LISTA din 14 iunie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/02/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 574 din 26 iunie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 540 17/02/2025
ActulACTUALIZEAZA PELISTA 14/06/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 1.992 din 14 iunie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 574 din 26 iunie 2023.
(la 21-02-2025,
Titlul actului normativ a fost modificat de Punctul 9. , Articolul I din ORDINUL nr. 540 din 17 februarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 21 februarie 2025
)
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Exercitarea în România a serviciilor publice conexe actului medical de: tehnică dentară; biologie medicală, biochimie medicală și chimie medicală; fizică medicală; fizioterapie; psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională; psihopedagogie specială; logopedie; sociologie; optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă, terapie vocală, audiologie; nutriție și dietetică se face în baza autorizației de liberă practică.(2)Autorizațiile de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de tehnică dentară; biologie medicală, biochimie medicală și chimie medicală; fizioterapie; psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională și psihopedagogie specială; logopedie; nutriție și dietetică se eliberează de autoritatea competentă potrivit legii, respectiv de organizațiile profesionale legal constituite, cu competență în emiterea documentelor care atestă pregătirea profesională și dreptul de liberă practică pentru membrii organizației, care desfășoară servicii publice conexe actului medical, incluse în statutul și competențele acesteia.(3)Autorizațiile de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă, terapie vocală, audiologie; sociologie și fizică medicală sunt emise de Ministerul Sănătății prin direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, după caz.(4)Autorizațiile de liberă practică prevăzute la alin. (3) se emit în baza cererii prevăzute în anexa nr. 5, însoțită de documentația necesară, în funcție de serviciile publice conexe actului medical furnizate de către solicitant.(5)Documentele prevăzute la alin. (4) se depun de către solicitant la direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București în a cărei arie de competență desfășoară sau urmează să desfășoare serviciile publice conexe actului medical.(6)În termen de maximum 25 de zile lucrătoare de la înregistrarea cererii și a documentației complete prevăzute la alin. (5), direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București emite autorizația de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical prevăzută la alin. (3).(7)Autorizația de liberă practică se eliberează în două exemplare, din care un exemplar se atașează documentației depuse la nivelul direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București unde aceasta se arhivează, iar un exemplar se predă, pe bază de semnătură, solicitantului.(8)În cazul în care documentația depusă este incompletă sau se constată că solicitantul nu îndeplinește condițiile de eliberare a autorizației de liberă practică, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia, direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București notifică solicitantul în vederea completării documentației sau, după caz, îl informează asupra neconformității acesteia.(9)În situația în care persoana care solicită avizul de liberă practică își desfășoară activitatea în aria de competență a mai multor direcții de sănătate publică, solicitarea de emitere a autorizației de liberă practică se poate depune la nivelul oricărei direcții de sănătate publică județene sau a municipiului București în a cărei arie de competență desfășoară sau urmează să desfășoare servicii publice conexe actului medical.(10)Autorizația de liberă practică este valabilă pe întreg teritoriul țării.(la 21-02-2025,
Articolul 1 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 10. , Articolul I din ORDINUL nr. 540 din 17 februarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 21 februarie 2025
)
 + 
Articolul 2Abrogat.(la 21-02-2025,
Articolul 2 , Capitolul I a fost abrogat de Punctul 11. , Articolul I din ORDINUL nr. 540 din 17 februarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 21 februarie 2025
)
 + 
Articolul 3(1)Autorizația de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, emisă conform art. 1 alin. (3), se avizează anual de direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București la nivelul căreia a fost depusă solicitarea de emitere a autorizației de liberă practică.(2)Avizul prevăzut la alin. (1) se emite sub forma unui document distinct prin care direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București atestă dreptul de liberă practică al persoanei autorizate pentru furnizarea serviciilor publice conexe actului medical, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la ordin.(3)Valabilitatea avizului anual este de 12 luni de la data acordării.(la 21-02-2025,
Articolul 3 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 12. , Articolul I din ORDINUL nr. 540 din 17 februarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 21 februarie 2025
)
 + 
Articolul 4Emiterea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), precum și ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare.
 + 
Capitolul IIDocumente necesare pentru emiterea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de către Ministerul Sănătății prin direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București + 
Articolul 5Abrogat.(la 26-08-2024,
Articolul 5 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 8. , Articolul I din ORDINUL nr. 4.276 din 21 august 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 26 august 2024
)
 + 
Articolul 6(1)Documentele necesare pentru emiterea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru optician-optometrist sunt următoarele:a)cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;b)copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:(i)diplomă de licență eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituție de învățământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist/certificat de atestare a competențelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare și dezvoltare profesională în optică-optometrie sau adeverință de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;sau (ii)certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, emis conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului național al calificărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulților, precum și pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, precum și durata de școlarizare, pentru absolvenți de învățământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;sau (iii)certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru persoanele cu experiență în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverință de salariat;sau (iv)diplomă de master eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist sau adeverință de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;(la 26-08-2024,
Litera b) , Alineatul (1) , Articolul 6 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 9. , Articolul I din ORDINUL nr. 4.276 din 21 august 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 26 august 2024
)
c)cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;d)certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și de medicina muncii, în original;e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
(2)Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b), e) și f) se prezintă însoțite de documentele originale și se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București responsabilă cu evaluarea documentației
 + 
Articolul 7(1)Documentele necesare pentru emiterea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru tehnician protezare și ortezare sunt următoarele:a)cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;b)copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:(i)diplomă de licență eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituție de învățământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare/diplomă de absolvire a studiilor medii eliberată de o instituție de învățământ mediu acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare/certificat de atestare a competențelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare și dezvoltare profesională în protezare-ortezare sau adeverință de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;sau (ii)certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, emis conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului național al calificărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulților, precum și pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, precum și durata de școlarizare, pentru absolvenți de învățământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;sau (iii)certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru persoanele cu experiență în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverință de salariat;sau (iv)diplomă de master eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare și ortezare sau adeverință de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;(la 26-08-2024,
Litera b) , Alineatul (1) , Articolul 7 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 10. , Articolul I din ORDINUL nr. 4.276 din 21 august 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 26 august 2024
)
c)cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;d)certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și de medicina muncii, în original;e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
(2)Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b), e) și f) se prezintă însoțite de documentele originale și se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București responsabilă cu evaluarea documentației.
