LEGE nr. 69 din 26 martie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 347 din 21 aprilie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHG 1017 17/10/2012
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012
ActulMODIFICAT DEHG 549 09/06/2010
ActulMODIFICAT DEHG 331 28/03/2007
ActulMODIFICAT DEHG 1365 12/11/2007
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 2 07/07/2007
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/05/2006
ART. 1MODIFICAT DEHG 1017 17/10/2012
ART. 1MODIFICAT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012
ART. 4MODIFICAT DEHG 1017 17/10/2012
ART. 4MODIFICAT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012
ART. 12MODIFICAT DEHG 1017 17/10/2012
ART. 12MODIFICAT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PECONTRACT 01/10/2003
ActulREFERIRE LAACORD 01/02/1993
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ART. 1RATIFICA PECONTRACT 01/10/2003
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHG 1017 17/10/2012
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012
ActulREFERIT DEHG 1017 17/10/2012
ActulREFERIT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012
ActulMODIFICAT DEHG 549 09/06/2010
ActulREFERIT DEHG 549 09/06/2010
ActulMODIFICAT DEHG 331 28/03/2007
ActulMODIFICAT DEHG 1365 12/11/2007
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 2 07/07/2007
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/05/2006
ActulPROMULGAT DEDECRET 170 24/03/2004
ART. 1MODIFICAT DEHG 1017 17/10/2012
ART. 1MODIFICAT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012
ART. 4MODIFICAT DEHG 1017 17/10/2012
ART. 4MODIFICAT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012
ART. 5REFERIT DEHG 1017 17/10/2012
ART. 5REFERIT DEHG 549 09/06/2010
ART. 5REFERIT DEHG 331 28/03/2007
ART. 5REFERIT DEHG 1365 12/11/2007
ART. 5REFERIT DEAMENDAMENT 2 07/07/2007
ART. 12MODIFICAT DEHG 1017 17/10/2012
ART. 12MODIFICAT DEAMENDAMENT 4 11/05/2012

privind ratificarea Contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Municipiul Bucureşti pentru finanţarea Proiectului privind reabilitarea infrastructurii educaţionale în Bucureşti, semnat la Bucureşti la 1 octombrie 2003 şi la Luxemburg la 7 octombrie 2003



