Parlamentul României adoptă prezenta lege. +
ARTICOL UNICLegea nr. 165/2016 privind siguranța operațiunilor petroliere offshore, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 28 iulie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 2, punctele 1 și 10 se modifică și vor avea următorul cuprins:1.acceptabil, în raport cu un risc, înseamnă un nivel de risc pentru care timpul, costurile sau eforturile necesare pentru a-l reduce și mai mult ar fi extrem de disproporționate față de beneficiile unei astfel de reduceri; … (…)10.corespunzător înseamnă corect sau absolut adecvat, luând în considerare raportul dintre efort și cost, cu privire la o anumită cerință sau situație, bazându-se pe justificări obiective și care poate fi demonstrat printr-o analiză, o comparație cu standardele corespunzătoare sau prin alte soluții folosite în situații comparabile de către alte autorități sau industria de profil; … … 2.La articolul 2, după punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 10^1, cu următorul cuprins:10^1.dezafectarea instalațiilor petroliere offshore, fixe, de producție și neproductive și a infrastructurilor lor conectate înseamnă abandonarea sondelor, demontarea și îndepărtarea totală a structurilor existente, atât a celor aflate deasupra nivelului mării, cât și a celor submarine, în condiții de siguranță și într-un mod responsabil din punctul de vedere al protecției mediului, ori adoptarea unei alte metode eficiente, inclusiv monitorizarea și/sau ecologizarea fundului mării, după caz, conform prevederilor art. 60 paragraful 3 din Convenția Națiunilor Unite asupra dreptului mării, încheiată la Montego Bay (Jamaica) la 10 decembrie 1982, ratificată prin Legea nr. 110/1996; … … 3.La articolul 2, punctele 11 și 14 se modifică și vor avea următorul cuprins:11.eficiența intervenției în cazul unei scurgeri de țiței înseamnă eficiența sistemelor de intervenție în cazul scurgerilor de țiței în cadrul intervenției lor în cazul unei scurgeri de țiței, pe baza unei analize a frecvenței, duratei și momentului producerii condițiilor de mediu care ar împiedica o intervenție; evaluarea eficienței intervenției în cazul unei scurgeri de țiței se exprimă ca procent din timpul în care aceste condiții nu sunt prezente și include o descriere a limitelor de exploatare impuse instalațiilor vizate ca urmare a evaluării respective; … (…)14.exploatare offshore înseamnă procesul de extracție a petrolului din subsolul marin în cadrul perimetrelor petroliere offshore autorizate, inclusiv tratarea lui pe instalațiile de producție offshore și/sau colectarea în larg pe instalații neproductive (terminale offshore), precum și transportul și tranzitarea acestuia prin conducte de la instalațiile offshore până la terminalul de coastă; … … 4.La articolul 2, după punctul 18 se introduce un nou punct, punctul 18^1, cu următorul cuprins:18^1.infrastructură de conexiune înseamnă orice structură de transport, sub formă de tub, flexibilă, amplasată pe fundul mării sau îngropată, ce folosește la transportul fluidelor, la transportul datelor informatice, la transportul energiei electrice de putere sau de semnal slab; … … 5.La articolul 2, după punctul 19 se introductrei noi puncte, punctele 19^1-19^3, cu următorul cuprins:19^1.instalație fixă înseamnă o instalație offshore care nu este mobilă și care este fixată pe fundul mării; … 19^2.instalație mobilă înseamnă o instalație offshore care poate fi mutată dintr-o poziție în alta prin autopropulsie sau remorcare și care este destinată să fie utilizată în mai multe poziții diferite pe tot parcursul vieții sale; … 19^3.instalație operată de la distanță înseamnă o instalație complet automatizată, operată și monitorizată de la distantă, care într-o operare normală nu este prevăzută cu personal operator, prezența acestuia fiind necesară numai pentru inspecțiile periodice, activitățile de mentenanță sau pentru alte situații (opriri neplanificate, avarii, porniri etc.); … … 6.La articolul 2, punctele 20 și 21 se modifică și vor avea următorul cuprins:20.instalație de producție offshore înseamnă o instalație utilizată în procesul de exploatare a petrolului, dar nu include instalațiile care, pe o perioadă mai mică de 90 de zile, extrag petrolul din subsolul marin în scopul realizării testelor de producție la sondă; … 21.instalație neproductivă offshore înseamnă o instalație, alta decât o instalație utilizată pentru producția petrolului, inclusiv navele tehnice care operează în zona de siguranță a instalațiilor