MECANISM din 24 aprilie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 616 19/04/2019
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 330 24/04/2018
ART. 2REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 5
ART. 4REFERIRE LALEGE 53 10/04/2017
ART. 4REFERIRE LAOUG 62 28/09/2016 ART. 2
ART. 5REFERIRE LAORDIN 65 15/01/2016
ART. 5REFERIRE LANORMĂ 15/01/2016
ART. 7REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 5
ART. 12REFERIRE LAORDIN 65 15/01/2016
ART. 14REFERIRE LALEGE 53 10/04/2017
ART. 14REFERIRE LAOUG 62 28/09/2016 ART. 6
ART. 14REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 5
ANEXA 0REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 39
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 616 19/04/2019
ActulAPROBAT DEDECIZIE 330 24/04/2018
ActulCONTINUT DEDECIZIE 330 24/04/2018
ActulREFERIT DEDECIZIE 330 24/04/2018





Notă
Aprobat prin Decizia nr. 330 din 24 aprilie 2018, publicată în Monitorul oficial, Partea I, nr. 439 din 24 mai 2018.
 + 
Articolul 1(1)Nivelul preliminat al compensației aferente obligației de serviciu public (O.S.P.) menționate în Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 și nr. 1.107/70 ale Consiliului, care urmează să fie asigurată în anul următor, va fi stabilit de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.) până la data de 1 octombrie a fiecărui an, în baza propunerilor fundamentate ale operatorilor de transport feroviar de călători.(2)A.R.F. va analiza informațiile privind:a)execuția bugetelor de venituri și cheltuieli ale operatorilor de transport feroviar de călători pentru exercițiul financiar încheiat;b)prevederile bugetului de venituri și cheltuieli aprobat pentru anul în curs și execuția preliminată a acestuia pentru fiecare operator de transport feroviar de călători;c)bugetul de venituri și cheltuieli propus de operatorii de transport feroviar de călători pentru anul următor;d)alte date statistice privind activitatea operatorilor de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri și cheltuieli, transmise de aceștia până la data de 25 septembrie a fiecărui an, în formatul solicitat de A.R.F.;e)nivelul realizat/estimat al costului mediu pe un tren-km din pachetul de servicii la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri și cheltuieli;f)numărul de călători-km realizați/estimați la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri și cheltuieli;g)nivelul venitului mediu la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători pe un tren-km aferent fiecărei categorii de trenuri din pachetul de servicii, exclusiv valoarea compensației pentru pachetul social primit pentru perioadele analizate;h)numărul de călători-km estimați pe fiecare categorie de tren.
 + 
Articolul 2Diferența dintre costurile de operare și veniturile înregistrate de operatorii de transport feroviar de călători din vânzarea legitimațiilor de călătorie, la care se adaugă cota de profit conform prevederilor art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, devine baza de evaluare a compensației propuse pentru anul calendaristic următor, aferentă pachetului de servicii. Compensația propusă va fi repartizată pentru indicatorul trenkm și călători-km, pe ranguri de tren. + 
Articolul 3Sumele necesare asigurării compensațiilor pentru serviciile cuprinse în pachetul de servicii se vor aloca din bugetul Ministerului Transporturilor (M.T.) în bugetul A.R.F., cu încadrarea în bugetul aprobat anual pentru transportul feroviar de călători, în condițiile legii. + 
Articolul 4(1)Repartizarea compensației fiecărui operator de transport feroviar se face de către A.R.F. după primirea bugetului aprobat de ordonatorul principal de credite și ca urmare a rectificărilor bugetare ce modifică cuantumul compensației anuale. Repartizarea compensației se va face proporțional cu volumele de tren-km și călători-km, pe ranguri de tren, prevăzute a fi realizate în cadrul obligației de serviciu publice contractate, conform metodologiei prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul mecanism.(2)Compensația repartizată fiecărui operator de transport feroviar, defalcată pe indicatorii călători-km și tren-km, pe ranguri de tren, va fi cuprinsă în contractele/actele adiționale încheiate cu aceștia, cu respectarea prevederilor art. 5, 38 și 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 2 alin. (1) lit. h) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2016, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017, precum și ale pct. 2 din anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007.