Parlamentul României adoptă prezenta lege. + 
Articolul 1Se ratifică Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Municipiul Bucureşti pentru finanţarea Proiectului privind reabilitarea infrastructurii educaţionale în Bucureşti, semnat la Bucureşti la 1 octombrie 2003 şi la Luxemburg la 7 octombrie 2003, în valoare de 112,2 milioane euro.
 + 
Articolul 2(1) Aplicarea prevederilor contractului de finanţare va fi realizată de Municipiul Bucureşti, prin Unitatea de implementare a Proiectului privind reabilitarea infrastructurii educaţionale în Bucureşti, formată din doi reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Bucureşti, câte un reprezentant al primăriilor de sector şi un reprezentant al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.(2) Ministerul Finanţelor Publice va încheia cu Municipiul Bucureşti un acord de împrumut subsidiar, prin care se vor stabili drepturile şi obligaţiile părţilor în aplicarea prevederilor contractului de finanţare, inclusiv repartizarea sumelor necesare pentru proiect pe activităţi şi surse de finanţare.
 + 
Articolul 3Contribuţia României la realizarea proiectului prevăzut la art. 1 va fi asigurată din fondurile proprii ale Municipiului Bucureşti şi va fi egală cu echivalentul în lei al sumei de 37,4 milioane euro. Această contribuţie se va majoră cu valoarea impozitelor şi taxelor aferente proiectului, care va fi acoperită din aceeaşi sursă, respectiv fondurile proprii ale Municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 4Fondurile în lei necesare pentru rambursarea împrumutului, achitarea dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente împrumutului se asigură din fondurile proprii ale Municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 5(1) Se autorizează Guvernul României ca, prin Ministerul Finanţelor Publice, de comun acord cu Banca Europeană de Investiţii şi Municipiul Bucureşti, să introducă pe parcursul utilizării împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a contractului de finanţare, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc modificări în descrierea tehnică, modificări de termene, precum şi orice alte modificări care nu sunt de natură să majoreze obligaţiile financiare ale României faţă de Banca Europeană de Investiţii sau să determine noi condiţionări economice faţă de cele convenite iniţial între părţi.(2) Amendamentele la contractul de finanţare, convenite cu Banca Europeană de Investiţii şi Municipiul Bucureşti conform alin. (1), se vor aproba prin hotărâre a Guvernului. Această lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 24 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORVALER DORNEANUAceastă lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 11 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.PREŞEDINTELE SENATULUINICOLAE VĂCĂROIUBucureşti, 26 martie 2004.Nr. 69.BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢIIFi nr. 22.214Agora nr. 2001 0158România – Proiect privind reabilitareainfrastructurii educaţionale în Bucureşti – proiect AFICONTRACT DE FINANŢAREîntre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Municipiul Bucureşti*)_________Notă *) Traducere.Acest contract este încheiat între:România, reprezentată de Ministerul Finanţelor Publice, având sediul în str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România, reprezentat de domnul Mihai Nicolae Tănăsescu, ministru, denumită în continuare Împrumutatul, ca primă parte,Banca Europeană de Investiţii, având sediul central în bd. Konrad Adenauer nr. 100, Luxemburg-Kirchberg, Marele Ducat de Luxemburg, reprezentată de domnul Rainer Saerbeck, şef departament, şi domnul Gian Domenico Spota, consilier principal, denumită în continuare Banca, ca a doua parte, şiMunicipiul Bucureşti, având sediul în bd. Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, Bucureşti, România, reprezentat de domnul Traian Băsescu, primar general, denumit în continuare Municipiul, ca a treia parte.Având în vedere că:1. La data de 1 februarie 1993 Comunităţile Europene şi Împrumutatul au încheiat Acordul european de asociere dintre Comunităţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi România, pe de altă parte.2. În cadrul acestui acord european Consiliul Guvernatorilor Băncii a autorizat continuarea acordării de împrumuturi pentru proiecte de investiţii în România.3. La data de 4/5 iunie 1997 un acord-cadru (denumit în continuare Acordul-cadru) referitor la cooperarea financiară a fost semnat de Împrumutat şi de Bancă şi este aplicabil acestui contract.4. Împrumutatul a propus iniţierea unui proiect (denumit în continuare Proiectul ) care urmează a fi realizat de Municipiu, care constă în modernizarea şi reabilitarea unui număr de 106 şcoli din învăţământul preuniversitar din Bucureşti, după cum se specifică mai detaliat în descrierea tehnică din anexa A la prezentul contract (denumită în continuare Descrierea tehnică).5. Municipiul, prin Direcţia învăţământ, cultură (denumită în continuare DIC), va fi responsabil pentru coordonarea tuturor activităţilor Proiectului.6. Costul total al Proiectului, aşa cum a fost estimat de către Bancă, este de 149.600.000 EUR (o sută patruzeci şi nouă milioane şase sute de mii euro), inclusiv cheltuieli neprevăzute şi dobânzi pe perioada execuţiei, dar excluzând impozite şi taxe.7. Costul Proiectului urmează să fie finanţat astfel:● contribuţia statului/Municipiului şi alte fonduri: 37.400.000 EUR● împrumutul Băncii: 112.200.000 EUR● total: 149.600.000 EUR8. În consecinţă, Împrumutatul a solicitat Băncii un împrumut în sumă echivalentă cu 112.200.000 EUR (o sută douăsprezece milioane două sute de mii euro).9. La data de 17 mai 2003 România a confirmat în scris că Proiectul este transmis cu acordul său pentru a fi finanţat de către Bancă.10. În baza art. 3 din Acordul-cadru, Împrumutatul a fost de acord ca dobânda şi toate celelalte plăţi datorate Băncii şi care apar ca urmare a activităţilor avute în vedere prin Acordul-cadru, precum şi activele şi veniturile Băncii legate de astfel de activităţi să fie scutite de impozite.11. Prin art. 4 din Acordul-cadru, Împrumutatul a fost de acord ca, pe întreaga perioadă de existenţă a oricărei operaţiuni financiare încheiate în conformitate cu Acordul-cadru:a) să asigure:(i) ca beneficiarii să poată schimba în orice valută pe deplin convertibilă, la cursul de schimb care prevalează, sumele în moneda naţională a Împrumutatului, necesare pentru plata la timp a tuturor sumelor datorate Băncii în legătură cu împrumuturile şi garanţiile referitoare la orice proiect; şi(îi) ca aceste sume să fie transferabile liber, imediat şi efectiv; şib) să asigure:(i) ca Banca să poată schimba în orice valută pe deplin convertibilă, la cursul de schimb care prevalează, sumele în moneda naţională a Împrumutatului, primite de Bancă cu titlu de plăţi aferente unor împrumuturi şi garanţii sau oricărei alte activităţi, şi ca Banca să poată transfera liber, imediat şi efectiv sumele astfel schimbate; sau, dacă Banca va opta altfel,(îi) ca Banca să poată dispune liber de astfel de sume pe teritoriul Împrumutatului.12. Convinsă că prezenta operaţiune corespunde scopurilor funcţiilor sale şi că este conformă cu scopurile Acordului-cadru şi ţinând seama de aspectele menţionate anterior, Banca a decis să dea curs solicitării Împrumutatului, acordându-i acestuia un credit în sumă echivalentă cu 112.200.000 EUR (o sută douăsprezece milioane două sute de mii euro).13. Statutul Băncii stipulează că Banca trebuie să se asigure că fondurile sale sunt utilizate pe cât posibil în interesul Comunităţii Europene şi, ca urmare, termenele şi condiţiile la operaţiunile sale de împrumut vor fi conforme politicii Comunităţii Europene.14. Semnarea acestui contract în numele Împrumutatului a fost pe deplin autorizată în termenii precizaţi în anexa 1.15. Referirile din prezentul contract la articole, preambul, paragrafe, subparagrafe, alineate, anexe şi documente ataşate reprezintă referiri făcute la articolele, preambulul, paragrafele, subparagrafele, alineatele, anexele şi documentele ataşate prezentului contract.Ca urmare s-a convenit prin prezentul contract după cum urmează:
 + 
Articolul 1Trageri1.01. Suma credituluiPrin prezentul contract Banca acordă Împrumutatului, iar Împrumutatul acceptă, un credit (denumit în continuare credit), în suma echivalentă cu 112.200.000 EUR (o sută douăsprezece milioane două sute de mii euro), care va fi utilizat exclusiv pentru finanţarea parţială a costurilor Proiectului.1.02. Proceduri de tragereA. Creditul va fi pus la dispoziţie pentru a fi tras de Împrumutat în limita a 20 de tranşe (denumite în continuare tranşe, iar fiecare denumită tranşă). Fiecare tranşă va avea o valoare echivalentă cu cel puţin 5 milioane euro (mai puţin ultima tranşă).B. Tragerea fiecărei tranşe se va efectua în baza unei cereri scrise (denumită în continuare cerere) din partea Municipiului, în numele Împrumutatului, potrivit condiţiilor menţionate în paragraful 1.04. Fiecare cerere:a) va specifică suma solicitată pentru tragere în cadrul tranşei;b) va specifică valuta în care Împrumutatul solicită a fi trasă tranşa, ca fiind o valută la care se face referire în paragraful 1.03;c) va specifică rata dobânzii aplicabile, dacă este cazul, indicată anterior de Bancă Împrumutatului, fără angajament;d) va specifică data preferată pentru efectuarea tragerii, înţelegându-se că Banca poate disponibiliza tranşa în termen de până la 4 luni calendaristice de la data cererii; şie) va fi însoţită de documente justificative, solicitate conform paragrafului 1.04.Nici o cerere nu va putea fi efectuată după data de 31 decembrie 2007. Sub rezerva prevederilor subparagrafului 1.02C, fiecare cerere este irevocabilă.C. Cu 10-15 zile înainte de data disponibilizării tranşei, în cazul în care cererea este conformă cu subparagraful 1.02B şi în măsura în care justificarea pusă la dispoziţie în conformitate cu prevederile subparagrafului 1.02B alin. e) este acceptabilă Băncii, aceasta va remite Împrumutatului şi Municipiului o notificare (denumită în continuare aviz de tragere) prin care:a) va confirma valoarea şi valuta tranşei specificate în cerere;b) va specifică rata dobânzii aplicabilă tranşei conform paragrafului 3.01; şic) va specifică data disponibilizării tranşei.