petroliere offshore; navele de aprovizionare și transport personal nu sunt considerate instalații neproductive; … … 7.La articolul 2 punctul 23, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)în cazul oricărei notificări din cele solicitate de către autoritatea competentă, o modificare a condițiilor pe baza cărora a fost transmisă notificarea originală, inclusiv, între altele, modificări fizice, înlocuirea unei instalații cu alta, disponibilitatea de noi cunoștințe sau tehnologii și modificări la nivelul managementului operațional; … … 8.La articolul 2, punctele 25 și 26 se modifică și vor avea următorul cuprins:25.operator înseamnă titularul de acord petrolier sau entitatea nominalizată de către titularul de acord petrolier să conducă efectuarea operațiunilor petroliere offshore, inclusiv planificarea și executarea unei operațiuni la sondă sau gestionarea și controlul funcțiilor unei instalații de producție; … 26.operațiune combinată înseamnă o operațiune efectuată de pe o instalație împreună cu o altă instalație sau alte instalații în scopuri legate de cealaltă/celelalte instalație/instalații și care cresc riscurile referitoare la siguranța persoanelor sau protecția mediului de pe oricare dintre instalații sau de pe toate instalațiile în cauză; … … 9.La articolul 2, după punctul 38 se introduce un nou punct, punctul 39, cu următorul cuprins:39.navă tehnică offshore înseamnă navă care realizează operațiuni legate de activitățile petroliere offshore în interiorul zonei de siguranță și care sunt susceptibile că ar putea fi implicate în apariția unui accident major. … … 10.La articolul 3, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:(5)Operatorii au obligația să încheie cu autoritatea competentă un acord privind siguranța operațiunilor petroliere și să suporte cheltuielile pentru dezvoltarea capacității de prevenție și/sau de răspuns în cazul accidentelor majore, monitorizarea factorilor de mediu, know-how, expertize, legislație și studii de impact, transfer de tehnologie și perfecționare profesională, în sumă fixă anuală stabilită, după consultarea cu operatorii, prin ordin al președintelui autorității pe toată perioada acordului petrolier, necesare realizării atribuțiilor acesteia în îndeplinirea funcțiilor sale. Sumele aferente cheltuielilor se vor vira de către operatori până la data de 30 iunie a anului curent într-un cont distinct deschis de autoritatea competentă cu această destinație la Trezoreria Statului. Sumele necheltuite în timpul unui an contractual se reportează pentru anul următor, cu aceeași destinație. … 11.La articolul 4 alineatul (2), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:d)informațiile disponibile referitoare la siguranța și la performanța în materie de mediu, inclusiv cu privire la accidentele majore, care sunt aplicabile operațiunilor pentru care se solicită acord petrolier; înainte de încheierea sau transferul acordului petrolier, autoritatea semnatară a acordurilor petroliere, ANRM, se consultă cu autoritatea competentă. … … 12.La articolul 4, alineatul (5) se abrogă. … 13.La articolul 5, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 5(1)Forajul unei sonde în scopul explorării printr-o instalație neproductivă începe numai după ce titularul de acord petrolier a desfășurat, din timp și în mod efectiv, procedurile de consultare a publicului în ceea ce privește posibilele efecte asupra mediului ale operațiunilor petroliere offshore planificate. Procedurile de consultare a publicului se desfășoară cu respectarea legislației Uniunii Europene de directă aplicare și, în special, a prevederilor Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului. … 14.La articolul 6, alineatele (4)-(6) se modifică și vor avea următorul cuprins:(4)În cazul în care autoritatea competentă apreciază că operatorul nu mai are capacitatea de a respecta cerințele relevante în conformitate cu legislația în vigoare, notifică punctul său de vedere în acest sens autorității semnatare a acordurilor petroliere, ANRM.(5)Autoritatea semnatară a acordurilor petroliere, ANRM, ia act de sesizarea autorității competente și solicită titularului de acord petrolier remedierea situației într-un interval de timp agreat printr-o consultare între părți (ANRM-titular-Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră), dar care să nu depășească termenul-limită de 90 de zile. În cazul neîndeplinirii responsabilităților până la sfârșitul acestui termen, ANRM va notifica în scris titularul acordului petrolier privind neîndeplinirea responsabilităților în cauză și va solicita desemnarea unui alt operator.