 + 
Articolul 5(1)Pentru acordarea compensației lunare de la bugetul de stat pentru serviciile publice de transport din cadrul pachetului de servicii, A.R.F. va transmite la M.T. solicitarea de deschidere de credite bugetare însoțită de documentația întocmită pentru fiecare operator de transport feroviar de călători (OTF).(2)Termenele și documentele ce trebuie transmise de fiecare operator de transport feroviar de călători către A.R.F. pentru acordarea compensației sunt următoarele:a)până la data de 7 a lunii curente:(i)cererea de acordare a compensației preliminate pe luna curentă (N), însoțită de:– un exemplar original al certificatului de atestare fiscal, valabil, eliberat de Agenția Națională de Administrare Fiscală, din care să rezulte că operatorul respectiv nu înregistrează datorii restante;– declarația pe propria răspundere, conform anexei nr. 2 la prezentul mecanism, care cuprinde o coloană cu indicatorii preliminați pe luna curentă (N), o coloană cu indicatorii preliminați pe luna anterioară (N-1) și o coloană cu indicatorii realizați pe luna (N-2);(ii)situația indicatorilor realizați pe luna (N-2), conform anexei nr. 3 la prezentul mecanism, care cuprinde volumul de tren-km, pe rang de tren, volumul de călători-km efectiv realizat, pe rang de tren, și regularizările aferente volumului de tren-km și călători-km, pe rang de tren;(iii)pentru luna (N-2), documentele prevăzute în Ordinul ministrului finanțelor publice și al ministrului transporturilor nr. 65/2016/1.712/2015 pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea și justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activități desfășurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor;(iv)până la încheierea actelor adiționale cererea de acordare a compensației preliminate pe luna curentă (N) va fi însoțită de declarația pe propria răspundere, întocmită tot conform anexei nr. 2 la prezentul mecanism, cu următoarele precizări:– pentru luna ianuarie se va completa numai coloana preliminat lună curentă (N);– pentru luna februarie se vor completa coloana preliminat lună curentă (N) și coloana preliminat lună anterioară (N-1);– începând cu luna martie a fiecărui an se vor completa toate coloanele cuprinse în anexa nr. 2;– datele cuprinse în anexa nr. 2, menționate mai sus, vor fi completate numai din punctul de vedere al indicatorilor cantitativi, pentru a demonstra pe propria răspundere a operatorilor de transport feroviar că se asigură continuitatea efectuării serviciului feroviar public de călători în anul curent;– toate datele cuprinse în anexa nr. 2 vor fi completate numai după încheierea actelor adiționale.b)până la data de 28 a lunii curente:(i)până la data de 28 a lunii următoare celei pentru care se plătește compensația preliminată, A.R.F. primește de la OTF declarațiile lunare – Situația realizărilor pe rute de transport în perioada ……….. și Realizări operatori de transport feroviar de călători, cu indicatorii realizați (tren-km și călători-km pe rang de tren), centralizat și detaliat în anexă, fiecare pagină fiind însușită prin semnătură în vederea regularizării volumului de tren-km și călători-km pe rang de tren realizat cu indicatorii aferenți preliminați;(ii)tot până la data de 28 a lunii următoare lunii pentru care se face raportarea, Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.“ – S.A. (CNCF „CFR“ – S.A.), în calitate de administrator național al infrastructurii feroviare, transmite prin adresă scrisă către A.R.F. situația volumului de tren-km realizat de OTF, pe rang de tren, și anexele cu situația volumului de tren-km realizat de fiecare operator de transport feroviar de călători, pe rute de circulație, care face obiectul contractelor de servicii publice și al actelor adiționale încheiate.
