LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE din 22 martie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERIMINISTERUL FINANTELOR PUBLICEMINISTERUL AFACERILOR EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 219 din 2 aprilie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 759 11/07/2007
ART. 2REFERIRE LAHG 475 23/05/2007 ANEXA 3
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 53 24/01/2003
ART. 2REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 385 22/03/2012
ActulCONTINUT DEORDIN 385 22/03/2012

pentru proiectele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, axa prioritară 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", domeniul major de intervenţie 1.3 "Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului", operaţiunea "Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional – poli de competitivitate"



 + 
Articolul 1Cheltuieli eligibile pentru proiecte de investiţii1.1. Sunt eligibile următoarele tipuri de cheltuieli:1.1.1. Cheltuieli pentru achiziţia de teren, conform Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare. Costul de achiziţie a terenului fără construcţii este eligibil în limita a 10% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului.1.1.2. Cheltuieli pentru clădiri şi instalaţii aferente construcţiilor (în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului), precum:a) achiziţie de clădiri;b) construcţie/modernizare/extindere de clădiri, inclusiv instalaţii aferente construcţiilor (la interior);c) cheltuieli pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii, pe obiecte de construcţie (clădiri, construcţii speciale, instalaţii aferente construcţiilor, precum: instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei), conectarea la reţele broadband (internet).1.1.3. Cheltuieli pentru achiziţia de bunuri din categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar (imobilizări corporale), precum:a) echipamente, utilaje, sisteme IT, aparate, scule, dispozitive;b) echipamente de transport tehnologice care sunt strict necesare pentru şi legate de ciclul de producţie doar pentru codurile CAEN F – construcţii şi CB – industria extractivă, produse neenergetice.1.1.4. Cheltuieli pentru achiziţia de imobilizări necorporale, precum:a) aplicaţii informatice (software) şi programe informatice specializate (de exemplu, sisteme informatice integrate pentru managementul întreprinderilor) strict legate de proiect;b) patente/brevete, licenţe şi know-how; soluţii tehnice nebrevetate, incluzând software pentru procesul de producţie şi cerinţele manageriale ale întreprinderii. Toate trebuie să fie legate direct de procesul de producţie aferent proiectului;c) active necorporale pentru organizarea şi implementarea sistemelor de management al calităţii.
 + 
Articolul 2Cheltuieli eligibile pentru proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare2.1. Cheltuieli pentru activităţile de cercetare industrială/ dezvoltare experimentală:2.1.1. Cheltuieli de personal (cercetători, tehnicieni şi personal auxiliar, în măsura în care aceştia sunt angajaţi în proiectul de cercetare):a) cheltuieli salariale calculate conform plafoanelor prevăzute în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II, pentru perioada 2007-2013;b) cheltuieli de deplasare în scopul realizării proiectului.2.1.2. Cheltuieli pentru amortizarea echipamentelor şi instrumentelor (active corporale şi obiecte de inventar), în măsura şi pe durata utilizării acestora în cadrul proiectului de cercetare (Dacă aceste instrumente şi echipamente au o durată de funcţionare mai mare decât durata proiectului de cercetare, sunt eligibile doar costurile de amortizare pe durata proiectului, calculate pe baza bunelor practici contabile.):a) echipamente IT şi pentru comunicaţii;b) echipamente şi instrumente pentru cercetare.2.1.3. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale:a) cunoştinţe tehnice;b) brevete;c) drepturi de utilizare.2.1.4. Cheltuieli pentru achiziţia de servicii:a) servicii de cercetare;b) servicii de consultanţă şi servicii echivalente folosite exclusiv pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală.2.1.5. Cheltuieli de amortizare pentru clădiri şi spaţii, în măsura şi pe durata utilizării acestor clădiri şi spaţii pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală2.1.6. Cheltuieli pentru închirierea de teren, în măsura în care serveşte realizării activităţilor de cercetare industrială/dezvoltare experimentală2.1.7. Cheltuieli generale de administraţie [aşa cum sunt definite la art. 31 alin. (5) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare) şi