privind ratificarea Contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Administraţia Naţionala a Drumurilor (AND) pentru finanţarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a IV-a, semnat la Bucureşti la 6 noiembrie 2000**)(actualizată până la data de 1 ianuarie 2009*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 1 ianuarie 2009 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: AMENDAMENTUL din 23 mai 2003 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 353 din 18 martie 2004; AMENDAMENTUL nr. 2 din 19 mai 2005 aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 798 din 14 iulie 2005; AMENDAMENTUL nr. 3 din 13 septembrie 2006 ratificat de LEGEA nr. 215 din 2 iulie 2007; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008; ACORDUL din 28 octombrie 2008 privind AMENDAMENTUL nr. 4 aprobat de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor**) A se vedea şi Decretul nr. 639 din 23 iulie 2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 415 din 26 iulie 2001.Parlamentul României adopta prezenta lege. +
Articolul 1Se ratifica Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Administraţia Naţionala a Drumurilor (AND) pentru finanţarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a IV-a, semnat la Bucureşti la 6 noiembrie 2000. +
Articolul 2Implementarea contractului de finanţare va fi realizată de către Administraţia Naţională a Drumurilor, reorganizată în Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administraţia Naţională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările şi completările ulterioare.––––Art. 2 a fost modificat de pct. 1 al art. 22 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 28 noiembrie 2008. +
Articolul 3Între Ministerul Finanţelor Publice, pe de o parte, şi Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi Administraţia Naţionala a Drumurilor (AND), pe de altă parte, se va încheia un acord de împrumut subsidiar prin care se vor delega Administraţiei Naţionale a Drumurilor (AND) întreaga autoritate şi responsabilitate pentru utilizarea împrumutului, realizarea proiectului şi respectarea obligaţiilor asumate prin contractul de finanţare. +
Articolul 3^1Începând cu data de 1 ianuarie 2009, acordul de împrumut subsidiar prevăzut la art. 3 se modifică sub formă de acord subsidiar şi cuprinde drepturile şi obligaţiile părţilor în aplicarea contractului de finanţare, conform prevederilor art. 14 la Ordonanţa de urgenţă nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare.––––Art. 3^1 a fost introdus de pct. 2 al art. 22 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 28 noiembrie 2008. +
Articolul 4(1) Fondurile necesare în vederea rambursarii împrumutului, plăţii dobânzilor şi a altor costuri aferente împrumutului se vor asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei. … (2) Contribuţia Guvernului României la realizarea investiţiilor finanţate prin împrumutul Băncii Europene de Investiţii menţionat la art. 1, inclusiv pentru plata taxelor şi impozitelor percepute pe teritoriul tarii, precum şi contravaloarea altor costuri locale care nu se pot plati din împrumutul extern, se va asigura din surse proprii ale Administraţiei Naţionale a Drumurilor (AND), din alte surse atrase (ISPA, PHARE) şi, în completare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei. … (3) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, cheltuielile echivalente valorii sumelor rămase de utilizat şi tras din împrumut şi a sumelor aferente contribuţiei Guvernului României la finanţarea proiectului, care se asigură în completare de la bugetul de stat, potrivit alin. (2), vor fi cuprinse cumulat în bugetul Ministerului Transporturilor, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat. … ––––Alin. (3) al art. 4 a fost introdus de pct. 3 al art. 22 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 28 noiembrie 2008. +
Articolul 5Se autorizează Guvernul României ca, prin Ministerul Finanţelor Publice, de comun acord cu Banca Europeană de Investiţii şi Administraţia Naţionala a Drumurilor (AND), sa introducă pe parcursul utilizării împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a contractului de finanţare menţionat la art. 1, amendamente la conţinutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificări de termene, precum şi orice alte modificări care nu sunt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României faţă de Banca Europeană de Investiţii sau sa determine noi condiţionari economice faţă de cele convenite iniţial între părţi.Această lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 27 august 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORVALER DORNEANUAceastă lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 13 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.p. PREŞEDINTELE SENATULUI,PAUL PACURARUCONTRACT 06/11/2000