LEGE nr. 343 din 12 iulie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 641 din 15 iulie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 448 06/12/2006
ActulABROGAT PARTIAL DELEGE (R) 448 06/12/2006
ART. 1MODIFICAT DEOG 6 20/01/2005
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PELEGE 10 09/01/2003 ART. 1
ART. 1MODIFICA PELEGE 519 12/07/2002
ART. 1ABROGA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 45
ART. 1COMPLETEAZA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 44
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 40
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 42
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 43
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 52
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 54
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 CAP. 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 75
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 108 24/10/2003 ART. 1
ART. 1MODIFICA PELEGE 10 09/01/2003 ART. 1
ART. 1MODIFICA PELEGE 519 12/07/2002
ART. 1REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 16 20/02/2002 ART. 4
ART. 1REFERIRE LAOG 2 12/07/2001
ART. 1ABROGA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 45
ART. 1COMPLETEAZA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 44
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 40
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 42
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 43
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 52
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 ART. 54
ART. 1MODIFICA PEOUG 102 29/06/1999 CAP. 2
ART. 1REFERIRE LAHG 610 25/05/1990 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 121 15/02/2007
ActulABROGAT DELEGE 448 06/12/2006
ActulABROGAT PARTIAL DELEGE (R) 448 06/12/2006
ActulREFERIT DEORDIN 248 03/10/2005
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 03/10/2005
ActulREFERIT DEDECIZIE 173 22/03/2005
ActulPROMULGAT DEDECRET 585 12/07/2004
ART. 1MODIFICAT DEOG 6 20/01/2005
ART. 1REFERIT DEDECIZIE 471 04/11/2004

pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap



Parlamentul României adoptă prezenta lege. + 
Articolul IOrdonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 519/2002, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. Articolul 4 va avea următorul cuprins:"Art. 4. – Protecţia specială a persoanelor cu handicap se realizează prin acordarea de prestaţii în bani sau în natură, precum şi de servicii sociale în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă şi ale altor acte normative, la domiciliu sau în cadrul instituţiilor de protecţie socială."2. Titlul capitolului II va avea următorul cuprins:"CAPITOLUL IIInstituţiile de asistenţă socială pentru persoanelecu handicap"3. Articolul 5 va avea următorul cuprins:"Art. 5. – Protecţia specială a persoanelor cu handicap, în formă instituţionalizată, se realizează prin acordarea de servicii sociale în cadrul instituţiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap."4. Articolul 6 va avea următorul cuprins:"Art. 6. – (1) Instituţiile de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap se înfiinţează şi funcţionează în subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sub formă de centre-pilot, centre de îngrijire şi asistenţă, centre de recuperare şi reabilitare, centre de integrare prin terapie ocupaţională, locuinţe protejate de tip familial, centre de zi, centre de intervenţie timpurie, precum şi sub alte forme specifice, cu avizul şi în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(2) Instituţiile de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap, aflate în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.(3) Modul de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap se stabileşte de către autorităţile sau instituţiile care le înfiinţează.(4) Instituţiile de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap se vor reorganiza ca structuri fără personalitate juridică în subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu avizul conform al Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, începând cu data de 1 ianuarie 2005."5. Articolul 7 va avea următorul cuprins:"Art. 7. – (1) Finanţarea instituţiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap se asigură din:a) sume alocate de la bugetele autorităţilor administraţiei publice locale;b) sume alocate de la bugetul de stat;c) contribuţiile proprii ale beneficiarilor sau ale întreţinătorilor acestora, care vor fi vărsate în contul centrelor;d) alte venituri realizate în condiţiile legii.