la art. 56 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 ] implicate direct de activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală, în limita a 15% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru activităţile de cercetare-dezvoltare ale proiectului:a) servicii de comunicaţii (internet, telefon, servicii poştale şi de curierat);b) plata utilităţilor (energie electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale);c) cheltuieli salariale pentru personalul administrativ.2.1.8. Cheltuieli pentru achiziţia de substanţe, materiale, plante, animale de laborator, consumabile şi alte produse similare necesare desfăşurării activităţilor de cercetare industrială/dezvoltare experimentală2.2. Cheltuieli pentru obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrială (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM):2.2.1. Cheltuieli anterioare acordării dreptului de proprietate industrială în prima jurisdicţie, inclusiv cheltuieli legate de pregătirea, depunerea şi examinarea cererii, precum şi costurile suportate pentru reînnoirea cererii înainte de acordarea dreptului, cu excepţia cheltuielilor de judecată, dacă este cazul2.2.2. Cheltuieli pentru traducere şi alte cheltuieli suportate pentru obţinerea sau validarea dreptului în alte jurisdicţii2.2.3. Cheltuieli suportate pentru apărarea valabilităţii dreptului pe parcursul examinării oficiale a cererii şi al eventualelor proceduri de opoziţie, chiar dacă astfel de cheltuieli intervin după recunoaşterea dreptului, cu excepţia cheltuielilor de judecată, dacă este cazul2.3. Cheltuieli pentru realizarea de studii tehnice de fezabilitate:– Cheltuieli pentru realizarea studiilor tehnice de fezabilitate pregătitoare pentru activităţile de dezvoltare experimentală2.4. Cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul inovării şi pentru serviciile de sprijinire a inovării (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM):2.4.1. Cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul inovării:a) consultanţă managerială;b) asistenţă tehnologică;c) servicii de transfer de tehnologie;d) consultanţă în ceea ce priveşte achiziţia, protejarea şi comercializarea drepturilor de proprietate intelectuală şi pentru acordurile de acordare a licenţelor;e) servicii de consiliere referitoare la utilizarea standardelor.2.4.2. Cheltuieli pentru servicii de sprijinire a inovării:a) închiriere de spaţii de lucru;b) acces la bănci de date şi biblioteci tehnice;c) studii de piaţă;d) utilizarea de laboratoare;e) etichetarea, testarea şi certificarea calităţii.2.5. Cheltuieli pentru închirierea/angajarea de personal cu înaltă calificare (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM):2.5.1. Cheltuieli de personal aferente închirierii şi încadrării în muncă a personalului cu înaltă calificare pe o perioadă determinată de maximum 2 ani, dar nu mai mult decât durata proiectului:a) cheltuieli salariale;b) cheltuieli de deplasare în scopul realizării proiectului;c) indemnizaţie de deplasare pentru personalul detaşat (conform precizărilor din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată);d) cheltuieli aferente folosirii unei agenţii de recrutare.2.6. Cheltuieli pentru introducerea în producţie a rezultatelor cercetării:2.6.1. Cheltuieli pentru achiziţia de active necorporale necesare pentru introducerea rezultatelor cercetării în ciclul productiv:a) cunoştinţe tehnice;b) brevete;c) drepturi de utilizare.2.6.2. Cheltuieli pentru achiziţia de utilaje, instalaţii şi echipamente strict necesare pentru introducerea rezultatelor cercetării în ciclul productiv2.7. Alte cheltuieli (numai pentru beneficiarii tip întreprinderi nou-create inovatoare):2.7.1. Cheltuieli cu achiziţia de servicii pentru realizarea de analize economice, studii de piaţă, planuri de afaceri2.7.2. Cheltuieli de personal pentru activităţi de introducere în producţie a rezultatelor cercetării
 + 
