Parlamentul României adoptă prezenta lege. +
Articolul UNICSe aprobă Ordonanța Guvernului nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, adoptată în temeiul art. 1 pct. II.5 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 599 din 31 august 2009, cu următoarele modificări:1.La articolul I punctul 5, partea introductivă și punctele 8, 13–14, 17–20, 22, 24–29, 31 și 33 ale alineatului (1) al articolului 8 vor avea următorul cuprins: +
Articolul 8(1)Următoarele fapte reprezintă încălcări foarte grave ale dispozițiilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 și, după caz, ale Acordului AETR și constituie contravenții, dacă acestea nu sunt considerate infracțiuni potrivit legii penale:……………………………………………………………………………8.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj, cu două ore sau mai mult; … ……………………………………………………………………………13.montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorectă a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de către un operator economic neautorizat; … 14.utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificării/calibrării periodice depășit; … ……………………………………………………………………………17.nerespectarea obligației întreprinderii/operatorului de transport rutier de a descărca și stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto și/sau nerespectarea obligației de a descărca și stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizează; … 18.deținerea de către un conducător auto a mai mult de o cartelă tahografică validă; … 19.utilizarea de către un conducător auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane; … 20.utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate; … ……………………………………………………………………………22.utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile; … ……………………………………………………………………………24.scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminării zilei de lucru, care afectează înregistrarea datelor relevante; … 25.utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea prevăzută, care afectează înregistrarea datelor relevante; … 26.nerespectarea de către conducătorul auto a obligației privind introducerea manuală a unor date; … 27.încredințarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducător auto care nu deține cartelă tahografică; … 28.nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului; … 29.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele și/sau prenumele conducătorului auto; … ……………………………………………………………………………31.neprezentarea în trafic a numărului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listărilor efectuate cu imprimanta tahografului digital; … ……………………………………………………………………………33.nerespectarea măsurii de imobilizare stabilită de personalul cu atribuții de inspecție și control; … … 2.La articolul I punctul 5, punctul 37 al alineatului (1) al articolului 8 se abrogă. … 3.La articolul I punctul 5, partea introductivă și punctele 1, 8, 11 și 13–16 ale alineatului (2) al articolului 8 vor avea următorul cuprins:(2)Următoarele fapte reprezintă încălcări grave ale dispozițiilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 și, după caz, ale Acordului AETR și constituie contravenții, dacă acestea nu sunt considerate infracțiuni potrivit legii penale:1.depășirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore; … ……………………………………………………………………………8.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore; … ……………………………………………………………………………11.neasigurarea unui număr suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzătoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operațiunilor de transport rutier; … ……………………………………………………………………………13.nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic; … 14.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de începere și de încheiere a cursei; … 15.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii înregistrați la plecare; … 16.nerespectarea prevederilor privind obligativitatea reparării tahografului care s-a defectat în cursul călătoriei; … … 4.La articolul I punctul 5, partea introductivă și punctele 1, 8 și 12–18 ale alineatului (3) al articolului 8 vor avea următorul cuprins:(3)Următoarele fapte reprezintă încălcări minore ale dispozițiilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 și, după caz, ale Acordului AETR și constituie contravenții:1.depășirea perioadei maxime zilnice de conducere cu până la o oră; … ……………………………………………………………………………8.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj, cu până la o oră; … ……………………………………………………………………………12.utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile; … 13.scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminării zilei de lucru, care nu afectează înregistrarea datelor relevante; … 14.utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea prevăzută, care nu afectează înregistrarea datelor relevante; … 15.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind locul de plecare și de sosire; … 16.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numărul de înmatriculare a vehiculului; … 17.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii la sosire; … 18.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind ora schimbării vehiculului; … … 5.La articolul I punctul 5, alineatul (4) al articolului 8 va avea următorul cuprins:(4)Falsificarea datelor înregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate în tahograf ori pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf, a înregistrărilor manuale, precum și a oricărui document de atestare a activității conducătorului auto se sancționează conform legii penale. … 6.La articolul I punctul 6, alineatul (1) al articolului 9 va avea următorul cuprins: +
Articolul 9(1)Contravențiile prevăzute la art. 8 se sancționează după cum urmează:a)cu amendă de la 8.000 lei la 16.000 lei – faptele prevăzute la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 27, 33 și 34, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier; … b)cu amendă de la 8.000 lei la 12.000 lei – fapta prevăzută la alin. (1) pct. 13, aplicabilă atelierului care a montat, reparat și calibrat incorect tahograful, și fapta prevăzută la alin. (1) pct. 35, aplicabilă operatorului economic sau conducătorului auto care a montat dispozitive ilegale; … c)cu amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei – faptele prevăzute la alin. (1) pct. 15-16, 18-20, 22-26, 28-30, 36 și 38, aplicabilă conducătorului auto, și faptele prevăzute la alin. (1) pct. 1-11, 31 și 32, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier; … d)cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei – faptele prevăzute la alin. (2) pct. 1-11 și 16, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier, și faptele prevăzute la alin. (2) pct. 12-15 și 17, aplicabilă conducătorului auto; … e)cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei – faptele prevăzute la alin. (3) pct. 1-12, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier, și faptele prevăzute la alin. (3) pct. 13-19, aplicabilă conducătorului auto … … Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
PREȘEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂBucurești, 19 martie 2010.Nr. 52.