 + 
Articolul 6Până la data de 31 ianuarie a anului următor fiecare operator de transport feroviar de călători va transmite către A.R.F. următoarele documente:1.decontul final privind utilizarea compensațiilor acordate de la bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile contractelor/actelor adiționale încheiate în ceea ce privește respectarea ponderii compensației pentru tren-km și a celei pentru călători-km în totalul veniturilor realizate;2.dovada, confirmată de CNCF „CFR“ – S.A. până la data de 20 ianuarie a fiecărui an, privind efectuarea transportului feroviar public de călători aferent obligației de serviciu public, declarația pe propria răspundere privind volumul de călători-km realizat, precum și situația lunară privind volumul de călători-km efectiv realizat. + 
Articolul 7(1)Compensația ce se va acorda în luna curentă (N) va fi afectată de sumele de regularizat din luna (N-2).(2)Pentru luna decembrie, compensația se va acorda ca diferență dintre compensația prevăzută în contractul/actul adițional la acesta și compensația acordată până la luna decembrie.(3)Compensația necuvenită, ca urmare a nerealizării indicatorilor tren-km și călători-km, precum și neîncadrarea în ponderile compensației pe tren-km și călători-km în total venituri vor fi regularizate cu bugetul de stat până la data de 31 ianuarie a anului următor.(4)Regularizarea indicatorului călători-km, care este estimat de operatorii de transport feroviar în prima etapă la semnarea contractului/actului adițional, va fi efectuată la totalul indicatorului călători-km realizat pentru fiecare rang de tren în parte.(5)La data depunerii situațiilor financiare încheiate pentru anul de referință, operatorii de transport feroviar de călători vor transmite la A.R.F. dovada încadrării în cota de profit prevăzută la art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar sumele aferente depășirii acestui prag de rentabilitate vor fi restituite bugetului de stat până la aceeași dată, aceasta constituind termenul legal de regularizare cu bugetul statului. + 
Articolul 8(1)CNCF „CFR“ – S.A. va urmări, va certifica și va transmite spre avizare lunar A.R.F. situația volumului de tren-km realizat de operatorii de transport feroviar de călători, pe rute de transport.(2)A.R.F. va verifica trimestrial situația volumului de călătorikm realizat de operatorii de transport feroviar de călători, pe rute de transport, pe baza documentelor centralizatoare, emise de sistemele de ticketing pe care le deține fiecare operator, semnate cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.
 + 
Articolul 9Modul de calcul al numărului de călători-km care utilizează abonamente de călătorie, cărți de circulație și autorizații de călătorie este prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul mecanism. + 
Articolul 10Prin excepție de la prevederile art. 5 alin. (1), în scopul asigurării continuității serviciului public de transport feroviar de călători, acordarea compensației se va face după cum urmează:a)în cazul în care legea bugetului nu a fost aprobată până la finele anului anterior, în lunile până la aprobarea bugetului de stat, sumele acordate de la bugetul de stat vor fi în limita a 1/12 din sumele alocate prin contractele/actele adiționale aprobate pentru anul anterior;b)în cazul în care legea bugetului de stat a fost aprobată, dar contractele se aprobă ulterior începerii anului bugetar, dar nu mai târziu de 30 iunie, serviciile prestate până la data la care contractele se aprobă se decontează după aprobarea contractelor, conform prevederilor contractuale, în limitele bugetare anuale aprobate prin legea bugetului de stat, cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat;c)după aprobarea legii bugetului de stat/ca urmare a rectificărilor bugetare, a contractelor/actelor adiționale, după caz, regularizarea sumelor acordate se face potrivit prevederilor contractelor/actelor adiționale încheiate și ale prezentului mecanism;d)până la încheierea actului adițional și a filei de repartizare a creditelor bugetare corespunzătoare actului adițional, A.R.F. va acorda lunar operatorilor de transport feroviar compensația în cuantum de 1/12 din prevederile contractelor/actelor adiționale încheiate în anul anterior, astfel:– după aprobarea contractelor/actelor adiționale anuale, regularizarea sumelor acordate se face potrivit prevederilor contractelor/actelor adiționale încheiate și ale prezentului mecanism;– pentru contractele încheiate în anul anterior, valoarea compensației ce se va acorda operatorilor de transport feroviar public de călători se va calcula direct proporțional cu numărul de luni pentru care s-a încheiat contractul, iar compensația va fi în cuantum de 1/n, unde „n“ reprezintă numărul lunilor din anul anterior pentru care s-a încheiat contractul. + 
Articolul 11Responsabilitatea pentru datele și informațiile transmise A.R.F. de operatorii de transport feroviar de călători revine acestora, în baza certificării fiecărui document prin semnăturile autorizate. + 
