura că asistenţa financiară se derulează strict în beneficiul populaţiei.2. Condiţia privind viabilitateaAsistenţa financiară nerambursabilă a Comunităţii pentru măsură este acordată sub rezerva punerii la dispoziţie de către autorităţile implicate a unor resurse suficiente pentru asigurarea exploatării şi întreţinerii eficiente a activelor.3. Condiţiile care trebuie îndeplinite înaintea plăţii tranşei a doua a avansului, suplimentare faţă de condiţiile prevăzute în alin. 2 al art. 4:a) a fost semnat un acord de împrumut cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru cofinanţarea investiţiilor incluse în măsură;b) prezentarea de către Beneficiar a planului de achiziţii final, care trebuie aprobat de către Comisie;c) un manager de proiect şi o unitate de implementare a proiectului au fost stabiliţi în conformitate cu termenii de referinţă acceptaţi de Comisie şi de BERD;d) beneficiarul final a crescut tariful combinat pentru apă şi apă uzată cu 30% în termeni reali în 2003, comparativ cu "tariful iniţial" ajustat cu inflaţia. "Tariful iniţial" reprezintă tariful la 1 aprilie 2003.4. Condiţii care trebuie îndeplinite înaintea efectuării plăţilor intermediare ulterioarea) Comisia primeşte dovada că:(i) apa industrială uzată este pretratată adecvat, în concordanţă cu directivele europene şi legislaţia română, şi/sau este reciclată în mod corespunzător;(îi) pretratarea apelor industriale uzate este monitorizată şi aplicată de către autorităţile de mediu competente;(iii) încărcarea efluentului provenit din industrie nu este dăunătoare tehnologiei proiectate pentru staţia de epurare;(iv) va fi completat un inventar al marilor poluatori din agricultură, situaţi în amonte şi aval de Bacău, şi vor fi stabilite planuri de conformare cu toţi aceşti poluatori;(v) taxe corespunzătoare vor fi introduse pentru industrie, bazate pe cantitatea şi pe calitatea efluentului produs şi pe costurile de tratare;b) beneficiarul final a crescut până la 31 decembrie 2004 tariful combinat pentru apă şi apă uzată cu mai mult de 30% în termeni reali, comparativ cu "tariful iniţial" ajustat cu inflaţia. "Tariful iniţial" reprezintă tariful la 1 ianuarie 2004;c) a fost prezentat un plan de management al apei la nivel de bazin pentru zona de captare, care să confirme că nu există prevăzute alte proiecte, care ar putea să pericliteze durabilitatea proiectului.5. Condiţii ce trebuie îndeplinite înainte de plată finală:a) prezentarea de către beneficiarul final, până la data de 31 mai 2007, a unui program specific de exploatare şi întreţinere care va fi agreat de către Comisie. Programul se va derula pe o perioadă de 10 ani începând cu luna iunie 2008;b) Comisia va primi dovada că a fost implementată o soluţie pentru dispunerea nămolului provenit de la staţia de epurare, în concordanţă cu directivele europene;c) a fost actualizat un master plan pentru serviciile de furnizare a apei potabile şi de canalizare, care să indice priorităţile investiţiilor şi să asigure conformarea cu directivele europene din sectorul apei şi apelor uzate;d) Comisia primeşte dovada că au fost finalizate planurile de conformare pentru marii poluatori din agricultură (inclusiv pentru ferma de porcine Societatea Comercială SUINPROD – S.A. Bacău Gălbeni), situaţi în aval şi amonte de Bacău, şi calitatea efluentului descărcat de poluatorii din agricultură corespunde standardelor din legislaţia europeană şi românească.
 + 
Articolul 9Prevederile referitoare la implementare, descrise în anexele la prezentul memorandum de finanţare, fac parte integrantă din acesta.Neconcordanţele cu condiţiile şi prevederile referitoare la implementare vor fi tratate de către Comisie conform procedurilor stipulate în anexa nr. III.1 secţiunea a VIII-a.
 + 
Articolul 10Textul autentic al acestui memorandum de finanţare este prezentul document semnat mai jos.Semnat la Bruxelles la 25 septembrie 2003 şi la Bucureşti la 15 septembrie 2004.Pentru Beneficiar,Mihai Nicolae Tănăsescu,coordonator naţional ISPA,ministrul finanţelor publicePentru Comunitate,Graham Meadows,director general interimar–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x