În cazul în care unul sau mai multe elemente specificate în avizul de tragere nu sunt conforme cu elementele corespunzătoare din cerere, Municipiul, în numele Împrumutatului, într-un interval de 3 zile lucrătoare în Luxemburg de la primirea avizului de tragere, poate revoca cererea printr-o notificare adresată Băncii şi, ca urmare, cererea şi avizul de tragere vor rămâne fără efect.D. Tragerea se va efectua în acel cont bancar, în numele şi pe seama Împrumutatului, după cum Împrumutatul sau Municipiul notifică Băncii cu cel puţin 8 zile înainte de data efectuării tragerii. Pentru fiecare asemenea tranşă poate fi specificat numai un singur cont.1.03. Valuta trageriiSub rezerva existenţei disponibilităţilor, Banca va disponibiliza fiecare tranşă în valută pentru care Împrumutatul sau Municipiul, în numele Împrumutatului, şi-a exprimat o preferinţă. Fiecare valută de tragere va fi:a) euro;b) o valută a unuia dintre statele membre ale Băncii care nu participă la etapa a treia a Uniunii Europene monetare şi economice; sauc) orice altă valută care este tranzacţionată pe scară largă pe principalele pieţe valutare.Pentru calculul sumelor ce urmează a fi trase în alte valute decât euro, Banca va aplica cursurile de schimb de referinţă calculate şi publicate de Banca Centrală Europeană din Frankfurt sau, în lipsa acestora, cursurile de schimb care prevalează pe oricare altă piaţă financiară aleasă de Bancă, la o dată cuprinsă într-un interval de 15 zile anterioare datei efectuării tragerii, după cum va decide Banca.1.04. Condiţii de tragereA. Tragerea primei tranşe, conform paragrafului 1.02, va fi condiţionată de îndeplinirea, în mod satisfăcător pentru Bancă, a următoarelor condiţii, şi anume ca, înainte de data primei cereri:a) Banca să fi primit din partea unui consilier juridic al Împrumutatului un aviz juridic privind semnarea în mod corespunzător a acestui contract de către Împrumutat, precum şi privind documentele relevante, în forma şi conţinutul acceptabile Băncii;b) un consilier juridic al Municipiului să fi emis un aviz juridic privind semnarea în mod corespunzător a acestui contract de către Municipiu, precum şi privind documentele relevante, în forma şi conţinutul acceptabile Băncii;c) toate aprobările necesare privind controlul schimbului valutar (dacă este cazul) să fi fost obţinute, pentru a permite Municipiului să efectueze trageri în condiţiile prezentului contract şi Împrumutatului să ramburseze împrumutul (aşa cum este definit în paragraful 2.01) şi să plătească dobânda şi toate celelalte sume datorate conform prezentului contract; astfel de aprobări trebuie să se extindă şi asupra deschiderii şi menţinerii conturilor în care Municipiul, în numele Împrumutatului, solicită Băncii să disponibilizeze creditul;d) Banca să fi primit dovezi satisfăcătoare, în limba engleză, care să ateste că Împrumutatul a autorizat şi a împuternicit pe deplin Municipiul să solicite trageri şi să primească sumele corespunzătoare în conformitate cu prezentul contract, în numele şi pe seama Împrumutatului;e) Banca să fi primit dovezi satisfăcătoare privind împuternicirea persoanei sau persoanelor autorizate să semneze cererile, precum şi specimenele de semnătură autentificate ale acestei sau acestor persoane;f) Banca să fi primit dovezi satisfăcătoare care să ateste că o unitate de implementare a Proiectului (denumită UIP) pentru realizarea Proiectului a fost înfiinţată corespunzător de Municipiu, în conformitate cu paragraful 6.09;g) Banca să fi primit dovezi satisfăcătoare care să ateste că au fost angajaţi consultanţi conform paragrafului 6.12; şih) Banca să fi primit dovezi satisfăcătoare, în limba engleză, referitoare la împuternicirile acordate semnatarilor acestui contract de a semna contractul în numele Împrumutatului şi, respectiv, în numele Municipiului, precum şi o copie a deciziei care autorizează Municipiul să încheie acest contract.Dacă o cerere pentru tragerea primei tranşe este efectuată înainte de primirea de către Bancă a unor dovezi satisfăcătoare demonstrând că aceste condiţii au fost îndeplinite, o astfel de cerere va fi considerată ca fiind primită de Bancă la acea dată la care condiţiile vor fi fost îndeplinite.B. Tragerea fiecărei tranşe ulterioare primei tranşe va fi condiţionată de primirea de către Bancă, la sau înainte de data cererii de tragere:a) a unor copii certificate ale contractului sau contractelor care au fost finanţate din toate tranşele trase anterior, contract sau contracte care au fost încheiate în termeni satisfăcători Băncii; şib) a unei declaraţii din partea Împrumutatului, prin Municipiu, care să confirme că toate cheltuielile au fost efectuate pentru articolele care urmau să fie finanţate de Bancă conform Descrierii tehnice (exceptând taxele şi impozitele plătibile în România), într-o sumă egală cu valoarea tuturor sumelor disponibilizate anterior minus echivalentul sumei de 1 milion euro, cu excepţia ultimei trageri.C. Pentru calcularea echivalentului în euro al sumelor cheltuite, Banca va aplica cursul de schimb la care se face referire în paragraful 1.03.D. Dacă vreo parte a dovezilor furnizate de Împrumutat în cadrul subparagrafului 1.04B nu este satisfăcătoare pentru Bancă, aceasta fie poate acţiona în concordanţă cu prevederile ultimei fraze a subparagrafului 1.04A, fie poate elibera proporţional mai puţin decât suma solicitată.E. În plus, disponibilizarea fiecărei tranşe va fi condiţionată de faptul ca Banca să fi fost convinsă că suficiente fonduri continuă să fie disponibile în conformitate cu paragraful 6.07, astfel încât să se asigure implementarea şi finalizarea la timp a Proiectului.1.05. Anularea credituluiÎn cazul în care costul Proiectului va fi mai mic decât cifra estimată în preambul, Banca poate, printr-o notificare adresată Împrumutatului, să anuleze creditul proporţional cu diferenţa.Împrumutatul poate oricând, printr-o notificare adresată Băncii, să anuleze integral sau parţial orice sumă netrasă din credit. Cu toate acestea, dacă Împrumutatul anulează orice tranşă care a făcut obiectul unui aviz de tragere şi care nu a fost revocat în conformitate cu subparagraful 1.02C, acesta va plăti un comision calculat pentru suma anulată, la o rată fixă, egală cu jumătate din rata dobânzii aplicabilă acelei tranşe.Banca poate, în orice moment după data de 30 aprilie 2008, prin notificarea Împrumutatului şi a Municipiului, să anuleze orice parte a creditului pentru care nici o tragere nu a fost efectuată.1.06. Anularea şi suspendarea credituluiBanca poate, prin notificarea Împrumutatului şi a Municipiului, să anuleze, integral sau parţial, în orice moment şi cu efect imediat, partea netrasă din credit:a) ca urmare a apariţiei oricărui eveniment menţionat în subparagraful 10.01A sau 10.01B;b) dacă vor surveni situaţii excepţionale care vor afecta negativ accesul Băncii pe piaţa naţională de capital sau pe pieţele internaţionale de capital relevante; sauc) atât timp cât, acţionând rezonabil, Banca nu va fi mulţumită de modul în care au fost respectate garanţiile şi angajamentele acordate de Împrumutat şi Municipiu conform paragrafelor 6.15 şi 8.04.Alternativ, printr-o notificare adresată Împrumutatului şi Municipiului, Banca poate suspenda orice porţiune netrasă din credit, dacă în opinia sa s-a petrecut un eveniment sau a apărut o situaţie descrisă mai sus şi care este temporară. În acest caz, suspendarea va continua până când Banca va fi în măsură să disponibilizeze din nou creditul.Cu toate acestea, Banca nu va fi îndreptăţită să anuleze sau să suspende, în temeiul alin. b) de mai sus, nici o tranşă care a făcut obiectul unui aviz de tragere. Partea netrasă din credit va fi considerată anulată dacă Banca solicită rambursarea în baza art. 10.În cazul în care orice tranşă care face obiectul avizului de tragere este anulată sau suspendată în temeiul alin. a) şi c) de mai sus, Împrumutatul va plăti un comision pentru suma anulată sau suspendată, la o rată anuală de 0,75%, calculat de la data avizului de tragere, respectiv până la data anulării. Un asemenea comision va fi plătibil în plus faţă de orice comision plătibil în cadrul paragrafului 1.05.1.07. Valuta comisioanelorComisioanele datorate de Împrumutat Băncii în baza prezentului articol 1 vor fi calculate şi plătibile în euro.
 + 
Articolul 2Împrumutul2.01. Suma împrumutuluiÎmprumutul (denumit în continuare împrumutul) va cuprinde totalul sumelor disponibilizate de Bancă, aşa cum au fost notificate de Bancă cu ocazia disponibilizării fiecărei tranşe, conform paragrafului 2.04.2.02. Valuta de rambursareFiecare rambursare în baza art. 4 sau, după caz, a art. 10 va fi efectuată în valutele disponibilizate şi în proporţiile în care acestea sunt cuprinse în soldul împrumutului.2.03. Valuta dobânzii şi a altor obligaţii de plată Dobânda şi celelalte obligaţii de plată datorate conform art. 3, 4 şi 10 vor fi calculate şi plătibile proporţional în fiecare valută în care împrumutul este rambursabil. Orice altă plată va fi efectuată în valută specificată de Bancă, avându-se în vedere valuta în care s-au efectuat cheltuielile ce urmează să fie rambursate prin acea plată.2.04. Notificări ale BănciiDupă disponibilizarea fiecărei tranşe, Banca va transmite Împrumutatului şi Municipiului o situaţie rezumativă cuprinzând suma, data tragerii şi rata dobânzii pentru acea tranşă.
 + 