Articolul 12(1)Responsabilitatea în monitorizarea contractelor/actelor adiționale la acestea, încheiate cu operatorii de transport feroviar de călători, precum și stabilirea nivelului indicatorilor preliminați/realizați pentru serviciul public de transport feroviar de călători revine A.R.F.(2)Responsabilitatea pentru acordarea lunară a compensației calculate pe baza indicatorilor menționați în mecanismul aprobat prin decizia președintelui A.R.F. în baza avizului Consiliului Concurenței, atât în ceea ce privește compensația potrivit indicatorilor preliminați, cât și sumele de regularizat potrivit indicatorilor realizați, precum și corelarea cu sumele justificate și avizate potrivit Ordinului ministrului finanțelor publice și al ministrului transporturilor nr. 65/2016/1.712/2015, revine A.R.F.(3)Deconturile finale transmise de operatorii de transport feroviar de călători până la data de 31 ianuarie a anului următor avizate, conform procedurilor interne ale A.R.F., din punctul de vedere al indicatorilor realizați în cadrul pachetului de servicii contractat, precum și din punctul de vedere al compensațiilor acordate pentru serviciile prestate, vor constitui documentele potrivit cărora se vor înregistra în evidența contabilă a A.R.F. cheltuielile cu compensațiile utilizate de operatorii de transport feroviar de călători, în limita prevăzută în contractele/actele adiționale încheiate. + 
Articolul 13(1)Modificarea în cursul anului a O.S.P., aprobată conform prezentului mecanism, se poate face, fără depășirea volumului anual aprobat de tren-km și călători-km, cu condiția ca acestea să fie aprobate conform modelului din anexa nr. 5, în baza avizului CTE – A.R.F., după cum urmează:a)în funcție de cerințele pieței de transport, astfel:(i)pentru trenurile programate să circule pe secțiile de circulație interoperabile sau pe secțiile de circulație neinteroperabile administrate de CNCF „CFR“ – S.A., la propunerea operatorului de transport feroviar de călători interesat, cu avizul CNCF „CFR“ – S.A. privind capacitățile disponibile;(ii)pentru trenurile programate să circule pe secțiile de circulație neinteroperabile închiriate, la propunerea operatorului de transport feroviar care are contract de servicii publice încheiat pe acele secții de circulație, cu avizul gestionarului de infrastructură privind capacitățile disponibile;(iii)pentru trenurile nou-introduse și/sau a căror trasă se modifică odată cu schimbarea mersului de tren. În termen de trei zile lucrătoare de la schimbarea mersului de tren, operatorii de transport feroviar vor transmite la A.R.F. datele actualizate, în formatul solicitat, iar CNCF „CFR“ – S.A. va verifica încadrarea în capacitățile disponibile în termen de maximum două zile lucrătoare de la primirea solicitării de la A.R.F.b)în funcție de lucrările la infrastructura feroviară sau de necesitatea adaptării la situații independente de voința operatorului de transport – inundații, fenomene meteorologice deosebite, defectarea materialului rulant în parcurs (locomotive, automotoare, rame electrice, vagoane), defectări ale elementelor infrastructurii feroviare, accidente sau evenimente feroviare, greva personalului de mișcare, precum și alte cazuri fortuite, astfel:(i)pentru trenurile programate să circule pe secțiile de circulație interoperabile sau pe secțiile de circulație neinteroperabile administrate de CNCF „CFR“ – S.A., la propunerea operatorului de transport feroviar de călători interesat, cu avizul CNCF „CFR“ – S.A. privind capacitățile disponibile, modificări care se transmit lunar, centralizat, însoțite de Nota privind modificarea obligației de serviciu pe anul în curs, elaborată conform modelului din anexa nr. 5, cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare, care vor fi analizate de A.R.F. în termen de 10 zile de la data primirii, în vederea aprobării;(ii)pentru trenurile programate să circule pe secțiile de circulație neinteroperabile închiriate, la propunerea operatorului de transport feroviar care are contract de servicii publice încheiat pe acele secții de circulație, cu avizul gestionarului de infrastructură, modificări care se transmit lunar, centralizat, însoțite de Nota privind modificarea obligației de serviciu pe anul în curs, elaborată conform modelului din anexa nr. 5, cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare, care vor fi analizate de către A.R.F. în termen de 10 zile de la data primirii, în vederea avizării și aprobării(2)Operarea modificărilor O.S.P., în condițiile și cu respectarea prevederilor de la alin. (1), se face prin includerea în situația realizărilor aferente lunii respective a modificărilor intervenite. + 
