LEGE Nr. 71 din 12 iulie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 166 din 29 iulie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 363 21/09/2006
ANEXA 4MODIFICAT DERECTIFICARE 71 12/07/1996
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DESTUDIU 29/03/2019
ActulREFERIT DESTUDIU 29/08/2018
ActulABROGAT DELEGE 363 21/09/2006
ActulREFERIT DEORDIN 1430 26/08/2005
ActulREFERIT DENORMA 26/08/2005
ActulREFERIT DEHG 535 08/05/2003
ActulREFERIT DEHG 1003 04/10/2001
ActulREFERIT DEORDIN 1943 19/12/2001
ActulREFERIT DENORMA 19/12/2001
ActulREFERIT DESTRATEGIE 04/10/2001
ActulREFERIT DEORDIN 43 25/03/1998
ActulPROMULGAT DEDECRET 271 11/07/1996
ANEXA 4MODIFICAT DERECTIFICARE 71 12/07/1996

privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Cai de comunicaţie



Parlamentul României adopta prezenta lege. + 
Articolul 1Se aprobă Planul de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Cai de comunicaţie, potrivit anexelor nr. I-VIII ce fac parte integrantă din prezenta lege.
 + 
Articolul 2Lucrările prevăzute în prezenta lege pentru cai de comunicaţie sunt de interes naţional şi constituie cauza de utilitate publică.
 + 
Articolul 3Lucrările din Planul de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Cai de comunicaţie se cuprind în listele de investiţii-anexa la bugetele ordonatorilor principali de credite, pe bază de studii de fezabilitate elaborate şi aprobate potrivit dispoziţiilor legale. Lucrările pot fi finanţate, total sau parţial, şi de către investitori străini, în condiţiile stabilite de lege.În funcţie de interesele comune cu ţările invecinate, se pot realiza şi alte lucrări de dezvoltare a căilor de comunicaţie, considerate prioritare, care se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.Programarea execuţiei lucrărilor prevăzute în prezenta lege se stabileşte de către Guvern.
 + 
Articolul 4Prevederile Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Cai de comunicaţie sunt obligatorii şi se aplică în amenajarea teritoriului judeţelor, municipiilor, oraşelor sau comunelor, după caz.Delimitarea terenurilor, a culoarelor şi a amplasamentelor necesare pentru cai de comunicaţie se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate, aprobate potrivit legii.Exproprierea pentru cauza de utilitate publică, ocuparea terenurilor şi scoaterea din producţia agricolă şi silvică se fac potrivit legii.Pe terenurile rezervate dezvoltării căilor de comunicaţie stabilite prin documentaţiile de amenajare a teritoriului se interzice autorizarea executării construcţiilor definitive.
 + 
Articolul 5Autorităţile administraţiei publice centrale şi ale administraţiei publice locale vor coopera pentru asigurarea aplicării prevederilor prezentei legi.Această lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 4 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.p. PREŞEDINTELE SENATULUIION SOLCANUAceastă lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 4 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORIOAN GAVRA
 + 
Anexa 1LUCRĂRIprevăzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai rutiere1. Autostrăzi:1.01 – Bucureşti – Pitesti, continuarea consolidării autostrazii existente1.02 – Bucureşti – Constanta1.03 – Bucureşti – Giurgiu1.04 – Centura Bucureşti1.05 – Bucureşti – Braşov, prin Risnov1.06 – Pitesti – Sibiu – Sebes – Deva – Arad – Nadlac1.07 – Bucureşti – Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Lugoj – Timişoara – Moravita1.08 – Braşov – Sibiu1.09 – Sebes – Alba Iulia – Turda1.10 – Braşov – Tirgu Mures – Cluj Napoca – Bors1.11 – Bucureşti – Focsani – Roman – Suceava – Siret1.12 – Focsani – Albita1.13 – Roman – Iaşi – Sculeni1.14 – Deva – Lugoj – Nadlac1.15 – Cluj-Napoca – Dej – Bistrita – Suceava – Botosani – Stefanesti.2. Drumuri expres:2.01 – Calafat – Craiova – Pitesti – Braşov – Bacau2.02 – Dej – Halmeu2.03 – Timişoara – Arad – Oradea – racordare la drumul expres Zalau – Satu