Articolul 3Dobânda3.01. Rata dobânziiA. Soldul nerambursat al oricărei tranşe va fi purtător de dobândă la rata specificată în avizul de tragere aferent acesteia, care va fi rata dobânzii aplicată de către Bancă la data emiterii avizului de tragere, în concordanţă cu procedurile emise periodic de Consiliul director pentru împrumuturile exprimate în valută respectivă şi acordate de Bancă împrumutaţilor săi, în aceleaşi condiţii de rambursare şi în aceleaşi condiţii de plată a dobânzii ca şi cele pentru tranşa în cauză.B. Dobânda va fi plătibilă semianual la datele specificate în paragraful 5.03.3.02. Dobânda la sumele cu scadenţa depăşităFără a contraveni prevederilor art. 10 şi ca excepţie de la paragraful 3.01, dobânda se va acumula zilnic la orice sumă întârziată, plătibilă conform condiţiilor acestui contract, pentru orice valută, de la data scadenţei până la data plăţii, la o rată egală cu cea care este mai mare dintre:a) suma dintre:(i) 0,25% (25 puncte de bază) pe an; şi(îi) rata periodică aplicabilă conform paragrafului 3.01 pentru tranşa pentru care suma datorată este neachitată;b) suma dintre:(i) rata dobânzii pentru depozitele interbancare la o lună oferite de principalele pieţe interbancare, pentru valuta respectivă (de exemplu, pentru dolarul S.U.A. pe piaţa interbancară londoneză şi pentru euro pe piaţa interbancară europeană), după cum este aleasă de către Bancă; şi(îi) 2% (200 puncte de bază) pe an. În scopurile acestui alineat b), perioadele dobânzii de referinţă vor consta în perioade succesive de o lună, începând de la data scadenţei sumei restante.Această dobândă este plătibilă în aceeaşi valută ca şi suma restantă pentru care este datorată.
 + 
Articolul 4Rambursarea4.01. Rambursarea obişnuităÎmprumutatul va rambursa împrumutul conform graficului de rambursare prezentat în anexa B.4.02. Rambursarea anticipată voluntarăA. Împrumutatul poate rambursa anticipat, integral sau parţial, o tranşă, în baza unei comunicări scrise (denumită în continuare notificare de rambursare anticipată) în care se specifică suma (suma rambursării anticipate) care urmează a fi rambursată anticipat şi data propusă pentru rambursarea anticipată (data rambursării anticipate), care va fi o dată specificată în paragraful 5.03 (fiecare denumită dată de plată). Notificarea de rambursare anticipată va fi transmisă Băncii cu cel puţin o lună înainte de data rambursării anticipate. Rambursarea anticipată va fi condiţionată de plată de către Împrumutat a unei compensaţii, dacă este cazul, datorată Băncii în conformitate cu prevederile subparagrafelor B şi C de mai jos.B. Valoarea compensaţiei va fi suma diferenţei de dobândă neîncasată de Bancă pentru fiecare semestru încheiat la datele de plată ulterioare datei rambursării anticipate, calculată după cum se specifică în următorul subparagraf şi diminuată în conformitate cu prevederile subparagrafului 4.02C.Suma acestei diferenţe va fi calculată ca fiind suma cu care:x) dobânda care ar fi fost plătibilă în timpul acelui semestru pentru tranşa sau pentru partea din tranşă rambursată anticipatdepăşeştey) dobânda care ar fi fost astfel plătibilă în timpul acelui semestru dacă ar fi fost calculată la rata de referinţă; în acest scop, rata de referinţă înseamnă rata anuală a dobânzii (diminuată cu 15 puncte de bază) pe care Banca o stabileşte cu o lună înainte de data rambursării anticipate ca fiind rata standard pentru un împrumut acordat de Bancă împrumutaţilor săi, exprimat în valută tranşei respective, având aceleaşi caracteristici financiare ca şi tranşa care urmează să fie rambursată anticipat, în special aceeaşi periodicitate pentru plata dobânzii, aceeaşi perioadă rămasă până la rambursarea capitalului şi acelaşi tip de rambursare. Rata dobânzii pe care Banca, urmând procedurile stabilite de către Consiliul Guvernatorilor Băncii, o stabileşte pentru un împrumut este, în conformitate cu Statutul Băncii, determinată pe baza condiţiilor dominante de pe piaţa de capital.C. Fiecare sumă calculată în acest mod va fi diminuată la data rambursării anticipate, prin aplicarea unei rate de discont egale cu rata determinată conform alin. y) al subparagrafului 4.02B.D. Banca va notifica Împrumutatului valoarea compensaţiei datorate sau, după caz, neperceperea vreunei compensaţii, până la ora 12,00 p.m. ora Luxemburgului, într-o zi lucrătoare în Luxemburg şi Bucureşti, care urmează datei la care a fost transmisă notificarea de rambursare anticipată. Dacă până la ora 5,00 p.m. ora Luxemburgului, la data notificării, Împrumutatul nu confirmă în scris intenţia sa de a efectua rambursarea anticipată, în condiţiile comunicate de Bancă, notificarea de rambursare anticipată va rămâne fără efect. Cu excepţia unui astfel de caz menţionat anterior, Împrumutatul va avea obligaţia să efectueze plata în conformitate cu notificarea de rambursare anticipată, împreună cu dobânda datorată asupra sumei rambursării anticipate, precum şi cu orice altă sumă datorată conform paragrafului 4.02.4.03. Rambursarea anticipată obligatorieA. Dacă Împrumutatul rambursează anticipat, în mod voluntar, parţial sau integral orice alt împrumut contractat iniţial pe o perioadă mai mare de 5 ani, Banca poate solicita rambursarea anticipată a unei părţi din suma nerambursată în acel moment a împrumutului în aceeaşi proporţie cu aceea dintre suma rambursată anticipat şi suma totală nerambursată a tuturor acelor împrumuturi.Banca va adresa Împrumutatului cererea sa, dacă este cazul, în termen de 4 săptămâni de la primirea notificării respective conform subparagrafului 8.02a). Orice sumă solicitată de Bancă va fi plătită, împreună cu dobânda datorată, la data indicată de Bancă, dată care nu va preceda data rambursării anticipate a celuilalt împrumut.Rambursarea anticipată a unui împrumut printr-un nou împrumut cu termen de rambursare cel puţin la fel de mare ca şi termenul neexpirat al împrumutului rambursat anticipat nu va fi considerată rambursare anticipată.B. În cazul în care costul total al Proiectului s-ar situa semnificativ sub cifra specificată în preambul, Banca poate cere rambursarea anticipată a împrumutului, proporţional cu diferenţa.4.04. Prevederi generale privind rambursarea anticipată conform prezentului articol 4Rambursarea anticipată va fi efectuată în toate valutele împrumutului, proporţional cu sumele nerambursate respective, exceptând cazul în care Împrumutatul poate alege în schimb să ramburseze anticipat, în condiţiile paragrafului 4.02, întreaga sumă nerambursată, într-o singură tranşă.În cazul rambursării anticipate parţiale în toate valutele, fiecărei sume rambursate anticipat i se va aplica o reducere pro rata pentru fiecare rată rămasă de rambursat. Prevederile prezentului articol 4 nu vor contraveni art. 10.
 + 
Articolul 5Plăţile5.01. Locul plăţiiFiecare sumă plătibilă de către Împrumutat în cadrul acestui contract va fi plătită în contul respectiv comunicat Împrumutatului şi Municipiului de către Bancă. Banca va indica contul cu cel puţin 15 zile înainte de data scadenţei pentru prima plată pe care o va face Împrumutatul şi va notifica orice schimbare a contului cu cel puţin 15 zile înainte de data primei plăţi la care se aplică modificarea.Această perioadă de notificare nu se aplică în cazul plăţilor efectuate în baza art. 10.5.02. Calculul plăţilor referitoare la o fracţiune de anOrice sumă datorată sub formă de dobândă, comision sau în alt mod de către Împrumutat în cadrul acestui contract şi calculată pentru orice fracţiune din an va fi calculată pe baza unui an de 360 de zile şi a unei luni de 30 de zile.5.03. Datele de platăSumele datorate semestrial în cadrul acestui contract sunt plătibile Băncii la datele de 20 iunie şi 20 decembrie în fiecare an.Orice plată scadentă într-o zi nelucrătoare va fi plătibilă în ziua lucrătoare imediat următoare. Zi lucrătoare înseamnă o zi în care băncile sunt deschise pentru tranzacţii în centrul financiar al ţării a cărei monedă naţională este moneda sumei datorate, cu menţiunea că, în cazul monedei euro, zi lucrătoare înseamnă o zi în care instrucţiunile de creditare sau transfer în euro se prelucrează prin sistemul de decontare euro, denumit transfer rapid automat transeuropean cu privire la decontările brute în timp real (TARGET).Alte sume datorate conform prezentului contract sunt plătibile în termen de 7 zile lucrătoare de la primirea de către Împrumutat a cererii emise de Bancă.O sumă datorată de Împrumutat va fi considerată plătită în momentul în care aceasta este primită de către Bancă.
 + 
Articolul 6Angajamente speciale6.01. Utilizarea împrumutului şi a altor fonduriÎmprumutatul va folosi sumele împrumutului şi celelalte fonduri menţionate în planul de finanţare descris în preambul exclusiv pentru realizarea Proiectului.6.02. Finalizarea ProiectuluiMunicipiul va realiza Proiectul conform Descrierii tehnice şi îl va finaliza până la datele specificate în aceasta, după cum acestea pot fi modificate periodic cu aprobarea Băncii.6.03. Costul majorat al ProiectuluiÎn cazul în care costul Proiectului depăşeşte cifra estimată prezentată în preambul, Împrumutatul şi/sau Municipiul vor obţine finanţare pentru a acoperi depăşirea costului fără a apela la Bancă, astfel încât să permită Municipiului să finalizeze Proiectul în conformitate cu Descrierea tehnică. Planurile pentru finanţarea costului suplimentar vor fi comunicate Băncii în timp util pentru aprobare.6.04. Procedura de licitaţieMunicipiul se angajează să achiziţioneze bunuri şi servicii şi să comande lucrări pentru Proiect, acolo unde este cazul şi în mod satisfăcător pentru Bancă, prin licitaţie internaţională deschisă participanţilor din toate ţările.6.05. AsigurareAtât timp cât împrumutul este nerambursat, Municipiul va asigura în mod corespunzător toate lucrările şi proprietăţile care fac parte din Proiect, în conformitate cu practica obişnuită pentru lucrări similare de interes public.6.06. ÎntreţinereaAtât timp cât împrumutul este nerambursat, Municipiul se va îngriji ca toate proprietăţile ce