 + 
Articolul 8(1)Documentele necesare pentru emiterea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de audiolog sunt următoarele:a)cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;b)document de studii superioare specifice de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licență/master) în domeniile:(i)specializarea de audiologie și protezare auditivă – în cadrul universităților de medicină (facultatea de medicină sau facultatea de bioinginerie) – 3 ani;(ii)colegiul de audiologie și protezare auditivă – în cadrul universităților de medicină – 3 ani;c)cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;d)certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și de medicina muncii, în original;e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.(2)Documentele necesare pentru emiterea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de tehnician protezare auditivă și tehnician acustician-audioprotezist sunt următoarele:a)cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;b)copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:(i)diplomă de licență eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituție de învățământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist/certificat de atestare a competențelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare și dezvoltare profesională în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist/diplomă de absolvire a studiilor medii eliberată de o instituție de învățământ mediu acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist sau adeverință de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;sau (ii)certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, emis conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului național al calificărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulților, precum și pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, precum și durata de școlarizare, pentru absolvenți de învățământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;sau (iii)certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru persoanele cu experiență în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverință de salariat;sau (iv)diplomă de master eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de protezare auditivă sau adeverință de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;(la 26-08-2024,
Litera b) , Alineatul (2) , Articolul 8 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 11. , Articolul I din ORDINUL nr. 4.276 din 21 august 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 26 august 2024
)
c)cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;d)certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și de medicina muncii, în original;e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
(3)Documentele necesare pentru emiterea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de terapeut vocal sunt următoarele:a)cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;b)copii ale documentelor de studii superioare de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licență), emise de:(i)facultatea de psihopedagogie specială;(ii)facultatea de medicină generală;(iii)facultatea de muzică – secția pedagogie muzicală, canto;c)cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;d)certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și de medicina muncii, în original;e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.(4)Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1)-(3) lit. b), e) și f) se prezintă însoțite de documentele originale și se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București responsabilă cu evaluarea documentației.
 + 
Articolul 9(1)Documentele necesare pentru emiterea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru fizician medical și sociolog medical sunt următoarele:a)cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;b)copii ale documentelor de studii eliberate de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesia fizician (licență în fizică) sau sociolog (licență în sociologie), precum diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor universitare;c)cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;d)certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și de medicina muncii, în original;e)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;f)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.(2)Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b), e) și f) se prezintă însoțite de documentele originale și se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București responsabilă cu evaluarea documentației.
 + 
Capitolul IIIDocumente necesare pentru avizarea anuală a autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical + 
Articolul 10(1)Documentele necesare pentru avizarea anuală a autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical sunt următoarele:a)cerere pentru avizarea autorizației de liberă practică;b)autorizația de liberă practică, în original;c)fișa de aptitudine emisă de medicul de medicina muncii, în original, pentru confirmarea aptitudinii în exercitarea profesiei;d)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz, a titularului autorizației de liberă practică.(2)Documentația pentru avizarea anuală prevăzută la alin. (1) se depune la sediul direcțiilor de sănătate publică județene/a municipiului București cu minimum 30 de zile înainte de expirarea valabilității autorizației de liberă practică.(3)Termenul de soluționare a cererii prevăzute la alin. (1) este de maximum 30 de zile de la data înregistrării acesteia.(4)Abrogat.(la 21-02-2025,
Alineatul (4) , Articolul 10 , Capitolul III a fost abrogat de Punctul 13. , Articolul I din ORDINUL nr. 540 din 17 februarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 21 februarie 2025
)
(5)Abrogat.(la 21-02-2025,
Alineatul (5) , Articolul 10 , Capitolul III a fost abrogat de Punctul 13. , Articolul I din ORDINUL nr. 540 din 17 februarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 21 februarie 2025
)
 + 
Articolul 11(1)Documentele necesare pentru reînnoirea autorizațiilor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizică medicală; sociologie; optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă, audiologie, terapie vocală, emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, sunt:(la 21-02-2025,
Partea introductivă a alineatului (1) , Articolul 11 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 14. , Articolul I din ORDINUL nr. 540 din 17 februarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 21 februarie 2025
)
a)cerere pentru reînnoirea autorizației de liberă practică;b)autorizația de liberă practică, în original;c)copie de pe documentul care atestă formarea profesională care a stat la baza emiterii autorizației inițiale de liberă practică, precum diplomă/certificat de absolvire/certificat de calificare;d)cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;e)certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și de medicina muncii, în original;f)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;g)copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii/formare profesională, prevăzut la lit. c), nu mai coincide cu cel din actul de identitate;h)adeverință de salariat emisă de o unitate autorizată sanitar.(2)Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. c), f) și g) se prezintă însoțite de documentele originale și se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București responsabilă cu evaluarea documentației.
(la 27-03-2024,
Lista a fost modificată de Punctul 22. , Articolul I din ORDINUL nr. 1.522 din 21 martie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 261 din 27 martie 2024
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x