Articolul 14Prezentul mecanism va fi aprobat prin decizie a președintelui A.R.F., conform prevederilor art. 6 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2016, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017, și se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea Normelor metodologice privind calculul, evidențierea și acordarea compensației de serviciu public, prin ordin de ministru, conform prevederilor art. 5 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 6 alin. (3^1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2016, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017. + 
Articolul 15Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul mecanism. + 
Anexa nr. 1la mecanism
METODOLOGIE
de calcul, evidențiere și acordare de la bugetul de stat a compensației
de serviciu public în transportul feroviar public de călători
Repartizarea compensației ce va fi cuprinsă în contractele de servicii publice/actele adiționale la acestea pentru a fi acordată de la bugetul de stat pentru susținerea transportului feroviar public de călători se face după cum urmează:1.Valoarea totală a compensației de la bugetul de stat se repartizează în funcție de cei doi indicatori luați în calcul, tren-km și, respectiv, călători-km, a căror pondere în total compensație poate diferi de la un an la altul, dar a căror valoare procentuală însumată este 100%: (procentul din valoarea totală a compensației acordat pentru indicatorul tren-km) + (procentul din valoarea totală a compensației acordat pentru indicatorul călători-km) = 100%Pentru anul 2018, ponderile celor doi indicatori luați în calcul sunt de 65% pentru indicatorul tren-km și 35% pentru indicatorul călători-km.Pentru anul 2018, până la primirea următorului aviz al Consiliului Concurenței pentru aprobarea Mecanismului de stabilire a compensației serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători prin decizie a președintelui A.R.F., ce face obiectul serviciilor de consultanță ce vor fi contractate ca urmare a anunțului de participare publicat în SEAP cu nr. 183.638 din 17.03.2018, pentru definirea criteriilor de dimensionare a pachetului minim de servicii, rutelor de circulație, categoriilor și numărului de trenuri care compun pachetul minim de servicii, precum și a standardelor de cost, ponderile celor doi indicatori luați în calcul vor fi de 65% pentru indicatorul tren-km și 35% pentru indicatorul călători-km.Stabilirea compensației în funcție de indicatorii tren-km și călători-km se face astfel:– valoarea compensației pentru volumul total de tren-km = (procentul din valoarea totală a compensației acordat pentru indicatorul tren-km) x (valoarea totală a compensației de la bugetul de stat)– valoarea compensației pentru volumul total de călători-km = (procentul din valoarea totală a compensației acordat pentru indicatorul călători-km) x (valoarea totală a compensației de la bugetul de stat).2.Stabilirea compensației aferente indicatorului călători-km în funcție de rangul trenuluiÎntrucât se consideră că operarea trenurilor de rang inferior, respectiv trenuri Regio, are nevoie de o compensare diferențiată față de trenurile de rang superior, respectiv InterRegio, valoarea compensației pentru volumul total de călători-km se distribuie diferențiat pe ranguri de trenuri, Regio și InterRegio, în funcție de cei doi indicatori luați în calcul, călători-km – tren Regio și călători-km – tren InterRegio, cu o pondere în valoarea compensației aferente indicatorului călători-km care poate diferi de la un an la altul, dar a căror valoare procentuală însumată este 100%.(procentul din valoarea compensației aferente indicatorului călători-km acordat pentru indicatorul călători-km – tren Regio) + (procentul din valoarea compensației aferente indicatorului călători-km acordat pentru indicatorul călători-km – tren InterRegio) = 100%Pentru anul 2018, până la primirea următorului aviz al Consiliului Concurenței, ponderile celor doi indicatori luați în calcul sunt de 80% pentru indicatorul călători-km – tren Regio și 20% pentru indicatorul călători-km – tren InterRegio.a)Pentru trenurile Regio, valoarea compensației aferente indicatorului călători-km – tren Regio se calculează astfel: valoarea compensației aferente indicatorului călători-km – tren Regio = (procentul din valoarea compensației aferente indicatorului călători-km acordat pentru indicatorul călători-km – tren Regio) * (compensația pentru volumul total de călători-km).b)Pentru trenurile InterRegio, valoarea compensației aferente indicatorului călători-km – tren InterRegio se calculează astfel: valoarea compensației aferente indicatorului călători-km – tren InterRegio = (procentul din valoarea compensației aferente indicatorului călători-km acordat pentru indicatorul călători-km – tren InterRegio) * (compensația pentru volumul total călători-km).3.Calculul valorii unitare a compensației pentru indicatorul tren-kmAceastă valoare este aceeași indiferent de rangul trenului și se calculează astfel:valoarea unitară a compensației pentru tren-km = valoarea compensației