fac parte din Proiect să fie întreţinute, reparate, verificate şi renovate, după cum va fi necesar, pentru a fi menţinute în bună stare de funcţionare.6.07. Alocarea fondurilorÎmprumutatul şi Municipiul se angajează se aloce anual Proiectului suficiente fonduri bugetare şi/sau alte resurse financiare pentru completarea planului de finanţare a Proiectului neacoperit de împrumut, care să permită finalizarea la timp a acestuia în conformitate cu Descrierea tehnică.6.08. Programarea financiarăMunicipiul va pregăti în fiecare an un plan de finanţare pertinent şi un program al cheltuielilor pe 3 ani, precum şi proiecţii financiare şi de trezorerie, în vederea stabilirii unui sistem bugetar pe bază de program şi pentru întărirea întregului proces de execuţie bugetară.6.09. Unitatea de implementare a ProiectuluiMunicipiul va înfiinţa UIP în cadrul DIC, în mod satisfăcător Băncii, care va fi responsabilă de toate problemele legate de managementul şi implementarea Proiectului.6.10. Funcţionarea ProiectuluiAtât timp cât împrumutul este nerambursat, dacă Banca nu-şi va fi dat consimţământul altfel în scris, Municipiul îşi va păstra titlul de proprietate şi de posesiune asupra activelor care fac parte din Proiect sau, după caz, va înlocui şi va reînnoi aceste active şi va menţine Proiectul în permanentă funcţionare, în conformitate cu scopul său iniţial.Banca poate să nu îşi dea consimţământul numai în cazul în care acţiunea propusă ar prejudicia interesele Băncii în calitate de creditor al Împrumutatului sau ar face ca Proiectul să devină neeligibil pentru finanţare din partea Băncii.6.11. Prevederi privind mediulAtât timp cât împrumutul este nerambursat, Municipiul:a) trebuie să se asigure că activităţile legate de Proiect vor fi realizate în conformitate cu legislaţia aplicabilă privind mediul şi cu standardele Uniunii Europene referitoare la protecţia mediului, după cum acestea pot fi amendate şi modificate, după caz, şi va obţine şi menţine toate autorizaţiile guvernamentale necesare, aplicabile în această privinţă;b) va realiza toate lucrările de întreţinere, construcţie şi reabilitare, precum şi politicile de reducere a impactului asupra mediului care pot fi necesare în cadrul Proiectului, în conformitate cu buna practică şi cu standardele la care se face referire în alin. a) din acest paragraf; şic) va realiza toate lucrările de întreţinere şi de reabilitare pentru facilităţile Proiectului, care pot fi solicitate de autorităţile competente.6.12. Servicii de consultanţăMunicipiul se obligă să angajeze, în urma unei proceduri de selecţie satisfăcătoare pentru Bancă, consultanţi ale căror calificare, experienţă şi termeni de referinţă vor fi satisfăcători Băncii, pentru următoarele scopuri:a) să asigure asistenţă Municipiului şi UIP în ceea ce priveşte analiza, proiectarea şi specificăţiile Proiectului;b) să asigure asistenţă Municipiului şi UIP pentru pregătirea documentelor de licitaţie;c) să obţină permise de construcţie relevante;d) să supervizeze lucrările;e) să furnizeze Municipiului şi UIP studii generale privind metodologia de revizuire a calculelor structurii clădirilor şi protecţia împotriva cutremurelor;f) să asigure Municipiului şi UIP sprijin pentru pregătirea strategiei de întreţinere;g) să certifice cheltuielile efectuate, menţionate în paragraful 1.04; şih) să supervizeze şi să raporteze asupra implementării Proiectului.6.13. Aranjamente specialeMunicipiul va trebui să transmită Băncii până la data de 31 decembrie 2004 o strategie de întreţinere pentru şcolile incluse în cadrul Proiectului, pentru a putea întreţine sau extinde (dacă este cazul) perioada de funcţionare a respectivelor active. Atât timp cât împrumutul este nerambursat, Municipiul va aloca fondurile necesare pentru implementarea strategiei de întreţinere menţionate.6.14. ViziteA. Împrumutatul şi Municipiul înţeleg că Banca poate fi obligată să divulge Curţii de Conturi a Comunităţilor Europene (denumită în continuare Curtea de Conturi) acele documente referitoare la Împrumutat şi Municipiu şi la Proiect, care sunt necesare pentru îndeplinirea sarcinilor Curţii de Conturi, în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene.B. Împrumutatul şi Municipiul vor permite persoanelor desemnate de Bancă, care pot fi însoţite de reprezentanţi ai Curţii de Conturi, să viziteze amplasamentele, instalaţiile şi lucrările incluse în Proiect şi să efectueze acele verificări pe care aceştia le doresc. În acest scop, Împrumutatul şi Municipiul le vor acorda sau se vor asigura că le va fi acordată toată asistenţa necesară. Cu ocazia unei astfel de vizite reprezentanţii Curţii de Conturi pot solicita Municipiului să prezinte documentele care cad sub incidenţa subparagrafului 6.14A.6.15. Angajament privind integritateaÎmprumutatul şi Municipiul garantează şi se angajează că nu au comis şi că nici o persoană, după cunoştinţa lor, nu a comis nici unul dintre următoarele acte şi că nu vor comite nici ei şi nici o altă persoană, cu asentimentul sau cu înştiinţarea lor anterioară, nici unul dintre următoarele acte, cum ar fi:a) să ofere, să dea, să primească sau să solicite orice avantaj necuvenit pentru a influenţa acţiunea unei persoane care deţine un sediu public sau o funcţie ori a unui director sau angajat al unei autorităţi publice ori întreprinderi publice sau a unui director ori a unui oficial al unei organizaţii publice internaţionale, în legătură cu orice procedură de achiziţie sau în realizarea oricărui contract legat de acele elemente ale Proiectului specificat în Descrierea tehnică;b) orice act care influenţează ilegal sau care intenţionează să influenţeze ilegal procesul de achiziţie sau de implementare a Proiectului, în detrimentul Împrumutatului sau al Municipiului, incluzând înţelegerile între ofertanţi.Împrumutatul şi Municipiul se angajează să informeze Banca în cazul în care vor lua cunoştinţă de orice fapt sau informaţie importantă privind comiterea unui astfel de act.
 + 
Articolul 7Garanţii7.01. GaranţiiDacă Împrumutatul va acorda unei terţe părţi vreo garanţie pentru îndeplinirea oricăreia dintre obligaţiile sale privind datoria externă sau orice fel de preferinţă ori de prioritate în legătură cu acestea, Împrumutatul, dacă Banca va solicita, va furniza Băncii o garanţie echivalentă pentru îndeplinirea obligaţiilor sale în cadrul prezentului contract sau va acorda Băncii o preferinţă ori o prioritate echivalentă.Împrumutatul confirmă că în prezent nu există nici o astfel de garanţie, preferinţă sau prioritate.
 + 
Articolul 8Informaţii8.01. Informaţii privind ProiectulMunicipiul:a) se va asigura că evidenţele sale prezintă toate operaţiile referitoare la finanţarea şi realizarea Proiectului;b) va transmite Băncii, în limba engleză sau în traducere în limba engleză:(i) până la data de 20 decembrie 2003 şi ulterior semestrial la datele de 20 iunie şi 20 decembrie, până la terminarea Proiectului, câte un raport privind implementarea Proiectului, care va fi avizat de consultanţii menţionaţi în paragraful 6.12;(îi) la 6 luni după încheierea Proiectului, un raport privind terminarea acestuia; şi(iii) periodic, orice alte documente sau informaţii suplimentare privind finanţarea, implementarea şi funcţionarea Proiectului, după cum Banca poate solicita în mod rezonabil;c) va supune aprobării Băncii, fără întârziere, orice modificare substanţială în planurile generale, graficul de execuţie, planurile de finanţare sau în programul de cheltuieli ale Proiectului, în legătură cu aspectele făcute cunoscute Băncii înainte de semnarea acestui contract;d) va informa Banca în timp util despre orice situaţie care impune consimţământul Băncii, în conformitate cu paragraful 6.10; şie) va informa în general Banca despre orice fapt sau eveniment care îi este cunoscut, care ar putea prejudicia substanţial sau ar putea afecta condiţiile de execuţie ori de funcţionare ale Proiectului.8.02. Informaţii privind ÎmprumutatulÎmprumutatul va informa Banca:a) imediat, despre orice hotărâre luată de el din orice motiv sau despre orice situaţie care îl obligă ori despre orice cerere care i s-a făcut de a rambursa anticipat orice împrumut acordat iniţial pentru o perioadă mai mare de 5 ani;b) imediat, despre orice intenţie din partea sa de a acorda în favoarea unei terţe părţi orice garanţie pentru oricare dintre activele sale; sauc) în general, asupra oricărei situaţii sau oricărui eveniment care ar putea împiedica îndeplinirea oricărei obligaţii a Împrumutatului asumate în cadrul acestui contract sau care ar prejudicia în mod substanţial ori ar afecta condiţiile de execuţie sau de funcţionare ale Proiectului.8.03. Informaţii privind MunicipiulA. Municipiul, prin UIP, va transmite Băncii, în limba engleză sau în traducere în limba engleză:a) până la data de 20 decembrie 2003 şi ulterior anual, până la terminarea Proiectului, documentaţia programării financiare în concordanţă cu paragraful 6.08; şib) în termen de o lună după aprobarea bugetului propriu, o declaraţie de venituri şi cheltuieli.B. Municipiul, prin UIP, va informa Banca:a) imediat, în legătură cu orice modificare adusă documentelor sale de bază şi cu orice schimbare a statutului legal ori a mandatului său;b) în general, despre orice situaţie sau eveniment care ar putea împiedica îndeplinirea oricăreia dintre obligaţiile sale asumate în cadrul prezentului contract.8.04. Verificare şi informareÎn plus, Împrumutatul şi Municipiul trebuie:a) să întreprindă acele acţiuni cerute în mod rezonabil de către Bancă privind verificarea şi/sau terminarea oricărui act care este ori este posibil să fie de natura celor descrise în paragraful 6.15;b) să informeze Banca asupra măsurilor luate pentru recuperarea pagubelor de la persoanele responsabile de orice pierdere rezultată în urma oricărui astfel de act;c) să faciliteze orice verificare pe care Banca o poate efectua privind un astfel de act.
 + 