Mare2.04 – Zalau – Satu Mare – Halmeu2.05 – Bacau – Vaslui – Crasna2.06 – Roman – Piatra-Neamt – Tirgu Mures – racord autostrada Braşov – Bors2.07 – Deva – Petrosani – Tirgu Jiu – Craiova.2.08 – Craiova – Bechet2.09 – Tirgu Secuiesc – Focsani – Brăila – Tulcea2.10 – Tulcea – Constanta – Vama Veche2.11 – Brăila – Slobozia – Calarasi2.12 – Rimnicu Sarat – Hîrşova – Constanta2.13 – Calafat – Drobeta-Turnu Severin2.14 – Drobeta-Turnu Severin – Tirgu Jiu – Rimnicu Vilcea – Curtea de Arges2.15 – Deva – Oradea2.16 – Brăila – Galaţi – racord la drumul expres Tirgu Secuiesc – Tulcea2.17 – Ploiesti – Buzau2.18 – Slobozia – Hîrşova – Tulcea2.19 – Oradea – Valea lui Mihai – Carei – Satu Mare2.20 – Turnu Magurele – Rosiori de Vede – Costesti – Pitesti2.21 – Turnu Magurele – Alexandria – Bucureşti2.22 – Drobeta-Turnu Severin – Moldova Noua – Bazias – Socol.3. Poduri noi:3.01 – Pe Dunăre la Calafat, Giurgiu, Calarasi, Brăila, Galaţi, Turnu Magurele şi Bechet3.02 – Pe Riul Prut la Ungheni, Radauti-Prut, Galaţi-Giurgiulesti, Falciu şi StefanestiOportunitatea ca aceste poduri sa preia traficul rutier, feroviar sau combinat se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate.Pe traseele unor autostrăzi şi drumuri expres se pot realiza şi amenajări locale, legat de creşterea capacităţii de apărare a tarii.NOTĂ:Reprezentarea grafica a principalelor lucrări cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 2.
 + 
Anexa 3LUCRĂRIprevăzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai feroviare1. Linii simple sau duble pe trasee noi:1.01 – Stamora Moravita – Jamu Mare – Comoristea1.02 – Racasdia – Naidas – Bazias – Moldova Noua1.03 – Iablanita – Naidas – frontiera1.04 – Chizatau – Balint1.05 – Boutari – Sarmisegetuza1.06 – Vascau – Virfuri1.07 – Ciucea – Zalau – Cehu Silvaniei1.08 – Bixad – Sighetu Marmatiei1.09 – Dej – Tirgu Lapus1.10 – Seciuri – Alunu1.11 – Motru – Baia de Arama1.12 – Strehaia – Vinju Mare1.13 – Leu – Bechet1.14 – Alexandria – Videle – Costesti1.15 – Câmpulung – Curtea de Arges1.16 – Câmpulung – Pietrosita1.17 – Câmpulung – Zarnesti1.18 – Tirgu Mures – Sighisoara1.19 – Odorhei – Ciceu1.20 – Bicaz – Gheorgheni1.21 – Piatra-Neamt – Tirgu-Neamt1.22 – Botosani – Hârlau1.23 – Saveni – Darabani1.24 – Radauti – Prut – Saveni1.25 – Zlatna – Brad1.26 – Bacau – Moinesti1.27 – Onesti – Bretcu1.28 – Intorsura Buzaului – Nehoiasu1.29 – Brăila – Macin – Tulcea1.30 – Turda – Abrud – Zlatna1.31 – Tandarei – Giurgeni1.32 – Vilcele – Rimnicu Vilcea, în curs de execuţie1.33 – Calafat – Vinju Mare – Drobeta-Turnu Severin.2. Linii cu viteza sporită pe trasee existente şi noi:2.01 – Timişoara – Drobeta-Turnu Severin – Craiova2.02 – Stamora Moravita – Timişoara – Arad2.03 – Curtici – Arad – Deva – Sibiu – Rimnicu Vilcea – Vilcele – Bucureşti2.04 – Cluj-Napoca – Dej – Vatra Dornei – Suceava2.05 – Vintu de Jos – Alba Iulia – Teius2.06 – Vicsani – Suceava – Bacau – Ploiesti2.07 – Buzau – Faurei2.08 – Bucureşti – Faurei – Brăila – Galaţi2.09 – Bucureşti – Giurgiu2.10 – Pascani – Ungheni2.11 – Giurgiu – Videle2.12 – Craiova – Calafat2.13 – Bucureşti – Constanta2.14 – Craiova – Bechet2.15 – Arad – Oradea – Satu Mare – Halmeu2.16 – Rosiori-Nord – Turnu Magurele2.17 – Pitesti – Costesti – Rosiori-Nord2.18 – Bucureşti-Nord – Aeroportul Baneasa – Aeroportul Otopeni.3. Linii cu viteza mare pe trasee existente şi noi:3.01 – Bucureşti – Craiova – Vinju Mare – Porţile de Fier II. de la Craiova, traseu nou3.02 – Bucureşti – Constanta, traseu nou3.03 – Bucureşti – Braşov, prin amenajarea traseului existent până la Comarnic. Sectorul Comarnic – Braşov, traseu nou3.04 – Bucureşti – Faurei – Galaţi3.05 – Episcopia Bihor – Cluj-Napoca – Sighisoara – Braşov – Bucureşti.Dezvoltarea reţelei feroviare cuprinde şi lucrări de electrificare sau de dublare a liniilor existente.NOTĂ: Reprezentarea grafica a principalelor lucrări cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 4.