(6)Titularul va desemna un nou operator în cel mult 60 de zile de la data la care titularul a fost notificat de către autoritatea semnatară a acordurilor petroliere, ANRM, iar până la data la care operatorul nou-desemnat este aprobat de către autoritatea semnatară a acordurilor petroliere, ANRM, operațiunile petroliere offshore se efectuează cu operatorul existent. … 15.La articolul 6 alineatul (8), literele a), e) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)în legătură cu lansarea, inspectarea, testarea sau repararea, întreținerea, modificarea, reînnoirea sau dezafectarea oricărui cablu ori conductă submarină din zona de siguranță sau din proximitatea sa; … (…)e)din cauza intemperiilor, cu asigurarea măsurilor de evitare a coliziunii cu instalația; … f)atunci când se află în pericol, dar fără a transfera pericolul asupra instalației; … … 16.La articolul 8 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:a)evaluarea și acceptarea rapoartelor privind pericolele majore, evaluarea notificărilor solicitate de către autoritatea competentă și a altor astfel de documente care îi sunt prezentate; … … 17.La articolul 8 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:i)inițiază, aprobă și avizează proiecte de acte normative în domeniul său de competență și emite reglementările proprii și comune cu alte autorități competente, potrivit legii. … … 18.La articolul 8, alineatul (10) se modifică și va avea următorul cuprins:(10)De asemenea, în desfășurarea activității sale în conformitate cu dispozițiile art. 27 alin. (2) și (3), art. 28 alin. (1) și (6), art. 29 alin. (1)-(3) și art. 30 alin. (5), autoritatea competentă poate încheia protocoale de colaborare interinstituțională cu alte autorități naționale și entități relevante. … 19.La articolul 9, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Autoritatea competentă stabilește nivelul responsabilităților proprii prin regulamentul de organizare și funcționare, precum și al responsabilităților operatorului și ale proprietarului privind controlul riscurilor de accidente majore prin legislația secundară adoptată. … 20.La articolul 10 alineatul (1), literele b), c) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins:b)sistemul de gestionare a siguranței și a mediului sau o descriere adecvată a acestuia, aplicabil instalației, în referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 16 alin. (6^4) din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente … c)în cazul unei instalații noi planificate pentru producție, o notificare privind proiectarea în conformitate cu anexa nr. 1 partea I; … (…)f)în cazul unei modificări substanțiale, inclusiv dezasamblarea unei instalații, un raport privind pericolele majore modificat, în conformitate cu art. 11 și 12; … … 21.La articolul 11, alineatele (2) și (7) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2)Reprezentanții lucrătorilor sunt consultați în etapele relevante în cursul pregătirii raportului privind pericolele majore referitor la o instalație de exploatare prin organizarea de acțiuni de identificare a pericolelor și evaluare a riscurilor (ateliere de lucru pe grupuri de lucrători, ședințe de analiză a aspectelor identificate etc.) și sunt oferite probe în acest sens (rapoarte de ședință ce includ și semnăturile participanților, înregistrări privind remedierea sau atenuarea deficiențelor identificate etc.), în conformitate cu anexa nr. 1 partea II pct. 3.(…)(7)La cererea scrisă și justificată pe criterii nediscriminatorii și obiective a autorității competente sau la cel mult 5 ani, operatorul are obligația de a revizui raportul privind pericolele majore referitor la o instalație de exploatare. Rezultatele reexaminării sunt transmise autorității competente printr-un raport privind pericolele majore actualizat. … 22.La articolul 12, alineatele (1)-(3), (6) și (7) se modifică și vor aveaurmătorul cuprins: +