pentru volumul total de tren-km/numărul total de tren-km4.Calculul valorii unitare a compensației pentru indicatorul călători-km în funcție de rangul trenuluia)Valoarea unitară a compensației pentru indicatorul călători-km pentru trenurile Regio se calculează astfel: valoarea unitară a compensației pentru indicatorul călători-km – tren Regio = valoarea compensației aferente indicatorului călători-km – tren Regio/numărul total de călători-km – tren Regio. b)Valoarea unitară a compensației pentru indicatorul călători-km pentru trenurile InterRegio se calculează astfel: valoarea unitară a compensației pentru indicatorul călători-km – tren InterRegio = valoarea compensației aferente indicatorului călători-km – tren InterRegio/număr total călători-km – tren InterRegio. 5.Pachetul de servicii de rezervăa)Pachetul de servicii de rezervă se stabilește anual și se actualizează lunar de către CNCF „CFR“ – S.A. până în luna octombrie când își încetează aplicabilitatea, iar suma calculată/constituită va reîntregi suma alocată de Ministerul Transporturilor pentru plata subvențiilor conform contractelor de servicii publice încheiate cu operatorii de transport feroviar public de călători.b)După schimbarea mersului de tren, CNCF „CFR“ – S.A., anterior datei de 31 decembrie, stabilește pachetul de servicii de rezervă la un număr de 4 trenuri/zi pentru fiecare secție neinteroperabilă pe care nu se realizează transport public de călători și îl transmite cu celeritate A.R.F.c)În limita pachetului de rezervă constituit conform celor de mai sus, CNCF „CFR“ – S.A. are dreptul să scoată lunar la licitație linii neinteroperabile neînchiriate, cu un pachet de servicii de 4 trenuri/zi pentru fiecare secție, cu încadrarea în pachetul de rezervă calculat până la sfârșitul anului.d)Diferența de cuantum în lei dintre pachetul de rezervă alocat la angajarea acestuia și cel rezultat în urma actualizării lunare poate fi folosită la încheierea unor contracte noi cu operatorii de transport feroviar de călători licențiați care solicită/prestează servicii de transport feroviar de călători și îndeplinesc condițiile legale, cu realocarea fondurilor neutilizate din rezervă și/sau pentru completarea compensației ce poate fi acordată operatorilor de transport feroviar de călători care au încheiat contract de servicii publice.6.Încheierea contractelor de servicii publicea)Operatorii de transport feroviar care îndeplinesc condițiile legale pentru a opera pe piața de transport feroviar de călători au obligația să depună la A.R.F. documentația completă pentru încheierea unui contract de servicii publice cu cel puțin 90 de zile înainte de începerea anului bugetar.b)Operatorii de transport feroviar care îndeplinesc condițiile legale pentru a opera pe piața de transport feroviar de călători și demarează activitatea de transport în primul semestru al anului respectiv au obligația să depună la A.R.F. documentația completă pentru încheierea unui contract de servicii publice cu cel puțin 90 de zile înainte de începerea celui de-al doilea semestru al anului.c)Ministerul Transporturilor va aloca către A.R.F. sumele de la bugetul de stat necesare achitării compensației pentru operatorii de transport feroviar care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 5 și la art. 6 din prezentul mecanism, iar A.R.F. va încheia contractul de servicii publice în cel mult 30 de zile de la data primirii documentației complete din partea operatorilor de transport feroviar, coroborat cu prevederile art. 39 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Anexa nr. 2la mecanismSocietatea: . . . . . . . . . . – S.A./S.R.L.
DECLARAȚIE
cu indicatorii preliminați pentru luna curentă (N)
Societatea ……………, reprezentată prin ………………, având în vedere prevederile Contractului de servicii publice/Actului adițional nr. …… din data de …………., aprobat prin Decizia nr. ………. din data de ………….., declar:

Luna ………………….. anul ……… Preliminat luna curentă (N) Preliminat luna anterioară (N-1) Realizat luna (N-2) Realizat cumulat
(km) Număr total de tren-km preliminați din care:
Regio
Interregio
(călători) Număr total de călători-km preliminați, din care:
Regio
InterRegio
(lei) Valoarea unitară per mia de tren-km – conform contractului
(lei) Valoarea unitară per mia de călători-km – conform contractului
Tren R
Tren IR
(CE) Costuri estimate – total
(V – R) Total venituri lunare estimate/lună pentru servicii de transport public – Regio, din care:
– Venituri din transportul de călători
– Alte venituri
(V – IR) Total venituri lunare estimate/lună pentru servicii de transport public – InterRegio, din care:
– Venituri din transportul de călători
– Alte venituri
(Pr) Profit rezonabil estimat
(C) Total compensație preliminată solicitată, din care:
Tren-km R
Tren-km IR
Călători-km R
Călători-km IR

Certificăm pe propria răspundere pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea și exactitatea datelor înscrise.