 + 
Anexa 5LUCRĂRIprevăzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai navigabile1. Lucrări de amenajare a căilor navigabile:1.01 – Pe Dunăre în sectorul Bala – Cernavoda1.02 – Pe canalul Sulina1.03 – Pe canalul de legătură între Dunăre şi Combinatul Siderurgic Calarasi1.04 – Lucrări de finalizare pe canalul Poarta Alba – Midia – Navodari1.05 – Pe senalul navigabil între Porţile de Fier I şi Porţile de Fier II1.06 – Închidere braţ Bala cu baraj şi ecluze1.07 – Corectare traseu Dunăre la cotul Tulcea1.08 – Pe Riul Prut între Dunăre şi Stâncă-Costesti1.09 – Pe Riul Olt între Dunăre, Slatina şi Rimnicu Vilcea1.10 – Pe canalul magistral Siret – Baragan între Riul Siret şi Dridu1.11 Pe canalul Dunăre – Borcea1.12 – Corectare senal navigabil Dunăre pe sectorul Calafat – Tulcea1.13 – Amenajări maluri pe canalul Dunăre – Marea Neagra1.14 – Pe canalul Bega, pe sectorul Timişoara – frontiera.2. Lucrări în punctele de traversare cu bacul la:2.01 – Bazias – Moldova Veche2.02 – Giurgiu2.03 – Calarasi – Chiciu2.04 – Bechet2.05 – Drobeta-Turnu Severin2.06 – Tulcea2.07 – Cetate2.08 – Rast2.09 – Corabia2.10 – Turnu Magurele2.11 – Zimnicea2.12 – Oltenita.3. RO – RO:3.01 – Calafat3.02 – Tulcea3.03 – Isaccea.4. Amenajări în porturile existente:4.01 – Constanta-Sud4.02 – Brăila4.03 – Drobeta-Turnu Severin4.04 – Calarasi4.05 – Pirjoaia4.06 – Constanta4.07 – Midia43.08 – Giurgiu4.09 – Oltenita4.10 – Mangalia4.11 – Sulina4.12 – Galaţi4.13 – Turnu Magurele4.14 – Moldova Noua4.15 – Bazias4.16 – Pe canalul Dunăre – Marea Neagra, la Cernavoda – Medgidia – Basarabi4.17 – Pe canalul Poarta Alba – Midia – Navodari, la Ovidiu şi Luminita.5. Principalele porturi noi:5.01 – Oancea, pe Riul Prut5.02 – Falciu, pe Riul Prut5.03 – Risesti, pe Riul Prut5.04 – Prisacani, pe Riul Prut5.05 – Oltenita, la confluenta Arges – Dunăre.Oportunitatea realizării căilor navigabile se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate.Lucrările de amenajare în porturi pot asigura şi necesităţile de apărare a teritoriului, după caz.NOTĂ:Reprezentarea grafica a principalelor lucrări cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 6.
 + 
Anexa 7LUCRĂRIprevăzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai aeriene1. Lucrări de modernizare a infrastructurii, a mijloacelor de protecţie a navigaţiei aeriene şi de deservire, în aeroporturile existente:1.01 – Bucureşti – Otopeni1.02 – Arad1.03 – Oradea1.04 – Baia Mare1.05 – Cluj-Napoca1.06 – Tirgu Mures1.07 – Sibiu1.08 – Suceava1.09 – Iaşi1.10 – Timişoara1.11 – Caransebes1.12 – Craiova1.13 – Satu Mare1.14 – Bacau1.15 – Tulcea1.16 – Constanta – Mihail Kogălniceanu1.17 – Bucureşti – Baneasa.2. Aeroporturi noi:2.01 – În zona Braşov – Ghimbav – Prejmer2.02 – În zona Brăila – Galaţi – Tulucesti2.03 – În zona Alba Iulia – Aurel Vlaicu2.04 – În zona municipiului Bistrita.Legăturile aeriene între aeroporturile existente şi/sau noi se pot dezvolta în funcţie de cerinţele impuse de trafic.NOTĂ:Reprezentarea grafica a lucrărilor cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 8.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x