Articolul 9Speze şi cheltuieli9.01. Impozite, taxe şi comisioaneÎmprumutatul şi/sau Municipiul vor plăti toate impozitele, taxele, comisioanele şi alte impuneri de orice natură, inclusiv taxele de timbru şi taxele de înregistrare, aferente semnării sau implementării prezentului contract ori a oricărui document legat de acesta şi pentru întocmirea oricărei garanţii pentru împrumut.Împrumutatul va plăti integral capitalul, dobânda, comisioanele şi alte sume datorate în baza prezentului contract, brut, fără deducerea vreunei impuneri naţionale sau locale de orice fel, cu condiţia că, dacă Împrumutatul este obligat prin lege să facă orice astfel de deducere, va majoră suma de plată către Bancă astfel încât, după deducere, suma netă primită de Bancă să fie echivalentă cu suma datorată.9.02. Alte spezeÎmprumutatul va suporta orice costuri profesionale, bancare, de transfer sau de schimb valutar, ocazionate de semnarea ori de implementarea acestui contract sau a documentelor legate de acesta şi de întocmirea oricărei garanţii pentru împrumut.
 + 
Articolul 10Rambursarea anticipată ca urmare a unui caz de neîndeplinire a obligaţiilor10.01. Dreptul de a solicita rambursareaÎmprumutatul va rambursa împrumutul sau orice parte a acestuia, pe baza cererii făcute în acest sens de Bancă:A. imediat:a) dacă vreo informaţie importantă sau vreun document remis Băncii de către sau în numele Împrumutatului ori al Municipiului în legătură cu negocierea acestui contract sau pe perioada în care acesta este în vigoare se dovedeşte a fi fost incorect în orice detaliu de natură materială;b) dacă Împrumutatul nu rambursează la data scadenţei orice parte din împrumut, nu plăteşte dobânda la acesta sau nu efectuează orice altă plată către Bancă, după cum este prevăzut în prezentul contract;c) dacă, urmare a neîndeplinirii oricărei obligaţii în legătură cu acest împrumut, Împrumutatului sau Municipiului i se cere să ramburseze anticipat orice împrumut acordat iniţial pentru un termen mai mare de 5 ani;d) dacă survine vreun eveniment sau vreo situaţie care este posibil să pericliteze îndeplinirea obligaţiilor de plată care decurg din împrumut sau să afecteze negativ orice garanţie acordată pentru acesta;e) dacă vreo obligaţie asumată de Împrumutat şi la care se face referire la pct. 10 şi 11 din preambul încetează a fi îndeplinită cu privire la orice împrumut acordat oricărui împrumutat din România din resursele Băncii sau ale Uniunii Europene;f) dacă Împrumutatul sau Municipiul nu îşi îndeplineşte orice obligaţie cu privire la orice alt împrumut acordat de Bancă din resursele Băncii sau ale Uniunii Europene; saug) (i) dacă un executor intră în posesia oricărei părţi a activelor Municipiului sau dacă un creditor, lichidator ori administrator este desemnat pentru orice parte a acestora; saug) (îi) dacă orice reţinere, executare, sechestru sau orice alt proces este perceput sau aplicat asupra proprietăţii Municipiului; sauB. la expirarea unei perioade rezonabile, specificată de Bancă într-o comunicare către Împrumutat, fără ca problema să fi fost remediată în mod satisfăcător pentru Bancă:a) dacă Împrumutatul sau Municipiul nu îndeplineşte orice obligaţie care rezultă din prezentul contract, alta decât cea menţionată la subparagraful 10.01A alin. b); saub) dacă vreun fapt esenţial prevăzut în preambul se modifică sau se dovedeşte a fi eronat şi dacă modificarea fie prejudiciază interesul Băncii, în calitate de creditor al Împrumutatului, fie afectează negativ implementarea sau funcţionarea Proiectului.10.02. Alte drepturi legaleParagraful 10.01 nu va limita nici un alt drept legal al Băncii de a solicita rambursarea anticipată a împrumutului.10.03. DauneÎn cazul solicitării rambursării anticipate conform paragrafului 10.01, Împrumutatul va plăti Băncii o sumă calculată la data la care s-a făcut solicitarea, oricare este mai mare dintre:a) o sumă calculată conform prevederilor subparagrafului 4.02A, aplicată asupra sumei care a devenit scadentă şi plătibilă şi cu efect de la data scadenţei specificată în solicitarea scrisă a Băncii; şib) o sumă calculată la o rată anuală de 0,25% de la data solicitării până la data la care fiecare rată de rambursare a sumei solicitate ar fi fost rambursabilă dacă nu ar fi fost făcută solicitarea.10.04. NederogăriNici o nerespectare sau întârziere din partea Băncii în exercitarea oricăruia dintre drepturile sale conform prezentului articol 10 nu va fi considerată ca o renunţare la un astfel de drept.10.05. Utilizarea sumelor primiteSumele primite ca urmare a solicitării formulate conform prezentului articol 10 vor fi utilizate, în primul rând, pentru plata daunelor, a comisioanelor şi a dobânzii, în această ordine, şi, în al doilea rând, pentru acoperirea ratelor nerambursate, în ordinea inversă a scadenţelor. Acestea se vor aplica între tranşe, după cum va considera Banca.
 + 
Articolul 11Legea şi jurisdicţia11.01. LegeaPrezentul contract, precum şi întocmirea, interpretarea şi validitatea lui vor fi guvernate de legea Marelui Ducat de Luxemburg.Locul realizării acestui contract este sediul central al Băncii.11.02. JurisdicţiaToate litigiile privind acest contract vor fi supuse Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene (denumită în continuare Curtea).Părţile la acest contract renunţă, prin acesta, la orice imunitate sau drept de a obiecta faţă de jurisdicţia Curţii.O decizie a Curţii, emisă conform prezentului paragraf 11.02, va fi definitivă şi obligatorie pentru părţi, fără restricţie sau rezervă.11.03. Dovada sumelor datorateÎn orice acţiune juridică ce decurge din acest contract certificarea de către Bancă a oricărei sume datorate Băncii în cadrul acestui contract va constitui dovada prima facie a unei astfel de sume.
 + 
Articolul 12Clauze finale12.01. NotificăriNotificările şi alte comunicări remise în legătură cu prezentul contract vor fi trimise la adresele menţionate la pct. 1) de mai jos, cu excepţia notificărilor către Împrumutat în legătură cu litigiile în curs sau în declanşare, care vor fi trimise la adresele specificate la pct. 2) de mai jos, unde Împrumutatul îşi alege sediul:– pentru Bancă: 1) Bd. Konrad Adenauer nr. 100,L-2950, Marele Ducat deLuxemburg;– pentru Împrumutat: 1) Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,RO-70060 Bucureşti, România;2) Misiunea României pe lângăComunităţile Europene,str. Montoyer nr. 12,B-1000 Bruxelles, Belgia;– pentru Municipiu: 1) Bd. Regina Elisabeta nr. 47,sectorul 5, Bucureşti, România;2) Misiunea României pe lângăComunităţile Europene,str. Montoyer nr. 12,B-1000 Bruxelles, Belgia.Fiecare parte poate, prin notificarea celeilalte părţi, să îşi schimbe adresele menţionate mai sus, cu specificarea că adresa de la pct. 2) de mai sus poate fi schimbată numai cu o altă adresă din cadrul Uniunii Europene.În cazul în care Împrumutatul şi Municipiul nu vor specifică altfel în scris Băncii, Împrumutatul şi Municipiul vor stabili ca şeful UIP să fie responsabil pentru contactele cu Banca în scopurile paragrafelor 6.15 şi 8.04.12.02. Forma notificăriiNotificările şi alte comunicări, pentru care sunt menţionate în acest contract perioade fixe sau care fixează ele însele perioade obligatorii pentru destinatar, vor fi transmise personal, prin scrisoare recomandată, telegramă, telex sau orice alte mijloace de transmitere care fac posibilă dovada primirii de către destinatar. Data înregistrării sau, după caz, data declarată a primirii documentului transmis va fi concludentă pentru determinarea unei perioade.12.03. Preambul, anexe şi documente ataşatePreambulul şi următoarele anexe fac parte integrantă din acest contract:– anexa A "Descrierea tehnică";– anexa B "Graficul de rambursare".Următoarea anexă este ataşată la prezentul contract:– anexa 1 "Împuternicirea pentru semnare a Împrumutatului".Ca urmare, părţile la prezentul contract au convenit ca acesta să fie semnat în patru exemplare originale în limba engleză, fiecare pagină fiind parafată în numele Împrumutatului de către domnul Ştefan Petrescu, director general Direcţia generală finanţe publice externe, în numele Băncii de către doamna Reka Balogh, consilier, şi în numele Municipiului de către domnul Emilian Radu, director.Semnat pentru şi în numele României,M. N. TănăsescuSemnat pentru şi în numele Băncii Europene deInvestiţii,R. Saerbeck G.D. SpotaSemnat pentru şi în numele Municipiului Bucureşti,T. BăsescuBucureşti, 1 octombrie 2003.Luxemburg, 7 octombrie 2003.
 + 
Anexa ARomânia – Proiectul privind reabilitareainfrastructurii educaţionale în BucureştiDESCRIERE TEHNICĂ1. ScopProiectul cuprinde mai multe scheme pentru sprijinirea reabilitării infrastructurii şcolare în Bucureşti.2. DescriereProiectul cuprinde 106 şcoli din învăţământul preuniversitar. Municipiul Bucureşti este împărţit în 6 sectoare. Şcolile sunt localizate în întreg municipiul Bucureşti. Lista şcolilor care urmează să fie finanţate împreună cu o scurtă descriere sunt incluse în tabelul nr. 1.Proiectul, cu diferenţieri de la şcoală la şcoală, cuprinde: consolidarea clădirilor împotriva cutremurelor; construirea de clădiri noi şi săli de sport multifuncţionale; reabilitarea infrastructurii sanitare şi de canalizare; reabilitarea utilităţilor (alimentare cu apă, încălzire, reţea electrică, telefonie şi Internet); asigurarea de mobilier şi echipamente (inclusiv calculatoare), pregătirea profesorilor pentru utilizarea echipamentului de calcul (limitată la profesorii din şcolile care vor fi dotate în cadrul Proiectului) şi cheltuieli administrative ale Proiectului.Proiectul cuprinde, de asemenea, proiectarea şcolilor şi supravegherea lucrărilor, inclusiv toate serviciile de consultanţă necesare.3. DurataProiectul va fi finalizat în perioada 2003-2008. Schemele vor deveni funcţionale imediat ce vor fi gata.Tabelul 1România – Proiectul privind reabilitarea infrastructurii educaţionale în BucureştiLISTA ŞCOLILOR