Director general,
…………………………….
Director economic,
…………………………….
NOTĂ:Numărul total de tren-km și, respectiv, călători-km preliminați, solicitat de către operatorul de transport feroviar (OTF) pentru plata preliminată, nu va depăși 1/12 din volumul total anual de tren-km și, respectiv, călători-km angajat prin actele adiționale/contractele încheiate. + 
Anexa nr. 3la mecanismSocietatea: . . . . . . . . . . – S.A./S.R.L.
DECLARAȚIE
cu indicatorii realizați pentru luna N-2
Societatea …………….., reprezentată prin …………………., având în vedere prevederile Contractului de servicii publice/Actului adițional nr. …… din data de …………., aprobat prin Decizia nr. ………. din data de ………….., declar:

Luna ………………….. anul ……… Valoare realizată Valoare preliminată*) Diferențe +/– Realizat cumulat Diferențe de regularizat
(km) Număr total de tren-km, din care:
Regio
InterRegio
(călători) Număr total de călători-km, din care:
Regio
InterRegio
(lei) Valoarea unitară per mia de tren-km – conform contractului
(lei) Valoarea unitară per mia de călători-km – conform contractului
tren R
tren IR
(CE) Costuri realizate – total
(V – R) Total venituri lunare estimate/lună pentru servicii de transport public – Regio, din care:
– Venituri din transportul de călători
– Alte venituri
(V – IR) Total venituri lunare estimate/lună pentru servicii de transport public – InterRegio, din care:
– Venituri din transportul de călători
– Alte venituri
(Pr) Profit rezonabil
(C) Total compensație preliminată solicitată, din care:
Tren-km R
Tren-km IR
Călători-km R
Călători-km IR

*) Valoarea înscrisă în coloana „Valoare preliminată“ este identică cu valoarea înscrisă în Declarația cu indicatorii preliminați, completată și depusă la Autoritatea pentru Reformă Feroviară până la data de 7 a lunii curente pentru care se acordă compensația.Certificăm pe propria răspundere pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea și exactitatea datelor înscrise.Director general,
…………………………….
Director economic,
…………………………….

 + 
Anexa nr. 4la mecanism
MECANISMUL
de calcul al indicatorului călători-km în transportul feroviar de călători pe tipuri de legitimații de călătorie

Nr. crt. Tip legitimație Călători expediați Călători-km
1 Abonament lunar 2 călătorii/zi x 22 de zile Călători expediați x distanța (km) parcursă
2 Abonament 15 zile (la alegere) 2 călătorii/zi x 15 zile Călători expediați x distanța (km) parcursă
3 Abonament 15 zile (consecutive) 2 călătorii/zi x 11 zile Călători expediați x distanța (km) parcursă
4 Abonament 10 zile 2 călătorii/zi x 10 zile Călători expediați x distanța (km) parcursă
5 Abonament 5 zile/săptămânal 2 călătorii/zi x 5 zile Călători expediați x distanța (km) parcursă
6 Abonament reducere elevi/studenți 2 călătorii/zi x 22 de zile Călători expediați x distanța (km) parcursă
7 Abonament anual 44 de călătorii/lună x 12 luni Călători expediați x distanța (km) parcursă
8 Cărți circulație pentru deplasarea la/de la serviciu de la/la domiciliu nr. zile lucrate x 2 călătorii Călători expediați x distanța (km) parcursă
9 Abonament PARTENER – 32 km 2 călătorii/zi x 22 de zile Călători expediați x distanța (32 km) parcursă
10 Abonament PARTENER – 93 km 2 călătorii/zi x 22 de zile Călători expediați x distanța (93 km) parcursă
11 Autorizații de călătorie emise în baza prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 112/1999, republicată, cu modificările ulterioare 2 călătorii/zi x 22 de zile Călători expediați x distanța medie (70,6 km – IR/50,8 km – R) parcursă
12 Cărți de călătorie 2 călătorii/zi x 12 zile Călători expediați x distanța medie parcursă
13 Cărți de călătorie în interes de serviciu 2 călătorii/zi x 22 de zile Călători expediați x distanța medie parcursă

NOTĂ: Se aplică pentru legitimațiile emise după data intrării în vigoare a mecanismului, cu excepția legitimațiilor emise cu valabilitate anuală, pentru care se va aplica începând cu luna următoare intrării în vigoare a prezentului mecanism. + 
Anexa nr. 5la mecanismAntet operator de transport feroviar de călătoriNr. ………./zz/ll/aa ………AprobatPreședintele Autorității pentru Reformă Feroviară, ………………………………………………..……………….