(2) Finanţarea instituţiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap se face direct de consiliile judeţene, respectiv de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti."6. Articolul 8 va avea următorul cuprins:"Art. 8. – (1) Instituţiile de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap pot fi înfiinţate prin:a) hotărâre a Guvernului, la propunerea ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei;b) hotărâre a consiliului judeţean sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz;c) hotărâri ale unor organizaţii neguvernamentale sau care au ca obiect de activitate şi protecţia specială a persoanelor cu handicap;d) hotărâri ale cultelor recunoscute, potrivit legii, în România.(2) Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare pentru fiecare tip de instituţie de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.(3) Salarizarea personalului instituţiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap se stabileşte potrivit legislaţiei aplicabile salariaţilor din sistemul bugetar."7. La articolul 9, alineatele (1) şi (2) vor avea următorul cuprins:"Art. 9. – (1) Instituţiile de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap pot fi înfiinţate şi în comun de mai multe instituţii şi persoane juridice dintre cele menţionate la art. 8, prin contract de asociere, cu avizul conform al Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(2) Contractul de asociere se încheie între ordonatorii principali de credite, în cazul consiliilor judeţene, consiliilor locale, Ministerului Sănătăţii şi al altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate şi reprezentanţii legali ai persoanelor juridice."8. Articolul 10 va avea următorul cuprins:"Art. 10. – (1) Instituţiile de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap, înfiinţate cu avizul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, se află în coordonarea acesteia.(2) Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap îşi exercită atribuţia de coordonare prin: elaborarea de norme şi metodologii privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap; asigurarea instruirii şi perfecţionării profesionale a personalului de specialitate; verificarea respectării dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă şi ale altor acte normative referitoare la activitatea acestora; sprijinirea dezvoltării acestor instituţii în conformitate cu strategia şi cu programele naţionale de protecţie specială a persoanelor cu handicap.(3) Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap controlează activitatea tuturor instituţiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap aflate în coordonarea sa, informând Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi, după caz, Curtea de Conturi, asupra aspectelor negative constatate."9. La articolul 11, alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 11. – (1) Clădirile instituţiilor publice şi private, ale celor culturale, sportive sau de petrecere a timpului liber, locuinţele construite din fonduri publice, mijloacele de transport în comun, telefoanele publice, precum şi căile de acces vor fi amenajate astfel încât să permită accesul neîngrădit al persoanelor cu handicap. Clădirile de patrimoniu şi cele istorice se vor amenaja respectându-se caracteristicile arhitectonice."10. La articolul 15, alineatul (2) va avea următorul cuprins:"(2) Instituţiile publice şi private vor asigura, atunci când este cazul, pentru relaţiile directe cu persoanele cu deficienţe de auz sau cu surdo-cecitate, interpreţi autorizaţi ai limbajului mimico-gestual sau ai limbajului specific al persoanei cu surdo-cecitate. Procedura şi condiţiile de autorizare vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi cercetării şi al ministrului sănătăţii, cu consultarea Asociaţiei Surzilor din România."11. La articolul 19 alineatul (1), literele a), b), g), h) şi l) vor avea următorul cuprins:"a) adulţii cu handicap grav sau accentuat, care nu realizează venituri din salarii sau pensii, cu excepţia pensiei de urmaş, beneficiază de o indemnizaţie lunară de 1.400.000 lei; adulţii cu handicap grav sau accentuat care realizează venituri din salarii sau pensii, cu excepţia pensiei de urmaş, beneficiază de o indemnizaţie lunară de 50%, respectiv de 30% din valoarea indemnizaţiei lunare; indemnizaţia lunară se indexează anual prin hotărâre a Guvernului, în raport cu indicele de creştere a preţurilor de consum stabilit de Institutul Naţional de Statistică;b) adulţii nevăzători cu handicap grav beneficiază de o alocaţie socială în cuantum de 1.584.000 lei, indiferent de veniturile realizate din salarii, indemnizaţie ce va fi actualizată anual prin hotărâre a Guvernului, în funcţie de indicele creşterii preţurilor de consum, stabilit de Institutul Naţional de Statistică; adulţii cu handicap accentuat beneficiază de o alocaţie socială de 50% din cuantumul alocaţiei stabilite pentru adulţii cu handicap grav; adulţii nevăzători cu handicap grav sau accentuat, care cumulează salariul cu pensia pentru limită de vârstă, cu pensia I.O.V.R. sau cu pensie pentru pierderea capacităţii de muncă, vor opta pentru una dintre acestea sau pentru alocaţia socială; adulţii nevăzători cu handicap