Articolul 12(1)Proprietarul pregătește un raport privind pericolele majore referitor la o instalație neproductivă, care se transmite autorității competente prin intermediul operatorului. Raportul respectiv cuprinde informațiile menționate în anexa nr. 1 părțile III și V și este actualizat dacă este cazul sau atunci când acest lucru este solicitat în scris și justificat pe criterii nediscriminatorii și obiective de autoritatea competentă.(2)Reprezentanții lucrătorilor sunt consultați în cursul etapelor relevante ale pregătirii raportului privind pericolele majore referitor la o instalație neproductivă prin organizarea de acțiuni de identificare a pericolelor (ateliere de lucru pe grupuri de lucrători, ședințe de analiză a aspectelor identificate etc.) și sunt oferite probe în acest sens (rapoarte de ședință ce includ și semnăturile participanților, înregistrări privind remedierea sau atenuarea deficiențelor identificate etc.), în conformitate cu anexa nr. 1 partea III pct. 2.(3)În cazul în care sunt necesare informații suplimentare în vederea acceptării unui raport privind pericolele majore ce privesc instalațiile neproductive, autoritatea competentă solicită proprietarului, în scris și justificat, pe criterii nediscriminatorii și obiective, informațiile necesare, iar acesta efectuează modificările necesare în raportul privind pericolele majore.(…)(6)Modificările planificate la instalațiile mobile neproductive pot fi inițiate numai după ce autoritatea competentă a acceptat raportul modificat privind pericolele majore referitor la instalația mobilă neproductivă.(7)La cererea scrisă și justificată pe criterii nediscriminatorii și obiective a autorității competente sau la cel mult 5 ani, proprietarul are obligația de a revizui raportul privind pericolele majore referitor la o instalație neproductivă. Rezultatele reexaminării sunt notificate de către operator autorității competente printr-un raport privind pericolele majore actualizat. … 23.La articolul 13, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 13(1)Operatorii sau proprietarii, după caz, au obligația de a elabora planuri interne de intervenție în caz de urgență, care se transmit în conformitate cu art. 10 alin. (1) lit. g) și se actualizează la solicitarea autorității competente. Planurile se pregătesc în conformitate cu art. 27, ținând seama de evaluarea riscului de accident major efectuată pe parcursul pregătirii celui mai recent raport privind pericolele majore. Planul intern de intervenție în caz de urgență include o analiză a eficienței intervenției în cazul unei scurgeri de țiței. Analiza este fundamentată pe baza celui mai rău scenariu de deversare accidentală de țiței. … 24.La articolul 13, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:(1^1)Cantitatea maximă de țiței ce se poate deversa în mare accidental, calculată/estimată conform celui mai rău scenariu, se consideră astfel: a)în cazul unei instalații de producție, cantitatea maximă ce se poate deversa în mare accidental se calculează ca suma între:(i)capacitatea maximă a tancurilor de depozitare a țițeiului și a liniilor de flux de pe instalație; volumele liniilor de flux pot fi estimate; … (ii)volumul de țiței calculat a se scurge din orice conductă conectată la instalație, luând în considerare timpul de închidere, efectul presiunii hidrostatice, gravitației, forțele de frecare de pereții conductei și alți factori; și … (iii)volumul zilnic de producție țiței asociat unei manifestări eruptive necontrolate la sonda cu cea mai mare capacitate de pe instalație; pentru determinarea ratei zilnice de deversare, operatorul trebuie să ia în considerare caracteristicile rezervorului, mărimea tubingului de producție și datele istorice privind presiunile și producția rezervorului/zăcământului; scenariul trebuie să evidențieze modalitățile de intervenție în condițiile în care sonda erupe necontrolat timp de 30 de zile; … … b)în cazul operațiunilor de săpare a sondelor de explorare sau de dezvoltare, dimensiunea celui mai rău caz de deversare accidentală de țiței o reprezintă volumul zilnic potențial a se deversa în mare ca urmare a unei manifestări eruptive necontrolate; pentru determinarea ratei zilnice de deversare trebuie luate în considerare caracteristicile cunoscute ale rezervorului (zăcământului); dacă aceste caracteristici sunt necunoscute, se vor lua în considerare caracteristicile oricărui rezervor (zăcământ) similar din zonă, cu explicația de rigoare pentru alegerea lui; scenariul trebuie să evidențieze metodele și măsurile de intervenție în cazul unei erupții necontrolate din sondă pe durata a 30 de zile. … … 25.La articolul 13, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:(5)Planul de urgență pentru prevenire și intervenție în caz de poluare marină cu hidrocarburi și alte substanțe dăunătoare al instalației petroliere de producție/neproductivă, întocmit conform cerințelor art. 5 din Planul național de pregătire, răspuns și cooperare în caz de poluare marină cu hidrocarburi și alte substanțe