NOTĂ
privind modificarea obligației de serviciu pe anul în curs
Se va prezenta scopul solicitării operatorilor de transport feroviar și se vor indica actele normative care permit și justifică modificarea O.S.P în cursul anului ……………………………………………………………………………………….. .Se vor prezenta cerințele pieței de transport, care nu au putut fi prevăzute în încheierea contractului de servicii publice/actului adițional și nu au fost incluse în O.S.P. …………………………………………………………. .Se va menționa și anexa în copie avizul CNCF „CFR“ – S.A. sau al gestionarului de infrastructură (după caz) privind capacitățile disponibile, pentru modificările solicitate ale O.S.P. …………………………………………………………. .Se va menționa că prin modificarea propusă nu va depăși volumul anual de tren-km aprobat în contractul de servicii publice și se va anexa în original declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului de transport feroviar, datată și înregistrată la acesta,.Se vor indica actele normative (inclusiv articolul) în baza cărora se face solicitarea ………………………………………………………………………………….. .Expunerea de motive și justificarea solicitării ………………………………………………………………………..Se va prezenta necesitatea/motivația solicitării de modificare a O.S.P., anexând documente/analize doveditoare, în vederea adaptării serviciului de transport feroviar public de călători la cerințele pieței de transport/condițiile de forță majoră apărute ……………………………………………………….. .Se vor prezenta și justificarea solicitării, inclusiv rutele și perioadele aferente acesteia, precum și alte elemente necesare, dacă este cazul, cu referiri la documentația în cauză ce va fi anexată ………………………………………………………..Prezentarea solicitării:Se vor prezenta sub formă tabelară rutele propuse pentru modificare, conform structurii O.S.P. din contractul de servicii publice/actului adițional al operatorilor de transport feroviar, cu indicarea numărului poziției din O.S.P., sub forma:– poziția inițială;– poziția modificată;– poziția nouă (dacă este cazul);– diferențele +/- ale volumului de tren-km anual an față de poziția inițială pentru fiecare poziție, categorie de trenuri (R, IR) și cumulat, dacă este cazul.Se va face sumarul solicitării cu indicarea volumului de tren-km (total și pe categorii de trenuri) solicitat pentru modificare.Se va face raportarea situației O.S.P. propuse a fi modificată față de O.S.P. aprobată prin contractul de servicii publice în vigoare.Pe total notă se va menționa totalul modificărilor pe rang de tren față de totalul asumat din contractul de servicii publice/ actul adițional la contractul de servicii publice, ținând cont de toate aprobările primite până la acea dată pe total O.S.P asumat.

Nr. crt. Volum O.S.P. asumat prin contract servicii publice/act adițional Volum O.S.P. rezultat în urma tuturor aprobărilor obținute Volum O.S.P. propus prin prezenta notă Volum O.S.P. rezultat (2) + (3)
0 1 2 3 4

Documentația referită (anexele nr. …………………., cu un total general de ………..file numerotate).Exemple de documente – anexă:– anexa nr. 1 – Documentația OTF de susținere a necesității/motivării solicitării, cu un total de ……….. file numerotate;– anexa nr. 2 – Documentația aferentă primită/solicitată de la CNCF „CFR“ – S.A. sau de la gestionarul de infrastructură, după caz, inclusiv avizul privind capacitățile disponibile, cu un total de ……… file numerotate;– anexa nr. 3 – Alte documente considerate relevante, după cum urmează: …………………………………………………………..,………………………………………………………………, cu un total de ……….. file numerotate.
Director general,
……………………………
Director economic,
…………………………

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x