grav sau accentuat care nu desfăşoară activitate salarizată cumulează alocaţia socială cu una dintre celelalte pensii stabilite potrivit legii; nevăzătorul cu handicap grav primeşte, pentru plata însoţitorului definit la art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 610/1990 privind acordarea unor drepturi nevăzătorilor, cu modificările ulterioare, o indemnizaţie echivalentă cu salariul net al asistentului social debutant din unităţi bugetare; nevăzătorul poate opta pentru asistentul personal sau pentru însoţitor;………………………………………………………g) gratuitatea transportului urban cu mijloace de transport în comun de suprafaţă şi cu metroul, pentru adulţii cu handicap grav şi pentru asistenţii personali sau însoţitorii acestora şi pentru adulţii cu handicap accentuat, acordată pe baza unei anchete sociale realizate de către asistentul social din cadrul compartimentului specializat al primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa adultul cu handicap; modalitatea de acordare a gratuităţii şi cuantumul acesteia se stabilesc prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, ce va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;h) gratuitatea transportului interurban, la alegere, cu tren de persoane, clasa a II-a, cu autobuzele sau cu navele pentru transport fluvial, în limita a 12 călătorii dus-întors pe an pentru adulţii cu handicap grav; de aceleaşi drepturi beneficiază asistenţii personali sau însoţitorii persoanelor cu handicap grav atunci când călătoresc împreună cu acestea; adulţii cu handicap accentuat au dreptul la jumătate din numărul de călătorii acordate persoanelor adulte cu handicap grav; adulţii cu afecţiuni renale care necesită hemodializă în alte localităţi decât cele de domiciliu, precum şi asistenţii personali ai acestora beneficiază de gratuitate şi peste limita menţionată, în funcţie de recomandarea centrului de dializă;………………………………………………………l) începând cu data de 1 ianuarie 2005, un bilet de tratament gratuit, în cursul unui an, care se atribuie persoanei cu handicap, pe baza recomandării medicale, de către casele teritoriale de pensii. Numărul biletelor de tratament gratuit ce se acordă persoanelor cu handicap se stabileşte proporţional cu numărul potenţialilor beneficiari faţă de numărul total al biletelor de tratament gratuit stabilite prin legea anuală a bugetului asigurărilor sociale de stat;"12. Articolul 21 va avea următorul cuprins:"Art. 21. – Persoanele cu handicap au următoarele obligaţii:a) să se prezinte la comisiile de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi, care funcţionează în subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, respectiv la comisiile pentru protecţia copilului, pentru încadrarea într-o categorie de persoane cu handicap care necesită protecţie specială în raport cu gradul de handicap, precum şi la reevaluarea periodică, potrivit criteriilor prevăzute la art. 1 alin. (3);b) să urmeze programul individual de recuperare, readaptare şi reintegrare socială stabilit de comisiile de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi, respectiv de comisiile pentru protecţia copilului, sub supravegherea asistenţilor sociali din cadrul serviciilor publice de asistenţă socială sau ai organizaţiilor neguvernamentale autorizate, potrivit legii, să desfăşoare activităţi de protecţie specială a persoanelor cu handicap, care colaborează cu aceste servicii;c) să se încadreze în muncă, în condiţiile legii, în raport cu pregătirea şi cu posibilităţile fizico-senzoriale şi psihice ale acestora, după evaluarea capacităţii de muncă şi stabilirea incapacităţii adaptative de către medicul expert al asigurărilor sociale;d) să colaboreze cu asistenţii sociali şi să aducă la cunoştinţă serviciilor publice de asistenţă socială, în termen de 10 zile, orice modificare cu privire la gradul de handicap, domiciliu, stare materială, situaţia veniturilor realizate şi alte situaţii de natură să modifice acordarea drepturilor prevăzute de lege."13. Articolul 30 va avea următorul cuprins:"Art. 30. – În cazul eliberării de certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesită protecţie specială în raport cu gradul de handicap, fără respectarea criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, membrii comisiei de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi vor fi obligaţi, în condiţiile legii, la: restituirea indemnizaţiilor de şedinţă încasate pentru participare la activitatea comisiei; excluderea definitivă din cadrul acestei comisii; suportarea sumelor reprezentând drepturile încasate necuvenit de către beneficiari, ca urmare a încadrării acestora cu nerespectarea dispoziţiilor legale."14. La articolul 40, alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 40. – (1) La începutul fiecărui an, unităţile protejate au obligaţia să prezinte inspecţiilor regionale o informare care va cuprinde datele necesare pentru a dovedi respectarea