dăunătoare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.593/2002, cu modificările ulterioare, este parte integrantă a planului intern de intervenție în caz de urgență. … 26.La articolul 14, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Operatorul sondei implică un organism independent de verificare acreditat de ANRM în planificarea și verificarea proiectului sondei, precum și în pregătirea modificării substanțiale a notificării privind operațiunile la sondă transmise în temeiul art. 16 alin. (4) lit. b) și informează imediat autoritatea competentă în legătură cu orice modificare substanțială a notificării privind operațiunile la sondă transmise. Autoritatea competentă analizează aceste modificări și, dacă se consideră necesar, ia măsurile corespunzătoare. … 27.La articolul 16, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:(7)Operatorii se asigură că observațiile și constatările organismelor independente de verificare, atât ale examinatorului de sondă independent acreditat de către ANRM, cât și ale organismului independent de verificare a instalației, în conformitate cu alin. (4) lit. b), și acțiunile întreprinse în urma acestor constatări și observații sunt prezentate în notificarea privind operațiunile la sondă pregătită în conformitate cu art. 14. … 28.Articolul 32 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 32Constituie contravenții nerespectarea de către titularul acordului petrolier/operator a obligațiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), (3) și (5), art. 6 alin. (1) și (6), art. 10, art. 11 alin. (1), (4), (5) și (7), art. 12 alin. (1) și (7), art. 13 alin. (1), (3) și (4), art. 14 alin. (1) și (3), art. 15 alin. (1) și (3), art. 16 alin. (1), art. 18 alin. (1) și (3), art. 19 alin. (1), art. 27 alin. (1) lit. a), alin. (2) și (3), art. 28 alin. (6) și art. 29 alin. (1) și (2). … 29.La articolul 33 alineatul (1), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:d)prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, cu amendă de la 200.000 lei la 250.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (5) și art. 6 alin. (1) și (6). … … 30.La articolul 33 alineatul (3), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c)nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (5), art. 6 alin. (6), art. 10, art. 11 alin. (1), (4), (5) și (7), art. 12 alin. (1) și (7), art. 13 alin. (1), (3) și (4), art. 14 alin. (1) și (3), art. 15 alin. (1) și (3), art. 16 alin. (1), art. 18 alin. (1) și (3) și art. 19 alin. (1), de către personalul împuternicit al autorității competente. … … 31.La anexa nr. 1 partea II, punctele 3 și 15 se modifică și vor avea următorul cuprins:3.dovezi privind modul de implicare a lucrătorilor în pregătirea raportului privind pericolele majore; … (…)15.în ceea ce privește operațiunile care urmează să fie derulate de pe instalație, orice informație privind prevenirea accidentelor majore care ar putea cauza daune semnificative sau grave mediului, relevantă pentru alte cerințe din cadrul prezentei legi, obținută în conformitate cu Legea nr. 292/2018; … … 32.La anexa nr. 1 partea III, punctele 2, 6 și 15 se modifică și vor avea următorul cuprins:2.dovezi privind modul de implicare a lucrătorilor în pregătirea raportului privind pericolele majore; … (…)6.a) o descriere a echipamentelor și a modalităților de a asigura controlul sondei, siguranța procesului, izolarea substanțelor periculoase, prevenirea incendiilor și a exploziilor, protecția lucrătorilor împotriva substanțelor periculoase și protecția mediului împotriva unui accident major;b)presiunile de testare și frecvența pentru verificarea echipamentului de control al sondei, măsurile luate în cazul defecțiunilor echipamentului și sistemelor de control al sondei, frecvența exercițiilor de alarmare pentru prevenirea și combaterea erupțiilor; … c)nivelul de competență și certificarea pentru controlul sondei ale personalului (inclusiv contractorii) care participă la operațiunile la sondă, în concordanță cu ghidul 476/versiunea 2/ Noiembrie 2019 pentru nivelurile de pregătire la controlul sondei al Asociației Internaționale a Producătorilor de Petrol și Gaze; … d)o dovadă care să arate că proprietarul și operatorul au căzut de acord că toate operațiunile pentru controlul sondei sunt executate în conformitate cu manualele și procedurile proprietarului privind controlul sondei și care de asemenea menționează faptul că această convenție a fost adusă la cunoștința tuturor contractorilor care participă la operațiunile la sondă; … … (…)15.