Numele Şcolii Adresa şcolii Felul şcolii
Sectorul 1 Liceul de muzică "G.Enescu" Str. Gheorghe Manu nr.30 M
(8 şcoli) Şcoala nr.7 Str. Neagoe Vodă nr.11 S
Şcoala nr.13 Str. Petrila nr.10-12 S
Şcoala de muzică şi arte
nr.3 "Cuibul cu barza"
Str. Ştirbei Vodă nr.101

M

Şcoala nr.118

Str. Ştirbei Vodă
nr.32-34
S

Şcoala nr.118 Str. Pavlov nr.2-4 S
Grupul şcolar agricol
"V. Harnaj"
B-dul Ficusului nr.18

LT

Şcoala nr.17 "Pia Brăteanu"

Str. Petoffi Sandor
nr.14-16
S

Sectorul 2 Şcoala nr.30 Str. Lăptari nr.23 S
(15 şcoli) Şcoala nr.50 Str. Ion Marinescu nr.32 S
Şcoala nr.66 Str. Logofăt Dan nr.1 S
Colegiul tehnic "Traian" Str. Luigi Galvani nr.20 LT
Şcoala nr.62 Str. Potârnichii nr.3 S
Şcoala nr.23 Str. Oltarului nr.11 S
Şcoala nr.41

Str. Nicolae Apostol
nr.2
S

Colegiul Naţional "Spiru
Haret"
Str. Italiana nr.17

L

Şcoala nr.49*)

Str. Vatra Luminoasă
nr.99
S

Şcoala nr.145

Str. Heliade între Vii
nr.36
S

Şcoala nr.40 Str. Periş nr.27 S
Colegiul tehnic "Edmond
Nicolau"
B-dul Dimitrie Pompei
nr.3
LT

Şcoala nr.31 B-dul Lacul Tei nr.116 S
Colegiul Naţional "Cantemir
Vodă"
Str. Viitorului nr.60

L

Şcoala Centrală Str. Icoanei nr.3-5 LE
Sectorul 3

Şcoala nr.16

Intr. Constantin
Brâncuşi nr.7
S

(11 şcoli)

Şcoala nr.22*)

B-dul 1 Decembrie 1918
nr.28
S

Grup şcolar industrial
"Republica"
B-dul Basarabia nr.256

LT

Şcoala nr.87

Str. Râmnicu Vâlcea
nr.52
S

Şcoala nr.47

Str. Vasile Lucaciu
nr.16
S

Şcoala nr.81 Str. Nerva Traian nr.33 S
Şcoala nr.20 Str. Prevederii nr.19 S
Grădiniţa nr.160 Aleea Perişor nr.9 G
Grupul Şcolar "Nichita
Stănescu"
Str. Lucreţiu Pătrăşcanu
nr.3
LT