dispoziţiilor legale referitoare la funcţionarea unităţii şi măsurile întreprinse pentru realizarea adaptărilor şi înlesnirilor necesare pentru desfăşurarea activităţii persoanelor cu handicap."15. La articolul 42, alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 42. – (1) Agenţii economici care au cel puţin 75 de angajaţi, precum şi autorităţile şi instituţiile publice care au cel puţin 25 de funcţii contractuale, au obligaţia de a angaja persoane cu handicap cu contract individual de muncă într-un procent de cel puţin 4% din numărul total de angajaţi, respectiv din numărul de funcţii contractuale prevăzute în statul de funcţii."16. Articolul 43 va avea următorul cuprins:"Art. 43. – (1) Agenţii economici, autorităţile şi instituţiile publice care nu respectă prevederile art. 42 alin. (1) au obligaţia de a plăti lunar către bugetul de stat o sumă egală cu salariul minim brut pe ţară înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au încadrat persoane cu handicap.(2) Sunt exceptaţi de la plata obligatorie prevăzută la alin. (1) agenţii economici, autorităţile şi instituţiile publice care fac dovada că au solicitat trimestrial la agenţiile judeţene de ocupare a forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, repartizarea de persoane cu handicap calificate în meseriile respective şi că acestea nu au repartizat astfel de persoane în vederea angajării."17. La articolul 44, după litera f) se introduce litera g) cu următorul cuprins:"g) angajarea cu prioritate în profesiunile specifice acestora. Lista acestor profesiuni, conforme fiecărui tip de handicap, se va stabili de către comisiile de integrare socioprofesională a persoanelor cu handicap."18. Articolul 45 se abrogă.19. La articolul 52, alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 52. – (1) Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap poate finanţa programe şi proiecte proprii în domeniul protecţiei speciale şi integrării socioprofesionale a persoanelor cu handicap şi poate participa, în parteneriat cu organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap, la finanţarea unor proiecte comune privind realizarea strategiei şi a programelor de protecţie specială şi integrare socioprofesională a persoanelor cu handicap."20. Articolul 54 va avea următorul cuprins:"Art. 54. – (1) Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni:a) nerespectarea dispoziţiilor art. 11 alin. (1), art. 13, 14, art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1), (2), (4) şi (5) şi ale art. 17 şi se sancţionează cu amendă de la 30.000.000 lei la 60.000.000 lei;b) eliberarea de certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesită protecţie specială în raport cu gradul de handicap, cu încălcarea criteriilor prevăzute la art. 1 alin. (3), şi se sancţionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei.(2) Sancţiunile prevăzute la alin. (1) se aplică persoanelor fizice sau juridice vinovate.(3) Constatarea contravenţiei prevăzute la alin. (1) lit. a) şi aplicarea amenzii contravenţionale se fac de către organele specializate ale Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Autorităţii Naţionale de Control şi Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap. Constatarea contravenţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) şi aplicarea amenzii contravenţionale se fac de către personalul din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, împuternicit prin ordin al preşedintelui.(4) Sumele obţinute din aplicarea amenzilor se fac venit la bugetul de stat.(5) Prevederile prezentului articol se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare.”
 + 
Articolul II(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi se constituie comisii de integrare socioprofesională a persoanelor cu handicap, după cum urmează:a) la nivel central, pe lângă Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap;b) la nivel judeţean şi al sectoarelor municipiului Bucureşti, pe lângă consiliile judeţene şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.(2) Comisiile de integrare socioprofesională a persoanelor cu handicap coordonează activităţile de pregătire, formare, orientare profesională şi de încadrare în muncă a persoanelor cu handicap.(3) Componenţa comisiilor de integrare socioprofesională a persoanelor cu handicap şi regulamentul lor de organizare şi funcţionare se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, la propunerea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(4) Activităţile de pregătire, formare şi orientare profesională şi de încadrare în muncă a persoanelor cu handicap se finanţează în cadrul proiectelor, programelor şi creditelor bugetare cu această destinaţie.Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORVALER DORNEANUp. PREŞEDINTELE SENATULUI,DORU IOAN TĂRĂCILĂBucureşti, 12 iulie 2004.Nr. 343.______________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x