în ceea ce privește operațiunile care urmează să fie derulate de pe instalație, orice informație privind prevenirea accidentelor majore care ar putea cauza daune semnificative sau grave mediului, relevantă pentru alte cerințe din cadrul prezentei legi, obținută în conformitate cu Legea nr. 292/2018; … … 33.La anexa nr. 1 partea IV, punctele 4, 5 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:4.în cazul unei sonde ce urmează a fi săpată, notificarea trebuie să conțină: a)data la care încep, precum și data estimată pentru finalizarea operațiunilor la sondă; … b)particularitățile sondei, însoțite de diagramele corespunzătoare, privind:(i)coordonatele slotului sondei; … (ii)direcția de săpare a traiectului găurii de sondă; … (iii)lungimea finală și adâncimea pe verticală a sondei; … (iv)poziția punctului final al sondei în corelație cu cele ale sondelor din vecinătate; … … c)particularități ale stratelor, formațiunilor geologice și fluidelor conținute, prin care se va săpa sonda, și identificarea oricărui pericol cu potențial de a cauza un accident major datorat acestora; … d)procedurile pentru monitorizarea efectivă a traiectului găurii de sondă și pentru minimizarea probabilității de intersectare a sondelor din vecinătate; … e)o descriere a proiectului sondei, inclusiv a limitărilor (dacă există) în ceea ce privește desfășurarea în siguranță a operațiunilor și utilizarea sondei în condiții de siguranță maximă; … f)informații privind programul de lucru al sondei, inclusiv privind perioada în care aceasta este exploatată, detaliile și verificarea barierelor în calea pierderii controlului asupra sondei (echipamente, componența garniturii de foraj și ansamblului de fund utilizat la săparea sondei, fluide de foraj, componența coloanei de burlane pentru tubajul sondei, ciment etc.); … … 5.în cazul unei sonde existente, notificarea trebuie să conțină informații cu privire la istoricul și starea acesteia, după cum urmează: a)o diagramă a sondei; … b)un sumar al operațiunilor anterioare legate de operațiunea notificată; … c)scopul pentru care a fost utilizată; … d)statutul operațional curent; … e)reparații efectuate; … f)condiții fizice în interiorul sondei; … g)capacitatea de producție a sondei; … h)data la care este de așteptat să înceapă și data estimată pentru finalizarea operațiunilor la sondă; … i)procedurile pentru monitorizarea efectivă a traiectului găurii de sondă și pentru minimizarea probabilității de intersectare a sondelor din vecinătate, în cazul adâncirii găurii de sondă sau săpării unei noi găuri de sondă din sonda existentă; … j)informații privind programul de lucru al sondei, inclusiv privind perioada în care aceasta este exploatată, detaliile și verificarea barierelor în calea pierderii controlului asupra sondei (echipamente, componența garniturii de foraj și ansamblului de fund utilizat la săparea sondei, fluide de foraj, componența coloanei de burlane pentru tubajul sondei, ciment etc.); … … (…)13.în ceea ce privește operațiunile la sondă care urmează să fie derulate, orice informație relevantă privind prevenirea accidentelor majore care ar putea cauza daune semnificative sau grave mediului, obținută în conformitate cu Legea nr. 292/2018. … … 34.La anexa nr. 1, denumirea părții VI se modifică și va avea următorul cuprins:VI.Informații care trebuie furnizate cu privire la o modificare substanțială a unei instalații, inclusiv mutarea unei instalații fixe care necesită dezafectarea de pe locația existentă … … 35.La anexa nr. 1 partea VI, punctul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:3.detalii suficiente pentru a actualiza complet raportul anterior privind pericolele majore, conținând atașat proiectul privind modificarea planificată, precum și planul intern de intervenție în caz de urgență aferent referitor la instalație și pentru a demonstra că riscurile de pericole majore sunt reduse la nivelul minim acceptabil; … … 36.La anexa nr. 1 partea VII, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 7, cu următorul cuprins:7.dovezi privind capabilitățile tehnice ale navelor tehnice de a acționa în zona de siguranță, inclusiv matricea de competențe a echipajului și informarea acestuia cu privire la planul de urmat în operațiunea combinată. … … 37.Anexa nr. 10 se abrogă. … Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
VASILE-DANIEL SUCIU
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
ALINA-ȘTEFANIA GORGHIUBucurești, 12 ianuarie 2023.Nr. 40.––