Articolul 3Cheltuieli eligibile pentru proiecte de tip soft3.1. Cheltuielile pentru achiziţia de servicii de consultanţă pentru următoarele activităţi, cu condiţia ca serviciul de consultanţă respectiv să nu se constituie într-o activitate continuă sau periodică şi să nu fie legat de cheltuielile curente de funcţionare a activităţii beneficiarului:3.1.1. Elaborarea de strategii şi planuri de dezvoltare şi stimularea resurselor umane în vederea extinderii afacerii sau implementării unui anumit proiect, inclusiv strategia polului de competitivitate3.1.2. Elaborarea de strategii pentru soluţii inovative şi crearea de noi produse şi/sau servicii şi tehnologii3.1.3. Elaborarea planului de afaceri, studiilor de prefezabilitate şi/sau fezabilitate pentru implementarea de tehnologii ecoeficiente şi competitive, precum şi pentru crearea de produse competitive3.1.4. Elaborarea de studii şi strategii de management, marketing şi/sau analize financiare pentru implementarea unui anumit proiect3.1.5. Elaborarea de strategii de mediatizare şi planuri de promovare pentru un anumit proiect3.1.6. Elaborarea de studii asupra protecţiei proprietăţii intelectuale3.1.7. Elaborarea de studii comparative pentru utilizarea unor instrumente şi soluţii informatice ori pentru un domeniu precizat sau e-business3.1.8. Elaborarea de studii de evaluare şi diagnostic pentru transferul afacerii3.2. Cheltuielile de management ale polului de competitivitate:3.2.1. Cheltuieli cu activităţile de coordonare, monitorizare şi raportare privind implementarea proiectelor la nivelul polilor de competitivitate, eligibile numai în cazul în care beneficiarul este entitatea de reprezentare a polului de competitivitate3.2.2. Cheltuieli cu chirii, cheltuieli de personal (cheltuieli salariale pentru personalul pentru managementul de proiect), cheltuieli cu utilităţile aferente funcţionării polilor de competitivitate (energie electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale)3.2.3. Cheltuieli cu birotica, serviciile de comunicaţii (internet, telefon, servicii poştale şi de curierat)3.2.4. Cheltuieli cu activităţi de: instruire, consultanţă, pregătire a proiectelor, asistenţă de specialitate, participare la reuniuni, târguri, conferinţe, simpozioane în ţară şi în Europa, care să vizeze obiectivul de creştere a vizibilităţii polilor de competitivitate la nivel naţional/internaţional3.2.5. Cheltuieli cu activităţi legate de implementarea proiectelor şi, respectiv, a strategiilor de dezvoltare la nivelul polilor de competitivitate, cum ar fi: comunicare, construire de imagine (branding) la nivel naţional şi european, mediatizarea proiectelor şi a rezultatelor, întărirea cooperării cu parteneri interni şi europeni, marketingul rezultatelor proiectelor implementate de polii de competitivitate3.3. Cheltuieli pentru participarea IMM-urilor la târguri:3.3.1. Cheltuieli pentru participări la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate (de entităţi specializate) în ţară sau străinătate, cu stand propriu: taxa de participare, închirierea standului, amenajarea standului, transportul delegaţilor, cazarea pe perioada târgului, transportul mostrelor şi materialelor promoţionale, promovarea pe mediile oferite de târg cu ocazia târgului, depozitarea mostrelor şi materialelor promoţionale pe perioada târgului3.3.2. Cheltuieli pentru participări la misiuni economice (organizate de entităţi specializate) în străinătate: transportul delegaţilor, cazarea pe perioada misiunii3.3.3. Cheltuieli pentru elaborarea şi producţia de materiale tipărite/inscripţionate pentru promovarea operatorului economic (numai pentru activităţile prevăzute la subpct. 3.3.1 şi 3.3.2): pliante, broşuri, cataloage, afişe, bannere, inscripţionare pe suport electronic (CD, DVD etc.), alte materiale promoţionale (tricouri, pixuri, brelocuri, brichete, agende, calendare etc.)3.3.4. Cheltuieli pentru promovarea on-line (îmbunătăţirea/ realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate): elaborare de pagini web în limba română şi, obligatoriu, într-o limbă de circulaţie internaţională în scopul prezentării pe internet a activităţii solicitantului şi a produselor promovate pentru export sau pentru piaţa internă, taxa pentru domeniul de internet, taxe legate de găzduirea paginii web pe perioada implementării proiectului3.3.5. Cheltuieli pentru servicii legate de activităţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing: organizare de seminare de promovare/mese rotunde etc. în România pentru diseminarea informaţiilor legate de firma respectivă, realizarea materialelor informative şi de prezentare în legătură cu organizarea seminarelor de promovare/meselor rotunde menţionate, conceperea şi realizarea brandului, mărcii, logoului/rebrandingului etc.3.3.6. Cheltuieli pentru servicii de identificare a furnizorilor/ clienţilor externi pentru programe "hosted buyers", în vederea atragerii în România a importatorilor/cumpărătorilor/potenţialilor clienţi pentru firmele româneşti exportatoare, prin participarea acestor "hosted buyers" în calitate de vizitatori la târguri, expoziţii şi misiuni economice organizate în România: transportul din ţara respectivă în România şi retur, cazarea în România––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x