Şcoala nr.84 Calea Vitan nr.135 S
Şcoala nr.149 Aleea Petrişoru nr.4 S
Sectorul 4

Şcoala nr.102

Str. Cpt. Eremia Popescu
nr.27
S

(21 şcoli) Şcoala nr.79*) Str. Cuza Vodă nr.51 S
Şcoala nr.100 Calea Văcăreşti nr.51 S
Şcoala nr.120 Str. Mărţişor nr.39 S
Şcoala nr.74

Calea Şerban Vodă
nr.62-64
S

Şcoala nr.165 Aleea Slătioara nr.8 S
Şcoala nr.111

Str. Stoian Militaru
nr.72
S

Şcoala nr.36 Str. Costila nr.2 S
Şcoala nr.190

Str. serg. Niţu Vasile
nr.16
S

Şcoala nr.93 Aleea Emil Racoviţă nr.1 S
Şcoala nr.133 Str. Stânjeneilor nr.3 S
Şcoala nr.194*)

Str. Alexandru Obrejia
nr.3A
S

Şcoala nr.129*)

Str. Izvorul Crişului
nr.6
S

Şcoala nr.98*) Str. Stupilor nr.1 S
Şcoala nr.109 Str. Petre Ţuţea nr.3 S
Şcoala nr.189 Aleea Ciceu nr.12 S
Şcoala nr.308 Str. Râul Şoimului nr.8 S
Şcoala nr.110 Str. Argeşului nr.6 S
Şcoala nr.97 Str. Viorele nr.7 S
Şcoala nr.119 Str. Almaşul Mic nr.4 S
Şcoala nr.113 Str. Parincea nr.4 S
Sectorul 5 Şcoala nr.146*) Şos. Panduri nr.42 S
(14 şcoli) Şcoala nr.136*) Prel Ferentari nr.68 S
Colegiul economic "Viilor" Şos. Viilor nr.38 LE
Şcoala nr.2 Str. Lacul Bucura nr.14 S
Colegiul tehnic energetic

Aleea Podul Giurgiului
nr.5
LT

Liceul teoretic "Dimitrie
Bolintineanu"
Calea Rahovei nr.311

L

Şcoala nr.148 Str. Bachus nr.42 S
Şcoala nr.147 Str. Bacău nr.1 S
Grupul industrial şcolar
"Dimitrie Gusti"
Str. Samuil Vulcan nr.35

LT

Şcoala nr.141*) Str. Amurgului nr.35 S
Colegiul tehnic "Dumitru
Moţoc"
Str. Spătaru nr.16

LT

Grădiniţa nr.73

Splaiul Independenţei
nr.68
G

Grădiniţa nr.205 Calea Ferentari nr.2 G
Şcoala nr.115

Calea 13 Septembrie
nr.177
S

Sectorul 6

Grup şcolar industrial
Tehnometal
Str. Porumbacu nr.52

LT

(17 şcoli) Şcoala nr.153 Str. Săbăreni nr.21 S
Şcoala nr.198 Str. Apusului nr.73-75 S
Şcoala nr.202 Calea Crângaşi nr.140 S
Şcoala nr.161 Calea Giuleşti nr.486A S
Şcoala nr.279 "Sf. Mihail
şi Gavril"*)
Prel. Ghencea nr.24

S

Şcoala nr.167 Şos. Ciurel nr.9-11 S
Şcoala nr.174*) Str. Roşia Montana nr.41 S
Şcoala nr.142 Str. Centurii nr.4 S
Şcoala nr.206 Aleea Ariniş nr.5 S
Şcoala nr.191

Aleea Poiana Muntelui
nr.1
S

Şcoala nr.193*) Str. M. R. Marcu nr.3 S
Şcoala nr.156

Str. Dealul Ţugulea
nr.35
S

Şcoala nr.164*) Str. Pravat nr.22 S
Şcoala nr.311 Str. Gârleni nr.10 S
Grădiniţa nr.250

Str. Dealul Ţugulea
nr.35
G

Şcoala nr.310 Str. Roşia Montana nr.42 S
Şcoli
speciale
Şcoala pentru surzi nr.1

Str. Neatârnării nr.5,
sector 1
SS

(20 şcoli)

Şcoala specială nr.7

Str. Surorilor nr.4,
sector 1
SS

Şcoala specială nr.8

Str. Victor Daimaca nr.2
sect.1
SS

Şcoala specială nr.10

Str. G-ral Berthelot
nr.20-25, sector 1
SS

Centrul de pedagogie cura-
tivă şi terapie socială
Corabia
Str. Corabia nr.57-59,
sector 2

SS

Centrul şcolar nr.1

Str. Vatra Luminoasă
nr.108, sector 2
SS

Centrul şcolar nr.3

Str. Austrului nr.37,
sector 2
SS

Şcoala profesională
specială nr.2
Şos. Pantelimon nr.299,
sector 2
SS

Şcoala profesională
specială nr.3
Str. Iancu Marcel nr.7,
sector 2
SS

Şcoala pentru ambliopi

Str. Austrului nr. 33,
sector 2
SS

Şcoala pentru hipoacuzici

Str. Busolei nr.6,
sector 2
SS

Şcoala specială nr.2

Str. Popa Petre nr.31-41
sect.2
SS

Şcoala specială nr.5

Str. Turturelelor nr.13,
sector 3
SS

Şcoala specială nr.4

Şos. Olteniei nr.208,
sector 4
SS

Şcoala specială nr.6

Str. Sld. Enache Ion
nr.31, sector 4
SS

Şcoala specială nr.9

Str. Trompetului nr.34,
sector 5
SS

Şcoala pentru surzi nr.2

Aleea Istru nr.6,
sector 6
SS

Şcoala specială nr.3

Str. Toporaşi nr.10,
sector 6
SS

Şcoala specială nr.11-
Grădiniţa Specială nr.2
Aleea Istru nr.4,
sector 6
SS

Şcoala specială nr.1

Str. Popa Rusu nr.13,
sector 2
SS

S Şcoala cu clasele 1-8L LiceuLT Liceu TehnicLE Liceu EconomicM Şcoala de MuzicăG GrădiniţăSS Şcoala specialăNotă *) Sală de sport a cărei construcţie este finanţată din alt program guvernamental + 
Anexa BRomânia – Proiectul privind reabilitareainfrastructurii educaţionale în BucureştiGRAFIC DE RAMBURSARE

Data de scadenţă a rambursării
tranşelor
Sume care vor fi rambursate
exprimate ca procent din împrumut
1. 20 decembrie 2009 2,63%
2. 20 iunie 2010 2,63%
3. 20 decembrie 2010 2,63%
4. 20 iunie 2011 2,63%
5. 20 decembrie 2011 2,63%
6. 20 iunie 2012 2,63%
7. 20 decembrie 2012 2,63%
8. 20 iunie 2013 2,63%
9. 20 decembrie 2013 2,63%
10. 20 iunie 2014 2,63%
11. 20 decembrie 2014 2,63%
12. 20 iunie 2015 2,63%
13. 20 decembrie 2015 2,63%
14. 20 iunie 2016 2,63%
15. 20 decembrie 2016 2,63%
16. 20 iunie 2017 2,63%
17. 20 decembrie 2017 2,63%
18. 20 iunie 2018 2,63%
19. 20 decembrie 2018 2,63%
20. 20 iunie 2019 2,63%
21. 20 decembrie 2019 2,63%
22. 20 iunie 2020 2,63%
23. 20 decembrie 2020 2,63%
24. 20 iunie 2021 2,63%
25. 20 decembrie 2021 2,63%
26. 20 iunie 2022 2,63%
27. 20 decembrie 2022 2,63%
28. 20 iunie 2023 2,63%
29. 20 decembrie 2023 2,63%
30. 20 iunie 2024 2,63%
31. 20 decembrie 2024 2,63%
32. 20 iunie 2025 2,63%
33. 20 decembrie 2025 2,63%
34. 20 iunie 2026 2,63%
35. 20 decembrie 2026 2,63%
36. 20 iunie 2027 2,63%
37. 20 decembrie 2027 2,63%
38. 20 iunie 2028 2,69%

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x